Fortifikationsverket söker byggprojektledare till Östersund. Har du arbetat några år med att leda projekt inom fastighets- eller byggbranschen? Söker du en roll där du får arbeta med att bygga fastigheter till hyresgäster med annorlunda verksamheter som bidrar till Sveriges försvarsförmåga? Är du en person med en god ledarförmåga? Då är det dig vi behöver! Sök tjänsten redan idag! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse Försvarsmakten och andra myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver. Till division nord och projektenheten Östersund söker vi nu projektledare. Enheten är under uppstartande och kommer officiellt att sjösättas 1 januari 2026 och kommer till att börja med ha all personal stationerad i Östersund. Enhetens geografi omfattar Jämtland- och Västernorrlands län med omnejd. Idag är vi tre stycken på enheten men ser att vi inom några år kommer att behöva vara ca 10-15 st för att klara våra kunders behov. Enheten ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt där projektledarna leder och samordnar arbetet och medverkar i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Våra kunders utökade behov av ändamålsenliga lokaler och befästningar medför ökade investeringsvolymer en lång tid framöver. Din vardag som projektledare i en myndighet med många unika byggprojekt Du kommer som projektledare att självständigt leda investeringsprojekt inom området bygg/anläggning. Du ansvarar för genomförandet av byggprojekt med tillhörande infrastruktur, från tidigt skede till färdig byggnad/anläggning. Du ansvarar för tid, kostnad, kvalitet, miljö och funktion. Du kommer ha kund- och myndighetskontakter och medverka i upphandling av konsulter och entreprenörer. I rollen ingår också att vara beställaransvarig gentemot konsulter och entreprenörer och du ska kunna ta på dig ombudsrollen för vissa projekt. Tjänsten innebär resor inom Sverige då Fortifikationsverket bedriver verksamhet i hela landet. På grund av arbetets karaktär kan arbete hemifrån endast ske i begränsad omfattning beroende på vilka projekt som du tilldelas. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har: • universitets- eller högskoleutbildning med inriktning samhällsbyggnad, byggteknik, väg och vatten, arkitektur, ekonomi eller motsvarande • alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig • flerårig erfarenhet av att självständigt leda investeringsprojekt kopplat till bygg- och fastighetsbranschen med ansvar för tid, kostnad, kvalitet, miljö och funktion Du har också en hög säkerhetsmedvetenhet och en ledarkompetens som vi bedömer tillfredsställande, goda kunskaper i svenska både tal och skrift och god vana vid administrativa IT-system. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har: • kunskap avseende kostnadsbedömning/anbudskalkylering i projekt • kunskap inom fastighets- och entreprenadjuridik • kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) • erfarenhet av att jobba med fortifikatoriskt- och fysiskt skydd av byggnader mot Försvarsmakten eller andra statliga aktörer • kunskap inom säkerhetsskydd • erfarenhet av berg- och anläggningsarbeten Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För tjänsten är det ett krav att du är samarbetsorienterad och har ett prestigelöst fokus på att nå gemensamma mål. Du är strukturerad, organiserar och planerar ditt arbete väl och följer uppsatta processer. Du har lätt att vinna andras respekt, kan diskutera och kan skilja på sak och person. Vidare är du analytisk och trygg i dig själv som person. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning, placeringsort Östersund. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 17 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Magnus Nordlöf, 010-44 45 519 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
På Assistanslotsen arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Assistanslotsen söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent till en av våra kunder på Frösön i Östersund. Vi söker timvikarier som kan täcka upp vid ledigheter och sjukvakanser. Arbetstiderna kan variera mellan kl. 08.00–20.00, 20.00–08.00 och dygnspass från kl. 08.00 till 08.00 nästa dag. Under natten är det sovande jour mellan kl. 00.00–07.00. Startdatum bestäms i samråd med dig. OM KUNDEN Vår kund är en social och livsglad kvinna i 70-årsåldern som gärna umgås med sina barn, barnbarn och vänner. Hon uppskattar att gå på konserter, fika och kopplar gärna av med ett korsord som är en av hennes favoritaktiviteter. Efter en hjärnblödning har vår kund förlorat funktionen i benen och har därför behov av stöd i sin vardag. Som personlig assistent spelar