Unika Katrineforsliden är ett LSS-boende beläget i natursköna omgivningar i Härryda kommun. Boendet riktar sig till vuxna personer med autism, intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska diagnoser, enligt LSS personkrets 1. Verksamheten består av sex fullvärdiga lägenheter, samtliga anpassade för att erbjuda trygghet, struktur och möjlighet till självständigt liv med stöd. I anslutning finns gemensamma utrymmen samt personalutrymmen. Boendet är bemannat dygnet runt, med vaken nattpersonal. Den naturnära placeringen ger goda möjligheter till promenader, utevistelse och lugn, samtidigt som det är nära till samhällsservice och kollektivtrafik. Vi arbetar utifrån lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och individanpassat stöd, alltid med brukarens självbestämmande och livskvalitet i fokus. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning Tjänstgöringsgrad: Vid behov – enligt överenskommelse och verksamhetens behov. Arbetstider: Dag-, kvälls- och helgpass. Vad kan vi erbjuda dig?Unika är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31 december 2025 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Mohammed Akkawi [email protected] 0760309087
Unika Katrineforsliden är ett LSS-boende beläget i natursköna omgivningar i Härryda kommun. Boendet riktar sig till vuxna personer med autism, intellektuell funktionsnedsättning och/eller neuropsykiatriska diagnoser, enligt LSS personkrets 1. Verksamheten består av sex fullvärdiga lägenheter, samtliga anpassade för att erbjuda trygghet, struktur och möjlighet till självständigt liv med stöd. I anslutning finns gemensamma utrymmen samt personalutrymmen. Boendet är bemannat dygnet runt, med vaken nattpersonal. Den naturnära placeringen ger goda möjligheter till promenader, utevistelse och lugn, samtidigt som det är nära till samhällsservice och kollektivtrafik. Vi arbetar utifrån lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och individanpassat stöd, alltid med brukarens självbestämmande och livskvalitet i fokus. Om rollen som Stödassistent Som stödassistent kommer du att arbeta med att ge individuellt anpassat stöd till personer med funktionsvariationer, med målet att främja deras självständighet och välbefinnande i vardagen. Du kommer att stödja brukarna i deras dagliga rutiner och aktiviteter, utifrån deras behov och förmågor, och alltid ha deras personliga genomförandeplan som utgångspunkt. Vi arbetar med ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt, där vi utgår från varje individs unika styrkor och resurser. Målet är att brukarna ska uppnå så stor självständighet som möjligt och kunna leva ett meningsfullt liv med hög livskvalitet. Som stödassistent arbetar du utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och förutsägbarhet i brukarnas vardag. Samtidigt har vi ett starkt fokus på att arbeta professionellt och effektivt inom verksamhetens resurser och budget. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande. Arbetat med komplexa stödbehov. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning Tjänstgöringsgrad: Vid behov – enligt överenskommelse och verksamhetens behov. Arbetstider: Dag-, kvälls- och helgpass. Vad kan vi erbjuda dig?Unika är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 31 december 2025 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Mohammed Akkawi [email protected] 0760309087
Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Nu söker vi en ny assistent som kan stärka vårt goa gäng hos kund utanför Lysekil! Kunden är en kvinna som har 6 hundar. Det är små och snälla hundar men det passar givetvis inte om du är rädd för hundar eller allergisk. Allra helst har du hundvana och ännu hellre vana av att ställa ut hundar osv, men det är inget krav. Det viktigaste är personkemin och att du talar och skriver svenska obehindrat eftersom det är oerhört viktigt att ni kan förstå varandra samt att kundens föräldrar (där hon tillbringar mycket tid), som är äldre och har nedsatt hörsel, kan förstå dig. Det är också krav på dokumentation i tjänsten. Eftersom kunden har väldigt nedsatt immunförsvar måste alla som arbetar vaccinera sig mot säsongsinfluensa och Covid-19. Detta bekostas av bolaget mot uppvisande av kvitto. Schemat är inte helt spikat men det är fördelat på dag, kväll & helg. Framöver kommer troligtvis även natt vara aktuellt. OBS! Det krävs egen bil och körkort för denna tjänst eftersom du behöver köra kundens bil i tjänsten.
