CNC Ställare
Ezze AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

EZZE AB är ett familjeägt företag i Gnosjö, specialiserat på tillverkning av komponenter till VVS-branschen. Vår anläggning omfattar 6 000 m² och vi erbjuder ett brett standardsortiment av metallrördelar och kopplingar, som huvudsakligen säljs till nordiska grossister. Vi utför även kundanpassad produktion enligt specifika önskemål. Tillverkningen sker genom pressgjutning, varmsmide och skärande bearbetning från stångmaterial i CNC-svarvar och transfermaskiner. Montering och förpackning utgör också en viktig del av vår verksamhet. Vi är idag cirka 50 anställda och omsätter cirka 180 miljoner kronor. Verksamheten bedrivs i våra lokaler i Gnosjö. Vi befinner oss i en expansiv fas där vi både möter en ökad efterfrågan och står inför flera pensionsavgångar. Detta innebär att vi nu behöver förstärka vår organisation med nya medarbetare.

5 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Transfermaskin ställare
Ezze AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

EZZE AB är ett familjeägt företag i Gnosjö, specialiserat på tillverkning av komponenter till VVS-branschen. Vår anläggning omfattar 6 000 m² och vi erbjuder ett brett standardsortiment av metallrördelar och kopplingar, som huvudsakligen säljs till nordiska grossister. Vi utför även kundanpassad produktion enligt specifika önskemål. Tillverkningen sker genom pressgjutning, varmsmide och skärande bearbetning från stångmaterial i CNC-svarvar och transfermaskiner. Montering och förpackning utgör också en viktig del av vår verksamhet. Vi är idag cirka 50 anställda och omsätter cirka 180 miljoner kronor. Verksamheten bedrivs i våra lokaler i Gnosjö. Vi befinner oss i en expansiv fas där vi både möter en ökad efterfrågan och står inför flera pensionsavgångar. Detta innebär att vi nu behöver förstärka vår organisation med nya medarbetare.

5 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Montör till Gnosjö
Aktiv Bemanning i Småland AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Nu söker vi efter dig som är intresserad av att arbeta på ett lite längre inhyrningsuppdrag i Gnosjö med stora chanser till anställning hos vår kund efter inhyrningsuppdraget. Arbetet är på dagtid och handlar om enklare industriarbete även om rätt person har möjlighet att utvecklas in i mer kvalificerade arbetsuppgifter. Egenskaper som kunden uppskattar är bland annat kvalitetsmedvetenhet, driv och gott kamratskap. Sök direkt, dock senast den 27 juni. Rekryteringen till detta uppdrag sker löpande och eventuellt anställs personerna innan annonstiden gått ut. Har du frågor kan du kontakta ansvarig rekryterare, Jimmy Lehtomäki, på telefonnummer 0370-69 56 52.

5 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Regional Försäljningschef
Juneporten AB
Försäljnings- och marknadschefer

Junora är en nätauktionsplattform där företag och privatpersoner kan sälja fordon och maskiner via auktion. Vi är en snabbväxande aktör som värdesätter flexibilitet och kundfokus. Hos oss blir du en del av en ambitiös och positiv arbetsmiljö där sälj och affärer står i centrum. Om rollen Som Regional Försäljningschef har du en avgörande roll i att säkerställa att vårt säljteam presterar på topp. Ditt främsta fokus är att coacha, motivera och följa upp säljarnas arbete för att optimera försäljningen. Du har daglig kontakt med teamet, både på plats och ute i fält, och arbetar hands-on för att säkerställa att säljmålen uppnås. Du är en närvarande ledare som inspirerar genom aktiv uppföljning, tydliga mål och en strukturerad försäljningsprocess. Med din erfarenhet av försäljning och affärsutveckling driver du både teamets och företagets tillväxt framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Följa upp och coacha säljarna i deras dagliga arbete, både digitalt och på plats. • Säkerställa att säljmålen nås genom tydliga KPI:er och regelbunden uppföljning. • Motivera och utveckla säljarna genom feedback, utbildning och individuella utvecklingsplaner. • Aktivt delta i säljprocessen genom kundbesök, affärsutveckling och upphandlingar. • Implementera och förbättra försäljningsstrategier baserade på analys och marknadsinsikter. • Rekrytera och onboarda nya säljare. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och handlingskraftig försäljningschef med starkt affärssinne och en passion för att utveckla säljare. Du trivs med att vara ute i fält, nära kunderna och teamet, och har en förmåga att skapa engagemang och resultat genom tydlig styrning och uppföljning. Vi ser att du har: • Erfarenhet av att leda och motivera säljteam, gärna inom B2B-försäljning. • Starkt track record inom försäljning och resultatstyrning. • Erfarenhet av att sätta och följa upp försäljningsmål genom datadrivna analyser. • Förmåga att skapa en stark säljkultur genom närvarande och coachande ledarskap. • God förståelse för CRM-system och strukturerad försäljningsuppföljning. • B-körkort (då resor ingår i tjänsten). • Möjlighet till övernattningar på annan ort. Vi erbjuder dig: • En dynamisk och expansiv arbetsmiljö där du får stor påverkan. • En konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament. • Tjänstebil och moderna digitala verktyg. • Hälsovårdsförmåner och tjänstepension. • Möjligheten att bygga och forma ett starkt säljteam.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Administratör
Juneporten AB
Kundtjänstpersonal

Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Junora möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar till en hållbar miljö. Arbetsbeskrivning Som administratör hos oss har du en central och viktig roll i att säkerställa ordning, struktur och kvalitet i våra affärsprocesser. Du fungerar som ett administrativt nav i teamet – du stöttar säljorganisationen, följer upp ärenden och ansvarar för att rätt information hanteras och når rätt person i rätt tid. Du arbetar med administration kopplat till våra affärer och objekt, vilket innebär att du t.ex. granskar och uppdaterar annonser, hanterar transport- och finansieringsfrågor samt registrerar och följer upp inkommande ärenden via samtal, mejl och chatt. I ditt arbete ingår även att vara ett stöd till säljare runtom i landet. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera och följa upp administrativa delar i affärsprocessen Säkerställa kvalitet och korrekthet i annonser och objektsinformation Besvara inkommande ärenden via telefon, mejl, SMS och chatt Stötta säljare i deras dagliga arbete med dokumentation och processer Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en administrativ roll, gärna i en miljö med kundkontakt. Du är noggrann, organiserad och trivs i ett strukturerat arbetssätt – samtidigt som du har ett serviceinriktat och lösningsorienterat mindset. Du har lätt för att samarbeta, men är också självgående och tar gärna ansvar för att driva dina uppgifter i mål. Med en lösningsorienterad och prestigelös inställning är du en person som tar initiativ, bidrar med energi och vågar ställa frågor för att hitta de bästa lösningarna. Vi söker dig som är: Serviceinriktad och lösningsorienterad. Kommunikativ och ansvarstagande. Prestigelös och kvalitetsmedveten. Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi erbjuder En möjlighet att utvecklas och växa i en viktig roll inom företaget. En dynamisk och innovativ arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor. Chansen att vara delaktig i företagets framgångsresa och påverka våra framtida satsningar. Fokus på kreativitet, innovation och långsiktiga lösningar.

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Fast tjänst dag och kväll - Eksjö
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker personlig assistent som vill jobba hos en man i Eksjö. Vi ser gärna kvinnliga sökanden. Arbetspassen är förlagda, dag, kväll och helger, Mesta dels dagtid. Anställningen kan påbörjas omgående om intresse finns. Vi söker dig som vill arbeta dag och kväll. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Vår kund behöver hjälp med allt, så som hygien, träning, matlagning, städning m.m. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Vi ser gärna att du har körkort. Du kommer få arbeta i en härlig ansvarstagande arbetsgrupp. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. För att kunna arbeta hos kunden krävs det att du behärskar och förstår svenska språket både i tal och skrift. Intro kan erbjudas snabbt till rätt person. Arbetstider 07:30-12 eller 14-21:30 Meriterande: Körkort, Vårderfarenhet

5 juni 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Butiksambassadör för Asics på deltid - Jönköping
NRG Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

NRG Agency söker efter de bästa butiksambassadörerna för Asics. Vi är ute efter säljare som har ett stort intresse för sport, gärna löpning och skor. Om kunden Asics är en japansk tillverkare av sportkläder och sportskor. De grundades 1940 och namnet är en akronym för Anima Sana In Corpore Sano som är en variant på mens sana in corpore sano, det vill säga "en sund själ i en sund kropp". Arbetsuppgifter Som butiksambassadör kommer du att: Arbeta med att sälja och visa upp skor för kunder i butik Vara ansiktet utåt för Asics Hjälpa kunder att hitta den rätta Asics skon Vara behjälplig för kunder i butik Skicka in en kortare enkät till Asics efter varje pass Din erfarenhet Erfarenhet av detaljhandeln och försäljning Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer Fördel om du har erfarenhet/intresse av löpning och träning över lag Personliga egenskaper: Som butiksambassadör för Asics så tror vi att du är: En universitetsstudent Flexibel och lättsam Social och framåt med egen initiativförmåga Intresserad av rörelse och sport. Arbetstider Lördag (6 timmars skift) Söndag (6 timmars skift) Period Start: 16 augusti Slut: 21 september Utbildning: 6e augusti. Arbetet sker under 6 helger.  Övrigt: Du blir anställd av NRG Sweden och representerar Asics i en Stadium butik. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start i butik är 16 augusti, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Ella Seger på [email protected] Om oss NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Leg. förskollärare 75-100% Lukas förskola, Tranås

FVBU, Föreningen värdefulla barn och ungdomar, driver 14 förskolor i Sverige och är just nu inne i en spännande expansionsfas. Vår förening vilar på en kristen värdegrund och vi har ett genomtänkt miljöengagemang som genomsyrar hela vår organisation. Huvudkontoret finns i Norrköping och fungerar som en stödfunktion till förskolorna och från huvudkontoret sköts föreningens administration. Vi söker en engagerad och positiv legitimerad förskollärare med formell behörighet till vårt personalteam. Du har en god pedagogisk insikt och förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och ditt bemötande av din omgivning. Vi söker dig som har god kännedom om systematiskt kvalitetsarbete. Vi arbetar mycket med lek, sång och utevistelse på våra förskolor. Vi arbetar också projektinriktat på våra avdelningar. Appen Tyra används för att dokumentera barnens lärande och utveckling, genom appen får vårdnadshavarna en god insyn i vår verksamhet.  Varje dag äter vi hemlagad mat som vår kock tillagar i vårt godkända tillagningskök. Vår kock använder så mycket närodlade och svenska råvaror som möjligt i tillagningen. Som pedagog äter du pedagogisk måltid gratis tillsammans med barnen. Som anställd på inom FVBU får du tillgång till arbetskläder för både inomhus- och utomhusbruk. Ansökningarna kommer gås igenom löpande och kan ev tillsättas innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan så snart du kan.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Klämtrucksförare till DFDS Professionals.
DFDS Professionals AB
Lager- och terminalpersonal

Om Rollen Vi söker nu dig som vill arbeta som ambulerande konsult via DFDS Professionals med inriktning på truckkörning – främst klämtruck – hos våra kunder i Jönköpingsområdet. Detta är en proaktiv rekrytering för kommande behov. Som ambulerande konsult blir du anställd av oss men jobbar på plats hos olika kundföretag inom överenskommet tjänstgöringsområde.  Om tjänsten Som klämtruckförare kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor för att hantera gods och annat material på ett effektivt sätt. Du ansvarar för att lasta och transportera och hantera på ett varsamt och noggrant sätt. Dina dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden i din arbetsroll kan omfatta: Köra klämtruck ut- och inlastning Lossa & Lasta på lastsäkert och effektivt sätt. Effektivt stapla och lagra produkter Arbeta med andra uppgifter som tillhör terminalarbete Arbetstiden är vardagar mellan kl 07.00 och 16.00. Om dig Vi söker dig som har kört klämtruck tidigare och som känner sig bekväm bakom ratten. Eftersom du kommer arbeta mycket självständigt ser vi att du har hög arbetsmoral och är bra på att planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och prestigelös när det kommer till ditt arbete och du förstår vikten av god kundservice. Krav för tjänsten Certifierad med truckkort typ A+B (TLP 10) Flytande i svenska, i både tal och skrift  Förstår och kan göra sig förstådd på engelska Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 17 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Jönköping| Transport | Logistik | Klämtruckförare | Truck | Pappersindustri | Terminal | Heltid | Ambulerande|

