Vill du göra skillnad i en aktiv mans liv? Bli hans träningskompis och personliga assistent! Vi söker en engagerad och driven personlig assistent till en aktiv man i 50-årsåldern bosatt i Jordbro. Här får du chansen att kombinera arbete med träning och andra aktiviteter. Om tjänsten Som personlig assistent är du en viktig del av kundens vardag. Du stöttar honom i allt från personlig hygien, matlagning och städning till spännande aktiviteter både i och utanför hemmet. En stor del av din roll är att vara hans träningspartner 3 gånger i veckan där du assisterar och hjälper honom på gymmet och i simhallen. Kunden är en väldigt aktiv person som gillar att träna, ta promenader och hitta på olika aktiviteter. Vi söker främst dig som är tillgänglig och framförallt kan jobba måndagar, onsdagar och fredagar kl. 07-11, då kunden tränar. Vid dessa pass jobbar du tillsammans med en till assistent. Detta för att förenkla arbetet och lyften som behövs göras där. Passen kan även vara förlagda på dagen kl 07-15 och kl 07-17. Kunden har assistans dygnet runt och på natten jobbar assistenten kl 17-07. Eftersom träningen innefattar en del tunga lyft är det viktigt att du har god fysik och kan ge stöd och hjälp vid behov. Du som söker måste uppfylla följande krav: Talar flytande svenska och kan ge god service. Har god fysik och kan stödja kunden vid träning och förflyttning. Är lyhörd, flexibel, noggrann och självgående. Kan följa recept. Meriterande Erfarenhet inom vård, omsorg eller personlig assistans är ett plus. Vi ser gärna manliga sökanden som är 30+ på grund av omklädningsrumssituationen på gymmet/simhallen. Personliga egenskaper är A och O! Vi lägger stor vikt vid personkemi och söker dig som är glad, social och har lätt för att skapa en bra relation med kunden. Om personkemin stämmer finns goda möjligheter till en fast tjänst! Vad vi erbjuder: Timlön enligt individuell överenskommelse och kollektivavtal med Kommunal. En chans att göra verklig skillnad i en persons liv. Ett aktivt och varierande arbete. Möjlighet till fast anställning. Låter detta jobb intressant? Skicka i så fall in din ansökan redan idag! Obs! Giltig legitimation måste visas innan avtal skrivs. IGS Assistans är ett privat företag med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. Vi har idag ca 250 anställda och sitter i ljusa, fräscha kontorslokaler vid Globen i Stockholm, med plats för personalmöten och utbildningar. Vi lägger stor vikt vid kundens individuella önskemål och självbestämmanderätt samt erbjuder utbildningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. IGS Assistans är ett företag som satsar hårt på god kvalité med mångfald och utvecklingsmöjligheter. Ditt jobb är att göra det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Utdrag från Polisens belastningsregister måste uppvisas innan anställning. Beställ gärna i samband med att du ansöker då handläggningstid är upp till 14 dagar. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas, intervjuer sker löpande så ansök snarast. Tim-lön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Genom att ansöka samtycker du till att IGS Assistans AB sparar dina personuppgifter under rekryteringsprocessen.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en stödpedagog till Flintyxegatan då en av våra pedagoger går vidare till ett nytt uppdrag. Ni bildar tillsammans med övriga kollegor ett team som ska präglas av arbetsglädje och engagemang. Vi vill att du har ett stort intresse för att jobba med personer på en tidig utvecklingsnivå som också har fysiska funktionsvariationer. Du kommer att vara en i teamet och har ca. 20% av din tjänstetid förlagd utanför det vardagliga arbetet, arbetstiderna är förlagda till dag, kväll, helg. Vi använder oss av schemaläggnings programmet time care, men ingår inte i någon central diffning. Sydvästen är intraprenad för boende med särskild service, vi finns på adresserna Flintyxegatan 4, Hagens stationsväg 34 och Björkedalsgatan 34. Enheterna samarbetar med varandra och som personal har man sin grundplacering på en av enheterna och för denna tjänst är det på Flintyxegatan 4. Vi arbetar med utgångspunkten att varje individ ska vara "huvudrollsinnehavare" i sitt eget liv. Vi arbetar aktivt med att locka fram den egna viljan att leva sitt eget liv, ger förutsättningar för delaktig och möjlighet att påverka hur dagen ser ut och vad den behöver stöd i. Individen ska ges möjlighet att utvecklas mot ett så självständigt liv som möjligt. Därför är det i detta uppdrag viktigt att vara lyhörd och därmed ha "ett öga" för små detaljer. Stödet innefattar alla vardagssituationer såväl i hemmet som på fritiden. Vi ger även stöd vid sociala aktiviteter/ hälsofrämjande aktiviteter, så som vattengympa, att cykla, promenader mm. Du verkar som stöd och vägledare till din chef och dina kollegor i bl.a. social dokumentation. Vi dokumenterar i administrationssystemet Treserva. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs Stad kommer at få utbildning. KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet krävs av arbete inom intellektuella funktionsvariationer och vård och omsorgsarbete med hälso- och sjukvårdsinsatser. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation) i form av digitala hjälpmedel och tecken som stöd. Det är också meriterande för tjänsten om du har erfarenhet utav LAB (lågaffektivt bemötande), Tydliggörande pedagogik samt IBIC (Individens behov i centrum). Du visar respekt för alla du träffar på jobbet och är inbjudande och positiv. Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Du har god datavana och mycket goda kunskaper i social dokumentation. Körkort B och körvana ser vi som mycket meriterande. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Välkommen till Askersund! Hos oss får du alla fördelarna med att arbeta i en liten kommun. Här värdesätter vi skapandet av nära relationer, modet att påverka och det engagemang som genomsyrar vårt arbete. Vi har jobb som märks och tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Socialförvaltningen i Askersunds kommun ansvarar för äldreomsorg, LSS- och omsorgsverksamheten, socialpsykiatri, verksamhet för ensamkommande flyktingbarn samt individ- och familjeomsorg. Vi vill erbjuda den bästa möjliga socialtjänsten inom givna ramar. Vi vill i vårt arbete veta vad våra insatser leder till och har medborgaren i fokus i allt vi gör. Varje dag går vi till jobbet för att medborgare i Askersunds kommun ska få stöd och hjälp. Idag, imorgon och i framtiden! Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra och vår arbetsmiljö, arbetar tillsammans och tänker nytt. Är du en flexibel och serviceinriktad person som vill göra skillnad för barn, unga och vuxna i Askersunds kommun? Då är det kanske dig vi söker! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en medarbetare som i huvudsak arbetar som den särskilt utsedde socialsekreteraren för placerade barn. Du har kontakt med barnet för att säkerställa att barnet har det bra, du arbetar för att barnets behov av skolgång och hälso- och sjukvård tillgodoses samt gör övervägande om fortsatt behov av vård. Som barnföljare arbetar du aktivt för det tredelade föräldraskapet som innebär kontakt med barnet, föräldrar, nätverk samt familjehem eller andra hem för vård. Tjänsten innebär resor inom och utanför vår region. Tjusningen med att arbeta i en mindre kommun är bredden på arbetet. I uppdraget ingår även traditionell myndighetsutövning med bland annat utredningar, skyddsbedömningar och beslut om insatser. KVALIFIKATIONER Vill du vara med på vår utvecklingsresa och bidra till en kunskapsbaserad och förebyggande socialtjänst? Du kommer att vara en viktig del av vårt arbete och vi välkomnar dig som vill göra skillnad för våra medborgare i Askersunds kommun! Vi söker dig med: • Socionomexamen • Erfarenhet av myndighetsutövning och kunskap om lagstiftning och handläggningsprocesser för målgruppen och enhetens sakområden. • Kunskap om socialtjänstens förutsättningar och möjligheter. • Vana att ta ansvar och fatta beslut. • God förmåga att dokumentera och i att uttrycka dig både i tal och skrift. • Är strukturerad, analytisk och har förmågan att driva flera processer samtidigt. • Kan prioritera i akuta situationer. • Är flexibel, bra på att kommunicera, samarbeta med andra- både internt och externt. • Vi ser också att du har en personlig mognad och är trygg och stabil. • För att lyckas i denna roll bör du också vara prestigelös, flexibel, och lösningsorienterad samt bra på att skapa hållbara relationer då du är en viktig nyckelperson i ditt uppdrag. • På ett bra sätt kunna föra samtal motiverande och lösningsfokuserat. • Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten kräver körkort B (manuell), där tillgång till egen bil är önskvärt. ÖVRIGT Det som gör Askersunds kommun ännu mer speciell är dess invånare! 