Fastighetskonsult är ett företag som erbjuder tjänster inom rådgivning, utbildning och rekrytering. I samarbete med vår partner Connecto, som har avtal med Arbetsförmedlingen, söker vi nu en engagerad och driven handledare till ett spännande uppdrag i Gävle. Brinner du för att göra skillnad och vägleda människor mot nya möjligheter på arbetsmarknaden? Då kan det här vara jobbet för dig! Som handledare kommer du att ha en nyckelroll i deltagarnas utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Kartläggning och Coachning: Du kommer att ha nära kontakt med deltagarna för att kartlägga deras behov av stöd för deras egna karriärutveckling Workshop: Du tillhandahålla gruppaktiviteter som bidrar till deltagarens vägledningsprocess, som bidrar till att utveckla och bredda deltagarnas kunskaper om arbetsmarknaden, utbildningsvägar och studiefinansiering inför kommande karriärval. Studie- och företagsbesök: Du planerar och leder anpassade studiebesök kopplat till deltagarens vägledningsprocess, på företag och olika utbildningsinstitutioner, för att ge deltagarna inblick i olika yrkesroller och utbildningsmöjligheter. Krav för tjänsten För att vi ska kunna gå vidare med din ansökan behöver du uppfylla följande krav: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom ett eller flera av följande områden: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och grupppsykologi Karriärvägledning Meriterande kunskaper och egenskaper Utöver de formella kraven ser vi gärna att du har: Erfarenhet av att arbeta med Worbuster och MFSA. Ett välutvecklat lokalt nätverk inom näringslivet och föreningslivet i Gävle med omnejd. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med arbetsmarknadspolitiska program. Ett stort intresse för att ge god service och hjälpa andra. God förmåga att planera och organisera ditt arbete, samt att arbeta effektivt med individens bästa i fokus. En social och öppen personlighet som uppskattar att knyta nya kontakter och arbeta i team. Flytande svenska i tal och skrift. Det är en fördel om du även behärskar arabiska eller något annat språk.
Som platsansvarig på Member 24 har du det övergripande ansvaret för ett av våra gym och försäljningen. Du arbetar mot att uppnå försäljningsmål, säkerställa hög servicenivå för våra medlemmar samt se till att gymmets dagliga drift fungerar. Dina ansvarsområden kommer vara: försäljning, receptions arbete, kundservice samt hålla ordning & reda på gymmet. Vi söker dig som är driven, målfokuserad, flexibel, har mycket energi i arbetet samt är beredd att lägga mycket tid på försäljning i ditt arbete, för att leverera mot budget och uppsatta mål. Du bör ha god datakunskap då detta är ett viktigt arbetsverktyg i din roll. Du ingår i ett team av åtta stycken platsansvariga och en Teamleader för din stad. Det är viktigt för oss att du gillar att arbeta med försäljning, kan arbeta mycket strukturerat mot tydliga mål och budget samt gillar att ha många bollar i luften. Det finns riktlinjer för verksamheten som kommer att underlätta för dig i din roll. Vi erbjuder dig: En tjänst på 50-100 % med fast månadslön samt möjlighet till flera bonusar varje månad. Arbetstider enligt gymmens öppettider. Tillträdesdatum är hösten 2025. Sista ansökningsdag är 31/8-2025. Kvalifikationer: I rollen som platsansvarig behöver du vara: Ha ett brinnande intresse att arbeta med försäljning. Redo att ”kavla upp ärmarna” när det behövs. Engagerad och driven som person med mycket energi. Målinriktad med hög känsla för service. Ordningsam, strukturerad och noggrann. För att lyckas i rollen ska du ha: Som minst gymnasial utbildning med godkända betyg. Minst 1 års erfarenhet av liknande arbeten t ex inom försäljning, detaljhandel eller från gymbranschen. Goda kunskaper i att hantera Officepaketet. Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift. Om oss: Member 24 startades i Västerås 2010 och vi finns idag på ett flertal orter i Mälardalen, Stockholm samt i Gävle/Sandviken och Falun. Vårt mål är att ge våra medlemmar den mest inspirerande och bästa gymupplevelsen till ett riktigt bra pris. De flesta av våra gym är öppna dygnet runt och vi erbjuder utrustning från världsledande leverantörer såsom Technogym och Eleiko. På utvalda gym finns häftiga studios för gruppträning, där vi kör både egna koncept och program från samarbetspartners t ex Les Mills. https://member24.se/ Sök jobbet direkt via: https://jobs.member24.se/
Som extraanställd receptionist på Member 24 arbetar du tillsammans med ditt team mot att uppnå försäljningsmål, säkerställa hög servicenivå för våra medlemmar samt se till att gymmets dagliga drift fungerar. Dina arbetsuppgifter kommer vara bland annat: Receptionsarbete, försäljning av medlemskap, ärendehantering, kundservice samt att hålla ordning & reda på gymmet. Vi söker dig som är flexibel, driven, gillar att arbeta med försäljning samt kan arbeta mycket strukturerat mot tydliga mål och förväntningar. Du bör ha god datakunskap då detta är ett viktigt arbetsverktyg i din roll. Det finns riktlinjer för verksamheten som kommer att underlätta för dig i din roll. Vi letar efter kollegor som vill växa tillsammans med oss på lång sikt, tex att man kombinerar denna tjänst med studier eller annan deltidstjänst. Det är viktigt för oss att du kan hoppa in med kort varsel (samma dag), tycker om att ha mycket ansvar, trivs att arbeta självständigt samt gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Samt att du kan jobba på alla gym i Gävle och Sandviken. Omfattning: Vid behov/extra i Gävle och Sandviken. Tillträde: 1/9-2025. Sista ansökningsdag: 17/8-2025. Kvalifikationer I rollen som extraanställd receptionist behöver du vara: Intresserad av och gilla att arbeta med försäljning. (Tidigare erfarenhet av arbeten inom försäljning är ett stort plus.) Redo att ”kavla upp ärmarna” när det behövs. Engagerad och driven som person med mycket energi. Målinriktad med hög känsla för service. Ordningsam, strukturerad och noggrann. För att lyckas i rollen ska du ha: Som minst gymnasial utbildning med godkända betyg. Vi föredrar minst 1 års erfarenhet av liknande arbeten t ex inom detaljhandel eller från gymbranschen. Goda kunskaper i att hantera Officepaketet. Erfarenhet från arbete mot budget och uppsatta mål är ett plus. Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift. Om oss: Member 24 startades i Västerås 2010 och vi finns idag på ett flertal orter i Mälardalen, Stockholm samt i Gävle/Sandviken och Falun. Vårt mål är att ge våra medlemmar den mest inspirerande och bästa gymupplevelsen till ett riktigt bra pris. De flesta av våra gym är öppna dygnet runt och vi erbjuder utrustning från världsledande leverantörer såsom Technogym och Eleiko. På utvalda gym finns häftiga studios för gruppträning, där vi kör både egna koncept och program från samarbetspartners t ex Les Mills. https://member24.se/ Sök jobbet direkt via: https://jobs.member24.se/
Addici Security & Technology söker en självständig och affärsinriktad ledare för att driva vår verksamhet mot nya mål. Genom stort kundfokus och med ekonomisk och kvalitetsmässig uppföljning kommer du utveckla, planera och leda verksamhetens arbete mot våra mål. Driftområde Nord utgår från vår verksamhet i Gävle men ansvarar även för uppdrag i Dalarna och längst kusten upp till Sundsvall. Det huvudsakliga ansvaret är att ·ansvara för den dagliga samordningen och ledningen av personal och leveranser inom driftområde Nord med bas i Gävle. · utveckla och upprätthålla en god och affärsmässig kommunikation med kunderna och leverantörer · säkerställa en professionell och tillfredsställande leverans gentemot kunder · identifiera och utnyttja synergier mellan dem eller de uppdrag och tjänster som vi levererar inom driftområdet. ·affärsutveckling mot nya kunder i samarbete med vår säljavdelning. ·rekrytering och planering av uppdrag och personal i nära samverkan med vår centrala planeringsfunktion. Vi erbjuder dig · ett företag som erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats på ett expansivt företag · en fast lön med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag · att bli en del av ett härligt team som motiverar och ställer upp för varandra och där vi dagligen arbetar tillsammans för att skapa och upprätthålla den fina kultur som vi har byggt upp · kompetens- och karriärsutveckling för att våra medarbetare ständigt ska utvecklas och nyttja sin fulla potential Grundkrav för ansökan · Gymnasiekompetens eller motsvarande · Behärska svenska språket såväl i tal som skrift · God fysik och psykiskt stabil ·Körkort B – Personbil Meriterande · Väktare och/eller ordningsvaktsutbildning är meriterande. · Branscherfarenhet från bevakningsbranschen · Bakgrund inom affärsutveckling/försäljning För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester samt vid anställning utför även bakgrundskontroller samt godkännande via länsstyrelsen. Rollen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer genomföras innan anställning. Övrig information Vid frågor kontakta: Peter Hellsing [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Välkommen med din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. Addici Security & Technology är en strategisk säkerhetspartner, ledande rådgivare och utförare inom riskhantering, bevakning, larmcentral, säkerhetsteknik och IT. Addici är en del av Coor och kan erbjuda säkerhet i kombination med facility managementtjänster. I partnerskap med våra kunder levererar vi lönsamma affärer – vi är kundernas trygga val. Bland våra kunder finns allt från små bolag till några av Sveriges mest komplexa anläggningar samt offentlig verksamhet. Med snart 40 års branschkunskap och över 800 anställda är vi redo att trygga våra kunders verksamhet, nu direkt och med morgondagens utmaningar.
Vill du göra skillnad – på riktigt? Bergsjö skola söker lärare i svenska och so (åk 1-6) På Bergsjö skola arbetar vi för att varje elev ska lyckas – inte genom tur, utan genom tydligt ledarskap, starka relationer och ett gemensamt driv att utveckla vår undervisning. Nu söker vi en engagerad lärare i svenska och so-ämnena som vill vara med och forma framtidens skola tillsammans med oss. Om tjänsten Du kommer att undervisa i svenska och so-ämnena i årskurs 4-6 och ingå i ett dedikerat arbetslag. I åk 4-6 har vi 2 klasser i varje årskurs, kommande läsår stärker vi upp bemanningen och jobbar med 3 behöriga lärare/årskurs. Detta ger ökade möjligheter till ett flexibelt tvålärarsystem, vilket innebär att du samarbetar tätt med de närmsta kollegorna för att skapa struktur, trygghet och högre måluppfyllelse för eleverna. För rätt person finns även möjlighet att kombinera tjänsten med ett försteläraruppdrag med fokus på skolutveckling. Vi erbjuder dig: - En skola där elevens utveckling står i centrum - En tydlig satsning på kollegialt lärande - Stort utrymme för pedagogisk utveckling och innovation - Ett nära ledarskap och engagerade kollegor - Möjlighet att påverka och driva skolutveckling på riktigt Vi söker dig som: - Är legitimerad lärare i Sv/So för årskurs 1-6 - Har ett starkt intresse för undervisningsutveckling och samarbete - Vill arbeta i ett systematiskt och professionellt lärandeklimat - Är trygg i din lärarroll och tror på alla elevers förmåga att lyckas - Gärna har erfarenhet av att leda utvecklingsarbete (för försteläraruppdrag) Om Bergsjö skola Vi är en F–9-skola i hjärtat av Nordanstig, med cirka 500 elever. Anpassade Grundskolan 1-10 har också sin verksamhet i samma lokaler. Här möts du av ett högt engagemang bland personalen och en tydlig ambition att göra skillnad – varje dag. Var med och bygg framtiden med oss! Nordanstigs kommun består av flera skolor med totalt ca 900 elever med ett gemensamt högstadium i Bergsjö. Tillsammans arbetar vi för en högre måluppfyllelse och en mer likvärdig skola. Skolverket, SPSM, Mittuniversitetet och RUC-X är några av de parter vi samarbetar med för att uppnå detta. Vi arbetar för likvärdighet och samma förutsättningar mellan skolorna, då alla elever möts upp i kommunens högstadium. Vi arbetar för bra övergångar och med en reflekterande miljö där alla får möjlighet att utvecklas och nå goda resultat. Vi jobbar målmedvetet med att utveckla vår undervisning i samtliga verksamheter och basen i detta arbete är kollegialt lärande. Inom våra skolor jobbar vi för att laget är större än jaget. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Nu söker vi dig som vill vara med på den spännande resan att forma dagens ungdomar till framtida ansvarsfulla vuxna. Övrigt Tjänsten kan komma att inledas med en provanställning. Inför eventuell intervju, ta med ett aktuellt belastningsregister. Alla våra medarbetare har 2000 kr/år i friskvårdsbidrag och vi eftersträvar en jämn könsfördelning i våra verksamheter. Urval och intervjuer kan ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan! Låter det som något för dig? Tillsammans bygger vi en skola där både elever och vuxna växer. Varmt välkommen med din ansökan! Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.
Var med och bygg framtiden med oss! Nordanstigs kommun består av flera skolorter med totalt ca 900 elever med ett gemensamt högstadium i Bergsjö. Bergsjö skola är en F-9 skola med ca 500 elever. Anpassade grundskolan 1-10 har också sin verksamhet i samma lokaler. Tillsammans arbetar vi för en högre måluppfyllelse och en mer likvärdig skola. Skolverket, Umeå universitet, SPSM, Mittuniversitetet och RUC-X är några av de parter vi samarbetar med för att uppnå detta. Vi arbetar för likvärdighet och samma förutsättningar mellan skolorna, då alla elever möts upp i kommunens högstadium. Vi arbetar för bra övergångar och med en reflekterande miljö där alla får möjlighet att utvecklas och nå goda resultat. Vi jobbar målmedvetet med att utveckla vår undervisning i samtliga verksamheter och basen i detta arbete är kollegialt lärande. Inom våra skolor jobbar vi för att laget är större än jaget. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Nu söker vi dig som vill vara med på den spännande resan att forma dagens ungdomar till framtida ansvarsfulla vuxna. Vi söker En utbildad lärare med legitimation i spanska, 100% Om jobbet Om du väljer att komma till oss ingår du i ett arbetslag med flera lärare som undervisar samma klasser som du. Du ingår även i ett ämneslag där ni planerar tillsammans och utbyter idéer och tankar. Det dagliga arbetet omfattar alla uppgifter som ingår i en lärares uppdrag. Enskilt och tillsammans med dina kollegor planerar, genomför, utvärderar och säkerhetsställer du en högkvalitativ undervisning som skapar sammanhang och utmanar eleverna på rätt nivå. Du kommer, tillsammans med skolans personal, bidra till det kollegiala lärandet. Undervisningen sker i år 6-9. Personliga egenskaper Som person har du en god ledarskapsförmåga, har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap och kan anpassa din undervisning därefter. Du gör eleverna delaktiga i planeringen och kan synliggöra och vidareutveckla elevernas läroprocesser. Du reflekterar över ditt arbete på ett systematiskt sätt, både enskilt och tillsammans med dina kollegor och är mån om att skapa en trygg lärandemiljö med studiero, förtroende och respekt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Övrigt Provanställning i början av tjänsten kan komma att bli aktuellt. Inför eventuell intervju, ta med ett aktuellt belastningsregister. Alla våra medarbetare har 2000 kr/år i friskvårdsbidrag. Inom våra verksamheter eftersträvar vi en jämn könsfördelning. Urval och intervjuer kan ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan till oss! Välkommen med din ansökan! Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.
Vi söker nu en till medarbetare till vårat team med start omgående. Tjänsten är en heltids tjänst med tider både helger och vardagar. Du ska kunna vara flexibel, hjälpsam och veta hur man arbetar i ett team. Du ska kunna arbeta bekväma som obekväma tider. Krav är att du ska kunna prata,skriva och förstå svenska. För att söka tjänsten ring Lokman 0730366524
Tänk dig en skola som är öppen för alla. En skola som står för nyfikenhet, nytänkande och närhet. Där varje elev får vara den hen vill vara. Där vi tillsammans kan utveckla idéer och odla drömmar. Vi har Sveriges viktigaste jobb och det tar vi på stort allvar. Lärandeförvaltningen söker nu en utvecklingsledare till fritidshemmet på Ede skola. Ede skola är en F-9 skola med ca 500 elever där verksamheten är organiserad i två arbetslag: F-6-och 7-9. I nära anslutning till skolan finns bibliotek, elljusspår, idrottshall och simhall med utomhusbad. Vi vill göra skillnad och skapa möjligheter. För nutid och framtid. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna jag kan, jag vill, jag vågar! Vi fortsätter att utveckla en skola för alla - vill du vara med? Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som utvecklingsledare har du ett mångfacetterat uppdrag där du verkligen kan göra skillnad för de viktigaste vi har, våra barn och ungdomar. I ditt uppdrag ingår att bistå rektorn i att leda och planera det systematiska kvalitetsarbetet med fokus på att utveckla verksamheten för fritidshemmet och skapa en god arbetsmiljö. Du arbetar utifrån de styrdokument som rör verksamheten, samt stödjer rektorn i att följa upp och utvärdera verksamheten på fritidshemmet och vidta förbättringsåtgärder utifrån fattade beslut. Kollegialt samarbete är viktigt i hela vår organisation, och som utvecklingsledare främjar du det i syfte att öka skolans måluppfyllelse. Din profil Du är flexibel, strukturerad och tydlig i relationen till eleverna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas och passa i rollen som utvecklingsledare är du kreativ, lyhörd och flexibel och du har en god organisatorisk förmåga. Du kan både följa och visa vägen samtidigt som du skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Du ser till helheten och har förmåga att se samband som stärker och utvecklar verksamheten. Du arbetar med relativt stor handlingsfrihet utifrån rektors delegation samt utifrån statliga och kommunalt fastställda mål och inom givna ekonomiska ramar, och du har stort ansvar utifrån verksamhetens styrdokument. Det är viktigt att du är trygg, stabil och har självinsikt samt har förmåga och mod att se möjligheter. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du arbetar aktivt tillsammans med dina medarbetare för att skapa förtroendefulla relationer. För den här tjänsten är det ett krav att du har: - Relevant högskoleutbildning Det är också önskvärt att du har: - Tidigare erfarenhet av arbete inom skolverksamhet gärna mot fritidshemmet - Ledarerfarenhet Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Före erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: http://hudiksvall.se/flyttbidrag Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Gävle omfattar den slutna anstalten Gävle, den öppna anstalten Gruvberget och häktet Bomhus. Vår verksamhet pågår dygnet runt och den största yrkesgruppen är kriminalvårdare och till stöd finns drygt ett tiotal andra befattningar för att säkerställa vårat uppdrag. På anstalterna Gävle och Gruvberget är de intagna sysselsatta med utbildning, annan strukturerad verksamhet, behandlingsprogram, självförvaltning eller i arbetsdriften som i huvudsak består av snickeriproduktion. Till anstalten och häktet i Bomhus kan du enkelt ta dig med kollektivtrafik, till anstalten Gruvberget krävs tillgång till bil. Personalparkering finns. Nu söker vi kock på timvikariat till anstalten Gävle och häktet Bomhus. Du erbjuds möjlighet att arbeta året ut med eventuell möjlighet till förlängning. I denna process sker urval och intervjuer löpande så inkom med din ansökan redan idag. Varmt välkommen. ARBETSUPPGIFTER Som kock lagar du mat till de intagna på anstalten och häktade personerna men även i viss mån till personal. Arbetsuppgifterna är alla i ett storkök förekommande som planering, inköp, tillagning av lunch och middag. I arbetsuppgifterna ingår även städning av kökets lokaler, disk samt egenkontroll i enlighet med gällande lagstiftning. Tillagning av dietkost och annan särskild kost förekommer. Arbetet sker i samverkan med personal i andra funktioner. En del av det dagliga arbetet innebär klientnära arbete i köket. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är lugn och kontrollerad i stressituationer och samarbetar bra med andra människor. Du har ett gott omdöme och tar ansvar för dina uppgifter. För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • Restaurang- eller storhushållsutbildning på gymnasienivå alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. • B-Körkort Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta i storkök. • Erfarenhet av att arbeta med egenkontroller. • Erfarenhet av att arbeta med specialkost. • Relevanta språkkunskaper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Vill du göra skillnad för barn och ungas psykiska hälsa i skolan? Ovanåkers kommun söker en engagerade skolkurator till den Centrala elevhälsan. Som skolkurator är du en viktig del av elevhälsoteamen på respektive skola. Ditt uppdrag är att i första hand arbeta hälsofrämjande och förebyggande i nära samverkan med skolledning, pedagoger och övrig personal. Du bidrar aktivt till skolans värdegrundsarbete och det kompensatoriska uppdraget. Ovanåker kommuns Centrala elevhälsa består just nu av två skolkuratorer och vi behöver förstärka teamet med ytterligare en skolkurator. Förutom denna profession så ingår även skolpsykolog, skolsköterskor samt specialpedagoger i den Centrala elevhälsan. Som skolkurator arbetar du på rektors uppdrag. Arbetsuppgifter Som skolkurator arbetar du på både grupp-och individnivå, för att få till ett väl fungerande arbete som är hälsofrämjande istället för åtgärdande, arbetar vi alltmer på gruppnivå. Du bidrar utifrån din profession till de olika skolornas elevhälsoteam. Du samarbetar med många olika professioner både inom skolan, kommunen och med andra aktörer. Du genomför yrkesmässiga samtal, såsom stöd-, motivations-, kris- och konfliktsamtal liksom rådgivande och bearbetande samtal med enskilda elever. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har socionomexamen eller motsvarande utbildning Har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar Är engagerad i frågor som rör barns och ungas psykiska hälsa Har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer Arbetar strukturerat och självständigt, men också gärna i team Har ett professionellt bemötande och är trygg i att möta elever i olika livssituationer Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning 100% Semestertjänst med månadslön Tillträde enligt överenskommelse Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under annonseringstiden Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Välj ett jobb för att visa detaljer