Doktorand i miljövetenskap, inriktning ekologi

Om arbetsplatsen  Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt  Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap vid Högskolan i Gävle söker en doktorand inom miljövetenskap med fokus på att inventera biologisk mångfald i solcellsparker. Arbetsuppgifter Detta är en doktorandtjänst inom miljövetenskap med fokus på att inventera och analysera biologisk mångfald i solcellsparker, en betydande del av framtidens fossilfria energiförsörjning. Projektet studerar den biologiska mångfalden av fåglar, däggdjur, insekter och markfauna, där både ryggradsdjur och ryggradslösa djur används som indikatorarter. Särskilt fokus läggs på pollinerande arter, som spelar en central roll för ekosystemtjänster som pollinering. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att forska inom ramen för projektet ”BioSolar —Solcellsparker: En möjlighet att återställa biologisk mångfald på jordbruksmark”. Som doktorand kommer du att genomföra omfattande fältarbete för att studera den biologiska mångfalden i olika solcellsparker. Du kommer att utföra inventering av olika organismgrupper, som fåglar och däggdjur, och insekter plus andra evertebrater. Olika inventeringsmetoder kommer att användas för de olika djurgrupperna. Projektet syftar till att studera hur biologisk mångfald varierar inom och mellan solcellsparker beroende på storlek, ålder och i jämförelse med omgivande marker som åker, äng och skog. Projektet handlar även om att studera hur acceptansen för solcellsparker är i omgivande samhällen i anslutning till solcellsparkerna (men detta ingår dock inte i doktoranduppgifterna). Forskningen sker inom ramen för ett externfinansierat tvärvetenskapligt forskningsprojekt inom Biodiversa och sker i samverkan med flera europeiska universitet. Deltagande länder i projektet är bland annat Spanien, Portugal, Polen och Ungern. Arbetsuppgifterna omfattar att genomföra det vetenskapliga projektet: - att skriva en doktorsavhandling (en sammanläggningsavhandling med 4–6 delarbeten), - att genomföra kurser motsvarande minst 60 högskolepoäng, - undervisning och genomförande av administrativt arbete, - att regelbundet delta i akademiaktiviteter såsom seminarier och möten. Som doktorand kommer du att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i projekt. Du kommer även att diskutera och förklara forskningen för personer som inte är verksamma inom det egna ämnet såväl nationellt som internationellt. Utbildningen avslutas med en Filosofie doktorsexamen i ämnet Miljövetenskap motsvarande 240 högskolepoäng på forskarnivå. Examen utfärdas av Högskolan i Gävle. Fysisk närvaro på arbetsplatsen vid Högskolan i Gävle värderas högt. Kvalifikationer För att bli antagen till forskarutbildning (kap 7 39 § högskoleförordningen) krävs Grundläggande behörighet: avlagd examen på avancerad nivå, fullgjort kursfordringar om minst 240 hp, varav minst 60 hp på avancerad nivå, eller förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper på annat sätt. Särskild behörighet: minst 90 hp fullgjort i huvudområdet miljövetenskap eller motsvarande, på grund- eller avancerad nivå, varav minst 15 hp ska utgöras av examensarbete på avancerad nivå, eller, på annat sätt inom eller utom landet förvärvade, motsvarande kunskaper. Behörigheten ska vara uppfylld senast sista ansökningsdag. Vi söker kandidater med: • god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt • erfarenhet av experimentell design och dataanalys • förmåga att samla in data under fältförhållanden • förmåga att undervisa • förmåga att utföra administrativt arbete • personliga egenskaper, såsom hög grad av självständighet, samarbetsförmåga, vilja att söka ny kunskap, kunna kommunicera med personer med olika bakgrund och ha ett strukturerat tillvägagångssätt. • körkort, minst behörighet AM/B Övrigt som är meriterande: - God ämneskunskap inom ekologi, organismbiologi -God artkunskap - Teknisk skicklighet med diverse utrustning som behövs för att inventera olika organismgrupper - Förmåga att snabbt lära sig ny teknik och omsätta teoretiska kunskaper i praktiska tillämpningar. Information om urval, antagning och anställning: Urvalet av sökande till en studieplats sker på basis av den sammanvägda bedömningen av den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen.  Endast den som antagits till forskarutbildning får anställas som doktorand. Första anställningsperioden gäller ett år och den kan därefter förnyas med högst två år i taget. Själva forskarutbildningen omfattar fyra års heltidsstudier (Kap 5, 7 § högskoleförordningen). Den faktiska anställningen kan dock förlängas till fem år ifall 20 % för institutionstjänstgöring/undervisning räknas in. Ansökan till utbildningsplats ska åtföljas av: 1) meritförteckning med dokument som styrker grundläggande och särskild behörighet, 2) personligt brev på max en sida som beskriver motiv för doktorandtjänsten, 3) en förteckning över referenser och kopior på relevanta arbeten (till exempel examensarbeten, eventuell vetenskaplig publikation) samt övriga handlingar som önskas åberopas. Kontaktpersoner Per Ängskog Biträdande avdelningschef 026 - 648827 [email protected] Annika Jägerbrand Docent, huvudhandledare 070 - 234 04 61 [email protected]  Övrigt  Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Renovera försvarsmaktens bandvagnar med HUDDIG CS!
Wikan Personal AB
Fordonsmontörer

Om företaget Vår samarbetspartner HUDDIG CS kommer att renovera och modifiera bandvagn 206 och 208 åt försvarsmakten. Leveranserna utav detta blir en viktig del för att säkerställa Försvarsmaktens förmåga och mobilitet i många år framöver. Försvarsmaktens bandvagnar 206 och 208 anskaffades under sent 1970-tal och är nu i behov av renovering för att förlänga fordonens livslängd och förbättra deras prestanda. Projektet syftar till att förlänga livstiden med 15 år. Arbetet kommer utföras på Flygstaden i Söderhamn i HUDDIGS CS nya lokaler. Dina arbetsuppgifter Förmontage av motor och växellåda, byte utav motor och växellåda. Utföra reparationer av fordonen enligt tillverkarens specifikationer och branschstandarder. Utföra säkerhetskontroller och tester för att säkerställa fordonens funktionalitet och prestanda. Dokumentera arbetsorder och reparationer noggrant för att säkerställa fullständig insyn och spårbarhet, samt lagerhantering. Din bakgrund/Dina egenskaper Utbildning inom fordonsmekanik eller motsvarande erfarenhet är meriterande, teknisk intresserad, god läsförståelse och god förståelse för det svenska språket. Samt bra förståelse att kunna följa en skriftlig instruktion/ritning. Stark problemlösningsförmåga och noggrannhet i arbete. Vara en bra teamspelare med förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i grupp. Punktlig, samt ha hög arbetsmoral, vilja att utvecklas inom givet område. Information och kontakt I denna rekrytering samarbetar HUDDIG CS AB med oss på Wikan Personal Hälsingland AB. OBS! Allt gällande rekryteringar till dessa tjänster, samt information, frågor och funderingar besvaras utav Wikan Personal Hälsingland. För mer information om tjänsten kontakta Wikan Personal, Magnus Jonsson 076-649 33 11 eller Catrine Pehrsson 076-649 33 12. Du blir anställd av Wikan personal och arbetar som uthyrd konsult hos kundföretaget med ambition att övergå till kundföretaget. Vänta inte med att söka tjänsten då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 14 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se

5 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Konsult / interim inom .NET till kund i Gävle
Tng Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du konsult / interim och söker nytt uppdrag som utvecklare inom .NET? Är du tillgänglig för uppdrag i Gävle? Läs då vidare! Vill du leda utvecklingen av en ny SaaS-lösning och bidra till ett bolag i stark tillväxt? Här får du, med din expertis och erfarenhet, möjligheten att gå in och stötta en av våra kunder ett SaaS-bolag med ett egenutvecklat affärssystem som utvecklare inom .NET. Start önskas så snart som möjligt, uppdraget är initialt på sex månader med option till förlängning. Vi erbjuder dig I detta konsultuppdrag har du som utvecklare inom .NET en konsultativ och drivande roll för att skapa initiativ. Rollen är bred och varierande med många kontaktytor. Du kommer få möjlighet att påverka och driva förändringsarbete i en komplex miljö. Ansvaret är både på operativ och strategisk nivå inom ditt område. Det här gör du hos oss Uppdraget går ut på att ta ett nytt projekt från behovsinsamling till lansering. Du kommer vara med och konkretisera kundkrav, strukturera arbetet och se till att utvecklingen kommer framåt. Rollen innebär både kodning och att ta initiativ, styra prioriteringar och fördela arbetsuppgifter. Teamet består idag av sex utvecklare, där du förväntas vara den seniora kraften som driver projektet tekniskt och metodiskt. Miljön är Microsoft-baserad (.NET, C#, Azure, Web API) och all utveckling sker inhouse. Ditt team och arbetsplats Arbetet kan utföras helt på distans, men möjlighet att komma till kontoret i Gävle ses som en fördel. Mer om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet av systemutveckling i Microsoftmiljö, gärna med fokus på .NET och Azure. Du är trygg i att ta lead i projekt, vet hur man omvandlar behov till tydliga leverabler och gillar att få saker att hända. Rollen kräver att du är självgående, initiativtagande och van vid att arbeta strukturerat även i en föränderlig miljö. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på svenska, både i tal och skrift. Så här får vi kontakt Detta är ett konsultuppdrag där du antingen blir anställd av oss på Ada Digital eller anlitas som underkonsult, beroende på vilken lösning som passar dig bäst. I tillsättningen strävar vi efter att ge dig en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Och vi vill veta mer om dig och din potential! För att ansöka behöver du inte bifoga några dokument. Skriv istället en kort motivering och bifoga din LinkedIn-profil. Urval kommer sker löpande och uppdraget kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Personliga assistenter vid behov (vissa schemalagda pass under sommaren)
Addera Assistans AB
Personliga assistenter

Addera Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov centralt i Hudiksvall, med viss schemalagd tjänstgöring under sommaren. Uppdraget passar dig som är flexibel och trygg i att arbeta nära en person med omfattande hjälpbehov. Om uppdraget: Kunden har både fysiska och kognitiva hjälpbehov. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat sondmatning, förflyttningar med hjälp av lyft, stöd med personlig omvårdnad, användning av permobil och andra hjälpmedel.   Arbetspassen är vanligtvis: Dagpass: kl. 07:00–20:00 Vaken natt: kl. 20:00–07:15 På helger kan tiderna variera något Vi söker dig som kan täcka upp vid korttidsfrånvaro vid behov och ha vissa schemalagda pass under vecka 29–34 (cirka ett pass per vecka)   Anställningsform: Timanställning vid behov, med cirka ett pass per vecka under sommaren (vecka 29–34). Möjlighet till fortsatt arbete kan finnas. Låter det intressant? Skicka din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande.   Företagsinformation Addera assistans AB är måna om sina kunder och sina assistenter. Vi tror på att ta hand om vår personal på bästa sätt, då det är de som finns nära kunden. För att lyckas med det har vi ett nära samarbete med varandra. Vi finns alltid till hands. Vi sätter våra värderingar högt och lever efter dessa för att ha ett sunt och öppet klimat runt varje kund och i varje personalgrupp.   Addera assistans har kontor i Hudiksvall och Ljusdal. www.adderaassistans.se

5 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Bygg framtidens ekonomi med oss – vi söker en engagerad ekonomiledare
Esri Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

Redovisnings- och ekonomichef OGRAFY Group Är du en erfaren ekonom som drivs av både struktur och samarbete? Vill du kombinera din ekonomikompetens med ledarskap och samtidigt bidra till ett hållbart samhälle? Vi söker dig som vill fortsätta utvecklas och som vill vara med och göra skillnad – tillsammans med andra. Hos OGRAFY Group får du möjlighet att ta ett helhetsansvar i en verksamhet där vi hjälper våra kunder att fatta bättre beslut för människor, miljö och samhälle. Är det intressant att kombinera detta med ditt affärsinriktade arbetssätt? Då kan det här vara nästa steg för dig. Varmt välkommen till oss på OGRAFY Group! Om rollen Som redovisnings- och ekonomichef arbetar du på koncernnivå och har ansvar för redovisning och rapportering inom vår koncern OGRAFY Group, där bland annat Esri Sverige och Esri Finland ingår. Rollen kombinerar det strategiska koncernperspektivet med en operativ förankring i det dagliga arbetet. Du leder ett mindre team redovisningsekonomer i Esri Sverige och samverkar med CFO i Sverige samt CFO i Finland. Du utvecklar koncernstandarder för redovisning, ansvarar för uppföljning av vår ekonomi samt genomför årsplanering av ekonomiarbetet inklusive bokslut och revision. Du deltar också i styrelsearbetet samt driver/är med och driver koncerngemensamma projekt såsom exempelvis CSRD och ISO 14001. Rollen innebär ett övergripande ekonomiskt ansvar och du rapporterar direkt till koncernchef. Dina ansvarsområden Stötta koncernchef med underlag, analyser och beslutsstöd. Leda och utveckla Esri Sveriges ekonomiteam, inklusive personal- och arbetsmiljöansvar. Övergripande ansvar för redovisning och ekonomistyrning för Esri Sverige och övriga svenska koncernbolag. Sammanställa koncernrapporter, budget och prognos samt driva utvecklingen av gemensamma redovisnings- och uppföljningsstandarder. Ansvara för årsbokslut, deklaration och årsredovisning samt kontakt med revisionsbyrå. Hantera och optimera koncernens cashflow, valutahantering samt placering av överskottslikviditet. Huvudkontakt mot bank, försäkringsbolag och revisorer. Aktivt delta i styrelsearbetet för OGRAFY Group AB och säkerställa bolagsformalia. Medverka i due diligence-processer vid förvärv och vara ett stöd i avtalshantering. Bidra till digitalisering, automatisering och effektivisering av ekonomiarbetet. Delta i Business Boards och strategiska forum för verksamhetens utveckling. Kvalifikationer och personliga egenskaper Du har utbildning på högskole-/universitetsnivå, inom ekonomi, redovisning eller annat som vi bedömer likvärdigt. Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom redovisning, controlling eller revision. Erfarenhet av styrelsearbete och att arbeta nära ledning Erfarenhet av koncernredovisning God kunskap om skatte- och redovisningsregler. Koncernspråket är engelska så du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Meriterande Erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar Erfarenhet från bolag med växande koncernstruktur Erfarenhet av digitalisering/automatisering inom ekonomi Erfarenhet av arbete med ISO-certifieringar samt CSRD Om dig För att trivas hos oss tror vi att du är prestigelös, flexibel och drivande. Du har förmåga att se delarna för sig samt helheten och hur det hänger ihop. Du är nyfiken och relationsskapande och intresserad av att utveckla dina medarbetare. Du trivs med att ta ansvar, skapa struktur och hitta långsiktiga lösningar. Du behöver ett affärsinriktat tänk kring ekonomi och gillar att bygga för framtiden, med förtroende, omtanke och tydlighet. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper vid tillsättningen av denna tjänst. Övrigt Resor förekommer i tjänsten.  Tjänsten är placerad på något av våra kontor i Gävle eller Kista. Utgår du från Kista medför det resor till Gävle med viss regelbundenhet.  Ansökan Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. På grund av semesterperioder är annonsen öppen en längre tid med sista ansökningsdag tisdagen den 2025-08-10. Vi går dock igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vill du veta mer? Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Gunilla Larsson, CFO OGRAFY Group, på 076 760 98 12. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss och våra bolag på ografy.se OGRAFY Group är en koncern med några av Nordens ledande företag där geografisk information spelar en nyckelroll i att vässa kundens IT-baserade beslut. Vi tillhandahåller världsledande kunskap och arbetar med världens främsta programvaror för hantering av geografisk information. Våra kunder är idag företag, kommuner och myndigheter. De tjänster och lösningar vi erbjuder har ofta ett starkt positivt hållbarhetsfokus. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

5 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Produktionsledare
S:T Eriks AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Om tjänsten: Som Produktionsledare har du ett övergripande ansvar för produktionens dagliga drift genom att säkerställa, utveckla och förbättra företagets produktionsprocesser. Du kommer att leda och coacha dina medarbetare mot gemensamma mål och arbeta aktivt för att skapa en säker, effektiv och kvalitetsdriven produktion. Du representerar företagets värderingar, följer och främjar policys och riktlinjer – och bidrar till att skapa en trygg och säker företagskultur tillsammans med resterande medarbetare. I fabriken i Ockelbo produceras bland annat järnvägsprodukter som efter färdigställande levereras till våra kunder runtom i Sverige. Teamet som du kommer att leda är självgående och sammansvetsat med lång erfarenhet och kompetens.  Dina arbetsuppgifter inkluderar: Driva och utveckla produktionsflöden inom ditt ansvarsområde Leda förbättringsarbete inom säkerhet, kvalitet, leverans och produktivitet Optimera resursanvändning och säkerställa effektiv drift i produktion Ansvara för operatörsunderhåll och maskinparkens skötsel Delta i projekt för att öka effektivitet och minska produktionskostnader Leda, organisera och utveckla personal för att skapa en trygg och säker arbetsmiljö Ansvara för produktionsrapportering Hantera inköp inom givna ekonomiska ramar Delta i utvecklings- och förbättringsarbete inom företaget Personliga egenskaper: Du är en trygg och tydlig ledare som tycker det är roligt att utveckla team och skapa engagemang och delaktighet Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt att samarbeta med olika funktioner och personer Du arbetar systematiskt och har förmåga att prioritera och planera effektivt med arbetsmiljö och säkerhet i fokus Van att arbeta mot uppsatta mål och följa upp resultat Du tar ansvar och fattar grundade beslut för företagets och produktionens bästa Flytande svenska i tal och skrift Krav: • B-körkort (nödvändigt för att ta sig till och från produktionen) • Flytande svenska i tal och skrift Övrigt: Anställning på heltid med placering i Ockelbo. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid rekrytering tillämpar vi bakgrundskontroll och drogtester. Om oss: S:t Eriks är en ledande svensk tillverkare och leverantör av betong- och naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden för infrastruktur, bygg och landskapsarkitektur. Vi är cirka 550 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige och koncernen har en årsomsättning om cirka 1,5 miljarder kronor. S:t Eriks är en del av Volati.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

5 juni 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

5 juni 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Säljare Gävle
Isolerab AB
Företagssäljare

Inspireras du av att träffa nya människor? Vill du kunna styra din egen tid mot uppsatta mål? Vill du kunna påverka din inkomst? Då tror vi att denna tjänst kan vara något för dig! Isolerab söker en pålitlig och initiativtagande person till vårt härliga säljteam! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader.  Jobbet som fältsäljare på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Gävle. Rollen som fältsäljare innebär i huvudsak uppsökande försäljning men även besiktning och rådgivning. Att möta kunder, både befintliga och nya är en stor och viktig del i arbetet. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet.  Som fältsäljare får du: Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi? Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi och en positiv inställning till livet. Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag.

5 juni 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Platschef fastighetsdrift Hälsingland
Coor Service Management AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Har du ett starkt affärsdriv och vill leda verksamheten med ett engagerande ledarskap? Nu söker vi söker dig som brinner för resultat, kvalitet och service. I vår verksamhet blir jobbet både inspirerande och utvecklande. Välkommen till Coor - hos oss är du skillnaden! Om uppdraget Coor har fått det viktiga uppdraget att ansvara för fastighetsdriften vid flera sjukhus och skolor i Gästrikland och Hälsingland. Vi söker dig som vill använda din kompetens och ditt engagemang för att skapa trygga, fungerande miljöer för patienter, elever och personal. Hos oss blir du en del av ett team som värdesätter service, samarbete och viljan att hela tiden utvecklas tillsammans. Om rollen I rollen som platschef har du det övergripande ansvaret för budget, resultat, kvalitet och kunddialog för flera enheter inom din region. Du arbetar tätt tillsammans med enhetschefer och team för att säkerställa att ni når era mål inom områden som kundnöjdhet, medarbetarengagemang och en sund ekonomi. Rollen innefattar även att utveckla kundrelationer och driva förbättringsarbete inom din region. Om dig Vi söker dig som är en naturlig ledare med starkt affärsfokus och ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer. Du har ett proaktivt och lösningsorienterat arbetssätt och är duktig på att identifiera nya möjligheter och skapa förbättringar. Som ledare är du trygg, kommunikativ och coachande, och du drivs av att motivera ditt team mot gemensamma mål. Vi ser att du har: - Har flerårig ledarskapserfarenhet inom fastighetsbranschen. - Goda kunskaper om fastighetsteknik och Aff-avtal. - Dokumenterad erfarenhet av att leda flera geografiskt spridda enheter. - Erfarenhet av budget- och resultatansvar. - Stark förmåga att skapa och utveckla framgångsrika kundrelationer. - Goda ledaregenskaper med erfarenhet av förändringsarbete. - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. - Körkort B samt flexibilitet för resor inom regionen. Vi erbjuder Coor är en långsiktig arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter i en trygg och innovativ miljö. Vi kombinerar stabiliteten av ett stort bolag med entreprenörsanda och nytänkande. Hos oss arbetar vi aktivt för att skapa en stark servicekultur och engagerar oss i medarbetarnas utveckling. - Fast lön enligt kollektivavtal samt avtalspension och försäkringar. - Förmåner som föräldralön och friskvårdsbidrag. - Utbildnings- och utvecklingsmöjligheter inom din roll. Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidare - Sysselsättningsgrad: Heltid 100% - Arbetstid: Vardagar, kontorstid - Startdatum: Efter överenskommelse - Provanställning: 6 månader Bakgrundskontroller utförs på all vår personal vid anställning och vi använder personlighetstester, läs mer här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/ Övrig information Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Välkommen med din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.

4 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025