En utvecklande och samhällsviktig verksamhet väntar dig som startar din karriär hos Forsmark! I denna roll ingår du i teamet som ansvarar för anläggningens mekaniska underhåll. Varmt välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Forsmarks kärnkraftverk är den största elproducenten i Sverige och producerar en sjättedel av den el som förbrukas nationellt. Forsmarks vision är att leverera fossilfri el varje dag, året runt. I rollen som maskiningenjör blir denna vision tydlig då du varje dag ansvarar för att underhållet håller den kvalitet som krävs för en säker och stabil drift. I rollen som maskiningenjör på mekaniskt underhåll kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter och ansvarar för mekaniskt underhåll på kort och lång sikt. Du kommer tillhöra området för dieselmotorer eller ventiler, vilket område du kommer specialisera dig inom beror på ditt intresse och din bakgrund. Du kommer arbeta med strategiska, operativa och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer bland annat ansvara för att bedöma komponenters status, planera inför kommande underhåll och arbetsleda tekniker som utför underhållet. Du erbjuds - En utbildningsbudget för att stärka din kompetens och utveckling - Att vara en del av ett företag med stora möjligheter till vidareutveckling - Lönetillägg för dig som pendlar minst 5 mil till Forsmark, exempelvis för dig som bor i Uppsala, Gävle eller Tierp - Kollektivtrafik till och från Forsmark som är anpassade efter dina arbetstider Detta är ett konsultuppdrag där ambitionen är att du efter din konsultperiod blir anställd av Vattenfall på Forsmark. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera och samordna förebyggande underhåll * Felsökning och planering av avhjälpande underhåll * Optimering och förbättring av underhållsrutiner och metoder * Ingå i förnyelseprojekt inom mekaniskt underhåll * Agera stöd till underhållstekniker och arbetsledare vid planerade avställningar * Ansvara för leverantörskontakter VI SÖKER DIG SOM - Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller liknande. Tar du examen under 2025 är du också välkommen in med din ansökan! - Är flytande i tal och skrift i svenska eftersom det krävs för kommunikation och dokumentation - Har goda kunskaper i engelska Meriterande är om du har praktisk mekanisk erfarenhet. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen kommer alkohol- och drogtest att genomföras samt en läkarundersökning för arbete med joniserande strålning. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Forsmark här:
Vill du arbeta med spännande projekt där du får vara med från projektering till idriftsättning av ventilationssystem? Vill du fortsätta jobba med PLC-programmering men samtidigt utvecklas och lära dig mer? Då kan denna tjänst vara för dig! Om rollen Nu söker vi en Servicetekniker som är en fena på fastighetsautomation! Som Servicetekniker hos Fläkt Teknik kommer du att arbeta med styr och regler för att skapa kundanpassade lösningar. Du kommer arbeta i alla olika stadier av projekten, så som projektering och installation av ventilationssystem, service och underhåll, energioptimering och klimatlösningar. Du programmerar och konstruerar styrsystem för värme, kyla och energiövervakning. Du kommer jobba med varierande områden, exempelvis industri, kontor och offentlig sektor. Det finns en gedigen kompetens inom företaget men de är också nyfikna på att ta sig an nya innovativa lösningar inom styr och regler. På sikt innebär detta jobb stor frihet under ansvar – du planerar själv dina dagar, bokar kundmöten och driver dina projekt mot uppsatta deadlines. Hos Fläkt Teknik råder en kultur av frihet under ansvar, där kvalitet, flexibilitet och pålitlighet står i centrum. Rollen är varierande och består till cirka 50 % av arbete på kontoret och 50 % ute i drift hos kunder. Beroende på kund och din självständighet kan du på sikt ha möjlighet att jobba hemifrån vissa dagar. På sikt finns även en förhoppnings att vara delaktig i säljprocesser och ta fram kundanpassade uppdatering och nya lösningar till befintliga kunder. Fläkt Teknik erbjuder servicebil och har du inte jobbat i deras PLC-system tidigare kommer du få utbildning. Exempel på arbetsuppgifter •Arbeta med styr- och reglerteknik för värme, ventilation och kyla. •Installera och driftsätta styr- och reglerutrustning. •Programmera och konfigurera PLC-system. •Genomföra service och underhåll av befintliga automationslösningar. •Delta i projektering och teknisk planering av nya system. •Arbetar med kundkontakt, planerar egna uppdrag och bokar servicebesök. Vi söker dig med För att axla denna roll behöver du känna dig trygg inom styr- och reglerteknik och ha jobbat med fastighetsautomation i minst två år. Du behöver ha varit med i idriftsättning och arbetat med anpassning av PLC-system. Utöver din tekniska kunskap behöver du vara en kommunikativ och social person som är anpassningsbar för nya smarta lösningar och varierande kunder. Skallkrav •2+ års arbetserfarenhet inom fastighetsautomation och styr- och reglerteknik. •Kunna arbeta i något PLC-system, exempelvis Siemens, Bastec, Regin, Webbport eller liknande. •B-körkort. •Svenska & engelska, flytande i tal & skrift. Meriterande •Kunskap inom nätverk (router, switch, VPN). •Arbetserfarenhet av fastighetsautomation i projektform. Om Fläkt Teknik Fläkt Teknik är en ledande aktör inom ventilations- och klimatteknik med över 30 års erfarenhet. De erbjuder helhetslösningar för installation, service och energioptimering – alltid med fokus på hållbarhet, kundnytta och teknisk spetskompetens. Företaget kombinerar en jordnära service med hög kompetens inom fastighetsautomation och klimatsmarta lösningar. Medarbetarna trivs och stannar länge, vilket skapar trygghet och kontinuitet för kunderna. Fläkt Teknik levererar styrutrustning för värme, kyla och energiövervakning, och erbjuder flexibla lösningar utan att vara bundna till specifika fabrikat. Verksamheten vilar på värdegrunden ÄRA – Ärlighet, Respekt och Ansvar – vilket genomsyrar varje projekt, från idé till färdig lösning. Om Framtiden AB Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Fläkt Teknik. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Fläkt Teknik. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Villkor Start: enl. ö.k Omfattning: Heltid, tillsv. Arbetstid: 7-16, förtroendearbetstid. Ort: Karlstad. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom anläggningsteknik till ett långsiktigt projekt i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-07-21 och pågå till och med 2027-06-30. Om uppdraget Vi söker en erfaren Civilingenjör inom anläggning som kommer att ansvara för att skapa och granska tekniska konstruktioner och specifikationer inom anläggningsområdet. Du säkerställer ingenjörsmässig integritet och bidrar med specialistkompetens inom ditt expertområde. Rollen rapporterar till Engineering Discipline Lead – Civil. Uppdraget förväntas trappas ner till deltid i takt med att det civila ingenjörsarbetet färdigställs. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Skapa och granska tekniska ritningar och specifikationer enligt projektets krav. Följa upp att ritningar och specifikationer valideras och att kommentarer hanteras tillsammans med entreprenör. Säkerställa hög teknisk kvalitet i alla leveranser. Identifiera tekniska risker och rapportera till disciplinansvarig. Samarbeta tvärfunktionellt för att säkerställa projektintegration. Dokumentera korrekt och uppdaterat, inklusive prestandarapporter och efterlevnad. Bidra med teknisk vägledning enligt regler och projektkrav. Delta i möten såsom teknikgenomgångar och månatliga informationsmöten. Övrigt: Start: 2025-07-21 Slut: 2027-06-30 (med möjlighet till förlängning 1+1 år) Omfattning: Heltid (till att börja med) Placering: Stockholm Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: Minst 7 års erfarenhet inom anläggningsteknik från bygg- eller infrastrukturprojekt. Gedigen teknisk kunskap inom anläggningsdesign, geoteknik, materiallära och byggledning. Civil- eller högskoleingenjör inom relevant område, eller motsvarande dokumenterad erfarenhet. God problemlösningsförmåga och beslutsfattande. Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Erfarenhet av kvalitetskontroll och teknisk granskning i byggmiljöer. Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: Svenska i tal och skrift. Erfarenhet av storskaliga infrastruktur- eller energiprojekt. Kännedom om branschstandarder och lagkrav inom området. Önskade personliga egenskaper: Analytisk och noggrann. Proaktiv och lösningsorienterad. Förmåga att prestera under press. Stark kommunikatör med god samarbetsförmåga. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Vill du vara med och modernisera Sveriges telekomnät och göra skillnad i framtidens samhällsinfrastruktur? Hos oss på Vinnergi får du möjlighet att arbeta i några av branschens mest spännande och samhällsviktiga projekt Hos oss får du möjligheten att utvecklas och växa i en dynamisk miljö där vi kombinerar expertis med kreativitet för att skapa hållbara och effektiva lösningar för våra kunder. Läs mer om oss på vår Karriärsida. Din roll som Uppdragsledare Som uppdragsledare inom telekom ansvarar du för att leda och koordinera tekniska uppdrag, projekt eller delar av större leveranser inom telekommunikationsområdet. Rollen kräver både teknisk förståelse och stark förmåga att planera, kommunicera och styra mot uppsatta mål och innebär ofta att stötta beställare i både strategiska och operativa frågor samt att leda projekt mot uppsatta mål. Hos oss får du en roll som konsult, vilket innebär att du kan bli aktuell för olika uppdrag och kunder utifrån din tidigare erfarenhet, kompetens och eventuell specialinriktning. Uppdragen varierar i längd och omfattning, vilket möjliggör en omväxlande vardag med spännande och utvecklande arbetsuppgifter. Vem är du? Vi söker dig som har en bakgrund inom telekomområdet och som har flera års erfarenhet från någon av följande roller: uppdragsledare, fiberprojektör, nätplanerare, projektledare eller dokumentatör inom NIS/GIS. Du har arbetat nära kunder, är van vid att hantera komplexa uppdrag och har en god förståelse för både tekniska och affärsmässiga aspekter av projekten. Du ser vikten av god kommunikation, struktur och kvalitet – och du delar gärna med dig av din kunskap till såväl kunder som kollegor. Vi letar efter dig som är positiv, flexibel och ansvarsfull med en stark känsla för kvalitet. Du trivs både med att arbeta självständigt och i grupp och tar egna initiativ för att säkerställa framgångsrika resultat. Ditt ödmjuka och utåtriktade förhållningssätt gör att du kan engagera både kunder och kollegor effektivt. Din förmåga att kommunicera tydligt och pedagogiskt, både personligen och via telefon, är avgörande. Det är också viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har mycket god data- och systemvana. Körkort är också ett krav. Vi tycker det är viktigt att du är en kulturbärare för Vinnergi och känner igen dig själv i våra värderingar H.E.R.O. Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Under vecka 28, 29 & 30 tar vi gärna emot din ansökan, men vi kommer vi inte att ta kontakt med kandidater under dem veckorna. Om Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad. På Communicate blir du en del av ett växande och kompetent team konsulter inom kommunikationsinfrastruktur – som har kul på jobbet, hjälper varandra och utbyter erfarenheter. Läs mer om oss på Communicate och lär känna oss som jobbar här eller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!
I Klippans kommun motiveras vi av utveckling och siktar mot att bli lite bättre varje dag. Här har alla möjlighet att göra skillnad - både för varandra och för alla de som finns i våra verksamheter. Hos oss är allas idéer välkomna och det finns plats för dig att vara kreativ och modig på ditt eget vis. Vi litar till varandra och skapar tillsammans. På så sätt hittar vi glädjen i vårt arbete. Vi i Klippan är vår värdegrund och våra riktningar "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet" leder oss i vårt arbete. Vill du vara med? Bli en av oss i Klippan! Flygteknikcenter finns på Ljungbyhed Park där det har bedrivits flygteknisk utbildning sedan 1999. Flygteknikcenter bedriver flygteknisk utbildning inom både yrkeshögskola (flygtekniker) och gymnasium (mekaniker), enligt EASA Part-147. Vi är en utvecklingsorienterad verksamhet och vi strävar efter att vara det självklara valet för de som vill utbilda sig inom flygplansunderhåll. Verksamheten har drygt 19 anställda och ca 110 elever och bedrivs i fyra hangarer och en kontorsbyggnad. Du kommer att vara en del av vårt team där du ges möjligheten att i viss mån styra din egen utveckling genom kompetensutveckling. Många av de studerande bor på vårt eget boende som finns i omedelbar närhet till vår verksamhet. Två av hangarerna är nyrenoverade och där har vi installerat våra senaste tillskott av flygplan, en Gulfstream G-IV och två Piper PA-31 Navajo. Skolan har ett eget gym som kan användas för den träningsintresserade. Närhet till skog och natur på Söderåsen samt golfbana och andra idrottsanläggningar på området är andra fördelar. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med och kompetensförsörja morgondagens flygbransch och är redo att ta nästa steg i din karriär som flygtekniker! Under 2025 behöver Flygteknikcenter rekrytera en flygteknisk instruktör och en el- & avioniktekniker (EASA Cat B2) samt tillsätta en manager, kvalificerad för ledningsuppdrag, till vår verksamhet. I rollen som Training Manager får du möjligheten att omsätta dina yrkeserfarenheter, tillsammans med enhetens kollegor och representanter från flygunderhållsbranschen, i vår förändringsplanering mot morgondagens krav. Du ingår i skolans ledningsgrupp samt i vår YH Ledningsgrupp och leder våra "training procedures", på mandat av Accountable Manager, i enlighet med skolans MTOE. Som instruktör undervisar du i teori och praktik inom flygtekniska ämnen på gymnasiet och yrkeshögskolan. Undervisningen bedrivs i någon av våra lektionssalar eller hangarer. I arbetet som instruktör ingår att medverka till att utveckla de moduler du undervisar i. Det finns möjlighet att specialisera sig på sitt särskilda kompetens/intresse-område, liksom att kunna vidareutvecklas inom något annat flygtekniskt område. Vi ser gärna att du vill stärka din pedagogiska kompetens och utbilda dig till yrkeslärare på sikt. Ett stödjande ledarskap för våra elever och studerande är en naturlig del i ditt uppdrag. Befattningen Training Manager (TM) är en befattning för en "nominated person", vilket innebär att rollen bär särskilt ansvar i organisationen. Det medför att tillsättandet av managern i denna tjänst måste granskas mot fastställda kriterier samt godkännas av Transportstyrelsen innan tillträde i rollen sker. KVALIFIKATIONER Kunskaper inom det flygtekniska området. • Du har en bakgrund som civil eller militär flygtekniker och du har några års dokumenterad erfarenhet, där du samlat på dig färdigheter och kunskap som du nu vill dela med dig av. • Du har eller har haft ett flygteknikercertifikat motsvarande kategori B1 och om ditt certifikat är civilt så är det meriterande. • Erfarenhet inom UAS (drönare), plåt- eller kompositarbete, B2-kategorin eller har tidigare erfarenhet i en NPH-roll är såklart också meriterande. Pedagogik • Utbildning inom pedagogik är meriterande men inte avgörande. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Du behöver även kunna uppvisa giltigt körkort för aktuellt tjänstefordon om det är relevant för tjänsten. För att arbeta hos oss måste du visa giltigt pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling på anställningsintervjun. Är du medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver du även ta med dig ett arbetstillstånd. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister före anställning. Utdraget är kostnadsfritt att beställa och görs via polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Säkerhetsprövning kan komma att behövas. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vill du bidra till att säkerställa korrekt hantering av kemiska produkter i en komplex och högteknologisk miljö? Vi söker nu en kemikaliesamordnare som vill ta ansvar för att driva, följa upp och utveckla vårt kemikaliearbete - med fokus på regelefterlevnad, struktur och verksamhetsstöd. Som kemikaliesamordnare hos oss stöttar du både affärsområdets ledning och linjeorganisation i frågor som rör kemiska produkter - från godkännande och riskbedömning till uppföljning, rapportering och avveckling. Ditt ansvar är att samordna, följa upp och förbättra vårt kemikaliearbete i enlighet med gällande lagstiftning, interna GMS-processer, målsättningar och beslut. Du deltar aktivt i interna nätverk, utvecklar gemensamma och lokala instruktioner, håller utbildningar och bistår linjen i kemikalierelaterade riskbedömningar. Du arbetar med system som SaabChem/iChemistry och Eco Substance DB, samt bidrar med dataunderlag till miljörapportering. Du är också en naturlig samarbetspart till andra funktioner, som inköp och konstruktion. Rollen innebär att du representerar affärsområdet eller enhet inom Saab i kemikalieforum, såsom Saab Collaboration Group for Chemicals och BA/BU Chemical Group. Här får du en nyckelroll i arbetet med att säkerställa säker och effektiv kemikaliehantering, samt vara med och leda våra strategiska initiativ inom området. En roll där du gör konkret skillnad för både verksamhet och hållbarhet. Du arbetar i en avancerad teknisk miljö med högt ställda krav på säkerhet, kvalitet och spårbarhet - och du får möjlighet att utvecklas i takt med uppgiften. Din profil Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom kemi, miljö, naturvetenskap, teknik eller ett liknande område samt 5-10 års relevant yrkeserfarenhet. Du har god kännedom om kemikalielagstiftning och gärna även kunskap om hur kemikalier påverkar miljö och arbetsmiljö. För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, tydlig i din kommunikation och van att samverka med olika funktioner. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Företagsbeskrivning AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi påskyndar övergången till ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Inkludering och mångfald – Vi vill attrahera personer med olika bakgrund och perspektiv till vår organisation. Mångfald är positivt på många sätt för oss på AFRY. Vi vet att det driver både kreativitet och innovation. Jobbeskrivning Tycker du att kvalitetsarbete bara är onödigt, besvärligt, kostar tid och pengar? Då kan du sluta läsa här eftersom vi letar efter dig som gillar kvalité och känner igen begrepp som PPAP, 8D, PFMEA, SPC, R&R, KPI eller CAPA och som förstår vitsen med att ha ett etablerat kvalitetsledningssystem. Passar det dig att jobba tvärfunktionellt, motivera, entusiasmera och skapa goda relationer med många olika kontaktytor som kvalitet, inköp, utveckling och produktion? Gillar du att utreda problem och införa förbättringar och vill du hjälpa våra kunder att omvandla krav till tekniska specifikationer som du förmedlar och följer upp mot deras underleverantörer? Har du en teknisk bakgrund och erfarenhet av tillverkningsindustri och kvalitetsarbete? Då är du kanske vår nya kollega! Som konsult hos oss kommer du arbeta i uppdrag som t.ex. kvalitetsingenjör, Product Requirement Engineer eller SQE (Supplier Quality Engineer) / SQA (Supplier Quality Assurance) ute hos våra kunder. Där kommer du få utreda kvalitetsproblem och avvikelser i produkter och material, genomföra grundorsaksanalyser och riskanalyser, implementera korrigerande åtgärder och driva förbättringsarbete, ta fram strategier och metoder för test och verifiering och driva leverantörsrevisioner. Vilka är vi? Vår sektion Compliance & Quality Management (CQM) består av ca 30 medarbetare i Mälardalen, Malmö och Göteborg. Sektionen drivs av sektionschef Lars och vår teamleader Jacob. Bland våra medarbetare som är allt från nyexaminerade till seniora, finns en bred kompetens inom kvalité, compliance och verksamhetsutveckling. Vi arbetar med produkter i hela dess livscykel eller processer i hela företagets organisation i olika branscher och organisationer. Kvalifikationer Du är förtroendeingivande, prestigelös och har förmågan att snabbt förstå sammanhang i nya miljöer, branscher och produkter. Du är på jakt efter ett jobb som är varierande, utvecklande, roligt och kräver handlingskraft! Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och vill att du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt kommunicera dina kunskaper och insikter till olika delar i en organisation. För att lyckas i denna roll har du: 1-3 års erfarenhet av kvalitetsarbete eller kravställning av underleverantörer inom tillverkningsindustri en relevant högskole- eller civilingenjörsexamen Självklart kan du läsa en ritning, gillar att skriva rapporter och har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Har du dessutom redan arbetat som SQE / SQA eller har erfarenhet av reklamationshantering, kvalitetssäkring av komponenter och produktion inom Fordonsindustri eller Medicinteknik är det också ett plus. För att vara aktuell för denna tjänst godkänns enbart svenskt medborgarskap. Du kan behöva genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Ytterligare information Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vårt affärsområde kan utöver konsulttjänster även erbjuda våra kunder paketerade lösningar och produkter. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla. Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. Kontaktuppgifter för frågor För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Lars Bjernevall, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Ansök via ansökningsknappen då vi inte kan ta emot ansökningar via mejl. Vi är nu på välförtjänt sommarsemester och kommer inte gå igenom ansökningarna innan vi är tillbaka i augusti så ha tålamod med återkopplingen! Välkommen med din ansökan senast 17/8! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
The European Spallation Source (ESS) is one of the largest science and technology infrastructure projects being built today. Our goal is to become the brightest source of neutrons for science and technology and be operational by the end of this decade. A state of the art suite of neutron scattering instruments will be made available to address a wide range of scientific fields in fundamental and materials science. Powered by the world’s most advanced linear proton accelerator, ESS will enable cutting-edge research in materials science, energy, health, and the environment for decades to come. Join us in shaping the future of science - from the ground up. About the role: Within the Science Directorate of ESS, the Scientific Support Division provides the ESS neutron science progam with experimental support with sample environments, user laboratories, deuteration, and hall coordination in close collaboration with the Instrument Divisions. We are now seeking to appoint a Group Leader to steer the newly formed Hall Coordination group at ESS. The Hall Coordination group will support the neutron science programme by providing 24/7 technical support in the experimental halls and adjacent laboratory buildings during neutron production days, as well as supporting general facility maintenance, coordination of activities in the experimental halls, and upgrade programs during shutdown periods. As the Hall Coordination group leader you will occupy a key position as the main point of coordination between the neutron science program in the experimental halls and the main control room and machine operations. You will also collaborate closely with facility management, ESH&S (Environment, Safety, Health & Security) on ensuring safety in the experimental areas. Through leading the team responsible for providing technical and operational support across the neutron experimental halls at ESS, you must ultimately ensure that daily operations run smoothly, safely, and efficiently - while enabling seamless support for the scientific user programme. Day-to-day, you will: • Build, train, and manage the hall coordination team, with a focus on teamwork, performance, and safety. • Plan and deliver 3-shift support during neutron production days. • Coordinate the transition of the halls from construction to full operation, in close collaboration with instrument installation teams. • Act as the primary liaison between the experimental halls and the Main Control Room. • Lead daily hall meetings, maintaining a strong safety culture, and overseeing day-to-day coordination of activities. • Manage the experiment hall coordination efforts, including maintenance during shutdown periods and cross-team collaboration with Facility Management and other technical groups. • Promote open communication and contributing to the professional growth of team members through training and feedback. This is a full-time, permanent position based at the ESS Campus in Lund, Sweden. The position includes being part of ESS Crisis Organisation as a First Responder, which requires passing a security check, treadmill test to handle breathing apparatus and an annual medical check-up." About you: Our ideal candidate is a confident, service-minded professional with a natural talent for leading teams and coordinating complex technical support for world-class scientific research. Whether