Biomedicinsk analytiker till Komponentframställning på Storsjötappen
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Biomedicinska analytiker m.fl.

Laboratoriemedicin inom Region Jämtland Härjedalen är en avancerad diagnostikorganisation med mycket expertkompetens. Organisationen genomgår en förändring och expansion, och vi söker nu nya kollegor som vill vara med i vår intressanta utvecklingsresa där vi bedriver avancerad medicinsk diagnostik samt forskning och utveckling. Laboratoriemedicin är en ackrediterad verksamhet med ett stort och varierat diagnostiskt panorama. Här arbetar, och samarbetar, många olika yrkesgrupper och professioner; sjuksköterskor, biomedicinska analytiker, läkare, specialistläkare, kemister, mikrobiolog, undersköterskor, medicinsk biolog, laboratoriebiträden, IT-specialister, receptionister och bemanningsassistent. Vi ger patienter, givare och remittenter en hög grad av service. Klinisk Immunologi och transfusionsmedicin omfattar vårt serologiska laboratorium, komponentframställning samt blodgivning på Storsjötappen. Under 2025 genomgår Laboratoriemedicin en intern omorganisation vilket ger stora möjligheter till personlig utveckling samt för aktivt deltagande i verksamhetens förbättringsarbete. Storsjötappen har i dagsläget öppet vardagar dagtid, samt kvällsöppet en dag i veckan. ARBETSUPPGIFTER Som Biomedicinsk analytiker/Laboratorieingenjör på Storsjötappen arbetar du med blodtappning och framställning av erytrocytkoncentrat, trombocytkoncentrat samt plasma, både till patient och för läkemedelsframställning. Du genomför intervjuer och bedömningar av givare utifrån gällande kriterier och arbetar efter Socialstyrelsens föreskrifter om blodverksamhet. Ansvar för komponentframställning kan bli aktuellt beroende på personlig lämplighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad Biomedicinsk analytiker eller har motsvarande utbildning och/eller erfarenhet. Goda kunskaper i Svenska, i både tal och skrift, är ett krav. Arbete inom blodgivarverksamhet, provtagning, sjukhuslaboratorium och kvalitetsarbete utifrån myndighetskrav är meriterande. Extra meriterande är erfarenhet av komponentframställning. Vi ser att du som söker är lugn och trygg i din profession. Du arbetar noggrant och systematiskt utifrån fastställda rutiner. Du bemöter givare och patienter med ett empatiskt och inkännande förhållningssätt. Du är flexibel i byte av arbetsuppgifter och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Biomedicinsk analytiker/Laboratorieingenjör till Transfusionsmedicin
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Biomedicinska analytiker m.fl.

Laboratoriemedicin inom Region Jämtland Härjedalen är en avancerad diagnostikorganisation med mycket expertkompetens. Organisationen genomgår en förändring och expansion, och vi söker nu nya kollegor som vill vara med i vår intressanta utvecklingsresa där vi bedriver avancerad medicinsk diagnostik samt forskning och utveckling. Laboratoriemedicin är en ackrediterad verksamhet med ett stort och varierat diagnostiskt panorama. Här arbetar, och samarbetar, många olika yrkesgrupper och professioner; sjuksköterskor, biomedicinska analytiker, läkare, specialistläkare, kemister, mikrobiolog, undersköterskor, medicinsk biolog, laboratoriebiträden, IT-specialister, receptionister och bemanningsassistent. Vi ger patienter, givare och remittenter en hög grad av service. Klinisk Immunologi och Transfusionsmedicin omfattar vårt serologiska laboratorium, komponentframställning samt blodgivning på Storsjötappen. Under 2025 genomgår Laboratoriemedicin en intern omorganisation vilket ger stora möjligheter till personlig utveckling samt för aktivt deltagande i verksamhetens förbättringsarbete. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu 2 Biomedicinska analytiker/Laboratorieingenjörer till vårt serologiska laboratorium inom Transfusionsmedicin.  Huvudsakliga arbetsuppgifter är laborativt arbete förenligt med immunologi, blodgruppsserologi och transfusionsmedicin. Här ingår instrumenthantering, manuella metoder, resultatbedömningar, tekniskt godkännande, felsökningar och kund- och remittentkontakter. Arbete med komponentframställning kan komma att ingå i tjänsten.  Arbete inom sektioner på Klinisk kemi (preanalys, allmänkemi och hematologi) kan också komma också att bli aktuellt beroende på erfarenhet och personlig lämplighet. Arbetet innefattar tjänstgöring såväl dagtid som på obekväm arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad Biomedicinsk analytiker eller har annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Fördjupade kunskaper och/eller arbetslivserfarenhet inom transfusionsmedicin är meriterade. Du har goda kunskaper i svenska och kommunicerar väl i både tal och skrift. Du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba beslut. Du har även en god initiativförmåga. Vi genomgår en omorganisation och en omfattande uppväxling i vårt värdegrundsarbete. Vi hoppas därför att du vill bidra till en god arbetsmiljö, att du känner en yrkesstolthet samt att du vill vara en del av Laboratoriemedicins livsviktiga uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Rekryteringskoordinator
Försvarsmakten
Personal- och HR-specialister

Vill du arbeta i stimulerande miljö där alla ser fram emot att komma till jobbet och där vi alla jobbar åt samma håll? Vill du samtidigt vara med och bidra till en säkrare omvärld? Då kan detta vara nästa spännande utmaning för dig Om enheten Fältjägargruppens (FJG) främsta uppgift är att utbilda en hemvärnsbataljon och har även uppgiften att stödja frivilligverksamheten i Jämtlands län. I denna befattning är du en del av Fältjägargruppens planeringssektion. Arbetsuppgifterna löses genom samarbete inom sektionen, med utbildningsgruppens övriga sektioner och med förbandsdelar ur Hemvärnet. Planeringssektionen samordnar förbandets planerings- och genomförandeverksamhet. Vid FJG arbetar idag 28 anställda. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantera och administrera hemvärnssoldater i rekryteringsprocessen. Registrering, uppföljning och förvaring av personalinformation, ersättningar, bokning av resor och möten. Du arbetar med statistik och personalrapporter och i mån av tid deltar du i utbildningar och övningar inom ramen för Hemvärnets verksamhet. Du stödjer även chef Fältjägargruppen med beredning av personalärenden. KRAV Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • Relevant och aktuell erfarenhet inom administrativ personaltjänst • Relevant och aktuell erfarnehet inom administrativ rekryteringsverksamhet • Relevant och aktuell erfarenhet av CRM-system • Relevant och aktuell erfarenhet SAP-system • Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • Körkort *B* (manuell växellåda) Personliga egenskaper Tjänsten kännetecknas av ett högt personligt ansvarstagande där du förväntas vara flexibel, självgående, noggrann, strukturerad samt inneha analytisk förmåga. Du trivs med att ta initiativ och drivs av att arbeta under tidspress och har förmågan att växla tempo när så krävs. Förmåga att arbeta enskilt och i grupp är en förutsättning. Vi ser att du är en god representant för Försvarsmakten och ett föredöme både som person och ledare samt bygger ditt ledarskap på Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av att jobba i IT systemet Mitt Försvarsmakten • Erfarenhet av rekrytering • Kunskap om hemvärnets utbildningssystem • Erfarenhet av hantering av sekretessbelagda uppgifter • Tidigare arbetserfarenhet av stabstjänst För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Östersund. Tjänsten innefattar helg- och kvällstjänstgöring. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Anders Olsson Fackliga företrädare SEKO/F: Susanne Thunberg OFR/S Försvarsförbundet: Annelie Forshage OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke SACO: Sture Sundqvist Samtliga nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-xx-xx. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

26 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Undersköterskor till Sollidenvägen 64c
Östersunds kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Sollidenvägen 64c, ett särskilt boende med 52st lägenheter uppdelat på 2 plan som ligger uppe vid Solliden med fina promenadstråk och nära skog och natur. Tillsammans arbetar vi för en god arbetsmiljö och en arbetsplats där vi har roligt tillsammans. Med stor omtanke arbetar vi hårt för att erbjuda god kvalité, kompetens, service och guldkant i vardagen för våra äldre.  Ditt nya jobb Som undersköterska på kommunens särskilda boenden arbetar du med personlig omvårdnad och service för de medborgare som bor hos oss. Du arbetar för att främja fysisk, psykisk och social hälsa hos medborgaren. Ditt uppdrag är att stötta medborgaren och underlätta vardagen i det dagliga livet. Du ger personlig omvårdnad utifrån individuella behov och utför delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser såsom specifik omvårdnad och rehabilitering. Du samarbetar med sjuksköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut och gruppchef. Du dokumenterar även i våra verksamhetssystem, vilket är en viktig del i dina arbetsuppgifter.  Vanliga arbetsuppgifter • Hjälpa medborgare med personlig hygien, basal omvårdnad och dagliga rutiner • Utföra delegerade insatser från legitimerad personal exempelvis medicinhantering, enklare såromläggningar, träningsprogram m.m • Löpande dokumentation i journalsystemet viva • Kontaktmannaskap för två medborgare • Ansvara för en av enhetens ombudsroller som exempelvis dokumentationsombud, måltidsombud eller miljöombud Din kompetens Krav  • Undersköterska med skyddad yrkestitel från socialstyrelsen • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift Meriterande  • Tidigare erfarenhet inom vårdarbete • Dokumentationserfarenhet i journalsystem • Erfarenhet med inriktning mot äldre, demenssjuka personer • Arbete med kontaktpersonsuppdrag  • Nutrition och måltidsarbete Vi söker dig  Du är driven av ett stort engagemang med en empatisk förmåga för att sätta dig in i andras perspektiv. Du jobbar flexibelt och är lojal mot fattade beslut. Som person så är du strukturerad, självgående men har även en god samarbetsförmåga och arbetar som ett team tillsammans med dina kollegor. Vi värdesätter även att du är positiv till nytänkande och ser möjligheter samt har en vilja att bidra till att verksamheten utvecklas och förbättras. Du skall vara trygg, stabil och kunna ha en helhetssyn i din yrkesroll samt även medverka till att våra boende känner sig delaktiga och vara lyhörd för deras behov.  Vi söker två engagerade undersköterskor för tillsvidareanställning på 100%. Arbetet är förlagt dag/kväll och helg. Tillträde efter överenskommelse men tidigast i början av september.    Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Senior projektsamordnare till Laboratoriemedicin
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Biomedicinska analytiker m.fl.

Laboratoriemedicin inom Region Jämtland Härjedalen är en avancerad diagnostikorganisation med mycket expertkompetens. Organisationens uppdrag omfattar ansvar för samtliga laboratorieverksamheter samt blodförsörjningen inom hela Region Jämtland Härjedalen och omnejd. Organisationen genomgår en stor organisatorisk förändring och expansion, varför vi söker nu nya kollegor som vill vara med i vår intressanta utvecklingsresa där vi bedriver avancerad medicinsk diagnostik samt forskning och utveckling. Laboratoriemedicin är en ackrediterad verksamhet med ett stort och varierat diagnostiskt panorama. Här arbetar, och samarbetar, många olika yrkesgrupper och professioner; bl.a. sjuksköterskor, biomedicinska analytiker, specialistläkare, kemister, undersköterskor, IT-specialister. Vi ger patienter och remittenter en hög grad av service. Här finns det stora möjligheter för utveckling samt för aktivt deltagande i verksamhetens snabbväxande utveckling. Vi söker projektkoordinator som ska hålla ihop och koordinera bl.a. projekt som avser t ex  verksamhetsöverskridande nya kliniska implementeringar. Arbetet kräver ständig kontakt med olika yrkesgrupper och verksamheter inom och utanför Laboratoriemedicin. Det finns möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse med uppdragsgivaren. ARBETSUPPGIFTER Utöver sedvanliga arbetsuppgifter beroende på din grundprofession, så förväntas du även samordna och koordinera övergripande kliniska projekt och uppdrag. I din roll förväntas du även bereda projektplaner och sammanställa rapporter samt är rutinerad och trygg med att arbeta med och hålla pressade tidsplaner/deadlines. Du förväntas arbeta med samordning av strukturerade processkartläggningar inom som bland annat är kliniskt övergripande. Därför ser vi gärna att du har liknande dokumenterad erfarenhet av processarbete inom exempelvis hälso-och sjukvården. KVALIFIKATIONER Formella krav är naturvetenskaplig akademisk examen, eller annan akademisk examen inom ett område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten och uppdraget. Dokumenterad erfarenhet från projektledning av komplexa projekt. Eller dokumenterad erfarenhet från samordning och koordinering av övergripande uppdrag som kräver strukturerad dokumentation och myndighetsrapportering. Tidigare erfarenhet från ackrediterad verksamhet samt myndighetsreglerad verksamhet.  