Är du student med ett intresse för logistik, administration och internationella affärsflöden? Vill du få värdefull erfarenhet av att arbeta i ett globalt sammanhang under din studietid? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! OM TJÄNSTEN I rollen som studentmedarbetare inom Order Management kommer du att arbeta i gränslandet mellan försäljning, leverantörer och interna logistikflöden. Du blir en viktig del av teamet där du, med stöd från erfarna kollegor, ansvarar för specifika uppgifter i orderhanteringsprocessen. Du kommer inte att ha ansvar för specifika marknader, men rollen innebär internationella kontakter och samarbete med flera av våra affärsenheter. Det är ett självständigt och utvecklande deltidsarbete, där du får möjlighet att bidra aktivt och växa i din yrkesroll. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Självständigt driva enklare processer och se till att deadlines hålls * Fakturering och kontroll av exportrelaterade dokument * Hantering av orderdokumentation och uppföljning i våra affärssystem * Stötta det globala teamet med administration kopplad till orderflödet VI SÖKER DIG SOM - Har pågående eftergymnasiala studier inom logistik eller liknande utbildning och har minst 1 år kvar av studierna - Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder, leverantörer och kollegor - Kan jobba minst 10h/veckan - Har goda kunskaper i Officepaketet - Har god förståelse för IT-system För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt: Uppdraget sträcker sig på 1 år, vilket innebär att vi söker någon som ser långsiktigt på den här tjänsten och kan tänka sig att kombinera sina studier med jobb. Vi ser gärna att du jobbar minst 10h/veckan. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.
PRODUKTIONSPLANERARE – SHT SMART HIGH-TECH AB Plats: Torslanda (Göteborg) Anställningsform: Heltid Om SHT Smart High-Tech SHT Smart High-Tech producerar grafenförstärkta värmeledande material som kyler allt från AI-processorer och datacenter till 5G-basstationer. Vår patenterade produktserie GT-TIM leder värme effektivt både vertikalt och horisontellt – en prestanda som få konkurrenter matchar. Efter flera års forskning, kundtester och pilotkörningar skalar vi nu upp till serieproduktion i helt nya linor i Göteborg. Vår vision är att bli världsledande inom nano-baserad termisk management och därigenom göra elektronik mer hållbar, snabbare och energieffektiv. Ansök direkt – och bli navet som håller vår produktion i perfekt takt. Rollen Som produktionsplanerare rapporterar du till COO och blir länken mellan försäljning, FoU och produktion. Du använder Monitor ERP för att planera produktion, säkra materialtäckning och frigöra arbetsorder i rätt tid. Huvudsakliga arbetsuppgifter Planerar och frigör tillverkningsordrar i Monitor Kör MRP, bevakar materialtäckning och kapacitetsbelastning Justerar planer vid materialbrist, maskinstopp eller ändrade kundkrav Samarbetar dagligen med FoU, sälj och produktion för att möta leveranslöften Säkerställer att BOM:ar, rutter och ledtider är korrekta och uppdaterade Följer upp utfall, yield och OEE och initierar förbättringar Bidrar med planeringsperspektiv i process- och automatiseringsprojekt Vi tror att du har Minst två års erfarenhet av produktions- eller materialplanering i tillverkande industri God systemvana; Monitor, SAP, Dynamics eller liknande ERP Förmåga att tolka kapacitetsdiagram, förstå MRP-logik och förklara siffror pedagogiskt Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: erfarenhet från elektronik-, material- eller processindustri samt arbete i snabbväxande scale-ups Personliga egenskaper Analytisk och strukturerad Hands-on och nyfiken på vad som händer på golvet Kommunikativ och samarbetsinriktad Proaktiv problemlösare som prioriterar när allt händer samtidigt Detta erbjuder vi Spjutspetsteknik som gör skillnad i framtidens elektronik Korta beslutsvägar och stor påverkan på hela flödet En tillväxtresa där du bygger strukturer som du själv vidareutvecklar Ett engagerat team som kombinerar akademisk spets med industrirutin Ansökan Rekryteringen sker i samarbete med Unik Logistik, specialister på att hitta och leverera talanger inom produktion, logistik och teknik. Genom ett brett nätverk kan vi erbjuda flexibla lösningar – från interimskonsulter till fasta anställningar. Skicka CV och ett kort personligt brev så snart som möjligt – urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare. Håll vår grafenproduktion i perfekt takt – ansök redan i dag!
