Mechanical/Process Engineer
Jobandtalent Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Mechanical/Process Engineer Bli en nyckelspelare i vår kunds team och arbeta med innovativa lösningar inom gas turbinteknik. Här får du möjlighet att utveckla avancerade akustik- och växellådssystem, samtidigt som du arbetar nära leverantörer och kunder. En dynamisk roll med fokus på teknisk spetskompetens och projektledning väntar på dig. Om tjänsten Som Mechanical/Process Engineer kommer du att ansvara för projektspecifik systemdesign, skapa och granska tekniska specifikationer, upprätthålla teknisk och kommersiell dialog med leverantörer, stödja projektledning och installationsaktiviteter samt genomföra designgranskningar för gasturbiner. Om dig Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet inom mekanik eller processingenjörsarbete, med fokus på system för gasturbiner. Du behöver ha kunskaper om akustiska paketlösningar och växellådor samt erfarenhet av att skapa och granska tekniska specifikationer. Du bör också ha förmågan att föra tekniska och kommersiella dialoger med leverantörer och inköpsteam. Flytande engelska är ett krav för denna tjänst. Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av designarbete i CAD eller detaljprocessdesign i verktyg som Comos. Kunskap om KKS och/eller ISA-standarder för processystemdesign är också fördelaktigt. Erfarenhet av projektledning eller arbete som projektledningsingenjör skulle ge dig en extra fördel. Svenska språkkunskaper, även om de inte är nödvändiga, ses som ett plus i denna roll. Om företagetFöretaget är en global ledare inom energiteknik, specialiserad på avancerade gas- och ångturbinlösningar. Med fokus på innovation och hållbarhet erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där medarbetare kan växa och utvecklas samtidigt som de bidrar till att forma framtidens energilösningar. Ansökan För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta Account Manager Tolga Demir via e-post: [email protected] JOB&TALENT Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

14 januari 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Rubrik
Procruitment AB
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Om tjänsten Vi söker en Project Environmental Coordinator till ett ledande produktbolag inom försvarsindustrin. Bolaget har som uppdrag att skydda människor och samhällen och bidrar därmed till samhällets trygghet. Som Project Environmental Coordinator kommer du att arbeta med miljö- och kemikaliefrågor kopplade till deras produkter.Du planerar, koordinerar och säkerställer att projekten uppfyller miljömål och lagkrav. Rollen innefattar att tolka och tillämpa lagstiftning, skapa miljö- och kemikaliedokumentation, samt hantera kemikaliefrågor i samarbete med interna avdelningar. Du arbetar aktivt med att ersätta material och produkter med miljövänligare alternativ och ansvarar för rapportering av farliga ämnen till myndigheter. Din kompetens Akademisk/högskoleutbildning inom material/maskinteknik och kemi med miljöinriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. God kunskap inom miljö- och kemikalielagstiftning, särskilt REACH och CLP. Skicklig kommunikatör med förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift. Resor både inom och utanför Sverige kan förekomma. Placeringsort är Karlskoga. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning:Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort:Karlskoga Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen.Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda tillÅrets RekryteringsföretagochÅrets Raketsamt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

14 januari 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Mechanical Design Engineer for a Global Company in Ludvika
A Hub AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Are you ready to take your mechanical engineering skills to the next level? Join a dynamic team in Ludvika, where you will work on innovative, technically challenging products that span multiple technological areas. This role offers an exciting opportunity to grow your expertise while contributing to groundbreaking projects with global impact. About the Role As a Mechanical Design Engineer, you will play a vital role in the design and development of HVDC converter valves and related systems within a 3D-CAD environment. Collaborating closely with cross-functional teams, you will ensure that all designs adhere to the highest standards of quality, cost-efficiency, and timely delivery. Your responsibilities will span several technical disciplines, including heat transfer, electrical insulation, and material strength, allowing you to tackle complex engineering challenges and contribute to cutting-edge solutions. Your main tasks will involve participating in the design of HVDC converter valve projects, creating detailed designs using NX and Team Center tools, and addressing technically demanding problems across various technological areas. Additionally, you will focus on delivering projects on time while maintaining a strong emphasis on cost-effectiveness and quality. Upholding the company’s core values of safety and integrity will be central to your role, as you take responsibility for your work and contribute to fostering a supportive and collaborative team environment. Qualifications: Bachelor or master’s degree in Mechanical Engineering or equivalent or has another technical degree with 10-15 years of work experience within relevant field At least 5 years of experience in mechanical design Proficiency in 3D-CAD tools, preferably NX Strong computer skills, with knowledge of Team Center and SAP being highly advantageous Experience in high voltage products or a development environment is a plus A strong team player with excellent collaboration and self-learning skills A driven and responsible individual with a deep understanding of complex systems Fluent in English, Swedish as a plus Additional Information: Location: Ludvika Start Date: By agreement This is your opportunity to work with innovative technology in a global environment while growing your skills in mechanical engineering. Apply now to be part of a team that makes a difference worldwide!

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Utvecklingsingenjör till gasturbinstillverkare
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Om företagetFöretaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifterI rollen somUtvecklingsingenjör kommer du att ha en nyckelroll i att utveckla och optimera det akustiska systemet. Dina ansvarsområden inkluderar design och utveckling av luftintag, ventilation, CFD, enclosure, LER (Local Equipment Room) och bälgar/skorstenar. Du kommer att ansvara för att upprätthålla systemstandarder och processer samt arbeta med kostnadsreduktion och tekniska lösningar på detaljnivå. Arbetet innebär samarbete med interna och externa gränssnitt, inklusive R&D, inköp, orderkonstruktion, service och underleverantörer. Du kommer även att delta i och leda projektbaserade arbetsuppgifter. Din profilVi tror att du är en driven och analytisk problemlösare med passion för teknik. Du är en lagspelare som uppskattar samarbete och utmaningar i en global miljö. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll. En kandidatexamen eller magisterexamen i mekanik eller motsvarande. God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska. AnsökningsförfarandeUrvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Malin Åkerblom, [email protected]

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Material Planner
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

The Opportunity We are looking for a Material Planner to our professional and skilled team. Come and join us if you feel this position could be your next career move. With us you can put your knowledges and experience is work as well get new ones. In this role you will be responsible for the end-to-end planning of inventory incl. sales in excess of forecast from purchase requisition to supplier invoice. How you’ll make an impact Calculate and maintain inventory parameters: Safety Stock, reorder point, lot size, lead time and replenishment strategy Take appropriate action for optimizing inventory performance to match demand, in collaboration with sales, manufacturing / warehouse and SCM Act on deviations from the Supplier to deliver material in time to match delivery of our open order backlog and have meetings with suppliers, communicate demand, follow up on delivery performance and priorities Be a partner for the suppliers, production planning function order management team and delivery planner having daily collaboration Analyze excess and obsolete / aging inventory and take actions to avoid / minimize scrapping Coordinate material availability for larger delivery projects and drive improvement projects within the area of responsibility Your background You are a structured, ambitious and self-motivated person who is able to grasp the bigger picture having a strong customer focus combined with internal company service support. You have good communication and cooperation skills that are especially needed to effectively collaborate with operators, colleagues, suppliers and management Some years of work experience in a similar role is a plus Strong knowledge of SAP Fluent in Swedish and proficient in English since you will be part of an international setting where you will get to exchange knowledge with people from all over the world What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Henrik Berglund, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]

10 januari 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Förvaltningsassistent
Fastighets AB Balder
Fastighetsförvaltare

Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Vill du vara en del av vår fortsatta resa? Vi söker nu en förvaltningsassistent till Helsingborg! Om rollen. Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen?Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter en kollega som är genuint intresserade av fastighetsbranschen och som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hus. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. Generellt handlar arbetsdagen om att aktivt arbeta tillsammans med samtliga inom affärsområdet. Arbetsuppgifter innefattar bland annat uthyrning och deltagande på besiktningar samt hantering av fakturor, reskontra och inkasso och annan administration. Vi söker därför en person som är strukturerad då vi värdesätter ordning och reda. Du behöver även ha ett intresse för de människor du möter då en stor del av jobbet handlar om kommunikation och relationsbyggande med hyresgäster, entreprenörer och teamet. Har du dessutom koll på hur en byggnad är uppbyggd och fungerar så prickar du nästan hela checklistan! Ansökan. Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning, placering vårt kontor i Helsingborg. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterare Felicia Forsberg via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen att bli en del av oss!

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Förvaltare
Fastighets AB Balder
Fastighetsförvaltare

Vi är Balder.Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Vill du vara en del av vår fortsatta resa? Vi söker nu en driven och engagerad förvaltare att ta hand om och utveckla våra fastigheter i Helsingborg! Om rollen.Vi vågar påstå att vi är ganska långt ifrån traditionell förvaltning. Som kollega hos oss förväntas du gilla att göra affärer. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, våra hyresgäster och våra projekt. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa. I rollen som förvaltare har du ett ekonomiskt såväl som tekniskt ansvar över dina fastigheter som utgör ett blandat bestånd, från nyförvärvade kommersiella fastigheter till hyresrätter i bostadsområden med högre såväl som lägre socioekonomisk status. Du kommer därav även arbeta för social hållbarhet genom att främja trygghet och trivsel i våra bostadsområden. Du tillhör en arbetsgrupp som består av förvaltningsassistenter, biträdande förvaltare, projektledare, fastighetsskötare och drifttekniker bland annat. Hos oss får du verka i en organisation med bred intern kompetens och snabba beslutsvägar! Om dig. Vi söker dig, en nyfiken och erfaren fastighetsförvaltare, som kan det här med fastighetsförvaltning. Som gillar att fundera över hur vi kan öka vårt driftnetto men samtidigt ha så nöjda kunder som möjligt. Att älska siffror och kalkyler är i den här tjänsten ett måste. Men lika mycket behövs ett intresse för de människor du möter, då en stor del av jobbet handlar om relationsbyggande. Ekvationen? Ekonomiskt sinne och social smidighet. Ansökan.Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Du kommer utgå från vårt kontor i Helsingborg men tjänsten kan inkludera resor i hela region syd. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Felicia Forsberg via [email protected]. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter! #LI-MK1

10 januari 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Analytics Engineer
Rebtel Networks AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Global migration is a 21st-century reality. Whether people are fleeing from something or racing towards better opportunity, following love or seeking new experiences, more and more are living in different environments and in new ways. We celebrate the power of people coming together. That’s why we connect ambitious people abroad with their families and friends back home so they can support each other, and lead more enriched lives. With international calling, mobile top-up service and more, we design products with the needs of modern migrants in mind. Our ambitious team reflects our international audience. We are a diverse group of people from all over the world that come together every day—and we’re looking for others driven by the same desire to create meaningful products that bridge cultural and geographic distances. We are now looking for an Analytics Engineer to help us take our data game to the next level. We are launching new products and looking to fuel our growth driven by insights from the vast amounts of data we generate. Key Responsibilities: Build and maintain data transformations, including facts, dimensions and data marts using dbt. Ensure data quality through rigorous testing, validation and monitoring of datasets. Optimize query performance and streamline workflows to ensure scalability and efficiency. Deliver well-documented datasets, conduct user training, and promote data literacy across teams. Manage the semantic layer (LookML), oversee Looker platform administration and ensure smooth operations. Gain a strong understanding of Rebtel’s services and operations. Perform exploratory analyses to uncover business opportunities. Partner with stakeholders across teams to identify data needs and drive data-driven decision-making. What You Bring: 2+ years with SQL, dbt and Looker (or a similar BI tool). Experience with data modeling, building semantic layers and enabling self-service analytics. Strong documentation and communication skills Ability to collaborate with cross-functional teams and deliver actionable insights Familiarity with cloud data platforms (e.g. Snowflake) and version control tools like Git and CI/CD processes is a plus. Benefits Comprehensive Pension Plan Health Checkups and Private Medical Insurance 10k Bucket (net) for wellness allowance and travel (benefit taxed) Discount on gym memberships Bonus program Parental leave pay 30 days of annual vacation Relocation support for a smooth transition if you're joining us from afar A modern office in central Stockholm Rebtel is an international workplace and at the office we speak English, therefore high English proficiency is required.

10 januari 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Utvecklingsingenjör Elektronik
Krets Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Kom och bli en del av vårKrets av högpresterande konsulter!Vi söker nuutvecklingsingenjörer inom elektronik. Beskrivning Du har en bakgrund som elektronikingenjör eller motsvarande och god förståelse för utveckling av elektronikprodukter. Du är bekant med områden som design, schemaritning och layout av kretskort (PCB), och du har erfarenhet av att arbeta med verktyg som Altium Designer eller liknande. Att ta fram tekniska specifikationer och dokumentation är något du hanterar med säkerhet. Meriterande om du även har Erfarenhet av programmering i språk som C eller C++. Erfarenhet av att utveckla produktionstester och testutrustning. Om Krets Consulting Group:Vill du vara en del av ett företag där din kompetens verkligen gör skillnad? På Krets Consulting Group erbjuder vi dig möjligheten att arbeta i tekniskt avancerade projekt som inte bara utmanar, utan också stärker din expertis. Vi förstår vikten av att ge våra konsulter uppdrag som matchar deras kompetens och ambitioner. Hos oss får du arbeta med uppgifter som ligger i framkant av teknikutvecklingen, i roller där du kan växa både professionellt och personligt. Vår filosofi är enkel: när våra konsulter trivs och utvecklas, skapar vi också de bästa resultaten för våra kunder. Det innebär att du som konsult hos oss får arbeta i en stimulerande miljö med uppdrag som gör skillnad – både för dig och för de uppdrag du arbetar i.

9 januari 2025
Sista ansökan:
28 juni 2025
Servicetekniker inom IoT/Nod till OneCo Networks!
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vi söker nu en driven servicetekniker till OneCo inom affärsområdet Telekom med fokus på IoT/Nod Transmission. I denna roll får du en varierad vardag där du arbetar med installation, underhåll och projektledning av IT-, data- och kommunikationsutrustning. Här blir du en viktig del av teamet där du får möjligheten att ta stort eget ansvar samt utvecklas i en framåtlutad och kundnära miljö. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att OneCo Networks har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och OneCo en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget OneCo är en ledande leverantör av servicetjänster inom teknisk infrastruktur. Deras ambition är att vara en god bidragsgivare i den utveckling och förändring som kommer till följd av det gröna skiftet och digitaliseringen. Det gäller användning av energi och produkter på ett klimatvänligt sätt, men även teknik för att förnya, förenkla och förbättra värdeskapande och innovation på ett hållbart sätt. OneCo bygger fibernät, WiFi- och mobilnät och arbetar i nära samarbete med energibolag inom mätning, distribution och datainsamling. OneCo har idag 3000 anställda internationellt och i Sverige cirka 500 medarbetare. De agerar ofta som länk mellan operatörer, energibolag, slutanvändare och leverantörer. Kunderna är internationella bolag, lokala företag, kommuner, elnätsbolag, fiberföreningar, nätägare och konsumenter. Arbetsuppgifter Vi söker en servicetekniker till OneCo som kommer tillhöra affärsområdet Telekom och vara verksam inom områrdet IoT/Nod Transmission. I rollen har du en varierad och spännande vardag med arbetsuppgifter inom installation, underhåll och projektledning. Dina huvudsakliga uppgifter är bland annat att leda installationsprojekt och utrullning av dessa vid behov samt att installera, planera och administrera IT-, data- och kommunikationsutrustning såsom POS-system (kassasystem) samt annan hård- och mjukvara. Rollen innefattar även felsökning, support och underhåll av befintlig utrustning. Du arbetar nära dina kunder och analyserar deras behov och därtill föreslår lösningar inom ditt kompetensområde. Vidare ingår design, felsökning och underhåll av Wi-Fi-utrustning samt arbete med flytt av hårdvara och kabeldragning av koppar-, fiber- och elkablar. I denna roll tillhör du kontoret i Karlstad och rapporterar till områdeschefen. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning med praktisk inriktning, exempelvis inom el, information- och medieteknik eller dator- och kommunikationsteknik • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • God datorvana och kunskaper i Officepaketet • B-körkort Som servicetekniker på OneCo är det viktigt att du alltid strävar efter att hålla en hög servicenivå och sätter kunden i fokus. Du trivs med att arbeta i grupp och är en lagspelare som kan samarbeta effektivt och kommunicera väl med andra. Du tar dessutom egna initiativ och motiveras av att utföra ett noggrant och kvalitativt arbete. Vi värdesätter särskilt din vilja och motivation att utvecklas och lära dig nya saker. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ett brinnande teknikintresse. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Karlstad med omnejd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

9 januari 2025
Sista ansökan:
28 juni 2025