Personliga assistenter sökes till en pojke i Älta!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en pojke i 2,5 årsåldern bosatt i Älta Har goda kunskaper i svenska Har god fysik för att utföra tunga lyft Är rökfri och parfymfri under arbetstid Tål pälsdjur Lyhörd för behov och balanserar aktiviteter Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbete Har medicinska kunskaper Kan prata estniska Är lekfull och har barnasinnet, tar initiativ för aktivitet. Har erfarenhet av sondmatning, mat och dryck Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar". Vi söker fyra personliga assistenter och tjänsterna är på ca 83% och 62% . Tjänsterna innebär arbete under  kvällstid eller nattetid. På natten arbetar man aktivt. Arbetstider: 2 tjänster ( 83%) natt- 22.00-09.00 2 tjänster (62%) eftermiddag -16.00-22.00 Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde  Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Sandra Heras Arvidsson [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent till kvinna i Vännäs - timvikarie upp till 50% dagtid
Aktiv Assistans Norr AB
Personliga assistenter

Godhjärtad person sökes i Vännäs närområde. Ålder eller tidigare erfarenhet att jobba som personlig assistent spelar ingen roll utan viktigare är din personlighet. Utbildning ingår. På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Aktiv Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en av våra kunder strax utanför Vännäs. Du har möjlighet att antingen arbeta som timvikarie vid behov eller erbjudas en tjänst på upp till cirka 50%. Arbetstiderna är förlagda till vardagar kl. 09.45–17.00, medan arbete på helger förekommer endast i undantagsfall. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan påbörja introduktionen så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 50-årsåldern som bor med sin make strax utanför Vännäs. Du får gärna dela intresse för matlagning och att pyssla lite med växter. Att kunna le även när livet känns svårt. På grund av en hjärnskada behöver hon stöd i sin vardag, och vi söker dig som vill arbeta som hennes personliga assistent och göra skillnad i hennes liv. Arbetsuppgifter inkluderar: Vardagliga sysslor och personlig omvårdnad till en kvinna mitt i livet. Utbildning ingår. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är en lugn och trygg person med förmåga att ta egna initiativ. Du är ansvarstagande, omtänksam och har en lyhörd inställning. Vi uppskattar också din förmåga att sprida glädje och hitta stunder av skratt, även när livet utmanar. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! PENDLING Körkort och tillgång till bil underlättar för att ta dig till och från arbetet då kunden bor några kilometer utanför Vännäs tätort MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annan vårderfarenhet Vårdutbildning eller motsvarande Sysselsättningsgrad: Timvikariat eller tjänst upp till cirka 50%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Stödassistent till BmSS Södra Vårvindsgatan
GÖTEBORGS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en stödassistent till BmSS Södra Vårvindsgatan på Hisingen! Vill du bidra till en trygg och meningsfull vardag för personer med neuropsykiatriska funktionsvariationer och psykisk ohälsa? Är du engagerad, lösningsfokuserad och har ett bemötande som präglas av respekt och positiv energi? Då vill vi gärna att du söker tjänsten som stödassistent hos oss! Om verksamheten BmSS Södra Vårvindsgatan är ett boende med särskild service enligt LSS, beläget på Hisingen i Göteborg. Vi erbjuder stöd till sju hyresgäster inom målgruppen neuropsykiatri och psykisk ohälsa. Vårt arbete utgår från individens behov och rätt till självbestämmande, delaktighet och livskvalitet. Ditt uppdrag Som stödassistent arbetar du med att ge individuellt anpassat stöd i hyresgästernas vardag. Du bidrar till att skapa struktur, trygghet och livskvalitet genom ett professionellt, respektfullt och lågaffektivt bemötande. Ditt uppdrag innefattar: • Att vara kontaktpersonal för 12 hyresgäster • Att arbeta utifrån genomförandeplaner enligt IBIC • Att motivera och stödja hyresgästerna i deras vardagliga aktiviteter • Att delta i metodutveckling, handledning och samarbete med stödpedagog • Att ha ett salutogent och pedagogiskt förhållningssätt i alla situationer • Att samverka med gode män, anhöriga, daglig verksamhet och andra viktiga aktörer Arbetstid och schema Verksamheten är bemannad dygnet runt. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll, natt och helg enligt verksamhetens behov. Vi använder Time Care Planering med möjlighet till påverkan och flexibilitet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- och pedagogiskt arbete. Utbildningskravet är också uppfyllt om du har en specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Kurserna ska vara inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten är det ett krav att ha godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskravet kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Erfarenhet av arbete med målgruppen inom neuropsykiatri är ett krav. Erfarenhet av att arbeta med utåtagerat beteende och lågaffektivt bemötande (LAB) som arbetsmetod är meriterande. Vi söker dig som är trygg, ansvarstagande och har ett genuint intresse för att arbeta med människor i behov av stöd. Du är stabil i pressade situationer och har lätt för att skapa förtroende. Du behöver kunna anpassa dig efter individens dagsform och arbeta lösningsfokuserat, även vid utmanande beteenden. ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent sökes till härlig tjej i Lima!
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Lima. Tjänstens sysselsättningsgrad är upp till 60% och arbetstiderna är förlagda till dag- och kvällstid. Vissa dagar kan även delade turer förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Kunden är en härlig tjej i sina tidiga tonår som bor tillsammans med sina föräldrar, hennes storebror och deras två katter. Hon har cerebral pares och använder elrullstol för att ta sig fram, samt lyft för att underlätta vid förflyttningar. Precis som många andra tjejer i hennes ålder gillar hon smink, hästar, pyssel och att bada. Som assistent här blir du ett stöd i det hon vill göra efter skolan – oavsett om det är en aktivitet, en stund av vila eller något kreativt. Du finns där som ett stöd vid förflyttningar, måltider, hygien och allt som hör vardagen till. Här får du möjlighet att bygga en nära och meningsfull relation, och verkligen göra skillnad i en ung människas liv.   ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är trygg, lyhörd och har ett genuint intresse för att arbeta med barn och unga. Du behöver vara inkännande och följsam, med förmåga att läsa av situationer och anpassa dig efter individens behov och dagsform. Det viktigt att du har ett respektfullt och vänligt sätt, och att du kan bygga en fin relation där kunden får känna sig både självständig och trygg. Vi tror att du är en person som trivs i en vardag där närvaro, omtanke och struktur är viktiga delar. Du är inte rädd för att ta ansvar och finns där som ett stöd – både i det praktiska och i det lilla som gör skillnad. Vår kund önskar kvinnliga sökande.  KRAV B-körkort Ej allergisk mot pälsdjur  Sysselsättningsgrad: Upp till 60% Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

27 juni 2025
Sista ansökan:
2 september 2025
Personlig assistent till man i Gävle

Jag är en man i 70-årsåldern som bor centralt i Gävle. Nu söker jag dig som vill jobba extra vid behov hos mig. Hos mig jobbar ett tryggt och glatt gäng med assistenter som ser fram emot att välkomna en ny kollega. Jag är en rullstolsburen man som uppskattar en lugn och strukturerad vardag. För mig är det viktigt att personkemin mellan mig och mina assistenter är bra. Jag uppskattar sällskapet med dig och tiden vi har tillsammans, men uppskattar också lika mycket att du ser när jag vill ha lite tid för mig själv i lugn och ro. Jag tar dagliga promenader. Ibland åker jag till OP Assistans kontor när det bjuds på fika. Och ibland vill jag inte umgås med någon alls.  Arbetsuppgifter: Jag behöver stöttning med allt som hör livet till. Matsituationer, förflyttningar (med golvlift), personlig omvårdnad, viss träning med mera. Vem är du? Jag söker en kvinnlig personlig assistent som är lugn, stabil och pålitlig. För mig är det viktigt att jag själv får bestämma hur min dag ska se ut. Därför behöver du vara flexibel och kunna anpassa dig efter hur jag vill ha det. Jag mår bra när mina dagar följer sin vanliga struktur. Jag vill att du som jobbar hos mig har ett gott omdöme, att du är lyhörd inför olika situationer samt att du visar respekt för min integritet. Jag söker dig som: Är kvinna Är rökfri Hanterar det svenska språket mycket väl Kan arbeta dag och kväll på vardag och helg Det är också meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans eller annat vårdrelaterat yrke. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd på dag och kväll på både vardag och helg. Passen ligger på varierande tider mellan kl 07.30-21.30. Jag söker personer som vill vara vikarie hos mig och kan hoppa in extra vid behov. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring. Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet. Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Fritidsledare till Eric Ruuth kulturhus
Höganäs kommun
Fritidsledare m.fl.