you're managing people, systems, or resources, you bring structure, clarity, and reliability to everything you do - always with a focus on safety, efficiency, and user support. You have a bachelor’s degree in engineering, physics, or a related field. However, equivalent expertise through extensive hands-on experience in technical services is also acceptable for this role. You’ve worked in fast-paced, multidisciplinary environments, ideally within a research infrastructure or large-scale technical facility, where you've led teams, supported scientists, and ensured the seamless delivery of operations. You’re a natural coordinator who is skilled at managing technicians, integrating services across departments, and liaising with both internal stakeholders and external providers. You understand the unique demands of shared experimental areas and have a keen eye for ensuring operational readiness, equipment upkeep, and a strong safety culture. You’re proactive when it comes to identifying risks, solving problems, planning work, and responding to unexpected challenges, including emergency situations. Experience in radiological, chemical, or high-hazard environments is a strong asset, as is any background supporting 24/7 operations or experiment hall coordination at research facilities. You are someone who can remain calm under pressure, bring a collaborative mindset, and who has an unwavering commitment to enabling great science through great support. To apply: A career at ESS gives you the opportunity to contribute to the future discoveries within neutron science at a stunning, brand-new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe. We offer market competitive, individualised compensation which is differentiated according to role, responsibilities, individual skills, abilities and achievements as well as monthly pension contributions on top of your salary. If you see yourself in what we’re looking for, please provide your CV and motivation letter in English by clicking on “apply” and following the instructions. Please be aware that we can only accept direct applications made via the ESS website. Submit your application as soon as you can and quote the job reference number ESD-68025 in your application. This role requires additional background screening processes and health and safety checks, which will be performed during the recruitment process. For further information regarding the position, please contact Talent Acquisition Specialist Daniel Nordin Baker on [email protected] or Hanna Wacklin-Knecht - Head of the Scientific Support Division - via [email protected] For trade union information, please contact Unionen representative Mikael Johansson on [email protected] or SACO/Swedish Association of Graduate Engineers representative Marc Kickulies at [email protected] We look forward to receiving your application!
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som miljö- och kemikaliesamordnare arbetar du nära verksamheten och hjälper till med det dagliga miljö- och kemikaliearbetet. Du ger konkret stöd till olika delar av organisationen - från affärsenheter och projekt till produktion och stödfunktioner. En viktig del av arbetet är att hantera och följa upp kemikalieinformation - från registrering och utvärdering till att säkerställa att hanteringen följer gällande rutiner och krav. Du hjälper också till att samla in rätt information, följa upp att processer fungerar som de ska och bidra till att vi har ordning och reda i våra system. Rollen ger dig bred inblick i hur miljö- och kemikaliefrågor hanteras i praktiken och möjligheter att växa i din roll. Exempel på arbetsuppgifter: * Stötta chefer, projektledare och personal med frågor kring miljö och kemikalier * Hjälpa till med att registrera och utvärdera kemikalier i våra system (t.ex. SaabChem och Eco Substance DB) * Samla in och dokumentera information som behövs för miljörapportering * Följa upp att rutiner och instruktioner efterlevs * Vara med och uppdatera lokala arbetsrutiner vid behov * Hjälpa till vid intern utbildning och informera om gällande krav * Följa upp mål, åtgärder och avvikelser inom miljö- och kemikalieområdet Hos oss får du arbeta i en organisation där miljö och säkerhet är viktiga delar