Bli en del av Varbergs framtid -som vår GIS-samordnare
Varbergs kommun
GIS- och kartingenjörer

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Brinner du för GIS och vill göra verklig skillnad? Vill du arbeta med den senaste tekniken och bidra till att forma ett smartare och mer hållbart Varberg? Då har du nu en unik möjlighet att få en viktig roll i vårt framgångsrika GIS-team med övergripande ansvar för kommunens användning av GIS och geodata.  Vad vi erbjuder dig  • Gör skillnad på riktigt: Du får en ledande och central roll i samhällsbyggnadsprocessen och fungerar som navet för kommunens breda GIS-användning.  • Utveckling i framkant: Hos oss får du arbeta med de senaste teknikerna inom GIS och geodata inklusive öppen källkod.  • En plats att växa: Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö där dina idéer värdesätts och där du ges möjlighet att utvecklas.  • Stor kunskapsbas: Med 300 års samlad erfarenhet finns det alltid någon att diskutera strategi och framtid med.  Om avdelningen för geografisk information: Vi är en del av stadsbyggnadskontoret, en förvaltning på cirka 90 medarbetare som även inbegriper lantmäteri, bygglov, kvalitet- och utveckling samt detaljplanering. Vår avdelning är navet i samhällsbyggnadsprocessen genom att vi ansvarar för kommunens geodata och webbkarttjänster. Idag är vi 22 medarbetare på avdelningen, fördelade på 12 i mät- och kartgruppen och 10 i GIS-gruppen. Nu söker vi en ny GIS-samordnare. ARBETSUPPGIFTER Dina uppgifter -varierande och utvecklande • Samordna och leda GIS-gruppens arbete. • Samverka och leda nya rollen geodatasamordnare. • Samordna kommunala utvecklingsprojekt inom GIS-området • Utveckla kommunens strategi för GIS och geodata. • Leda Geodatarådet där förvaltningar och bolag är representanter Tekniker vi använder Vi arbetar med öppna, moderna och kraftfulla tekniker, inklusive PostgreSQL/PostGIS för databashantering, Geoserver, Hajk för interaktiva webbkartor, QGIS och FME för avancerad GIS-bearbetning, analys och dataflöden, samt myCarta och AutoCAD för professionell kartproduktion. KVALIFIKATIONER Är du den vi söker? • Minst 3 års universitet- eller högskoleutbildning inom systemutveckling, IT eller GIS • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom GIS-och geodataområdet • Mycket goda kunskaper inom GIS, geodata och databashantering • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande • Erfarenhet av samordning inom IT eller GIS  • Tvärvetenskaplig förståelse för tillämpad användning av geodata • Kompetens inom samhällsbyggande och geografi • Erfarenhet av de tekniker och system som vi använder • Certifiering inom IT, exempelvis IT-projektledning Dina personliga egenskaper- lika viktiga som din kompetens • Kommunikationsförmåga: Du kan kommunicera tydligt och effektivt, både muntligt och skriftligt. • Organisatoriska färdigheter: Du har förmåga att hålla saker strukturerade och välplanerade. • Ledaregenskaper: Du kan motivera andra och skapa en positiv arbetsmiljö. • Utvecklingsorienterad: Följer och bidrar i omvärldsbevakning inom GIS-området * Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Redo att ta steget? Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i en organisation där du verkligen kan göra skillnad och bidra till att forma Varbergs framtid. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

13 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Thermo Fisher Scientific - Field Service Engineer
Thermo Electron Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Field Service Engineer III How will you make an impact? The Field Service Engineer for the Materials and Structural Analysis Division (MSD) of Thermo Fisher Scientific performs on-site installation, alignment and repair of sophisticated equipment and systems. Engineers validate operational quality of system equipment; advise customers in the operation and maintenance of the system; serve as company liaison with customer on administrative and technical matters for assigned projects; and conduct on-site installations of analytical instruments serving the electronics research and manufacturing industries. The Field Service Engineer will join a diverse team with skills ranging from sophisticated computer networks, precision mechanics, high voltage electronics, vacuum theory, particle