11 500 starka individer som kallar denna plats sitt hem, och vi är stolta över att vara deras gemenskap. Vi är något över 1 000 medarbetare som arbetar tillsammans för att se till att vår kommun fortsätter att blomstra. Du kommer bli en del av ett engagerat och kreativt team som har arbetsglädje samt ett högt fokus på uppdraget. Vid din sida finns nära arbetsledning. Är du en person som andra känner tillit till och som värdesätter goda samarbeten inom det sociala arbetets arena - en person som också kan bidra med öppenhet och nytänkande och ser möjligheter inom ramen för nya socialtjänstlagen tycker vi att du ska söka till oss! Vi erbjuder dig: • Kompetensutveckling • Möjlighet till semesterväxling • Årsarbetstid • Extern handledning • Friskvårdsbidrag • Fri parkering • En lite roligare kommun- som tar varje tillfälle i akt att fira framgångar! Hos oss kan du njuta av ett flexibelt arbetsarrangemang som ger dig möjlighet att balansera arbete och privatliv på bästa sätt. Vi tillämpar årsarbetstid för att främja en hälsosam balans. Vi har en positiv arbetskultur där lust, mod och engagemang står i fokus. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden. Observera att vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet. OM OSS Energivägens stödboende drivs sedan 2020 enligt ett drifts- och entreprenadavtal med Kungälvs kommun. Boendet består av femton lägenheter med andrahandskontrakt och en jourlägenhet. Vi har ett gemensamhetshus med gemensamt kök och vardagsrum för våra hyresgäster, personalutrymme och två små sovrum för sovande jour. I det gemensamma uteområdet finns pergola med blommor och fikabord, grillplats och gräsmattor att använda. Boendet ligger centralt i Kungälv nära kommunikation med buss. Verksamhetens syfte är att erbjuda ett tryggt och trivsamt boende i lägenhetsform där stödet avser att främja den enskildes förmåga att bo och bo kvar samt en väg till ett så självständigt liv som möjligt. Målet är att den enskildes fysiska, psykiska och sociala behov av stöd utifrån biståndsbeslutet ska tillgodoses, insatserna anpassas efter den enskildes egen förmåga, med utgångspunkten i att nå en ökad delaktighet i samhället. Energivägens stödboende arbetar utifrån individen i centrum och ett högt brukarinflytande. Vi har en stark tro på de boende och uppmuntrar alltid nya initiativ och förslag. Läs mer om Energivägens stödboende via länken https://www.stadsmissionen.org/detta-gor-vi/boenden/energivagens-stodboende/ Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en verksamhet med hög kompetens, där dina framtida kollegor har relevant utbildning och besitter en varierad yrkeskompetens samt arbetserfarenhet inom socialt arbete. Vi jobbar enligt metoder som MI, LAB och CM/VSS för att stödja hyresgästen på bästa sätt. Varje vecka erbjuds schemalagt kollegialt metodstöd. Just nu har arbetsgruppen ingen extern handledning men det kan ändras vid behov. Arbetsgruppen har högt i tak och vi vill bevara vår prestigelösa stämning där vi månar om varandra - vi är ett riktigt gött gäng! Just nu söker vi en boendeassistent för ett vikariat under föräldraledighet. OM TJÄNSTEN Som boendeassistent har du ett nära samarbete med socialtjänst, primärsjukvård och psykiatrisk öppenvård/slutenvård. Du är tillsammans med en kollega kontaktperson för hyresgäster och därför ett viktigt stöd under boendetiden. Ditt arbete syftar till att stärka och stötta den enskilde hyresgästen till att kunna ta eget ansvar för sin livsprocess genom strukturerade stöd- och motivationssamtal. Du ansvarar för upprättande och uppföljning av del-, slutrapporter samt genomförandeplaner. Som boendeassistent arbetar du dagligen med att motivera och entusiasmera våra hyresgäster till att delta i meningsfull vardag. Du arbetar också praktiskt med de arbetsuppgifter som finns såsom exempelvis städning, iordningställande av jourlägenhet, handlingsresor, viss matlagning med mera. Göteborgs Stadsmission är en innovativ organisation, där vill vi följa dem vi möter till en förbättrad livskvalitet. Vi arbetar aktivt med internt utvecklingsarbete och med att hitta samarbetsformer som gynnar den enskilde - ditt engagemang är varmt välkommet! VEM ÄR DU? Vi söker dig som är en engagerad och relationsskapande socialpedagog, socionom eller med annan utbildning som bedöms likvärdig. Du ska kunna möta individer med olika bakgrund på ett prestigelöst sätt. Ett lyhört förhållningssätt, stor personlig mognad och förmåga att skapa en trygg och lugn miljö är därför av stor vikt. Du har förmågan att sätta lämpliga gränser, skapa tydlighet och struktur i vardagen. Du är strukturerad och har god förmåga till samarbete, samtidigt som du uppskattar självständigt