av vardagen. Du blir en del av ett team som arbetar tillsammans för att göra skillnad - och du får möjlighet att utvecklas inom ett område som blir allt viktigare för framtiden. Din profil Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom kemi, miljö, naturvetenskap, teknik eller ett liknande område. Relevant yrkeserfarenhet är meriterande men inte ett krav. Du är nyfiken, strukturerad och gillar att hjälpa andra. Du har ett intresse för miljö- och kemikaliefrågor och vill omsätta din kunskap i praktiken. Du trivs med att samarbeta med olika funktioner och ser värdet i att bidra till ordning, kvalitet och säkerhet i det dagliga arbetet. Vi tror att du vill bygga erfarenhet inom miljö- och kemikalieområdet och utvecklas i takt med arbetsuppgifterna. Du har ett öga för detaljer och uppskattar att arbeta strukturerat. Du behärskar både svenska och engelska väl, i tal och skrift. Dessutom kommunicerar du tydligt och har lätt för att samarbeta med andra. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Om kundföretaget Är du en skicklig Automationstekniker med erfarenhet av PLC-programmering? Vill du vara med och utveckla samt optimera automatiserade lösningar för att förbättra effektiviteten inom e-handeln och industrin? SGA Conveyor System växer i takt med sina kunder och söker nu en driven Automationstekniker som brinner för programmering och automation för att utveckla styrsystem i framkant. Företaget grundades 1990 med huvudkontor i Kinna och var till en början främst inriktat på att effektivisera produktionen och transporten av material åt industri- och verkstadsföretag. SGA Conveyor System har i över 30 år hjälpt kunder med smarta lösningar för intern logistik som utvecklar verksamheten och förbättrar lönsamheten. De senaste åren har varit en period av stor tillväxt och SGA har blivit en stor aktör på marknaden som ofta anlitas av etablerade e-handelsföretag. Mer information om företaget finns på https://sga-conveyor.se/ Arbetsuppgifter Som Automationstekniker jobbar du med: • Programmering och utveckling av PLC-system för kundanpassade materialhanteringslösningar • Integration av PLC med HMI, WMS och ERP • Testning, konfigurering och optimering av systemen ute hos kund, både i Sverige och internationellt • Löpande felsökning och teknisk support vid behov, samt att säkerställa att system fungerar optimalt. Projekten startar på kontoret med programmering och förberedelser, sen tar du med dig din lösning ut i verkligheten och ser till att allt fungerar på plats. Det innebär en bra variation av utveckling, problemlösning och kundkontakt. Bakgrund och personliga egenskaper Du som söker bör ha en teknisk utbildning inom automation, elektronik eller mekatronik, alternativt motsvarande yrkeserfarenhet inom området. Vi tror även att du har: • Några års erfarenhet av PLC-programmering, kanske har du också konfigurerat och driftsatt system i industrimiljö • Vana från att jobba i eller nära produktion och trivs när tekniken möter verkligheten • Förmåga att arbeta självständigt, särskilt i kundmiljöer, men gillar också att samarbeta med kollegor för att lösa tekniska utmaningar • Ett öga för felsökning och drivs av att optimera system • God kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska Extra plus om du också har: • Erfarenhet av Siemens (Step 7, TIA Portal) • Arbetat med Rockwell, Mitsubishi eller Beckhoff • Testat på robotintegration eller arbetat med andra automationssystem Vad vi erbjuder Hos SGA Conveyor får du en utvecklande och stimulerande roll i en snabbt växande bransch. Du blir en del av en organisation med tydlig framåtanda där du ges stora möjligheter att påverka. Rollen präglas av frihet under ansvar, vilket skapar utrymme för personlig och professionell tillväxt. Om du drivs av att utvecklas och söker goda möjligheter att göra karriär internt, är detta rätt plats för dig. Vi värnar om din hälsa och ditt välmående och prioriterar balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi bland annat en friskvårdstimme varje vecka, som du gärna får använda i vårt nybyggda gym. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en rekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos kundföretaget. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer