Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Tollsängens serviceboende. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en deltidstjänst, vikariat på 70%. Om Tollsängens serviceboende Tollsängens serviceboende ligger i centrala Taberg. Vi erbjuder stöd till vuxna med diagnos inom autismspektrum, intellektuell funktionsnedsättning eller förvärvad hjärnskada och som har personkretstillhörighet inom LSS. Tollsängen har 9 platser och erbjuder de boende stöd under dygnets alla timmar. Om rollen Tjänsten är ett vikariat på 70% för att täcka upp för en medarbetare som studerar. Tjänsten innebär arbete enligt schema varannan helg dagtid och dagtid vardag. I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Du har en samordnare nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Vikariat 3-6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: 1 september -25 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 250510 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Eva Nilsson, verksamhetschef, [email protected], 073-544 63 95. Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Om företaget Vår kund utvecklar, tillverkar och marknadsför höj- och sänkbara arbetsplatser i Skandinavien, med stor kunskap och erfarenhet inom kontorsteknik. Företaget är marknadsledande i Sverige inom sin nisch och har två egna högautomatiserade produktionsenheter i Småland. Deras produktionsenhet i Ekenässjön befinner sig nu i ett expansivt skede och behöver därför utöka deras personalstyrka. Om tjänsten Vid vår kunds lackeringslina följs en planeringstavla för att säkerställa en effektiv produktionsprocess. Arbetsuppgifterna inkluderar att plocka fram material, hänga upp och plocka ner färdiglackerat material för vidare transport. Under tiden gör du löpande kvalitetskontroller. Paketering och truckkörning är också en del av arbetsdagen. För att trivas i denna roll krävs noggrannhet och att du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi söker dig med hög arbetsmoral, en vilja för fysiskt arbete och flexibilitet. Vårt team är starkt inriktade på teamwork. Start: Enligt överenskommelse, gärna inom kort. Arbetsplats: Ekenässjön Omfattning: Heltid Arbetstid: Vi söker personal till både dag- och kvällsskift Om dig För att trivas i denna roll är det av största vikt att du trivs med att arbeta i högt tempo, har en noggrannhet för detaljer samt förmåga att samarbeta med kollegor är mycket viktigt. Vår kunds lackeringslina rör sig konstant, vilket sätter krav på fysisk uthållighet och god planeringsförmåga. Det är meriterande om du har vana att jobba på en lackeringslinje, men inget krav. Men har du vana från tidigare fysiska jobb eller övriga industriarbete kan du också vara intressant för tjänsten. Vidare ser vi gärna att du har truckkort (A+B-behörighet). Du har ett stort eget driv och räds inte att kavla upp ärmarna när det behövs. Som person är du glad, nyfiken och stresstålig. Direktrekrytering Under den här rekryteringsprocessen samarbetar ”kunden” med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till ”Kunden”. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Vetlanda| Sävsjö| Eksjö| Lackering| Operatör| Verkstad | Nässjö| Produktion| Maskin|
Är du redo för en aktiv och engagerande roll där du gör skillnad varje dag? Vi söker nu en person som vill bli en del av ett fantastiskt team på vår kunds distributionsterminal i Jönköping. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och snabb miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar och där ditt engagemang verkligen gör skillnad. Om tjänsten Vår kund är en välkänd aktör inom transport- och logistikbranschen, och nu söker de nya medarbetare som vill vara med och skapa effektivitet och kvalitet på deras distributionsterminal. Du får möjlighet att växa och utvecklas i en roll som kännetecknas av ett högt tempo, nära samarbete med kollegor och en känsla av att bidra till något större. Vad innebär jobbet för dig? Tjänsten är mångsidig och innehåller arbetsuppgifter som: • Sortera och lasta inkommande paket • Ansvara för scanning och registreringar • Köra truck (Truckkort kommer vara ett krav från januari 2025) • Delta aktivt i arbetslagets gemensamma mål och sträva efter högsta kvalitet i allt arbete Du kommer att arbeta måndag till fredag, främst på kvällarna, men även några dagpass kan förekomma. Vi söker dig som Är en självgående och engagerad person som tycker om att vara en del av ett sammansvetsat team. För att trivas hos oss är det viktigt att du: • Har en positiv inställning