I Höganäs kommunkoncern finns en lokal passion och en framåtanda. Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som gör vardagen för kommunens invånare lite bättre, idag och varje morgondag. Hos oss i Höganäs skapar du mening på din arbetsplats och levererar verklig nytta till samhället. Kultur- och fritidsförvaltningen öppnar upp för en värld av aktiva upplevelser för våra kära kullabor. Hos oss handlar det inte endast om att driva verksamheter och stötta föreningar, utan om att skapa en plattform för en fantastisk uppväxt för våra barn och unga. Så, varför inte bli en del av de aktiva och kulturella äventyr vi har att erbjuda? Det är en inbjudan till att vara med på en resa där vi inte bara förvaltar – vi skapar! Eric Ruuth kulturhus är ett nav i kommunens kulturliv. Här finns kulturskola och ungdomsverksamhet samt ett nära samarbete med ortens orkestrar, totalt är vi 35 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Under hösten kommer ett par av våra fritidsledare att vara deltidslediga, vi söker därför två nya medarbetare på 70%. Vill du vara en av oss, vi som varje dag möter kommunens fantastiska ungdomar? Ungdomar, som ger oss både skrattrynkor och gråa hår. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera aktiviteter, utifrån ungdomarnas intressen och behov. Att samtala och skapa relationer med ungdomar är något som måste kännas naturligt för dig. Tillsammans skapar vi trygga och välkomnade mötesplatser, för detta behövs det att du kan jobba individuellt men även i grupp. Vi bemannar totalt 5 fritidsgårdar, 4 med fasta lokaler och 1 mobil fritidsgård, för ungdomar i vår målgrupp som är från årskurs 6 tom 17 år. Vi på Eric Ruuth kulturhus arbetar tillsammans för kommunens barn och unga. Vi planerar och genomför utöver vår ordinarie verksamhet också olika aktiviteter i samband med skolornas lov, samt kommunens egna ungdomssatsning Summerkick. Arbetet är förlagt till kvällar och helger och det är därför viktigt att du trivs med ett varierat schema. KVALIFIKATIONER Du är en person som: • känner stort engagemang och glädje i att få arbeta tillsammans med ungdomar och att ta till vara på ungdomarnas egna intressen och initiativ osamt att coacha de vidare. • är trygg i dig själv och uppvisar en hög grad av mognad och självkännedom. • har erfarenhet av liknande arbete med ungdomar. • är utbildad fritidsledare eller motsvarande utbildning som vi anser vara likvärdig. Körkort är meriterande. Inför en eventuell anställning kommer polisregisterutdrag att efterfrågas. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT "Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Fältsekreterare
Gislaveds kommun
Socialsekreterare

Arbetsuppgifter Fältsekreterares uppdrag är att verka förebyggande och uppsökande samt relationsskapande för att förbättra ungdomars uppväxtvillkor i Gislaveds kommun. Målet är att färre ungdomar ska drabbas av sociala bekymmer, ökad psykisk ohälsa samt förebygga och främja att inte hamna eller vistas i olika riskmiljöer. Fältverksamheten har också i uppdrag att identifiera tendenser och trender kring ungas situation i hela Gislaveds kommun. Tjänsten innebär att vistas i de miljöer där ungdomar befinner sig, exempelvis skola och på ungdomars fritid, för att lära känna så många ungdomar som möjligt på ett naturligt sätt. Detta för att få uppfattning om hur det står till med barn och ungdomar i allmänhet och för att hitta de personer som kan behöva hjälp och stöd. Detta innebär att arbetstiden är förlagd på dag, kväll och helg. Fältsekreterarna ska vara en positiv kraft ute bland barn och ungdomar. Du förväntas kunna kommunicera och agera på plats, likväl som att föra strukturerade samtal enskilt såväl som i grupp. I arbetet har du även kontakt med vårdnadshavare i olika sammanhang. Huvudsaklig målgrupp för verksamheten är ungdomar mellan 12-19 år. I vår fältverksamhet kommer du att ingå i ett team tillsammans med kommunens fritidsledare och du kommer till stor del arbeta i olika samverkansformer med t.ex. skola, polis, socialtjänst och andra aktörer. Kvalifikationer Du behöver ha socionomexamen eller utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du trygg och lugn med hög personlig mognad. Du är bekväm med att ta snabba beslut om situationen kräver det. Som fältsekreterare jobbar du uppsökande och du trivs i en utåtriktad roll där du är engagerad, driven och kan ta egna initiativ. Du behöver vara in lyssnande, nyfiken och prestigelös för att skapa relationer och samarbeten med både ungdomen, föräldrar och de olika samverkansparterna. I arbetet med ungdomen behöver du även kunna vara gränssättande. Det betyder att du behöver vara trygg i dig själv, och vara en vuxen. Viss dokumentation förekommer så en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är viktigt. Behärskar du fler språk än svenska så är även det ett plus. Övrigt Kväll och helgarbete förekommer. Krav på B-körkort. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Fältsekreterare
Gislaveds kommun
Socialsekreterare

Arbetsuppgifter Fältsekreterares uppdrag är att verka förebyggande och uppsökande samt relationsskapande för att förbättra ungdomars uppväxtvillkor i Gislaveds kommun. Målet är att färre ungdomar ska drabbas av sociala bekymmer, ökad psykisk ohälsa samt förebygga och främja att inte hamna eller vistas i olika riskmiljöer. Fältverksamheten har också i uppdrag att identifiera tendenser och trender kring ungas situation i hela Gislaveds kommun. Tjänsten innebär att vistas i de miljöer där ungdomar befinner sig, exempelvis skola och på ungdomars fritid, för att lära känna så många ungdomar som möjligt på ett naturligt sätt. Detta för att få uppfattning om hur det står till med barn och ungdomar i allmänhet och för att hitta de personer som kan behöva hjälp och stöd. Detta innebär att arbetstiden är förlagd på dag, kväll och helg. Fältsekreterarna ska vara en positiv kraft ute bland barn och ungdomar. Du förväntas kunna kommunicera och agera på plats, likväl som att föra strukturerade samtal enskilt såväl som i grupp. I arbetet har du även kontakt med vårdnadshavare i olika sammanhang. Huvudsaklig målgrupp för verksamheten är ungdomar mellan 12-19 år. I vår fältverksamhet kommer du att ingå i ett team tillsammans med kommunens fritidsledare och du kommer till stor del arbeta i olika samverkansformer med t.ex. skola, polis, socialtjänst och andra aktörer. Kvalifikationer Du behöver ha socionomexamen eller utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du trygg och lugn med hög personlig mognad. Du är bekväm med att ta snabba beslut om situationen kräver det. Som fältsekreterare jobbar du uppsökande och du trivs i en utåtriktad roll där du är engagerad, driven och kan ta egna initiativ. Du behöver vara in lyssnande, nyfiken och prestigelös för att skapa relationer och samarbeten med både ungdomen, föräldrar och de olika samverkansparterna. I arbetet med ungdomen behöver du även kunna vara gränssättande. Det betyder att du behöver vara trygg i dig själv, och vara en vuxen. Viss dokumentation förekommer så en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är viktigt. Behärskar du fler språk än svenska så är även det ett plus. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! Övrigt Kväll och helgarbete förekommer. Krav på B-körkort. Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vägledare till Mötesplats Vårberg
STOCKHOLMS STADSMISSION
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vi söker dig som vill arbeta som vägledare hos oss på mötesplats Vårberg. Inom Stockholm Stadsmission har vi har flera öppna mötesplatser där bl.a. vägledare, kökspersonal, ombud och jurister arbetar tillsammans med att ge stöd med basbehov och långsiktigt stöd för varaktig förändring. Stödet sker både individuellt och i grupp till både vuxna, ungdomar och barnfamiljer. Vi erbjuder våra deltagare olika aktiviteter som t.ex. grupprådgivning och individuellt stöd och vi erbjuder också måltidsgemenskap genom frukost, lunch och middagar. Nu söker i dig som vill arbeta som vägledare hos oss. Arbetsuppgifter I rollen som vägledare planerar och genomför du gruppaktiviteter, bistår i grupprådgivningar och samtalsgrupper. Du arbetar med motivationsarbete i syfte att stödja våra deltagare till positiv förändring där t.ex. länkning till relevant stöd är en viktig del i ditt uppdrag. Vidare arbetar du för att öka deltagardelaktigheten i verksamheten samt planerar och genomför aktiviteter tillsammans med deltagarna. Praktiskt arbete i samband med måltider och hygien ingår, t.ex. hjälp med kösystem vid tvätt, bistå vid servering, förberedelse av lokalen etc. Viss administration ingår, t.ex. föra statistik och dokumentation. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. - Utbildad socialpedagog, behandlingsassistent eller motsvarande eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Erfarenhet av att arbeta med barnfamiljer, ungdomar och utsatta grupper som lever i hemlöshet, missbruk och psykisk ohälsa. Utöver kunskaper i svenska är det meriterande om du pratar italienska, polska tigrinja eller rumänska. Även andra språkkunskaper kan vara relevanta. Som person är du lugn, har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa förtroende hos människor. Du är kommunikativ, tydlig och empatisk. Du drivs av viljan att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi erbjuder ett aktivt arbete där du får chansen att göra skillnad tillsammans med dina kollegor. Vad vi erbjuder Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) med sex månaders inledande provanställning. Arbetstiden är 40 timmar/vecka på schemalagd arbetstid, ca 2 kvällar per vecka samt att det kan förekomma arbete på utvalda röda dagar under året. Verksamheterna har dagsläget öppet mån-fre 9-18. Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse Ansökan Stockholms Stadsmission valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan för att få veta mer om din motivation/intresse samt hur väl du uppfyller tjänstens krav profil. I och med att barn besöker våra verksamheter begär vi alltid in ett utdrag ur belastningsregistret Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

27 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personlig assistent sökes till man boende i Munkfors
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vår kund är en man i 26 års åldern bosatt i Munkfors och har diagnosen Autism. Han är en väldigt aktiv kille och gillar att vara ute mycket, gillar att gå långa promenader, bada, åka båt och lyssna på musik m.m. Han behöver stöd och hjälp med alla vardagliga aktiviteter, hushållssysslor samt hjälp med att få sin personliga hygien tillgodosedd. Vi söker nu personliga assistent som kan jobba under sommaren och kan täcka vid ordinarie personals frånvaro. Kunden bor hemma hos sina föräldrar och arbetet kommer utföras där.  Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man bosatt i Munkfors. Är tillgänglig för jobb under sommaren 2025 har goda kunskaper i svenska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är timanställning. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattetid. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Uppdragschef Alexander Bachir [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025