Vi söker nu en personlig assistent som vill bli en del av vår kunds team och göra skillnad i vardagen för en ung man i 30-årsåldern. Han har en medfödd CP-skada, utvecklingsstörning och epilepsi, men framförallt är han en glad, positiv och levnadsglad person. Han älskar att vara aktiv och uppskattar sällskap av en engagerad assistent som vill stötta honom i hans dagliga aktiviteter och skapa en meningsfull vardag tillsammans. Som personlig assistent kommer du att hjälpa vår kund med personlig hygien, stöd vid förflyttningar, måltider och kommunikation. Du följer med honom i hans olika dagliga aktiviteter och bidrar till att göra hans vardag stimulerande och trygg. Arbetet är både givande och utvecklande, och du blir en viktig del av hans liv. Det är ofta längre pass med övernattning. 1-2 pass i veckan. Företagsinformation Vad Access Assistans erbjuder dig: Stöd för din hälsa och ditt välmående genom friskvårdsbidrag. Konkurrenskraftiga löner och pensionslösningar för ekonomisk trygghet. Kollektivavtal som säkerställer rättvisa arbetsvillkor och trygghet i din anställning. Möjligheten att vara del av ett engagerat och empatiskt team som arbetar för att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Tillsammans hjälper vi våra kunder att leva ett så självständigt och rikt liv som möjligt. Om du känner att du vill vara en del av denna resa, ser vi fram emot din ansökan!
Är du vår nya Gruppchef för Automation och OT (operativ teknik) inom samhällsviktig verksamhet? Är du en engagerad ledare med intresse för teknik och utveckling? Vill du vara med och forma framtiden i en framåtsträvande organisation där du får arbeta med både hjärna och hjärta. Nu söker vi på Tekniska verken en strategisk och trygg gruppchef till vårt team av systemingenjörer inom automation och operativ teknik (OT), i en miljö där teknik och samhällsnytta går hand i hand. Vi står inför en spännande expansion där vårt ansvar inom automation och OT växer. För att lyckas förstärker vi vår organisation och söker nu dig som vill leda ett av våra nya team – en chans för dig att vara med och forma framtidens tekniska lösningar och arbetssätt i en verksamhet i utveckling. Som gruppchef får du ett övergripande ansvar för att leda, utveckla och stötta ditt team där ni tillsammans ansvarar för att utveckla, förvalta och säkra våra produktionssystem – de informations- och styrsystem som håller Linköpings fjärrvärme-, fjärrkyla-, biogas- och dricksvattenproduktion samt avloppsrening igång, dygnet runt. Du arbetar nära verksamheten och med en variation av arbetsuppgifter – från strategisk utveckling till operativa beslut får du varje dag arbeta med både teknik och människor i fokus. Några av dina framtida arbetsuppgifter: - Leda, coacha och utveckla gruppens medarbetare - Säkerställa en effektiv och säker drift och utveckling av våra produktionssystem inom OT - Prioritera, planera och följa upp arbetet inom gruppens ansvarsområden - Driva utveckling av system, arbetssätt och metoder i linje med vår tekniska strategi - Följa teknikutveckling och integrera ny teknik för ökad driftsäkerhet och effektivitet - Säkerställa efterlevnad av lagar, myndighetskrav och interna riktlinjer, särskilt kopplat till cybersäkerhet - Samverka med övriga verksamheter inom Tekniska verken Är du den vi söker? Vi ser att du inspirerar och engagerar ditt team genom ett inkluderande ledarskap och bidrar till en positiv arbetsmiljö där samarbete och trivsel står i fokus. Genom din kommunikationsförmåga och samarbetsvilja skapar du delaktighet och engagemang hos medarbetare och samarbetspartners. Du är en driven och förändringsbenägen ledare med ett strategiskt tänk och förmåga att se helheten och skapa struktur. Som person är du dessutom nyfiken, lösningsorienterad och arbetar proaktivt för att förbättra och effektivisera verksamheten. Du har dessutom ett intresse för teknik! Erfarenheter du tar med och delar med oss: - Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning (exempelvis ingenjörsutbildning) eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig - Erfarenhet från industri, produktion eller annan liknande verksamhet - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet av ledarskap, gärna inom teknisk verksamhet - Kunskap om OT, automation eller styrsystem - Erfarenhet från samhällskritisk infrastruktur, energi, VA eller liknande områden Vill du vara med och bygga framtidens hållbara samhälle? Hos oss på Tekniska verken får du kombinera teknik, ledarskap och samhällsnytta – och göra skillnad på riktigt, varje dag! Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Pontus Wennstam, 013-30 84 09. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Är du vår nya förvaltningsledare/projektledare? Vill du jobba med teknik som verkligen gör skillnad – och samtidigt se till att Linköping får el, värme, kyla och rent dricksvatten? Är du en engagerad och lyhörd person med driv att koordinera, utveckla och förvalta systemlösningar som bidrar till vår vision – att skapa världens mest resurseffektiva region? Då är denna tjänst för dig! Hos oss blir du en del av avdelningen OT och automation (Operativ Teknik), vilken består av ett engagerat och kunnigt team på cirka 20 medarbetare som arbetar för att utveckla och förvalta de styrsystem som håller våra produktionsanläggningar i gång – från vattenverk och reningsverk till kraftvärmeverk och kylcentraler. Tillsammans arbetar vi strategiskt och operativt för att säkra tillgänglighet och driftsäkerhet i vår infrastruktur. Som förvaltningsledare hos oss får du en viktig roll i att planera och driva systemförvaltningsarbetet framåt. I nära samarbete med objektspecialister och verksamhet identifierar du behov av förändringar och investeringar, både på kort och lång sikt. Du arbetar enligt förvaltningsmodellen pm3 och bidrar med struktur, problemlösning och ett lyhört öra för att hitta hållbara lösningar – både internt och tillsammans med externa leverantörer. I rollen kommer du även leda projekt kopplade till de styrsystem som avdelningen ansvarar över – där du ansvarar för planering, genomförande, uppföljning och avslut. Projekten kan komma att variera i storlek och karaktär; från större systemuppgraderingar till förbättringar, och genomförs i nära dialog med projektmedlemmar och systemspecialister. Är du den vi söker? Du är en strukturerad och lösningsorienterad person som gärna tar initiativ och ser möjligheter i förändringar. Du har lätt för att planera, anpassa dig till nya situationer och tar dig an utmaningar med engagemang och ett analytiskt synsätt. Du kommunicerar tydligt och bygger goda relationer – både internt och externt. Vi värdesätter din vilja att utvecklas, lära nytt och bidra med nya perspektiv som stärker teamet. Vi ser att du har: - högskoleutbildning med teknisk inriktning, eller har motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig - erfarenhet av rollen som förvaltningsledare och/eller projektledare - B-körkort - goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal som skrift Det är meriterande om du har: - erfarenhet och förståelse av den industriella processen och dess beroenden till integrerade OT-system - projektledarutbildning - viss kännedom om styrsystem Avdelningen står inför en spännande resa! Med nya ansvarsområden i sikte satsar vi framåt och bygger ut med flera nya roller. Nu söker vi dig som vill vara med och forma framtiden – oavsett om du är i början av din karriär eller har längre erfarenhet i bagaget. Hos oss blir du en del av ett kompetent team där vi har roligt tillsammans, delar kunskap och stöttar varandra varje dag. Här får du både påverka och utvecklas – i en miljö där vi tror på kraften i att bygga tillsammans! Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Pontus Wennstam, 013-30 84 09. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Executive Assistent till Maskinia – en nyckelroll nära ledningen Är du en strukturerad, förtroendeingivande och lösningsorienterad person som vill arbeta nära ledningen i ett växande företag? Nu söker vi n Executive Assistant till Maskinia som med hög professionalism och engagemang vill vara med och skapa förutsättningar för effektivt ledningsarbete. Om Maskinia Maskinia AB är generalagent i Sverige för Develon, Case och Bergmann – tre ledande varumärken inom entreprenadmaskiner. Vi är en komplett maskinpartner som erbjuder försäljning, service och reservdelar. Med huvudkontor i Linköping och filialer på flera orter runt om i landet har vi en stark närvaro och stabil tillväxt. Maskinia har cirka 100 medarbetare och omsätter ca 600 Mkr. Läs mer på www.maskinia.se Om rollen Som Executive Assistant arbetar du direkt med vår VD och ledningsgrupp. Du är en nyckelperson i att skapa struktur, hålla ihop möten och kommunikation, och säkerställa att det dagliga arbetet flyter på smidigt. Rollen är varierad och innefattar både administrativa uppgifter och mer proaktivt stöd i strategiska frågor och projekt. Dina huvudsakliga ansvarsområden Övergripande ansvar för ledningssystem enligt ISO-standarder samt efterlevnad av CSRD, inklusive utveckling och uppföljning av rutiner, processer och rapporteringskrav. Ansvara för och hantera inköp och upphandling av utvalda indirekta varor och tjänster som har en gemensam nytta för hela Maskinia, exempelvis hotellavtal, avfallshantering och andra centrala avtal. Driva och i vissa fall stötta och interna projekt och förbättringsarbeten tillsammans med ledningen. Projektet kan vara av både strategisk och operationell karaktär Koordinera och hantera VD:s kalender, möten och resor Fungera som kontaktpunkt för interna och externa parter Planera, dokumentera och följa upp ledningsgruppsmöten Uppdatera intranätet med information från VD och ledning Förbereda presentationer, rapporter och andra beslutsunderlag Vi söker dig som har Minst 5 års erfarenhet i liknande roll, t.ex. Executive Assistant, projektkoordinator/projektledare eller VD-assistent Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Hög digital kompetens, särskilt i MS Office och planeringsverktyg Erfarenhet av att arbeta självständigt och driva uppgifter från start till mål En känsla för struktur, prioritering och diskretion i allt du gör Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vi söker dig som är professionell, flexibel och har en stark känsla för service. Du är van att ligga steget före, gillar att ha många kontaktytor och trivs i en roll med ansvar och variation. Din noggrannhet, integritet och förmåga att skapa förtroende är avgörande för att lyckas i rollen. Det här erbjuder vi dig Hos oss får du en central roll i ett företag med stark framtidstro, korta beslutsvägar och ett jordnära arbetsklimat. Du blir en del av ett team som drivs av engagemang, ansvarstagande och samarbete – och där din insats verkligen gör skillnad. Du får också möjlighet att forma och utveckla rollen tillsammans med oss. Låter det intressant? Ansök senast 31 augusti via www.sententiarekrytering.se Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: Jan Hellström – [email protected] 0706–15 03 44
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse där du dessutom får möjlighet att vara utomhus under ditt arbetspass? Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega!CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Linköping Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort eller förarbevis för moped trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har B-körkort eller förarbevis för moped. Det är även meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete, men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främst elcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelse där du dessutom får möjlighet att vara utomhus under ditt arbetspass? Då kan du vara vår nästa brevbärarkollega!CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor till Norrköping Vi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort eller förarbevis för moped trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för (cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har B-körkort eller förarbevis för moped. Det är även meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete, men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljer och inställning till arbetet och lägger därför stor vikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-16:30. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främst elcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning. Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan". Vid frågor är du välkommen att kontakta oss via [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Inom kommunorganisationen arbetar runt 900 engagerade medarbetare för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar Kommunen har vacker natur och landsbygd med sjöar, bad och ett rikt djur- och friluftsliv. Vi har även en intressant bruks-, industri- och fotbollshistoria. I Åtvidaberg kan du hitta förutsättningar för ett bra liv i form av boende, skola, fritid, omgivningar, trygghet och atmosfär. Välkommen att trivas med oss! Läs mer på www.åtvidaberg.se Trafikingenjör till Åtvidabergs kommun, forma framtidens trafikmiljö med oss. Åtvidaberg står inför spännande utveckling, nu söker vi dig som vill vara med och skapa en trygg, framkomlig och hållbar trafikmiljö för framtiden. Hos oss får du arbeta i en kommun där samhällsbyggnad är en prioriterad fråga och där teknisk kompetens, ansvar och samverkan tas på allvar. Vi erbjuder en roll där du får arbeta självständigt inom ett brett uppdrag, med både operativa och strategiska inslag. Som trafikingenjör blir du en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen där långsiktighet, helhetssyn och mod att tänka nytt präglar arbetet. Om rollen Som trafikingenjör ansvarar du för att leda och utveckla kommunens arbete med trafikmiljö, tillståndsärenden och trafiksäkerhet. Arbetet rör allt från myndighetsutövning och handläggning till samverkan med externa aktörer som Polismyndigheten, Trafikverket och Länsstyrelsen. Du följer regelverk, men har också utrymme att påverka framtidens lösningar. I rollen ingår bl.a. att: - Granska och besluta i frågor som rör framkomlighet, trafiksäkerhet och tillgänglighet. - Handlägga TA-planer och andra tillstånd i offentlig miljö. - Ansvara för lokala trafikföreskrifter och dataleverans till NVDB. - Medverka i kommunens planarbete som sakkunnig inom trafik. - Samverka med invånare, företag och myndigheter. - Utföra enklare trafikutredningar, mätningar och analyser. - Du förväntas arbeta nära både politiska beslutsfattare och tjänstemannakollegor, med stor frihet att själv strukturera ditt arbete. Om dig Vi söker dig som kombinerar kunskap med god analytisk, kommunikativ och samarbetsförmåga. Du har erfarenhet av trafikrelaterade frågor, förståelse för lagstiftning inom områ
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Siemens Energy Real Estate söker nu en Junior Fastighetsförvaltare till teamet i Finspång. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill utvecklas i en bred roll och få praktisk erfarenhet i ett globalt teknikföretag där fastigheter är en nyckelfaktor för framgång. Real Estate ansvarar för alla fastigheter som används av Siemens Energy AB. I Finspång blir du en del av ett engagerat team med fem kollegor, däribland två erfarna fastighetsförvaltare. Tillsammans skapar vi långsiktigt hållbara och effektiva lösningar som stödjer kärnverksamheten och våra hyresgäster. Din profil Som Junior Fastighetsförvaltare kommer du att arbeta nära det befintliga teamet och successivt ta ett större ansvar. Du får möjlighet att delta i projekt, hantera enklare avtal, följa upp hyresfrågor och vara en viktig kontaktpunkt för både interna och externa parter. Rollen passar dig som är i början av din karriär och vill utvecklas inom fastighetsområdet. Du har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, teknik, ekonomi eller liknande – alternativt arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen Du är nyfiken, driven och har en stark vilja att utvecklas inom området Du är strukturerad, ansvarstagande och trivs i samarbete med andra Du har god kommunikativ förmåga och hanterar många kontaktytor med lätthet Erfarenhet av fastighetsrelaterade IT-system och administration är meriterande Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, [email protected] eller 011-19 94 69. #LI-DNI
Är du noggrann, nyfiken och vill jobba med produkter som gör verklig skillnad? Då kan du vara den vi söker till rollen som operatör i renrummet - en viktig länk i vår produktion av produkter som används i operationssalar världen över. Om Absorbest Absorbest är ett svenskt, utvecklingsinriktat medicinteknikföretag med fokus på högpresterande superabsorbenter. Vi omsätter drygt 125 MSEK och verkar globalt -främst i Europa, Australien, Nya Zeeland och med starkt fokus på USA. Vår spetskompetens ligger inom förbrukningsmaterial för avancerad sårbehandling samt lösningar för förbättrad hygien och effektivitet i operationssalar. Alla våra produkter är egenutvecklade och tillverkas i vår anläggning i Kisa, där vi kombinerar innovation med hög kvalitet och kontroll. Vi är ett företag med hjärta och riktning. Hos oss är det lätt att trivas - och spännande att utvecklas. Din roll Som operatör i renrummet har du en viktig roll i att säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet och hygien – något som är avgörande när materialet används inom vården. Arbetet är praktiskt och du kommer att arbeta med flera moment längs produktionslinjen, såsom: Förberedelse av material Kvalitetskontroller Hantering av maskiner för bearbetning och packning Produktionstester Packning av operationsmaterial I takt med att delar av processen automatiseras kommer din roll att utvecklas - och det finns möjlighet att på sikt ta ansvar som maskinoperatör. Du arbetar i ett team där samarbete, struktur och hjälpsamhet är en självklar del av vardagen. Rotation mellan arbetsmoment sker regelbundet under dagen för att skapa variation. Eftersom vi arbetar i en höggradigt ren miljö börjar varje dag med att vi tillsammans säkerställer renheten i rummet enligt en fast checklista - ett viktigt steg för kvalitet. Din profil För ratt trivas i rollen som operatör i renrummet tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och har ett naturligt öga för hygien och detaljer. Du har en positiv inställning, tycker om att arbeta i team och är mån om att bidra till en god stämning omkring dig. Du är nyfiken, lär dig gärna nya saker och tvekar inte att ställa frågor när något är oklart. Samtidigt som du följer standarder och processer noggrant, ser du gärna möjligheter att förbättra arbetssätt och bidra till utveckling i det lilla. Vi ser gärna att du har: Gymnasieutbildning Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är också meriterande om du har: Tidigare erfarenhet från industri eller arbete i renrum Ett tekniskt intresse Truckkort B-körkort Vi använder affärssystemet Monitor i det dagliga arbetet. Har du inte arbetat med det tidigare är det ingen fara - du får en introduktion och lär dig snabbt med rätt stöd. Varför Absorbest? Hos oss får du en vardag där du gör skillnad. Du blir en del av ett sammanhang med hjärtat i Kisa, där vi bryr oss om varandra och där omtanke, respekt och samarbete inte bara är ord, utan en självklar del av vår kultur. Vi tror på balans i livet, och erbjuder generöst friskvårdsbidrag. Framförallt får du en arbetsplats med sunda värderingar och stark framtidstro. Ansökan Vi ser fram emot att lära känna dig och sista ansökningsdag är 1 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten inleds med en provanställning på 6 månader med placering i Kisa. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Belinda Moore på [email protected].
Forenom söker Regionsäljare till Östergötland Forenom expanderar och söker ytterligare en engagerad och motiverad regionsäljare som brinner för sälj och att skapa goda kundrelationer. Vi söker dig som vill vara med och ta Forenom till nya höjder i Östergötland. Är du ett dynamiskt, resultatorienterat försäljningsproffs och har vad som krävs för att nå ut till kunder och driva affärstillväxt? I så fall vill vi gärna prata med dig! Vilka är vi: Forenom är en av Europas ledande företag inom ”Serviced Apartments”, dvs tillhandahåller bostadslösningar för företag som behöver tillfälliga boenden för sina medarbetare. Vi kan idag erbjuda över 9000 företagslägenheter i Finland, Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. Läs mer på forenom.com. Vad förväntar vi oss av dig: Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av försäljning och projektarbete. Som regionsäljare för våra boenden i Östergötland kommer du att vara en integrerad del av vår tillväxtstrategi. Att hitta, skapa och vinna lokala kundkonton och projekt samt att vårda tillväxten är centrala delar av rollen. Du är en ”team player” som har lätt för att samarbeta med kollegor inom alla områden, du är också länken mellan Säljavdelningen och regionen, allt för att skapa den bästa lösningen för våra kunder. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara: · Identifiera potentiella företagskunder i din region · Skapa och implementera lokala försäljningsstrategier · Uppnå och överträffa försäljningsmål/KPI:er för att driva intäkts- och marginaltillväxt · Leda förhandlingar med kunder för att slutföra affärer och säkra kontrakt · Utveckla och underhålla starka kundrelationer, exempelvis genom lokala säljaktiviteter, mässor och kundevent. ·Hålla dig uppdaterad om branschtrender och konkurrenter Vad vi söker: ·Dokumenterad B2B-försäljning ·Utmärkta kommunikations- och relationskompetenser ·God lokalkännedom och gärna ett omfattande nätverk i regionen ·Självgående och resultatdriven. ·Erfarenhet av CRM system, har du jobbat i Salesforce så är det meriterande ·Forenom är ett internationellt företag, därför krävs det att du talar och skriver engelska helt obehindrat samt talar minst ett skandinaviskt språk flytande. Varför jobba med oss? ·Konkurrenskraftig ersättning ·En stödjande och samarbetsinriktad arbetsmiljö ·Möjligheter till yrkesutveckling och tillväxt ·Var en del av en snabbt växande bransch och ett progressivt företag ·Arbeta med ett team som brinner för att leverera enastående gästupplevelser ·Vi är ett team av passionerade, kreativa och engagerade människor, träffa oss här: https://www.youtube.com/watch?v=Ab001XY7MwQ Övrig information Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar kollektivavtal med HRF och Unionen. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Placeringsort: Norrköping med omnejd Är detta en tjänst för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan till Sales Director Thomas Karlsson: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer