Rektor till Duved skola F-9
Åre kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ledare och rektor till Åre kommuns största grundskola som kan driva utveckling och gynnsamma processer för ökad måluppfyllelse. Duved Skola är en nybyggd toppmodern grundskola som ger mycket goda förutsättningar för samarbete och stimulans till lärande. Skolan är en F-9 skola med ca. 80 medarbetare och 560 elever. Åre kommuns befolkning ökar och på Duveds skola har elevantalet ökat kontinuerligt under en längre period. Inflyttning i de nya lokalerna genomfördes 2022 och arbetet med att implementera arbetsorganisationen pågår. För att trivas i rollen som Rektor på Duved skola ska du tycka om att arbeta långsiktigt och ta dig an utmaningen att skapa trygghet och stabilitet i en organisation i ständig förändring. Stöd av biträdande rektorer, skoladministratör, samt pedagogiskt stöd av specialpedagog finns. Vi förväntar oss att du kommer att leda och motiverar din personalgrupp genom värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. I rollen som rektor kommer du att ansvara för skolans ekonomi, arbetsmiljö, leda och fördela uppgifter samt ansvar, följa upp och utveckla verksamheten mot nationella och kommunala mål. Som pedagogisk ledare stärker du medarbetarna i deras profession och arbetar aktivt med skolans systematiska kvalitetsarbete. Skolans och ditt uppdrag som rektor är att organisera skolan på ett sätt som gör att elever lär och utvecklas. I rollen som rektor ansvarar du för att utveckla och förbättra den inre organisationen och de interna processerna för att kunna möta kommunens långsiktiga mål och resultatkrav. Du kommer att ingå i grundskolans ledningsgrupp tillsammans med övriga rektorer och du rapporterar till verksamhetschef. Chefskapet i Åre kommun kännetecknas av tre områden; ledarskap, arbetsgivaransvar och verksamhetsansvar. För ett gott chefskap måste alla tre delarna finnas och de tre områdena går in i varandra på många olika plan. KVALIFIKATIONER • Vi ser att du är en erfaren, trygg och stabil ledare • Du har arbetat som rektor på grundskolan under minst 3 år • Högskoleexamen med pedagogisk inriktning • God kännedom om de lagar som styr verksamheten • Erfarenhet av elevhälsoarbete • Erfarenhet av att bygga upp robusta organisationer Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper så som att du är lyhörd, kommunikativ och prestigelös. Du behöver ha en god analytisk förmåga och kunna se möjligheter som förbättrar verksamheten i en medveten riktning. Du innehar en god förmåga att distribuera ledarskapet i ett nära samarbete med biträdande rektorer, pedagoger och annan personal. Din förmåga att kunna bidra till att skapa engagemang och arbetsglädje är en viktig del i ditt ledarskap. Ditt arbetssätt är strukturerat som gör att du kan prioritera och nå uppsatta mål samt hålla tidsramar. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och är lösningsorienterad. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Förskollärare till Videgårdens förskola
Östersunds kommun
Förskollärare

Videgården är en förskola med cirka 72 elever på Frösön. Vår förskola är en inspirerande arbetsplats där vi sätter barnen i fokus. Vår vision är att verksamheten ska vara rolig trygg lärorik och likvärdig för alla barn. Vi har ett språkutvecklande arbetssätt och har leken och det sociala samspelet som utgångspunkt i vår undervisning. Det kollegiala lärandet är centralt för alla på förskolan, vi lär av och med varandra för att utveckla verksamheten. Vårt mål är att tillsammans med föräldrar och barn skapa en god verksamhet med hög kvalitet och stor social kompetens som ger våra elever de bästa försättningar för att klara sig bra i livet. Tillsammans kan vi göra skillnad varje dag. Ditt nya jobb  Nu söker vi dig som är behörig förskollärare. Du kommer att ingå i ett arbetslag där ni tillsammans planerar och ansvarar för barnens utbildning och utveckling. Vi utgår från att alla barn kan och vill och att de får vara i ett sammanhang där de får möjlighet att använda och utveckla sin kompetens. Du förväntas utveckla förtroendefulla relationer till barn, föräldrar och kollegor.   Hos oss på Videgården erbjuds du spännande uppdrag, arbete i fina ändamålsenliga lokaler och möjlighet till utveckling. Du skapar nyfikenhet och viljan att lära sig vid planerade aktiviteter men även spontana tillfällen. Som en del av vårt arbetslag får du möjlighet att bidra till en kreativ och inspirerande atmosfär där barnen trivs och utvecklas.  Vanliga arbetsuppgifter • Planera och genomföra aktiviteter utifrån läroplan.  • Utveckla pedagogiskt innehåll som inspirerar till utveckling och lärande, samtidigt som de stimulerar och utmanar barnens intresse, nyfikenhet och uppmärksamhet.  • Erbjuda varje barn en trygg omsorg samt främja alla barns utveckling och lärande.  • Skapar lärmöjligheter utifrån barnens behov och intressen, så att alla barn kan utvecklas utifrån sina förmågor och förutsättningar.  • Som förskollärare ska du tillsammans med dina kollegor arbeta med att planera, undervisa, dokumentera och utvärdera verksamhetens innehåll.   Din kompetens Krav  • Utbildad och legitimerad förskollärare  • Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift  Meriterande • Du har god kunskap om skolans styrdokument och kan omsätta dessa i det dagliga arbetet.   • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom förskolan.  • Du har god datorvana, och det är meriterande om du har jobbat med digitala system riktade till skolan, till exempel: Unikum och Tempus   Vi söker dig! Vi söker dig som är legitimerad förskolärare och väl förtrogen med de nationella styrdokumenten, som bidrar till en god arbetsmiljö och är en positiv och trygg ledare. Du har en god förståelse för människors olikheter och förhåller dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt i undervisningen och förskolans vardag. Du är trygg i ditt uppdrag och kan leda och undervisa mot uppsatta mål. Du skapar goda relationer och samarbetar väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll.   Så går rekryteringen till I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag från belastningsregistret. Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html   Om Barn- och utbildningsförvaltningen Förändra världen på riktigt! Att jobba med Östersunds alla barn och ungdomar är att vara med och bygga samhället och förändra vår värld, både globalt och lokalt. Det är viktigt. På riktigt. Här arbetar vi med förskola, grundskola och den anpassade grundskolan.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Aktiv Kille söker hjälp i vardagen (2537)

Arbetet som innebär att vara händer, fötter och röst till en 20årig normalbegåvad(smart), social och rolig kille med fysiska handikapp. Vi söker en ny assistent på fast rad. Är en del fysiks aktivitet som träning i hemmet och cykel utomhus. Där Assistenten cyklar på egen cykel bredvid kunden. Dygnspass med sovande Jour. Hund finns i familjen. Alternativ kommunikation. Rökfri är ett krav. Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Märk din ansökan med 2537 Lön Timlön efter överenskommelse. Kollektivavtal finns enl. KFO Kommunal avtal för personlig assistans. Som anställd hos oss omfattas du av pensionsförsäkring, trygghetsförsäkring vid arbetsskada, grupplivförsäkring, gruppsjukförsäkring och även föräldrapenningtillägg. Om oss Storsjöbygdens Personliga Assistans AB är en privat assistansförmedling som grundades 2001. Vi grundar assistansverksamhetens policy på personlighet, erfarenhet, kunskap och tillgänglighet. Vårt mål är att ge bästa möjliga service och vi har kompetent personal med mångårig erfarenhet från assistansbranschen.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Teknisk skribent till Combitech i Östersund
Grinde & Uno AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du använda ditt språk för att göra teknik tillgänglig, tydlig och säker – särskilt inom fordon och mekanik? Hos Combitech i Östersund söker vi dig som är teknisk skribent och vill vara med och bygga ett smart och resilient samhälle. Välkommen till Combitech!Combitech är ett nordiskt teknikkonsultbolag som hjälper företag, myndigheter och samhällen att bli smartare, mer resilienta och hållbara. Som en del av Saab-koncernen arbetar vi i teknikens framkant – alltid med samhällsnyttan i fokus. Vi söker nu fler tekniska skribenter som vill bidra med sin förmåga att förvandla komplex teknik till begriplig, användbar och säker information. Våra uppdrag sker ofta inom försvarsindustrin och andra teknikintensiva sektorer – däribland fordonssystem och mekanisk teknik. Om rollenSom teknisk skribent hos Combitech blir du en nyckelperson i arbetet med att dokumentera avancerade system och tekniska lösningar. Du har en viktig roll i att säkerställa att användare, tekniker och beslutsfattare får tillgång till korrekt och tydlig information. Du behöver inte vara mekaniker – men du behöver vara nyfiken på att förstå hur fordon och mekaniska system fungerar, och kunna förklara det tydligt och pedagogiskt. Ditt språkliga hantverk och förmåga att strukturera information är det vi värdesätter högst. I rollen kan du komma att arbeta med: Teknisk dokumentation av produkter, system och processer – ofta kopplade till fordon och mekanik Framtagning av manualer, instruktioner, underhålls- och utbildningsmaterial Strukturerad informationshantering i samarbete med ingenjörer och projektledare Anpassning av innehåll till olika målgrupper och regelverk Din profil Vi söker dig som: Har erfarenhet av teknisk dokumentation, informationsdesign eller liknande Är van att uttrycka dig pedagogiskt och tydligt i text – på både svenska och engelska Har ett intresse för teknik, gärna med fokus på mekanik och fordonssystem Är noggrann, strukturerad och nyfiken Trivs i samarbeten och har lätt för att sätta dig in i nya tekniska miljöer Du behöver inte ha en bakgrund som mekaniker – det viktigaste är att du är språkstark och vill lära dig mer om tekniska system. Det är meriterande om du har erfarenhet av standarder som S1000D eller verktyg som t.ex. Arbortext, XML eller CMS-lösningar. Därför ska du välja CombitechHos oss får du mer än ett uppdrag – du blir del av ett sammanhang. Vi tror på långsiktig utveckling, kollegial gemenskap och balans mellan arbete och privatliv. Möjlighet att växa i din yrkesroll – inom teknik, ledarskap eller specialistområden Projekt som bidrar till ett smart och resilient samhälle Ett inkluderande arbetsklimat där din röst räknas Flexibla arbetstider och förståelse för livets olika faser Ansökan Rekryteringen hanteras av Grinde & Uno. Urval sker löpande med intervjuer planerade till augusti. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Josefine Uno på [email protected].

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Timvikarier till vård och omsorg
Härjedalens kommun
Vårdbiträden

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Är du intresserad av att jobba inom vård och omsorg?  Vi söker nu timvikarier till Sveg, Lillhärdal, Ytterhogdal, Hede och Funäsdalen.  Bifoga ditt CV, referens och ett kort personligt brev. För att kvalitetssäkra rekryteringen ber vi dig skicka in ansökan digitalt. Rekrytering sker löpande. Vi använder systemet TimeCare Pool där du genom att styra din tillgänglighet bestämmer när och hur mycket du vill jobba. Arbetsuppgifter Att arbeta som timvikarie hos oss innebär arbete inom hemtjänst, särskilt boende eller LSS. Särskilt boende är en boendeform för personer med stort behov av omsorg och som inte längre klarar av att bo hemma. Hemtjänst innebär att hjälpa brukaren med saker i hemmet som de inte längre klarar av att göra själv. Det kan vara att klä på sig, tvätta sig eller äta. Det kan även handla om att stödja brukaren vid promenad eller i annat intresse som denne har. LSS är gruppboenden är för personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar som behöver stöd och hjälp i sitt dagliga liv. Syftet med gruppboenden är att ge boende en trygg och anpassad boendemiljö som främjar självbestämmande, delaktighet, och möjlighet till ett så självständigt liv som möjligt, trots behovet av omfattande stöd.  Kvalifikationer - God förmåga i det svenska språket, i både tal och skrift, är ett krav. - Körkort är en merit men inte alltid ett krav. Ange i din ansökan om du har körkort eller ej.  Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbetet.   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper - Du är genuint intresserad av människor och kan se och bekräfta människan du möter. - Du har lätt för att samarbeta, bidrar till ett trivsamt arbetsklimat och en effektiv arbetsgrupp. - Du är serviceinriktad, har en positiv attityd, är flexibel och känner dig trygg med att arbeta både självständigt och i team. - Du är ansvarstagande och har förmåga att ta egna beslut.  Vi erbjuder - Vi erbjuder utbildning och introduktion efter dina och verksamhetens behov. - Att arbeta som timvikarie är ett utvecklande och flexibelt arbete där du själv kan styra när och hur mycket du vill arbeta. Kontaktinformation Rikard Mattsson, Enhetschef Resurscenter, 0680 - 163 02 Bemanning- och rekryteringsplanerare, Rekryterare, [email protected] Mia Hurtig, Fackligt ombud Kommunal, 076 - 141 60 82, [email protected] Arbetsplats  Sveg

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Hjälpmedelskonsulent

Region Jämtland/Härjedalens Hjälpmedelscenter har uppdrag att tillhandahålla funktionella, säkra hjälpmedel, tjänster och service som bidrar till ökad tillgänglig- och delaktighet för personer med funktionsnedsättning. ARBETSUPPGIFTER Som Hjälpmedelskonsulent arbetar du för att stödja hälso- och sjukvården, som utvärderar och rekommenderar lämpliga hjälpmedel för personer med funktionsnedsättningar. Bedömer individuella behov, ger rekommendationer och kan också ge stöd till förskrivare/beställare. Rådgivning och utbildning inom angivna produktområden. Handleda och stötta länets förskrivare i frågor om sjukvårdsnära material via telefon/mail/ informationsspridning via hemsida. Ha ansvar över sitt produktområde (dvs. nutrition, inkontinens, diabetes mm) och sitt eget utbildningsbehov i samverkan med upphandlingsenheten. Driva utvecklings-/förbättringsarbete. Aktivt driva arbetet med sortiment och lageroptimering. Arbeta med förskrivningar, beställningar, administration och artikelvård i vårt IT-system Sesam. Samarbeta med upphandlingsenheten under upphandlingsprocessen. Vara uppdaterad på marknadens förekommande produkter och nyheter inom respektive produktområde. Vara uppdaterad på lagar, metoder och föreskrifter som påverkar både vård och produkter. KVALIFIKATIONER · Legitimerad sjuksköterska · God datorvana, särskilt i Word och Excel · God förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift · Innehav av B-körkort Meriterande: Erfarenhet av tidigare arbete med Inkontinenshjälpmedel, diabetestekniska hjälpmedel, Enteral nutrition och förbrukningshjälpmedel. Kompressionsstrumpor och IPC. Trycksårsförebyggande hjälpmedel.   Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter, vilket gör att du kan arbeta självständigt och strukturerat. Med en effektiv planering ser du till att hålla tidsramar och uppnå resultat. Du har en helhetssyn och tar hänsyn till hela verksamhetens behov i dina beslut. Dessutom värdesätter du samarbete, är lyhörd och anpassar dig väl till andra. ÖVRIGT Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid samt dagtid måndag-fredag. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lärare fritidshem till FJÄLLÄNGSSKOLAN
Östersunds kommun
Fritidspedagoger

Fjällängsskolan ligger i nedre Torvalla ca 10 minuter från Östersunds centrum. Skolan är en F-6 skola fritidshem och cirka 300 elever. Skolan är organiserad i åldershomogena klasser med tillhörande fritidshemsverksamhet. Vi arbetar hälsoinriktat och nyttjar vår fantastiska utemiljö i lärandet. Vi är en av Östersunds grundskolor som är övningsskola. Hos oss får de lärarstudenter som läser på MIUN göra sin verksamhetsförlagda praktik. Våra pedagoger får kontinuerlig utbildning och fortbildning för sina uppdrag som handedare.  Vår skola är en inspirerande arbetsplats där vi sätter eleven i fokus. Alla ska känna delaktighet, ansvar, respekt och trygghet. På Fjällängsskolan har vi en positiv elevsyn och höga förväntningar. Vi har ett språkutvecklande arbetssätt i alla verksamheter och tar våra roller som vuxna förebilder på allvar. Det kollegiala lärandet är centralt för alla på skolan, vi lär av och med varandra för att utveckla verksamheten. Vårt mål är att tillsammans med vårdnadshavare och elever skapa en god verksamhet med hög kunskapsnivå och stor social kompetens som ger våra elever de bästa försättningar för att klara sig bra i livet. Tillsammans kan vi göra skillnad varje dag. Vi söker nu en engagerad och nytänkande Lärare i fritidshem som vill vara med och utveckla undervisningen och stödja elever i deras lärandeprocess! Tillträde snarast. Ditt nya jobb Som lärare i fritidshem ska du stödja barnens utveckling och deras lärande. Din arbetsuppgift är att bedriva undervisning på fritidshemmet. Du kommer att ansvara för planering, genomförande, dokumentation och uppföljningar.  Inlärning kan ske på många sätt och alla elever är olika och har olika behov. Behovet av att anpassa verksamheten för att möta alla är ett stort och viktigt uppdrag.  Tjänsten innebär också att du ska vara tillgänglig även under raster då du ska stötta elever i behov av stöd eller ha rastaktiviteter. Din kompetens • Legitimerad fritidspedagog/grundlärare i fritidshem   • Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift  • Det är meriterande om du har tidigare yrkeserfarenhet.   • Det är meriterande att ha erfarenhet av att arbeta med elever med NPF. • Du har också god kunskap om fritidshemmets styrdokument och kan omsätta dessa i det dagliga arbetet.   Vi söker dig! Vi söker dig som har ett starkt engagemang för undervisning och ett genuint intresse av att stödja elever i deras lärandeprocess. Din elevsyn överensstämmer med läroplanens värdegrund och du drivs av pedagogiska utmaningar. Du vågar ifrågasätta, utveckla och inspirera både dig själv och dina kollegor i arbetet med att skapa den bästa lärandemiljön. Du har en stark empatisk förmåga och kan möta elever där de befinner sig, samtidigt som du stimulerar, uppmuntrar och utmanar dem att utvecklas vidare. Som pedagog är du flexibel och lösningsorienterad, trygg i ditt pedagogiska ledarskap och skicklig på att skapa goda relationer med både elever och kollegor. Intervjuer kommer att ske från vecka 33.  Så går rekryteringen till I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag från belastningsregistret. Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html   Om Barn- och utbildningsförvaltningen Förändra världen på riktigt! Att jobba med Östersunds alla barn och ungdomar är att vara med och bygga samhället och förändra vår värld, både globalt och lokalt. Det är viktigt. På riktigt. Här arbetar vi med förskola, grundskola och den anpassade grundskolan.

2 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
HR-chef till Krokoms kommun
Krokoms kommun
Personal- och HR-chefer

– Ett jobb med plats för växtkraft Hos oss spelar medarbetarna huvudrollen och utgångspunkten i vår vardag är våra värdeord. Vi är välkomnande, modiga, nära och pålitliga. Allt för att göra ett så bra jobb som möjligt för dem vi finns till för, de som bor, arbetar i eller besöker Krokoms kommun. Vill du vara med och göra Krokoms kommun till en ännu bättre arbetsgivare – vill du växa med oss? Sök tjänsten som HR-chef!  Välkommen till oss! HR-avdelningen, som inklunderar både HR och lön är placerade i kommunledningsförvaltningen. Som HR-chef är din närmaste chef Stabschefen och du ingår i dennes ledningsgrupp. Du har en central funktion i kommunen och är den som företräder kommunen i arbetsgivarfrågor.   Krokoms kommun är en organisation med tre förvaltningar: kommunledningsförvaltningen, barn- och utbildningsförvaltningen samt socialförvaltningen. Tillsammans ansvarar de för att planera, leda och utveckla verksamheten i enlighet med kommunens mål och uppdrag. I kommunen finns cirka 80 chefer på olika nivåer, som tillsammans med omkring 1500 medarbetare driver verksamheten framåt.  Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; Kommunstyrelsen, Bygg- och Miljönämnden samt Samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt. En dag som HR-chef  I din roll som chef för HR-avdelningen har du personal-, budget- och verksamhetsansvar samtidigt som du förväntas att skapa förutsättningar för ett gott samarbete, engagemang och utveckling av avdelningen. Tillsammans med dina 13 medarbetare ska du utveckla kommunen som arbetsgivare, bidra till att kommunens övergripande mål och visioner nås, samt ge förvaltningsledningar och chefer strategiskt och operativt stöd inom både HR- och löneområdet.  Som HR-chef i Krokoms kommun har du ett övergripande ansvar för att leda, utveckla och samordna kommunens strategiska och operativa HR-arbete. Det är en bred och varierad roll där du arbetar nära såväl interna som externa samarbetspartners och att skapa förtroendefulla relationer. Du kommer att få möjlighet att arbeta med utmanade och stimulerande uppdrag för att göra Krokoms kommun till en ännu bättre arbetsgivare. Du får möjlighet att påverka, förverkliga kreativa idéer och ha roligt på jobbet. Vi gör plats för din växtkraft!  I rollen ingår ansvar för alla delar av HR-processen, såsom arbetsrätt, rekrytering, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering, förhandlingar, lönebildning och chefsstöd. Rollen kräver både ett strategiskt helhetsperspektiv och förmågan att vara operativ när det behövs. Du har också ansvar för att utveckla och implementera kommunens personalstrategier, styrdokument och rutiner, i linje med gällande lagstiftning och verksamhetens behov. Din kompetens Tjänsten som HR-chef har följande krav: • akademisk examen med inriktning mot HR eller personalvetenskap, alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig. • minst fem års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat HR-arbete samt förståelse för löneprocessen. Du är van att arbeta brett inom området, både operativt och strategiskt. Du besitter god kunskap inom arbetsrätt och har praktisk erfarenhet av förhandlingar. • en gedigen chefserfarenhet med fokus på ett gott och tryggt ledarskap, där du haft ansvar för personal, ekonomi och verksamhet. • mångårig erfarenhet av arbete inom kommunal eller regional sektor, och därmed god förståelse för dess förutsättningar och processer. • mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift. För att möta de behov vi har ser vi att du är en trygg och kommunikativ ledare som har förmågan att skapa engagemang och bygga förtroende i organisationen. Med ett strategiskt och långsiktigt perspektiv ser du helheten och driver utveckling på ett målinriktat sätt. Du arbetar strukturerat, lösningsorienterat och trivs i komplexa sammanhang där du behöver prioritera och fatta välgrundade beslut. Du har ett inkluderande och relationsskapande förhållningssätt och värnar om delaktighet och gott samarbete – både med chefer, medarbetare, fackliga företrädare och externa intressenter. Din prestigelöshet i kombination med ditt ledarskap gör att du skapar goda samarbeten och en positiv arbetsmiljö. Övrig information Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.   Krokoms kommun erbjuder friskvårdsbidrag eller frisvårdstid samt förmånsportal. Det kan också finnas möjlighet att semesterväxla.  Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, varpå säkerhetsprövning ingår som en del i rekryteringen. Godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll är en förutsättning för anställning. Rekryterande chef samt HR-konsult har semester under delar av annonseringsperioden, men återkopplar så fort de är åter i tjänst. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Hälsning från din blivande chef Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Jag söker dig som är modig, nyfiken, prestigelös och som ser utmaningar som inspirerande. Jag ska göra mitt yttersta för att skapa goda förutsättningar för dig och tillsammans ska vi göra Krokoms kommun ännu bättre. Välkommen med din ansökan! Johan Beckman, Stabschef Kontaktperson för tjänsten Johan Beckman, Stabschef 0640-165 55 [email protected]  Lotta Näslund, HR-konsult 0640-163 68 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!  Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Fastighetsskötare
Åre Byservice AB
Fastighetsskötare

OM FÖRETAGET: Åre Byservice är ett lokalt företag som varit verksamt i Åre sedan 1987. Vi förvaltar såväl stora som små fastigheter åt föreningar, kommersiella fastighetsägare och privatpersoner. Vår verksamhet omfattar fastighetsservice, markservice samt städservice. Genom personligt engagemang, erfarenhet och hög service ökar vi värdet på våra kunders fastigheter. Vi är ett härligt team där vi alla jobbar för att nå gemensamma mål och erbjuder bland annat friskvård och aktiviteter för personalen. OM TJÄNSTEN: Vi söker nu ytterligare fastighetsskötare till vår fastighetsserviceavdelning. Vi ser gärna att du arbetat inom fastighetsförvaltning i ett par år eller på annat sätt skaffat dig liknande erfarenhet, och vill nu ha en ny utmaning i ett växande och spännande företag som arbetar hårt för att bli den bästa arbetsgivaren i Åre. OM DIG: Meriterande är erfarenheter inom brandlarm, lås- och säkerhetssystem, driftlarm, värme, ventilation, VVS-teknik samt underhållsplanering av fastigheter. Eventuellt bristande erfarenheter kompenserar du med nyfikenhet och förmåga att snabbt ta till dig nya kunskaper. Du är handlingskraftig och har förmågan att ta egna initiativ och lösa problem. Du är en lagspelare som förstår vikten av ett fungerande team som jobbar mot samma mål. Stor vikt i rekryteringen läggs vid personlig lämplighet. Goda språkkunskaper i svenska är en förutsättning. Tjänsten innefattar mycket kontakt med kunder, gäster och underentreprenörer, vilket innebär att stor vikt vid rekrytering läggs vid social kompetens dvs förmågan att ha ett trevligt och proffsigt agerande mot alla du möter. VILLKOR: Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum för annonsering. Tjänsten innefattar schemalagd beredskap.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Breakfast Chef - Clarion Hotel Grand Östersund

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Clarion Hotel Grand har ett perfekt läge i hjärtat av Östersund - En varm och välkomnande mötesplats med passionerad personal och service i fokus. 197 hotellrum, 11 mötesrum, ett stort antal digitala som fysiska mötesmöjligheter, Brasseri NÒR, cocktailbar, det gör oss till en mötesplats långt utöver det vanliga både för stadsbor, besökare och konferensgäster. Vi behöver nu uttöka vårt team på frukosten och söker därför dig som har erfarenhet i köket samt brinner lika mycket för fantastiska gästmöten och service som vi gör. Du som frukostkock är en viktig för teamet både gällande drift och kvalitet. Vi ser att du är självgående och låter kreativiteten flöda för att ge våra gäster en inspirerande, energigivande och den absolut bästa frukostupplevelsen. Lika viktigt som att du förbereder och tillagar frukosten ser vi att det är att du är ute på golvet bland våra frukostgäster och bjuder på en kopp kaffe där du önskar dem godmorgon eller ger ditt favorit tips om Östersund. Vi ser att dina styrkor är: • Noggrann och lyhörd • Driven och kreativ • En teamplayer som gillar att jobba tillsammans mot uppsatta mål • Har utbildning inom kök • Stresstålig, lugn och metodisk På Clarion Hotel Grand Östersund arbetar vi prestigelöst i en flexibel organisation och hjälps åt där det behövs. Hos oss blir du en del av ett härligt gäng drivna kollegor där den ena dagen inte är den andra lik, lön enligt kollektivavtal med schysta villkor och naturligtvis får du ta del av våra personalförmåner när du anställs hos oss. Tjänsten är 75% dagtid och varannan helg. Tjänsten kan påbörjas omgående och ansökan sker löpande så skicka in ansökan redan idag! Har du några funderingar eller frågor, tveka inte att höra av dig till [email protected] Lön: enligt kollektivavtal Om Clarion Hotel Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Strawberry med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibranding organisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Clarion Hotel® är inte bara ett hotell för gäster att bo på - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är inte bara en anställd - du är en del av upplevelsen! Lika viktig som gästerna är för oss är du som jobbar med oss. Idag är vi över tusentals anställda, alla med olika erfarenheter och bakgrunder. Men några saker har vi alla gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion!

2 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025