Kalibreringstekniker till Instrumentcenter Sweden AB
Manpower AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Har du ett brinnande intresse för teknik, gillar att lösa problem och är noggrann i ditt arbete? Vi söker nu en kalibreringstekniker som söker ett praktiskt arbete både i laborativ miljö och ute på fältet. Hos oss får du en varierad och självständig roll med stort ansvar. Låter det som något för dig? I denna roll ansvarar du för att kalibrera och justera mätinstrument, både i vårt eget laboratorium (placerat i Nyköping) och på plats hos kund. Du arbetar utifrån tillverkares tekniska specifikationer och ser till att både våra kunders och våra egna instrument håller högsta möjliga mätnoggrannhet. Du ansvarar även för att våra interna referenser kontrolleras enligt gängse standard högre upp i spårbarhetskedjan på ett korrekt och tillförlitligt sätt. Du kommer att ha en bred roll med inslag av både teknik, kunddialog och administrativa uppgifter. Vi söker dig som trivs med variation, har god problemlösningsförmåga och som vill bidra till hög kvalitet och service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * Kalibrering och justering av mätinstrument i företagets labb och hos kund * Medverkan vid fastställande av priser på kalibreringstjänster * Behovsanalys av reservdelar och förbrukningsmaterial kopplat till kalibrering * Genomföra tekniska analyser för våra interna processer * Hantering av kalibreringsärenden i interna system * Felsökning och åtgärdsanalys vid reklamationer * Hålla dig uppdaterad kring produkter, applikationer och tjänsteerbjudanden Du kommer att vara en viktig del i att säkerställa att vårt arbete utförs med hög kvalitet och precision, samtidigt som du har möjlighet att utveckla våra interna processer. Tjänsten är placerad i Nyköping och en tillsvidareanställning hos Instrumentcenter. Vi söker dig som har: * Gymnasieutbildning med teknisk inriktning, eller motsvarande erfarenhet * Gärna två års erfarenhet av tekniskt arbete * B-körkort * Goda datakunskaper * Förmåga att uttrycka dig väl i både svenska och engelska, i tal och skrift * God kännedom om mätinstrument och relevant bransch Som person tror vi att du är strukturerad, serviceinriktad och har en stark känsla för noggrannhet. Du trivs med att arbeta självständigt men har också lätt för att samarbeta med andra. Du är initiativtagande och har ett genuint intresse för teknik och att ge god kundservice. Ansökan Välkommen att söka tjänsten eller höra av dig om du vill veta mer! I denna rekrytering samarbetar Instrumentcenter med Jefferson Wells (ManpowerGroup). Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck på [email protected] eller 072-208 08 92. Intervjuer kommer påbörjas i v 33. Om Instrumentcenter Sweden AB Instrumentcenter Sweden AB, är sedan 2015 ett helägt dotterbolag till Tillquist Group AB. Med över 30 års erfarenhet, hög kompetens och ett brett sortiment bidrar vi till att våra kunder når framgång. Vi säljer högkvalitativa Test- och Mätinstrument och vänder oss till utvecklings- och tillverkningsbolagen inom kraftelektronikindustrin, elektronikindustrin, forskning och laboratorier plus tjänsterna spårbar kalibrering i vårt eget laboratorium eller på plats hos kund samt uthyrning av instrument. Instrumentcenters kontor och kalibreringslaboratorium finns i Nyköping ca 10 mil söder om Stockholm. Tillquist Group AB är en teknikhandelskoncern med egna produkter inom mätteknik samt representanter för flertalet välkända varumärken av mätrelaterade komponenter, produkter och system inom Kraftautomation, Fotonik, Maskinbyggare/OEM, Processautomation och Elektronikindustrin. Tillquist Group AB har ca 50 medarbetare och finns i Kista och i Göteborg.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Senior Systemingenjör DCS – ABB 800xA
AFRY AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning AFRY Advanced Automation är en stor organisation inom AFRY, med över 700 engagerade medarbetare i Sverige hjälper vi våra kunder med avancerade tekniska lösningar. På AFRY i Göteborg och Varberg har vi en mycket hög och bred kompetens inom Industriell IT och Automation som är nischad inom ABB 800xA med ett 20-tal automationsingenjörer. Nu behöver vi bli ännu fler! Gruppen består av kunniga och engagerade kollegor där erfarenhets- och kunskapsdelning är en stark del av kulturen. Vi jobbar primärt i projektform och samarbetar med kollegor inom andra geografier och teknikområden. AFRY består av en fantastisk värld av ingenjörskompetens inom en mängd olika områden. När vi väver