Vi söker personal till Älvdalens sim- och ishall
Älvdalens kommun
Fastighetsskötare

Vi söker nu en ny medarbetare till Älvdalens Sim- och Ishall! Är du vår nya kollega? Ishallen i centrala Älvdalen har en fullstor isrink och plats för 700 åskådare. Där finns det is 7 månader om året, ishallen används för träningar, läger, matcher, allmänhetens åkning samt även andra arrangemang. Under säsong som vi inte har is arrangeras bl.a. inlinesåkning, mässor och konserter. I samma anläggning som ishallen ligger simhallen som har en av Sveriges få 50-meters bassänger inomhus. Varje år besöks vi av ca 30.000 badgäster, varav en stor del består av lägerverksamhet. Utöver bassänger finns vattenrutschbana, solarium och café. Detta kommer du att arbeta med Arbetsuppgifter kan förekomma i hela kommunen inom fritidsenhetens verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter utförs i den dagliga driften av Älvdalens ishall. Som t.ex. att köra ismaskin, ansvara för is tillverkning, löpande kontroll och underhåll av is, underhåll av arbetsredskapen och inventarier i ishallen men även övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter året runt i och kring kommunens idrottsanläggningar ingår i denna tjänst. För att skapa bästa möjliga upplevelse för våra besökare behöver du kunna se helheten med skötsel av anläggningen då helt, rent och fint är av mycket stor vikt för oss. Att sköta om och övervaka vår vattenrening i simhallen kan även det komma att ingå i din tjänst. Vem söker vi? För att trivas i rollen har du ett tekniskt kunnande, har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter, är tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är noggrann, välorganiserad, säkerhetsmedveten, ser vad som behöver göras och har öga för detaljer. Du är beredd att lägga stor vikt vid att upprätthålla vår kvalitetsstandard. Vidare bidrar du till ett gott samarbete i gruppen.  Vi söker dig som har: utbildning och/eller erfarenhet inom ismakeri, skötsel av idrottsanläggning eller erfarenhet från liknande tjänster.  B-körkort. Bra att veta Arbetstiden är huvudsakligen förlagd på dagtid men viss kvällstjänst och helg kan förekomma i perioder. Utdrag ur belastningsregistret krävs och ska kunna visas upp på en eventuell intervju. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta, Bobby Haapanen. Har du tidigare arbetat inom Älvdalens kommun kommer vi att ta interna referenser. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida: http://rekryteringslots.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.   Om Älvdalens kommun Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv.  Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Säljare med ambition att utvecklas i Hedemora
Finance Systems Sweden AB
Företagssäljare

Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Fritidsledare
Ludvika kommun
Fritidsledare m.fl.

Kultur- och samhällsutvecklingsförvaltningen består av verksamheter som ansvarar för förvaltning och underhåll av gator och parker, lokala trafikföreskrifter, kultur och fritid samt samhällsplanering, projektering och exploatering. Arbetsplatsen I Ludvika kommun finns tre mötesplatser som drivs i kommunal regi: Haffas, Lorensberga och Grängesbergs fritidsgård. Vi söker dig som tillsammans med oss vill utveckla kommunens öppna ungdomsverksamheter och fritidsutbudet för unga. Arbetsuppgifter Som fritidsledare i öppen ungdomsverksamhet är ditt uppdrag att bedriva attraktiva, demokratiska och trygga mötesplatser/verksamheter för målgruppen årskurs 6 upp till 19 år. Du bidrar till verksamhetens gemenskap och mötet mellan människor utifrån ett främjande och coachande förhållningssätt. Målgruppen ska känna att du är en aktiv och engagerad ledare som tillsammans med besökare och kollegor utvecklar verksamheterna. Utbudet ska vara varierat och tilltala en bred målgrupp, det kan vara allt från planerade och spontana aktiviteter på fritidsgården till lovresor eller större arrangemang. I arbetet ingår det att vara fysiskt aktiv där du tillsammans med besökarna deltar i olika aktiviteter. Du ska även bidra till kommunens demokratiarbete genom att stödja och uppmuntra till ökat engagemang i samhällsfrågor. Du arbetar aktivt för lokal samverkan och nätverkande. Andra förvaltningsövergripande uppdrag kan förekomma. Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med pedagogisk inriktning, fritidsledarutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med ungdomar och/eller unga vuxna. • Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. • God datorvana. • Erfarenhet av att kommunicera via sociala medier. Du bör vara trygg både bakom och framför kameran då verksamheterna marknadsförs och kommunicerar digitalt. • B-körkort. Det är meriterande om du: • Har utbildning i samtalsmetodik, t ex MI (motiverande samtal). • Har erfarenhet av jämställdhetsarbete samt att leda grupper utifrån värderings- och värdegrundsarbete. • Har erfarenhet av att arbeta i projektform (förankra, involvera, planera, marknadsföra, genomföra och utvärdera). • Är insatt och intresserad av ungdomskultur och håller dig uppdaterad i trender både lokalt och nationellt. • Har kunskap om hur en kommunal organisation fungerar. Personliga egenskaper Du är en vuxen förebild som är trygg i dig själv och i ditt ledarskap. Du har en positiv livssyn, är en god lyssnare och har förmåga engagera och entusiasmera. Du har mycket god samarbetsförmåga och har lätt att ta kontakt och skapa relationer. Du ser unga som en resurs, har ett coachande förhållningssätt och vilja att stödja unga i förverkligandet av sina idéer. Du är idérik och har drivkraft att utveckla verksamheterna tillsammans med arbetsgruppen. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar omgivningen. Strukturerad, ansvarstagande, flexibel, lösningsorienterad och stresstålig är andra viktiga egenskaper du bör ha. Dina personliga egenskaper är av stor betydelse som fritidsledare därför kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Heltid (viss tidsnedsättning är möjlig om man så önskar). Schemalagd dag-/kvällstid. Tillträde efter överenskommelse. Tjänsten utgår från Grängesberg och Ludvika Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju. Kontakt Enhetschef, Unni Fredriksson, 0240-860 44, [email protected] Vecka 28-29: Verksamhetschef, Göran Gullbro, 0240-860 52, [email protected] Vecka 31: Verksamhetschef, Hanna Tibbling, 0240-861 54, [email protected] (Vecka 30 har vi inte möjlighet att svara på frågor gällande tjänsten pga semestrar.) Facklig kontakt Kommunal, nås via kommunens växel 0240-860 00. Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Hemtjänsten i Utmeland söker undersköterskor
Mora kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Drömmer du om ett arbete där du verkligen kan göra skillnad i människor liv och vardag? Hos oss på hemtjänsten i Utmeland får du chansen att sprida glädje och trygghet till dem som behöver det som mest. Vi söker engagerade och flexibla personer, både för fasta anställningar och längre vikariat med chans till förlängning, som vill vara en del av vårt team och arbeta för att ge våra brukare en bättre livskvalitet.   Arbetsuppgifter Som anställd hos oss har du en viktig och mångsidig roll som innebär att ge stöd och omsorg till personer som bor hemma och som behöver hjälp med olika vardagliga aktiviteter, bland annat: - Personlig omvårdnad - Måltider - Socialt stöd - Hushållsarbete Du kommer också att utföra delegerade arbetsuppgifter från Hälso- och sjukvårdspersonal, exempelvis träning eller läkemedelshantering. En mycket viktig del i arbetet är att dokumentera omsorgsarbetet i vårt verksamhetssystem enligt instruktioner och Socialstyrelsens rekommendationer. Det innebär att föra anteckningar om våra brukares hälsa och välbefinnande samt rapportera eventuella förändringar.   Kvalifikationer För att anställas tillsvidare krävs det att du är utbildad undersköterska med yrkesbevis men vill du prova på att arbeta hos oss på vikariat är det viktigast att du har: - Kunskaper om vad offentlighet- och sekretesslagen innebär. - Förståelse för grundläggande hygienrutiner. - Förmåga att kommunicera väl på svenska, både i tal och skrift.  Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg och då främst äldreomsorg är ett stort plus.   Övrigt Då vi utför hemtjänst i våra brukares hem krävs körkort B för anställning.   Förmågor och färdigheter Vi söker trygga och stabila personer som sprider glädje och energi. Det är viktigt att man är flexibel i detta yrke och kan anpassa sig efter våra brukares behov. Eftersom vi arbetar dagligen med det mänskliga mötet är det viktigt att anställda hos oss är lyhörda, empatiska och kan skapa förtroende och goda relationer med både brukare och kollegor.     Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Säljare med ambition att utvecklas i Borlänge
Finance Systems Sweden AB
Företagssäljare

Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig Assistent till kvinna i Älvdalen