beams, optics, and chemistry. A day in the life: Conduct on-site installation of electron microscopes and follow testing procedures to ensure accurate working order. Conduct on-site scheduled planned maintenance visits. Provide support for customers and other field service personnel. Cultivate and develop positive working relationships with customers, system users, and company personnel. Successfully complete technical training. Complete and submit field service reports on assigned tools. Perform preventive maintenance tasks. Work with colleagues to secure technical mentorship required for resolving systems solutions. Provide training for customers and users on system maintenance. Provide feedback to product quality teams. Provide appropriate input in writing, updating, and correcting various Thermo Fisher system documentation. Provide mentorship for various reports, including identifying and isolating deviations with the system. Act as a subject expert and resource for training. Align with application scientists to collaborate on outstanding solutions to meet our users' challenges. Travel up to 60% of the time, mainly in the Nordics and occasionally in other countries. Keys to success: Bachelor’s degree or equivalent experience in Electronics, Mechanics, Materials Science, Biology, or other relevant fields. Typically requires hands-on technical experience for installing, troubleshooting, repairing, and calibrating instruments such as SEM, TEM, FIB, or similar systems. Electron microscope experience is a plus. Experience in troubleshooting and repairing ultra-high vacuum and high voltage systems is highly desired. Excellent interpersonal skills. Consistent track record in solving high-end systems and subsystems down to component level. Able to read and interpret schematics. Accept traveling on business, sometimes on short notice. Proficient in English required, Nordic language knowledge is a plus. Valid driver's license. What we offer: Employment with a forward-thinking organization. Outstanding career and development prospects. Company pension scheme and other fringe benefits. Exciting company culture which stands for integrity, intensity, involvement, and innovation.

13 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Field Applications Engineer
Advanced Micro Devices AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

In our challenging and collaborative rotation program, you will get to use your specialized and creative skills to solve real world problems, build upon your technical knowledge, contribute to leading-edge projects, and engage with customers while gaining valuable experience across multiple disciplines. This is a full-time permanent position with a dedicated 18-month development program that features meaningful and immersive rotations within our architecture, applications, engineering, sales and tech marketing organizations. As part of the program, you will also receive technical and communication skills training, opportunities to engage with senior leaders, and a dedicated coach/mentor. We are looking for passionate, tech-savvy, and driven recent graduates or entry-level engineering professionals who want to learn and apply their technical degrees in a dynamic job. EXAMPLE ROTATION DISCIPLINES: - Systems Engineering - Applications Engineering - Computer Architecture Engineering - Technical Marketing - Technical Sales Upon successful completion of the program, the participant will be located in Kista, Sweden. PREFERRED EXPERIENCE: - Strong communication skills - Fluent English and Swedish - Natural desire to learn and deliver results - Understands the value of collaboration and teamwork - Previous work experience in a customer-facing role desired ACADEMIC CREDENTIALS: - Bachelor's (BS) or Master’s (MS) degree in Electrical Engineering or Computer Engineering - FPGA and Embedded design course work/projects LOCATION: Kista, Sweden

13 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Studerande Order Management Specialist till Husqvarna!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Är du student med ett intresse för logistik, administration och internationella affärsflöden? Vill du få värdefull erfarenhet av att arbeta i ett globalt sammanhang under din studietid? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! OM TJÄNSTEN I rollen som studentmedarbetare inom Order Management kommer du att arbeta i gränslandet mellan försäljning, leverantörer och interna logistikflöden. Du blir en viktig del av teamet där du, med stöd från erfarna kollegor, ansvarar för specifika uppgifter i orderhanteringsprocessen. Du kommer inte att ha ansvar för specifika marknader, men rollen innebär internationella kontakter och samarbete med flera av våra affärsenheter. Det är ett självständigt och utvecklande deltidsarbete, där du får möjlighet att bidra aktivt och växa i din yrkesroll. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Självständigt driva enklare processer och se till att deadlines hålls * Fakturering och kontroll av exportrelaterade dokument * Hantering av orderdokumentation och uppföljning i våra affärssystem * Stötta det globala teamet med administration kopplad till orderflödet VI SÖKER DIG SOM - Har pågående eftergymnasiala studier inom logistik eller liknande utbildning och har minst 1 år kvar av studierna - Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder, leverantörer och kollegor - Kan jobba minst 10h/veckan - Har goda kunskaper i Officepaketet - Har god förståelse för IT-system För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt: Uppdraget sträcker sig på 1 år, vilket innebär att vi söker någon som ser långsiktigt på den här tjänsten och kan tänka sig att kombinera sina studier med jobb. Vi ser gärna att du jobbar minst 10h/veckan. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Labingenjör till Pro Robotics – framtidens testutveckling hos Husqvarna
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du arbeta i teknikens absoluta framkant och vara med och forma framtidens produkter för professionella användare? Då har vi en unik möjlighet för dig. Pro Robotics R&D Lab, en ny satsning inom Husqvarna Group, söker nu en labingenjör till deras växande och engagerade team. De befinner oss i en spännande uppbyggnadsfas där du får möjligheten att påverka, utvecklas och göra skillnad – påriktigt. OM TJÄNSTEN Pro Robotics är en av Husqvarnas senaste satsningar – och de växer snabbt. Med sin bas i forskning- och utvecklingsmiljö är deras målsättning att säkerställa den bästa möjliga kvaliteten och upplevelsen för våra användare. Det är här du kommer in. De arbetar nära produktutveckling, mekanikkonstruktion, elektronik, mjukvara och produktledning. Detta skapar en dynamisk, social och tvärfunktionell arbetsmiljö där samarbete står i centrum. Hos Husqvarna är ingen dag den andra lik. I dagsläget består teamet av 14 dedikerade och kunniga kollegor i olika roller – testarkitekter, labingenjörer och test leads – som tillsammans driver utvecklingen framåt. De har en stark teknisk bas inom mekanik, men de växer nu och söker dig som vill stärka teamet ytterligare, särskilt inom gränslandet mellan mekanik, elektronik och mjukvara. Som labingenjör på Pro Robotics kommer du att vara en nyckelperson i Husqvarnas utvecklingsprojekt. Du kommer inte bara att genomföra tester – du kommer att vara med och skapa dem. Du kommer att bygga testutrustning, utveckla testmetoder, skapa riggar och i vissa fall även prototyper – parallellt med att produkten utvecklas. De jobbar agilt och tvärfunktionellt, och mycket av planeringen sker i verktyget JIRA. Det innebär att du får insyn i hela kedjan – från idé och utveckling till färdig produkt. Du får en varierad vardag där praktiskt labbarbete kombineras med teoretisk förståelse. Du kommer att jobba med scriptning, testautomation och verifiering. Arbetet innebär också dokumentation, analys av testdata samt presentation av dina resultat till projektteam och beslutsfattare. VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleingenjör/civilingenjör examen inom mekatronik/mekanik - Har god förståelse och erfarenhet av att arbeta både med mekanik, elektronik och mjukvara - Har kunskap kring metodutveckling och strategiskt arbete - Har B-körkort - Har goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor Vissa veckor per år behöver man åka till andra delar av Europa för att genomföra viss testverksamhet, därav ser vi gärna att du också har möjlighet att resa minst 1-2 gånger per år. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Power Systems Engineering till välkänt teknikbolag!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du vara med och forma framtidens kraftsystem? Hos vår klient får du möjligheten att arbeta med innovativa lösningar och bidra till en hållbar energiomställning. OM TJÄNSTEN Som Principal Engineer kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen av avancerade styrsystem för högspänningsomriktare. Du kommer att arbeta både självständigt och i ledande roll, med fokus på att leverera innovativa och effektiva lösningar. Rollen innebär samarbete med interna och externa grupper för att uppnå mål som kräver kunskap om närliggande funktioner och teknikområden. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Ingenjören ska, både självständigt och i ledande roll för andra ingenjörer, utföra olika tekniska arbetsuppgifter som kräver omdöme och tillämpning av etablerade tekniska principer och metoder för att nå uppsatta mål. * Planering, design, utveckling, testning, installation och samordning av aktiviteter relaterade till högspänningssystem (HV-system) och deras huvudkomponenter. * Leda, planera, genomföra och samordna komplexa tekniska aktiviteter inom ett eller flera teknikområden. * Vara rådgivare till ledning och kunder i avancerade tekniska studier, deras möjliga användningsområden och lösningar på komplexa problem. * Samordna större tekniska uppgifter med betydande påverkan. * Proaktivt utveckla och implementera åtgärder för att förbättra verksamheten och kundnöjdheten. * Utveckla och förbättra befintliga styrsystemslösningar för olika FACTS-omriktare och anpassa dem efter projektspecifika krav på dynamisk prestanda. * Vara huvudansvarig för styrsystemets prestanda under hela projektets gång – från uppstart till driftsättning hos kund. * Genomföra simuleringar i PSCAD och RTDS för att verifiera styrsystemets dynamiska respons. * Delta i fabriks- och fältprov (FAT och SAT) där du testar styrsystemets dynamiska egenskaper. * Samarbeta tvärfunktionellt, stötta kollegor och bidra med teknisk support i hela leveransprocessen. * Stödja både anbud (tender), leveransprojekt och forskning & utveckling (FoU) genom analys av kontrollsystemens dynamiska beteende. * Skriva tekniska rapporter och presentera verifieringsresultat för kunder. * Förstå och tolka kundkrav och nätkoder genom specifikationsläsning och kundmöten. * Vara en teknisk länk mellan olika discipliner, projektledare, R&D och kunder – i en internationell kontext. * Driva lärande och kunskapsdelning inom moderna kraftsystem och styrsystem för högspänningsomriktare. VI SÖKER DIG SOM - Minst 6 års arbetslivserfarenhet inom relevant område. - Inklusive erfarenhet av ledarskap eller chefsroller. - God förmåga att arbeta på engelska och svenska. - Civilingenjör (M.Sc.) eller doktorsexamen (Ph.D.) i elektroteknik eller motsvarande. Det är meriterande om du har - Minst 15 års erfarenhet inom elkraftsystem och styrsystem för kraftomriktare. - Djup kunskap inom reglerteknik för kraftelektronik, särskilt styrning av högspänningsomriktare. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Automationsingenjör Siemens S7 bidra till grön industriförnyelse
JP IT-Konsult i Stockholm AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget Avaron AB är ett svenskt konsultbolag som hjälper några av landets mest avancerade industriföretag att förverkliga sina tekniska visioner. Vi brinner för hållbara, långsiktiga lösningar och ser till att våra konsulter alltid får arbeta nära den senaste tekniken och tillsammans med engagerade kollegor. Arbetsuppgifter Som automationsingenjör blir du en nyckelspelare hos en ledande tillverkare som ställer om mot fossilfri produktion. Du arbetar i hela kedjan – från koncept och projektering till programmering, driftsättning och support – med fokus på Siemens SIMATIC S7-plattformen. Tillsammans med specialister inom el, mekanik och systemutveckling: utvecklar och förbättrar styrsystem för nya och befintliga anläggningar programmerar och konfigurerar PLC-lösningar (främst Siemens S7) ansvarar för konstruktion, dokumentation och riskbedömningar deltar vid test, validering och igångkörning på plats ger tekniskt stöd till drift- och underhållsorganisationen Kvalifikationer (Ska-krav) Eftergymnasial utbildning (minst 2 år) inom automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet Flera års erfarenhet av industriell automation Djup kunskap i PLC-programmering med Siemens SIMATIC S7 Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Förmåga att arbeta självständigt och i tvärfunktionella team Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet från tillverkningsindustrin Praktisk erfarenhet av traverser eller industrikranar Kännedom om styrsystemet ProviewR Erfarenhet av industriella säkerhetsstyrsystem (ex. PLUTO) Grundläggande C++-kunskaper Ansökan Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Mejla personligt brev och CV till [email protected] och märk mejlet med “Automationsingenjör Siemens S7 – 13624”. Vi ser fram emot att höra av dig!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Produktionsingenjör
Northcon AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om jobbet Northcon söker en erfaren produktionsingenjör med minst fem års erfarenhet. Vanliga arbetsuppgifter Som Produktionsingenjör kommer du bl.a. att. Ta fram, implementera och utveckla processer Utveckla, modifiera och reparera specialutrustning Analysera, för att identifiera och förbättra produktionsmetoder Granska och förbättra produktions layout Hålla dokumentation uppdaterad och aktuell Kvalifikationer Mer än 5 års arbetslivserfarenhet som produktionsingenjör Högskoleexamen, kandidatexamen eller motsvarande Erfarenhet av arbete med problemlösning Har arbetat med LEAN och ständiga förbättringar Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Varför ska du välja Northcon På Northcon tillvaratar vi och värdesätter kompetens, erfarenheter och olikheter. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och din förmåga att se saker ur ett nytt perspektiv. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att mejla oss eller använda vår chatt så svarar inom kort. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att inte ta emot några samtal från säljare och rekryterare i denna process.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Kommersiell uthyrare Göteborg
Fasticon Kompetens AB
Fastighetsförvaltare

Kommersiell uthyrare – bygg framtidens stadsdel med Steptura Vill du vara med och forma en helt ny plats – där hållbarhet, affärsutveckling och gemenskap möts? På uppdrag av Steptura söker vi nu en kommersiell uthyrare med starkt affärsfokus som vill vara med och utveckla Wendelstrand, en framtidsinriktad stadsdel där sjö, skog och stad möts i Mölnlycke. Hos Steptura kombineras entreprenörskap med samhällsengagemang – och som uthyrare får du en nyckelroll i att skapa en levande plats med puls, värde och attraktionskraft. Om rollen Rollen kombinerar traditionell uthyrning med strategiskt platsutvecklingsarbete, där du får möjlighet att bygga en affärsmiljö i framkant. Du ansvarar för hela uthyrningsprocessen – från att identifiera och attrahera rätt hyresgäster till förhandling och avtalsskrivning. En central del i rollen är att driva uppsökande försäljning och aktivt bygga relationer med potentiella hyresgäster. Du är den naturliga länken mellan platsen, människorna och affären. Genom din närvaro på plats är du aktiv i den dagliga utvecklingen – och blir en synlig och engagerad resurs för både inflyttade hyresgäster och externa besökare. Du ingår i Stepturas uthyrningsteam och utgår från kontoret vid spektakulära Lakehouse, rapportering sker till  Stepturas Stadsutvecklingschef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Affärsutveckling & uthyrning: Huvudansvar för den kommersiella uthyrningen – från prospektering till avtal. Det innebär ett starkt fokus på uppsökande arbete för att identifiera och attrahera rätt hyresgäster samt utveckla långsiktiga affärsrelationer. Bygga och aktivera ett lokalt ekosystem: Skapa och driva ett nätverk av företag och aktörer med co-working som startpunkt. Resultat & ansvar: Budget- och resultatansvar med tydligt mandat och rapportering till styrgrupp. Vem du är En affärsdriven relationsbyggare med erfarenhet av kommersiell uthyrning eller affärsutveckling. Självgående, modig och initiativtagande – du skapar rörelse snarare än väntar på den. Strukturerad och trygg i förhandling – du har vana att driva affärer i mål. Kommunikativ, inspirerande och orädd i nya sammanhang. Vad som avgör din framgång Du överträffar dina uthyrningsmål och skapar lönsamma affärer. Du hanterar flera parallella processer och driver idéer till konkreta resultat. Du är närvarande, bygger nätverk och gör platsen levande. Du skapar strukturer och processer som håller över tid. Vad företaget har att erbjuda Steptura är en nytänkande stadsutvecklare som kombinerar affärsmässig skärpa med ett starkt samhällsengagemang. Wendelstrand är ett banbrytande stadsutvecklingsprojekt i Mölnlycke – med sjöutsikt, skogsnärhet och hållbarhet i fokus. Just nu växer nästa fas fram – kontor, innovation och mobilitet. Här kliver du in i ett skede där din roll blir avgörande – och där du har möjlighet att påverka hela resan från start. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Steptura med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi arbetar med fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov.  Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan! Så länge annonsen är publicerad tar vi emot ansökningar. Vi använder oss av tester som en del av vår rekryteringsprocess och slutkandidaten kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

12 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Teknisk förvaltare till Tranemobostäder
Uniflex Sverige AB
Fastighetsförvaltare

Vill du göra skillnad för både miljön och fastighetsbeståndet? Vi söker dig som vill vara med och skapa ett mer hållbart Tranemo! Hos Tranemobostäder får du chansen att göra verklig skillnad – både för miljön och för de människor som bor i våra fastigheter. Nu söker vi en teknisk förvaltare med fokus på energieffektivisering och driftoptimering. En viktig roll med både strategiskt ansvar och praktiskt arbete i fält. Om rollen Som teknisk förvaltare ansvarar du för att driva och utveckla arbetet med energieffektiv förvaltning. Du har en central roll i att säkerställa ett hållbart, kostnadseffektivt och klimatsmart fastighetsbestånd. Tjänsten är bred och varierad – med både långsiktiga strategier och operativa uppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Teknisk förvaltning med särskilt fokus på energioptimering Utföra energianalyser, energikartläggningar och föreslå energibesparande åtgärder Utveckla och implementera strategier för att minska energiförbrukning och koldioxidutsläpp Övervaka och analysera energiprestanda i fastigheter Ta fram och redovisa energirapporter och nyckeltal till ledning och styrelse Felsöka och optimera energianläggningar Vara en av våra internrevisorer inom bolaget och inom nätverket BoNät Hålla dig uppdaterad inom nya teknologier och hållbarhetstrender Samarbeta med kollegor för att genomföra förbättringar och dokumentera resultat Vara representant i nätverket BoNät och representera bolaget i relevanta forum Vi söker dig som har: Utbildning som förvaltare, fastighets-/energiingenjör eller liknande.  Alternativt har du motsvarande erfarenhet inom området Flerårig erfarenhet inom teknisk förvaltning, gärna med energiinriktning Kunskap om myndighetskrav för fastigheter (Ex. OVK, radon och liknande) Meriterande är om du även har erfarenhet av fastighetssystem och uppföljning av energi så som Momentum Personliga egenskaper: God samarbetsförmåga och förmåga att driva frågor självständigt Analytisk och lösningsorienterad Ansvarstagande med god förmåga att arbeta självständigt God kommunikatör – du är en viktig representant utåt för bolaget Flytande i svenska i tal och skrift (andra språkkunskaper är meriterande) Varför Tranemobostäder? Tranemobostäder är ett litet men engagerat kommunalt bostadsbolag som tror på hållbar utveckling och närhet till våra hyresgäster. Här får du en roll där din insats gör skillnad – både i bolaget, för hyresgäster och för miljön. Vi verkar för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i vårt utvecklingsarbete inom bolaget. Tranemobostäder är en av fem bolag i nätverket BoNät (Stubo, Fribo, Bollebo och Vårgårda Bostäder) som samverkar för att skapa nytta och ständig förbättring främst inom områdena miljö, arbetsmiljö och kvalitet. Ett av målen är att fokusera på hållbar energi och vi är certifierade inom miljö enligt ISO 14001:2015. Är du intresserad? Skicka din ansökan redan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Övrigt Tjänstgöringsgrad: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Vid frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryterare Anna Lövqvist [email protected] eller Ivana Saric [email protected]. Välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025