Om företaget Avaron AB är ett svenskt konsultbolag som hjälper några av landets mest avancerade industriföretag att förverkliga sina tekniska visioner. Vi brinner för hållbara, långsiktiga lösningar och ser till att våra konsulter alltid får arbeta nära den senaste tekniken och tillsammans med engagerade kollegor. Arbetsuppgifter Som automationsingenjör blir du en nyckelspelare hos en ledande tillverkare som ställer om mot fossilfri produktion. Du arbetar i hela kedjan – från koncept och projektering till programmering, driftsättning och support – med fokus på Siemens SIMATIC S7-plattformen. Tillsammans med specialister inom el, mekanik och systemutveckling: utvecklar och förbättrar styrsystem för nya och befintliga anläggningar programmerar och konfigurerar PLC-lösningar (främst Siemens S7) ansvarar för konstruktion, dokumentation och riskbedömningar deltar vid test, validering och igångkörning på plats ger tekniskt stöd till drift- och underhållsorganisationen Kvalifikationer (Ska-krav) Eftergymnasial utbildning (minst 2 år) inom automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet Flera års erfarenhet av industriell automation Djup kunskap i PLC-programmering med Siemens SIMATIC S7 Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Förmåga att arbeta självständigt och i tvärfunktionella team Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet från tillverkningsindustrin Praktisk erfarenhet av traverser eller industrikranar Kännedom om styrsystemet ProviewR Erfarenhet av industriella säkerhetsstyrsystem (ex. PLUTO) Grundläggande C++-kunskaper Ansökan Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Mejla personligt brev och CV till [email protected] och märk mejlet med “Automationsingenjör Siemens S7 – 13624”. Vi ser fram emot att höra av dig!
Om jobbet Northcon söker en erfaren produktionsingenjör med minst fem års erfarenhet. Vanliga arbetsuppgifter Som Produktionsingenjör kommer du bl.a. att. Ta fram, implementera och utveckla processer Utveckla, modifiera och reparera specialutrustning Analysera, för att identifiera och förbättra produktionsmetoder Granska och förbättra produktions layout Hålla dokumentation uppdaterad och aktuell Kvalifikationer Mer än 5 års arbetslivserfarenhet som produktionsingenjör Högskoleexamen, kandidatexamen eller motsvarande Erfarenhet av arbete med problemlösning Har arbetat med LEAN och ständiga förbättringar Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Varför ska du välja Northcon På Northcon tillvaratar vi och värdesätter kompetens, erfarenheter och olikheter. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och din förmåga att se saker ur ett nytt perspektiv. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att mejla oss eller använda vår chatt så svarar inom kort. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att inte ta emot några samtal från säljare och rekryterare i denna process.
Kommersiell uthyrare – bygg framtidens stadsdel med Steptura Vill du vara med och forma en helt ny plats – där hållbarhet, affärsutveckling och gemenskap möts? På uppdrag av Steptura söker vi nu en kommersiell uthyrare med starkt affärsfokus som vill vara med och utveckla Wendelstrand, en framtidsinriktad stadsdel där sjö, skog och stad möts i Mölnlycke. Hos Steptura kombineras entreprenörskap med samhällsengagemang – och som uthyrare får du en nyckelroll i att skapa en levande plats med puls, värde och attraktionskraft. Om rollen Rollen kombinerar traditionell uthyrning med strategiskt platsutvecklingsarbete, där du får möjlighet att bygga en affärsmiljö i framkant. Du ansvarar för hela uthyrningsprocessen – från att identifiera och attrahera rätt hyresgäster till förhandling och avtalsskrivning. En central del i rollen är att driva uppsökande försäljning och aktivt bygga relationer med potentiella hyresgäster. Du är den naturliga länken mellan platsen, människorna och affären. Genom din närvaro på plats är du aktiv i den dagliga utvecklingen – och blir en synlig och engagerad resurs för både inflyttade hyresgäster och externa besökare. Du ingår i Stepturas uthyrningsteam och utgår från kontoret vid spektakulära Lakehouse, rapportering sker till Stepturas Stadsutvecklingschef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Affärsutveckling & uthyrning: Huvudansvar för den kommersiella uthyrningen – från prospektering till avtal. Det innebär ett starkt fokus på uppsökande arbete för att identifiera och attrahera rätt hyresgäster samt utveckla långsiktiga affärsrelationer. Bygga och aktivera ett lokalt ekosystem: Skapa och driva ett nätverk av företag och aktörer med co-working som startpunkt. Resultat & ansvar: Budget- och resultatansvar med tydligt mandat och rapportering till styrgrupp. Vem du är En affärsdriven relationsbyggare med erfarenhet av kommersiell uthyrning eller affärsutveckling. Självgående, modig och initiativtagande – du skapar rörelse snarare än väntar på den. Strukturerad och trygg i förhandling – du har vana att driva affärer i mål. Kommunikativ, inspirerande och orädd i nya sammanhang. Vad som avgör din framgång Du överträffar dina uthyrningsmål och skapar lönsamma affärer. Du hanterar flera parallella processer och driver idéer till konkreta resultat. Du är närvarande, bygger nätverk och gör platsen levande. Du skapar strukturer och processer som håller över tid. Vad företaget har att erbjuda Steptura är en nytänkande stadsutvecklare som kombinerar affärsmässig skärpa med ett starkt samhällsengagemang. Wendelstrand är ett banbrytande stadsutvecklingsprojekt i Mölnlycke – med sjöutsikt, skogsnärhet och hållbarhet i fokus. Just nu växer nästa fas fram – kontor, innovation och mobilitet. Här kliver du in i ett skede där din roll blir avgörande – och där du har möjlighet att påverka hela resan från start. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Steptura med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi arbetar med fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan! Så länge annonsen är publicerad tar vi emot ansökningar. Vi använder oss av tester som en del av vår rekryteringsprocess och slutkandidaten kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
A Snapshot of Your Day We are looking for ambitious Design/Development Electrical Engineer who can ignite change and has the desire and skills to energize society and make tomorrow different today. This is an exciting time at Siemens Energy, and we intend to play our part in leading the energy transformation through the development of greener products that support the decarbonization of oil and gas operations, and products that can be diversified into new energy markets. The success of our business depends on our people and this position represents an opportunity to join a thriving environment. You will be part of a vibrant workforce and will be involved in all aspects of bringing new products to market, from the initial concept through to product launch. At Development & Standard we are preparing product solutions to be able to reduce delivery time in customer projects as well as updating existing solutions based on feedback from market and delivered customer projects. We connected to various suppliers and other departments. How You’ll Make an Impact Your principal role will be to provide technical support to product development projects on different varied tasks in Medium voltage, Low voltage, Control Equipment and Electrical installation area. This role covers conceptual and detail design, prototyping, analysis, qualification, and production support including the generation of associated documentation. * Prepare new solutions and update existing products together with other departments and suppliers. * Manage your work in accordance with project cost, timescale, and quality targets. * Present at technical review and generate design reports. * Generate design reports and present results at technical review. * Ensure all tasks are performed in compliance with the departmental processes for technical scope control, quality, and health & safety. * Support the continuous development of our department by helping identify: * Process improvement opportunities. * Equipment improvement suggestions. * Relevant training opportunities/suggestions. What You Bring * A strong electrical engineering background. * Excellent communication and interpersonal skills. * Strong work ethic, being able to work on own initiative and being proactive. * Capable of following direction and adjusting to priority changes to meet schedule milestones. * Good working knowledge in organizing and managing technical projects. * Being a professional and self-motivated team player. * Happy to challenge assumptions and generate imaginative and innovative ideas. * Conversant with standard software packages i.e. Teamcenter and Microsoft Office. * Experiences in engineering tool Comos, EPLAN or NX are meritorious * Experiences from some or more technical areas Medium voltage, Low voltage, Control Equipment or Electrical installation We are approximately 35 people in the team, and we solve the team challenges together “all for one and one for all”! Our Gas Services division offers Low-emission power generation through service and decarbonization. Zero or low emission power generation and all gas turbines under one roof, steam turbines and generators. Decarbonization opportunities through service offerings, modernization, and digitalization of the fleet. We can offer you employment benefits such as: reduction of working hours, advance vacation, health care allowance and an eventual possibility to a flexible working place. Who is Siemens Energy? At Siemens Energy, we are more than just an energy technology company. With ~100,000 dedicated employees in more than 90 countries, we develop the energy systems of the future, ensuring that the growing energy demand of the global community is met reliably and sustainably. The technologies created in our research departments and factories drive the energy transition and provide the base for one sixth of the world's electricity generation. Our global team is committed to making sustainable, reliable, and affordable energy a reality by pushing the boundaries of what is possible. We uphold a 150-year legacy of innovation that encourages our search for people who will support our focus on decarbonization, new technologies, and energy transformation. Find out how you can make a difference at Siemens Energy: https://www.siemens-energy.com/employeevideo ...
Vill du göra skillnad för både miljön och fastighetsbeståndet? Vi söker dig som vill vara med och skapa ett mer hållbart Tranemo! Hos Tranemobostäder får du chansen att göra verklig skillnad – både för miljön och för de människor som bor i våra fastigheter. Nu söker vi en teknisk förvaltare med fokus på energieffektivisering och driftoptimering. En viktig roll med både strategiskt ansvar och praktiskt arbete i fält. Om rollen Som teknisk förvaltare ansvarar du för att driva och utveckla arbetet med energieffektiv förvaltning. Du har en central roll i att säkerställa ett hållbart, kostnadseffektivt och klimatsmart fastighetsbestånd. Tjänsten är bred och varierad – med både långsiktiga strategier och operativa uppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Teknisk förvaltning med särskilt fokus på energioptimering Utföra energianalyser, energikartläggningar och föreslå energibesparande åtgärder Utveckla och implementera strategier för att minska energiförbrukning och koldioxidutsläpp Övervaka och analysera energiprestanda i fastigheter Ta fram och redovisa energirapporter och nyckeltal till ledning och styrelse Felsöka och optimera energianläggningar Vara en av våra internrevisorer inom bolaget och inom nätverket BoNät Hålla dig uppdaterad inom nya teknologier och hållbarhetstrender Samarbeta med kollegor för att genomföra förbättringar och dokumentera resultat Vara representant i nätverket BoNät och representera bolaget i relevanta forum Vi söker dig som har: Utbildning som förvaltare, fastighets-/energiingenjör eller liknande. Alternativt har du motsvarande erfarenhet inom området Flerårig erfarenhet inom teknisk förvaltning, gärna med energiinriktning Kunskap om myndighetskrav för fastigheter (Ex. OVK, radon och liknande) Meriterande är om du även har erfarenhet av fastighetssystem och uppföljning av energi så som Momentum Personliga egenskaper: God samarbetsförmåga och förmåga att driva frågor självständigt Analytisk och lösningsorienterad Ansvarstagande med god förmåga att arbeta självständigt God kommunikatör – du är en viktig representant utåt för bolaget Flytande i svenska i tal och skrift (andra språkkunskaper är meriterande) Varför Tranemobostäder? Tranemobostäder är ett litet men engagerat kommunalt bostadsbolag som tror på hållbar utveckling och närhet till våra hyresgäster. Här får du en roll där din insats gör skillnad – både i bolaget, för hyresgäster och för miljön. Vi verkar för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i vårt utvecklingsarbete inom bolaget. Tranemobostäder är en av fem bolag i nätverket BoNät (Stubo, Fribo, Bollebo och Vårgårda Bostäder) som samverkar för att skapa nytta och ständig förbättring främst inom områdena miljö, arbetsmiljö och kvalitet. Ett av målen är att fokusera på hållbar energi och vi är certifierade inom miljö enligt ISO 14001:2015. Är du intresserad? Skicka din ansökan redan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Övrigt Tjänstgöringsgrad: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryterare Anna Lövqvist [email protected] eller Ivana Saric [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Medicinsk fysik och teknik (MFT) Mälarsjukhuset, Eskilstuna Medicinsk fysik och teknik (MFT), söker en engagerad och kompetent medicinteknisk ingenjör med inriktning mot området klinisk fysiologi. Som en del av vårt team arbetar du med att säkerställa att våra medicintekniska utrustningar och system fungerar optimalt för att stödja verksamheternas behov. Tjänstens placering är på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Om oss Vi på MFT verkar för att säkerställa att Region Sörmland kan erbjuda en trygg och säker vård genom att stödja verksamheterna med vår kompetens och expertis på det medicintekniska området. Vi värdesätter och uppskattar medarbetare som är engagerade, har en god samarbetsförmåga samt är kompetenta problemlösare som kan hantera olika situationer på ett effektivt sätt. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs, respekterar varandra och är delaktiga i utvecklingen av verksamheten. MFT har verksamhet och arbetsplatser på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Nyköpings lasarett och Kullbergska sjukhuset i Katrineholm. Sammanlagt är vi 51 medarbetare. Hos oss får du goda möjligheter att omsätta tidigare erfarenheter och utvecklas i din yrkesroll. Dina arbetsuppgifter I denna tjänst arbetar du huvudsakligen inom teknikområdet klinisk fysiologi, i nära samverkan med kliniken för klinisk fysiologi och nuklearmedicin samt kollegor inom MFT. Arbetets innehåll kan komma att anpassas utifrån dina tidigare erfarenheter och intresseområden. Området klinisk fysiologi omfattar utrustningar och system för att mäta och bedöma kroppens funktioner – exempelvis hjärta, lungor, blodkärl och nervsystem. Exempel på utrustningar inom området är ultraljudsapparater, EKG, spirometri mfl. Utrustningen är vanligen nära knuten till en mjukvara och du har en viktig roll i förvaltningen av de medicintekniska mjukvarorna och kommer att arbeta i nära samverkan med IT-specialister, förvaltningsledare och vårdpersonal för att säkerställa att våra utrustningar och system uppfyller både tekniska och regulatoriska krav. Du är en viktig del av teamet och stödjer vårdverksamheten med teknisk kompetens och service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Ansvar för underhåll, reparation, konfiguration och kalibrering av medicintekniska utrustningar och system. Via eget utförande och kontakt med leverantör. • Anskaffning och införande av nya medicintekniska utrustningar och system i form av upphandlingar, installationer, uppgraderingar etc. • Dokumentation och avvikelsehantering enligt gällande regelverk och rutiner. • Samarbete med vårdpersonalen för att stödja användningen av medicintekniska utrustningar och system och säkerställa dess korrekta användning. • Deltagande i arbetet med att fortlöpande utveckla våra rutiner och processer. Din kompetens Vi söker dig som är högskoleingenjör eller civilingenjör med medicinteknisk inriktning gärna med några års yrkeserfarenhet inom medicinsk teknik, mycket meriterande om denna erfarenhet ligger inom området klinisk fysiologi. För att lyckas i rollen ser vi att du har goda IT-kunskaper och en förståelse för hur medicintekniska system samverkar med IT-infrastruktur. Vi ser gärna att du har: • Grundläggande kunskaper inom nätverksteknik, databashantering och systemintegration. • Förståelse för IT-säkerhet, inklusive riskhantering och säkerhetsklassning av system. • Erfarenhet av eller kännedom om GDPR, informationssäkerhet och konsekvensbedömningar enligt dataskyddsförordningen. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du som söker: • Kan strukturera upp ditt arbete självständigt och driva såväl det löpande arbetet, som projekt. • Ser till helheten, samarbetar bra med andra människor och bidrar till en positiv stämning. • Är lyhörd och flexibel, tillmötesgående och har en vilja att hjälpa andra. • Är noggrann i ditt arbete och lägger stor vikt vid kvalitet. • Kan och gillar att systematiskt analysera och lösa problem. • Är stabil och kontrollerad i stressiga och pressade situationer. • Uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska. • Har god förmåga att kommunicera på engelska och kan tillgodogöra dig talad och skriven teknisk engelska. Du får stöd och handledning i ditt arbete genom introduktion och utbildningar. Du har även ett eget ansvar för ditt lärande och din utveckling. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Hanna Kuutmann, 072-143 50 15. Sveriges ingenjörer Nicklas Lindberg, 016-16 79 76 eller Magnus Kling, 016-10 46 10. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på medicinsk fysik och teknik! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-10. Intervjuer kan komma att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Har du en ingenjörsbakgrund och trivs med teknisk problemlösning i avancerade automationsmiljöer? Vill du arbeta i ett toppmodernt, högautomatiserat logistiksystem tillsammans med ett världsledande företag inom intralogistik? Då kan det här vara tjänsten för dig! Ansök redan idag – urval sker löpande. Information om tjänsten TGW söker nu flera underhålls - och automationsingenjörer till det nya automatiserade kylhuset hos ICA i Hacksta, Västerås. Anläggningen omfattar 23 000 m² och innehåller TGW:s senaste teknik för effektiv, högautomatiserad logistik. Du blir en viktig del i ett tekniskt team som ansvarar för drift, underhåll och utveckling av hela systemet, från shuttle- och transportbanesystem till avancerade packstationer. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos TGW. TGWs önskemål är därav att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] I rollen hos TGW kommer man att arbeta tvåskift samt en helgdag varannan vecka. Dina arbetsuppgifter Som ingenjör inom underhåll och automation kommer du bland annat att: Utföra schemalagda förebyggande underhållsåtgärder med fokus på säkerhet och ordning. Bidra till optimal drift av automationssystemet och rapportera enligt gällande rutiner (DART, CMMS). Förbättra utrustningens prestanda genom analyser och förbättringsåtgärder. Felsöka och åtgärda elektriska och mekaniska fel samt medverka i grundorsaksanalyser. Delta i kundmöten och bidra till förbättringar av system och processer. Coacha lärlingar och stötta tekniker på plats. Vi söker dig som Har en ingenjörsutbildning, gärna inom automation, mekatronik eller elteknik. Har tidigare erfarenhet från liknande operativ tekniker- eller ingenjörsroll. Är kundfokuserad och bra på att bygga relationer. Har god problemlösningsförmåga och trivs med tekniska utmaningar. Förmåga att kommunicera på svenska och engelska – flytande språk är inget krav, men du behöver kunna läsa och förstå dokumentation. Kan arbeta på höjd, i frysmiljö och syrefattig zon. Har kunskaper i elritningar och felsökning. Vad TGW erbjuder Fast anställning med konkurrenskraftig lön och övertidsersättning Livförsäkring: 4 x årslön Pension och sociala förmåner enligt Teknikavtalet Medarbetarstödsprogram 25 semesterdagar + 0,8 % semesterersättning per dag Friskvårdsbidrag och kostnadsfri årlig hälsokontroll Information om rekryteringsprocessen Hälsoundersökning och medicinsk kontroll genomförs innan anställning – i samarbete med företagshälsovård – för att säkerställa arbetsförmåga i syrefattig miljö. Drogtest genomförs som del av företagets drogpolicy. Registerutdrag från belastningsregistret krävs. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid PLACERING: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: [email protected] Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med andra kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mejl. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected].
Akutkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna Medicinsk fysik och teknik (MFT), söker en engagerad och kompetent medicinteknisk ingenjör med specialisering inom områdena strålbehandling. Som en del av vårt team arbetar du med att säkerställa att våra medicintekniska system och utrustning fungerar optimalt för att stödja diagnostik och behandling. Tjänstens placering är på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Om oss Vi på MFT verkar för att säkerställa att Region Sörmland kan erbjuda en trygg och säker vård genom att stödja verksamheterna med vår kompetens och expertis på det medicintekniska området. Vi värdesätter och uppskattar medarbetare som är engagerade, har en god samarbetsförmåga samt är kompetenta problemlösare som kan hantera olika situationer på ett effektivt sätt. Vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs, respekterar varandra och är delaktiga i utvecklingen av verksamheten. MFT har verksamhet och arbetsplatser på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Nyköpings lasarett och Kullbergska sjukhuset i Katrineholm. Sammanlagt är vi 51 medarbetare. Hos oss får du goda möjligheter att omsätta tidigare erfarenheter och utvecklas i din yrkesroll. Dina arbetsuppgifter Som medicinteknisk ingenjör mot strålbehandlingen spelar du en central roll i att säkerställa att våra avancerade behandlingsystem fungerar säkert, effektivt och med högsta precision. Du arbetar i nära samarbete med MFT:s sjukhusfysiker samt med den onkologiska kliniken i en tekniskt avancerad miljö med linjäracceleratorer, planerings-CT samt kringliggande utrustningar och system. Du kommer att vara en viktig del av ett engagerat team som arbetar för att ge patienter en trygg och effektiv behandling med hjälp av den senaste tekniken. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • underhåll, reparation, konfiguration och kalibrering av medicintekniska utrustningar och system på strålbehandlingsenheten. • anskaffning och införande av nya medicintekniska utrustningar och system i form av upphandlingar, installationer, uppgraderingar etc. • dokumentation och avvikelsehantering enligt gällande regelverk och rutiner. • samarbete med vårdpersonalen för att stödja användningen av medicintekniska utrustningar och system och säkerställa dess korrekta användning. • delta i arbetet med att fortlöpande utveckla våra rutiner och processer. Din kompetens Vi söker dig som är högskoleingenjör eller civilingenjör med medicinteknisk inriktning och har några års yrkeserfarenhet inom medicinsk teknik, mycket meriterande om denna erfarenhet ligger inom strålbehandlingsområdet. Du har ett genuint intresse för teknik inom vården och vill bidra till en säker och effektiv strålbehandling för våra patienter. Du har ett strukturerat arbetssätt, är lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Det är också viktigt att du har förståelse för och gärna erfarenhet av att arbeta med känsliga komponenter där montering av både elektroniska och mekaniska delar kräver precision och ett säkert handlag. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du som söker: • kan strukturera upp ditt arbete självständigt och driva såväl det löpande arbetet, som projekt. • har en grundinställning där du ser till helheten, samarbetar bra med andra människor och bidrar till en positiv stämning. • är lyhörd och flexibel, tillmötesgående och har en vilja att hjälpa andra. • är noggrann i ditt arbete och lägger stor vikt vid kvalitet. • kan och gillar att systematiskt analysera och lösa problem. • är stabil och kontrollerad i stressiga och pressade situationer. • kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska. • har god förmåga att kommunicera på engelska och kan tillgodogöra dig talad och skriven teknisk engelska. Du får stöd och handledning i ditt arbete genom introduktion och utbildningar. Du har även ett eget ansvar för ditt lärande och din utveckling. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Hanna Kuutmann, 072-143 50 15. Sveriges ingenjörer Nicklas Lindberg, 016-16 79 76 eller Magnus Kling, 016-10 46 10. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på medicinsk fysik och teknik! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-10. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer