Vill du vara med och forma framtiden för Vinnergis erbjudande inom elkraft i Karlstad? Vi söker en erfaren elkraftsingenjör som vill ta en nyckelroll i uppbyggnaden av vårt nya område på kontoret i Karlstad. Hos oss får du en stimulerande och varierad vardag där innovation och hållbarhet står i centrum. Läs mer om oss på vår Karriärsida. Din roll som elkraftsingenjör Som elkraftsingenjör hos Vinnergi är du en central del av våra projekt och leveranser. Hos oss får du möjlighet att arbete med ledningar och stationer inom både lokal-, region- och stamnät samt mot industrin. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis vara: Projektledning hos nätägare inom lokal- och regionnät Beredning och projektering inom lokal- och regionnät Elkonstruktion och provning av elkraftanläggningar Besiktningar av elnät och stationer I helhetsåtaganden av Vinnergi Ingå i större projekt och leveranser till nätägare Nära samarbete med kunder, projektledare och tekniker för att leverera högkvalitativa lösningar. Du kommer också att vara en viktig del av vår satsning på att etablera och expandera verksamheten i Karlstad med omnejd. Din erfarenhet och ditt nätverk i branschen kommer att bidra till att bygga upp Vinnergis närvaro i regionen. Vem är du? Vi söker dig som: Har en gedigen bakgrund som elkraftsingenjör och har en god förståelse för branschens krav och möjligheter. Har ett starkt nätverk och är väl bekant med marknaden i Karlstad och dess omgivningar. Är noggrann, strukturerad och duktig på att hitta lösningar även i utmanande situationer. Vill vara med och utveckla och bygga upp en framgångsrik verksamhet. Vi ser gärna att du bor i Karlstad eller dess närhet, då rollen innebär ett nära samarbete med lokala kunder och projekt. Vi tycker det är viktigt att du är en kulturbärare för Vinnergi och känner igen dig själv i våra värderingar H.E.R.O. Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Under vecka 28–32 har vi semesterperiod och återkopplar till kandidater från och med vecka 33. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Om Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad. Hos Power blir du del av ett växande team elkonsulter inom alla spänningsområden. Här finns stora möjligheter för dig att vara med och bygga vårt nya erbjudande och leda Vinnergi och samhället framåt med innovation och hållbarhet som ledord. Läs mer om oss på Power och lär känna oss som jobbar här eller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du redo att ta nästa steg i din karriär och kliva in i en strategisk roll med stor påverkan i en samhällsviktig verksamhet? Här finns en möjlighet för dig med gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och projektledning – och som nu vill utvecklas vidare, ta personalansvar och bli en nyckelperson i ett ledningsteam. Vi söker dig som vill bli en del av framtidens hållbara kollektivtrafik. Rollen är placerad i ett nyetablerat trafikområde i Nacka/Värmdö – en expansiv och viktig del av regionen. Här får du inte bara möjlighet att driva och utveckla anläggningar med höga tekniska krav – du blir också en viktig kugge i ett större sammanhang hos en av Sveriges mest välkända aktörer inom kollektivtrafik. Om rollen Vi letar efter en teknisk förvaltare med starkt tekniskt kunnande som vill vara med och säkerställa en hållbar och driftsäker förvaltning. Du kommer att spela en nyckelroll med ansvar för både avancerade tekniska frågor och ledning av projekt, med målet att skapa effektiva och välfungerande anläggningar. Fastigheterna består av bussdepåer med verkstäder, tvätthallar, kontor och tekniska installationer. Du har det övergripande ansvaret för både daglig drift och långsiktiga investeringar. Rollen innebär personalansvar för ett team av fastighetstekniker och du ingår i områdets ledningsgrupp. Ditt uppdrag: • Leda och följa upp tekniskt underhåll, investeringar och utvecklingsprojekt • Driva förbättringsarbete inom energi, drift och teknik – inklusive digitalisering • Planera, upphandla och projektleda renoveringar och nyinvesteringar • Budget- och resultatansvar samt identifiering av affärsmöjligheter • Fungera som central kontaktpunkt mellan teknik, ekonomi, huvudman och leverantörer • Bidra till strategisk fastighetsutveckling i nära samarbete med fastighetschef på huvudkontoret Personprofil Vi söker dig som: • Är prestigelös, lösningsorienterad och har affärsmässigt driv • Har minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsförvaltning och projektledning • Har eftergymnasial utbildning inom fastighet eller teknik – gärna med inriktning el eller installation • Har erfarenhet av upphandling och arbete enligt AFF • Är van vid att driva projekt från start till mål • Har god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som samordnare • Har B-körkort Meriterande är flerårig erfarenhet som arbetsledare inom drift och underhåll av komplexa fastigheter samt erfarenhet av energieffektivisering. Övrigt Omfattning: Heltid, 100 % Placering: Nacka/Värmdö Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Lön: Individuell lönesättning Varför ska du söka? Det här är en roll för dig som vill ha ett tydligt mandat, ett verksamhetsnära ansvar och arbeta i en bransch där ditt arbete spelar roll – på riktigt. Du kliver in i ett växande område inom ett stort, välkänt och värderingsstyrt bolag som varje dag bidrar till att samhället fungerar. Här finns gott om utvecklingsmöjligheter, ett starkt ledarskap och ett långsiktigt hållbarhetstänk som genomsyrar hela verksamheten. Sök redan nu! Observera att ansvarig rekryterare är på semester och urval påbörjas den 4 augusti.
L2 Fastigheter är ett privatägt och entreprenöriellt fastighetsbolag med bas i Göteborg och verksamhet i Västsverige. Vår vision är att bidra till hållbar stadsutveckling genom aktiv förvaltning och förädling av fastigheter. Vi erbjuder moderna kontor, kontorshotell och bostäder med hög standard och långsiktiga ambitioner. Genom närhet till våra hyresgäster och ett starkt engagemang i våra projekt vill vi skapa miljöer där människor och företag kan växa. Läs gärna mer på www.l2fastigheter.se. Om rollen Som Kundansvarig hos oss arbetar du med hela uthyrningsprocessen – från första kontakt med potentiella kunder till visning, behovsanalys, förhandling och kontraktsskrivning. Du har även ett nära och löpande samarbete med våra befintliga hyresgäster och är med och utvecklar våra lokaler i takt med deras verksamheter. En viktig del av rollen är att aktivt söka upp, bearbeta och bygga relationer med framtida kunder, ofta genom ett eget nätverk eller via marknadsinsatser. Du är även delaktig i omförhandlingar, hyresgästanpassningar och i att ta fram uthyrningsstrategier och koncept tillsammans med resten av teamet. Hos oss får du stort ansvar – men också stor frihet att forma din roll och bidra till hur vi bygger bolaget vidare. Vem är du? Vi söker dig som har ett starkt eget driv, ett genuint affärsintresse och en förmåga att bygga långsiktiga relationer. Du tycker om att skapa värde för kunden och hitta kreativa lokallösningar som passar deras verksamhet – samtidigt som du har god koll på marknaden och gillar att få affärer i mål. Vi ser gärna att du har: Minst 2–4 års erfarenhet av kommersiell uthyrning Förmåga att förstå kunders affär och matcha behov med lösningar i vårt bestånd Vana att arbeta självständigt och ta initiativ God förståelse för hyresavtal och relevanta lagar Eftergymnasial utbildning inom fastighet, ekonomi eller försäljning är ett plus Du uttrycker dig obehindrat på svenska och har god förmåga att kommunicera även på engelska. Varför L2? Hos oss får du vara med och påverka – på riktigt. Vi är ett litet, sammansvetsat team med stort engagemang och korta beslutsvägar. Här värdesätts initiativtagande, affärsmannaskap och vilja att bidra till helheten. Du får en nyckelroll i ett bolag där idéer snabbt kan bli verklighet, och där du är med och formar både din egen roll och företagets utveckling. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar L2 Fastigheter med Jerrie. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Välkommen till oss på E.ON – och bli en del av energiomställningen. I samarbete med våra kunder och partners ser vi till att el och värme produceras, används och återvinns smartare. Om du har passion och tror på kraften i att arbeta tillsammans är E.ON platsen för dig. Om oss I vårt team, Lokalnätsaffären i Hässleholm, är vi 19 medarbetare som ansvarar för både investeringar i och förvaltning av lokalnätet i norra Skåne. Det är ett strategiskt arbete med största fokus på framtid och långsiktighet. Vi arbetar engagerat och gränsöverskridande tillsammans med våra övriga lokalnätskollegor och våra kunder för att bygga ett hållbart samhälle och driva utvecklingen mot framtidens elnät. Din roll Som Projektledare hos oss har du en viktig del i att förverkliga framtidens elnät. Du driver affären gentemot våra entreprenörer och ansvarar för att beställa projekt som du sedan ansvarar för från start till slut. Du följer upp, genomför fältkontroller och slutbesiktigar projekt där vi förstärker, förnyar och underhåller vårt elnät. Internt innebär rollen nära samarbete med framför allt projektörer, och externt med kunder, entreprenörer och markägare för att säkerställa ett hållbart och driftsäkert elnät. Du hanterar flera projekt parallellt, vilket skapar en varierad och dynamisk vardag. Du får möjligheten att leda projekt i både stads- och landsbygdsnät. I och med vårt verksamhetsområdes utbredning inom hela norra Skåne kommer dagsresor inom området att förekomma – här möter vi kunden på deras hemmaplan. Dina erfarenheter Vi tror att du har rätt förutsättningar för rollen om du har jobbat med större infrastrukturprojekt tidigare inom energi-, VA- eller anläggningsbranschen. Vi söker dig med erfarenhet av entreprenadjuridik och avtalshantering som har en goda kunskaper inom elnät och eldistribution, gärna i kombination med praktisk erfarenhet av markarbete i fält. Vi ser det som meriterande om du tidigare har jobbat med infrastrukturprojekt i tätort och därmed är van vid samordning med andra externa parter. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har en riktigt bra känsla för service och ser positivt på breda kontaktytor såväl internt som externt. I rollen driver du många parallella projekt vilket ställer krav på självledarskap och din förmåga att arbeta strukturerat med ett säkerhetstänk genom hela processen. Hur är det hos oss? Vi välkomnar dig till en inkluderande och öppen grupp där vi är måna om varandra och hjälper till där det behövs. Här sker kunskapsutbyte dagligen och du kommer ges möjlighet att växa i en bransch med en spännande framtidsutveckling. Teamet består förutom projektledare även av projektörer, projektadministratörer samt kollegor inom dokumentation och underhåll. Din närmsta chef, Linda Ljungberg, tror på en förtroendeingivande kultur där alla ges utrymme att lyfta sina idéer för att på så vis skapa en sammansvetsad stämning och gott teamarbete. Linda har ett stort engagemang och är övertygad om att vi växer genom ansvar och samarbete. På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas. Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill! Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 13 juli, men på grund av sommarsemester kommer urvalsprocessen att påbörjas först under andra halvan av augusti.
Vi står mitt i energiomställningen och vi vill accelerera. Snabbt. Då kan vi inte längre göra som vi alltid har gjort. Vår innovationsförmåga utmanas och vår fjärrvärme-verksamhet utvecklas just nu tillsammans med en ny affär för oss, elproduktion. Med det skapar vi en hållbar energiförsörjning för vår stad och bidrar till ett effektivt energisystem för framtiden och för generationer. Nu söker vi någon som vill driva arbetet med nya och befintliga teknologiska lösningar. Vill du vara med oss och utveckla, utvecklas och tänka och göra annorlunda? Ditt uppdrag Som anläggningsingenjör hos oss har du en nyckelroll i att säkerställa en effektiv, hållbar och säker drift av våra fjärrvärme- och elproduktionsanläggningar samt distribution. Du kommer att: - Ansvara för tekniska utredningar och optimering. - Utveckla befintliga och nya lösningar, med särskilt fokus på att integrera elkraftlösningar för en hållbar framtid. - Stödja verksamheten med specialistkunskap inom fjärrvärmesystem och alternativa energikällor. - Delta i drift-/utvecklingsprojekt. Din placering kommer att vara på Stallbacka Värmeverk (Stallbackavägen 13), och arbetet sker på dagtid. Vi är drygt 30 anställda inom verksamhetsområde värme- och elproduktion, vilket omfattar produktion, distribution och verksamhetssupport. Du kommer att ingå i avdelningen Verksamhetssupport som är en stödfunktion och består av sju medarbetare. Verksamhetssupport arbetar med inköp och hantering av bränsle, kvalitet- och miljöarbete, revisioner samt drift-/utvecklingsprojekt. Vi söker dig som har/kan - Civil- eller högskoleingenjörsexamen inom energi-, maskin-, el- eller processteknik, eller motsvarande relevant utbildning - Erfarenhet av fjärrvärme-, elproduktion och/eller processindustri - Kunskap inom termodynamik, flödesteknik, förbränning och värmeöverföring - Erfarenhet av tekniska beräkningar, ritningsläsning och processdesign - Erfarenhet inom elkraftsområdet - Goda IT-kunskaper - Kommunicera på både svenska och engelska, både skriftligt och muntligt - B-körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att hantera upphandlingar inom energi eller närliggande områden - Erfarenhet av mark- och byggprojekt - Erfarenhet som eldriftledare - ESA-utbildning Dina personliga egenskaper - Du är en problemlösare som inte bara kommer med innovativa idéer – du ser också till att de förverkligas och slutförs med kvalitet. - Är strukturerad, lyhörd och har ett tekniskt fokus som hjälper dig att navigera komplexa projekt. - Du trivs med att arbeta i det dagliga operativa men har också förmågan att tänka långsiktigt och strategiskt - Du har en god social och kommunikativ förmåga och skapar goda relationer såväl internt som externt. Vi erbjuder bland annat - En dynamisk arbetsmiljö inom enheten för Värme och elproduktion, där du kommer att vara med och bidra till framtidens hållbara värmeproduktion. - Möjlighet att arbeta med spännande projekt i en tid av snabb utveckling och förändring inom energibranschen. - Här finns dedikerade kollegor, goda möjligheter att utvecklas inom verksamheten/bolaget samt en chans att göra verklig skillnad för samhället. - En arbetsplats och ett företag som är omtyckt av både medarbetare och kunder enligt regelbundna medarbetar- och kundundersökningar. - Ett viktigt jobb i en expansiv och utvecklande bransch som gör skillnad för väldigt många människor inte minst genom vårt stora hållbarhets- och samhällsengagemang. - Ett medelstort företag där spannet mellan beslut och handling är kort. https://www.trollhattanenergi.se/jobba-hos-oss/formaner/ Ansök redan idag och bli en del av vår resa mot en hållbar energiframtid! Flera av Trollhättan Energis kunder bedriver säkerhetskänslig verksamhet, vilket medför att vi som leverantör omfattas av säkerhetsskyddslagstiftningens krav. Dessa krav beaktas i samband med denna rekrytering. Ansökningsförfarande För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Önskar du ytterligare information om tjänsten kontakta gärna: Adam Skoglar, Avdelningschef Verksamhetssupport, telefon: tel:0520497612. Har du frågor angående ansökningsprocessen kontakta: Lil Larsdotter Krus, telefon tel:0520497588. Vi använder oss av löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-18. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om Trollhättan Energi Vi är ett energibolag som ägs av Trollhättans stad. Vi vill vara med och bygga en stad där det är gott att leva genom att erbjuda hållbara produkter och tjänster inom energi, miljö och digital kommunikation. Förutom detta jobbar vi mot ett större mål – att vara den goda kraften för generationer. Vi drivs av att göra Trollhättan och vår omvärld bättre. Vi tror på människor och har tillit till varandras förmåga, olikheter och kunskap. Att överträffa förväntningar och leverera kundupplevelser, se möjligheter och vara affärsmässiga – ja, så vill vi tillsammans med varandra och partners skapa mervärden för människor och verksamheter i vår stad. Idag är vi drygt 200 anställda och har en omsättning på omkring 850 miljoner kronor. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utvecklingsresa. Våra medarbetare är viktiga för oss och du ges möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger dig även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckors semester per år. Låter detta som någonting för dig? Läs vidare! Om enheten Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband (FMTIS) söker dig som vill bli vår nya FTN/Teleingenjör. Du kommer att tillhöra Genomförande enhet Syd (GE Syd) med placering i Hästveda. GE Syd bedriver verksamhet som säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda, dygnet runt - året om. Enheten består av drygt 170 medarbetare fördelade på 7 avdelningar på 6 orter inom Militär region Syd (MR S) område. Vi arbetar i en utvecklande miljö präglad av ambition, teknisk kompetens och möjlighet till personlig utveckling. I tjänsten kommer du självklart att få den handledning och kompletterande utbildning som krävs för att du ska få bästa förutsättningar för att kunna genomföra ditt arbete. Du kommer bl.a. att utföra drift och underhåll på Försvarsmaktens kommunikationssystem som är en del i övervakningen av Sveriges territorium. Arbetet utförs i huvudsak på Försvarsmaktens obemannade anläggningar varför resor i tjänsten och övernattningar på annan ort är förekommande. Systemstödresor internationellt kan förekomma. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som tekniker inom Telekom/FTN (Försvarets telenät) ingår du i Telesektionen inom GA Hästveda och är direkt underställd sektionschefen. Arbetet innebär bla: • Självständigt eller i arbetslag arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll, driftsättning, installation och modifiering av Försvarsmaktens kommunikationssystem och som omfattas av radiolänkar, optofiber, växlar, routrar, switchar mm. • Utföra arbeten enligt tekniska ordrar • Reparationsarbete i master och torn • Tjänsten innebär också att samverka med kollegor inom andra teknikområden samt externa leverantörer • Stötta övriga teknikområden inom FMTIS vid behov • Genomföra utbildningar och delta i samverkansmöten • Delta i Försvarsmaktens och FMTIS övningsverksamhet Resor och övernattningar i tjänsten förekommer då arbetet utförs till stor del vid Försvarsmaktens yttre anläggningar. Arbetet utförs till viss del på hög höjd, läkarundersökning och utbildning i arbete på hög höjd kommer genomföras under provanställning. KRAV Kvalifikationer • Godkänd gymnasial alt eftergymnasialutbildning med inriktning el/tele-/datakommunikation eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • Grundläggande kunskaper inom ellära • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska • B-Körkort, utan begränsning • Datorvana • God fysik Personliga egenskaper För att trivas i rollen som FTN/Teleingenjör hos oss ser vi att du är ansvarskännande och praktiskt lagd med hög säkerhetsmedvetenhet. Du är en person som drivs av att uppnå resultat av hög kvalitet, både när du arbetar självständigt och tillsammans med dina kollegor. Att vara lösningsorienterad och serviceinriktad faller sig naturligt för dig och du arbetar alltid för att uppnå bästa möjliga användarnöjdhet till verksamheterna vi stödjer. En ”lagspelare” med positiv attityd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet och kännedom om elektronik, mätteknik, nätverksteknik • Erfarenhet av att arbeta med radio och transmission • Erfarenheter om felsökning inom el och it • Erfarenhet av kabeldragning/installationsarbete/driftsättning • Erfarenhet av arbete på hög höjd • BE-CE-körkort • Militära förarbevis • Genomförd värnplikt eller grundläggande militär utbildning • Annan slutförd militär utbildning • Kännedom om Försvarsmaktens materiel/utrustning För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning civilt anställd som inleds med sex månaders provanställning för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Obekväm arbetstid samt resor inom tjänsten kan förekomma samt beredskap ingår också i arbetsuppgifterna i ett senare skede. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Ställverksingenjör erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige! Om tjänsten Som Ställverksingenjör agerar du teknikspecialist i våra anläggningsprojekt. Du tillhör enheten Ställverk och primärapparater som ansvarar för ställverkets tekniska utformning samt ger stöd till förvaltningsenheten. Tillsammans med dina kollegor har ni ett brett tekniskt ansvar som inkluderar ställverkskonstruktion, primärapparater samt bygg och mark. Enheten består av totalt 20 engagerade och kompetenta teknikspecialister, varav sju har rollen som Ställverksingenjör. Vi är en beställarorganisation och bygger våra stationer på totalentreprenad. I din vardag arbetar du med kravställning och uppföljning i våra anläggningsprojekt. Det innebär bland annat att säkerställa att entreprenören som projekterar och bygger ställverket följer och tillämpar våra tekniska riktlinjer. Rollen innefattar även att: • Delta i utredningar med att placera stationer/Ställverk, ta fram underlag såsom stationsschema, layouter, sektioner, ställverksdata , linspannsberäkningar samt text i förstudie • Ta fram förfrågningsunderlag inför upphandling av stationer och utvärdering av anbud. • Agera kravställande och granskande gentemot våra leverantörer inom området. • Granska entreprenörens underlag såsom tex layouter, sektioner, beräkningar mm • Driva teknikmöten. Du bidrar i arbetet med att vidareutveckla våra tekniska riktlinjer, det vill säga, våra tekniska krav för ställverksutförande. Du bidrar även i verksamhetsutvecklingen med att standardisera och effektivisera arbetet för ställverksingenjören och entreprenörerna. Vidare stödjer du förvaltningsorganisationen i teknikfrågor. Rollen innebär en möjlighet för dig att arbeta såväl strategiskt som långsiktigt med utbyggnaden av våra anläggningsprojekt. Vidare ges du goda förutsättningar för personlig utveckling samt möjligheter att skapa många kontaktytor såväl internt i organisationen som externt. Det kan till exempel bli aktuellt för dig att delta i internationella tekniska arbetsgrupper som exempelvis Cigré. Om dig Skallkrav: Rollen innefattar många kontaktytor och för att du skall trivas finner du det naturligt att såväl bygga relationer som samarbeta i syfte att nå våra mål. Du arbetar strukturerat enligt processer och målmedvetet för att göra det som krävs i att nå goda resultat. Du besitter förmågan att analysera och du kan bryta ner komplexa problem i mindre delar samtidigt som du tar helheten i beaktande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övriga krav: Vi söker dig med högskole- eller civilingenjörsexamen med inriktning elkraft eller mekanik. Alternativt har motsvarande kompetens förvärvats genom utbildning och arbetslivserfarenhet som Svenska kraftnät bedömer likvärdig. Vidare har du: • Flerårig erfarenhet av antingen: • konstruktion och dimensionering av luftisolerade ställverk på lägst 130 kV eller • teknikkoordinator i ställverksprojekt på lägst 130kV • Grundläggande kunskaper om primärapparater på lägst 130 kV. • Behärska svenska och engelska i tal och skrift. • B-körkort. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av: • Dokumenterad erfarenhet av att dimensionera ställverk med avseende på kortslutning och mekaniska krafter med hjälp av beräkningsprogram såsom tex Tillas beräkningsprogram. • Djup kunskap om primärapparater på lägst 220 kV. • Dokumenterad erfarenhet av konstruktion på lägst 220 kV luftisolerat och/eller gasisolerat ställverk. • Goda kunskaper inom CAD/BIM/FEM. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Göteborg, Sundsvall, Luleå, Sollefteå eller Västerås. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Kortare resor förekommer främst inom Sverige, cirka 1-2 gånger per månad. • Sista ansökningsdag 11.08. 2025, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. • Förmåner | Svenska kraftnät Kontakta gärna rekryterande chef Camilla Rudin vid frågor om tjänsten på tel.nr. 010 - 010-475 8061 eller frågor gällande rekryteringsprocessen till Caroline Kirschon, tel.nr. 010-350 92 49 alt. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel.nr. 010-475 87 72 och Erica Midfjäll, tel.nr. 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Under semesterperioden är svarstiden något längre än normalt och vi återkommer så snart vi får möjlighet. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Bravida satsar stort inom Automation! Vi har behov av flera programmerare till Växjö som vill vara med på vår resa och växa tillsammans med oss. Välkommen med din ansökan! Om jobbet Som programmerare inom fastighetsautomation på Bravida, arbetar du självständigt i många olika typer av uppdrag, både i stora projekt och små, korta uppdrag. Ingen dag är den andra lik! Dina arbetsuppgifter kommer bestå av: • Ansvara för konstruktion, programmering, driftsättning • Utföra tillsyn, service och underhåll på våra avtalskunders anläggningar • Utföra driftomläggningar på objekt och anläggningar • Utföra felsökning och felavhjälpande åtgärder på objekt och installationer • Att vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten Du kommer även att vara ansvarig för att utföra varje uppdrag enligt våra höga krav på kvalitet och säkerhet. Arbetet innebär både teknisk problemlösning och mycket kontakt med beställare, konsulter, kontrollanter och leverantörer. Ditt nya team Inom Bravida Automation Region Jönköping är vi cirka 20 medarbetare. I teamet jobbar vi som projektledare, serviceledare, automationsingenjör, programmerare, automationstekniker och automationselektriker. Vi arbetar med allt från stora entreprenader till mindre serviceuppdrag inom både fastighet och industri. Varje dag är vi där ute och ser till att våra kunders viktiga anläggningar fungerar. Vi utgår från Växjö och sitter i gemensamma lokaler med el, vs, ventilation och tvätt & storkök. Vem vi söker Vi söker dig som har en teknisk gymnasial utbildning alternativt några års eftergymnasial utbildning, inom el/energi/VVS med inriktning styr- & regler, samt erfarenhet inom el, automation och/eller fastighetsautomation. Utöver det har du: • goda kunskaper inom data och nätverksteknik. • dokumenterad erfarenhet av programmering av styrsystem inom DUC, PLC, SCADA. • vana att läsa dokument och instruktioner på engelska och kommunicerar fritt på svenska i skrift och tal för att kunna möta alla våra kunders förväntningar. • B-körkort är ett krav då tjänsten innebär dagsresor till kundernas anläggningar. I övrigt behöver du ha god samarbetsförmåga samt driv att självständigt ta initiativ till befintliga och nya arbetsuppgifter. Du är kreativ och intresserad av utveckling, både av dig själv, dina arbetsuppgifter och företaget som helhet. Bravida som arbetsgivare På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid. Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Ansökan Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi kommer att tillämpa löpande urval så skicka in din ansökan redan idag då tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 30 september. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess. Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.Bravida.se
Har du ett brinnande intresse för teknik och vill arbeta som rörkonstruktör i en verksamhet med starkt utvecklingsfokus? Vi söker nu dig som vill bli en del av Rejlers i Örebro och arbeta tillsammans med deras kunder i spännande projekt! Varmt välkommen med din ansökan. Information om tjänsten Rejlers är ett erkänt starkt kompetensföretag med lång tradition av att driva och genomföra komplexa industriella projekt. I region mitt är de bra på bland annat projektledning, mekanikkonstruktion, automation, el-konstruktion och process- och anläggning. De arbetar med projekt som ligger i teknikens absoluta framkant hos några av tekniksveriges mest spännande kunder! Ny teknik inom batteriindustrin och ett fokus på hållbarhet är exempel på områden där Rejlers team spelar en viktig roll och har ett stort inflytande. Professionals Nord söker för Rejlers räkning en rörkonstruktör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Rejlers. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • En öppen och välkomnande atmosfär, samtidigt som du arbetar i en verksamhet som präglas av nyfikenhet, förändring och glädje. För Rejlers är det viktigt att ha kul på jobbet!• Möjligheten att fortsätta utvecklas i din roll med en verksamhet i ryggen som uppmuntrar till att lära, utveckla och hjälpa varandra Arbetsuppgifter I rollen som rörkonstruktör hos Rejlers är du en del av deras leverans från design till konstruktion. Det innefattar att ta fram den processtekniska lösningen och funktionen, välja komponenter och material, rita flödesscheman, ta fram komponent- och rörlistor, utarbeta kravspecifikationer på utrustningar, 3D-modellera och ta fram tillverknings- och installationsunderlag. Du kommer spela en viktig roll för utvecklingen i teamet och det interna samarbetet. Du är aktiv i projekt både internt och externt ute hos kund. Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning eller arbetat dig till motsvarande kunskap. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av rörkonstruktion och tidigare erfarenhet inom projekt och uppdrag från rör- och anläggningskonstruktion, främst inom process-, energi-, olja & gas- och petrokemiindustrin. Vidare har du erfarenhet av programvaror som E3D, Plant3D eller AutoCAD. Tjänsten kan innebära kortare resor vid enstaka tillfällen. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Rejlers. Du är noggrann och prestigelös i ditt arbete. Vidare är du lyhörd och trivs i en lärande miljö där man lär sig och tar hjälp av varandra. START: Enligt överenskommelseOMFATTNING: HeltidSTAD: ÖrebroURVAL: Sker löpandeKONTAKT: Mia Haaster #konstruktion #rörkonstruktion #konstruktion #piping #autoCAD #E3D #Plant3D #CAD Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Vill du vara med och utveckla högteknologiska system som bokstavligen lyfter och där du är delaktig i hela teknikkedjan, från konstruktion-tillverkning och verifiering - driftsättning? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi söker nu en elektronikingenjör med stort teknikintresse som vill vara med och bidra till framtidens flygteknik. Skicka in din ansökan redan idag – urvalet sker löpande! OM TJÄNSTEN Som Elektronikingenjör hos CTT kommer du att ansvara för design och utveckling av elektronik för inbyggda system till flygplansmiljö. Du kommer att leda och koordinera det tekniska utvecklingsarbetet samt samarbeta med olika team för att säkerställa hög kvalitet som överensstämmer med luftfartsstandarder och certifieringar. Du kommer att arbeta med produkter som används av både Boeing och Airbus i en miljö där du har nära till beslut och är omringad av hjälpsamma och stöttande kollegor. CTT är ett familjärt bolag där tekniken står i centrum där du får möjlighet att jobba brett och på djupet. Kulturen präglas av öppenhet, ansvarstagande och ett genuint teknikintresse. Du blir en del av ett tajt team som brinner för kvalitet, innovation och flyg. Uppdraget är till början ett konsultuppdrag på minst 6 månader med goda chanser till förlängning samt över rekrytering. Utgångspunkt är CTT's kontor i Nyköping med en viss del av flexibilitet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Design och utveckling av elektronik för inbyggda system i flygplansmiljö * Uppdragsledning och koordinering av det tekniska utvecklingsarbetet inom ditt uppdrag * Definition och utveckling av tekniska krav, och nedbrytning/omsättning till specifika krav för elektronikprodukterna * Schemaritning, komponentval och layoutgranskning * Test och verifiering av elektronikmoduler enligt DO-160/DO-254 * Dokumentation enligt luftfartsstandarder och interna processer * Samarbete med systemingenjörer, konstruktion och testteam VI SÖKER DIG SOM - Är civil- eller högskoleingenjör inom elektronik, mekatronik eller närliggande område - Har minst 3–5 års erfarenhet av hårdvaruutveckling – gärna från reglerad industri (flyg, försvar etc.) - Goda kunskaper i Altium Designer, OrCAD eller motsvarande CAD-verktyg - Förståelse för EMC, signalintegritet och robust design - Talar och skriver flytande svenska och engelska Det är meriterande om du har - Praktisk testning enligt RTCA-standarder - Kunskap om säkerhetskritiska system och certifieringsarbete - Intresse för mjukvaruutveckling är ett stort plus - Erfarenhet av t.ex. DO-254, DO-160, IPC-A-610, J-STD-001 eller EN/AS 9102 För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: - ett personlighetstest - ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om CTT systems på deras hemsida.
Välj ett jobb för att visa detaljer