arbete. Du är bekväm att hålla och driva kontakter med bl.a. socialtjänst och andra myndigheter. Du är praktiskt lagd och inte rädd för att rycka in där det behövs. Det är meriterade om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor som har ett substansbrukssyndrom och psykisk ohälsa, hemlöshet och utanförskap. Det är också meriterande om du har dokumenterad utbildning och erfarenhet av MI, LAB och CM/VSS. Som kollega är du en viktig pusselbit i en god arbetsmiljö och att du har en vilja att bidra till verksamhetens utveckling är en förutsättning. Det ingår bilkörning i tjänsten, vilket innebär att du behöver ha B-körkort och trivas med att köra i tjänsten. Du behöver även ha en god kommunikationsförmåga i svenska i både tal och skrift då det regelbundet förekommer omfattande dokumentationsuppgifter. Det är en förutsättning att du kan arbeta med IT-verktyg och har god datorvana. Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/. PRAKTISK INFORMATION Tjänstegrad ca 90 % med rullande sexveckors schema. Du arbetar schemalagd arbetstid där såväl dag, kväll, helg och sovande jour ingår. Inget schemalagt ensamarbete. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret är ett krav innan anställning kan ges. Intervjuer sker löpande. Vänta inte med din ansökan till sista ansökningsdagen då tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden. Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/ Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/ Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/ Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun. I vårt arbete på vård- och omsorgskontoret utgår vi från våra seniorer och personer med funktionsnedsättningars behov, perspektiv och önskemål. Vi har ett mycket gott samarbete med politiken, föreningar, pensionärsorganisationer, tjänstepersoner och vård- och omsorgsföretag. Vi har nyligen gjort en organisatorisk förändring för att skapa tydlighet i roller och ansvar för att på så sätt skapa ännu bättre förutsättningar för utvecklingsarbete. Vård- och omsorgskontoret består av ca 100 medarbetare. Vårt uppdrag är att ansvara för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Kontoret är delvis en beställarorganisation samt att vi har dagverksamhet och seniorträffar för äldre i egen regi. Vård- och omsorgskontoret är uppdelad i två myndighetsavdelningar och en stödavdelning. Vi på avdelning äldreomsorg kommer ha medarbetare på föräldraledighet samt att vi behöver förstärka bemanningen därför söker vi nu fyra nya medarbetare. Arbetsbeskrivning Vi söker er som är drivna och engagerade och som har ett genuint intresse för frågor gällande äldreomsorg. Vi söker er som vill vara en del av vår myndighetsavdelning, som vill vara med och bidra till att vi har rättssäkra myndighetsprocesser och fattar rätt beslut i rätt tid till rätt person. Som biståndshandläggare kommer ni bland annat att arbeta med att: utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen men även ansökningar om riksfärdtjänst förekommer. Ni kommer att följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som hemtjänstutförare. Vi önskar att ni som ansöker ska vara tydliga i er information till enskild samt i de utredningar ni ansvarar för. Arbetet innefattar även samverkan med andra aktörer såväl internt som externt. För oss är det viktigt att ni vill utvecklas tillsammans med verksamheten, bidra med er kompetens, personlighet och erfarenhet samt har förmågan att ta eget ansvar och finner glädje i att samarbeta med dina kollegor. Sollentuna kommun arbetar efter visionen - Sveriges mest attraktiva kommun - och med målet att alltid ha kommuninvånarna i fokus. För oss är därför ett gott bemötande och samverkan en självklarhet. Kvalifikationer Vi söker er som är socionomer eller som vi bedömer har likvärdig högskoleutbildning. Erfarenhet från myndighetsutövning inom äldreomsorgen är meriterande. Utöver det behöver ni kunna uttrycka er i tal och skrift på svenska samt ha kunskap om målgruppen. Önskvärt är att ni kan dokumentationssystemet Pulsen Combine samt att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum). Man behöver samarbeta bra med andra, arbeta självständigt, och vara duktig på muntlig kommunikation. För att möta våra kunder på ett bra sätt behöver ni kunna analysera och lösa problem på ett bra sätt samt arbeta serviceinriktat. Vi erbjuder Hos oss finns en genuin vilja till utveckling och att göra skillnad för de vi är till för. Vi tillvaratar idéer för förbättring och utveckling. Vi har fokus på en hög kvalitet i alla våra verksamheter. Hos oss får ni både trevliga och hjälpsamma kollegor och ett tydligt uppdrag som ger en trygghet i vardagen. Vi har kul på jobbet och löser utmaningar tillsammans. Vi värdesätter olika kompetenser och lär av varandra. Kom och gör skillnad tillsammans med oss! Välkommen med din ansökan! Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