Meriterande Det är meriterande med följande: -  Tidigare erfarenhet av arbete med dokumenterad verksamhetsövergripande  metodutvecklingar/kliniska flöden och nya kliniska implementeringar. -Dokumenterad erfarenhet från projektledning av komplexa projekt, med verksamhetsöverskridande uppdrag, med gott resultat. - Dokumenterad erfarenhet från samordning och koordinering av övergripande uppdrag som kräver strukturerad dokumentation och kontinuerlig rapportering. - Det är även meriterande om du har klinisk erfarenhet och där du dessutom haft övergripande projektansvar inom något verksamhetsområde inom Laboratoriemedicin och/eller läkemedelsindustrin eller Lifescience. -Det är även meriterande om du har egen dokumenterad forskningserfarenhet från ett relevant naturvetenskapligt område. -Det är även meriterande om du har masterexamen eller disputerad inom ett område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. -Du har stor samarbetsförmåga, följer fattade beslut och direktiv, är rutinerad i att dokumentera tydligt och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina rapporter utifrån uppdraget/uppdragsgivaren och med hänsyn till den tilltänkta målgruppen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan annonseringsperioden har löpt ut. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Systemutvecklare inom Java i Östersund
Försäkringskassan
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. Java, frontend, backend och test Som systemutvecklare kommer du att arbeta med utveckling av både frontend och backend i Java, där du deltar i hela processen från analys och design till implementation, testning och förvaltning. Du kommer även bidra till att skapa mjukvaruarkitektur för en skalbar infrastruktur med hjälp av OpenShift och Kubernetes. Ett viktigt fokus är att säkerställa dagens omfattande utbetalningar och omvandla verksamhetsbehov till konkreta krav för it-systemen. För att möta dessa krav söker vi systemutvecklare med bred kompetens. Vi arbetar i agila team med stort ansvarstagande och ett ständigt fokus på förbättring. Samarbete, kvalitet och en god användarupplevelse är centralt i vårt arbete. Vi värdesätter din vilja att utvecklas och bidra till att förbättra servicen för medborgarna. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som  • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har dokumenterad erfarenhet av utveckling i Java eller C++ • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat   • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift • har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har • har erfarenhet av test och testautomatisering • har erfarenhet av testdriven utveckling (TDD) • har erfarenhet av programmen eller systemen: IntelliJ, Eclipse, Vue, Angular, Jenkins, Jira, Confluence, Bitbucket, Git, SQL, Cucumber • har erfarenhet av microtjänstlösningar i OpenShift och Kubernetes • har erfarenhet av agilt arbetssätt • har erfarenhet av DevOps • har erfarenhet av ledarskap som teamledare • har erfarenhet av Försäkringskassans förmåner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett flertal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Sundsvall eller Östersund. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Stefan Bergsten, tel 010 118 71 96 eller Ewa Larsson-Snygg, tel 010 114 76 59 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Klas Lindblad 010 113 10 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Anna-Lena Bahadori Lundgren, Saco-S Mohamed Abu-Torse, Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Systemutvecklare inom kravanalys i Östersund
Försäkringskassan
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. Kravanalys Som systemutvecklare kommer du att arbeta med utveckling av både frontend och backend i Java, där du deltar i hela processen från analys och design till implementation, testning och förvaltning. Du kommer även bidra till att skapa mjukvaruarkitektur för en skalbar infrastruktur med hjälp av OpenShift och Kubernetes. Ett viktigt fokus är att säkerställa dagens omfattande utbetalningar och omvandla verksamhetsbehov till konkreta krav för it-systemen. För att möta dessa krav söker vi systemutvecklare med erfarenhet av kravanalys. Som kravanalytiker hos oss är du länken mellan verksamheten och systemutvecklarna. I dina arbetsuppgifter ingår att identifiera och dokumentera bland annat aktörer, användningsfall, användargränssnitt, regler, begrepp, icke funktionella krav samt beroenden mot andra intressenter. Du skapar förståelse för kraven i teamet. Tillsammans och i nära samarbete med både product owner och scrum master ser du till att backloggen är uppdaterad och förberedd inför sprintplanering. Vi arbetar i agila team med stort ansvarstagande och ett ständigt fokus på förbättring. Samarbete, kvalitet och en god användarupplevelse är centralt i vårt arbete. Vi värdesätter din vilja att utvecklas och bidra till att förbättra servicen för medborgarna. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som  • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat   • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift • har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har • har erfarenhet som kravanalytiker • har erfarenhet av agilt arbetssätt • har erfarenhet av DevOps • har erfarenhet av ledarskap som teamledare • har erfarenhet av Försäkringskassans förmåner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Sundsvall eller Östersund. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Stefan Bergsten, tel 010 118 71 96 eller Ewa Larsson-Snygg, tel 010 114 76 59 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Klas Lindblad 010 113 10 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Anna-Lena Bahadori Lundgren, Saco-S Mohamed Abu-Torse, Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Hopp-in till vårt adminteam på Payroll SE
Swedbank AB
Löne- och personaladministratörer

Vi förstärker vårt team och söker medarbetare för timanställning.Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Tillsammans med kollegorna på Payroll SE leverera en kvalitativ löneprocess Ge bra service till dina kollegor på Swedbank, både chefer och medarbetare Få ta stort eget ansvar men också vara en del av teamet om ca 5 personer där alla stöttar varandra Arbeta tillsammans med andra för att utveckla, förbättra och förenkla vårt arbete Ha ett nära samarbete med payrollteamen och övriga på HR Sweden I denna roll behöver du:  Utbildning eller under utbildning till lönespecialist, ekonom eller inom HR/PA Meriterande är arbetslivserfarenhet, gärna inom ovanstående områden Goda kunskaper inom excel och officepaketet samt vana av att arbeta i olika system Kunna arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra i teamet Vara noggrann och ha ett öga för detaljer Ta eget ansvar och planera för sitt arbete Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och... …en del av HR Sweden och adminteamet där det finns en stor kompetens och ett högt engagemang. Gruppen präglas av omsorg om varandra och känslan av att vi gemensamt har ansvar för resultatet. Eget ansvar och tillit är något som är viktigt för mig, och jag vill att mina medarbetare är delaktiga i utveckling och förbättringsarbete. Det jag förväntar mig tillbaka är medarbetare som står för våra värdeord öppen, enkel och omtänksam och som tillsammans med teamet vill bidra till att vi når våra mål. Tror du dessutom precis som jag att det viktiga för att åstadkomma ett bra jobb och resultat är att ha kul tillsammans så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Tjänsten är en timanställning utifrån behov och det kan variera från ca 25 - 50 % eller enligt ök. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att arkivera underlag i vårt digitala personalarkiv. Andra arbetsuppgifter kan tex vara att arbeta i vårt ärendehanteringssystem med att tagga ärenden. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas och lära sig mer kvalificerade arbetsuppgifter i adminteamet. Möjlighet till heltidsarbete under sommaren 2026 finns. Rollen kräver stor noggrannhet, ansvarskänsla samt förmåga att arbeta självständigt." Anna-Karin Bromé, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-08-17. Placeringsort: Östersund Rekryterande chef: Anna-Karin Bromé, Head of Payroll, +46730428120 Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Stödassistent
Östersunds kommun
Vårdare, boendestödjare

Ditt nya jobb Som stödassistent kommer du att ge stöd till medborgaren utifrån individuella behov och förutsättningar. Du hjälper medborgaren att hantera sin vardag och alla de utmaningar som kan uppstå, både i och utanför hemmet. Ditt jobb är att skapa goda förutsättningar till ett så självständigt liv som möjligt för individen. Vanliga arbetsuppgifter • Stöttning och vägledning i individens vardag • Medverka vid olika aktiviteter tillsammans med individen • Dokumentation Din kompetens Krav  • Utbildad stödassistent eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Meriterande  • God datorvana • Erfarenhet av liknande arbete • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Vi söker dig  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du har ett stort intresse för människor och service. Som person är du stabil, flexibel och har en god empatisk förmåga. Du ska kunna skapa förtroendefulla relationer och vara lyhörd för individens behov. Du är lojal, har en pedagogisk insikt och är skicklig på att kommunicera muntligt. För att trivas i rollen behöver du också ha en god samarbetsförmåga och kunna anpassa dig efter olika situationer. Du är även en lyhörd och engagerad person med stor respekt för våra medborgare. Vi värdesätter även att du är positiv till nytänkande och ser möjligheter samt har en vilja att bidra till att verksamheten utvecklas och förbättras. Kan planera och strukturera din arbetsdag. Du hanterar stressmoment och är handlingskraftig då olika situationer kan uppstå. Genom ett ampatiskt förhållningssätt har du förmåga att förstå medborgarens perspektiv och behov. Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Specialpedagog till Ås skola
Krokoms kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Ett jobb med plats för utveckling och glädje! Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? I Krokoms kommun har du chansen att göra skillnad på riktigt. Vill du arbeta för att alla elever ska få en möjlighet att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling samt lära för livet? Vi söker nu specialpedagog till Ås skola med placering i årskurs 7-9. Välkommen till oss! Ås skola är en F-9 skola med tillhörande fritidshem Här går 480 elever som är fördelade i tre stadier; F-3, 4-6 och 7-9. Med start från hösten har vi också kommunens resursspår hos oss. Ås skola har hög andel behöriga lärare och eleverna erhåller en god undervisningskvalitet. Vi arbetar aktivt med kollegialt lärande och bedriver systematiskt utvecklingsarbete tillsammans med elevhälsan. Vi månar om varandras och elevernas arbetsmiljö och arbetar målinriktat med trygghet och trivsel, kunskapsutveckling samt ledning och styrning. Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. En dag som specialpedagog Som specialpedagog hos oss är du en viktigt del i skolan elevhälsoarbete. Tillsammans med skolans elevhälsoteam och rektor jobbar du så väl främjande, förebyggande och åtgärdande för att höja resultat för elever och för skolan. Dagliga arbetet är ett tät samarbete med specialpedagogen som ansvarar för F-6 samt med skolans speciallärare. Med ditt engagemang och positiva inställning är du en stor tillgång för oss. Vi arbetar tillsammans för att eleverna ska lyckas i sitt lärande genom nyfikenhet, trygghet och framtidstro. Din kompetens För tjänsten krävs att du har utbildning som specialpedagog, speciallärare eller motsvarande kompetens Utöver din formella behörighet lägger vi stor vikt vi din förmåga att samarbeta med elever, pedagoger och vårdnadshavare. Kort sagt en trygg och stabil person som kan skapa förtroende. Vi sätter också stort värde vid ditt engagemang och din pedagogiska kompentens. Vi ser det som meriterande att du har erfarenhet av att arbeta med pedagogiskt utvecklingsarbete på ämnesnivå och skolnivå. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning med en placering på Ås skola under läsåret 2025/2026 på 100%. Tillträde 2025-08-13 eller enligt överenskommelse. Krokoms kommun erbjuder förmånsportal och friskvårdsbidrag eller friskvårdstid.  Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Hej och välkommen till vårt team. Du och din kompetens är viktig för oss och eleverna på Ås skola. Vi är måna om varandra, hjälper varandra och stöttar varandra för att alla ska trivas och känna att man lyckas i jobbet.  Ås skola står inför en spännande höst. Med nyinvigda lokaler i ett helt nytt skolhus ser vi fram emot att starta ett nytt läsåret. Välkommen!  Lotta Bergstrand, rektor åk F-6 Magnus Myrenhammar, rektor åk 7-9 Kontaktperson för tjänsten Kontakta Kundcenter Krokoms kommun för kontakt under sommaren.  0640-16100 Magnus Myrenhammar, rektor 7-9 0640-17207 [email protected]  Fackliga representanter, Sveriges Lärare Krokom 0640-168 69, 0640-168 94 [email protected] Välkommen med din ansökan!    Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

26 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025