dessa samman kan vi erbjuda marknaden något som ingen annan kan. Detta ger dig möjligheter att ta del av AFRYs breda kunnande, inte minst är detta viktigt för din egen kompetensutveckling. Vi söker en erfaren systemingenjör. Utöver att modernisera dagens industri så arbetar vi både mot underhållsorganisationer och i alla projektfaser från förstudier till genomförande och stöd mot flertalet olika industrier. För rätt person finns stora möjligheter till individuell utveckling. Du kommer jobba med systemuppgraderingar, systemering, installation och konfiguration av serverbaserade automationssystem (primärt ABB 800xA). Våra projektleveranser sker genom experttjänster såväl som kompletta funktions- eller totalåtaganden. För denna tjänst erbjuder vi flexibel stationeringsort. Såhär beskriver en av dina blivande kollegor teamet: - Avdelningen präglas duktiga kollegor. Det är en stor grupp att bolla frågeställningar med kapaciteten att ta större uppdrag/projekt. Vi är specialister på 800xA och som ingenjör är det fantastiskt att tillhöra en grupp med flera likasinnade kollegor med en bred kompetens inom området. Vi har högt i tak och ständigt kul tillsammans med en bra gemenskap. Kvalifikationer I alla våra rekryteringar läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du en god kommunikationsförmåga och visar engagemang och nyfikenhet. Du värderar samarbete och är alltid villig att stötta dina kollegor. Dessutom är du strukturerad och noggrann i ditt arbete. Din nyfikenhet och envishet bidrar till att du alltid vill hitta den bästa lösningen. Erfarenhetsmässigt tror vi att du känner igen dig i följande beskrivning: · Ingenjör, tekniker eller motsvarande med flera års erfarenhet inom industri och automation samt gedigen kompetens inom ABB 800xA på systemnivå. I synnerhet erfarenhet av komplexa IT/OT-lösningar. · Erfarenhet av Windows-teknologi, nätverk och installationer av DCS-system. · Erfarenhet av virtualisering (ESXI, HyperV) · Har B-körkort då resor förekommer som en naturlig del av tjänsten. · Behärskar både svenska och engelska mycket bra i så väl tal som skrift. Meriterande: · Kunskap/erfarenhet av NIS2 · Erfarenhet av applikationsprogrammering i 800xA · Erfarenhet av äldre ABB familjer så som Advant system, Sattline mm. · Erfarenhet/certifiering inom 800xA SHC/Advanced services Ytterligare information Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut. Med det sagt finns det också möjlighet att arbeta hemifrån när man så vill eller behöver om det fungerar med verksamheten. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Utöver detta erbjuder vi: · Kollektivavtal · Generöst årligt friskvårdbidrag och företagshälsovård · Tjänstepension · Förmåner via vår partner Benify · Bonus vid tips av rekrytering · Flexibla arbetstider · Tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY som anordnar roliga aktiviteter så som skidresor, träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer! Vi är flexibla vad gäller anställningsstart. Det är välkommet att kontakta oss om du börjat fundera på att byta jobb men inte riktigt är där än. Vi berättar gärna mer om vår verksamhet för möjligheter längre fram i tiden då vi löpande söker fler kollegor. Denna anställning innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-08-20. På grund av semestertider kan återkoppling på din ansökan dröja längre än vanligt. Kontakta mig gärna vid frågor: Lukas Rynkowski, Gruppchef Automation 010-505 02 30 [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Global Distribution Coordinator
OIO Väst AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Tillsammans med vår kund söker vi nu en Global Distribution Coordinator till ett engagerat team om 12 personer. I denna roll blir du en nyckelspelare i att säkerställa att bolagets logistikflöde flyter på som tänkt och att produkter levereras i rätt tid, med rätt dokumentation och i korrekt skick. Om tjänsten Du blir en del av Global Supply Chain Operations och ansvarar för vår distributionsverksamhet via vårt centrallager i Nederländerna samt 18 lokala lager i Europa, USA, Kanada och Australien. Huvudsakliga arbetsuppgifter Koordinering av kundorder: mottagning av order, batch-reservation, aktivering av plock och pack på lager, bokning av transporter, skapande av export-/importdokumentation, spårning av försändelser, hantering av returer, problemlösning och fakturering. Kvalificering och uppsättning av nya kunder Månadsavstämning av försäljning och lager Kontinuerligt förbättringsarbete av processer för att säkerställa robusthet och framtida tillväxt Hantering av pre-wholesale och uppföljning av nyckeltal (KPI:er) Kvalitetssäkringsarbete (avvikelser, CAPA, kvalitetsplaner, larm kring serienummer) Vi söker dig som Har eftergymnasial utbildning inom logistik, supply chain, exportadministration eller företagsekonomi Har tidigare dokumenterad arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller kundservice, där erfarenhet från läkemedelsindustrin är ett plus men inget krav Är van vid att arbeta i affärssystem (ERP), MS Office och Microsoft Teams Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift; andra språk är meriterande Tidigare erfarenhet av GDP (Good Distribution Practice), finansiell och handelsspecifik regelverksamhet är meriterande (intern utbildning ges) Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, då kunden värderar teamets samarbetsförmåga och trivsel högt. För att lyckas i rollen ser vi att du är en lagspelare med ett strukturerat och professionellt arbetssätt samt ett genuint servicetänk. Du trivs med många kontaktytor, både internt och externt, och tar gärna egna initiativ för att driva förbättringar när processer brister. Du är lösningsorienterad, har lätt för att prioritera och arbetar med ett starkt resultatfokus. Dessutom har du god förmåga att planera och hantera din tid, både för kortsiktiga uppgifter och långsiktiga mål. Du kommer till en högpresterande verksamhet som ställer krav därefter, men som också erbjuder ett gediget introduktionsprogram och interna utvecklingsmöjligheter. Om partnerföretaget Företaget är ett internationellt verksamt bolag med huvudkontor i Sverige och har en tydlig nisch inom distribution av högspecialiserade produkter. Verksamheten präglas av höga kvalitetskrav, spårbarhet och ett starkt fokus på att leveranser sker korrekt, i tid och med rätt dokumentation. Bolaget har en global närvaro och arbetar med ett omfattande logistiknätverk som omfattar både centrala och lokala lagerlösningar i Europa, Nordamerika och Australien. Arbetsmiljön är professionell och dynamisk, där struktur, samarbete och ständiga förbättringar står i centrum. Rollen passar särskilt väl för dig som har erfarenhet från logistik, supply chain eller kundservice i en internationell kontext, gärna i en verksamhet med högt ställda krav på dokumentation och regelefterlevnad – även om det inte behöver vara inom läkemedelsbranschen. Om anställningen  Detta är ett konsultuppdrag med anställning som konsult hos OIO under minst 12 månader. Omfattning: Heltid Start: September Placering: Stockholm - Vasastaden Lön: Fast månadslön  Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Erfaren VVS-ingenjör till Ramboll i Umeå
Ramboll Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Job Description På Ramboll Healthcare skapar vi hållbara, smarta och trygga vårdmiljöer för framtiden. Vi utvecklar sjukhus och vårdcentraler som främjar god vård och bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Genom multidisciplinära team som kombinerar teknik, arkitektur och automatisering skapar vi vårdmiljöer som gör skillnad – på riktigt. Vår globala organisation gör det möjligt för oss att samla och tillämpa expertis från hela världen i varje projekt. Vi är organiserade i internationella Spearheads och Service Lines som ger oss möjlighet att samarbeta över landsgränser, dela erfarenheter och dra nytta av den samlade expertisen inom koncernen. I Healthcare innebär det att vi kan erbjuda spetskompetens inom planering och design av vårdbyggnader, oavsett var i världen den finns. I Sverige består Ramboll Healthcare av cirka 160 engagerade kollegor, fördelade över flera orter i landet. Tillsammans driver vi några av landets mest betydelsefulla vårdprojekt – och vi växer! Vi söker dig En utbildningsbakgrund som Civil-, Högskole-, YH- eller gymnasieingenjör med passande inriktning för tjänsten Minst 5 års erfarenhet med VVS-projektering och rollen som konsult Bakgrund inom installationsbranschen är meriterande Ett starkt intresse av att leverera och söka nya tekniska lösningar inom teknikområdet Nyfikenhet inför digitalisering och hur vi kan utveckla vårt erbjudande till gagn för våra kunder Förmåga till samarbete över både tekniska och geografiska gränser God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Det här gör du hos oss Som VVS-ingenjör kommer du att jobba i projekt som sträcker sig över olika storlekar och komplexitet. Med din erfarenhet kommer ditt huvudsakliga fokus att vara på att utveckla tekniska lösningar, ta fram ritningar och säkerställa att projekten följer både tidsplan och budget. Du kommer att vara en nyckelperson i att driva projekteringen framåt, samtidigt som du samarbetar med andra specialister för att hitta effektiva och hållbara lösningar. Ramboll erbjuder en miljö där du kontinuerligt kan utvecklas. Oavsett om du har ambition att ta större ansvar som uppdragsledare eller fördjupa dig inom ditt tekniska område, får du det stöd du behöver för att växa och nå dina mål. Du kommer bland annat att: Konstruktion/projektering av VVS-tekniska installationssystem Ansvarig för projektekonomi, teknikval och samordningen mellan konsulterna i teamet Vara en del i arbetet med nya digitala lösningar som kan effektivisera våra arbetsmetoder samt kunna skapa nya affärsmöjligheter Samarbeta tvärdisciplinärt med olika teknikområden på Ramboll, både nationellt och internationellt Hålla dig uppdaterad inom fackområdet och bidra med nya lösningar. Därför ska du välja Ramboll Healthcare Du får arbeta med komplexa, samhällsnyttiga projekt som gör verklig skillnad. Du ingår i ett nätverk av experter med hög kompetens. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Flexibla arbetsformer, balans mellan arbete och fritid, samt stort fokus på hållbarhet. Du blir en del av ett internationellt företag med stark lokal närvaro i Sverige. Du jobbar i multidisciplinära team där samarbete och tvärfunktionella lösningar står i centrum. Intresserad? Ansök snabbt och enkelt! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med dig som vill vara med och forma framtidens vårdmiljöer. Skicka oss din ansökan – så ser vi fram emot att inleda en dialog om du har den profil vi söker. Sista ansökningsdag: 2025-08-15. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Projektledare inom Elteknik och Automation
Eltecno i Vellinge AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du driva tekniskt utmanande projekt inom elteknik och automation – i ett företag där kvalitet, funktionalitet och innovation står i fokus? Eltecno i Vellinge AB växer och söker nu en erfaren projektledare som vill vara med och ta ansvar för helheten i våra kundprojekt – från idé till färdig leverans. Om oss Eltecno i Vellinge AB designar, konstruerar och tillverkar kundanpassade el-centraler och automationslösningar. Hos oss får du arbeta nära produktion och teknik – i ett företag med korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka. Om rollen Som projektledare hos oss ansvarar du för att planera, driva och följa upp elteknik- och automationsprojekt. Du har en nyckelroll i organisationen, där du samordnar interna resurser, kunder, leverantörer och underentreprenörer. Ditt uppdrag är att säkerställa att projekten håller tidplan, kvalitet och budget – och att kundens behov omsätts till funktionella lösningar. Dina arbetsuppgifter Planera, leda och följa upp el- och automationsprojekt Kalkylera, budgetera och följa upp projektens lönsamhet Koordinera tekniker, leverantörer och samarbetspartners Säkerställa efterlevnad av gällande regler och standarder Identifiera kundbehov och utveckla lösningar i dialog med kund Utföra riskanalyser och leda kvalitetsuppföljningar Bygga goda relationer med både interna och externa intressenter Din profil Krav: Ingenjörsutbildning inom elteknik, automation eller motsvarande erfarenhet 3–5 års erfarenhet av projektledning inom elteknik/automation Teknisk kunskap inom el- och automationssystem (PLC, HMI, SCADA) Erfarenhet av entreprenadjuridik (AB04, ABT06 eller liknande) Svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande: Certifiering som Auktoriserad Elinstallatör (AL) Erfarenhet av CAD-verktyg för elprojektering, t.ex. E-plan Kunskap inom energieffektivisering eller industriell automation Erfarenhet från installations- eller entreprenadbranschen Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Strukturerad, lösningsorienterad och självständig Kommunikativ och duktig på att bygga relationer Affärsmässig och kostnadsmedveten Van att hantera flera projekt samtidigt Vi erbjuder: En trygg heltidsanställning med arbetstid på dagtid Lön enligt överenskommelse (45 000 - 55 000 kr/månad) En familjär arbetsmiljö med korta beslutsvägar Möjlighet att växa med ett företag i utveckling Placering: Vellinge Start: Enligt överenskommelse Ansökan Låter detta som rätt utmaning för dig? Skicka din ansökan och CV till [email protected] så snart som möjligt. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-08-10, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Välkommen till Eltecno – där smart teknik möter praktisk verklighet!