Nyfiken assistent sökes för timanställning med möjlighet till fasta pass! Om mig: Jag är en pigg och glad kvinna med funktionsnedsättning som söker personliga assistenter att förstärka min assistans med. Jag behöver hjälp med det mesta i min vardag. Jag är nyfiken på livet, gillar socialt umgänge och att vara med där det händer saker. Om dig: Du som söker bör vara öppensinnad och lyhörd för mina önskemål och precis som jag, nyfiken på livet och tillvaron. Du får gärna ha erfarenhet inom yrket men det är inget krav, den personliga kontakten mellan oss är viktigast. Om rollen: Att vara personlig assistent är ett serviceyrke och en ansvarsfull roll och du kommer att få en god introduktion av yrkesrollen. Omfattning: Timanställning för extra vid behov, möjlighet till att få fasta pass finns. Under sommaren finns även möjlighet att täcka upp under ordinarie assistenters semester. Arbetet innehåller både dag, kväll, natt och helg jobb. Start: Omgående. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

25 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Biträdande rektor
Malung-Sälens kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Biträdande rektor till Malungsfors skola - en liten skola med stort hjärta Vill du vara med och leda en skola där varje elev får möjlighet att växa med kunskap, trygghet och ansvar? Nu söker vi en engagerad biträdande rektor till Malungsfors skola, en F-5-skola med cirka 55 elever och ett tiotal medarbetare. Skolan ligger naturskönt, en mil nordväst om centrala Malung. Malungsfors skola ingår i Blomsterbäckens rektorsområde. Här arbetar vi tillsammans utifrån mottot att skolan ska vara en plats där varje elev får utvecklas utifrån sina förutsättningar. Vi värnar om delaktighet, respekt och ett gemensamt ansvar för både elever, personal och skolans utveckling. Som biträdande rektor har du ett övergripande ansvar för Malungsfors skola. Uppdraget omfattar 25 % och innebär: • Personalansvar och arbetsmiljöansvar för skolans medarbetare • Organisatoriskt ansvar för skolans verksamhet • Att tillsammans med rektor leda och utveckla verksamheten med fokus på ett tydligt pedagogiskt ledarskap • Att främja en trygg, stimulerande och utvecklande lärmiljö för både elever och personal Du blir en del av rektorsgruppen i kommunen och samarbetar med övriga skolledare inom organisationen. Du rapporterar till rektor för Blomsterbäckens rektorsområde, som är din närmaste chef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning. Du har förmåga att sätta eleven i centrum och se varje elevs unika behov.  Har du dessutom erfarenhet av en arbetsledande roll med ansvar för personal, ekonomi och administration är det meriterande. Du är handlingskraftig och van att initiera och leda utvecklingsarbete. Samtidigt är du lyhörd, relationsskapande och trygg i kontakt med vårdnadshavare, socialtjänst, BUP och andra samverkansparter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas. Om du har tidigare erfarenhet från arbete inom vår organisation kan interna referenser komma att tas. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Specialpedagog, Mora gymnasium
Mora kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vi söker en specialpedagog till Mora gymnasium. Som specialpedagog kommer du att jobba med följande uppgifter: kartlägga stödbehov, samverka med elevhandledare, handledning till lärare, fortbildning, vara verksam i elevhälsoteamet och basteamet. Fokus kommer att ligga på förebyggande arbete. Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Förmåga att initiera, inspirera, uppmuntra och leda medarbetare i en pedagogisk dialog och utveckling. Förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt. Förmåga att ta initiativ till utveckling. Förmåga att ta ansvar för verksamheten samt sin egen och andras arbetssituation Tjänsten är ett vikariat. Arbetsuppgifter Kvalifikationer Adekvat utbildning för uppdraget Pedagogisk insikt dvs. kunskaper om inlärningsteori, förmåga att se samband mellan teorier undervisningssituationer och mellan pedagogiska metoder och de lärandes utveckling. Kunskap om olika pedagogiska teorier och förhållningssätt som stimulerar till lärande. Goda kunskaper om elevers utveckling och lärande. Goda kunskaper om aktuella styrdokument och berörd lagstiftning. Goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift och goda datakunskaper. Relevant yrkeserfarenhet. Övrigt   Förmågor och färdigheter Flexibel Serviceinriktad Tydlig Strukturerad Gymnasieförvaltningen Gymnasieförvaltningen ingår under en gemensam nämnd för Mora, Orsa och Älvdalens kommuner. Förvaltningen ansvarar för gymnasieutbildning och vuxenutbildning i de tre samverkanskommunerna. Vi är en skola med hög kompetens hos personalen och bra resultat hos eleverna. Vi har elevernas kunskapsutveckling i fokus och en stark tilltro till lärarnas förmåga. I verksamheten finns för närvarande 14 nationella program, introduktionsprogrammen, idrottsgymnasium, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, sfi och högskolestudier på distans. Skolan har ca 1100 elever på ungdomsgymnasiet och ca 600 elever inom vuxenutbildningen. Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sjuksköterska sökes till Kraftaverk under vecka 28-32
Kraftaverk AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Stockrosen Vård och Omsorg AB bedriver kvalificerad vård och boende inom missbruksvård, psykiatri och psykosocialt förändringsarbete samt samsjuklighet. Vi erbjuder en komplett vårdkedja, från omhändertagande av klient till utslussning, där all behandling utgår och anpassas utifrån individen. Stockrosen består av flera verksamheter, där vi har lång erfarenhet och spetskompetens inom våra områden. Vi bedriver kvalificerad vård med evidensbaserade metoder som vi samlat i Stockrosenmodellen, ett arbetssätt som sätter individens behov i centrum. Insatserna anpassas helt individuellt med KBT-baserad vård som bas. Våra verksamheter är Sobera motivations- och avgiftningscenter, Älvstorps Vård och behandlingshem, Fogdhyttans Behandlingshem, Kraftaverk, Villa Leva, Hasslegården och Stockrosen Stödboende. I Stockrosenkoncernen ingår även Stockrosen Psykiatri och Hälsa samt Mottagningen Bergmästaren som tillhandahåller och utför specialisttjänster inom psykiatri, hälsovård och personal.   Arbetsplatsen  Kraftaverk är en specialiserad HVB-verksamhet i Gagnef med 22 platser för män i åldern 21-65 år. Vi tar emot personer med missbruksproblematik, ofta i kombination med psykosociala utmaningar och/eller neuropsykiatriska diagnoser. Behandlingen är evidensbaserad och följer Socialstyrelsens nationella riktlinjer. Kärnan i vårt arbete är KBT, som tillämpas både i grupp och individuellt för att skapa långsiktiga förändringar. Verksamheten är belägen i en naturskön miljö i Gagnefs kyrkby, när Österdalälven, där vi kombinerar behandling med strukturerade insatser och meningsfulla aktiviteter för att ge våra klienter de bästa förutsättningarna för återhämtning.    Vi erbjuder  Som anställd inom Stockrosen koncernen erbjuds du möjligheten att jobba med våra klienters livsviktiga förändring och utveckling. Vi är en arbetsplats som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt friskvårdspeng. Därtill är vi måna om att personalen ska må bra och trivas, vi jobbar utifrån ett nära ledarskap, har korta beslutsvägar och värdesätter personalens delaktighet i det dagliga och framtida arbetet. Vi tar vara på medarbetarnas kompetens och är lyhörda för utvecklingsmöjligheter.    Tjänsten  Just nu söker vi en sjuksköterska på ca 75% under veckorna 28-32.    Arbetsuppgifter  Som sjuksköterska i vår verksamhet erbjuds du ett spännande, stimulerande, meningsfullt och utmanande arbete där du har en viktig del i klientens vårdkedja. Du ingår och jobbar i team tillsammans med föreståndare/verksamhetschef, läkare, terapeuter, behandlingsansvariga och behandlingspersonal där klientens mående och motivation är i centrum. Vi söker dig som är driven, engagerad, flexibel och trygg i din yrkesroll som med öppenhet och nyfikenhet skulle vara intresserad av jobba vid behov i vår verksamhet. Arbetsuppgifterna kommer att vara av varierande slag: läkemedelshantering, delaktig i inskrivning, delta på läkarronder, delegering av övrig personal, apoteksgranskningar och andra förekommande uppgifter inom HVB. Stödjande/enskilda samtal med klienterna ingår också i tjänsten. För mer information kring arbetsuppgifterna, vänligen kontakta vår kontaktperson för tjänsten.    Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper   Legitimerad sjuksköterska. Meriterande om du har tidigare erfarenheter (arbete/utbildning) från missbruksvård eller inom psykiatrisk verksamhet.    Du ska ha goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift samt goda IT-kunskaper. En god administrativ förmåga och intresse för dokumentation då det är en del av arbetsuppgifterna.    Personliga egenskaper:   -          Vi söker ansvarstagande och strukturerade medarbetare som har en förmåga att möta och hantera olika individer utifrån deras missbruksproblematik och förutsättningar.  -          Därtill är du trygg i dig själv, lugn och kan hantera arbetet på ett flexibelt och lösningsfokuserat sätt.  -          Vi rekryterar omsorgsfullt och lägger stor vikt läggs vid personlig lämplighet. -          Du behöver kunna arbeta självständigt.    Utdrag från Polisens misstanke- och belastningsregister genomförs vid ev. anställning.    Ansökan  Sista ansökningsdag: 30 juni 2025  Dina ansökningshandlingar ska innehålla ett uppdaterat CV, ett personligt brev samt relevanta betyg som styrker din utbildningsbakgrund.    Anställning Tjänstgöringsgrad: ca 75% på timme     Anställningsform: Intermittent vid behovsanställd (Timvikarie)  Tillträde: Omgående för tjänstgöring v- 28-32  Lön: Timlön med individuell lönesättning. Kollektivavtal: Behandling, vård och omsorg – Vårdförbundet.

25 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Speciallärare till Bjursås skolområde
Falu kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Bjursås skolområde står inför en spännande utvecklingsfas och söker nu en engagerad och kvalificerad speciallärare som vill vara med och forma framtidens skola. Skolområde består av tre skolor; Bjursåsskolan F–9, Grycksboskolan F-6 och Sågmyraskolan F-6. Samtliga skolor är landsbygdsskolor och har alla nära till fina grön- och skogsområden samt goda möjligheter till frilufts- och idrottsaktiviteter. Skolområdet består av ca 600 elever och ca 100 medarbetare. I området vill vi att eleverna ska känna trygghet och välmående i skolan samt förtroende för de vuxna som finns runt omkring dem. Här samverkar personalen engagerat för att alla elever ska ges möjligheter att utvecklas till sitt bästa jag. På alla våra skolor arbetar vi målmedvetet med att utveckla elevhälsoarbetet för att främja hälsa och förebygga ohälsa. För att nå utveckling och skapa vi-känsla arbetar vi med kollegialt lärande.  Vi arbetar systematiskt med att stärka elevhälsoarbetet i syfte att främja elevers hälsa och förebygga ohälsa. För att uppnå hög måluppfyllelse och skapa gemenskap arbetar vi med kollegialt lärande och strävar efter att såväl elever, vårdnadshavare som personal ska känna stolthet över vår skola. Vi tror starkt på kraften i samverkan för att nå goda resultat. Arbetsuppgifter Som speciallärare ingår du i skolans elevhälsoteam och har en central roll i det specialpedagogiska arbetet. Du arbetar i nära samverkan med rektor, andra speciallärare, specialpedagoger samt övriga professioner inom elevhälsan. Du kommer även att ingå i verksamhetens skolutvecklingsgrupp som leds av rektor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: ? Kvalitetssäkra det specialpedagogiska arbetet utifrån aktuell forskning och gällande styrdokument. ? Bidra till att tidigt identifiera och kartlägga elevers behov av särskilt stöd. ? Genomföra kartläggningar, utredningar och upprätta åtgärdsprogram i nära dialog med mentorer, elever och vårdnadshavare. ? Fungera som konsultativt och handledande stöd till kollegor, rektor och vårdnadshavare. ? Bidra till det systematiska kvalitetsarbetet för att höja måluppfyllelsen. ? Arbeta både enskilt och i klassrum med elever samt handleda kollegor i syfte att anpassa och utveckla lärmiljöer. Kvalifikationer För rollen krävs: ? Lärarlegitimation med behörighet för undervisning i årskurs 7–9. ? Speciallärarexamen eller pågående utbildning till speciallärare/specialpedagog (styrks med intyg). ? God kommunikativ förmåga i svenska, både muntligt och skriftligt. ? Digital kompetens och vana att använda digitala verktyg som en integrerad del i undervisning och dokumentation. Personliga egenskaper Vi söker dig som är flexibel och tillämpar en variation av metoder för att möta elevers olika behov. Du är analytisk, utvecklingsinriktad och har förmåga att reflektera över och förbättra din pedagogiska praktik. Du kommunicerar väl och samarbetar effektivt med elever, kollegor, vårdnadshavare och skolledning. Din förmåga att handleda och stödja kollegor är av stor betydelse. Meriterande kvalifikationer ? Erfarenhet av att ha undervisat 7–9 ? Goda kunskaper om funktionsvariationer ? Lång erfarenhet av arbetet som speciallärare Anställningsvillkor Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju." För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. I denna tjänsteutövning använder vi Freja för identifiering i vissa digitala plattformar och verksamhetssystem. Du kan läsa mer om Freja och hur det fungerar samt hur du skaffar det inför en eventuell anställning på webbsidan: https://frejaeid.com/skaffa-freja-eid/ Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025