Kundrådgivare inom återvinning & avfall

Fortum Recycling & Wastetänker nytt när det gäller återvinning och går före för att revolutionera återvinningen av material. Att lösa problem är en del av vårt DNA och Vår mission är att omvandla avfallsströmmar till nya viktiga råvaror. Vår roll är att hitta nödvändiga lösningar på våra kunders miljö- och avfallsutmaningar för att möjliggöra cirkulation av material. Fortum Recycling & Waste har verksamhet i Norden & Storbritanniensom består av tjänster för miljövänlig avfallshantering, behandling av farligt avfall och expertis inom drift och underhåll för energianläggningar. Dessutom erbjuder vi tjänster för återvinning av material - inklusive lösningar för batterier, plast, metaller samt aska och slaggrester i hela Europa. Vill du vara med och göra skillnad för återvinning och miljö? Här finns en spännande roll inom kundrådgivning, avfall och miljö. Som Customer Advisor kommer du tillhöra företagets team av kundrådgivare, där kommer du att ge förstklassig service till Fortums kunder kring återvinning- och avfallshantering. För oss är teamwork en viktig nyckel och här skapar vi tillsammans en härlig och utvecklande arbetsplats. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder och för en godare arbetsmiljö. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat. Flexibilitet är det "nya normala" och hos oss använder vi möjligheten till hemarbete. Om rollen Du kommer att arbeta med olika förfrågningar och orderläggning som inkommer via telefon eller mejl från företagets kunder. Det kan exempelvis innefatta bokningar av inleveranser in till anläggningen, bokningar av transporter och upprätta transportdokument samt övriga administrativa uppgifter. Du kommer samarbeta med andra funktioner inom företaget och erbjudas en spännande vardag där arbetet gör skillnad för en renare planet. Du kommer ingå i ett team på 15 personer. Ert teamwork är en viktig nyckel och här skapar ni tillsammans en härlig och utvecklande arbetsplats. Du och kollegorna uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder och för en godare arbetsmiljö. Ni uppnår era mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår ni ännu bättre resultat. Våra värderingar är nyfikenhet, ansvar, integritet och respekt som ligger till grund för vår företagskultur. Du kommer få arbeta med varierade och omväxlande arbetsuppgifter. Detta i kombination med att vara kundernas dagliga kontaktyta där ni får möjligheten att skapa långsiktiga relationer. Om dig Vi söker dig med erfarenhet av administrativt arbete inom en affärsdriven verksamhet med kundfokus. Du är lösningsorienterad, företagsam och tar dig an problem genom att hitta lösningar. Med kunder är du serviceinriktad och professionell. Du trivs i mötet med nya människor där du får chans att bygga relationer. Det är viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt.  Mer detaljerat söker vi dig som har:  * Gymnasieutbildning, gärna med naturvetenskaplig inriktning  * Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, administrativt och har vana att arbeta i Officepaketet * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter till exempel inom avfall och återvinningsbranschen och/eller logistik med bakgrund i farligt avfall transporter (ADR).  Anställningsform Vikariat är initialt på 18 månader där möjligheten till förlängning kan bli aktuellt Arbetstid Dagtid: mån-fre, 100% Övrig information Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt och urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2024-05-27. ' Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta rekryterande chef, Eleonore Gibson på [email protected]. För kontakt med fackliga representanter vänligen ring +46 19 305 100  Sveriges Ingenjörer: Annika Lorin  Unionen: Geron Norberg  Ledarna: Per Dellegård  IF Metall: Jonas Eriksson  För att bli utvald för tjänsten måste den sökande genomgå en bakgrundsundersökning. På Fortum strävar vi efter att bygga olika team där alla känner sig inkluderade och behandlas lika. Vi ser fram emot din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Kurator Mottagning psykisk ohälsa barn och unga, Örebro

Är du en engagerad och ansvarstagande person som vill arbeta i primärvården med hälsofrämjande, förebyggande och behandlande insatser för barn och unga med psykisk ohälsa - då ska du söka dig till oss! Sedan 1 mars 2022 finns en helt ny verksamhet för barn och unga med lindrig till måttlig psykisk ohälsa inom Region Örebro läns primärvård. Mottagningen psykisk ohälsa barn och unga-MPO och finns på orterna Karlskoga, Lindesberg, Kumla samt Örebro. Nu söker vi ytterligare kurator till vår mottagning i Örebro med ett länsdelsuppdrag för kunskapsbaserade insatser till målgruppen. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Kurator Mottagning psykisk ohälsa barn och unga, Örebro Arbetsuppgifter Målsättningen med den nya verksamheten är att säkerställa effektiv, tillgänglig, likvärdig och kvalitativ vård för länets barn och unga med psykisk ohälsa. Vi vill ge våra patienter snabb kontakt, bra bedömningar och rätt insatser utan väntetid. Vi kommer att följa upp kvaliteten på vårt arbete och patienternas nöjdhet med de insatser vi ger. Som arbetsplats vill vi erbjuda en trygg och rolig miljö där vi känner stolthet över det arbete vi gemensamt utför. Du arbetar i ett multiprofessionellt team på en av vår mottagning i Örebro men även i samverkan med övriga mottagningar i Karlskoga, Kumla och Örebro. I arbetet möter du barn och unga med lindrig till måttlig psykisk ohälsa samt deras närstående. Du ger kunskapsbaserade, stegvisa insatser i form av bedömning, psykoedukation samt psykologisk behandling i hälsofrämjande, förebyggande och behandlande syfte. Insatserna ges individuellt och i grupp, i fysisk och i digital form. Internetbehandling kommer vara en del av verksamhetens behandlingsutbud. Du samverkar med vårdgrannar och kommunala verksamheter såväl i enskilda ärenden som för att skapa och tillgängliggöra hälsofrämjande insatser på övergripande nivå för länets barn och unga. I tjänsten ingår att ansvar för handledning av VFU studenter bla från Hälso- och sjukvårdskuratorsprogrammet Örebro Universitet. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker kurator med grundläggande psykoterapiutbildning (steg-1), där KBT ingår, som vill utveckla och tillgängliggöra primärvårdens insatser till barn och unga med psykisk ohälsa. Du har erfarenhet av bedömning och behandling av barn och unga med psykisk ohälsa. Arbete med målgruppen i primärvård är särskilt meriterande. Intresse för arbete med livsstilsfrågor är en fördel. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kreativ och lätt att samarbeta med. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Rekryteringsprocessen kommer inledas under ansökningstiden. Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Lärare till Kumlaby skola åk 5

Vill du vara med och forma dagens unga i en stimulerande skolmiljö? Vi söker nu en engagerad lärare till Kumlaby skola. Kumlaby skola är en F-9 skola belägen i södra delen av Kumla. Här finns även Anpassad grundskola för åk 1-9. I närheten av skolan finns fina utemiljöer med många möjligheter till olika uteaktiviteter. Vi förväntar oss ca 285 elever höstterminen 24 i åk F-6. Här arbetar vi i arbetslag omkring alla våra elever för att möta dem på bästa sätt. Vi kommer prioritera kollegialt lärande, varierande lärmiljö och hållbar utveckling detta läsår. Varje vecka har arbetslaget konferens, tema kan variera men samsyn och samarbete är återkommande. Vi är ett ambitiöst lärarlag med många utvecklingsidéer. Elevhälsan deltar i konferenser kontinuerligt och vi har mycket nära arbete med närvarocoach. Vi har ett samarbete med Sisu, omkring rastaktiviteter i åk 4 - 6, även fritids har utvecklat uteaktiviteter och byggt upp ett förråd med lånesaker där elevvärdar tar ansvar för utlåning och återlämning. Elevhälsan har påbörjat arbetet med ett främjande och förebyggande elevhälsoarbete som ska ta form under hösten. Under läsåret har vi haft besök från Sevilla, vi hoppas kunna fortsätta vårt internationella samarbete under kommande läsår. Samarbete, professionalitet och elevfokus är viktiga ledord i vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med kollegor, arbetslag och skolledning arbetar vi för att varje elev ska utvecklas så långt som möjligt. Som lärare i åk F-6 arbetar du i ett nära samarbete med skolans övriga professioner inom elevhälsan samt rektor. I samarbete med övriga kollegor och elevhälsan arbetar ni för en god lärmiljö för eleverna. På skolan har vi ett utvecklingsarbete som drivs av våra förstelärare, på kommunnivå har vi nätverk med lärare från övriga skolor ungefär två gånger per termin. I uppdraget ingår även mentorskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: -Är legitimerad lärare i Grundskolan åk 4-6 sv/ma/eng/no. -Alltid sätter elever i centrum. -Är engagerad, trygg i din roll och har god samarbetsförmåga. - Har goda kunskaper om barns utveckling och lärande samt ser individens behov på organisations-, grupp-, och individnivå. Övrigt meriterande: - Erfarenhet av arbete som lärare inom grundskolan. - Erfarenhet av språk och kunskapsutvecklande arbetssätt. - Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete på skolan. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper, samarbetsförmåga och flexibilitet. Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation. Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Läs mer om hur det är att jobba i Kumla kommun på kumla.se/jobb. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Har du skyddade personuppgifter? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag. Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2023 klicka här: https://youtu.be/xaWHncAO8jg?si=eM60O_6E8d9pAk4E

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Universitetsadjunkt i radiografi

Vi söker en universitetsadjunkt i radiografi för tillsvidareanställning vid Institutionen för hälsovetenskaper. Ämnesområde Ämnesområdet för anställningen är: Medicin Bakgrund Vid Institutionen för hälsovetenskaper finns Röntgensjuksköterskeprogrammet, som är såväl ett professionsprogram liksom ett forskningsförberedande program, där en nära koppling till kliniskt arbete och forskning är mycket viktig. Vi söker nu en legitimerad röntgensjuksköterska för anställning som universitetsadjunkt. I anställningen kommer det, förutom undervisning, ingå klinisk verksamhet vid Region Örebro Län. Det finns sedan många år en nära samverkan gällande utbildning och forskning mellan institutionen och Region Örebro län. Denna anställning är tänkt att säkerställa att undervisningsuppdraget utgår från de mest aktuella metoderna och tillämpningarna inom radiografi, samt att det finns en samsyn mellan lärosätet och den kliniska verksamhet där nyutexaminerade legitimerade röntgensjuksköterskor kommer att vara verksamma. Med en anställning som universitetsadjunkt i kombination med klinisk verksamhet kan också ytterligare kompetens tillföras den kliniska verksamheten. Vi söker en engagerad medarbetare som vill delta i utvecklingen av Röntgensjuksköterskeprogrammet både pedagogiskt och kliniskt. Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt ägnar du dig huvudsakligen åt undervisning, teoretisk och laborativ, inom utbildning på främst grundnivå, samt därtill hörande samverkan. Undervisningen omfattar kursutveckling, planering, examinationer, handledning och utvärdering. I arbetsuppgifterna ingår även utvecklingsarbete, administration, kompetensutveckling, klinisk verksamhet samt att följa kunskapsutvecklingen inom ämnesområdet. Behörighet Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som visat pedagogisk skicklighet och avlagt examen på lägst magisternivå (eller motsvarande) inom relevant område. Annan teoretisk kompetens i kombination med relevant erfarenhet från ämnesområdet kan prövas motsvara magisterexamen. Ett generellt behörighetskrav för anställning som lärare är genomförd högskolepedagogisk utbildning motsvarande minst 10 veckor. Kompetens motsvarande högskolepedagogisk utbildning kan prövas och bedömas vara behörighetsgrundande. En lärare som vid anställningstillfället saknar högskolepedagogisk utbildning eller motsvarande kompetens ska senast inom två år efter att anställningen tillträtts ha genomfört utbildningen. Bedömningsgrunder Vid Örebro universitet grundas lärandet i vetenskap och beprövad erfarenhet och utgår från universitetspedagogisk och didaktisk forskning och reflektion. Lärare ska ha förmåga att informera, att samverka med det omgivande samhället och att verka för nyttiggörande av universitetets forskning. Nationell och internationell erfarenhet och mobilitet ska beaktas. Dessutom prövas den sökandes lämplighet. Med lämplighet avses att den sökande ska uppvisa sådana personliga egenskaper som krävs för att fullgöra de aktuella arbetsuppgifterna, förmåga att kunna samarbeta med övrig personal och förmåga att bidra till utveckling av verksamheten. Pedagogisk skicklighet Vid Örebro universitet sammanfattas pedagogisk skicklighet i kategorierna pedagogiskt förhållningssätt, förverkligandet av pedagogiskt förhållningssätt samt professionell utveckling som lärare. Den sökandes pedagogiska meriter dokumenteras enligt Örebro universitets mall för pedagogisk portfölj och relaterar tydligt till Örebro universitets pedagogiska grundsyn. Den pedagogiska skickligheten ska visas genom tidigare meriter från undervisning eller liknande lärsituationer. Du som sökande ska även kunna redogöra för hur ett vetenskapligt förhållningssätt tillämpas i undervisningen. Vid tillsättning av denna tjänst kommer stor vikt läggas vid att den sökande har erfarenhet av kursutveckling, planering och genomförande av undervisning samt examinationer. Övriga bedömningsgrunder Det är ett krav att ha god kunskap om olika radiografiska metoder, särskilt inom magnetisk resonanstomografi (MR). Det är även ett krav att vara legitimerad röntgensjuksköterska. Information Anställningen är 100%, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Jessica Montero, 019-30 39 19, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Pedagogisk portfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer) • Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga-jobb-sida: https://www.oru.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/information-for-dig-som-sokande-och-sakkunnig/ Sista ansökningsdag är 2024-05-28. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Kurator Mottagning psykisk ohälsa barn och unga, Lindesberg

Är du en engagerad och ansvarstagande person som vill arbeta i primärvården med hälsofrämjande, förebyggande och behandlande insatser för barn och unga med psykisk ohälsa - då ska du söka dig till oss! Sedan 1 mars 2022 finns en helt ny verksamhet för barn och unga med lindrig till måttlig psykisk ohälsa inom Region Örebro läns primärvård. Mottagningen psykisk ohälsa barn och unga-MPO och finns på orterna Karlskoga, Lindesberg, Kumla samt Örebro. Nu söker vi ytterligare kurator till vår mottagning i Lindesberg med ett länsdelsuppdrag för kunskapsbaserade insatser till målgruppen. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Kurator Mottagning psykisk ohälsa barn och unga, Lindesberg Arbetsuppgifter Målsättningen med den nya verksamheten är att säkerställa effektiv, tillgänglig, likvärdig och kvalitativ vård för länets barn och unga med psykisk ohälsa. Vi vill ge våra patienter snabb kontakt, bra bedömningar och rätt insatser utan väntetid. Vi kommer att följa upp kvaliteten på vårt arbete och patienternas nöjdhet med de insatser vi ger. Som arbetsplats vill vi erbjuda en trygg och rolig miljö där vi känner stolthet över det arbete vi gemensamt utför. Du arbetar i ett multiprofessionellt team på en av vår mottagning i Lindesberg men även i samverkan med övriga mottagningar i Karlskoga, Kumla och Örebro. I arbetet möter du barn och unga med lindrig till måttlig psykisk ohälsa samt deras närstående. Du ger kunskapsbaserade, stegvisa insatser i form av bedömning, psykoedukation samt psykologisk behandling i hälsofrämjande, förebyggande och behandlande syfte. Insatserna ges individuellt och i grupp, i fysisk och i digital form. Internetbehandling kommer vara en del av verksamhetens behandlingsutbud. Du samverkar med vårdgrannar och kommunala verksamheter såväl i enskilda ärenden som för att skapa och tillgängliggöra hälsofrämjande insatser på övergripande nivå för länets barn och unga. I tjänsten ingår att ansvar för handledning av VFU studenter bla från Hälso- och sjukvårdskuratorsprogrammet Örebro Universitet. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker kurator med grundläggande psykoterapiutbildning (steg-1), där KBT ingår, som vill utveckla och tillgängliggöra primärvårdens insatser till barn och unga med psykisk ohälsa. Du har erfarenhet av bedömning och behandling av barn och unga med psykisk ohälsa. Arbete med målgruppen i primärvård är särskilt meriterande. Intresse för arbete med livsstilsfrågor är en fördel. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kreativ och lätt att samarbeta med. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Rekryteringsprocessen kommer inledas under ansökningstiden. Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Kvalificerad handläggare

Dina arbetsuppgifter Anställningen är placerad på Åklagarkammaren i Örebro. Som kvalificerad handläggare möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att: ge åklagare administrativt stöd, t.ex. arbete i brottsmålsdiariet, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden vara kontakten utåt i många sammanhang och därmed ge god service till både allmänheten och till andra myndigheter – främst via telefon och e-post utföra arbetsuppgifter som fördelas från administrativ chef bereda ärenden ta särskilt stort ansvar för kammarens administrativa verksamhet handleda och vara samtalspartner för kollegor. Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller inte. Dina kvaliteter och kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, har aktuell och relevant skicklighet som motsvarar flera års väl vitsordat arbete med administrativa uppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant, har aktuell och relevant erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m. har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du ska även vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns, vara självständig och ansvarstagande, vara stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög, vara stabil och ha god självkännedom, ha lätt för att samarbeta och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning, vara serviceinriktad, ha god kommunikationsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom rättsväsendet eftergymnasial utbildning t.ex. inom ekonomi eller juridik. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning, Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss . På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på svenska. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi drygt 2 000 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Ansök redan i dag!

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
ALTEN söker dig som vill jobba mjukvaruutvecklare

Vi på ALTEN i Örebro söker dig som är junior eller senior och vill jobba inom mjukvaruutveckling!   VAD ERBJUDER VI? På ALTEN är varje individ lika värdefull när vi utvecklar morgondagens värld idag. Vi möter framtida utmaningar genom att bidra med relevant kompetens i våra kunders projekt och ge våra medarbetare möjlighet att nå sin fulla potential. Det gör vi genom att erbjuda tekniska utmaningar, utvecklande möjligheter, inspirerande gemenskap och chansen att bidra till en hållbar framtid.   På ALTEN finns alla möjligheter till inspirerande gemenskap och att få göra det du tycker är roligt, tillsammans med dina kollegor. Under våra Tech Weeks får du höra vad dina kollegor jobbar med och även en chans att själv dela med dig av dina erfarenheter. Vi har flera interna nätverk, såsom ALTEN Sports och Women@ALTEN, där du ges möjlighet aktivera dig tillsammans med dina kollegor eller driva frågor och ämnen som just du brinner för. ROLLEN: I rollen som utvecklare kan du få möjlighet att arbeta med implementering av funktioner i C-kod, systemering och att verifiera system. Du kan också få arbeta med att testa och felsöka på både hård- och mjukvarunivå. Om du är intresserad av nya tekniker, utveckling av mjukvara och att samarbeta så kan du vara rätt person för oss!   HAR DU DET VI SÖKER? En högskole- eller civilingenjörsexamen med inriktning data, elektronik eller motsvarande Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska Erfarenhet av C/C++ Vid frågor är du välkommen att kontakta Disa Mallalieu, Talent Acquisition Partner, [email protected]     BUILDING TOMORROW´S WORLD TODAY – ansök till oss idag!   OM ALTEN ALTEN är ett av Europas största konsultbolag inom teknik, IT och Life Sciences med över 57 000 anställda i fler än 30 länder. Vi är en global aktör med lokal närvaro, med 1400 engagerade kollegor från Lund i söder till Skellefteå i norr. Våra ingenjörer utför komplexa och mycket tekniska projekt genom hela produktutvecklingskedjan hos de främsta företagen inom flera olika branscher såsom Fordon, Flyg & Försvar, Energi, Industri, Offentlig sektor och Life Sciences.   ALTEN har i fyra år i följd utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen, en utmärkelse för arbetsgivare som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.   Välkommen in att läsa mer om oss på alten.se

14 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Ekonom till Skolstödsenheten

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver specialskolor. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi fördelar också statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Just nu fokuserar vi på att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden på myndigheten. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Du kan läsa mer om vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.spsm.se/jobb. Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Skolstödsenheten som finns inom verksamhetsområde Specialskola omfattar för närvarande ca 65 medarbetare. Skolstödsenheten ger bland annat stöd inom områdena ekonomistyrning och ekonomiadministration, personaladministration, elevadministration, teckenspråkstolkning och hörselteknik, service i form av vaktmästeri, skolmåltider, lokalvård och lokaler. Din placeringsort är flexibel till något av våra kontor i Stockholm eller Örebro. ARBETSUPPGIFTER Du kommer som ekonom hos oss att ha ett nära samarbete med verksamhetens rektorer och enhetschefer. Du arbetar med budgetering, prognosarbete, uppföljning och analys samt med vissa ekonomiska utredningar. Du arbetar rådgivande och ger kvalificerat stöd till cheferna i ekonomiska frågor och beslut. Även andra arbetsuppgifter inom ekonomiområdet kan förekomma. Som ekonom utvecklar du arbetet inom ekonomiområdet tillsammans med dina kollegor. Vi vill att du ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del av din arbetstid på distans, om verksamheten tillåter och i samråd med din chef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Har en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. - Har minst tre års aktuell erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. - Uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift på svenska. - Goda IT-kunskaper, särskilt Officepaketet. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från att arbeta med ekonomi inom skolversamhet - Goda kunskaper inom statlig redovisning - Kunskap i svenskt teckenspråk - Erfarenhet av ekonomisystemet UBW (Unit4). - Erfarenhet av Stratsys Som person är du serviceinriktad, flexibel och lyhörd. Du är kvalitetsmedveten och har en analytisk förmåga. Du är självgående och tar egna intiativ och du har en förmåga att skapa goda samarbetsrelationer. Du har en hög kommunikativ förmåga och kan förklara ekonomiska samband och utfall på ett pedagogiskt och enkelt sätt för dem du stödjer. För att vara kvalificerad för tjänsten ska du dela vår värdegrund allas lika värde. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Sektionschef Slutmontering

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Inom Dynamics Produktion Karlskoga söker vi fler sektionschefer till vår avdelning Slutmontering. Där sker tillverkning av av ammunition till AT4 och Carl-Gustaf systemen. Du rapporterar till avdelningschef slutmontering i Björkborn och kommer att ingå i ledningsgruppen för avdelningen där du tar aktiv del i det strategiska arbetet, såsom långsiktig planering, personalplanering och processutveckling. Avdelningen består i nuläget av ca 100 personer där en fortsatt tillväxt förväntas. Din roll Dina arbetsuppgifter kommer att innebära fullt ansvar för arbetsmiljö, leverans och personalplanering. Du leder och utvecklar både teamledare och montörer samt säkerställer den operativa driften av verksamheten med säkerhet som högsta prioritet. Du gör detta samtidigt som verksamheten uppfyller ställda krav på kvalitet och ledtid. Du kommer att ingå i ett team med flera sektionschefer samt tekniker och planeringsfunktion. I samverkan med hälsa, miljö och säkerhetsavdelningen har du stort fokus på att trygga en säker och miljövänlig arbetsplats för våra medarbetare. I ditt ansvarsområde blir följande aktuellt över tid: * Föreståndare för explosiva ämnen Din profil Som person ser vi att du har ett stort intresse för teknik och att utveckla båda människor och verksamhet. Vi ser gärna att du har teoretisk utbildning på universitets eller högskolenivå men det är inget krav, det är lika viktigt att du kommer med öppenhet, beslutskraft och förmågan att engagera. Du trivs med att arbeta i en operativ roll där framgången bygger på ett engagerat, prestigelöst och delegerande ledarskap där du får dina medarbetare att växa. Som person är du ansvarstagande och har god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta i team och du har förmågan att motivera och coacha dina medarbetare mot att nå gemensamma mål. Det är också viktigt att du delar våra värderingar och synsätt och att du känner dig trygg i att leda i enlighet med vårt Leadership framework - know your business, know your people, know yourself. Meriterande: * Teknisk utbildning * Föreståndare/Erfarenhet explosiva ämnen * Erfarenhet av tillverkningsindustri * Erfarenhet av att leda och coacha team. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

14 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Lärare i fritidshem till Närkes Kils skola

Att arbeta som lärare i fritidshem är en unik möjlighet att kombinera pedagogisk skicklighet med kreativitet och innovation. I denna roll får du chansen att inspirera och stödja elever i deras utveckling. Varmt välkommen med din ansökan redan idag till Närkes Kils skola! Om tjänsten Närkes Kils Skola är i behov av en legitimerad lärare i fritidshem. I tjänsten ingår att planera, genomföra och utvärdera undervisningen i fritidshemmet. Förutom att du ska jobba med pedagogiken har du även en viktig del i elevernas sociala utveckling. Detta genom att aktivt verka för att möta eleverna där de befinner sig och arbeta för att ge dem bästa möjliga förutsättningar att lyckas i skolan och i fritidshemmet. Exempel på arbetsuppgifter: • tillsammans med arbetslaget ansvarar du för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen i fritidshemmet • du verkar aktivt för att möta eleverna där de befinner sig och arbetar för att ge dem bästa möjliga förutsättningar att lyckas i skolan och i fritidshemmet • du verkar för att alla elever ska känna trygghet och studiero i skolan och i fritidshemmet • du deltar aktivt i skolans systematiska kvalitetsarbete Om arbetsplatsen Närkes Kils Skola är belägen på landsbygden ca. 10 min nordväst om Örebro. Vi har i dagsläget omkring 130 elever och är ca. 14 personer som arbetar dagligen på skolan. Till det tillkommer även personal inom elevhälsan samt ett antal ämneslärare vi delar med andra närliggande skolor. Mer information finns på:orebro.se/narkeskilsskola Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.     Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa. Kvalifikationer Som lärare i fritidshem är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga där du lyssnar och kommunicerar samt bidrar till en lugn och trygg skolmiljö. Du ska även ha kunskap om barns utveckling och lärande samt förmåga att anpassa undervisningen utifrån gruppen och enskilda elevers behov och förutsättningar. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så du kan kommunicera med barn, vårdnadshavare och övrig personal samt skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver i våra system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • lärarlegitimation med behörighet att undervisa i fritidshem, alternativt behörighetsgivande examen som berättigar till lärarlegitimation Meriterande: • erfarenhet av arbete i grundskola och eller fritidshem Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: 5 augusti Antal tjänster: 1-2 Övrig information Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation. Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 28 maj. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.  Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024