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Material - Produktionsplanerare
PrimeComp AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Material- och Produktionsplanerare Vill du arbeta i ett företag där du får kombinera planering med praktisk hantering av material? Magnetron söker nu en driven Material- och Produktionsplanerare som vill ha en nyckelroll i vår produktionskedja. Hos oss får du ett bredare ansvar än i en traditionell planerarroll – du ansvarar inte bara för planering och systemarbete i IFS Prime, utan även för att materialet fysiskt hamnar på rätt plats vid rätt tid. Du blir en del av ett engagerat team där varje individ har en viktig roll i flödet. Dina arbetsuppgifter: Planera och starta shop orders på både kort och lång sikt Frisläppa inköpsrekvisitioner för att säkra materialbehov Säkerställa materialtillförsel genom aktiv styrning av materialflöden Hantera kassation samt registrera färdiga produkter Genomföra inlägg och batchspårning i förrådssystem Skapa transportförfrågningar och hantera utgående leveranser Hantera returer till leverantörer Delta i inventering i samverkan med produktion Kontinuerligt uppdatera och följa upp produktionsplanen Utöver det dagliga arbetet kommer du även att medverka i förbättringsarbete inom produktion och supply chain – en viktig del där vi uppskattar din initiativförmåga och vilja att utveckla våra processer. Din profil: Vi söker dig som har: 1–3 års erfarenhet av materialplanering, produktionsplanering eller operativt inköp Erfarenhet av affärssystemet IFS Förmåga att planera långsiktigt och driva arbetet framåt enligt plan God struktur och vana att självständigt ta ansvar för dina uppgifter Stark samarbetsförmåga och vilja att bidra i team Förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter är meriterande Övrigt: Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att du måste bli godkänd enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Vissa tjänster kan kräva specifikt medborgarskap.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Instruktör till Volvo Construction
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Bli en del av ett företag som värdesätter ditt bidrag och erbjuder dig möjligheten att forma kundupplevelsen på global nivå. Vi söker nu en driven Instruktör till vår kund, Volvo CE AB, i Eskilstuna. OM TJÄNSTEN Som instruktör på Volvo CE Customer Center kommer du att ansvara för att leverera en exceptionell kundupplevelse. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar att genomföra maskinpresentationer, demonstrationer och testkörningar, samtidigt som du visar upp våra Volvomaskiner för besökare. Du kommer även att delta i utvecklingen av demofältet och bidra till större evenemang och utställningar. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera att genomföra maskinpresentationer, demonstrationer och testkörningar, samtidigt som du visar upp våra Volvomaskiner för besökare. Dessutom kommer du att vara involverad i att utveckla demofältet, delta i större evenemang och utställningar och bidra till fotograferingar. Du kommer också att ha möjlighet att leda utbildningar och bidra till utvecklingen av nya produkter. * Genomföra maskinpresentationer * Genomföra demonstrationer * Genomföra testkörningar * Delta i evenemang och utställningar * Leda utbildningar * Bidra till utvecklingen av nya produkter VI SÖKER DIG SOM - Djup passion för kundupplevelse och ett intresse för Volvos entreprenadmaskiner. - Erfaren operatör av entreprenadmaskiner eller någon som är ivrig att kombinera den färdigheten med möjligheten att presentera våra innovativa lösningar. - Teamplayer med ett kundorienterat tankesätt och drivkraft att övervinna utmaningar och utforska nya sätt att arbeta. - Entreprenörsanda, anpassningsförmåga och innovativt tänkande. - Goda kunskaper inom produkttestning - Goda kunskaper inom kundservice - Goda kunskaper inom maskindemonstrationer - Goda kunskaper inom varumärkesutveckling För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Optimistisk - Målmedveten - Social Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Mätningsingenjör till Sweco
Academic Work Sweden AB
GIS- och kartingenjörer

