Personlig assistent sökes till kvinna utanför Falköping
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en flexibel och ansvarstagande personlig assistent till vår kund, som är bosatt utanför Falköping. Uppdraget passar dig som vill arbeta som timvikarie vid behov – exempelvis när ordinarie personal är frånvarande på grund av sjukdom, semester eller andra tillfälliga orsaker. Det kan även finnas möjlighet till ett kortare vikariat på cirka 100% under hösten. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger och är fördelade enligt följande schema: Kl. 07:30-23:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja din introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med demens och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent i detta uppdrag hjälper du till med dagliga rutiner, såsom hushållssysslor, personlig hygien samt assisterar vid måltider. Kunden tycker om att pyssla och har tidigare ägnat sig åt aktiviteter som ljusstöpning, bakning och att fixa i hemmet. Dessa typer av aktiviteter kan även förekomma under dina arbetspass som assistent. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekyteringsprocessen och vi tror att du som passar i rollen har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som är skicklig på att analysera och förstå andras behov. Du är lyhörd, lugn och kreativ, och har dessutom en förkärlek för att pyssla och baka. Som personlig assistent är det även viktigt att du kan behålla ett lugn i olika situationer, samtidigt som du har förmågan att vara drivande i samtal och skapa en trygg och positiv miljö. Vår kund önskar kvinnliga sökanden, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller från annan vård- och omsorgsverksamhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. KRAV Körkort/tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen, kollektivtrafik finns inte. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

27 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Personlig assistent sökes till kvinna utanför Falköping
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en flexibel och ansvarstagande personlig assistent till vår kund, som är bosatt utanför Falköping. Uppdraget passar dig som vill arbeta som timvikarie vid behov – exempelvis när ordinarie personal är frånvarande på grund av sjukdom, semester eller andra tillfälliga orsaker. Det kan även finnas möjlighet till ett kortare vikariat på cirka 100% under hösten. Arbetstiderna varierar mellan vardagar och helger och är fördelade enligt följande schema: Kl. 07:30-23:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja din introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 60-årsåldern med demens och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent i detta uppdrag hjälper du till med dagliga rutiner, såsom hushållssysslor, personlig hygien samt assisterar vid måltider. Kunden tycker om att pyssla och har tidigare ägnat sig åt aktiviteter som ljusstöpning, bakning och att fixa i hemmet. Dessa typer av aktiviteter kan även förekomma under dina arbetspass som assistent. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekyteringsprocessen och vi tror att du som passar i rollen har ett genuint engagemang för att arbeta med människor och som är skicklig på att analysera och förstå andras behov. Du är lyhörd, lugn och kreativ, och har dessutom en förkärlek för att pyssla och baka. Som personlig assistent är det även viktigt att du kan behålla ett lugn i olika situationer, samtidigt som du har förmågan att vara drivande i samtal och skapa en trygg och positiv miljö. Vår kund önskar kvinnliga sökanden, och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller från annan vård- och omsorgsverksamhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. KRAV Körkort/tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen, kollektivtrafik finns inte. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

27 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig assistent till barn i Falkenberg
Molnet Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Molnet Personlig assistans är en assistansanordnare för personer som är berättigad till personlig assistans enligt LSS Lagen om Stöd och Service till vissa funktionshindrade. Vår verksamhet kännetecknas av flexibla lösningar med hög kvalitet, tillgänglighet och stort engagemang för både kunder och assistenter. Vi söker just nu en kvinnlig assistent som vill jobba på schema hos en snart 3 årig flicka. Tjänsten innefattar hjälp med av- och påklädning, matning, medicinhantering, personlig hygien samt förflyttningar. Som sökande ska du: - tala god svenska! - vara positiv och initiativrik - få saker gjorda och vara självgående och ansvarsfull - vara lugn och ha tålamod - Bo i Falkenberg Meriterande om du som sökande har erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans och med hjälpmedel som peg och/eller sondmatning samt erfarenhet av epilepsi samt medicinhantering, Tjänsten gäller både en deltid samt en heltid med varierande arbetstider som dag, kväll, natt och helg. När du söker en tjänst hos oss, skicka ett mail med ditt cv och ditt personliga brev. Vi uppskattar även om du bifogar en bild på dig själv. Din ansökan kommer att läsas av personal på Molnet assistans samt kundens vårdnadshavare. Är du intresserad av tjänsten och har skickat in din ansökan ser vi gärna att du själv skickar efter ett utdrag ur polisens belastningsregister. Detta är ett krav för arbete med barn och det gör du på polisens hemsida. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/. Det går fortast att få det till sin digitala brevlåda. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser."

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Biståndshandläggare LSS Aneby kommun - gör skillnad i en liten gemenskap
Aneby kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Vill du arbeta i en liten, engagerad arbetsgrupp där du gör skillnad för kommuninvånare i behov av stöd och hjälp? Vi söker nu biståndshandläggare till Myndighetsenheten Aneby kommun, en mindre kommun med ett stort hjärta och en nära arbetsmiljö. Här får du möjlighet att arbeta både självständigt och tillsammans i ett sammansvetsat team som fokuserar på att ge bästa möjliga stöd till våra medborgare och varandra. Tjänsten är riktad mot LSS och socialpsykiatri. ”Ett omväxlande och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad” Myndighetsenheten i Aneby kommun består av tre team med varsin enhetschef, Bistånd, Barn- och unga och Vuxen. Teamen arbetar tätt tillsammans både inom enheten och ihop med vår verkställighet. Vi månar om god intern samordning för samverkan och helhetssyn. Det är en betydelsefull del i vårt arbetssätt.  Inom team Bistånd arbetar vi tvärprofessionellt som ett team. Vi är både biståndshandläggare inom äldreomsorg och inom funktionshinderomsorg/ socialpsykiatri samt en arbetsterapeut.  Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare LSS och socialpsykiatri arbetar du med myndighetsutövning, det innebär att du kommer att arbeta med handläggning, dokumentation och bedömning samt uppföljning av insatser enligt LSS och SoL. Som biståndshandläggare arbetar du nära både brukare och externa aktörer, vård- och omsorgspersonal och andra myndigheter. I vårt nära team ansvarar vi tillsammans för att skapa trygghet och en hög kvalitet i handläggningen.  Vi erbjuder dig:  • En viktig roll i en engagerad arbetsgrupp som arbetar som ett team  - Du får vara med och forma vårt arbetssätt och vår verksamhet. Hos oss blir du del av en arbetsgrupp där vi är måna om varandra, har lätt till skratt, där vi hjälps åt och tar gemensamt ansvar för vårt uppdrag. - Vi arbetar tvärprofessionellt i team, biståndshandläggare och arbetsterapeut, för att preventivt i tidigt skede kunna möta våra brukares unika behov och möjliggöra självständighet, oberoende och återhämtning. • God arbetsmiljö och flexibilitet - Vi värnar om balans mellan arbete och fritid och erbjuder friskvårdsbidrag, möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete. • Personlig och professionell utveckling - Hos oss får du möjlighet att växa både inom ditt yrke och som individ, med tillgång till relevant fortbildning och extern handledning. • Nära arbetsledning  - Vi satsar på nära arbetsledning och fortlöpande Teamträffar. Som nyanställd får du en grundlig introduktion med dina kollegor och din chef som handledare. • Nära till beslut  - I vår organisation har du möjlighet att snabbt få gehör för dina idéer och vara med och påverka arbetet för kvalitet och utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk examen inom socialt arbete. Socionom eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av handläggning inom socialtjänst, gärna inom biståndshandläggning LSS. Vi söker dig som: • är empatisk, självständig, lyhörd, driven och lösningsorienterad • har god förmåga att kommunicera både med brukare och kollegor i tal och skrift • trivs i en mindre arbetsgrupp där samarbete, att hjälpas åt och teamkänsla är centralt • självständigt kan planera och genomföra ditt arbete, men också är en lagspelare • är intresserad av att lära och vill vara delaktig i vårt utvecklingsarbete och i preventivt arbete för god och nära vård • har B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem: • Pulsen Combine, • Cosmic Link • IBIC (Individens behov i centrum) Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du står bakom kommunens värdeord; öppenhet, utveckling och ansvar. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka. Anställning kan komma att ske innan ansökningstiden löpt ut. Vid anställning kontrollerar vi misstanke- och belastningsregister, medborgarskap eller uppehållstillstånd/ arbetstillstånd, relevanta dokument och referenser från tidigare arbetsgivare. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Behandlingsassistenter - Satsning på Johannisberg
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Satsning på Johannisberg! Under hösten 2025 satsar vi extra på att utöka bemanningen i vår klientnära verksamhet, vill du vara en del av SiS ungdomshem Johannisberg och göra skillnad för våra ungdomar ska du söka nu! Vi har nu ett erbjudande till dig som söker och får anställning på SiS ungdomshem Johannisberg, enhet Kalix, vilket innebär ett extra lönetillägg på 3000 kr/månaden i 18 månader utöver den individuella grundlönen. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du har ett högt säkerhetsmedvetande och är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.   Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • B- körkort  • God fysisk förmåga • God svenska i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från klientnära befattningar på Kriminalvården, t.ex. Kriminalvårdare • Väktarutbildning • Erfarenhet från klientnära befattningar på Migrationsverket, t.ex. handläggare på Förvaret • Utbildning inom vård-och omsorg • Erfarenhet av arbete med målgruppen icke-skolpliktiga pojkar På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti.  Då vi är mitt i sommarsemestern kan rekryteringsprocessen försenas något. Vid svårigheter att komma i kontakt med kontaktpersoner ring växeln 010-4532000.    SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Behandlare inriktad mot vuxna
Hörby kommun
Kuratorer

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. Öppenvården i Hörby är en innovativ verksamhet där mycket har utvecklats de senaste åren. Vi är en relativt ny arbetsgrupp, där de som varit längst arbetat några år, och rekryteringarna sker målmedvetet för att möta de nya utmaningar och stora möjligheter den nya socialtjänstlagen innebär. Vi är en av de öppenvårdsenheter i landet som kommit längst när det gäller omställningsarbetet mot den nya socialtjänstlagen och det är med inriktning mot denna som den nu utlysta tjänsten erbjuds. ARBETSUPPGIFTER Detta är en av tjänsterna nom vuxenteamet, där man arbetar med följande • Samtalsbehandling avseende våld i nära relation -främst metodik utifrån KBT • Samtalsbehandling avseende beroendeproblematik -tex individuell återfallsprevention och metodik utifrån KBT. • Samtalsbehandling avseende psykosocial/psykiatrisk problematik -parallellt med, i väntan på eller mellan perioderna den behövande har stöd av psykiatrin • Råd och stöd och klassiskt kurativt arbete • Träningslägenheter och andrahandskontrakt -det är svårt att ta till sig behandling om man saknar en plats att vila på. I teamet arbetar man även med gruppbehandling, så som 12-stegsbehandling, motivationsgrupp och återfallsprevention, men här kommer du inte in i första hand. KVALIFIKATIONER • Vi behöver en medarbetare som är nyfiken och angelägen att utvecklas och att utveckla verksamheten tillsammans med oss andra på enheten, och vi tror att man kan se denna angelägenhet i ditt sätta att tänka och resonera, och i ditt CV. • Vi strävar mot evidensbaserat och medvetet förändringsarbete och tror att du har kunskap och förståelse i evidensbaserade analysinstrument och metoder. • Vi tror också att du har god förståelse i hur man möter människor för att optimera deras förutsättningar att förändras -på deras planhalva, som börjar i de behov de själva uppfattar. Detta betyder att man behöver behärska evidensbaserade instrument och metoder men även förankra det mer terapeutiska arbetet i de konkreta livsomständigheter de vi ska hjälpa befinner sig i -som kan vara handfast rådgivning, öva fobi genom övningar ute på stan, hjälp att hitta en bostad osv. Konkret innebär detta att vi tror att du som passar bäst här har en utbildning som socionom eller motsvarande, med vidareutbildning såsom steg 1 i KBT med mera. Vi kommer att kalla sökande löpande fom 1/8 och kan tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

27 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Personlig Assistans sökes till man i Nykvarn, extra jobb omgående
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Hejsan! Vi söker nu personlig assistent som brinner för att hjälpa andra. Jag är en man i 50 årsåldern och bor i ett hus i lantlig miljö precis utanför Nykvarn. Här bor jag med min mor och vår lilla hund. Jag behöver hjälp med det mesta i vardagen då jag har MS och är rullstolsbunden. Jag älskar att gå på promenader, ta en fika, konserter och vara med min hund. Mina intressen är musik, gamla bilar. Som min assistent bör du vara omhändertagande, nyfiken, glad och ha humor. Du har också en god fysik och talar och förstår flytande svenska och kan även arbeta efter skriftliga och muntliga instruktioner utan problem.  Jag söker dig som är lyhörd och uppmärksam för mina behov och allmänna mående genom att tolka min verbala förmåga och kroppsspråk.  Vi ser helst att du bör ha tidigare erfarenhet av att arbeta inom vården. Körkort är ett krav då kollektivtrafiken går sällan. Du behöver ha egen bil för att kunna ta dig till arbetet Har du de kvaliteer som jag eftersöker och du vill jobba hos mig, så finns här god förutsättning att förhandla om en god lön. OBS! I hemmet finns en liten hund så du bör inte vara pälsallergi. Tjänsten: Vid behov Schema: mån-sön kl 10:00-16:00. Under veckorna 29 och 30 behöver vi hjälp tis, tor samt helg. Tillträde: Omgående UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET  Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget (arbete inom LSS)   Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Ansvar, engagemang och glädje är de nyckelord som vi på God Assistans vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta varje pass.    Intervjuer kommer ske löpande så ansök så fort som möjligt!  Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)  För mer information om tjänsten: [email protected] #mitt    Om God Assistans:  God Assistans bedriver assistansverksamhet över hela landet sedan 2012. Grundaren av God Assistans, Mikael Nordmark har  själv en son med flerfunktionshinder, han bytte karriär och bestämde sig för att göra något viktigt i  livet... Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu  Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Socialpedagog
Smedjebackens kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Välkommen till Smedjebackens kommun! Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad.  Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, samanhållning och levande traditioner i hela kommunen.  Elevhälsan Elevhälsan ska främst arbeta förebyggande och hälsofrämjande. I elevhälsans uppdrag ingår att bidra till att skapa miljöer som främjar elevernas lärande, utveckling och hälsa. I Smedjebackens kommun är elevhälsan centralt organiserad och respektive skola har tillgång till skolpsykolog, skolkurator, specialpedagog, skolsköterska samt skolläkare, specialpedagogerna är anställda på skolorna och har respektive rektor som chef. I Smedjebackens kommun satsar vi nu på att stötta elever i årskurs 4-6 med utmaningar kring problematisk frånvaro och anpassad studiegång. Vi söker därför dig, en engagerade person, som vill göra skillnad för elevernas möjligheter att lyckas i skolan. Arbetsuppgifter Arbetet sker i team tillsammans med en kollega, övriga medarbetare i elevhälsan och skolans personal. Ditt uppdrag blir bland annat att: .Vara ett socialt och pedagogiskt stöd för elever med närvaroutmaningar. .Ha motiverande och stödjande samtal för att skapa goda förutsättningar för skolnärvaro, lärande och utveckling. .Fungera som länk mellan hem och skola, och bidra till ett inkluderande och positivt skolklimat. .Samarbeta med lärare, skolledare och andra professioner för att anpassa insatser efter varje elevs behov. Kvalifikationer För tjänsten krävs utbildning till socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning.   Meriterande .Erfarenhet av arbete med ungdomar och en förståelse för skolans uppdrag. .Vana av att möta elever med NPF eller psykisk ohälsa. .Erfarenhet av att samverka med vårdnadshavare i komplexa situationer. .Tidigare arbete i tvärprofessionella team eller projektform. .Dokumenterat god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och arbeta lösningsfokuserat. Personliga egenskaper Vi lägger även stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är empatisk, trygg i dig själv och brinner för att hjälpa elever att övervinna hinder i skolan. Du är flexibel, kan ta egna initiativ och uppskattar att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en stark kommunikativ förmåga i tal och skrift. Övrigt Tillträde september 2025 eller enligt överenskommelse. Utdrag ur belastningsregistret krävs enligt gällande lagstiftning. Provanställning kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. På smedjebacken.se kan du läsa mer om de förmåner vi erbjuder.   Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Kontaktinformation Carin Malmberg, Verksamhetschef centrala elevhälsan, 0240-660233, [email protected] Per Eisen, Verksamhetsutvecklare/bitr. skolchef, 0240-660109, [email protected] Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel., 0240-660000 Arbetsplats Vasagatan 14 777 30 Smedjebacken

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Fritidsledare till Katrinelundsskolan
Malmö kommun
Fritidsledare m.fl.

Ref: 20251741 Arbetsuppgifter Nu söker vi på Katrinelundsskolan en fritidsledare till vår verksamhet. Som fritidsledare bidrar du till det pedagogiska arbetet under skoldagen inom skolans korttidstillsyn med syfte att stimulera och utmana elevernas utveckling och lärande. I tjänsten ingår det att arbeta utifrån elevernas behov och förutsättningar och utforma aktiviteter inom verksamhetens mål. Du bidrar till att erbjuda eleverna en meningsfull fritid och främjar allsidiga kontakter, social gemenskap samt stärker grupprelationer. Samtidigt arbetar du aktivt för verksamhetens värdegrund och likabehandling. Under skoltid samverkar fritidsledaren med skola och kan där bidra till elevernas trygghet. Du kommer att vara placerad på högstadiet där du följer en klass i årskurs 9 under skoldagen och stöttar de elever som har korttidstillsyn under LSS-verksamheten efter skoldagens slut. Kvalifikationer Du som söker har en fritidsledarutbildning eller annan utbildning med pedagogisk inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant. Har du erfarenhet av att arbeta som fritidsledare, särskilt inom skola, är det meriterande. Det är även meriterande med erfarenheter av arbete inom LSS-verksamhet samt med erfarenhet av arbete med elever i behov av omfattande särskilt stöd. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Välkommen till Katrinelundsskolan, Sveriges största resursskola – en unik möjlighet att vara med och skapa tillgänglighet på riktigt! I Malmö Stad satsar vi på att skapa en inkluderande och tillgänglig lärmiljö för alla elever, och nu har du chansen att bli en del av den nya resursskolorganisationen som startar i augusti 2025. Vi startar fem nya resursskolor för elever med omfattande behov av specialiserat och varaktigt särskilt stöd – och den största av dem, Katrinelundsskolan, söker nu nya medarbetare. Katrinelundsskolan kommer att byggas upp genom sammanslagning av Kommunikationsskolan, Rönnens Resursskola och de centrala kommungemensamma undervisningsgrupperna. Här får du möjligheten att vara med och skapa en helt ny organisation tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor. Det är en spännande resa där vi tillsammans skapar en tillgänglig lärmiljö som står på en solid grund av kvalitet, kunskap och förtroende. Vi söker engagerade och kompetenta medarbetare som delar vår vision om att skapa en lärmiljö där varje elev har möjlighet att växa och utvecklas. Här ställs höga krav på att arbeta aktivt för att säkerställa en tillgänglig och anpassad undervisning för alla elever. Om du brinner för att göra skillnad och har förmågan att anpassa ditt bemötande efter elevernas individuella behov, då har du det som krävs. Vår värdegrund är tydlig och bygger på förtroende, kvalitet och kunskap – värderingar som vi alla står bakom och som genomsyrar vårt arbete varje dag. Vill du vara med och skapa något stort? Bli en del av vår skola och var med och utveckla Sveriges största resursskola från grunden! Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Snarast/Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
1017 Pers ass, Eskilstuna, vik vid behov (möjlighet till rad i höst)
Iustitia Assistans AB
Personliga assistenter

Tillträde är snarast. Stort behov i höst med möjlighet till större vikarie-rad dag/kvälls-rad. Vi på Iustitia Assistans AB söker dig som vill vara vårt nya tillskott som personlig assistent till en flicka på 8 år utanför Eskilstuna. Tjänsten är vid behov, som tex semester eller sjukfrånvaro av ordinarie assistenter. Vill du bli en del av hennes arbetsteam som brinner för att göra henne hennes tillvaro till den bästa, så är du varmt välkommen in med din ansökan redan idag! Personen du kommer att jobba med är en härlig åttaåring med ett omfattande vårdbehov. Hon vill ha någon som kan göra det möjligt för henne att dansa i sin rullstol, sjunga, gunga högt och ha långa konversationer med (som sker på hennes eget sätt) mellan de dagliga delarna i omvårdnaden. Nätterna går ut på konstant övervakning för att säkra hennes trygghet. Hon behöver ALLTID en person i sin omedelbara närhet. Hon älskar, och kräver, att få närhet, då känner hon sig trygg! Om Dig Du kommer att arbeta i hemmet hos en familj därför är det viktigt att du är bra på att kommunicera, har ett gott och respektfullt bemötande samt god empatisk förmåga. Du får EJ vara rökare. Du kommer att jobba efter en detaljerad genomförandeplan. Du som söker ska vara lojal, flexibel samt vara mogen i ditt sätt att bemöta olika situationer, både krävande och mindre krävande. Då kunden inte har ett talat språk och svårt att uttrycka sig krävs att du är kreativ, lyhörd och uppmärksam på små signaler. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Erfarenhet av personlig assistans är ett krav men personlig lämplighet och vård-vana kommer att väga tyngst. Du måste kunna anpassa ditt pedagogiska förhållningssätt till individen. Körkort är inget krav men en fördel. Iustitia Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Iustitia Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. I och med att du söker arbete hos Iustitia assistans ger du ditt medgivande för arbetsgivaren att även kontrollera dig i kronofogdens register. Iustitia Assistans har tillstånd från Socialstyrelsen och driver en rättvis, öppen och ärlig assistans med fokus på att ge våra kunder möjlighet till delaktighet och självbestämmande. Iustitia Assistans ska ge kunden de verktyg kunden behöver för att själv styra sitt liv och sin assistans.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025