Aktiv kille i Örbyhus söker personliga assistenter
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Studerar du till undersköterska och behöver du ett extrajobb, kanske vid sidan om dina studier? Eller letar du bara helt nya roliga utmaningar? Då tycker jag du ska söka den här tjänsten som personlig assistent hos oss! Vi söker just nu dig som vill arbeta på timme med möjlighet till en fast schemarad framöver. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en 20 årig kille i Örbyhus. Arbetstiderna är dagtid med jour på natten veckans alla dagar. Under helgerna, som bara springer iväg sker flertalet roliga aktiviteter tillsammans med kund och andra vänner. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Det är meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent men detta är inget krav för tjänsten. Med fördel är det bra om du har körkort men detta inget krav för arbetet.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kurator till Vuxenpsykiatri neuropsykiatri LARO i Uddevalla

NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 000 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö. Vuxenpsykiatriska öppenvårdsmottagningen i Uddevalla Vi har behov av att rekrytera en kurator och medarbetare till vår mottagning. Vår ambition är att erbjuda och skapa förutsättningar för stimulerande, spännande och intressant arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Psykiatriska öppenvårdsmottagningen ses som basen i den specialistpsykiatriska verksamheten där målet är att, så långt som möjligt, utreda, diagnostisera, behandla och rehabilitera i patientens närmiljö. Målgruppen är i första hand personer som har behov av psykiatrisk specialistvård för exempelvis ångesttillstånd, samsjuklighet d v s psykisk störning/sjukdom med samtidigt missbruk/beroende samt utredning och behandling av ADHD. Vi bedriver även behandling utifrån LARO. Du kommer till en verksamhet med väl inarbetade kollegor och en god arbetsgemenskap. Vi är uppdelade i team bestående av läkare psykologer, kuratorer, sjuksköterskor, arbetsterapeut, psykoterapeut och sekreterare. Arbetsuppgifter Kvalificerat psykosocialt utredningsarbete. Bedömnings- och behandlingsarbete med individ, familj, nätverk och samverkan med andra vårdgivare/myndigheter. Arbetet är såväl planerat som oplanerat, enskilt och i grupp. Kvalifikationer Du är utbildad socionom, vi ser gärna att du har gått grundläggande utbildning i KBT ”steg 1”. Tidigare erfarenhet inom specialistpsykiatri och att leda grupper är också meriterande. Du är strukturerad, tydlig, ordningsam och flexibel samt har en vilja att arbeta och ingå i ett team. Vi värdesätter egenskaper såsom god social kompetens där humor, framåtanda och positivt tänkande är en klar merit. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och egenskaper såsom samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Meriterande är om du är legitimerad hälso och sjukvårdskurator eller om du blir behörig för en sådan legitimation under övergångsperioden. Övrigt Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden, skicka gärna in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Yrkesgymnasiet i Uppsala söker skolkurator

Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Beskrivning Vi söker dig som tycker om och har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdom för ett uppdrag som kurator till Yrkesgymnasiet. Arbetsuppgifter Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam vars huvuduppdrag är det hälsofrämjande och förebyggande arbetet, där ditt uppdrag blir att ansvara för det psykosociala perspektivet. I tjänsten arbetar du med elever på individ- och gruppnivå samt har rådgörande/stödjande samtal med elever samt genomför sociala kartläggningar. Utöver detta samarbetar du med skolans personal samt andra myndigheter såsom socialtjänst och barn- och ungdomspsykiatrin. Skolans uppdrag är att hjälpa elever mot måluppfyllelse och arbeta mot god elevhälsa parallellt.  Kvalifikationer Vi ser gärna att du är utbildad socionom eller har annan likvärdig bakgrund. Du bör ha god kännedom om det regelverk som styr skolans sociala arbete och gärna ha arbetat som skolkurator.  Villkor 20 % tillsvidare med 6 mån provanställning Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Stödpedagog
Värnamo kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Kommunal Daglig Verksamhet (DV) bedriver 8 stycken olika verksamheter. Vi behöver nu en stödpedagog till DV Ramen. I denna verksamhet arbetar vi med deltagare  som får stöd enligt LSS och är inom autism spektrum. Vi arbetar med daglig sysselsättning utifrån individuella scheman. Vi arbetar dagligen med ett låg affektivt bemötande och tar stöd av tydliggörande pedagogik. Dagarna innehåller aktiviteter med olika uppdragsjobb, individuell motion, bad och gymnastik program. Du behöver tycka om motion då vårt arbete innebär mycket rörelse. Det är viktigt att du är trygg i din roll som stödpedagog då arbetet innebär till stor del av ensamarbete. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag med 40h/ arbetsvecka. Vi söker nu efter dig som har ett lugnt förhållningssätt, är positiv, engagerad och lösningsfokuserad. Vi ser gärna att du har ett intresse för verksamhetsutveckling och förändringsarbeten. I det brukar nära arbetet ingår det i stödpedagogens uppdrag att ge pedagogisk vägledning och att tillsammans med arbetslaget identifiera utvecklingsområden. Men även att tillsammans med arbetsgruppen ansvara för att aktiviteter/arbetsuppgifter anpassas utifrån brukarens förutsättningar och behov. Har du ett stort engagemang för vår målgrupp och brinner för det pedagogiska arbetet är du välkommen med att skicka in din ansökan! Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS: Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan.   Arbetsuppgifter Att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner. Du utför vardagsnära, planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med brukarens nätverk och övrig personal. I arbetsuppgifterna ingår också habilitering, IT-baserad dokumentation och administration samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Som stödpedagog ska du dessutom: - Stödja och vägleda det egna och andra arbetslag i arbetet med brukarna. - I samspel med brukare och kollegor identifiera behov och möjligheter till utveckling. - Arbeta enligt lösningsinriktad pedagogik. - Ansvara för att utveckla och implementera metoder i arbetet. - Stödja kollegor och arbetslag i svåra samtal. - Stödja kollegor avseende social dokumentation. - Ha en dialog med områdeschefen i arbetet med att utveckla enhetens pedagogiska arbete. Kvalifikationer Högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot funktionshinderområdet, pedagogik och socialt arbete, exempelvis förskollärare, behandlingspedagog, fritidspedagog, arbetsterapeut, stödpedagog, socialpedagog samt god datakunskap. Erfarenhet och kunskap inom IF och autismspektraområdet samt god kännedom om tydliggörande pedagogik är meriterande. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna manliga sökanden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Godkända betyg i svenska. Du ska kunna svenska i tal och skrift. B- körkort för manuell växellåda Intervjuer kan komma att ske under rekryteringsperioden  Före erbjudande om anställning ska ett utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. Omsorgsförvaltningen. Vi ansvarar för våra äldre, personer med funktionshinder och kommunens hemsjukvård. Förvaltningen arbetar även med rehab och förebyggande för att våra medborgare ska kunna leva ett gott liv hela livet. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/omsorgsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Projektledare
SOS-Barnbyar Sverige
Personliga assistenter

SOS Barnbyar arbetar världen över för alla barns rätt till en trygg uppväxt. Som medarbetare hos oss är du med och förändrar liv och SOS Barnbyar Sverige har idag ca 60 månadsanställda. Som en del i en global federation bedriver SOS Barnbyar arbete i 136 länder i nära samarbete med myndigheter, lokalsamhälle och partners. SOS Barnbyar är en av världens största barnrättsorganisationer och med utgångspunkt i FN:s Barnkonvention och UN Guidelines for the Alternative Care of Children söker vi ständigt nya och innovativa lösningar för att säkra fler barns framtid. Vi stärker familjer som riskerar att splittras, återförenar de som kommit isär eller om det värsta har hänt ser vi till att barn får växa upp tillsammans med andra. Genom tusentals insatser i över 130 länder skapar vi långsiktig förändring för barn, familjer och hela samhällen. Vi bygger för att alla barn ska få en framtid. Vi skapar en värld för barn. Vi söker nu en projektledare Vill du leda ett arbete som ger barn i utsatta livssituationer starkare röst, ökad delaktighet och tillgång till sina rättigheter?Alla barn har rätt till trygghet, delaktighet och en röst som blir hörd – men så ser verkligheten inte alltid ut. I Sverige finns många barn och unga som saknar trygga vuxna vid sin sida i kontakten med myndigheter som socialtjänst eller hälso- och sjukvård. De riskerar att inte få sina rättigheter tillgodosedda, att inte förstå vad som sker – eller att stå ensamma i beslut som rör hela deras liv. Genom att etablera en verksamhet med oberoende barnombud vill vi förändra detta – och ge fler barn tillgång till stöd, vägledning och en trygg vuxen som står på deras sida. Om rollen Vi söker en driven och trygg projektledare till vår nationella försöksverksamhet med oberoende barnombud – ett initiativ som stärker barns och ungas egenmakt i kontakt med myndigheter. Du ansvarar för att etablera och leda verksamheten i Stockholm och delvis i Västra Götalands län. Uppdraget innebär att bygga strukturer, samordna det operativa arbetet och samverka med nyckelaktörer – alltid med barnets bästa som vägledande princip Några av dina arbetsuppgifter: Leda uppbyggnaden och den operativa driften av verksamheten med oberoende barnombud. Rekrytera, introducera och handleda barnombud, samt erbjuda löpande stöd till både barn och barnombud. Ta fram och implementera projektplan, kommunikationsplan och resultatramverk. Ansvara för matchning mellan barn och ombud samt för kvalitetssäkring, uppföljning och dokumentation. Etablera och underhålla kontakter med lokala aktörer såsom socialtjänst och civilsamhällesorganisationer. Samla in och analysera resultat, ansvara för rapportering och bidra till lärande och metodutveckling Om dig För att lyckas i den här rollen behöver du vara både strategisk och handlingskraftig – trygg i att leda andra och van att driva projekt från idé till genomförande med struktur, tydlighet och kvalitet. Du är självständig men också en lagspelare som trivs i samverkan, och har lätt för att skapa tillit i relationer – både med kollegor, samarbetspartners och de barn och unga verksamheten finns till för. Du har en stark barnrättslig kompass, en lösningsfokuserad inställning och förmåga att omsätta visioner till konkret praktik. Kompetenskrav Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. God kunskap om barns rättigheter, särskilt i relation till samhällsvård och socialtjänstens uppdrag. Erfarenhet av projektledning och uppstart av verksamhet, gärna inom civilsamhället. Dokumenterad erfarenhet av arbete med barn och unga i utsatthet. God förståelse för socialtjänstsystemet och tvärsektoriell samverkan. Vana att handleda eller leda team. Det är meriterande om du också har: Erfarenhet av arbete inom civilsamhället eller med ideella aktörer. Kunskap inom statistikföring och metodutveckling. Intresse för kommunikation och erfarenhet av arbete med målgruppsanpassad information. Tjänsten är avtalad visstidsanställning på heltid med placering i Stockholm. Start omgående, men senast 1 september, till och med december 2025. Resor inom regionerna förekommer. Som medarbetare på SOS Barnbyar har du ett ansvar att efterleva och följa vår Uppförandekod samt Child and Youth Safeguarding Policy med tillhörande riktlinje. Detta innebär att vi arbetar utifrån ett riskmedvetet läge och att den enskilda arbetaren är ansvarig för att hens arbete inte på något sätt utsätter barn och unga för risk att fara illa. Varför SOS Barnbyar? SOS Barnbyar är en barnrättsorganisation som arbetar med barn, unga och deras familjer före, under och efter placering i samhällsvård. Vi är en trygg, kunskapsdriven och modig aktör med starkt fokus på barns egenmakt. Genom vårt arbete med oberoende barnombud skapar vi en kompletterande stödstruktur som bygger på barnets perspektiv, behov och vilja – alltid på barnets uppdrag. Om du likt oss brinner för barns rättigheter och vill vara med och bidra är vi troligtvis rätt arbetsplats för dig. För oss är det viktigt att du som kollega känner dig trygg i våra värderingar Handlingskraft– vi står fast vid våra åtaganden, Tillit – vi tror på varandra, Mod – vi agerar och Ansvarstagande – vi är en pålitlig partner. Ansök idagMångfald är ett självklart och naturligt inslag i vår verksamhet och vår rekryteringsprocess genomsyras av det arbetet. Därav arbetar vi endast med anonymiserade ansökningar. I din ansökan ber vi dig inkludera CV men utan namn, kön, ålder och adress men ditt mobilnummer för att kunna komma i kontakt med dig. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Din mejladress kommer inte vara tillgänglig i urvalsprocessen och din CV kommer endast att sparas under rekryteringsprocessen för att sedan raderas. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Synnöve Corson verksamhetsutvecklare [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Vikarier sökes dagtid till kund i Vällingby.
Aleris Sjukvård AB
Personliga assistenter

