Vi söker en Harley-Davidson Mekaniker Advanced alt. Master Technician
Järvsö Motor AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Om jobbet Järvsö Motor AB är en av hälsinglands största motor-butiker. 3,500 kvadratmeter fyllt av Motorcyklar-Tillbehör och verkstad. Företaget startades 1984 av samma ägare som idag, Så vi har funnits i 40 år och våran ambition och huvudsakliga inriktning är att vara en fullserviceanläggning med absolut högsta service inom MC-ATV-SNÖSKOTER. Vi säljer nya Motorcyklar – fyrhjulingar ATV-UTV och snöskoter från: HARLEY-DAVIDSON, KTM & POLARIS. Och begagnade av alla välkända fabrikat. Vårt motto är att vi med bästa servicegrad ska kunna erbjuda allt kunden behöver. Så att varje kund skall kunna ha maximal glädje och nytta av ditt fordon eller maskin A merit, B-körkort och erfarenhet av arbete på verkstad? Är du en gedigen mekaniker? I så fall har vi drömjobbet för dig! Vi har fått flera utmärkelser från bland annat Harley-Davidson & Svedea 2017 H-D Bar & Skeild Award 2020 Årets MC-Handlare Svedea 2021 Svedea Årets MC-Verkstad 2022 H-D Dealer of the year Norden 2022 Top performer dealer 1/66 in the world 2023 Touring Sales EMEA Europe Så som du förstår så strävar vi efter att alltid göra vårat bästa och att vara i framkant. Vana, erfarenhet, utbildning av att laga Harley-Davidson, är det vi söker. En merit också om du har erfarenhet av motorcyklar fyrhjulingar och snöskoter, och av dom fabrikat vi säljer, Då du själv hela tiden utvecklar dig och gör kurser som idag till 80% görs via internet. Dessa är ett krav från leverantör att fullfölja för att, få ha auktorisationen som mekaniker av deras produkter. Men detta är du redan insikt i eftersom du har en Advanced eller Master Technician utbildning från Harley-Davidson Det ligger på och i ditt ansvar att fullfölja dessa. När alla kurser är genomgångna och godkända av leverantör: Polaris-KTM-Harley-Davidson så får du också samtidigt högre lön. Vår strävan är att ala våra tekniker skall utbildas på sikt till Master Technician, en utbildning som vi bekostar. Du har förmågan att ge god service trots att vissa dagar kan vara stressiga. Din omgivning och dina tidigare arbetsgivare beskriver dig som positiv och engagerad. Vi tror att du är en positiv person som ger det där lilla extra, samtidigt som du brinner för att ge våra kunder bästa möjliga service! Vi är ett sammansvetsat gäng som trivs ihop och brinner för det vi gör och våra produkter, och vi har otroligt roligt på jobbet. Så nu har du chansen att bli en av oss i vårat Team. Vi behöver utöka med ytterligare en medarbetare på vår verkstad inför 2025, då efterfrågan av våra tjänster på verkstaden har ökat mycket , så känner du att detta skulle passa dig . Sök tjänsten nu! Tillträde enligt överenskommelse snarast Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Mekaniker, Motorcykelmekaniker , Tekniker
Järvsö Motor AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Tjänsten innefattar sedvanligt arbete på en Mc-ATV-Snöskoter verkstad. Hos oss finns en rolig och utvecklande mix av arbetsuppgifter. I huvudsak kommer du att utföra service, reparationer, felsökning samt förebyggande underhåll på Mc och ATV och snöskoter, främst av våra fabrikat vi säljer Harley-Davidson- KTM -Polaris – Brenderup släpvagnar. Men även övriga kända märken. Arbetet utförs i vår fräscha välutrustade märkesverkstad. Med hög kvalité på utförda arbeten, och såväl som sättet vi tar hand om våra kunder på. Vi jobbar i en säsongsbransch vilket gör att tempot skruvas upp under våren och sommaren, så det är viktigt att du är stresstålig och gillar ett högt tempo. Vi känner stor stolthet i det vi gör och värnar om att ge utomordentlig service till våra kunder och vi tror att du känner likadant. Vi ser gärna att du har någon form av serviceteknisk utbildning i grunden. Och/eller har erfarenhet av att reparera och utföra service på motorcyklar, maskiner eller andra typer av fordon . Du kommer att få jobba med branschens finaste produkter. Vi kommer att certifiera dig som mekaniker för dessa varumärken. Du kommer att ha möjlighet att över tid gå utbildningar, som vi bekostar så du blir en certifierad Märkes mekaniker för våra varumärken. Tjänsten avser heltid, tillsvidareanställning med månadslön efter överenskommelse. Kollektivavtal finns ,vi berättar gärna mer när vi får chansen att träffas. Personliga egenskaper: Vi söker dig som brinner för att arbeta med fordon. Du är engagerad, strukturerad, effektiv och ansvarsfull. Du är stolt i ditt yrkesutövande och värdesätter hög arbetskvalité och nöjda kunder. Eftersom tjänsten innehåller såväl interna som externa relationer inser du vikten av att vara socialt utåtriktad och har god samarbetsförmåga, även under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och trivs i enflexibel arbetsmiljö. Vid rekrytering kommer stor vikt att läggas vid ditt personliga engagemang. Körkortsbehörighet B och A ( har du ej A-körkort bör du vara beredd att ta ett sådant med det snaraste för att kunna provköra de fordon du reparerar). God datorvana och lätt att sätta dig in i nya system. Behärskar engelska men framförallt svenska väl, i såväl tal som skrift för att bland annat kunna läsa manualer, hjälpa kunder med felsökning mm. Tidigare erfarenheter inom service/reparationer med fordon är meriterande. Arbetslivserfarenhet som mekaniker är en merit Skriv: Ansökan Mekaniker i ämnesraden. Vi kommer att göra intervjuer löpande och tjänsterna kan när som helst tillsättas.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Familjehemssekreterare till Rekryteringsenheten Uppdragstagare
Gävle kommun
Socialsekreterare

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! ARBETSUPPGIFTER Är du utbildad socionom och vill arbeta med att rekrytera och utbilda familjehem? Då är du rätt person för oss! Vi söker en intressant och kunnig medarbetare till oss. Tillsammans gör vi Gävle bättre. Rekryteringsenheten ligger på Ruddammsgatan 27. Vår enhet består av 19 medarbetare samt en enhetschef. Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare främst med inriktning familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att upprätta avtal samt svara på ekonomifrågor. Som familjehemssekreterare hos oss kommer du tillhöra myndighetskontoret som har ett nära samarbete med Välfärd Gävles utredningsenheter. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Du kommer att vara delaktig i att utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare. Vår drivkraft är att varje barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö. Vill du vara med och utveckla familjehemsvården i Gävle tillsammans med oss? Varmt välkommen med ansökan. Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från denna värdegrund i mötet med barnen, familjehemmen och dess anhöriga och varandra. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ska du ha en socionomexamen. Du ska ha dokumentationsvana och kunna uttrycka dig väl i tal, skrift samt läsförståelse. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort samt körvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av barnavårds- och/eller familjehemsutredningar samt erfarenhet av att rekrytera familjehem. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av IT-systemet Treserva. Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du är prestigelös i ditt samarbete med andra. Som person kan du anpassa dig till olika situationer, och ha ett flexibelt förhållningsätt. Du ser möjligheter i förändringar. Du kan formulera dig väl i tal och skrift samt anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har förmågan att ta initiativ i sociala sammanhang, du har ett starkt intresse av att skapa förtroendefulla relationer. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

10 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Administratör sökes till myndighet!
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du ta dig an uppdraget som administratör med start inom kort? Skulle du beskriva dig själv som en strukturerad och initiativtagande person? Om du även är en kommunikativ och serviceinriktad person, så kan det här vara något för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund, en myndighet belägen i Söderhamn. Arbetsdagen kommer att starta vid 07:00 alternativt 07:30 enligt överenskommelse. I den här rollen består dina arbetsuppgifter av att registrera vaccinationer mot en vanligt förekommande sjukdom som drabbar idisslare som nötkreatur, får och getter. Detta görs på ett smidigt sätt i kundens system. Dina egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann person som besitter förmågan att även ha god struktur i arbetet. Du förväntas vara en kommunikativ, serviceinriktad och ha en god problemlösningsförmåga. För det här uppdraget är det starkt meriterande om du är bosatt i Söderhamns kommun. Är du rätt person för uppdraget? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Kunskaper i MS Office eller likvärdigt Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-08-18. Start 2025-06-18. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35312 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Fleet Specialist, Hybrid
Voi Technology AB
Lastbilsförare m.fl.

Your mission at Voi  For the position as a Fleet Specialist, you'll have the possibility of working in two different areas, depending on workload and suitability. We have our mechanical team, where you will be responsible for the maintenance and repair of our vehicles. This means keeping our scooters in top shape and provide strong support to our team on the ground. We also have our In field team, where you'll be utilising our vans to perform different tasks in the Gävle area, making sure our operations runs as efficiently as possible. Here are some exciting tasks awaiting you as a Fleet Specialist: Ensuring the logistics of collecting and providing Voi scooters. Searching for and collecting damaged scooters.  Battery replacement. Performing quick on-site repairs of the scooters. Diagnosing and repairing broken vehicles. Recycling and dismantling vehicles that cannot be repaired. Assisting with the acceptance, packaging, and provision of new vehicles and batteries arriving at the warehouse. Supporting our on-site team as needed, whether it's identifying damaged vehicles, clearing parking spaces, or setting up fallen vehicles. What you'll need to embark We're looking for a highly motivated and responsible team player who can handle tasks and solve problems independently. With a proactive approach, you should be skilled in finding innovative solutions and achieving set objectives. In addition, the right candidate should have: A valid drivers license for Sweden Fluent english, both verbal and written and if you're fluent in Swedish it's a plus Previous experience with tools or mechanical practices General familiarity with digital tools and applications Local knowledge of Gävle and experience driving in the city The ability to remain calm in stressful situations (such as difficult parking or traffic) Job conditions  Working hours: Part time Contract type: Fixed term Start date: To be discussed   Why Voi? Working at Voi is more than just a job; it's a personal Voiage where you'll grow as a professional and be part of a diverse team and culture that's committed to making a positive impact on society. In addition to this, you'll have the opportunity to: Join Europe's leading micromobility company and one of the fastest-growing scale-ups Make a direct impact on our ongoing success and contribute to the development of the micromobility industry in Sweden. Collaborate with inspiring, motivated, and diverse colleagues who share a common goal Be a part of the micromobility revolution and help create sustainable cities that are clean, quiet, and free from pollution Are you ready to embark on the Voiage with us?

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Socialsekreterare Barn och unga
Hudiksvalls kommun
Socialsekreterare

Vill du tillsammans med oss göra skillnad för barn och unga inom familjehemsvården? Vi söker nu en socialsekreterare för placerade barn och unga till vår grupp för familjehemsvård. Vi är en kompetent, erfaren, hjälpsam och trevlig arbetsgrupp som tycker om att arbeta tillsammans. Nu söker vi dig som vill bli vår kollega! Som ny socialsekreterare hos oss erbjuds du introduktion och utbildningar anpassade till dina behov och som kommer att ge dig de verktyg du behöver i arbetet och möjlighet att växa in i rollen. Vi har kontinuerlig extern handledning, juridisk handledning och regelbundna ärendegenomgångar. Alla medarbetare på enheten ingår i Yrkesresan, vilket är en satsning för att stärka introduktion och kompetensutveckling. Vi på enheten barn och unga är måna om att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och fritid varvid vi i dagsläget erbjuder arbetstidsförkortning som innebär att en heltidsarbetsvecka är 35 timmar med bibehållen lön. För närvarande är det en testperiod (fram till mars 2026). Vi erbjuder även årsarbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag och möjlighet till överenskommelse om distansarbete upp till två dagar i veckan. Arbetsuppgifter Att arbeta som socialsekreterare för placerade barn och unga är ett varierande och spännande arbete där du får möjlighet att vara med och skapa en förändringsprocess och göra skillnad för barn och unga. Arbetet på enheten bedrivs enligt SoL, LVU och i övrigt gällande lagstiftning. I ditt arbete tillhör du en grupp med socialsekreterare, familjehemssekreterare, teamledare och enhetschef som jobbar för en samlad familjehemsvård - tillsammans med familjehemshandledare och familjebehandlare från vårt behandlingsteam. Arbetet som socialsekreterare på barn och unga innebär till stor del att följa upp vården som barnet eller den unga får i familjehemmet och att arbeta för att säkerställa att placerade barn och unga får sina behov tillgodosedda. Du blir spindel i nätet i att samordna nödvändiga insatser kring barnet genom att ha ett nära samarbete med barnet/ungdomen samt med föräldrar, familjehem och andra aktörer i det professionella nätverket så som exempelvis skola och region. Vi på barn och unga tycker om att utveckla vårt arbete och arbetar med ständiga förbättringar för att de barn och familjer vi träffar ska få ett professionellt bemötande och rättssäker handläggning. Sedan hösten 2022 har vi arbetat med att implementera Signs of safety som är ett arbetssätt där man bjuder in till nära samarbete med barn, föräldrar och deras nätverk. Vi har även påbörjat arbetet med att ställa om till ny socialtjänstlag. Vi tycker att det ska bli spännande och roligt, och i arbetet att driva utvecklingen framåt är du viktig! Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen och är intresserad av att utveckla socialt arbete och handläggning för barn och unga 0–21 år. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom målgruppen och har arbetat med BBIC och Signs of safety. Personlig lämplighet är avgörande. För att passa i rollen tror vi också att du… - har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att finna konstruktiva lösningar i situationer som många gånger kan vara både komplexa och akuta. - är empatisk och trygg, har god personlig mognad och bidrar till ett gott arbetsklimat. - är engagerad i ditt ansvarsområde och intresserad av metod- och verksamhetsutveckling. - är strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina uppgifter och planerar och driver dina processer vidare. - är reflekterande och analytisk och kan motivera dina bedömningar och beslut, och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. - har ett flexibelt förhållningssätt och är bekväm med, och har förmåga att, prioritera om när arbetsuppgifterna kräver det.   Vänta inte med din ansökan då rekryteringsprocessen kommer att ske fortlöpande. Vi ser fram emot din ansökan!   Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

10 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Administratör sökes till myndighet i Söderhamn
Perido AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du en noggrann och strukturerad administratör med minst ett års erfarenhet av liknande arbete? Nu har du chansen att ta dig an ett viktigt uppdrag hos en statlig myndighet där din känsla för detaljer och ordning behövs. Läs vidare och se om uppdraget passar dig! Om tjänsten Perido söker en administratör för ett viktigt uppdrag hos en av våra kunder, en statlig myndighet med stort fokus på miljö- och naturfrågor. Tjänsten är placerad på myndighetens kontor i Söderhamn. Dina arbetsuppgifter I rollen arbetar du med att registrera och kvalitetssäkra information i myndighetens interna system. Arbetet består huvudsakligen av att hantera och registrera uppgifter kopplade till ett specifikt nationellt program inom hälsa. Du kommer att ha en viktig roll i att säkerställa att informationen är korrekt och uppdaterad, vilket kräver ett öga för detaljer, struktur och integritet i hanteringen av data. Uppdraget passar dig som trivs med administrativa arbetsuppgifter, har god systemvana och en hög känsla för kvalitet i det du gör. Är det dig vi söker efter? Skicka in en ansökan redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i två månader med stor chans till förlängning. Start 2025-06-18. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35311 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Hemstädare/ Home cleaner - Hemfrid Gävle

We are looking for new home cleaners to join our team in Gävle. Are you our next star? Your profile We enjoy making our customers’ everyday lives easier – and so should you. You like working independently, are driven by quality and customer service, and have a positive, responsible attitude with an eye for details. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you clean customers’ homes with high quality. You work independently and focus on delivering the best service and client satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Gävle. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Vi söker kockar som har passion för mat och människor.
Davidos Gävle AB
Kockar och kallskänkor

En smak av Italien i Gävle Välkommen till Ll’Amice i Gävle. Här kan du äta middag under avslappnande former eller smaka av våra viner tillsammans med en vän. Det finns inga måsten här på Ll’Amice. Kom som du är. Vi erbjuder en äkta italiensk meny med populära klassiker samt ett brett utbud av dryck. Fokus ligger på service, hantverk och känsla – en upplevelse av Neapel som följer hela vårt koncept. Neapel är pizzans födelseort och därför finns såklart vår goda pizza på menyn. Välkommen till oss i Gävle! LL'AMICE är din Italienska restaurang med höga ambitioner på service och mat i en avslappnad och stilren miljö. Tveka inte att skicka in din ansökan! Skicka in din ansökan till: [email protected] Joina oss! ⭐ Vi söker kockar som har passion för mat och människor. Har du erfarenhet som kock? Är du en glädjespridare, serviceinriktad och noggrann i ditt arbete? Då kan det vara dig vi söker! 😀 Intervjuer sker fortlöpande, så tveka inte att skicka in din ansökan! Maila din ansökan till [email protected] !!

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Gruppchef Bearbetning
Valueone AB
Produktionschefer inom tillverkning

ValueOne rekryterar ytterligare en Gruppchef till en av Sveriges äldsta producenter för kontorsmöbler och det offentliga rummet, Edsbyn i Hälsingland. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenhet inom produktion i tillverkningsindustrin med intresse för produktionsadministration och produktionsstyrning. Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. I ett samarbete med några av Skandinaviens bästa formgivare med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Edsbyn grundades 1899 och har idag cirka 140 medarbetare samt en omsättning på omkring 200 miljoner kronor. Om rollen Som Gruppchef för bearbetningsavdelningen leder du det dagliga arbetet för ett team på cirka 20 personer, inklusive en teamledare. Rollen är bred och arbetsuppgifterna omfattar allt från att hantera bemanning till produktionsadministration samt skapa och förbättra rutiner. Avdelningen bearbetar materialet för möbler såsom kapning av bordsskivor, kantlistning och applicering av olika material på exempelvis bordskivor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt arbete med daglig styrning och optimering av produktionen. Uppföljning av produktion, kvalitet och leveransprecision. Detalj- och kapacitetsplanering utifrån kundorder. Lageroptimering, materialavrop och inventering. Kvalitetsarbete, reklamationer och avvikelser. Ansvara för budget, personal och utvecklingsmål. Aktivt arbeta med kompetensutveckling och medarbetarnöjdhet.  Underhållsplanering i samråd med underhållsavdelningen. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som haft ledaransvar inom produktion i tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft 365. Samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du även talar ytterligare språk. Det är dessutom fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda projekt, arbeta med daglig styrning och/eller förbättringsarbete. Som person är du en trygg och närvarande ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat, analytiskt och med ett affärsmässigt förhållningssätt. För att passa in i rollen behöver du vara självständig och inte vara rädd för att ta egna initiativ genom att du har ett öga för vilka arbetsuppgifter som ska göras utan delegering från kollegor. Vi ser gärna att du är målinriktad som person och trivs med att arbeta med ett tydligt fokus på resultat. Dessutom trivs du i förändring och har ett starkt driv att utveckla både processer och människor. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.   ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025