Drivs du av att skapa en trygg och rolig miljö för unga? Vill du inspirera och engagera ungdomar på deras fritid? Då kan du vara vår nästa fritidsledare! Vilka är vi? Norrköpings fritidsgårdar är en del av tillväxt- och utvecklingskontoret och vårt uppdrag är att skapa en trygg och hälsofrämande miljö för barn och ungdomar. Vi kompletterar skolans arbete genom att erbjuda olika lärsituationer som främjar barn och ungdomars kunskapsutveckling. Vi tillvaratar och främjar besökarnas kreativitet, behov och personliga intressen. Tillsammans med föreningsliv, närliggande skolor, civilsamhälle och näringsliv utvecklar vi Norrköpings fritidsgårdar för att skapa glädje, samhörighet och en meningsfull fritid. Det bidrar till att öka Norrköpings attraktionskraft och stärker därmed Norrköping som boende och besöksort. Läs mer om oss och vår verksamhet här Norrköpings kommun genomför nu en satsning på fritidsgårdarna vilket innebär en utökning av verksamheten. Därför söker vi nu efter 2 drivna och engagerade fritidsledare som vill bidra tillsammans med oss! Dina arbetsuppgifter Som fritidsledare har du en betydelsefull roll i att skapa en meningsfull och utvecklande fritid för barn och ungdomar. Genom att planera, leda och inspirera till olika aktiviteter inom öppen verksamhet bidrar du till att göra skillnad i unga människors liv. Du arbetar med barn och ungdomar i åldrarna 10–19 år, både inom drop-in-verksamhet och i organiserade grupper. Din bas är en av kommunens fritidsgårdar, men du rör dig också uppsökande i andra områden för att möta unga där de befinner sig. Ditt arbete handlar om att bygga trygga och förtroendefulla relationer samt att skapa en inkluderande och inspirerande miljö där ungdomar känner sig sedda och inspirerade. Tillsammans med kollegor planerar och utvecklar du verksamheten utifrån ungdomarnas intressen och behov. Du samverkar även med skolor, föreningar och andra aktörer för att erbjuda ett brett och relevant utbud av aktiviteter. Vem är du? Vi söker dig som har fritidsledarutbildning eller en socialpedagogisk utbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i öppen verksamhet och/eller arbete med barn och ungdomar. Som person är du trygg i dig själv och du har lätt för att skapa positiva och bärande relationer till andra. Du trivs i samarbetet med kollegor där du bidrar till en god stämning i arbetsgruppen samt att du delar med dig av kunskap och information så att ni gemensamt ska kunna nå verksamhetsmålen. Du har en god pedagogisk förmåga där du anpassar kommunikation och bemötande utifrån individers olika förutsättningar. Vidare har du även en tvärkulturell medvetenhet och en förståelse för hur människors bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dem. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och du behöver vara simkunnig. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 2 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag/kväll/helg Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: Kontakt: Enhetschef, Denijal Mehmedagic, 011-15 17 73, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om oss Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas. Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv. Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet. Om tjänsten Vi söker nu efter en timvikarie till vår dagliga verksamhet i Askim. Vi söker dig som vill börja arbeta redan under sommaren och fortsätta hos oss till hösten. För att vara aktuell till tjänsten måste du kunna arbeta från vecka 29 och till och med vecka 39. Du kommer att arbeta utifrån metoderna; Lågaffektivt bemötande, AKK samt tydliggörande pedagogik. Det är viktigt att du har erfarenhet och kunskap att hantera utmanande situationer/beteenden. Du kommer att arbeta dagtid 7.30-16. Vi söker dig som: - Har arbetslivserfarenhet eller kunskap om att arbeta med personer som har utvecklingsstörning och autism. - Vi ser gärna att du har en utbildning till stödassistent eller undersköterska. - Som person tycker du om att arbeta i team, tålmodig och tar ansvar för din uppgift. Vi värdesätter att du är positiv i ditt bemötande och ser möjligheter till utveckling. Att du är med och bidrar till ett bra samarbete med kollegor ser vi som en självklarhet då det är ett måste för att skapa en bra daglig verksamhet. - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Innan anställning ska ett godkänt registerutdrag uppvisas. Vi kommer att kalla kontinuerligt till intervju så varmt välkommen redan idag med din ansökan. Det här får du hos oss - Nära ledarskap. - Pedagogisk handledning och vägledning. - Friskvårdsbidrag. - Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du veta mer om våra verksamheter och hur vi jobbar? Läs mer på vår hemsida https://betaniahemmet.se/
Vill du utvecklas tillsammans med andra? Då kan du vara vår nästa boendestödjare! Mälaröarnas boendestöd är lokalt verksamt inom Ekerö kommun. Vi är ett väletablerat företag med lång erfarenhet av socialt arbete. Vi använder oss av pedagogiska och kunskapsbaserade metoder i habiliterande syfte. Vår målsättning är att vårt stöd ska leda till att varje klient ska leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån just sina önskemål och förutsättningar. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Arbetsbeskrivning Som boendestödjare möter du människor som aktivt sökt stöd för att utvecklas i sin vardag, och vi stödjer deras utveckling genom engagemang, nyfikenhet och kreativitet. Varje klients beställning från socialförvaltningen utgör grunden för boendestödet, liksom våra interna riktlinjer och arbetsmetoder för genomförandet. Du stödjer och motiverar varje klient i att utifrån sina förutsättningar arbeta mot de mål som satts upp. Boendestöd utförs i huvudsak i klientens hem, men kan också innebära aktiviteter utanför hemmet. Många av våra klienter har husdjur, och det kan också förekomma rökning. Exempel på områden vi stödjer klienterna inom är: Stöd i att skapa struktur, komma i gång samt genomföra praktiska vardagssysslor som städning, tvätt eller matlagning Stöd i vardagsadministration som att hantera post, räkningar och vård- och myndighetskontakter Stöd i att förbereda, och ibland delta vid möten, exempelvis vid vissa vård- och myndighetskontakter Stöd i att utveckla och öva på sociala kontakter, exempelvis åka kommunala färdmedel Dokumentation är också en viktig del av arbetet. Du lägger tillsammans med klienten upp en individuell plan för hur ni ska arbeta tillsammans för att uppnå klientens mål, en s.k. genomförandeplan, och dokumenterar fortlöpande hur arbetet går. Som boendestödjare är du: Nyfiken och kreativ – du är lyhörd och har förmåga att lyssna in klientens önskemål och behov. Du är bra på att snabbt se olika lösningar utifrån de situationer som uppstår Engagerad och respektfull – du är trygg i dig själv och bra på att motivera andra utifrån deras behov. Du respekterar allas lika värde, och möter olika individer utifrån deras behov och anpassar ditt arbetssätt utifrån detta Strukturerad och målinriktad – du är bra på att arbeta mot uppsatta mål och stöttar klienten i att skapa delmål i vardagen. Du stöttar klienten i att hitta strukturer och rutiner som underlättar vardagen. Självständig teammedlem – du är trygg i dig själv och trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du gärna samarbetar med klienter, kollegor och externa parter Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad socialpedagog, undersköterska/mentalskötare eller har annan relevant utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Även du som har annan relevant praktisk erfarenhet av att arbeta med målgruppen är välkommen att söka. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa. Anställningen är tills vidare, hel- eller deltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde från 2025-08-11. Krav Körkort B Flytande svenska Vill du vara med och utveckla Mälaröarnas boendestöd? Tveka inte att höra av dig. Vi ser fram emot din ansökan.
Mogen kvinna söker dedikerade personliga assistenter! Jag är en livsglad och självständig kvinna som nu söker engagerade personliga assistenter som förstår vikten av att jag får styra över mitt eget liv – i både stort och smått. Jag är trött på att inte bli lyssnad på, och söker därför dig som verkligen vill göra skillnad. Min vardag är fylld av det jag tycker om: Att umgås med min familj, baka något gott och njuta av en kopp kaffe i gott sällskap. Jag ser fram emot att snart bli mormor, det är en tid då jag vill kunna vara närvarande. På vintern åker jag gärna till fjällen en vecka med min familj, och under sommaren njuter jag av båtlivet. Du som söker bör helst vara kvinna och ha en god förståelse för vad det innebär att arbeta som personlig assistent – att stötta mig i att leva mitt liv på mitt sätt. Du är lyhörd, respektfull och trygg i din roll. Känner du igen dig? Då ser jag fram emot att höra från dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE
Söker Timanställd Personlig Assistent Hej! Jag är en aktiv kvinna som älskar att träna både på gym och hemma. Jag tycker om att promenera, gå och bada, och behöver assistans vid handling. Att umgås med vänner, fika, äta ute och delta i sociala tillställningar är något jag verkligen uppskattar. Jag söker nu en lugn och pålitlig kvinna mellan 30-50 år som kan arbeta som personlig assistent några timmar i veckan. Det är viktigt att du är icke-rökare och att du behärskar det svenska språket väl. Jag har en katt i hemmet, så du bör inte vara allergisk. Dessutom är det viktigt att du inte har en tendens att fastna med mobilen i handen. Ett respektfullt bemötande mot mig och min familj är av största vikt. Om du känner att du passar in på denna beskrivning, tveka inte att höra av dig! Omfattning: Timviktare, några timmar i veckan Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE
Ta-Verens Assistans & Ekonomi AB är ett ekonomi- och assistansföretag. Vi jobbar främst med att hjälpa funktionshindrade människor med assistans men utför även tjänster åt andra företag inom ekonomi. Våra värdegrunder är livskvalitet, respekt och värdighet. Vår målsättning är att kunden ska få den hjälp han/hon behöver för att leva ett så värdefullt liv som möjligt. Hej! Jag är en ensamstående kvinna född 1955 som har personlig assistent dygnet runt pga en fysiskt funktionsnedsättning. Vad måste jag ta hänsyn till hos mina assistenter? Naturligtvis är det min tillvaro det primära men arbetsklimatet för assistententerna är mycket viktigt. Hos mig är dagarna och nätterna för det mesta lugna och sansade. Jag föredrar att ni tar egna initiativ inom ramen för ert arbete. Mina intressen är blommor både inne och ute, att det mesta är hembakat, fikabröd, limpor o dyl. Tvätten är ganska basic dvs: sortera efter material och färg, mangla lakan, torktumla frottéhanddukar (inget sköljmedel). Som personlig assistent hos mig kommer du att vara till hjälp med det jag inte klarar av själv i vardagen vilket omfattar till exempel hushållssysslor, förflyttningar, personlig hygien m.m. Jag ser gärna att du har erfarenhet av att jobba som personlig assistent. Utbildad undersköterska är meriterande men inte ett krav. Du som söker ska vara nikotinfri! Som person ska du vara självgående, lyhörd, flexibel och ansvarsfull. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju. Jag längtar efter att ansökningarna ska komma och få läsa era önskemål och krav. Mvh Brukare Allmänt om anställningen: 7 dygn på 4 veckor. Visstid så länge assistansuppdraget varar, 78,75%. Arbetstider: Dygn 09.00-09.00 (6 timmar sovande jour, kl. 00-06). Arbetspassen är förlagda på vardagar och helger.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Välkommen till oss Hej! Vi söker en vikarierande arbetsledare till dagliga verksamheter inom LSS! Vikariatet är ca ett år. Hägersten Älvsjö dagliga verksamheter 1, är en enhet som består av fyra verksamheter, och vi söker nu en arbetsledare där tjänsten är fördelad på två av dem. Vi eftersträvar att våra verksamheter ska ha god kvalitet, och utvecklas. Vi tror på alla individers rätt till ett meningsfullt arbete där man har möjlighet att utvecklas och växa i sin yrkesroll. Alla våra verksamheter ligger utspridda inom stadsdelen Hägersten-Älvsjö. Vi erbjuder Som månadsanställd har du möjlighet till semesterväxling och friskvårdsbidrag. Du erbjuds att förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar, gym och träningsanläggningar. Utöver det så har du som anställd i Stockholms stad rabatt på ett flertal gym. Din roll Du kommer att vara personalens närmsta ledarskap och kommer arbeta med att implementera rutiner och verka för att rutiner och arbetsmetoder följs och att arbetet bedrivs på ett systematiskt sätt. Du kommer att ha administrativa uppgifter samt även arbeta direkt i verksamheten. Alla verksamheterna har olika inriktningar, så arbetsuppgifterna varierar något beroende på inriktning inom verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Leda arbetsgrupperna i det dagliga arbetet • Hålla i och leda möten • Implementera rutiner, och följa upp dessa • Stötta baspersonalen i deras uppdrag; Planering, dokumentationssystem, mm. • Administrativa uppgifter såsom: Fakturering, beställningar, schemaläggning, upprätta anställningsavtal, mm. • Ansvara för introduktion av nyanställda, samt nya deltagare • Jobba med verksamhetsutveckling • Ingå i den dagliga verksamheten tillsammans med badpersonal Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: • Adekvat utbildning, tex barn och fritid, vård och omsorg eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren anser som relevant. • Erfarenhet av målgruppen inom LSS. • Kunskap och erfarenhet om lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. • Goda kunskaper i svenska språket, samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet av verksamhetsutveckling • Erfarenhet av att leda andra Vi ser att du är flexibel och organiserad! Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning är du varmt välkommen med din ansökan! Övrigt: Vi tar alltid utdrag ur polisens brotts- och misstanke register innan anställning. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Välj ett jobb för att visa detaljer