Om oss Aleris Rehab Station är ett nationellt och internationellt rehabiliteringscenter. Vi hjälper patienter med förvärvade och medfödda ryggmärgsskador, ortopediska skador och neurologiska skador och sjukdomar. Vi erbjuder också personlig assistans. Vi sitter i en stor, fin byggnad i Frösundavik i Solna, en kombination av gamla kasernlokaler, nya boenderum, behandlingsrum och restaurang. Vi har en omfattande forsknings- och utbildningsverksamhet och ett väl utvecklat teamarbete. Vi har också en mottagning med fokus på MS i Liljeholmen. Aleris Rehab Station är den del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård och Uppsala Närakut ingår. Rollen Kunden är en man i 70-års åldern och bosatt i Vällingby. Han har en hjärntumör, och behöver hjälp med tillsyn samt uppmuntras till att göra saker . Han går själv men det är fallrisk, så man behöver vara nära tillhands. Kunden har två katter i hemmet.  Passen är förlagda endast dagtid, inga helger eller nätter. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. En anpassad och väl utarbetad introduktion Interna utbildningar En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt      förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten. Om dig Vi söker dig som är strukturerad, ordningsam, lojal och lyhörd. Du värnar också om att ge god omvårdnad och service med hög kvalitet. Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med kunden och dina kollegor och blir därför en betydelsefull medarbetare för oss. Det är viktigt att du agerar med sunt förnuft och har ett stort kundfokus. Du skall kunna hoppa in vid behov vid tex sjukdomsfall eller semestrar.  Bakgrund Du är en person med stort intresse för att arbeta med människor. I denna roll krävs det tidigare erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent och/eller inom vård- och omsorg.  Krav för denna tjänst är att man behärskar svenska språket i tal och skrift mycket bra.  Anställningsvillkor  Anställningsform: Timanställning Omfattning: Deltid, vid behov  Tillträde: Augusti Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Vi hörs!

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Personlig assistent - sommarvikariat
Ekens Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du vara med och göra skillnad i vardagen för våra kunder? Vi söker nya medarbetare till Ekens assistans!   Våra kunder finns främst i närheten av Lund och Kävlinge, men även på andra orter i Skåne.   Vi söker fler vikarier för sommaren 2025. Viktigt att du kan börja arbeta omgående.   Då det krävs körkort samt bil för att kunna ta sig till en del kunder har vi med en urvalsfråga gällande om du har körkort och tillgång till bil.   Löpande urval sker. Varmt välkommen med din ansökan!   Inför anställning kan bakgrundskontroll komma att göras. Företagsinformation Ekens Assistans är en assistansanordnare med fokus på kvalité. Vi har kontor i Furulund och har en god tillgänglighet för såväl kunder som personal.   Närhet, Medbestämmande och Integritet är nyckelord i vår verksamhet. Vår utgångspunkt är att alla människor har rätt att leva ett självständigt liv utifrån sina förutsättningar för att få största möjliga frihet och glädje i livet.   Som anställd hos Ekens Assistans omfattas du av Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal med avtalad tjänstepension, utbildning och friskvård.

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kille på 31 år söker ny assistent till Huddinge
Aberia AB
Personliga assistenter

Jag är en kille på 31 år som bor med min familj i Huddinge.  Jag tycker om att lyssna på musik, gå på stan och så badar jag mycket. Jag söker nu en assistent, gärna runt 23 års ålder och uppåt, om du också har erfarenhet av autism så är det ett stort plus . Du behöver vara skicklig i sociala sammanhang och kunna anpassa dig till mig och min omgivning då du assisterar mig. Du måste även vara i god fysisk form. Det är viktigt för mig att du är lugn och stabil och kan ta ansvar. Att du behärskar det svenska språket fullt ut är en förutsättning.  Mina assistenter är anställda av Aberia, vilket säkrar att du får en bra introduktion. Arbetstid/Varaktighet , deltid ca 50h i månaden och du ska också kunna vikariera för mina andra assistenter när dom blir sjuka eller går på semester. För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper. Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har kontor i Stockholm, Skene, Kalmar och Linköping. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Boendestödjare / Kontaktperson till Växjöregionen
Tenbagger Sweden AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Kontaktperson / Boendestödjare . Socionom/Socialpedagog Smålands Län med utgångspunkt Växjö. Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis beteendevetenskap, psykiatri eller pedagogik. Socionom eller utbildad Socialpedagog (400YH eller 120HP som minimum och ej distansutbildningar)examen är meriterande liksom arbetslivserfarenhet från liknande uppdrag. BRALIVA började sin resa 2016 och sedan dess arbetar vi dagligen för att leverera en problemfri, långsiktig och hållbar lösning med fokus på individen. Vi är en väletablerad, anpassningsbar och flexibel verksamhet som ständigt utvecklas utifrån våra uppdragsgivares behov. Varje dag arbetar vi för att leverera en problemfri, långsiktig och hållbar lösning med individen i centrum. Vi tillhandahåller boende i hemmiljö genom våra egna lägenheter och hus med ett stöd utformat efter varje individs behov och förutsättningar. Braliva vill skapa trygghet, stöd och framtidstro till våra klienter genom att erbjuda skydd ,individanpassat stöd och kvalitativa boendelösningar som upplevs som ett vanligt hem där man kan bygga upp ett nytt och bra liv. Vi söker en självgående och flexibel kontaktperson/ boendestödjare med engagemang och positiv framtoning till vår verksamhet i Småland. Arbetsuppgifter: Som boendestödjare finns du till hands för att vägleda och utgöra en trygghet genom individuellt stöd i vardagen. Du kommer vara kontaktperson åt ett antal klienter som du träffar regelbundet. Allt praktiskt stöd samt samtalsstöd. Samtalsstöd kan bestå utav trauma behandling, krishantering och samtal rörande våldet/situationen för en ökad förståelse. Praktiska stödet kan exempelvis bestå utav transporter, myndighetskontakter, läkarbesök, identifiera sysselsättning såsom praktik eller arbete, främja en bra hälsa genom träning. Ge individerna som bor i våra lägenheter en ökad tilltro till den egna förmågan och ökad självständighet. Administrativa arbetsuppgifter som social dokumentation och upprättande av genomförandeplaner. Vänligen respektera att vi endast tar emot ansökningar via angiven email adress.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistent sökes hos kvinna i Lund - omgående start
Ekens Assistans AB
Personliga assistenter

Sök världens viktigaste jobb!   Vi har nyligen startat upp personlig assistans för en kvinna i medelåldern bosatt i Lund. Därför är det viktigt att du kan börja jobba omgående. Kvinnan är ensamboende, har behov av hjälp med det mesta i sitt dagliga liv. Tycker om att komma ut i samhället och matlagning. Schemalagd arbetstid varierar och arbete förekommer både dag, kväll, natt (jour) samt helg. Arbetspassen är 09-13, 15-20 samt nattpass 22-10.30 (med jour/väntetid).   Du som söker är kvinna, ej rökare, lugn och trygg. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kunden önskar att du är bosatt i Lund.   Initialt timanställning med god möjlighet till anställning med fast tjänstgöringsgrad på ca 50-75% eller enligt önskemål.   Vi tillämpar löpande urval. Välkommen med din ansökan!   I samband med anställning kan arbetsgivaren komma att göra en bakgrundskontroll. Företagsinformation Ekens Assistans är en assistansanordnare med fokus på kvalité. Utöver personlig assistans utför vi även ledsagning och avlösning på uppdrag av kunder boende i Lunds kommun.   Närhet, Medbestämmande och Integritet är nyckelord i vår verksamhet. Vår utgångspunkt är att alla människor har rätt att leva ett självständigt liv utifrån sina förutsättningar för att få största möjliga frihet och glädje i livet. Som anställd hos Ekens Assistans omfattas du av Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal med avtalad tjänstepension, utbildning och friskvård.

30 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025