Vill du vara med och bidra till framtidens hållbara samhällen och städer? Vi söker nu en erfaren mätningsingenjör till Sweco med placeringsort i Sundsvall, Härnösand eller Östersund. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Sweco ligger i framkant när det kommer till digitala arbetssätt och utvecklar den mätningstekniska affären i nära samarbete med Swecos övriga konsulter och kunder runt om i Europa. Affärsenhet mätningsteknik är en nationell linjeorganisation inom Sweco Sverige AB och består av 16 grupper fördelat över 3 regioner, med ca 220 medarbetare utspridda på 20 kontor. I rollen som mätningsingenjör blir du en nyckelperson i Swecos uppdrag där du leder teamen, ansvarar för det tekniska innehållet och ser till att lösningar håller hög kvalité genom hela processen. Du blir en del av ett team med nio kollegor i Västernorrland och Jämtland med lång erfarenhet inom mätningsteknik. Du erbjuds - Ett flexibelt arbete med frihet under ansvar – baserat på Swecos kunders behov såklart! - Att arbeta i några av de mest intressanta och komplexa uppdragen i Sverige - En omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för teknikområdet mätningsteknik i uppdrag mot Trafikverket och andra kunder * Planera, genomföra och följa upp uppdrag med fokus på kvalité * Ansvara för teknikområdets budget och framdrift i projekten * Ta fram teknisk dokumentation och underlag för rapportering * Aktivt bidra till affärsenhetens utveckling genom kompetensspridning och teknikutveckling VI SÖKER DIG SOM - Har flerårig arbetslivserfarenhet inom mätteknik - Kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det krävs i kommunikation med kollegor och kunder - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att arbeta i projekt mot trafikverket - Trafikverksbehörighet typ 2 (TRV2) För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, tillsvidare - Placering: Sundsvall, Härnösand eller Östersund - Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Sweco här!

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Produktionsledare till Eurotempest i Linköping!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du arbeta med TEMPEST-lösningar i ett tryggt och stabilt bolag? Eurotempest Secure Systems AB söker en driven Produktionsledare för att stärka teamet i Linköping. Här får du en viktig roll i ett spännande och växande område inom IT-säkerhet. OM TJÄNSTEN Eurotempest Secure Systems AB är ett företag som utvecklar säkerhets- och tempestcertifierade produkter. Tempestsäkring är en av komponenterna som används för att uppnå IT-säkerhet och kan förenklat förklaras som något som skyddar hemlig information att läcka ut där den inte får vara. Bolagets produkter används inom hela EU och NATO i över 20 länder, av både myndigheter och andra säkerhetsklassade företag. Eurotempest samarbetar direkt med de flesta stora tillverkarna av IT-utrustning för att kunna erbjuda sina kunder de senaste och mest lämpade produkterna för sina behov, samtidigt som formella säkerhetskrav och standarder uppfylls. I rollen som produktionsledare hos Eurotempest kommer du att ha ett brett och varierat ansvar inom produktion, inköp och logistik. Du håller ihop det dagliga arbetet i produktionen, har koll på läget och ser till att saker rullar – från beställning av komponenter till att färdiga produkter packas och går iväg till kund. Du kommer att ha mycket eget ansvar och vara en nyckelperson i teamet. Vi ser gärna att du har lite ledarskapserfarenhet, trivs med att ta initiativ och gillar att skapa ordning och struktur. Rollen passar dig som är praktiskt lagd, har ett intresse för teknik eller elektronik – men du behöver inte vara ingenjör eller expert på det Eurotempest bygger. Eftersom Eurotempest är ett mindre företag hoppar alla in där det behövs. Det innebär att du får vara spindeln i nätet i ett tajt team och gärna tar dig an både högt och lågt med samma engagemang. Du erbjuds - Möjligheten att bli en del av ett innovativt företag som verkar i en viktig och spännande bransch där du får arbeta med IT-säkerhet och motverkan av informationsläckage - En tjänst där du blir en nyckelperson i bolaget från dag ett - En arbetsplats med familjär organisationskultur och korta beslutsvägar där samarbeten och god stämning värderas högt - En tjänst på ett mindre, familjärt bolag där du har tryggheten i att företaget tillhör en större koncern - En gedigen introduktion för att ge dig bästa förutsättningarna att komma in i rollen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som produktionsledare på Eurotempest är du den som håller ihop produktionens vardag. Du ansvarar för att arbetet flyter på smidigt, att kollegorna vet vad som ska göras och att allt fungerar från start till mål. Det handlar inte om att sitta på kontoret och planera på distans – du är en del av produktionen, närvarande på golvet och med i det dagliga arbetet. Du samordnar arbetsuppgifter, prioriterar när det behövs och ser till att eventuella hinder snabbt hanteras. Rollen kräver att du har bra överblick, gillar att ta initiativ och kan skapa struktur även när det är mycket på gång. Vi söker dig som har viss erfarenhet av att leda eller koordinera andra, och som trivs i en praktisk miljö där det händer saker. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter såsom: * Planera och samordna det dagliga produktionsarbetet * Stötta produktionspersonal och koordinera resurser * Säkerställa att arbetet flyter på utan avbrott * Skapa ordning och struktur i produktionen * Följa upp och lösa praktiska problem i vardagen VI SÖKER DIG SOM - Har en gymnasie- eller högskoleingenjörsexamen med teknisk inriktning, exempelvis elektronik. Alternativt arbetslivserfarenhet från en roll där du arbetat med elektronik och/eller mätteknik. - Har tidigare erfarenhet inom produktion och samordning - Har förmåga att driva och prioritera det dagliga arbetet - Vana att ta eget ansvar och fatta beslut - God organisationsförmåga och känsla för ordning och struktur - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har - Tidigare ledarskapserfarenhet För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Ansvarstagande - Socialt självsäker - Intellektuellt nyfiken Övrigt: Innan anställning genomför Eurotempest en säkerhetsprövning. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed finns krav på svenskt medborgarskap. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Eurotempest är specialiserat på att möta kvalificerade försvars- och myndighetskunders behov av IT-produkter och system med hög tillförlitlighet. Deras produkter används inom både EU och NATO i över 20 länder, av såväl nationella som centrala myndigheter. Deras kunder uppskattar möjligheten att välja den senaste teknologin med tryggheten att formella krav och standarder uppfylls. Eurotempests verksamheter i Nederländerna och Sverige ingår i Eurotempest AB-gruppen, IT-delen av Boxholms AB-koncernen. Boxholms AB är ett av Sveriges äldsta industriföretag, med stabil ekonomi och en gedigen historik. Eurotempests personal har decennier av erfarenhet från olika projekt med höga krav på tillförlitlighet, inklusive TEMPEST, miljökrav och kryptolösningar.

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Signalprojektör till Sweco!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du vara med och utveckla framtidens infrastruktur? Nu har du möjligheten att starta din karriär hos Sweco som nu förstärker sin grupp i Gävle eller Borlänge med en signalprojektör. Detta är för dig som är en nyfiken person som motiveras och engageras av att arbeta med eltekniska järnvägslösningar. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Sweco har Nordens bredaste kunskapsbas inom järnväg, spårväg och tunnelbana och nu söker vi efter en signalprojektör som kan stärka upp deras team i Gävle eller Borlänge. Gruppen arbetar med tjänster inom hela kedjan från utredning och analys till projektering, design samt drift och underhåll av anläggningar för spårburen trafik. Som signalprojektör arbetar du i första hand med projektering. Projekteringsarbetet omfattar i huvudsak framtagning av system-, bygg- och förvaltningshandlingar samt förfrågningsunderlag och utredningsmaterial i tidiga skeden. Du kommer att ingå i ett nätverk av professionella ingenjörer och specialister där erfarenhetsutbyte och samarbete mellan kollegor och kontor över hela världen är en naturlig del. Vill du vara med på resan att bidra till utvecklingen och upprustningen av Sveriges järnväg och arbeta med hållbara infrastrukturlösningar så är detta rollen för dig. Du erbjuds - Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor som är måna om gemenskap - Att arbeta med en mängd varierade och spännande projekt - Vara en del av en attraktiv arbetsplats med stora möjligheter till personlig och teknisk utveckling VI SÖKER DIG SOM - Har en ingenjörsutbildning på universitets- eller högskolenivå inom elektroteknik, el/automation alternativt en examen som järnvägsprojektör - Har ett stort och genuint intresse samt förståelse för teknik och är nyfiken och driven för att lära dig mer som signalteknik och järnväg - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift då kommunikation kommer att ske på båda språken - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av projektering, granskning eller besiktning av järnvägens signalsystem För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Målmedveten - Ordningsam Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du har ett genuint intresse av att själv utvecklas och som person är du öppen och nyfiken med ett stort engagemang och eget ansvarstagande. Det viktigaste är inte vad du har gjort utan vem du är. Vi tänker oss att du är entusiastisk och driver saker från idé till målgång – du tar hjälp och söker lösningar för att komma framåt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Sweco via deras hemsida.

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025