du en viktig roll i att hjälpa henne leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Stöd i dagliga rutiner och hushållssysslor Matlagning och bakning tillsammans med kunden Hjälp med personlig hygien, av- och påklädning och förflyttningar Följa med vid olika aktiviteter, ärenden och läkarbesök Kunden använder el-rullstol och lyfthjälpmedel i vardagen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och som har en god förmåga att förstå och analysera andras behov. Du är en positiv och social person som trivs i mötet med andra och uppskattar att vara en del av sociala sammanhang - precis som vår kund. För att lyckas i rollen ser vi att du är lyhörd, tar initiativ, har ett lösningsfokuserat arbetssätt och visar ett stort engagemang i det du gör. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Erfarenhet av arbete som personlig assistent MERITER Annan vårderfarenhet Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Assistanslotsen, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Assistanslotsen behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Region Jämtland Härjedalen har som uppdrag är att bedriva en modern hälso- och sjukvård med hög kvalitet samt att arbeta med förebyggande insatser inom folkhälsa. Regionen ansvarar även för den regionala utvecklingen, genom ett aktivt arbete inom kultur, utbildning och näringsliv. Östersunds sjukhus är det enda i vår region och rymmer de flesta av sjukvårdens specialiteter. Region Jämtland Härjedalen är en av länets största arbetsgivare med cirka 4 200 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionens hälso- och sjukvård. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för både invånare och turister, i en region som erbjuder aktivitet och avkoppling med nära till natur och fjäll. Digitalisering är en förutsättning för genomförande av en modern vård och i regionen görs stora satsningar på att utveckla verksamheten med hjälp av digitala lösningar. Vi söker nu en enhetschef till enheten Digital Utveckling som är en av enheterna på Digitaliseringsavdelningen. Övriga enheter på avdelningen ansvarar för Medicinteknik, IT-infrastruktur och Digital arbetsplats och samarbetet mellan dessa kommer att intensifieras i takt med att digitaliseringen i Regionen ökar. ARBETSUPPGIFTER Regionen Jämtland Härjedalen prioriterar verksamhetsutveckling genom digitalisering och hälso- och sjukvården är beroende av väl fungerande IT-stöd för att kunna bedriva sin verksamhet på ett effektivt sätt. Enheten Digital Utveckling ansvarar för att öka effekten av nuvarande och kommande teknikstöd och IT-system, detta genom nära samarbete tillsammans med både användare och leverantörer. Enheten arbetar bland annat med förvaltning och utveckling av Regionens journalsystem och en rad andra e-hälsosystem som riktar sig till invånare såväl som vården. Vi söker därför dig som vill leda en enhet med stort IT- och digitaliseringsfokus samtidigt som verksamhetsförankringen är stark och du förväntas förstå dess behov för att kunna utveckla verksamheten på bästa sätt. Ett utvecklingsarbete med syftet att förbättra IT-systemförvaltningen inom regionen pågår och du kommer att ha en viktig roll i detta arbete. Du kommer att ingå i Digitaliseringsavdelningens ledningsgrupp där du bidrar med dina sakkunskaper och utifrån ett helhetsperspektiv bidrar till regionens digitalisering. Enheten har cirka 15 medarbetare, kompetensen inom IT såväl som vårdverksamhet är stor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en engagerad ledare med erfarenhet av att leda verksamheter med driftkritiska applikationer, kunskap om vårdrelaterade IT-system är meriterande. Du har lett personal tidigare och du har kunskap och erfarenhet av att utveckla och förbättra processer och strukturerande arbetssätt. Du har en strategisk förmåga som gör att du kan se på din verksamhet ur ett holistiskt perspektiv med fokus på kärnverksamheten. - Du har ett stort personligt engagemang och en förmåga att coacha och inspirera dina medarbetare. Du har lätt för att kommunicera och är van att bygga relationer i stora organisationer. För att vara aktuell för tjänster ser vi att du: - har en avslutad universitets-/högskoleutbildning inom teknik, IT, eller motsvarande - Besitter erfarenhet av att leda projekt, arbetsgrupper - Har aktuell chefserfarenhet under de senaste 5 åren - Är energisk och är drivande med stort fokus på resultat - Arbetar strukturerat, systematiskt och är lösningsorienterad med förmågan att hantera förändrade förutsättningar Har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta både självständigt och i team
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. HR-avdelningen på Försäkringskassan söker dig som är engagerad och har erfarenhet från att arbeta med rekrytering, kompetensförsörjning och chefsstöd för att tillsammans med kompetenta kollegor utveckla myndighetens HR-arbete. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. HR-arbetet bedrivs myndighetsövergripande och tillsammans med myndighetens samtliga avdelningar. Verksamhetsområdet bemanning och rekrytering har till uppdrag att ansvara för myndighetens strategiska kompetensförsörjning med fokus på att attrahera och rekrytera. Vi ansvarar för rekryteringsprocessen, olika sätt att bemanna och myndighetens arbetsgivarprofilering. I uppdraget ingår ett ansvar för myndighetens kompetensförsörjningsstrategi, avdelningarnas kompetensförsörjningsplaner samt hur Försäkringskassan långsiktigt och strategiskt ska arbeta med olika sätt att bemanna och rekrytera för att möta och tillgodose myndighetens behov av kompetens, idag och i framtiden. Kompetensförsörjning, rekrytering och chefsstöd Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Bemanning och rekrytering med placering inom Bemannings och rekrytering enhet 3 i Östersund. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att tillhandahålla ett kvalificerat stöd till myndighetens operativa chefer i rekryterings- och bemanningsarbete inom i hela Sverige. I rollen ansvarar du för att driva rekryteringsprocesserna från start till slut, du coachar och vägleder cheferna i enlighet med vår kompetensbaserade rekryteringsmodell. Som HR-specialist har du ett konsultativt förhållningssätt i arbetet med cheferna samt bidrar till att de följer de lagar och regler som finns kring rekrytering inom staten. Utöver rekryteringsarbetet arbetar du med att stödja cheferna så att de kan bemanna sin verksamhet på ett effektivt sätt. Du arbetar även för att Försäkringskassan ska vara en attraktiv arbetsgivare med god kompetensförsörjning samt deltar aktivt i förändrings- och utvecklingsarbete inom bemanning och rekrytering. I detta arbete kan frågor kring arbetsgivarvarumärke, bemanningsstrategier, avgångssamtal samt arbete med personalomsättning och kompetensförsörjning bli aktuella. Arbetet är uppdelat i lika delar administration och operativt arbete. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen inom personalområdet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har mycket god erfarenhet av rekrytering och att självständigt driva flera rekryteringsprocesser parallellt • agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet • har god kommunikativ förmåga • kan förstå och analysera komplexa frågor • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har förmåga att skapa kontakter och bygga förtroende såväl på distans som i möten. Det är meriterande om du • har kunskap och erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom staten • har god erfarenhet av att arbeta konsultativt och serviceinriktat • har erfarenhet av arbete i rekryteringssystemet Reachmee • har god erfarenhet av att arbeta med och administrera arbetspsykologiska tester. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Östersund. Första intervjun kommer att ske digitalt via Skype vecka 35. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Rebecka Forslund 010-114 23 90 (för frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen t.o.m. 18 juli, fr.o.m. 28 juli kontakta enhetschef Jenny Nilsson 010-111 43 60). ST: Eva Taavo 010-112 63 76, Saco-S: Cecilia Silverson 010-115 26 18, Seko: Johanna Grundström 010-115 30 40. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du rekryterande chefer som finns namngivna i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Klasslärare Internationella Engelska Skolan söker nu en legitimerad klasslärare i åk F-3 med start augusti 2025. Internationella Engelska Skolan i Östersund är en tvåspråkig skola för elever i årskurs F-9. Vår skola erbjuder en trygg och ordnad miljö och vi är fast beslutna att hjälpa varje barn att nå sin fulla potential. Du som klasslärare ska vara en kreativ, flexibel individ som är en lagspelare och tycker om att arbeta med människor. Vem är du? - Du behöver vara flytande i tal och skrift på svenska - Du har grundlärarexamen med inriktning mot arbete i lågstadiet eller annan utbildning som ger dig behörighet att arbeta i FSKL - åk 3. - Du brinner för IES ethos och värderingar Här har du möjligheten att få arbeta i en stimulerande och givande internationell miljö och vi välkomnar alla som är motiverade och entusiastiska att skicka in er ansökan för att få chansen att bli en del av vårt team! Skicka in er ansökan med ert CV och personliga brev till [email protected].
Länsstyrelsens cirka 300 medarbetare arbetar som regeringens representant på regional nivå. Vårt uppdrag är att utveckla länet samt verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet. Vi arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill tillvarata de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten. Enheten för lednings- och verksamhetsstöd är en av Länsstyrelsens sju enheter. Här arbetar vi med att ge stöd åt länsledningen samt övriga chefer och medarbetare i en bredd av frågor. Vi arbetar bland annat med verksamhetsutveckling och planering, ekonomi, upphandling, personalfrågor, kommunikation, säkerhetsfrågor, ärendehantering och intern service. Hos oss arbetar experter inom dessa områden som gärna delar med sig av sin kunskap. Vi arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare – tillsammans för en hållbar framtid! Vi söker en Chefssekreterare! Beskrivning Trivs du i en roll där struktur, planering och ansvar är centrala delar? Då kan det här vara en tjänst för dig. I denna roll arbetar du med att stötta länsledningen i det dagliga arbetet. Vi värdesätter personlig mognad och förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt och som trivs i en miljö där du har många frågor på gång samtidigt. Du har en viktig roll i förtroendet för Länsstyrelsen i kontakten med externa parter. Arbetsuppgifter Som chefssekreterare spelar du en central roll i att stödja ledningen och ser till att det administrativa arbetet flyter på smidigt. Det innefattar även inkommande och utgående kommunikation i tal och skrift. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat att: - koordinera och planera möten samt hantering av kalenderbokningar - koordinera arbetet inför aktiviteter i Residenset - ansvara för resebokningar - förbereda dokument och presentationer - ha en central roll i kommunikation med interna och externa parter Kvalifikationer Som chefssekreterare krävs det att du är trygg, strukturerad och leveranssäker. Du har en förmåga att prioritera och planera ditt arbete på ett sätt som gynnar hela myndigheten. Det är viktigt att du är pålitlig, har hög integritet, gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta som chefssekreterare, gärna inom offentlig sektor. Du har god erfarenhet av att utveckla och effektivisera processer och rutiner. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är trygg i digitala verktyg och har mycket goda kunskaper i Office-paketet. Du har eftergymnasial utbildning inom administration, kommunikation eller motsvarande erfarenhet. Vi erbjuder dig: En viktig och meningsfull roll i en verksamhet som arbetar för samhällsnytta. Hos oss blir du en del av en organisation med kompetenta och engagerade kollegor där vi värnar om både arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. Vi har flexibla arbetssätt, goda anställningsvillkor och en kultur som präglas av tillit och samarbete. Urval kommer att ske i slutet av augusti. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med varierade arbetsuppgifter. Du kommer att göra skillnad för vårt län och samhälle. Länsstyrelsen är en bred myndighet vilket innebär att du ständigt får möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Detta gäller inom flera politikområden. Som arbetsgivare har vi stort fokus på bra anställningsvillkor, ett aktivt arbetsmiljöarbete och hälsofrämjande friskvårdsaktiviteter. Vi är måna om samverkan med våra fackliga parter och kan erbjuda distansarbete. Vid en tillsvidareanställning på Länsstyrelsen kommer du krigsplaceras vid myndigheten. Beroende på tjänst kan det ingå tjänstgöring i krisstab och säkerhetsklassning. Vi inleder vanligtvis med provanställning vid tillsvidaretjänster. Information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd De flesta av de foton vi använder i annonserna är tagna av Göran Strand.
Jämtlands Gymnasieförbund ansvarar för gymnasieskolan, anpassad gymnasieskola och delar av vuxenutbildningen i våra medlemskommuner. Förbundets sju skolor ligger i natur- och fjällnära miljöer spridda över fem kommuner – Bräcke, Krokom, Ragunda, Åre och Östersund. Beskrivning Vi söker nu en specialpedagog som också har ett mentorsuppdrag för skolans elever. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med start höstterminen 2025. Hos oss får du möjlighet att arbeta både med pedagogiskt stöd och i klassrummet – en roll som gör skillnad i elevernas vardag, både ur ett individ- och grupperspektiv. Dina framtida arbetsuppgifter I ditt uppdrag som specialpedagog arbetar du med elever från samtliga årskurser och samverkar nära med undervisande lärare för att utforma och följa upp stödinsatser. Du är en del av skolans elevhälsoteam och kombinerar din roll som specialpedagog med ett mentorsuppdrag, vilket innebär ett helhetsansvar för vissa elevers utveckling och välmående i skolan. Som specialpedagog är du en viktig del i att skapa tillgängligt lärande. Vem är du? Du är utbildad specialpedagog och har erfarenhet av att samarbeta med yrkeslärare och ämneslärare i ett kollegialt lärande. Vi lägger stor vikt vid samplanering och utveckling av undervisningen. Vad kan vi erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig en trivsam, modern och dynamisk arbetsplats. Du får en roll i ett arbetslag som ställer upp för varandra och uppmuntrar till kollegialt lärande. Precis som alla våra anställda har du tillgång till en mängd olika personalförmåner såsom friskvårdsbidrag och pensionsrådgivning. Möt våra medarbetare Om du vill lära känna Jämtlands Gymnasieförbund bättre och samtidigt få en inblick i vår verksamhet och möta några av våra medarbetare, kan du klicka på länken nedan (eller kopiera den och klistra in i din webbläsare). Där har vi samlat några filmer som ger en bra bild av vår arbetsplats. https://jgy.se/om-oss/jobba-hos-oss-2/mot-vara-medarbetare/ Sök redan idag, då urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Inför rekryteringsarbetet har Jämtlands Gymnasieförbund tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare och rekryterare.
I Jämtlands län med sina 128 000 invånare står livskvalitén i fokus. Här samsas fridfull ro i en nära och storslagen natur med brokig stadspuls och rikt kulturutbud. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en upplevelsefylld fritid. Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2500 medarbetare är det enda i länet, det är en fördel eftersom det möjliggör en närhet mellan de olika specialiteterna. En närhet som kommer patienterna till del. Mångsidighet, bredd och tillåtande klimat för forskning och utbildning är karaktäristiskt för sjukhuset. Vi har ett bra samarbete med Norrlands universitetssjukhus i Umeå och är utbildningsort för läkare kopplat till Umeå universitet. Som överläkare har du anställning inom läkaravdelning medicin med ett 30-tal specialistläkare, ca 20 ST-läkare samt ett antal AT- och vikarierande underläkare. Läkare medicin tillhör område hud, infektion och medicin. Området präglas av ett öppet synsätt med ett tillåtande klimat och närhet till varandra. Vi har även en närhet till övriga klinikers läkare med gott samarbete som följd av detta. Vi är en akademisk sjukvårdsenhet. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innefattar avdelnings- såväl som mottagningsarbete. I tjänsten ingår bakjour inom internmedicin på kvälls- och nattetid samt helgjourer. Du kommer även att ta ansvar som verksamhetschef på jourtid och arbetet kan även innefatta verksamhetsutveckling t.ex. medicinskt ledningsuppdrag. Undervisning och handledning av läkarstudenter, AT och ST-läkare samt BT-läkare. En överläkare förväntas uppvisa goda ledaregenskaper, kunna ta ansvar för verksamhetsutveckling samt leda projekt och förbättringsarbeten. En överläkare förväntas ha ett akademiskt förhållningssätt, medverka till utvecklingen av evidensbaserad vård och handleda studenter och kollegor i alla kliniska situationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är leg läkare med specialistkompetens i kardiologi. Kvalifikationer: - Flerårig (minst 2 år) välmeriterad klinisk tjänstgöring som specialistläkare med bred och omfattande kunskap inom respektive specialitet - Dokumenterade handledar- och universitetsmeriter (inklusive godkänd ST-handledarutbildning) - Ska kunna vara självständig bakjour/konsult vilket också inkluderar medicinskt ledningsansvar på jourtid samt ta ansvar som verksamhetschef på jourtid - Medicine doktorsexamen och aktiv pågående forskning är önskvärt och meriterande för överläkartjänst, men inte ett absolut krav. Vi kommer även att lägga stor vikt vid personlig lämplighet, framför allt förmåga till samarbete och kommunikation. ÖVRIGT Din ansökan ska innehålla nedan medföljande dokument: • Ett strukturerat CV • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU. • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen • Specialistkompetensbevis från Socialstyrelsen • Om aktuellt - intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen. • Fullständigt uppdaterad publikationslista, om tillämpligt. • Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter. • Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som den sökande vill framhålla som meriterande för den sökta befattningen Kontroll av läkarlegitimation och specialistbevis kommer att ske via IVO och HOSP. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker dig som är specialistläkare inom internmedicin och önskar specialisera dig inom kardiologi alternativt endokrinologi. Tycker du att det är viktigt med bra kollegor? Då är du välkommen till medicinkliniken inom Östersunds sjukhus! Vi är kända för vår fina sammanhållning. Hos oss får du också möjlighet att utveckla verksamheten i nära samarbete med klinikledningen. Dessutom påverkar du själv din ledighet. Vi har ett bra samarbete med Norrlands universitetssjukhus i Umeå och är utbildningsort för läkare kopplat till Umeå universitet. Vi är en akademisk sjukvårdsenhet. ARBETSUPPGIFTER Som specialistläkare i internmedicin ingår såväl mottagnings- som avdelningsarbete samt konsultationsverksamhet. I tjänsten ingå bakjour på kvälls- och nattetid samt helgjourer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är leg läkare med specialistkompetens i internmedicin. ÖVRIGT Din ansökan ska innehålla nedan medföljande dokument: • Ett strukturerat CV • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU. • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen • Specialistkompetensbevis från Socialstyrelsen • Om aktuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen. • Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter. • Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som den sökande vill framhålla som meriterande för den sökta befattningen Kontroll av läkarlegitimation och specialistbevis kommer att ske via IVO och HOSP. Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika aktiviteter. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du utvecklas, vara en del av vårt härliga team och arbeta med patienten i fokus? Välkommen till oss på Neuro- och Strokeenheten i Östersund! Här möter du patienter med stroke, TIA, akut och planerad neurologi, hjärntumörer och allmänmedicinska tillstånd, hos oss får du möta många olika diagnoser och du får därmed en bred kunskap. Neuro- och Strokeenheten har i dag 18 vårdplatser. På enheten hanteras regionens Rädda Hjärnan-larm, en vårdkedja som är akut och som bemannas med sjuksköterska dygnet runt. Enheten utvecklas hela tiden, under de senaste åren har det skett många framsteg inom forskning och utveckling vilket skapar förbättringsmöjligheter för patienterna, samt möjligheter för dig som medarbetare att delta i nya spännande projekt. Som nyanställd sjuksköterska på enheten får du det stöd du behöver för att känna dig trygga på din nya arbetsplats, så att du kan ge patienterna en god och säker vård samt öka din kunskap inom det specifika neurologi- och strokeområdet. Vi arbetar i en nära dialog med dig som individ kring vad du behöver för att känna dig trygg, för att möta din utveckling och ge dig förutsättningar för att bedriva god och säker vård. Enheten har ett närvarande ledarskap, närvarande läkare, erfarna ledningssjuksköterskor och enhetskoordinatorer som alla har god kunskap om enheten och kan handleda nya kollegor på bästa sätt. Enheten har ett högt resultat i återkommande medarbetarenkäter gällande arbetsmiljö, delaktighet och stödjande förhållanden. På enheten arbetar du med en digital patientöversikt via en personlig surfplatta som du har med dig under hela ditt arbetspass. I surfplattan har du en väldigt bra överblick över dina patienter, deras uppgifter och tillstånd, läkemedelslistor samt vilka uppgifter du och dina kollegor ska utföra. Du kommer också åt din mail och enhetens team, du kan spara egna anteckningar och lägga upp egna favoriter som stöd i ditt dagliga arbete. På enheten har vi vardagar dagtid en avsatt ledningssjuksköterska som har stort fokus på att stötta ny personal, vi har också en enhetskoordinator som bland annat svarar på alla inkommande samtal, har en sammanhållande roll då det gäller vårdplatsstruktur, utskrivningar, undersökningar och beställning av transporter vilket gör att du som sjuksköterska får en god avlastning. På enheten har vi även vårdnära service som bistår med patienttransporter, förråds- och kosthantering. Vi jobbar med önskeschema, i perioder om varierande 8, 10 och 16 veckor, och sätter stort värde i att så långt det går ta hänsyn till dina och dina kollegors individuella önskemål. Hos oss jobbar du 2 av 5 helger. Du som väljer att arbeta hos oss blir en del av ett härligt gäng som lär av och peppar varandra. Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika och roliga aktiviteter. Enheten kan också erbjuda kompetensutveckling inom våra specifika diagnoser, vi har också återkommande internutbildningar som är väldigt populära. Läs och se mer om hur det är att jobba hos oss på Neuro- och Strokeenheten här: https://regionjh.se/jobb-utbildning--forskning/jobba-hos-oss/jobba-hos-nagon-av-vara-verksamheter/neuro--och-strokeenheten?s=1 ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss arbetar du i ett team med många andra professioner. Du ansvarar för allmän och specifik omvårdnad samt administrering av läkemedel och du deltar i planering kring patientens rehabilitering och vårdtid. Inskolning ges alltid och vi stämmer av tillsammans med dig hur lång inskolning du behöver. Enheten har nära samarbete med ett mobilt stroketeam som rehabiliterar strokepatienter i hemmet efter utskrivning. Till enheten hör också en sjuksköterskebaserad strokemottagning som arbetar med sekundärpreventiv uppföljning efter stroke och TIA (transitorisk ischemisk attack). Möjlighet finns till auskultation KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, trivs i team och vill utvecklas. Nyutexaminerad eller med erfarenhet, du är lika välkommen att söka oavsett. ÖVRIGT Urval och tillsättning kan ske löpande under annonseringstiden. Vi ser därför gärna att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer