Senior Automationsingenjör till Granitor Systems
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du vara med och bygga framtiden inom automation där ditt tekniska kunnande och ledarskap gör skillnad? Har du flerårig erfarenhet som ingenjör inom automation och industriella styrsystem samt kunskaper inom 800-XA? Då kan den här tjänsten vara din nästa utmaning. Som Senior Automationsingenjör på Granitor Systems erbjuds du en möjlighet att bidra till innovativa projekt i både små och stora team, från mindre serviceuppdrag till stora projekt. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Granitor Systems. Om företaget Granitor Systems är en del av Granitor-koncernen, med cirka 400 medarbetare som är specialiserade inom automation och industriella lösningar, inklusive robotik och kransystem. Med rötterna i traditionell automation och en agil arbetsmetodik tar de helhetsansvar för projekt – från el och kraft till kompletta anläggningar där människor, montage och mekanik integreras. Överallt där industriproduktion effektiviseras och utvecklas har de en självklar roll. Granitor Systems i Malmö fokuserar på långsiktiga kundrelationer och skräddarsydda lösningar, särskilt inom livsmedels- och läkemedelsindustrin. Bland kunderna finns namn som AstraZeneca, Novo Nordisk och Swedish Match, samtidigt som de växer inom energisektorn. Med en tydlig vision för 2025 strävar de efter att växa med kvalitet och skapa hållbara, återkommande kundrelationer. Deras värderingar är kärnan i allt de gör; engagerade, agila och ansvarstagande. De sätter människor först genom att matcha rätt möjligheter med rätt personer och skapa utrymme för individuell utveckling. Medarbetarna är deras viktigaste resurs, och företaget prioriterar omtanke och balans för att säkerställa hållbara arbetsvillkor. Här får du chansen att vara en del av en växande verksamhet, ett Malmöteam på ca 10 kollegor och där du samtidigt kan dra nytta av tryggheten i en stor organisation. Arbetsuppgifter Som Senior Automationsingenjör på Granitor Systems blir du en central del av vårt team som levererar avancerade automationslösningar inom vatten och avlopp, läkemedel, infrastruktur och industri. Med fokus på komplexa lösningar och processtyrsystem arbetar du i nära samarbete med våra kunder för att stärka deras verksamheter och driva stora projekt framåt. Du deltar i försäljningsprocessen och bidrar med teknisk expertis för att definiera erbjudanden som möter kundernas behov samt tar en ledande roll i projekt och handleda juniora ingenjörer för att säkerställa framgångsrika leveranser. Du arbetar handson med systemdesign, hårdvara och mjukvara och är operativ i både mindre uppdrag och större teamprojekt med allt från 2 till 10+ personer. En viktig del av rollen är samarbetet med kollegor, så somprojektledare och systemdesigners, från andra kontor och andra avdelningar inom Granitor för att leverera lösningar med högsta kvalitet. • Försäljningsstöd • Teknisk ledning • Projektgenomförande • Självständiga uppdrag Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot automationsingenjör/automationstekniker • Mångårig erfarenhet som ingenjör inom automation och industriella styrsystem (DCS/PLC/SCADA) med inriktning mot applikation och system • Erfarenhet av och kunskaper inom 800-XA • Erfarenhet av drift och underhåll samt felsökning i komplexa anläggningar • God kommunikation i tal och skrift på både svenska och engelska • B-körkort Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och arbetar metodiskt. Eftersom att du vet vad du ska prioritera, levererar du alltid inom ramen för ditt uppdrag. Att se tydliga resultat av ditt arbete motiverar dig och du drivs av att skapa affärer och nya möjligheter hos kunder. Du förstår vikten av god kommunikation och är duktig på att muntligen uttrycka dig tydligt och välformulerat i både små och stora grupper. Du tycker om att samarbeta, att lyssna på vad andra har att säga och du tycker att resultatet blir som bäst när man jobbar tillsammans. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse, fast lön Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 20XX-XX-XX.

16 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Automationsingenjör till ledande aktör i Norden
A Hub AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Har du några års erfarenhet som automationsingenjör och är redo att ta din karriär till nästa nivå?Då är det här rollen där du får göra skillnad! Om Tjänsten Som Senior automationsingenjörkommer du att arbeta med utveckling och implementering av automationslösningar för vatten- och reningsverk. Du är med i hela processen – från konstruktion och programmering till testning och driftsättning. Rollen kombinerar självständigt arbete med samarbete och inkluderar både entreprenader och ombyggnationer hos ramavtalskunder.Du blir en del av ett team som består av tekniska projektledare, elektriker och skåpbyggare. Med frihet under ansvar bidrar du till att driva automationsprojekten framåt och leverera hållbara lösningar till våra kunder. Du kommer även få en mentor för att få de bästa möjliga förutsättningarna att lyckas i rollen. Skallkrav Högskoleingenjör inom elektronik, maskinteknik, automation eller annan relevant bakgrund 3 års erfarenhet av PLC programmering Svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Personliga egenskaper Tekniskt intresserad Praktiskt lagd och gilla handson arbete Strukturerad Lösningsorienterad Prestigelös ÖVRIG INFORMATION Start: Enligt överenskommelse.Arbetstider: HeltidPlats: StockholmAnställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat. För frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected]

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Junior Automationsingenjör till ledande aktör i Norden
A Hub AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du nyexaminerad ingenjör och vill ta steget vidare inom automation?Då är detta tjänsten för dig! Om Tjänsten Som junior automationsingenjör kommer duatt arbeta med utveckling och implementering av automationslösningar för vatten- och reningsverk. Du är med i hela processen – från konstruktion och programmering till testning och driftsättning. Rollen kombinerar självständigt arbete med samarbete och inkluderar både entreprenader och ombyggnationer hos ramavtalskunder.Du blir en del av ett team som består av tekniska projektledare, elektriker och skåpbyggare. Med frihet under ansvar bidrar du till att driva automationsprojekten framåt och leverera hållbara lösningar till våra kunder. Du kommer även få en mentor för att få de bästa möjliga förutsättningarna att lyckas i rollen. Skallkrav Högskoleingenjör inom elektronik, maskinteknik, automation eller annan relevant bakgrund Svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande PLC kunskaper Erfarenhet inom automation Personliga egenskaper Tekniskt intresserad Praktiskt lagd och gilla handson arbete Strukturerad Lösningsorienterad Prestigelös ÖVRIG INFORMATION Start: Enligt överenskommelse.Arbetstider: HeltidPlats:StockholmAnställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat. För frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare [email protected]

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Project Developer
Flower Infrastructure Technologies AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

What We DoSwiftly gaining ground as Sweden’s industry leader in battery storage and expanding rapidly in selected European markets, Flower is on a mission to enable the energy system of tomorrow. With an industry-leading AI-powered platform at its core, our service includes stabilizing the energy system by enhancing predictability and flexibility for both energy producers and consumers. By combining pioneering technology with a portfolio of flexible energy assets, we break new ground towards a fossil-free energy system, allowing clean energy to power society. Who We Are Tech company at heart – purpose in our DNA. Flower consists of a diverse group of innovative individuals with a strong desire to improve the state of the world. At Flower, we believe trust, collaboration and diversity are essential to not only create an inclusive work environment, but also drive career growth. By embracing varying perspectives, we allow creativity and progress to flourish. To accelerate towards our goal of becoming the pioneering force powering the energy system of tomorrow, we are now looking for a passionate and skilled Senior Project Developer. About The Role:As a Senior Project Developer at Flower, you will lead the development of large scale battery systems and other types flexible assets. You will be responsible for projects throughout the entire value until Ready to Build, while working closely with the development team building batteries throughout the Nordics and Europe.What You’ll Do: Lead the development of projects in all stages, from Green Field to Ready to Build, ensuring project success through efficient timeline, budget, and resource management. Conduct technical assessments, secure grid connections, and oversee permitting processes in collaboration with Flower’s internal technical teams and external stakeholders. Negotiate with landowners, grid operators, and other stakeholders to optimize project timelines and resources. Build and maintain strong relationships with external stakeholders, including landowners, industries, grid operators, authorities, municipalities, and local communities. Navigate complex regulatory landscapes to speed up processes and drive project success. Manage the preparation and submission of necessary permits and approvals, ensuring all projects comply with local, regional, and national regulations. Ensure that your projects are financially solid and that they align with company requirements. Identify and address potential risks through proactive planning and problem-solving, ensuring the smooth progression of projects. Represent the company at industry events, public meetings, and regulatory hearings, strengthening Flower’s presence in the renewable energy sector. Collaborate closely with internal teams to ensure seamless integration of technical expertise and strategic alignment. At Flower, we want to be on the forefront of the transition. This means that we will expand the portfolio of what we develop. New technologies means a resourceful and solution-oriented mindset when finding ways to develop, overcome project challenges and drive innovation.You will optimize the way we develop projects by always looking for new ways to enable a faster and better development process. Who You Are: Bachelor’s or Master’s degree in Engineering, Renewable Energy, or a related field. 5+ years of experience in project development within the renewable energy sector. Proven track record of successfully developing and delivering large-scale projects. Strong technical background and expertise in the energy sector. In-depth knowledge of the Nordic energy market and regulatory environment. Excellent communication and stakeholder management skills. Experience with grid connection processes for large projects in the Nordic region is highly valued. Proficiency in English and Swedish; knowledge of Finnish or Danish is a plus. LocationOur beautiful office is located in the heart of Södermalm just a short walk from Slussen subway station. We encourage in-office collaboration but support a hybrid work model. ApplyTo apply, please submit your resume and a cover letter highlighting your relevant experience and what you think you could bring to our team. Throughout the recruitment process you will meet with the People & Talent Partner, Head of Asset Development nordics, VP of Asset Development, and our CEO. Our corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office. We therefore appreciate it if you could submit your CV in English. We look forward to hearing from you! Please note, we will start reviewing candidates at the end of January. Flower wish you a delightful holiday! --- We kindly but firmly decline any engagement in recruitment assistance for our hiring processes. This includes partnership offers or the sale of recruitment tools.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Mechanical Design Engineer - Interior & Safety
Koenigsegg Automotive AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

The Koenigsegg R&D team is a small, agile hub of highly talented individuals, where the sum is greater than the parts. Koenigsegg is committed to hiring and developing top talent from across the world for any given discipline. Our world-class team operates with a non-conventional, ‘Lean Development’ philosophy of high inter-disciplinary collaboration, flat organizational structure, and technical contribution at all levels. You will be expected to challenge and to be challenged, to create, and to innovate. For this role we are looking for someone with a genuine passion for engineering the best vehicles in the world. You will be working in a fast-paced, entrepreneurial company, leading the way in the hypercar business. You’ll work alongside accomplished, world-renowned engineers on perhaps the most exciting automotive programs in existence today. You will become a member of the Interior group in the Koenigsegg Engineering team. Mechanical engineer is responsible for design and development of robust, proven, and reliable products utilizing the latest automotive technologies. The role requires knowledge of technologies used in automotive. Mechanical engineer will collaborate closely with design studio, production, aftermarket, prototype, quality, ME, electrical, as well as CAE, and homologation department. Responsibilities - Design and development of interior components and safety systems in the hypercar segment, ensuring they meet structural, aesthetic, and safety requirements. - Creating 3D models, assemblies and 2D drawings using Catia V6. - Support the release of product into production (PLM). - Ensuring that products meet compliance regulations. - Organize and carry out tests to verify component function and requirement - Technical support leading to successful introduction into production - Estimating cost and time scopes for each part. - Interaction with suppliers and technology providers - Collaborating with project managers and other engineers in and outside of the team. - Support vehicle homologation team to ensure regulatory compliance of the systems. General need to have: - At least 5 years of proven experience in development for production for the automotive market (hypercar experience is a plus). - Develop designs through all stages, from initial concept to final production. - Experience in designing interior components and trims. - Expertise in CATIA V5/V6 for 3D design, surface modelling and drawings. - Good engineering judgment - Solid understanding of GD&T principles and their application in mechanical design. - Experience with safety regulations (ECE and FMVSS) - Interpersonal and communication skills - Understanding of prototyping, production technologies, and validation procedures - Professional level of English Specific skill set (1 of 3 required): - Metal and mechanisms: Experience with design for sheet metal, CNC machining, bending, cutting and surface finish. Experience with mechanical systems such as seat rails, gears, steering columns, door handles, and structural interior components. - Mechatronics: Experience in designing instrument clusters, roof consoles, switches, smart surfaces, interior lighting, and camera systems. - Occupant safety: Airbags, seat belts, OCS sensors. Advantages - Experience with the design of CFRP, injection moulding and upholstered products. - Familiarity with the latest trends and technologies in the hypercar and automotive design industry. - Experience with CAVA. - Experience with DFMEA Availability - According to agreement - Full time Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 500 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.

15 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
R&D Project Manager HVDC Control & Protection
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

We are looking for a R&D project manager to join our HVDC team at Hitachi Energy in Sweden. You will have the opportunity to collaborate with talent team of engineers and lead R&D projects focusing on development of innovative control & protection solutions for HVDC application. How you´ll make an impact Set-up and execute R&D projects together with your project team in alignment with our R&D portfolio management. Develop detailed work plans, schedules, project estimates and resource plans, perform risk analysis and monitor the progress of plans against project milestones and budgets. Proactively work with the team to identify potential risks and uncertainties associated with the implementation of new solutions. Develop risk management plans and strategies to respond to risks as they rise. Drive requirements analysis, pre-studies, solution development and documentation of results in the projects As an R&D Project Manager you will be a part of R&D Project Management Office. As a team we are all responsible to work on our processes, quality, learn from/help each other and to develop individually and as a team. Your background University degree (M.S. or Ph.D.) in electrical engineering or similar and strong technical background in HVDC, FACTS, Substation automation Proven experience in program or project management, particularly in HVDC Control & Protection deliveries Proven track record of managing complex research and development projects from inception to completion. Excellent leadership and interpersonal skills with the ability to effectively engage and influence stakeholders at all levels of the organization. Experience with Agile and/or Waterfall project management methodologies, with the ability to adapt approaches based on project requirements and constraints. Strong analytical and problem-solving skills, with ability to anticipate challenges and proactively implement solutions. Ability to lead geographically dispersed teams in multi-site global environment. Fluency in English required What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More information We are eager to learn more about you and the unique contributions you can bring to our team. Please note that our selection process is ongoing, and the position may be filled before the advertisement expires. If you’re interested, don’t wait – apply today! Recruiting manager Gopichand Bopparaju, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions should be directed to Talent Partner Pär Lyckbring, [email protected]

15 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Elektronikkonstruktör till SETEK Systems AB
Ps Partner AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

SETEK Group, som består av SETEK System och CABECO, står inför en spännande tillväxtresa och vi söker dig som är elektronikkonstruktör och som gillar att utveckla både produkter och bolag. SETEK Group är enutvecklande elektronikpartner inom HW, SW och test. Vi ärmed och möjliggör morgondagens produkter hos våra kunder. För att vara lika aktuella imorgon som vi är idag krävs att vår organisation är på tårna och tar till sig nya tekniker. Inom SETEK Group har vi lång erfarenhet av, och är duktiga på, industriell hantering av elektromobility, IoT och test. Vi tycker att teknik och problemlösning är bland det roligaste man kan hålla på med. https://setek.se/Vi söker en elektronikkonstruktör då vi ser en ökad efterfrågan av våra produkter. Du kommer att arbeta i hela processen, från specifikation till färdig produkt. Vi är ett tight team medkorta beslutsvägar och snabb återkoppling. Du kommer att hastort inflytande över processerna och nära dialog med våra kunder. Vi arbetar i hög grad med DFM (design for manufacture) för att minska kostnader i produktionsledet. Egna initiativ och kreativt sinne välkomnas varmt. Vi arbetar med CAD-systemen Altium Designer och SolidWorks.Huvudarbetsuppgifter Elektronikutveckling; schema och kretskortslayout, med höghastighetsbussar, RF-teknikoch kontrollerade impendanser. Du samarbetar tätt tillsammans med mekanikkonstruktör. Framtagning av designspecifikationer tillsammans med kund och team. Bevakning av komponentmarknaden samt komponentval och livscykelanalys. Prototypframtagning, hårdvaruvalidering och regelbundna kontakter med legotillverkare. Testning och certifiering för en global marknad (CE, E-märkning och säkerhet). Teknisk administration i form av dokumentframtagning och sammanställning av färdigprodukts styrande och redovisande dokument i vårt PLM-system. Viss support till våra kunder. Tillsammans med mjukvaruutvecklare ta fram testutrustning för utvärdering och produktion. Kravanalys, kostnadskalkyler och planering av nya projekt. Utveckla och förbättra våra processer tillsammans med övrig personal Erfarenhet och bakgrund Vi tror att du har en ingenjörsexamen inom elektronik, elektroteknik eller motsvarande. Erfarenhet av att designat olika elkonstruktioner inom elektronik. Förståelse för BUS kommunikation och komplexa system. Svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort. Varför SETEK:SETEK är en liten koncern, med mycket fin renommé hos våra kunder. Vi erbjuder en arbetsplats som kännetecknas av begreppen: hjälpsamhet, ingenjörskunnande och problemlösning. Vi är med i hela kundens resa, från prototyp till industrialisering. Du får ta stort eget ansvar och vi söker dig som vill vara med på vår tillväxt resa. Ansökan Låter det intressant?Bra!Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi arbetar med ett löpande urval. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Patrik Petersson på [email protected] eller på +46 768 35 07 86

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Supply Quality and Development Engineer (SQE)
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Redo för en ny utmaning? Vi anställer en SQE till Components i Ludvika, Hitachi Energy Sverige! Du kommer att ingå i ett litet men växande team. För att lyckas i rollen behöver du ha god kommunikations- och organisationsförmåga då du kommer agera som en länk mellan olika interna avdelningar som SCM, Teknik och Kvalitet. En viktig del i rollen är att säkerställa vår kundnöjdhet genom att kvalificera nya leverantörer samt genomföra audits hos befintliga leverantörer i syfte att säkerställa vår leveranskedja. Du har körkort och en vilja att resa både lokalt och globalt. Dina ansvarsområden Kvalificera nya leverantörer och omvärdera befintlig leverantörsbas genom att utföra revisioner. Leda processen för att lösa avvikelserhos leverantörerna vid eskalerade tekniska problem samt säkerställa effektiv rotorsaksanalys och åtgärder. Övervaka och konsolidera leverantörernas leverans- och kvalitets-KPI:er Utveckla våra kvalitetsprocesser mot vår leverantörsbas. Säkerställa att vi arbetar proaktivt med våra leverantörer för att säkerställa att vi får rätt kvalitet på det material vi köper. Ansvara för att driva våra utfallsprov (PPAP) Din bakgrund Du har erfarenhet eller utbildning inom kvalitet, supply, tillverkande produktion eller materiallära. Relevant erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri och/eller erfarenhet av leverantörsrealtioner. God förståelse för kvalitets- och kontinuerliga förbättringsmetoder (t.ex. 8D, DMAIC, 5Why, A3, Poka-Yoke) och praktisk erfarenhet av teknisk problemlösning. Erfarenhet av processrevisioner och Statistical Process Control. Kännedom om ISO-9001, ISO 14001 och OHSAS 18001-standarder är ett plus. Lean Six Sigma-utbildning och certifiering är meriterande. Materialkännedom inom metall, plast, komposit är meriterande Flytande svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Sjukvårds- och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt Mentor som stödjer dig under introduktionsfasen Olika utbildningar och kurser som stödjer medarbetarutveckling Mångsidigt företag med över 70+ nationaliteter som arbetar i Sverige Kompletterande ersättning för föräldraledighet Medarbetarportal med tusentals rabatter och förmåner Mer om oss Är du redo för en ny spännande utmaning? Låter ovanstående beskrivning som du? Välkommen att ansöka! Ansökningar kommer att granskas löpande, så vänta inte – ansök idag! Mer information: Rekryterande chef, Carl Stureson, [email protected] svarar på dina frågor om tjänsten. Fackliga representanter - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47. Alla andra frågor kan riktas till Senior Talent Acquisition Partner Cajsa Fellerfeldt Eklund, [email protected] Components inom BU Power Transformers i Ludvika tillverkar Lindningskopplare och Genomföringar. Avgörande komponenter för att möjliggöra högspännings transformation av el.

15 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Produktionsplanerare till Arvid Nordquist
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Har du erfarenhet av planering inom logistik eller produktion och vill jobba i ett kafferosteri? Är du därtill analytisk, strukturerad och brinner för samarbeten över gränssnitt? I rollen som produktionsplanerare hos Arvid Nordquist erbjuds du en utmanande och spännande roll där du blir del av ett dynamiskt och framgångsrikt team och får göra skillnad från dag ett! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till minst September 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Arvid Nordquist. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Om företaget Arvid Nordquist är ett Stockholmsbaserat familjeföretag med ca 300 medarbetare över hela Norden som brinner för att erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna. Sedan starten 1884 har man fokuserat på att leverera kvalitet i sina produkter som består av bland annat kaffe, vin, öl och livsmedel. Deras sortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad påverkan på människa och miljö. Den primära arbetsplatsen är till en början på Arvid Nordquists huvudkontor i Solna Business Park. Byggnaden i Solna där både handelsbolag och kafferosteri ligger sedan 60-talet har företaget nu vuxit ur och Arvid Nordquist är i gång med att bygga ett nytt modernt kafferosteri, lager och kontor i Järfälla med flytt planerad till 2025. Läs gärna mer på: https://www.arvidnordquist.se/om-arvid-nordquist/nya-rosteriet/. Arbetsuppgifter I rollen har du en central del i planeringen från grön böna till färdigförpackat kaffepaket. Du och en annan produktionsplanerare ansvarar för att säkerställa en effektiv produktionsprocess och materialanskaffning, i närtid och långsiktigt, utifrån kapacitet och uppsatta servicegrads- och lagermål. Ditt uppdrag innebär även försörjningsansvar för alla lagerpunkter med omlagringar mellan våra svenska lager och till Finland. Du upprätthåller KPI:er samt analyserar och drar slutsatser av dessa. Du kommer också vara en viktig del i utvecklingsarbetet i nuvarande verksamhet och kopplat till nya rosteriet. De viktigaste gränssnitten är framför allt produktion, lager och kaffeinköp men också marknad och sälj. I rollen tillhör du avdelningen ”Supply Chain Coffee” och ingår i ett team på tio medarbetare som bl.a. består av funktionerna Demand Planning, Supply Planning och lager. • Säkerställa produktionsplan och behovsplanering utifrån verksamhetens mål inom bl.a servicegrad, lageromsättningshastighet • Planering av råkaffe in till rosteriet samt operativt inköp av förpacknings- och insatsmaterial • Aktiv och proaktiv avvikelsehantering, analyser och koordinering av produktionsflödet mot produktionsplan • Driva dialogen med externa parter exempelvis förpackningsleverantörer och externa lager • Arbeta aktivt med artikelvård i SAP så som basdata, MRP parametrar etc. för producerade och inköpta artiklar • Driva utveckling av gränssnitt, processer, ansvarsområden och systemverktyg Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning, meriterande med relevant eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande • Arbetslivserfarenhet av arbete inom logistikplanering gärna med fokus på produktions- och materialplanering • Goda systemkunskaper i MS Office i synnerhet i Excel • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Meriterande med erfarenhet av SAP • Meriterande med erfarenhet av FMCG-branschen och/eller erfarenhet av reglerad verksamhet så som livsmedels- eller läkemedelsindustrin I denna roll krävs det att du utmärker dig genom en stark problemlösningsförmåga och tydlig kommunikation. Du är resultatinriktad, ser konsekvenserna av din arbetsinsats och anstränger dig för att leverera hög kvalitet. Som en nyckelspelare i teamet är du driven, kreativ och målinriktad. Din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant är avgörande, särskilt när det gäller att hantera komplexa och snabbt föränderliga produktionsmiljöer. Utöver detta värdesätter vi din förmåga att analysera och dra slutsatser från data för att driva kontinuerliga förbättringar. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, vilket gör det viktigt att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra. I denna rekrytering läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Övrig information Start: Omgående Plats: Solna och Järfälla Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Technical Assistant
Jobbusters AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Job DescriptionWe are seeking a motivated and talented Junior Technical Assistant to support the Senior Manager of Manufacturing Process and Controls GBPO. This position offers an excellent opportunity for a recent graduate to gain valuable global experience in a dynamic and innovative environment. In this role, you will contribute to the development and maintenance of essential documentation for our Quality Management Systems transformation, including Global Standard Operating Procedures and User Requirements. You will also play a key role in establishing and managing business systems that support our network of process experts across manufacturing sites, ensuring smooth coordination of meetings, effective stakeholder management, and clear communication. Additionally, you will collaborate closely with the GBPO on test-and-learn initiatives and pilot programs, providing support throughout the development cycle of innovative production processes and technologies. If you are eager to learn, thrive in collaborative settings, and are excited about contributing to the advancement of manufacturing processes, we encourage you to apply. Qualifications You are arecent graduate with a bachelor’s degree in a process-related engineering field, such as Chemical, Food, Materials, or Industrial Engineering. You have excellent English skills, written and verbal. A second, third language is a plus. You have strong communication and coordination skills to work effectively with global teams. Personal Qualities We are looking for someone with a proactive mindset and a passion for innovation, who thrives in dynamic and collaborative environments. Strong organizational skills, attention to detail, and a genuine enthusiasm for learning and contributing to the advancement of manufacturing processes are essential. The ideal candidate is a natural problem-solver with excellent communication abilities and a drive to make an impact. Company DescriptionOur client isa new consumer health company, is on a mission to become a digital-first leaderin the industry. They're investing heavily in aligning our manufacturing technology strategy with theirglobal strategy, focusing on data, digital, and automation to elevate our supply chain capabilities. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishesto start27-jan-2025 and the assignment is expected to run for at least 10 months, with the possibility of extension. You will be employed by JobBusters and workas a consultant for our exciting client in Helsingborg.Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025