Systemutvecklare / Java
Infinity IT Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om Infinity IT Consulting Infinity IT Consulting är ett konsultföretag inom IT och Management med en stark företagskultur och teamkänsla. Ditt välmående är vår framgång och vi menar att de bästa konsultaffärerna blir av och genomförs med stolthet när du som medarbetare mår som bäst, så gör även företaget och våra kunder det. Vi jobbar med IT-kunder och partners i hela Skandinavien inom både telekom, verkstadsindustrin, retail, sport & mode och många andra. Vi bygger teamet utifrån våra värderingar som genomsyrar hela företaget. Pannben – Viljan och förmågan att lösa uppgiften, ta ansvar och känna ägarskap, men alltid våga ta hjälp. Enkelhet – Vi krånglar inte till det, varken för oss själva eller för andra! Sunt förnuft och kundnöjdhet i fokus. Laganda – Vi ställer upp för varandra, gör varandra bättre och skrattar varje dag! Långsiktighet – Vi är besatta av att göra bra saker och saker bra, vi låter kortsiktiga vinningar stå tillbaka för långvariga affärsrelationer. Stolthet – Vi är rakryggade, på riktigt och vågar gå vår egen väg! Din IT-karriär kan starta hos just oss och vi ger förutsättningarna för det, eller så är du senior med många års erfarenhet och då ger vi utrymme för allt leda, kompetensutveckla och ge stöd åt våra mer juniora konsulter, och på det viset har vi en härlig mix i konsultteamet av olika utbyten i erfarenhet, intressen och kompetens. Infinity söker nu fler medarbetare för konsultuppdrag hos kund i Östersund! Uppdragsbeskrivning: Arbetet bedrivs agilt med tät kundkontakt, frekventa leveranser och stor flexibilitet och förändringsbenägenhet. Stort ansvar läggs på de tvärfunktionella teamen att angripa och lösa problem på bästa sätt samt att bidra till sin egen förbättringsresa. Produktägarna säkerställer löpande att vi jobbar med rätt saker utifrån samhällets behov. Arbetsbeskrivning: En systemutvecklare som kan bidra till teamets framgångar. De tvärfunktionella teamen jobbar med sina uppgifter från ”ax till limpa” där alla olika discipliner såsom arkitektur, krav, design, utveckling, test, testautomation, dokumentation, release och driftsättning ingår. Vi strävar efter rollöverskridande arbete inom teamen och du förväntas kunna bidra inom flera av dessa områden. Du är en lagspelare som är van att bygga långsiktiga relationer och du utvecklas tillsammans med dina teamkollegor i arbetet. En förutsättning för att du ska kunna utföra ditt uppdrag är att du kan kommunicera flytande på svenska skriftligt och muntligt, då myndighetens arbetsspråk är svenska. Dina arbetsuppgifter: • Delta i analys av stories • Designa/formge komponenter • Tillverka, förvalta och enhetstesta komponenter, fullstack (lika stark på backend som frontend) • Skriva integrationstester • Granska kod • Leverera till integration • Genomföra produktionsuppföljning Du ska ha minst följande kompetenser och/eller erfarenheter: • Minst 4 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av programvaruutveckling i Java • Minst 4 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av GIT samt Jenkins eller motsv • Minst 4 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av oracle-databaser Meriterande kriterium: • Minst 2 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av programvaruutveckling i .Net • Minst 2 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av programvaruutveckling i .Net • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av Spring Boot och Gradle • Minst 2 års praktisk arbetslivserfarenhet av OpenShift och artifactory • Minst 2 års praktisk arbetslivserfarenhet av storskaligt agilt arbetssätt enligt ramverket SAFe eller liknande Start: Enligt överenskommelse Vi ser fram emot din ansökan! Om frågor kontakta [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Systemutvecklare / Angular
Infinity IT Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om Infinity IT Consulting Infinity IT Consulting är ett konsultföretag inom IT och Management med en stark företagskultur och teamkänsla. Ditt välmående är vår framgång och vi menar att de bästa konsultaffärerna blir av och genomförs med stolthet när du som medarbetare mår som bäst, så gör även företaget och våra kunder det. Vi jobbar med IT-kunder och partners i hela Skandinavien inom både telekom, verkstadsindustrin, retail, sport & mode och många andra. Vi bygger teamet utifrån våra värderingar som genomsyrar hela företaget. Pannben – Viljan och förmågan att lösa uppgiften, ta ansvar och känna ägarskap, men alltid våga ta hjälp. Enkelhet – Vi krånglar inte till det, varken för oss själva eller för andra! Sunt förnuft och kundnöjdhet i fokus. Laganda – Vi ställer upp för varandra, gör varandra bättre och skrattar varje dag! Långsiktighet – Vi är besatta av att göra bra saker och saker bra, vi låter kortsiktiga vinningar stå tillbaka för långvariga affärsrelationer. Stolthet – Vi är rakryggade, på riktigt och vågar gå vår egen väg! Din IT-karriär kan starta hos just oss och vi ger förutsättningarna för det, eller så är du senior med många års erfarenhet och då ger vi utrymme för allt leda, kompetensutveckla och ge stöd åt våra mer juniora konsulter, och på det viset har vi en härlig mix i konsultteamet av olika utbyten i erfarenhet, intressen och kompetens. Infinity söker nu fler medarbetare för konsultuppdrag hos kund i Östersund! Uppdragsbeskrivning: Arbetet bedrivs agilt med tät kundkontakt, frekventa leveranser och stor flexibilitet och förändringsbenägenhet. Stort ansvar läggs på de tvärfunktionella teamen att angripa och lösa problem på bästa sätt samt att bidra till sin egen förbättringsresa. Produktägarna säkerställer löpande att de jobbar med rätt saker utifrån samhällets behov. Arbetsbeskrivning: Som systemutvecklare får du bidra till teamets framgångar. De tvärfunktionella teamen jobbar med sina uppgifter från ”ax till limpa” där alla olika discipliner såsom arkitektur, krav, design, utveckling, test, testautomation, dokumentation, release och driftsättning ingår. De strävar efter rollöverskridande arbete inom teamen och du förväntas kunna bidra inom flera av dessa områden. Du är en lagspelare som är van att bygga långsiktiga relationer och du utvecklas tillsammans med dina teamkollegor i arbetet. En förutsättning för att du ska kunna utföra ditt uppdrag är att du kan kommunicera flytande på svenska skriftligt och muntligt, då myndighetens arbetsspråk är svenska. Dina arbetsuppgifter: • Delta i analys av stories • Designa/formge komponenter • Tillverka, förvalta och enhetstesta komponenter, fullstack (lika stark på backend som frontend) • Skriva integrationstester • Granska kod • Leverera till integration • Genomföra produktionsuppföljning Du ska ha minst följande kompetenser och/eller erfarenheter: • Minst 4 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av programvaruutveckling i Angular • Minst 4 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av GIT samt Jenkins eller motsv • Minst 4 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av oracle-databaser Meriterande kriterium: • Minst 2 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av programvaruutveckling i backend • Minst 3 års sammanlagd praktisk och aktuell arbetslivserfarenhet av att ha arbetat på en it-avdelning vid en större svensk myndighet • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av Spring Boot och Gradle • Minst 2 års praktisk arbetslivserfarenhet av OpenShift och artifactory • Minst 2 års praktisk arbetslivserfarenhet av storskaligt agilt arbetssätt enligt ramverket SAFe eller liknande Start: enligt överenskommelse Vi ser fram emot din ansökan och om du har några frågor kontakta [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Vi söker nattpersonal till en flicka i Östersund!
A-Assistans Leimir AB
Personliga assistenter

Är du en social, glad och ansvarsfull tjej som vill göra en verklig skillnad? Vi söker nu en personlig assistent för ett meningsfullt uppdrag i en familj. Vi söker dig som har ett stort hjärta och barnasinnet kvar, som vill arbeta med en flicka i tvåårsåldern. Du ser detta som en möjlighet att vara en viktig del av en familj med föräldrar och syskon under deras resa med assistans. Som personlig assistent kommer du att vara en del av en liten flickas vardag och ge stöd i alla områden i hennes liv. Du kommer att hjälpa till med allt från påklädning, måltider och hygien till att busa och gå på promenader. Du behöver också vara snabbtänkt och kunna agera vid behov då flickan har epilepsi. Vi söker dig som är: Kvinna, gärna mellan 20–30 år. Social, glad, ansvarsfull och trygg i ditt sätt att vara. Fantasifull och har barnasinnet kvar. Snabb i tanken och kan agera snabbt i situationer, särskilt vid epileptiska anfall. Tålmodig, empatisk och har en god förmåga att skapa trygghet och glädje i ditt arbete. Du kan kommunicera bra på svenska och har även intresse av alternativa sätt att kommunicera på. Stämmer detta in på dig? Då kan du nu få chansen att vara en del av en familj och ge flickan de bästa förutsättningarna för ett tryggt och meningsfullt liv. Vi söker dig som är intresserad av en fast tjänst som personlig assistent med arbete förlagt under vaken natt. Arbetet innebär att du är vaken under hela nattpasset och finns till hands för att ge stöd utifrån barnets behov. Tjänsten gäller assistans till ett barn under 18 år, vilket innebär att du behöver kunna visa upp ett utdrag ur belastningsregistret utan anmärkning. Ta gärna med detta redan vid första intervjutillfället. Tjänsten kräver att du är ansvarsfull, lyhörd och trygg i rollen som assistent. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men personlig lämplighet är viktigast. Gå in på www.a-assistans.se, skapa ditt eget konto och profil. När din profil är klar, klicka på "Lediga tjänster" och ansök till denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 451) OM OSS: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lediga tjänster hos en ung tjej i Östersund!
A-Assistans Leimir AB
Personliga assistenter

Vi söker trygga och ansvarsfulla kvinnliga personliga assistenter till en glad tonårstjej! Just nu har vi en ledig tjänster både under dagentid samt vaken natt. Då schemat nu ska göras om så kommer det finnas möjlighet att påverka sin tjänstgöringsgrad. Kunden älskar att bada, lyssna på musik, lek och bus. Som assistent kommer du att assistera kunden med allt såsom hygien, sondmatning, medicinering, träning, kommunikation och förflyttningar. Tidigare erfarenheter inom dessa områden är ett plus. Det ingår introduktion för att du ska lära dig rutiner och sådant du behöver kunna i jobbet med kunden. Att jobba som personlig assistent: Att arbeta som personlig assistent innebär att du får möjligheten att göra en verklig skillnad i en annan människas liv. Du blir en del av kundens vardag och får möjlighet att bygga en stark och meningsfull relation. Genom att stödja och assistera kunden i deras dagliga liv, bidrar du till att öka deras livskvalitet och självständighet. Samtidigt får du själv en stor möjlighet till utveckling, både personligt och professionellt. Arbetsuppgifter: Hjälpa kunden med daglig omvårdnad och rutiner Följa med till skolan och fritidsaktiviteter Hjälpa henne att förmedla sin kommunikation till omvärlden Vi söker dig som: Är en tjej/kvinna och behärskar svenska språket väl Ser detta som ett långsiktigt arbete Är öppen för att lära dig att använda tecken som stöd i din kommunikation med kunden Är rökfri och inte har pälsallergi Är utåtriktad som person och har lätt för att ta egna initiativ Vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten gäller assistans till ett barn under 18 år, vilket innebär att du behöver kunna visa upp ett utdrag ur belastningsregistret utan anmärkning. Ta gärna med detta redan vid första intervjutillfället. Ansökan: Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ett eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] Om oss: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Almia söker barn- och ungdomssjuksköterska till barnavdelning Östersund
Almia AB
Barnsjuksköterskor

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som barnsjuksköterska hos Almia får du möjlighet att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom barn- och ungdomsvård. Du kommer att vårda barn i olika åldrar, stötta familjer och samarbeta med multidisciplinära team. Arbetsmiljön är dynamisk och varierar beroende på kund och avdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och din karriär med Almia. Finner du tjänsten som Barn- och ungdomssjuksköterska till Östersund intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Enhetschef
Folkhälsomyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa.  Har du ett stort engagemang för chefsuppdraget och ett dokumenterat gott ledarskap? Då har vi ett vikarierande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir enhetschef för Enheten för sexuell hälsa och hivprevention inom Avdelningen för smittskydd och hälsoskydd. Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för att enheten arbetar i enlighet med myndighetens övergripande mål och uppdrag. Du har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för enhetens samlade verksamhet och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Sätta upp, tydliggöra och följa upp aktiviteter som leder till att verksamhetens mål och önskade effekter uppfylls. • Säkerställa verksamhetens kompetens på kort och lång sikt. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog såväl inom som utom den egna organisationen samt att företräda myndigheten externt och i media. • Tillsammans med övriga chefer ansvara för och främja utveckling av hela verksamheten för att möta omvärldens behov och myndighetens uppdrag. Om dig som ledare Du är en erfaren, trygg och inspirerande ledare som trivs med att samverka och skapa nätverk. Din roll i avdelningens ledningsgrupp, som gemensamt ansvarar för att främja utveckling för att möta omvärldens behov och därtill hela myndighetens uppdrag, kommer vara en viktig del i arbetet. Du leder utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, ser mångfald som en tillgång och skapar förutsättningar för medarbetare på enheten att göra ett bra arbete genom att främja en god arbetsmiljö och ett gott medarbetarskap samt motivera till utveckling.  Som enhetschef ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi?  Krav för anställningen: Vi söker dig som har ett stort engagemang för chefsuppdraget och ett dokumenterat gott ledarskap. Du har en akademisk examen inom folkhälsovetenskap, medicin, statsvetenskap eller annat ämnesområde som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt för uppdraget samt flerårig aktuell erfarenhet av kunskapsbaserat arbete inom statlig förvaltning. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Erfarenhet som chef med budget- personal- och arbetsmiljöansvar. • Mycket goda ledaregenskaper, vilket innebär att du är beslutsmässig och agerar utifrån en helhetssyn för organisationens bästa. Det innebär också att du har en mycket god förmåga att kommunicera och skapa en kultur som främjar ett kontinuerligt utvecklings- och förändringsarbete samt ett tillitsfullt klimat bland enhetens medarbetare. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och strukturerad samt har ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av arbete inom ramen för enhetens ansvarsområde, exempelvis kunskapsproduktion och kunskapsspridning utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet. • Erfarenhet av arbete inom ramen för enhetens sakområde, exempelvis SRHR, hbtqi, jämställdhet eller hiv/STI-prevention. Vad gör enheten? Enheten för sexuell hälsa och hivprevention arbetar med hiv/STI, sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter (SRHR), hbtqi och jämställdhet. Våra arbetssätt omfattar kunskapsframtagning, kunskapsspridning, samordning och uppföljning. Mer specifikt ansvarar enheten för nationell samordning inom hbtqi, hiv/STI och SRHR. Arbetet utgår från den nationella handlingsplanen för hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter, den nationella hivstrategin samt den nationella SRHR-strategin med efterföljande handlingsplan. Enheten arbetar också med stöd till det systematiska utvecklingsarbetet kring jämställdhet och hbtqi inom myndighetens olika uppdrag. Enheten medverkar även i fördelning av statsbidrag till de organisationer som arbetar med hivprevention samt till dem som arbetar för att främja hälsa och rättigheter bland personer som lever med hiv. Uppdrag som handlar om mäns våld mot kvinnor ryms också inom enhetens arbete. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är ett vikariat på heltid från och med 2025-09-01 eller snarast enligt överenskommelse, tills dess att en ordinarie enhetschef träder i tjänst, dock längst till och med 2026-02-28. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande avdelningschef Agneta Falk Filipsson, telefon 010- 205 21 72. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-13 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02915-2025-2.1.1

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Elevresurs Myrvikens skola åk 7-9
Bergs kommun
Elevassistenter m.fl.

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Är du en person med pedagogisk fallenhet, en inneboende nyfikenhet och problemlösningsförmåga? Vi på Myrvikens skola söker inför höstterminen 2025 två nya kollegor som vill arbeta som elevresurs i årskurserna 7-9. Du blir en del av ett rutinerat och vetgirigt gäng som arbetar med eleven och elevens lärande i centrum.  Arbetsuppgifter Arbetet består av att, tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget, stödja enskilda elever under hela skoldagen. Du har ett nära samarbete med berörda arbetslag för att utforma stödinsatser utifrån varje elevs enskilda behov. Arbetsuppgifterna kan komma att utföras såväl enskilt som i klassrumsmiljö. Du kommer att stötta elevers inlärning samt sociala samvaro på raster och mellan lektionspass.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en utbildning inom pedagogiskt eller socialt arbete, alternativt som elevassistent, eller motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant för tjänsten. Tidigare erfarenhet från arbete som elevassistent, eller annan pedagogisk sysselsättning inom grundskolan är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och därför är kunskaper om samiskt språk och kultur meriterande. Personliga egenskaper Som person ser vi att du är trygg i din yrkesroll och som person, samt att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är kreativ och vill utveckla verksamheten med eleven i centrum. Alla människors lika värde har en tydlig innebörd för dig och du ser mångfald som berikande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa egenskaper.  Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i framåtrörelse. Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Tjänsterna är två visstidsanställningar för läsåret 2025/2026 med omfattningen 80% och tillträde 18/8 eller enligt överenskommelse med rektor. Urval och kallelse till intervju kan ske löpande under annonseringstiden så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan till oss, dina nya kollegor och elever väntar på dig! Varmt välkommen med din ansökan till oss på Myrvikens skola! Kontaktinformation Tona Wörlén, Rektor, 0687-169 09, [email protected] Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00 (vxl) Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 00 (vxl), [email protected] Arbetsplats Gräftåvägen 11 830 24 Oviken

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Timvikarier i Bräcke
Sensus Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du jobba på en arbetsplats där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Vi söker Dig som brinner för att hjälpa en annan person. I arbetet som personlig assistent hjälper och stödjer du den enskilde utifrån dennes behov. Nu söker vi dig som vill arbeta som vikarie vid behov, till en man i 45-års åldern som är bosatt i Bräcke kommun. Han tycker om att vara ute i skog och mark, han tar gärna en tur på skotern eller fyrhjulingen. Du som person ska vara lyhörd, empatisk och ansvarsfull. Eftersom du kommer att arbeta både i grupp och självständigt så behöver du kunna ta eget ansvar och vara flexibel. Arbetstiderna är förlagda över hela dygnet. Krav är att man har B-körkort för manuell växellåda. Meriterande är tidigare arbete som personlig assistent, undersköterska eller annan vårdutbildning. Men det viktigaste är personlig lämplighet. Vi har kollektivavtal, Kommunal/Fremia. Utöver timlön gäller ob- och jourersättningar som utbetalas enligt gällande kollektivavtal Sensus Personlig Assistans AB är en privat anordnare av personlig assistans med huvudkontor i Ljusdal och lokalkontor i Östersund.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Distriktschef till Samhall Västernorrland/Jämtland
Experis AB
Övriga administrations- och servicechefer

Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som Distriktschef i Västernorrland/Jämtland erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Distriktet har cirka 1000 medarbetare och flera stora nationella kundkonton. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regionchef, samt är placerad vid något av våra kontor i Sundsvall eller Östersund. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna roll arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig som har lämplig eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna roll behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsledning och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för rollen. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Placeringsort: Företrädesvis Sundsvall I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected]. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 17 augusti då vi påbörjar urvalsarbetet. Fackliga kontakter: Robert Ekman, 072 - 206 45 85. Ledarna, Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46, Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Socialdemokraterna söker en engagerad medarbetare inför valrörelsen 2026

Vi går mot ett avgörande valår – och vi har bestämt oss: vi ska vinna valet 2026. Vi vill se ett mer jämlikt Sverige ska vi ta striden mot högerpolitikens nedskärningar och privatiseringar. För att lyckas behöver vi bygga en ännu starkare folkrörelse där fler engagerar sig, där fler känner sig delaktiga – och där våra budskap når hela vägen fram. Därför söker vi en medarbetare som vill vara med på den resan – en person som kan organisera, engagera och kommunicera tillsammans med våra förtroendevalda och medlemmar i Jämtlands län. Din insats kommer att spela en viktig roll i att stärka vår rörelse och se till att Socialdemokraternas politik vinner stöd och förtroende i valet 2026. Om tjänsten Tjänsten är en projektanställning på heltid med start enigt ök hösten 2025 och avslut i okt 2026 eller enligt ök. Arbetet innebär att stödja vår organisation i valrörelsearbetet – både praktiskt och kommunikativt. Du kommer att arbeta nära förste ombudsman, distriktsstyrelse, förtroendevalda och medlemmar, och ha en nyckelroll i att planera, genomföra och följa upp kampanjer och aktiviteter. Du kommer att: • Stärka medlemsengagemanget genom att stötta i organisering och mobilisering. • Bidra till vår externa kommunikation, särskilt genom digitala kanaler. • Arbeta självständigt med både strategisk planering och praktiska insatser. • Resa inom länet och delta i aktiviteter som ofta sker på kvällar och helger. Vi söker dig som: • Är en god kommunikatör och har lätt för att skapa engagemang. • Har god kännedom om digitala verktyg och sociala medier. • Har erfarenhet av att planera och genomföra aktiviteter tillsammans med andra. • Trivs i en flexibel arbetsmiljö och kan arbeta självständigt. • Har körkort och tillgång till egen bil. Det är meriterande om du har erfarenhet av ideellt arbete eller politisk verksamhet. Det viktigaste är att du delar våra värderingar och har en stark vilja att vara med och göra skillnad. Du vill vara med och bygga rörelse – och du vet att vi vinner tillsammans. Ansökan Tjänsten är en projektanställning och enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan senast 11 juli. Skicka CV och ett personligt brev där du tydligt anger de digitala verktyg/sociala medier du behärskar samt övriga erfarenheter, till [email protected]. Skriv ”Ansökan projektanställning” i ämnesraden. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa Viktoria Jonsson, förste ombudsman, på telefon 063-77 80 41.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025