och gillar att arbeta fysiskt • Är noggrann, strukturerad och har en vilja att alltid göra ditt bästa • Har god kommunikationsförmåga och förstår vikten av att samarbeta för att nå gemensamma mål • Är tillgänglig för att arbeta 2–3 dagar i veckan, och kan vara på plats minst två dagar under arbetsveckan Du behöver inte ha tidigare erfarenhet inom logistik, men vi tror att du som söker har en arbetsmoral som gör att du alltid levererar på topp. Om du studerar eller har ett deltidsjobb är det ett plus, och vi ser gärna att du har minst ett år kvar av dina studier eller annat engagemang på minst 100%. Det här kan du förvänta dig: Hos oss får du en roll där du får möjlighet att utveckla både dina praktiska färdigheter och din förmåga att samarbeta i ett team. Här blir du en viktig del av en verksamhet som ständigt strävar efter att vara bäst, och vi uppskattar när du bidrar till det. Låter detta som något för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Vi behandlar alla ansökningar konfidentiellt och rekryteringsarbetet sker löpande. DFDS Professionals Tjänsten som lagermedarbetare är ett konsultuppdrag. Du får ett ramavtal i DFDS Professionals och arbetar vid behov. Som konsult är du anställd av oss på DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Timlönen för utbokad tid är i lönenivå med aktuellt uppdrag på arbetsplatsen för kundföretaget Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] DFDS | Logistik | Orderplock | Lagerarbete | Transport | Jönköping| Terminal | Deltid | Terminalarbetare
Om jobbet Som lagerarbetare inom DFDS kommer du framförallt jobba inom lagerlogistik som innefattar mycket körning med skjutstativtruck, men även plocktruck, ledstaplare och motviktstruck. Här jobbar du inte enbart med att flytta saker från A till B, du kan även ställas inför komplexa uppdrag som kräver fokus och fingerfärdighet från din sida. Här kommer du stöta på kunder från hela världen som kräver en specifik sak – bra service. Dina dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden i din arbetsroll kan omfatta: Köra skjutstativtruck/ledstaplare/plocktruck/motviktstruck Plock- och transportuppdrag/buffertlagring Lastning och lossning av gods Containerlossning Effektivt stapla och lagra produkter Arbeta med andra uppgifter som tillhör lagerarbete Din profil Vi letar efter dig som inte är rädd för att kavla upp händerna och arbeta, ibland i högintensiva perioder. Att få jobbet gjort är viktigt för dig och att du inte heller har några problem att arbeta ensam eller tillsammans med dina kollegor. De mest givna arbetsuppgifterna som du kommer att genomföra är att lasta, lossa, plocka och emballera allt från små lådor till helpall. Därför behöver vi dig med en stark arbetsvilja och en positiv inställning till dina dagliga uppgifter! Meriterande att ha erfarenhet av att köra truck med tyngdpunkt på skjutstativ Meriterande med truckkort typ A-B Flytande svenska Förstår och kan göra sig förstådd på engelska Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till fredag 07:00-16:00. Vi ser dig gärna kunna jobba minst 1-2 pass i veckan. DFDS Professionals Tjänsten som lagermedarbetare är ett konsultuppdrag. Du får ett ramavtal i DFDS Professionals och arbetar vid behov. Som konsult är du anställd av oss på DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Timlönen för utbokad tid är i lönenivå med aktuellt uppdrag på arbetsplatsen för kundföretaget. OBSERVERA ATT DU MÅSTE HA EN ANNAN HUVUDSAKLIG SYSSELSÄTTNING OM MINST 50% FÖR ATT KVALIFICERA FÖR TJÄNSTEN Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Student | DFDS | Logistik | Truckförare | Motvikstruck | Transport | Jönköping | Terminal | Extrajobb | Deltid | Terminalarbetare Become one of us The DFDS Group has 10 000 employees located across 25 countries and provides shipping and logistics services in Europe generating annual revenues of EUR 2.0bn. DFDS was founded in 1866, is headquartered in Copenhagen, and listed on NASDAQ OMX Copenhagen. In Sweden, DFDS have about 1 000 employees working in different officies, with the biggest location Gothenburg. DFDS Professionals is a recruitment and staffing service within the DFDS Group aiming to be the natural choice for professionals within logistics and industry in Sweden. We provide competent and engaged consultants and staffing solutions as well as helping our customers to recruit the right talent for the future. We offer value to our customers through flexible business models, experienced employees, and operational knowledge.