Inom socialförvaltningen är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. När du arbetar här kan du vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vi utreder och beslutar om stöd till barn och ungdomar, familjer, äldre, personer med funktionsnedsättning samt människor i behov av stöd i olika livssituationer. Tillsammans arbetar vi för att ge den högsta kvaliteten på den service vi erbjuder. Är du socionom och tycker om att ha omväxlande arbetsuppgifter med stort fokus på service och gott bemötande? Är du nyfiken på att prova på arbetet i en mottagningsgrupp? Då kan det här vara något för dig. Socialförvaltningens Avdelning barn och familj är uppdelad på fem enheter med totalt drygt 40 medarbetare. Våra enheter är små för att möjliggöra ett nära ledarskap. Mottagningsenheten är ofta vägen in till vår avdelning och består av en operativ enhetschef och åtta medarbetare, varav fyra socialsekreterare i mottagningsgruppen (myndighetsutövning) och fyra familjestödjare i skolsocialt team (förebyggande, ej myndighetsutövning). Avdelningens personal har mångårig erfarenhet och personalomsättningen är låg. Vi värnar om ett gott arbetsklimat där humor och nära till skratt premieras. Vi värnar även om att dela med oss av varandras kompetens och att både utmana och utmanas. Ditt nya jobb Då en av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet söker vi nu en socialsekreterare till mottagningsenheten, ett vikariat på cirka 12 månader. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som socialsekreterare hos oss är att skyddsbedöma inkomna orosanmälningar, göra förhandsbedömningar i enlighet med BBIC och att skriva yttranden enligt LuL. I arbetsuppgifterna ingår även att delta på polisförhör och på anmälningsmöten ute på våra skolor och förskolor. Mottagningsgruppen har även i uppdrag att informera våra samverkanspartners om socialtjänstens arbete och att vara rådgivare och bollplank för både yrkesverksamma och privatpersoner i frågor som rör barn och unga. Arbetet i en mottagningsgrupp är varierande sett till både tempo och ärendens komplexitet. Vi erbjuder dig en glad och trevlig arbetsgrupp med ett nära ledarskap för att du ska få det stöd du behöver i det operativa arbetet. Vi har regelbunden extern handledning och en administrativ enhet som till del stödjer oss i det dagliga arbetet. Möjlighet till distansarbete finns. Din profil Vi söker dig som har kunskaper kring gällande lagstiftning samt erfarenhet av myndighetsutövning. Vi värdesätter flexibilitet och prestigelöshet, och du behöver klara av att ställa om med kort varsel då arbetsdagarna inte alltid blir som du planerat. Meriterande om du har erfarenhet av arbete i en mottagningsgrupp och av verksamhetssystemet Lifecare. För att utföra vissa arbetsuppgifter inom barn- och ungdomsvården krävs särskild behörighet. Därför vill vi att du har socionomexamen alternativt uppfyller kraven i HSLF-FS 2019:11. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Anställningens omfattning Heltid Anställningsform Vikariat ett år, med möjlighet till förlängning Tillträde Augusti eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2025-05-09. Intervjuer kommer att ske löpande. Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en positiv och skämtsam person som älskar naturen? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker flera engagerade och omtänksamma personliga assistenter till en positiv och levnadsglad 45-årig man med en muskelsjukdom och förvärvad hjärnskada. Den ideala assistenten kommer arbeta nära och stötta denne man i vardagen, vilket innebär assistans med ADL, träning och möjliggöra hans intressen och passioner. Han stora intressen är hundar, katter, resa och lyssna på musik. Han har två pojkar som bor hos honom varannan vecka. Kravprofil: -empatisk och omtänksam -god förmåga att kommunicera med andra -humoristisk och positiv attityd -körkort önskvärt Arbetstiderna är 9-21:45, finns möjlighet till delad dag vid behov Vi som arbetsgivare kommer kräva belastningsregister från Polisen och personbevis från Skatteverket.
Välj ett jobb för att visa detaljer