Company Description VB Energikoncernen är ett miljö- och arbetsmiljöcertifierat energiföretag med huvudkontor i Ludvika. Verksamheten med ca 75 anställda rymmer elförsäljning, fjärrvärme, eldistribution och drift av vattenkraftstationer. Företagets huvudägare är Vattenfall med Ludvika kommun och Fagersta kommun som delägare. Gå gärna in på vår hemsida vbenergi.se för ytterligare information. Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Job Description Vill du arbeta som Driftingenjör hos oss på VB Elnät och bidra till fossilfrihet? Att investera, bygga ut och underhålla elnätet är en del av vår vardag. Elnätet övervakas dygnet runt via vår driftcentral i Ludvika. Dessutom ansvarar vi för mätningen av hur mycket el våra kunder använder. Inom Västerbergslagens Elnät är vi idag 28 anställda som tillsammans accelererar vår digitala transformation, testar och implementerar ny teknik som bidrar till en ökad leveranssäkerhet och leveranskvalitet för våra kunder. Vi befinner oss i en tillväxtfas med stora investeringsplaner och för att möta våra kunders behov samt bidra till energiomställningen söker vi nu en Driftingenjör. Vill du vara med på vår resa? Dina ansvarsområden Som Driftingenjör hos oss ingår du i Produktionsavdelningen och kommer att vara ett viktigt stöd i det dagliga och långsiktiga drift- och underhållsarbetet för att säkra anläggningar med hög tillgänglighet. Du kommer att ansvara för: utförande och planering av drift och underhåll utveckling och förbättring arbetsrutiner och processer samverkan med kunder Tjänsten innebär mycket kundkontakter både i fält och via telefon. Du kommer att tillhöra en arbetsplats som präglas av engagemang, samarbete och öppenhet. Organisationen är liten och familjär, vilket skapar en stark gemenskap och högt i tak. Vi stöttar varandra och erbjuder en varierande vardag. Det finns goda möjligheter till utveckling och utbildning. Qualifications Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig Erfarenhet av praktiskt arbete från tex felsökning i låg och högspänningsanläggningar Meriterande med kunskap inom process, el, styr- och reglerteknik, underhåll eller mekanik. Flytande svenska och engelska i tal och skrift krävs. Vi söker dig som trivs i en relationsskapande roll där du får driva ditt arbete framåt tillsammans med andra. Du är ansvarstagande och planerar ditt arbete väl. I denna roll kan omständigheter ändras och då är det viktigt att du är flexibel till skiftande behov samtidigt som du håller en god struktur. Du har en hög säkerhetsmedvetenhet och tillsammans gör vi det till vår högsta prioritering i det dagliga arbetet. Additional Information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. En möjlighet till att ingå i ett team som jobbar tillsammans för en säker och stabil drift och därmed bidrar till att våra kunder får leverans av miljövänlig energi. Du får en varierande vardag med utmanande arbetsuppgifter, möjligheten finns att utveckla både dig själv och verksamheten genom att delta i olika projekt och arbeta med förbättringsåtgärder. För oss på Västerbergslagens Elnät är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här: Välkommen till oss! (vbenergi.se). Placeringsort: Ludvika. För mer information om tjänsten kontakta Lars Bertilsson, 076-763 45 77 [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Catalina Roa Rodriguez, [email protected]. Fackliga representanter är Torbjörn Jonsson Unionen, Mikael Boström Sveriges Ingenjörer och Pertti Palonto SEKO. Du når dem genom växeln på 0240-876 00. Välkommen med din ansökan senast den 27 juli 2025. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. VB Elnät arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. VB Elnät är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Varmt välkommen med din ansökan!
Som Supplier Quality Engineer (SQE) på Combitech i Göteborg arbetar du i uppdrag hos våra kunder med kvalitetsförbättringar hos deras leverantörer. Som SQE kommer du få arbeta med många andra funktioner både internt hos kund och hos kundens externa leverantörer. Uppdragen varierar på produktområdena från senaste prototyputveckling till högvolymproduktion. Hos oss erbjuds du en företagsmiljö som aktivt främjar din professionella och personliga utveckling, samtidigt som vi garanterar anställningstrygghet och balans mellan arbete och fritid. Om du har en bred produktkännedom inom tillverkning och vill vara en del av vårt dynamiska team kan du vara den vi söker! Din roll som konsult inom Supplier Quality Som SQE kommer du leda och driva förbättringsarbete med och hos kundens leverantörer relaterat till inköpskvalitet. Du arbetar oftast tillsammans med inköpsavdelningen där uppgiften kan vara att kvalificera nya leverantörer och följa upp prestationer i befintlig leverantörsbas inom ett eller flera köpområden. Du kommer tillsammans med utvecklingsavdelningen, inköp och leverantören kvalitetssäkra framtagningen av nya komponenter eller system i utvecklingsprojekt samt säkerställa att tillverkningsprocesser hos leverantörer håller hög kvalitet. I arbetet ingår det att proaktivt förebygga och avhjälpa kvalitetsbrister hos leverantörerna genom att självständigt utföra uppföljningar, processrevisioner och leverantörsbedömningar. Du kommer att leda och koordinera hållbarhetsaktiviteter relaterade till kundens leverantörsbas, initiera och driva förbättringsprojekt i ett långsiktigt hållbarhetsarbete samt följa upp och stärka efterlevnaden i avtalade förbättringsaktiviteter inom t.ex. reklamationsprocesser. Arbetsuppgifterna kommer med största sannolikhet också innebära att du analyserar och initierar förbättringar i avvikelsehanteringen både hos leverantör och internt hos kund. Det förekommer en del tjänsteresor i rollen. Vem är du? Vi söker dig som är civilingenjör eller har annan motsvarande akademisk bakgrund samt erfarenhet av arbete i relevanta roller inom tillverkande industri. I ditt dagliga arbete kommer du möta personer på alla nivåer och funktioner vilket ställer höga krav på din kommunikationsförmåga samt förmågan att skapa en tillitsfull och positiv atmosfär. I uppdragen behövs mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift i en teknisk kontext. Vi tror du är en engagerad, kommunikativ och systematisk person som har viljan att driva och utveckla nya arbetssätt för rätt kvalitet hos våra kunders leverantörer. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker från vecka 33 och framåt. Vi ser fram emot din ansökan! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/rekryterande chef: Marina Johannesson, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Ett smart och meningsfullt valHar du erfarenhet av laboratoriearbete? Vill du arbeta i en prestigelös organisation där hållbarhet, kvalitet och miljö ligger i fokus? Din nya arbetsplats Bravikens Pappersbruk är ett av världens mest produktionseffektiva pappersbruk. Med avancerad teknik förädlar vi den svenska skogen till innovativa specialpapper som bland annat används till magasin, böcker, direktreklam och förpackningar. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor. Viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig. Hos oss jobbar närmare 400 medarbetare. Vårt bruk ligger vid Bråvikens vackra strand utanför Norrköping. Din framtida utmaning Vårt laboratorium är en viktig resurs vid produkt- och processutveckling samt vid felsökning och problemlösning i produktionen. Laboratoriet ansvarar för kvalitetskontroll av massa, papper och miljö genom provtagningar, uppföljning mot miljömål, utveckling och introduktion av nya instrument och provförfaranden. Som laborant är du en del av ett engagerat team som består av fem laboranter, en labingenjör, två labtekniker och sektionschefen för lab. I rollen kommer du att utföra miljöanalyser på prover från vår vattenrening och du kommer också utföra provningar på pappersmassa och tillverkad slutprodukt. Miljödelen av laboratoriet är ackrediterad och arbetar enligt SS EN 17025 och alla delar av laboratoriet ska uppfylla de certifieringar som finns på Bravikens Pappersbruk. I rollen som laborant kommer du att ha ett nära samarbete med utvecklingsavdelningen och produktion, speciellt i samband med provkörningar och försök. För att lyckas i rollen Du som söker har erfarenhet av laboratoriearbete, att utföra, utvärdera och förstå syftet med analyser. Du har en gymnasieutbildning med inrikting natur eller teknik, alternativt så har du fått motsvarande kompetens genom erfarenhet. Branscherfarenhet eller branschspecifika kunskaper inom t.ex. avlopp, papper, massa eller liknande är meriterande. Om du har erfarenhet från och kunskap om ackrediterad verksamhet så är detta också ett plus. Som person har du en hög kvalitetsmedvetenhet och förstår vikten av att arbeta noggrannt och standardiserat. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa, samarbeta och kommunicera med andra människor. Hos oss är det en självklarhet att vara hjälpsam och tillmötesgående - Vi är ett team! Du ser möjligheter i förändringar och tar initiativ, sätter igång aktiviteter och analyserar vad som behöver göras. Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har grundläggande datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi tror även att du har grundläggande kunskaper i engelska. Vi erbjuder dig Hos oss får du det bästa av två världar. På Bravikens Pappersbruk så arbetar du i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete med stort eget ansvar. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Vi har ett högt medarbetarengagemang och har utsetts till Karriärföretag 2024. Viktigt för oss är att du kommer in i rollen på ett bra sätt och därför lägger vi stor vikt vid introduktionen. Ansök idag! Tjänsten är en heltidsanställning på dagtid, tillsvidare. Tillträde så snart som möjligt efter sommaren och med placering på Bravikens Pappersbruk utanför Norrköping. Intervjuer hålls efter semestern. Vi får skogen att växa och ge Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid. Premiumkartong och innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Våra produkter uppskattas av medvetna kunder tack vare sina utmärkta produktegenskaper och låga klimatavtryck. Vi använder färska fiber från hållbart brukade skogar. Våra anläggningar för produktion och förädling ligger i Braviken, Hallstavik, Iggesund och Strömsbruk, Sverige, samt i Workington, Storbritannien.
Är du redo att ta nästa steg i karriären och vill arbeta med tekniskt avancerade och komplexa [RL1] produkter? Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och söker nu en systemingenjör med bred kompetens och ett helhetsperspektiv. Välkommen till en världsledande koncern som befinner sig i teknikens absoluta framkant. Vi ser fram emot din ansökan! Din framtida utmaning Som systemingenjör är du med och definierar produktens funktionalitet, förmågor och egenskaper samt driver utvecklingen framåt tillsammans med ett tvärfunktionellt team. Du analyserar kundkrav, standarder och interna processer för att ta fram en systembeskrivning som ligger till grund för utvecklingsarbetet. I nära samarbete med andra avdelningar säkerställer du att våra lösningar möter kundens behov genom hela livscykeln. Vi fokuserar på att stärka våra kunders försvarsförmåga – med målet "Protect those who protect us." Du får också möjlighet att bidra med förbättringsförslag och delta i forsknings- och utvecklingsprojekt för att framtidssäkra våra produkter. Rollen innebär många interna och externa kontaktytor, vilket ger dig ett brett nätverk. Hos oss trivs du som gillar att ta egna initiativ och ansvar. Du tillhör avdelningen System Design eller System Attributes and Budgets, med cirka 15 kollegor. Exempel på möjliga ansvarsområden: - Reliability and Maintainability - Electromagnetic Compatibility - Weapon and Defence Systems - Communication, Navigation, Network & Information Systems Placeringsort för tjänsten är Örnsköldsvik. Resor kan förekomma i tjänsten. Den du är Vi söker dig som har ett genuint intresse för systemarbete, god teknisk förståelse och trivs med att arbeta med helheten – särskilt inom design- och arkitekturfrågor. Du har några års erfarenhet av fordonsutveckling eller systemarbete samt har en högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis maskinteknik, elektronik, datateknik, teknisk design eller annan relevant inriktning. Erfarenhet från fordonsindustrin, försvarssektorn eller arbete med Systems Engineering är meriterande. Som person är du kommunikativ, tar egna initiativ och arbetar strukturerat – egenskaper som är viktiga för att kunna dokumentera och säkerställa en välfungerande systemlösning. Eftersom vi verkar i en internationell kontext är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till Rasmus Lehrstrand, Gruppchef System Design, 070-237 28 81, Magdalena Österlund, Guppchef Attributes and Budgets, 070-395 34 92 alternativt rekryteringsspecialist Mathilda Nedelius, 0660-216031 Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik. Sista ansökningsdag för denna tjänst är 13/8, vi kommer påbörja urvalet v.34. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner Välkommen med din ansökan!
Om företaget ANDRITZ AB ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 medarbetare. ANDRITZ finns på ca 280 platser i 40 länder. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat pappers- och massaindustrin, sågverk och kraftvärmeverk med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB i Sverige är det ca 450 medarbetare med kontor och filialer i Iggesund, Karlstad, Norrköping, Linköping, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik. Affärsområdet Wood Processing Service levererar servicetjänster, reservdelar, uppgraderingar och moderniseringar för vedgårdar, renserier och bränslehanteringar till kunder inom skogsindustri och bioenergisegmentet. Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag ? Vi söker en självgående och initiativrik Serviceingenjör ! Dina arbetsuppgifter I rollen som Serviceingenjör ingår du i ett team som arbetar mot pappers- och massabruk i Skandinavien samt bioenergianläggningar i samma region. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, leda och utföra montage på utrustningar inom området wood yard, dvs vedgård, renserier samt bränslehantering för bioenergi-pannor. Uppdragen varierar från mindre servicejobb till större ”re-builds” och projekt. Du är kontakt mot kunder, leder underleverantörer i arbetet och deltar i offertframtagande samt hela utförandet på site inom projekten/uppdragen. I tjänsten ingår resor och servicebil. Vårt kontor ligger i Örnsköldsvik men ANDRITZ har kontor i flertalet svenska städer tex Sundsvall, Varberg eller Karlstad som du kan utgå ifrån. Vi erbjuder dig: Hos ANDRITZ får du vara en del av ett världsledande, globalt bolag med kollegor över hela världen. Du kommer att vara omgiven av en positiv laganda med stödjande kollegor som är villiga att samarbeta, dela kunskap och lära tillsammans. Dina kollegor är engagerade och kompetenta vilket innebär goda förutsättningar för din egen kompetensutveckling i din roll och det erbjuds också många utvecklingsmöjligheter inom bolaget. I ditt arbete får du träffa många olika människor och har möjlighet att upptäcka nya platser. Vi erbjuder dig varierande utmaningar och friheten att i stor utsträckning planera ditt eget arbete. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk bakgrund, erfarenhet av att arbeta med säkerhet i fokus, planering i projektform samt att utföra administrativa uppgifter och avrapportering enligt rutiner. Du kanske tidigare arbetat i en liknande roll inom pappers-och massabruk och är van att resa och trivs med det. Som person är du självgående, initiativrik och trivs ute hos kunder. Vi söker dig som trivs med både människor och maskiner, det du eventuellt inte kan inom teknik kan ANDRITZ utbilda dig inom. I din roll har en synnerligen god backup av rejält kompetenta kollegor. Ansökan Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 22 juni 2025. Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se. I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Jennie Helmersson på telefonnummer: 073 351 27 05, [email protected]
Om företaget ANDRITZ AB ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 medarbetare. ANDRITZ finns på ca 280 platser i 40 länder. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat pappers- och massaindustrin, sågverk och kraftvärmeverk med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB i Sverige är det ca 450 medarbetare med kontor och filialer i Iggesund, Karlstad, Norrköping, Linköping, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik. Affärsområdet Wood Processing Service levererar servicetjänster, reservdelar, uppgraderingar och moderniseringar för vedgårdar, renserier och bränslehanteringar till kunder inom skogsindustri och bioenergisegmentet. Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag ? Vi söker en självgående och initiativrik Serviceingenjör ! Dina arbetsuppgifter I rollen som Serviceingenjör ingår du i ett team som arbetar mot pappers- och massabruk i Skandinavien samt bioenergianläggningar i samma region. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, leda och utföra montage på utrustningar inom området wood yard, dvs vedgård, renserier samt bränslehantering för bioenergi-pannor. Uppdragen varierar från mindre servicejobb till större ”re-builds” och projekt. Du är kontakt mot kunder, leder underleverantörer i arbetet och deltar i offertframtagande samt hela utförandet på site inom projekten/uppdragen. I tjänsten ingår resor och servicebil. Vårt kontor ligger i Örnsköldsvik men ANDRITZ har kontor i flertalet svenska städer tex Sundsvall, Varberg eller Karlstad som du kan utgå ifrån. Vi erbjuder dig: Hos ANDRITZ får du vara en del av ett världsledande, globalt bolag med kollegor över hela världen. Du kommer att vara omgiven av en positiv laganda med stödjande kollegor som är villiga att samarbeta, dela kunskap och lära tillsammans. Dina kollegor är engagerade och kompetenta vilket innebär goda förutsättningar för din egen kompetensutveckling i din roll och det erbjuds också många utvecklingsmöjligheter inom bolaget. I ditt arbete får du träffa många olika människor och har möjlighet att upptäcka nya platser. Vi erbjuder dig varierande utmaningar och friheten att i stor utsträckning planera ditt eget arbete. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk bakgrund, erfarenhet av att arbeta med säkerhet i fokus, planering i projektform samt att utföra administrativa uppgifter och avrapportering enligt rutiner. Du kanske tidigare arbetat i en liknande roll inom pappers-och massabruk och är van att resa och trivs med det. Som person är du självgående, initiativrik och trivs ute hos kunder. Vi söker dig som trivs med både människor och maskiner, det du eventuellt inte kan inom teknik kan ANDRITZ utbilda dig inom. I din roll har en synnerligen god backup av rejält kompetenta kollegor. Ansökan Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 22 juni 2025. Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se. I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Jennie Helmersson på telefonnummer: 073 351 27 05, [email protected]
Om företaget ANDRITZ AB ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 medarbetare. ANDRITZ finns på ca 280 platser i 40 länder. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat pappers- och massaindustrin, sågverk och kraftvärmeverk med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB i Sverige är det ca 450 medarbetare med kontor och filialer i Iggesund, Karlstad, Norrköping, Linköping, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik. Affärsområdet Wood Processing Service levererar servicetjänster, reservdelar, uppgraderingar och moderniseringar för vedgårdar, renserier och bränslehanteringar till kunder inom skogsindustri och bioenergisegmentet. Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag ? Vi söker en självgående och initiativrik Serviceingenjör ! Dina arbetsuppgifter I rollen som Serviceingenjör ingår du i ett team som arbetar mot pappers- och massabruk i Skandinavien samt bioenergianläggningar i samma region. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, leda och utföra montage på utrustningar inom området wood yard, dvs vedgård, renserier samt bränslehantering för bioenergi-pannor. Uppdragen varierar från mindre servicejobb till större ”re-builds” och projekt. Du är kontakt mot kunder, leder underleverantörer i arbetet och deltar i offertframtagande samt hela utförandet på site inom projekten/uppdragen. I tjänsten ingår resor och servicebil. Vårt kontor ligger i Örnsköldsvik men ANDRITZ har kontor i flertalet svenska städer tex Sundsvall, Varberg eller Karlstad som du kan utgå ifrån. Vi erbjuder dig: Hos ANDRITZ får du vara en del av ett världsledande, globalt bolag med kollegor över hela världen. Du kommer att vara omgiven av en positiv laganda med stödjande kollegor som är villiga att samarbeta, dela kunskap och lära tillsammans. Dina kollegor är engagerade och kompetenta vilket innebär goda förutsättningar för din egen kompetensutveckling i din roll och det erbjuds också många utvecklingsmöjligheter inom bolaget. I ditt arbete får du träffa många olika människor och har möjlighet att upptäcka nya platser. Vi erbjuder dig varierande utmaningar och friheten att i stor utsträckning planera ditt eget arbete. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk bakgrund, erfarenhet av att arbeta med säkerhet i fokus, planering i projektform samt att utföra administrativa uppgifter och avrapportering enligt rutiner. Du kanske tidigare arbetat i en liknande roll inom pappers-och massabruk och är van att resa och trivs med det. Som person är du självgående, initiativrik och trivs ute hos kunder. Vi söker dig som trivs med både människor och maskiner, det du eventuellt inte kan inom teknik kan ANDRITZ utbilda dig inom. I din roll har en synnerligen god backup av rejält kompetenta kollegor. Ansökan Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 22 juni 2025. Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se. I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Jennie Helmersson på telefonnummer: 073 351 27 05, [email protected]
Om företaget ANDRITZ AB ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 medarbetare. ANDRITZ finns på ca 280 platser i 40 länder. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat pappers- och massaindustrin, sågverk och kraftvärmeverk med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB i Sverige är det ca 450 medarbetare med kontor och filialer i Iggesund, Karlstad, Norrköping, Linköping, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik. Affärsområdet Wood Processing Service levererar servicetjänster, reservdelar, uppgraderingar och moderniseringar för vedgårdar, renserier och bränslehanteringar till kunder inom skogsindustri och bioenergisegmentet. Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag ? Vi söker en självgående och initiativrik Serviceingenjör ! Dina arbetsuppgifter I rollen som Serviceingenjör ingår du i ett team som arbetar mot pappers- och massabruk i Skandinavien samt bioenergianläggningar i samma region. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, leda och utföra montage på utrustningar inom området wood yard, dvs vedgård, renserier samt bränslehantering för bioenergi-pannor. Uppdragen varierar från mindre servicejobb till större ”re-builds” och projekt. Du är kontakt mot kunder, leder underleverantörer i arbetet och deltar i offertframtagande samt hela utförandet på site inom projekten/uppdragen. I tjänsten ingår resor och servicebil. Vårt kontor ligger i Örnsköldsvik men ANDRITZ har kontor i flertalet svenska städer tex Sundsvall, Varberg eller Karlstad som du kan utgå ifrån. Vi erbjuder dig: Hos ANDRITZ får du vara en del av ett världsledande, globalt bolag med kollegor över hela världen. Du kommer att vara omgiven av en positiv laganda med stödjande kollegor som är villiga att samarbeta, dela kunskap och lära tillsammans. Dina kollegor är engagerade och kompetenta vilket innebär goda förutsättningar för din egen kompetensutveckling i din roll och det erbjuds också många utvecklingsmöjligheter inom bolaget. I ditt arbete får du träffa många olika människor och har möjlighet att upptäcka nya platser. Vi erbjuder dig varierande utmaningar och friheten att i stor utsträckning planera ditt eget arbete. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk bakgrund, erfarenhet av att arbeta med säkerhet i fokus, planering i projektform samt att utföra administrativa uppgifter och avrapportering enligt rutiner. Du kanske tidigare arbetat i en liknande roll inom pappers-och massabruk och är van att resa och trivs med det. Som person är du självgående, initiativrik och trivs ute hos kunder. Vi söker dig som trivs med både människor och maskiner, det du eventuellt inte kan inom teknik kan ANDRITZ utbilda dig inom. I din roll har en synnerligen god backup av rejält kompetenta kollegor. Ansökan Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 22 juni 2025. Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se. I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Jennie Helmersson på telefonnummer: 073 351 27 05, [email protected]
I rollen som Store Architect Planner är du en nyckelperson i arbetet med Julas etableringar och ombyggnationer. Du ansvarar för att planera layouten av varuhus utifrån satta ramverk, teknisk byggspecifikation och konceptmanual – allt med målet att optimera kundupplevelsen och därmed driva försäljning. Ditt arbete omfattar såväl nyetableringar som ombyggnationer på samtliga av Julas marknader. Du säkerställer att den konceptuella helheten efterlevs inom byggnation, skyltning, fasader, layout och kundvarv. Du är den som initierar ritningsprocessen och ansvarar för att all nödvändig input samlas in, kvalitetssäkras och integreras i projektet. Rollen innebär ett nära samarbete med externa parter såsom t.ex. leverantörer och fastighetsägare. Samtidigt arbetar du tätt tillsammans med kollegor på flera avdelningar inom Jula. Konceptavdelningen ansvarar för att utveckla och förvalta varuhuskonceptet, såväl exteriört som interiört, med syfte att skapa en enhetlig och inspirerande kundupplevelse. Det innefattar utformning av varuhuslayout samt placering och utveckling av kommunikation för att optimera kundflödet och stärka varumärket. Avdelningen driver den löpande utvecklingen av varuhuskonceptet i linje med förändrade behov och trender. Avdelningen ansvarar även för upphandling och inköp av inredning och kommunikationslösningar samt för att planera och säkerställa etableringsplaner. Till varje etableringsprojekt produceras ritningar, prognoser och varuhusorder för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad etableringsprocess. Vad finns i ditt CV? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av etablering inom retail samt god förståelse för hela etableringsprocessens – från idé till färdigt varuhus. Du har djupgående förståelse för hur butiker och varuhus fungerar – både i det dagliga arbetet och ur ett sälj- och kundperspektiv. Med din erfarenhet vet du hur man skapar säljdrivande butikslösningar där sortimentets placering optimeras för att påverka kundflöde och försäljning. Du har förmågan att kombinera funktion, estetik och lönsamhet i planeringen av Julas varuhus. Du har utbildning samt minst tre års erfarenhet av CAD-programmet Graphisoft Archicad, är trygg i att arbeta i 3D-vyer och har ett gott visuellt seende. Du behärska även Office-paketet, samt svenska och engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av Photoshop eller liknande är meriterande. Vem är du? Vi ser att du drivs av utveckling och struktur samt ser potential i att göra det som är bra ännu bättre. Du är bra på att identifiera såväl utmaningar som möjligheter, och ser feedback som en viktig del i ditt arbete. Du visar stort engagemang och har ett tydligt kund- och försäljningsfokus. Du trivs med att arbeta operativt och strävar alltid efter att hålla deadline. Med din starka samarbetsförmåga arbetar du effektivt tillsammans med såväl kollegor som externa kontakter. Det här erbjuder vi Vår ostoppbara resa innebär förändring – och vi välkomnar ditt bidrag! Från de uppgifter du utför till hur vi utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Det finns inga förutbestämda karriärvägar på Jula. Hos oss erbjuds du istället möjligheten att nå precis hur långt du vill. Bra att veta Placeringsort är Skara, med möjlighet att till viss del arbeta från annan ort. Tjänsten innehåller resor både inrikes och utrikes. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Vi tillämpar provanställning. Frågor? Frågor om tjänsterna besvaras av Mimmi Hjelmberg Store Concept Manager, [email protected]
Företagsbeskrivning Afry är ett starkt företag som fortsätter att expandera. Vi behöver fler medarbetare till Gällivare och hoppas att just du är en av de personer vi söker! AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future Jobbeskrivning AFRY Process Industries växer och får allt fler stora projekt. Vi behöver därför utöka vår verksamhet med fler erfarna Elkonstruktörer i Gällivare. Genom att AFRY är ett av Sveriges största konsultbolag får du tillgång till ett oerhört stort nätverk av kollegor och experter inom alla branscher och teknikområden både lokalt i Kiruna, Sverige och världen. Uppdragen varierar över tid och vi gör uppdrag både på plats hos kund och i våra egna lokaler. Våra kunder återfinns främst inom gruvindustrin och våra uppdrag omfattar ofta samtliga projektfaser, från idé och förstudie till idrifttagning och besiktning. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en relevant yrkesutbildning inom el eller automation samt minst 5 års erfarenhet av elkonstruktion eller närliggande områden. Har tidigare arbetat som installationselektriker, industrielektriker eller instrumenttekniker och har därigenom god teknisk förståelse och praktisk erfarenhet från olika miljöer. Du tar ansvar i ditt arbete och har ett professionellt förhållningssätt. Du samarbetar väl med andra och strävar efter att leverera hög kvalitet i dina uppdrag. Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Innehar B-körkort. Ytterligare information AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Vill du vara en del av AFRY's framgångssaga kan vi erbjuda karriärmöjligheter med omväxlande arbetsuppgifter där du får möjlighet att utvecklas inom dina intresseområden. För att hjälpa dig att utvecklas satsar vi mycket på variation i uppdragen tillsammans med kompetensutveckling i form av utbildning och hoppas på detta sätt kunna bidra till din personliga utveckling. Vi har både en stark lokal förankring kombinerat med projektverksamhet både nationellt som internationellt. Kollegorna, en bra, dynamisk grupp med olika erfarenhet och bakgrund kommer definitivt att kunna bidra till din utveckling genom vårt uttalade förhållningssätt av att dela med sig av sin kompetens! Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet genom kollektivavtal och övertidsersättning. Självklart har vi förmåner som flextid, friskvårdbidrag m.m. för samtliga av våra medarbetare. Det våra anställda uppskattar mest bland våra förmåner är erbjudandet inom friskvård och personalföreningen Club AFRY. Genom Club AFRY erbjuder vi intressanta fritidsaktiviteter och möjligheten att ha roligt med kollegor även utanför jobbet, oavsett intresse! Urvalet sker löpande, så ansök redan idag! Sista ansökningsdag är 2023-09-14. Kontaktperson vid eventuella frågor: Martin Sundström, Sektionschef [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Välj ett jobb för att visa detaljer