Om rollen Företaget söker nu studenter som kan arbeta minst två dagar i veckan som terminalarbetare i Jönköping.De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar: Truckkörning Lastning, lossning och placering av gods Plock och sortering av gods Administrativ hantering av fraktdokument och lastningslistor Underhåll av terminalen och städning Om dig Studenter med erfarenhet av terminalarbete och truckkort uppmuntras att söka. Viktiga egenskaper inkluderar noggrannhet, en positiv attityd och förmågan att arbeta bra i team. Erfarenhet inom logistik är meriterande, men inte ett krav. Tjänsten är deltid och arbetet sker kvällar och nätter i Jönköping. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Terminalarbete | Deltid | Student
Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Juneporten möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar till en hållbar miljö. Arbetsbeskrivning Som säljare hos oss är du en central del av vårt dynamiska team och spelar en avgörande roll i att skapa och utveckla nya affärsmöjligheter. Du ansvarar för nykundsbearbetning, identifiera kundbehov, sälja in våra tjänster och att hantera inkommande förfrågningar. Du kommer vara en av våra främsta kontaktpunkter mot kunderna och arbeta med att bygga starka, långsiktiga kundrelationer. Ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team och bidra till vår fortsatta tillväxt! Din roll kommer att innebära: Skapa nya möjligheter: Bearbeta nya kunder via telefon och bidra till vår framgång genom att boka möten till våra säljrepresentanter. Kundansvar: Ansvara för inkommande förfrågningar och befintlig kundportfölj för att driva försäljning och stärka kundrelationer. Kundfokus: Identifiera och förstå kundernas behov för att erbjuda rätt lösningar och skapa mervärde. Resultatinriktat arbete: Sätta upp och nå tydliga säljmål, både individuellt och i teamet. Samverkan och teamarbete: Bidra till en positiv och energifylld arbetsmiljö där vi gemensamt arbetar mot framgång. Vi söker dig som: Har en stark vilja och drivkraft att utvecklas både personligt och professionellt. Är målmedveten och ansvarstagande, med förmåga att arbeta strukturerat och effektivt. Behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du uttrycker dig övertygande och förtroendeingivande. Är serviceinriktad och lösningsorienterad. Erfarenhet inom försäljning är meriterande, men ditt engagemang och din vilja att lära är det viktigaste. Vad vi erbjuder: En utvecklande och inspirerande arbetsmiljö med goda möjligheter till karriärutveckling. Ett engagerat team som stöttar och motiverar varandra. Tydliga mål och strukturer som ger dig möjlighet att lyckas och nå din fulla potential. I vårt företag tror vi på att skapa värde genom innovation och samarbete. Vi arbetar i en miljö som främjar kreativitet och tillväxt, och vi ser fram emot att välkomna nya talanger som delar vår vision.
Om oss Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet för att möta våra kunders behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet. Arbetsbeskrivning I rollen som Head of Commerce får du en nyckelposition i vår fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att leda och utveckla det kommersiella arbetet kopplat till vår digitala auktionsplattform – från strategi till genomförande. Ditt uppdrag är att maximera trafik, konvertering och intäkt – samtidigt som vi stärker vår position på marknaden. Rollen innebär ett helhetsperspektiv på både affär och kundresa, med ett ansvar som spänner över plattformsutveckling, användarflöden och kommersiell kommunikation. Du arbetar datadrivet, nära produkt-, marknad och utvecklingsteam, samtidigt som du samarbetar med våra sälj- och partneransvariga för att skapa en sömlös och effektiv affär. Ansvarsområden • Utveckla och implementera kommersiella strategier som driver tillväxt, användning och intäkter på vår plattform. • Säkerställa att trafik- och konverteringsflöden ständigt optimeras utifrån användarbeteende och affärsmål. • Leda arbetet med plattformens kanalstrategi – både för nya kunder och återkommande användare. • Arbeta nära produkt och utveckling för att skapa en användarupplevelse som konverterar. • Bidra till kommunikativa insatser kopplat till kampanjer, användardialog och marknadsnärvaro. • Följa upp KPI:er för plattformsförsäljning, användartillväxt och konvertering. • Budgetansvar inom commerce-området. Vem är du? Du är en strategisk och affärsdriven person med en stark förståelse för digital handel, användarbeteende och datadrivna beslut. Du trivs i en roll där du får kombinera strategi med operativt ansvar – och där kundresan är lika viktig som affären. Du är van att driva projekt i en snabbfotad miljö, och har ett ledarskap som bygger på samarbete, tydlighet och framåtdriv. Kvalifikationer • Erfarenhet av att leda kommersiellt arbete kopplat till digital försäljning, e-handel eller plattform. • Dokumenterad erfarenhet av att öka trafik, konvertering eller transaktioner i digitala kanaler. • Vana att arbeta nära tech-, produkt- och/eller utvecklingsteam. • Analytisk och van vid att arbeta mot tydliga KPI:er. • Stark kommunikativ förmåga, både internt och externt. • Eftergymnasial utbildning inom t.ex. digital handel, marknadsföring, affärsutveckling eller motsvarande. Vi erbjuder • En nyckelroll i ett växande bolag med ambitioner. • Möjlighet att påverka plattformens framtida utveckling och affär. • En kultur som präglas av samarbete, utveckling och entreprenörsanda.
Om tjänsten DFDS Professionals söker nu engagerade och noggranna operatörer till vår kunds moderna automatiserade packlina. Har du en hög arbetsmoral, en vilja för fysiskt arbete och tycker om att arbeta i grupp? Då kan vi ha den rätta tjänsten för dig! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: I rollen som Förpackningsoperatör får du möjligheten att komma in i ett team där snabb leverans och hög kvalitet står i fokus. Du kommer arbeta med såväl plock, etikettering och packning av kontorsmöbler med hjälp av både semi-, och helautomatiserade maskiner som manuell-handpaketering. Du arbetar bland annat med att förse linan med produkter för att packningen ska bli effektiv. Du jobbar med att förbereda kartonger, lägga i produkter samt fyllnadsmaterial och färdigställa ordern. I rollen arbetar du även med att hantera överblivet material och hålla ordning runt packlinan. Även andra uppgifter utöver arbete vid packlinan kan förekomma. För dig med ett stort personligt driv och engagemang erbjuds fina utvecklingsmöjligheter. Start: Enligt överenskommelse, gärna inom kort. Arbetsplats: Ekenässjön Omfattning: Heltid Arbetstid: Vi söker personal till både dag- och kvällsskift Vem är du? Vi söker dig som har en hög grad av personligt driv och engagemang, med en vilja att kontinuerligt förbättra ditt arbete. Du har en positiv inställning till nya arbetsuppgifter och ett intresse för att lära dig nya saker varför du gärna ställer frågor vid behov. Eftersom du arbetar i en verksamhet med högt ställda kvalitetskrav har du ett noggrant förhållningssätt till ditt arbete och kan med lätthet ta till dig och arbeta utifrån skriftliga instruktioner. För att försäkra dig om att ditt arbete blir korrekt värderar du ett nära samarbete med dina kollegor där ni har en öppen dialog och kommunikation. På så sätt kan du och dina kollegor hjälpa varandra och dubbelkontrollera att arbetet verkligen blivit rätt. Det kommer naturligt för dig att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och noterar kollegor därför om det är något som blir fel. Därutöver är det för tjänsten viktigt med: Avslutad gymnasial utbildning Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Truckkort A+B Tidigare erfarenhet av att arbeta inom en processindustri, lagerarbete och produktion är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är din personliga inställning och attityd till arbetet. Varför DFDS Professionals? Vi på DFDS Professionals tror på att matcha rätt person med rätt jobb. Som en del av vårt team blir du anställd av oss men arbetar ute hos våra kunder. Det innebär att du får möjlighet att utvecklas genom olika uppdrag och samla värdefull erfarenhet. Vi erbjuder: Trygg anställning med kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och rabatter på gymkort. Försäkringar och företagshälsovård för din trygghet. Så här ansöker du Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att lära känna dig! Det går ej att ansöka via mail. Sökord DFDS | Sävsjö| montör| Industri | Maskinoperatör | Tillverkning| Meka | Skruva | Vetlanda| Nässjö| Plast | Metall |
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 5/5 2025 och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Jönköping ansvarar för all kundservice gällande utrikestransporter. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 5 maj Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Om jobbet Restaurang Twin City, en välkänd mötesplats med passion för mat och service, söker nu en engagerad medarbetare till vårt serveringsteam. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där kvalitet och gästnöjdhet står i centrum. Är du en erfaren pizzabagare som klarar av att arbeta i högt tempo? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten: - Anställningsform: Heltid (Tillsvidareanställning) - Arbetsuppgifter: Baka pizza, deg, förberedelser Tider: - Måndag-Fredag 11.00-21.00 - Lördag-Söndag 12.00-22.00
Välj ett jobb för att visa detaljer