Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Drivs du av att bidra till en bättre elevhälsa och att ha vill du ha ett jobb som gör skillnad för ungdomar? Vill du vara en del av ett tvärprofessionellt samarbete med mycket kompetens och stort engagemang för eleverna? Sök då tjänsten som vikarierande skolkurator! Rosendalsgymnasiet är en kommunal gymnasieskola där det finns ett stort engagemang hos såväl elever som personal. Vi samarbetar inom arbetslag för progressionen i utbildningen samt inom ämnet för utveckling av undervisningen och för att främja elevernas lärande och en positiv lärmiljö. Rosendalsgymnasiet är beläget nära Biomedicinskt centrum i en expansiv del av staden. Gymnasieskolan har idag cirka 900 elever fördelade på tre program: naturvetenskapliga programmet, samhällsvetenskapsprogrammet och introduktionsprogrammen (IMS och IMA). Beskrivning av arbetsuppgifter Att arbeta som skolkurator på Rosendalsgymnasiet innebär i första hand att vara en del av den samlade elevhälsan som arbetar främjande och förebyggande. Det sker i samarbete med lärarna för elevernas bästa och arbetar med psykosociala insatser direkt riktade till enskilda eller grupper av elever. Du kommer att vara en del av skolans samlade elevhälsans tvärprofessionella team och samarbeta med såväl skolledning som arbetslag och enskilda lärare kring elevgrupper eller enskilda elever. Allt för att skapa en god lärandemiljö för elevernas sociala och kunskapsmässiga utveckling. Det kan exempelvis innefatta arbete med förhållningssätt, skolmiljö och värdegrund. Din närmaste chef kommer att vara rektor, som kommer att ge dig hjälp och stöd i arbetet. Anställningen är tidsbegränsad till sista september 2025 och eventuellt med möjlighet till förlängning. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller beteendevetarutbildning med relevant inriktning. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Tjänsten innebär att du behöver ha kunskaper i aktuella styrdokument och lagstiftning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som skolkurator och erfarenhet av arbete som skolkurator på gymnasiet. Vidare så arbetar du bra med andra människor. Du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och underhåller relationer. Du har även god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människans olika förutsättningar samtidigt som du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Upplysningar: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jeanette Fry, rektor, 018-727 33 31. Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Vision, Lena Carlberg, 018-727 58 56. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 54 75. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Nu söker vi en engagerad och lugn assistent till en trevlig aktiv kvinna boendes i centrala Uppsala. Hon är en positiv och glad kvinna som är nyfiken på livet och människor, hon är iväg på aktiviteter, går kurser m.m, hon är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta i sin vardag, förutom sedvanliga arbetsuppgifter så som hjälp med mat, hygien och städ även att följa med på olika aktiviteter, hjälpmedel finns på plats och hon berättar vad hon behöver hjälp med. Vi erbjuder intro pass innan så du känner dig trygg i ditt arbete. Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 82%, 5 pass i månaden, vardagar, arbetspass 9.00-23.00 eller 9.00-22.00 och du kan också få hoppa in ibland vid sjukdom/sem. Tjänsten kommer påbörjas i mitten av augusti, men intro kommer påbörjas nu i juli. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Vi behöver någon som kan hoppa och påbörja intro redan nu i juli. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Nu utökar vi ytterligare i vårt arbetssätt Skola som arena/Lights on. Arbetssättet har målet att skapa mer jämlika uppväxtvillkor för barn och unga. Detta görs genom att öppna upp skolans lokaler utanför skoltid, till en mötesplats med aktiviteter tillgängliga för alla. Det är en satsning som görs av Göteborgs Stad i samarbete med bland annat Framtidskoncernen. Grundstommen är samverkan och delaktighet utifrån lokala behov och barns rättigheter. Deltagande skolor är belägna både i Angered och Bergsjön. Syftet med arbetet är att skapa ett tryggt sammanhang som ska bidra till att fler barn klarar sin skolgång, får en meningsfull fritid och får möjlighet att vara delaktig i frågor som berör dem. Samtidigt utvecklas stadsområdet, tryggheten främjas och framtidstron i området ökar! Vi söker nu två stycken koordinatorer för tillsvidaretjänster som kommer att arbeta på Utmarksskolan och Gärdsåsskolan som båda ligger i Kortedala. Arbetet som koordinator inom Skola som arena innebär att leda, driva och samordna det operativa arbetet med skolans lokal som utgångspunkt. Det är du som öppnar upp skolan till en mötesplats och skapar aktiviteter och sammanhang för både barn och vuxna. Som koordinator samverkar du med olika kommunala verksamheter, lokala bostadsbolag, föreningsliv och näringsliv som är betydelsefulla för barn, unga och de viktiga vuxna runt barnen. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med ytterligare sju koordinatorer, samt ett nätverk med koordinatorer som arbetar i andra delar av Göteborg med liknande uppdrag. Som koordinator har du ett nära samarbete med ordinarie skolverksamhet och dess medarbetare, för att vara länken mellan skolan och övriga samverkansparter. I just denna samverkan kommer vi att starta upp en nära samverkan med Göteborgs Stadsmission, vilket anställd koordinator kommer att bli involverad i. Det är ett partnerskap under uppbyggnad, vilket innebär att koordinatorfunktionen på sikt kan komma att placeras där det bäst gynnar samverkan, något som vi följer och utvärderar tillsammans. Under våren har vi även startat upp ett utvecklingsarbete kring områdesarbete som kommer att förstärkas ytterligare under kommande år, när vi går in arbetet med den nya socialtjänstlagen som kommer på plats i sommar. Läs mer om arbetssättet skolan som arena på: https://goteborg.se/wps/portal/enhetssida/skola-som-arena KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleexamen inom socialt arbete, beteende- eller samhällsvetenskapligt område, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du har också erfarenhet av t ex samhällsinriktat socialt arbete, områdesarbete, arbete inom civilsamhället eller skola med barn och unga. För tjänsten behöver du därtill ha dokumenterad erfarenhet av att självständigt leda processer i samverkan mellan olika aktörer, att arbeta medskapande och tillvarata olika perspektiv och mångas engagemang. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med någon av sektorerna civilsamhälle, kulturliv eller privat sektor. Vi ser även att du har arbetat med barn och ungdomar i socioekonomiskt utsatt område. Vi söker dig som trivs i samarbetet med andra och har förmåga att skapa goda relationer och bygga nätverk med flera olika aktörer. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du har kunskap och engagemang för att arbeta med barn, unga och familjer på individ-, grupp- och samhällsnivå. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. I och med att vi samverkar i närområdet kan tjänsten innebära visst kvälls och helgarbete. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så passa på att skicka in din ansökan idag. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Nu har du chansen att arbeta som diakon i en församling som satsar på diakoni. Holmsunds församling ligger vid kusten strax söder om Umeå och består av samhällena Holmsund och Obbola. Här bor ca 9000 människor. Ca 60 % är medlemmar i Svenska kyrkan. Vårt diakonala arbete utgår från Hållplatsen som är församlingens diakonicentral och mötesplats i centrala Holmsund. På Hållplatsen finns promenadgrupper, verksamhetscafé, bullfredag, leva vidare-grupp, stödsamtal, ekonomisk rådgivning, besöksgrupp och musikcaféer. Arbetet bärs av både ideella och anställda medarbetare. Diakonerna i församlingen tjänstgör också i gudstjänster och leder andakter på äldreboenden. I tjänsten ingår att: - Leda, samordna och utveckla det ideella arbetet - Arbeta i team - Stödja människor i utsatta livssituationer - Leda samtalsgrupper - Övriga uppgifter i församlingen som medarbetarna hjälps åt med Vi söker dig med personlig mognad, samarbetsförmåga och ett hjärta för diakoni. Tillträde enligt överenskommelse Sista ansökningsdag är 22 augusti 2025 genom att skicka in CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Kontakt För ytterligare upplysningar om tjänsten kontakta: Diakon Kristina Blomberg 090-706108 Diakoniassistent Kristina Mellberg 090-706123 Kyrkoherde Lars Segerstedt 090-706101 Kyrkorådets ordförande Margareta Ekesrydh 070-3871773
Jag är en tjej på 25 år som söker en personlig assistent som kan vara vid min sida och hjälpa mig med vardagen. Jag har en egen lägenhet så jag vill gärna att du som söker tycker om att pyssla på i hemmet, laga mat och baka men även hitta på roliga saker med mig. Jag tycker mycket om att läsa ,gå på stan, pyssla, ta en fika, spela dataspel och se film. Jag har även ett stort intresse för cosplay och åker regelbundet till olika convent. Det vore väldigt roligt om du ville göra det tillsammans med mig Jag har även en liten hund så det vore kul om du delar samma intresse och såklart allra viktigast att du inte är allergisk. För att få bli min assistent behöver du vara lugn som person, glad, kreativ, och pedagogisk. Du kommer att behöva driva mig framåt när jag behöver det men även kunna se och förstå när min ork är slut och jag behöver vila. Jag bor i Luleå och det finns goda bussförbindelser för att ta sig till mig. Assistansen sker dagtid, eftermiddagen, kvällar samt vissa helger och tjänsten är på 78% Tveka inte att söka om du känner att det här stämmer in på dig! Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter/utbildning kan vara en fördel men det viktigaste och avgörande är den personliga kemin. Hur ansöker du? Är du intresserad av tjänsten är du välkommen att besöka min anordnares hemsida dfarm.se för att lämna in din ansökningshandling. Du kan också klicka på länken längre ned på denna sida. Märk ansökningen med JH8 Tjänsten tillsätts snarast möjligt och rekryteringen kommer avslutas direkt när lämplig kandidat är hittad. Min anordnare Min assistansanordnare är Din Förlängda Arm AB. Din Förlängda Arm är ett norrbottniskt företag med kunder över hela Sverige. Företaget startades 2003 och har efter det växt och är nu en av de största privata assistanssamordnarna i Norrbotten. Ledorden i verksamheten är trygghet, kunskap, inflytande, närhet och glädje. Din anställning kommer att vara i Din Förlängda Arm AB. Det innebär att det är Din Förlängda Arm AB som kommer att vara personuppgiftsansvarig. Din Förlängda Arm AB har kollektivavtal tecknat med Kommunal.
Om mig Hej där, här har du mig en kille på 16 år, boendes i Hässelby. Jag gillar bowling, musik, bus och tv-spel. Ibland åker jag iväg på musikläger utanför Stockholm och då har jag mina assistenter med mig. Jag kommunicerar både med ord, händer och miner. Jobbet hos mig innebär även att assistera mig i skolan samt följa med mig på uflykter och aktiviteter. Hoppas just Du vill hänga med mig på mina äventyr men även när jag har en lugn dag hemma. Om dig: Du är ansvarstagande och strukturerad. Det är ett plus om du har en stor portion humor men också en gnutta allvar när det behövs. Jag skulle uppskatta om du har tidigare erfarenhet av alternativ kommunikation. Du behöver kunna behärska det svenska språket väl så vi förstår varandra. Det är ett krav att du är rökfri och det är viktigt att du har en god fysik för att kunna assistera mig vid förflyttningar. Du kommer även assistera mig med mina grundläggande behov, som till exempel att sköta min hygien. Bemanning: Det ingår ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten som innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas med några av dina kollegor, som arbetar efter ett regelbundet schema. Arbetsledande assistent (Enstaka tillfällen vid ordinarie arbetsledares bortavaro): I den här tjänsten som personlig assistent kan det vid enstaka tillfällen bli aktuellt med ett utökat uppdrag som arbetsledare (personlig samordnare) i assistansen. Det innebär att du i nära samråd med assistansanvändaren (eller legal företrädare) utformar assistansanvändarens personliga assistans enligt intentionerna i LSS angående självbestämmande, valfrihet och personlig integritet. Förutom att arbetsleda övriga assistenter i enlighet med ovan ser du till så att arbetsmiljön är säker och trygg samt ansvarar för schema. Tjänsten: Är på 75 % och arbetstiderna är förlagda över hela dygnet, på rullande schema. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling, personbevis, eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige samt utdrag ur polisregistret. Detta beställs på www.polisen.se Välj det utdrag som heter Arbete med barn med funktionsnedsättning Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta som personlig assistent som vikarie vid behov till vår kund i Malmslätt Linköping . Som vikarie vid behov arbetar du vid ordinarie assistenters frånvaro vid tex semester eller sjukdom. Kunden söker endast kvinnliga assistenter. Arbetstiderna är förlagda enligt följande vardag som helg Kl. 07:30-16:00 eller 16:30 Kl. 16:00 eller 16:30-22:00 Kl. 22:00-07:30 vaken natt Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 30-årsåldern med bland annat epilepsi och en utvecklingsstörning. Han har svårt att kommunicera och behöver sin assistent i sin närhet som kan hjälpa honom göra sig förstådd på bästa sätt. Han behöver även tydliga instruktioner för att klara sitt dagliga liv . Ett stort intresse är att han är ute på promenader tillsammans med sina assistenter. Arbetsuppgifterna är bland annat: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Social samvaro Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, ansvarsfull, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Erfarenhet av personer med epilepsi eller utvecklingsstörning Inte vara allergisk mot pälsdjur ,katt finns i hemmet Meriter: Vårderfarenhet eller motsvarande. Kanske arbetar du som personlig assistent och eller inom vård och omsorg Sysselsättningsgrad: 1 vikarie vid behov . Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Välkommen till Region Kronoberg! Här är jobbar 6500 personer för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Primärvården omfattar 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 Vårdguiden, Primärvårdsrehab, Primärvårdens hälsoenhet, Familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter så att Kronobergarna får rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vi söker nu efter en rehabkoordinator till vårt team på primärvårdsrehab i Dalbo. Primärvårdsrehab i Dalbo är en arbetsplats med gott samarbete och snabba kontaktvägar. Här arbetar vi för att våra patienter ska få vård av god kvalitet och känna trygghet och tillit. Du kommer mötas av ett mycket fint arbetsklimat där tilliten är hög och där du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och verksamheten tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du chansen att utvecklas tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor i ett intressant och omväxlande arbete. Vill du använda din expertis för att göra en verklig skillnad i människors liv? Då kan du vara den vi söker - välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som rehabiliteringskoordinator är du samordnare inom sjukvården och gentemot andra aktörer som kommunen, Försäkringskassan, arbetsgivare och Arbetsförmedling för våra patienter som är sjukskrivna. Ditt uppdrag är att identifiera patienter som är i behov av samordnade åtgärder för att främja en så tidig arbetsåtergång som möjligt. Du kommer att vara med i utvecklingen av arbetssätt och metoder som främjar tidiga insatser i sjukskrivningsprocessen. Du kommer att arbeta med kartläggning av patienter, med bedömning och förslag på arbetsfrämjande insatser. Du kommer att koordinera olika former av nätverksmöten och vårdplanering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård, är socionom, beteendevetare eller motsvarande. Det är meriterande om du har interkulturell kompetens. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av koordinering och handläggningsarbete inom sjukskrivningsprocessen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i hälso- och sjukvård och har god kännedom om, och intresse för rehabilitering vid sjukskrivningsprocessen. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta med personer med psykisk ohälsa och att du är intresserad av utvecklingsarbete. Som person känner du dig trygg med att arbeta självständigt samtidigt som du ser ett stort värde av att samarbeta i team kring patienterna. Du har en god kommunikativ förmåga och arbetar med fokus på patientens bästa. Du är en bra arbetskamrat som bidrar till en god arbetsmiljö. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: • Bifoga ett detaljerat CV • Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Ett unikt tillfälle att söka tjänsten som familjestödjare vid Lindesbergs kommun. Socialförvaltningen och Barn- och utbildningsförvaltningen tar ett steg till genom samverkan för att ge barn och dess familjer en möjlighet till en tryggare tillvaro och en fungerande skolgång utifrån varje barn och ungdoms behov. Organisatoriskt kommer familjestödjarna ligga under Socialförvaltningens öppenvård där det finns en bred och samlad kompetens runt arbetet med familjer. Familjestödjarna ska vara en del i socialtjänstens främjande och förebyggande arbetet och vara en del av den röda tråden för hela familjen, fokus är att ge stöd i föräldraskapet. Utgångspunkten under barnets uppväxt är Familjecentralen och i skolåldern är tanken att familjestödjarna ska var den som ger familjen stöd i att få en fungerande skolgång och uppväxt tillsammans med andra viktiga aktörer. Den huvudsakliga arbetsplatsen kommer att vara på utvald skola inom Lindesbergs kommun och i nära samarbete med skolan och elevhälsoteam men även andra externa aktörer. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär det att arbeta som familjestödjare? Du arbetar främst utifrån ett främjande och förebyggande perspektiv. Du kommer att vara en naturlig del i skolan och vara en länk i dialogen som sker mellan skola, elev och familj där behov finns. Genom att stötta och stärka vårdnadshavare kring det som rör barnet och dess utveckling, så stärks förutsättningarna att lyckas i skolan. Ni är en naturlig del i vardagen på skolan för att möta vårdnadshavare och elev. Mycket av arbetet är individanpassat utifrån familjens behov av stöttning, både genom enskilda samtal, grupp med olika teman eller andra behov som finns utifrån rollen som familjestödjare. Att vara ett naturligt bollplank kring frågor i vardagen kring familjen är en viktig del i arbetet. Stort fokus läggs på det relationella arbetet, att tillsammans med skolpersonal arbeta för goda relationer med vårdnadshavare och elever för att gynna elevers utveckling. Samverkan med andra viktiga samverkansparter i samhället är också en central del i arbetet. Eftersom det är ganska nytt att ha familjestödjare i skolan så kommer det att vara viktigt att hitta samverkansformer samt följa upp arbetet som bedrivs för att det ska bli så effektivt och stödjande som tänkt. Att tillsammans med kollegorna fortsätta utveckla rollen, men också hitta sin egna roll i den skola som är aktuell. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning från högskola/universitet exempelvis socionom eller beteendevetare. Vi söker dig som har ett stort engagemang och egen drivkraft för att driva processer, ta egna initiativ, har god förmåga att skapa relation och vara flexibel för att nå framgång. Att kunna följa upp arbetet för att hitta rätt nivå kräver att du är analyserande och öppen för de delar som fungerar bra men också de delar som behöver till för att få mera framgång tillsammans med familjen. Att vara modig och tänka utanför ramen ibland för att få ett tryggt och främjande resultat. Att vara varm i sitt sätt men ändå kunna sätta gränser vid behov. Vi tror för att lyckas med rollen så ska du har arbetat inom socialtjänst eller skola och har den erfarenheten. Eftersom Lindesbergs kommun är stor så krävs det att du har körkort och kör bil i tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt på personliga egenskaper. Det är meriterande om man har erfarenhet av tidigare arbeten som påminner om denna tjänst. Vi kommer också vid anställning begära att du uppvisar utdrag från misstanke- och belastningsregister. ÖVRIGT Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Utredningsenheten Barn och Unga i Strängnäs kommun förstärks med 3 socialsekreterare med allmän inriktning och 2 med fokus på ungdomskriminalitet och normbrytande beteende. Vi söker dig som är på jakt efter en meningsfull roll där du bidrar till trygghet, stöd och förändring för dem som behöver det mest. Vi tror på en arbetsmiljö där kollegialt stöd, reflektion och utveckling är en del av vardagen. Socialkontoret i Strängnäs kommun är organiserat i sex verksamhetsområden, där Utredningsenheten BoU ingår i myndighetsutövningen inom individ- och familjeomsorgen. Vi arbetar med barn och unga 0–18 (21) år och deras familjer med målet att ge rätt insatser i rätt tid. Enheten består av två arbetsgrupper och vi sitter i gemensamma lokaler med Mottagnings- och familjeenheten. Tillsammans har vi fyra gruppledare som samarbetar nära och täcker upp för varandra vid behov. En senior socialsekreterare ansvarar för att introducera och stötta nya kollegor. Vi arbetar utifrån BBIC, med ett tydligt barnperspektiv och fokus på kvalitet, rättssäkerhet och samverkan. Du arbetar i team med kunniga kollegor, får löpande handledning och erbjuds möjlighet att utvecklas inom olika områden. Vi uppmuntrar ett aktivt medarbetarskap och bidrag till verksamhetsutveckling. Vad erbjuder vi dig? • En trygg introduktion med stöd av senior kollega. • Regelbunden extern handledning. • Flexibla arbetsformer med möjlighet till distansarbete. • Friskvårdsbidrag och 60 minuters reflektionstid per vecka. • Tydlig struktur och tillitsbaserat ledarskap. • Ett kompetent team som tror på samarbete och nytänkande. ARBETSUPPGIFTER Socialsekreterare barn och unga 0-18 (21) år. I rollen som socialsekreterare med allmän inriktning arbetar du med hela målgruppen barn och unga. Ärendena varierar och kan röra allt från oro i hemmet till behov av stödinsatser, skydd eller vård. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov, fatta beslut och följa upp insatser i nära samverkan med barnet, vårdnadshavare och andra aktörer. Exempel på arbetsuppgifter: • Mottagning, utredning och bedömning enligt SoL och LVU. • Skyddsbedömningar och insatsbeslut. • Samtal med barn, föräldrar och nätverk. • Samverkan med exempelvis skola, hälso- och sjukvård och ideella aktörer. • Dokumentation, vårdplaner och beslutsunderlag. • Företräda ärenden i förvaltnings- och kammarrätt. • Aktiv medverkan i verksamhetens utvecklingsarbete. Socialsekreterare med fokus på ungdomskriminalitet och normbrytande beteende. I rollen som socialsekreterare med fokus på ungdomskriminalitet och normbrytande beteende arbetar du riktat mot barn och unga som riskerar att utveckla eller redan har ett normbrytande beteende eller är involverade i kriminalitet. Målet är att i ett tidigt skede identifiera riskfaktorer, stärka skyddsfaktorer och genom rätt insatser motverka fortsatt negativ utveckling. Arbetet sker i linje med nationella riktlinjer för socialtjänstens förebyggande arbete och innefattar både individuella insatser och samverkan med andra samhällsaktörer. Exempel på arbetssätt och uppdrag: • Utreda och bedöma insatser enligt SoL och LVU kopplat till ungdomskriminalitet. • Genomföra strukturerade risk- och skyddsbedömningar (t.ex. med hjälp av standardiserade bedömningsinstrument). • Arbeta med nätverksbaserade insatser och familjens delaktighet. • Delta i samverkan med polis, skola, SSPF, fritid och hälso- och sjukvård. • Medverka vid akuta insatser, såsom förhör eller möten med kort varsel. • Bidra till utvecklingen av kommunens brottsförebyggande arbete. • Samverka med externa aktörer (t.ex. HVB, stödboenden). Vi tror på vikten av tidiga, samordnade och individanpassade insatser som stärker barnets skyddsnät, ökar förutsättningar till skolgång och fritidsengagemang och minskar risken för återfall i kriminalitet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Socionomexamen, eller annan beteendevetenskaplig utbildning som uppfyller behörighetskraven. • God kännedom om aktuell lagstiftning inom socialtjänsten. • Förmåga att uttrycka dig tydligt och professionellt i både tal och skrift. • Grundläggande IT-kunskaper. • Körkort (B). Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård. • Utbildning i exempelvis BBIC, MI, PATRIARK, ADAD. • Vana att arbeta i Treserva. För tjänsterna med fokus på ungdomskriminalitet är det särskilt meriterande med: • Tidigare arbete med ungdomar med normbrytande beteende. • Erfarenhet av samverkan med polis, skola och särskilda insatsgrupper För att lyckas i uppdraget förväntas du vara engagerad och ansvarstagande. Du är flexibel och har förmåga att driva flera komplexa utredningar samtidigt. Din förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos såväl den enskilde som anhöriga och samarbetspartners är avgörande för att du ska lyckas i din roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Låter det spännande? Vi tillämpar löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag och bli en del av vårt team!
Välj ett jobb för att visa detaljer