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Sjuksköterska inom dialysvård
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Grundutbildade sjuksköterskor

Meddidicinsk vårdenhet F/dialysenEksjö En av de trevligaste arbetsplatserna i regionen söker ytterligare kompetenta medarbetare. Är du legitimerad sjuksköterska som vill arbeta med både patienterna och medicinsk teknik? Då kan rollen hos oss på dialysen, Höglandssjukhuset i Eksjö, vara helt rätt för dig! Här jobbar du med ett härligt gäng, välkommen till oss! Rollen som sjuksköterska på dialysmottagningen Vårdenhet F är en öppenvårdsmottagning med 24 hemodialysplatser och med fokus på att ta tillvara patientens egenvårdsförmåga. Målet är att skapa delaktiga patienter som gör det möjligt att trots kronisk sjukdom leva ett aktivt liv med god livskvalitet. Teamet består av undersköterskor, sjuksköterskor, läkare och vårdadministratörer samt medicintekniker. Hos oss får du ett stimulerande och utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats i moderna lokaler och med ett 30-tal arbetskamrater. Mottagningen är öppen måndag, onsdag och fredag klockan 6:45-19:30 och tisdag, torsdag och lördag klockan 6:45-15:30. Vi tillämpar önskeschema. Tjänsten avser tillsvidare på heltid, tillträde enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats Medicin- och geriatrikkliniken på Höglandssjukhuset i Eksjö är en utvecklande verksamhet där vi vårdar patienter som är i behov av specialiserad medicinsk och geriatrisk vård. Kliniken har en historia av innovativt, systematiskt och evidensbaserat kvalitetsarbete med stort patientfokus. Sedan 2014 är klinikens ledningssystem certifierat enligt ISO 9001:2008. Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med ett intresse för dialys och njursjukdomar samt gillar teknik och omvårdnad. Vi letar efter någon som kan komplettera vårt arbetslag och fokus kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vare sig du är nyexaminerad och ny i din roll som sjuksköterska eller om du är rutinerad sjuksköterska med gedigen erfarenhet så kan kan du bidra till vår verksamhet. Vi ser att du som söker har ett driv i att utvecklas och vill vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och har en positiv inställning i ditt arbete. Då du kommer att arbeta i ett nära samarbete med patienten tycker vi att det är viktigt att du är bra på relationsbyggande för att få patienten att känna sig trygg och delaktig i behandlingen. Vi letar efter någon som kan komplettera vårt arbetslag och fokus kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Hos oss får du möjlighet att lära, utvecklas och arbeta tillsammans med kollegor och patienter. När du börjar hos oss får du en introduktion på cirka 6 veckor med handledare och är du nyutbildad deltar du även i vårt fördjupade introduktionsprogram för nyutexaminerade sjuksköterskor som pågår under ditt första år hos oss. I programmet ingår både praktiskt träning, teori samt grupphandledning. En av våra medarbetare beskriver att vår arbetsplats präglas av arbetsglädje och gemenskap, och den gedigna introduktionen upplevs som en trygghet och vi hjälps alltid åt! Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta vårdenhetschef Camilla Nilsson, [email protected], 010-24 343 05. Camilla är i tjänst v 29-32. Alternativt kan du kontakta biträdande vårdenhetschef Elinor Eek, [email protected], 010-24 343 00. Elinor är i tjänst v 25-28. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 24 augusti 2025. Urval, intervjuer och tillsättning kan komma att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

5 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025