B2B Säljare i Norrköping/Linköping
Poolia Sverige AB
Företagssäljare

Har du erfarenhet av försäljning och ett brinnande intresse för att bygga affärer och relationer? Vi på PreZero erbjuder nu en säljroll med goda utvecklingsmöjligheter, där du blir en viktig del av företagets fortsatta tillväxtresa. Vi söker en säljare till region mellan öst med inriktning proaktiv försäljning inom B2B.   Vilka är arbetsuppgifterna? Som säljare hos PreZero jobbar du självständigt med att driva försäljning genom att etablera nya kontakter samt vårda och utveckla befintliga kundrelationer. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen, både vad gäller nya och befintliga kunder. Du får vara med på en stor och positiv förändringsresa mot modernisering i en viktig bransch, där fokus ligger på miljö, hållbarhet och återvinning. Försäljningsprocessen innebär bland annat prospektering och kartläggning av företag samt att boka och genomföra möten, skriva offerter, stänga affärer och arbeta med kundvård. Du utgår från vårt kontor i Norrköping alternativt Linköping och ditt försäljningsarbete fokuseras i Östergötland . Du kommer att tillhöra försäljningsteam mellan öst och rapporterar direkt till säljchef i Tomas Kårefjärd. Vad erbjuder vi dig? Motiveras du av en roll där du får möjlighet att påverka och vara en del av en härlig gemenskap? Hos oss kommer du att ingå i vad vi kallar ”branschens bästa säljteam” med nio andra säljare på region mellan öst där ni tillsammans bollar idéer och förslag. Vi på PreZero erbjuder en arbetsplats med familjär stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi har ett starkt fokus på att både stötta din utveckling på jobbet och underlätta för dig att kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver. Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll. Vi är noga med att bry oss om varandra och ha kul på arbetet.  Vem söker vi? Vi tror att du har en bakgrund med erfarenhet av kvalificerad försäljning. Har du ägnat dig åt B2B-försäljning är det meriterande, dock inget krav. Du ser på ditt jobb som en social mötesplats och gillar att arbetet ger dig nya kontakter och relationer. Vi förväntar oss att du gillar att ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Du trivs i en nätverkande och säljande roll där du på ett övertygande och förtroendegivande sätt vågar coacha och utmana kunden. Samtidigt är du gärna prestigelös och orädd att fatta egna beslut. B-körkort är ett krav. I rollen krävs även att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse. Placering Norrköpings kontoret alternativt Linköping. Intresserad? I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Poolia. Ansvarig rekryteringskonsult är Halima Iman Barre ([email protected]). Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 10/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkomma till dig från v33 och framåt. Varmt välkommen med din ansökan! Om du blir erbjuden tjänsten hos oss ska du uppvisa ett giltigt utdrag (max en månad gammalt) från Polisens belastningsregister.  PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. PreZero Sverige är ett avfalls- och återvinningsföretag som ingår i det internationella miljöbolaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i elva länder. I Sverige är vi cirka 1 200 medarbetare på drygt 60 orter.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Apotekstekniker med receptbehörighet till Apotek Hjärtat ICA Maxi Linköping
Apotek Hjärtat AB
Apotekstekniker

Är du utbildad apotekstekniker med receptbehörighet och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som apotekstekniker på Hjärtat Som apotekstekniker på Hjärtat arbetar du omväxlande med försäljning, professionell rådgivning och kassatjänst inom egenvården I rollen bidrar du med din kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. På Hjärtat kan din karriär ta många spännande vägar. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschef Shelan berättar Välkommen till vårt fina apotek i anslutning till ICA Maxi i Linköping! Vi är ett härligt och engagerat team bestående av farmaceuter, apotekstekniker och apoteksassistenter som varje dag arbetar för att ge våra kunder bästa möjliga service.Nu utökar vi teamet och söker dig som är utbildad apotekstekniker med receptbehörighet och vill bli en del av vårt glada gäng! Apoteket är Linköpings mest öppna hjärta med generösa öppettider 7–22 alla dagar i veckan, vilket uppskattas mycket av våra kunder och ger möjlighet till varierade arbetstider för oss personalen. Hos oss kommer laget före jaget. Vi ställer upp för varandra, har god kommunikation och en positiv energi som vi vill att du bidrar till och utvecklas i. För oss är det viktigt att ha roligt tillsammans – både med kollegor och kunder – och att vi hjälper varandra att växa i våra yrkesroller. Vi har alltid kundernas bästa för ögonen och vi strävar efter att överträffa kundernas förväntningar. Vill du ha stor variation i din arbetsvardag och gillar när det rör på sig, då är detta jobb för dig! Välkommen till Apotek Hjärtat Ica Maxi i Linköping! Vi ligger vid Tornby bredvid IKEA och har fina kommunikationsmöjligheter. Våra kunder är främst våra trogna ICA Maxi-besökare, det vill säga allt från barnfamiljer till äldre, men också en hel del djurägare och vi har många trogna kunder som kommer enbart för vår omtänksamma service. Tjänsten är en tillsvidareanställning som apotekstekniker. Tjänsten är på deltid enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är utbildad apotekstekniker med recepetbehörighet. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren apotekstekniker och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att förhålla dig till de krav som ställs på dig som rådgivare och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här! På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 31 augusti 2025 Kontaktperson: Shelan Zangana Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Varuflödesanalytiker
Öob AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Nu söker vi en Varuflödesanalytiker till vårt servicekontor i Skänninge! Vi erbjuder dig en omväxlande och rolig tjänst där du får möjlighet att utvecklas i en resultatdriven roll med högt tempo och många kontaktytor internt och externt. I rollen som Varuflödesanalytiker (Inbound-/Outbound planning) arbetar du i ett team där hela försörjningskedjan från leverantör till varuhus hanteras. Målet för avdelningen är att optimera varuflöden och tillsammans med andra avdelningar driva, förbättra och effektivisera vårt arbete för att nå goda resultat. Detta innebär att man arbetar med både operativa och mer strategiska arbetsuppgifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Prognosjustering och orderläggning utifrån kommande trender och behov. Bevaka leveranser samt daglig kontakt med leverantörer. Inköp av varor. Ta fram rapporter och underlag. Säkerställa en balans för in- och utflöde mot uppsatta mål och verksamhetens behov. Säkerställa parameterinställningar i våra affärssystem. Tillsammans med övriga avdelningar och leverantörer samarbeta för att leverera ett effektivt flöde. Analysarbete för att effektivisera och förflytta ditt eget och andras arbete. Ta fram, analysera och presentera data till beslutsunderlag, samt i nästa steg använda resultatet på ett värdeskapande sätt för avdelningen och företaget. Kvalifikationer Du har en god förståelse för ett helintegrerat varuflöde med förmågan att sätta varuflödet i ett större sammanhang. Kunskap om lagerstyrning, materialflöden och kapitalbindning är ett krav och du har en stark vilja att utvecklas inom dessa områden. Kompetenskrav Eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik/supply chain på kandidat eller masternivå, dock lägst YH-nivå med relevant inriktning. Erfarenhet från liknande arbeten med några års erfarenhet Hög digital mognad & hanterar Excel obehindrat. Erfarenhet av arbete i affärssystem. Kunna kommunicera på engelska obehindrat både i tal och skrift. Därtill är erfarenhet från prognos och varupåfyllnadssystemet Relex eller liknande system mycket meriterande. Har du intresse för IT och system är även detta ett plus. Som person har du god analytisk förmåga, du har lätt för att analysera stora datamängder samt kan kommunicera resultaten på ett enkelt sätt till resten av organisationen. Du behöver ha förmågan att arbeta lösningsorienterat och självständigt kunna göra felsökningar och rimlighetsbedömningar utifrån dina arbetsuppgifter och ansvar. Eftersom tjänsten innebär analytiskt arbete med fokus på värdeskapande och där man till stor del kommer arbeta i analys-/planeringsverktyg och Excel behöver du god datavana samt lätt för att sätta dig in i och utveckla arbetet i sådana verktyg. En viktig del i rollen är att även förstå och kunna jobba med internationella kontakter - såsom bl.a. Asien. Personliga egenskaper som du kommer behöva för att trivas i rollen är ett sifferintresse och en god kommunikationsförmåga då du kommer ha kontakt med många olika personer. Vidare har du lätt för att framföra dina väl underbyggda argument i diskussioner även när du blir motsagd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter utifrån vad som är mest kritiskt för företaget. Tjänsten är placerad vid vårt servicekontor i Skänninge. Välkommen med din ansökan. (Urval kommer ske löpande så vi önskar din ansökan så snart som möjligt.) Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior elektronikingenjör till Saab
SAAB AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Affärsområdet Underwater Systems i Linköping söker en erfaren elektronikingenjör som vill ta en nyckelroll i vår tekniska utveckling och samtidigt bidra till vår fortsatta tillväxt. Hos oss får du arbeta i komplexa, tekniktunga projekt med hög innovationshöjd och verklig påverkan, både inom teamet och i våra produkter. Du blir en central del av ett erfaret utvecklingsteam där kunskapsutbyte och strategiskt tänkande är självklara delar av vardagen. I rollen ansvarar du för att driva och bidra till hela produktutvecklingskedjan. Från tidiga koncept och offertarbete till systemdesign, verifiering och stöd till produktion. Vi värdesätter din tekniska erfarenhet och ser gärna att du bidrar med både specialistkunskap och ett helhetsperspektiv i våra projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkommer att innefatta: * Design och implementering av elektroniklösningar för våra avancerade undervattensprodukter.​ * Praktiskt arbete med komponenter, kretskort och mätinstrument.​ * Utveckling av programmerbar logik inom både hårdvara och mjukvara. * Framtagning av scheman och PCB-layouts.​ * Uppföljning av krav och dokumentation.​ * Testning och verifiering i laboratoriemiljö Placeringsort är Linköping men resor till andra orter och anläggningar, både i Sverige och utomlands, förekommer. Din profil Vi söker dig som: * Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom elektronik, elektroteknik, teknisk fysik, datateknik eller motsvarande.​ * Har flerårig erfarenhet av elektronik och produktutveckling.​ * Är praktiskt lagd och van vid labbarbete samt hantering av mätinstrument som oscilloskop, logikanalysator och spektrumanalysator.​ * Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av: * Batteriteknik eller elektrisk framdrivning. * VHDL, Verilog eller EMC. * Lödning och programmering. Inom elektronikområdet erbjuder vi en stor variation av spännande och utvecklande roller. Oavsett om du är elektronikingenjör, elektronikutvecklare, elektronikkonstruktör, elingenjör eller projektledare, finns det goda möjligheter att växa och bidra i meningsfulla uppdrag tillsammans med engagerade kollegor på Underwater Systems. Har du en annan bakgrund men besitter gedigen och relevant erfarenhet inom elektronik? Då ser vi gärna att du också hör av dig. Vi värdesätter kompetens i många former och är nyfikna på hur just du kan bidra till vår fortsatta utveckling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och arbeta med teknik i framkant? Ansök genom att bifoga CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig! Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
HR-chef till Linotol Group
Linotol Group AB
Personal- och HR-chefer

HR-chef till Linotol Group Vi söker nu en driven och engagerad HR-chef som vill vara med och forma framtiden för vår organisation. Med gedigen erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och en strategisk blick, kommer du att tillsammans med oss driva förändringsarbeten och vidareutveckla businessnära HR-strategier. Du kommer att arbeta brett med det mesta inom HR området och tillsammans med vårt nuvarande HR-team leder och utvecklar du avdelningen. Om Oss Linotol Group är Skandinaviens ledande leverantör inom golventreprenader med kunder över hela regionen. Vi är en erfaren aktör golvläggare som levererar hållbara lösningar för betonggolv, betong produktion & fogfria golv. Vi är en mångkulturell organisation där en stor andel av våra 200 medarbetare kommer från olika länder. Genom vår uppskattade totalentreprenad samordnar vi alla delar i en golvproduktion – från grundkonstruktioner och platsblandad betong till alla slag av färdiga ytskikt. En stor, effektiv och väl utvecklad maskinpark bidrar ytterligare till en stark plattform för kvalitet och effektivitet i arbetet. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden Ansvara för hela HR-området; samtliga processer inom ARUBA dvs Attrahera, Rekrytera, Utveckla, Behålla, Avveckla. Driva organisationsutveckling och kulturarbete tillsammans med verksamheten. Exempel på ansvarsområden: Ansvara för att implementera och utveckla HR-strategier i linje med verksamhetens mål. Driva förändringsarbete och ansvara för processer och initiativ avseende medarbetar- och ledarutveckling. Stötta chefer i personalfrågor, såsom arbetsrätt, rehabilitering, arbetsmiljö, konflikthantering och kompetensutveckling. Säkerställa att företaget följer gällande lagar, avtal och regler inom HR-området. Utveckla och implementera policys, riktlinjer och rutiner för HR-arbetet. Stödja organisationen i tillväxtresan och potentiella förvärv utifrån ett HR-perspektiv, inklusive integration och förändringsledning Ta ansvar för löneprocessen från underlag till kvalitetssäkring i nära samarbete med avdelningens medarbetare. Leda HR-avdelningen bestående av två medarbetare. Vem är du? Vi tror att du är en person som snabbt skapar förtroende i organisationen och att du modigt sätter HR på agendan. För tjänsten krävs flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, i rollen som HR-chef. Vi söker dig med en akademisk utbildning inom personalvetenskap, HR eller annan relevant högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig. Du bör ha god kunskap om arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning samt erfarenhet från olika kollektivavtalsområden; både tjänstemän och arbetare. Du bör med lätthet röra dig inom både de operativa och strategiska delarna och trivas med att driva förändring i en till viss del traditionell miljö. Vi tror att du har erfarenhet av att leda förändringsprojekt och utveckla HR-strategier. Dessutom är kunskaper i Microsoft-system och personalsystem viktiga för rollen. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och har gärna erfarenhet av att arbeta i mångkulturella organisationer. Vi söker en strategisk och lösningsorienterad person med god ledarskapsförmåga. Du bör vara självständig, initiativtagande och skapar goda relationer. Dessutom krävs en strukturerad och noggrann inställning i arbetet. Vad kan vi erbjuda dig? I den här centrala och ansvarsfulla rollen får du stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. Du kommer att bli en del av ett intressant team och en spännande utvecklingsresa inom Linotol Group som koncern. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö med intressanta tillväxtmål och stora utvecklingsmöjligheter. Arbetsplatsen värdesätter din drivkraft och personlighet, med fokus på ständig förbättring och innovation. Dessutom erbjuds konkurrenskraftiga villkor och goda möjligheter att växa inom en framgångsrik koncern. Vårat kontor ligger på Händelö i Norrköping. Humor, gemenskap och trygghet är viktiga delar av arbetsdagen, och vi gör vårt bästa tillsammans för att det ska kännas så. Har du drivet och viljan att vara med i den gemenskapen? Skicka in din ansökan redan nu då vi gör urval löpande. Sista ansökningsdag är 10 augusti 2025. Vid frågor kontakta Louise Fältskog 076 831 77 64

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Systemingenjör inom försvarsindustrin
Nexer Tech Talent AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du arbeta nära tekniken – men också se helheten? Som systemingenjör i teamet som utvecklar navigationssystemet till Gripen E får du en unik möjlighet att kombinera teknik, testning och flygsäkerhet i ett av Sveriges mest avancerade försvarsprojekt. Att jobba som Systemingenjör  Du blir en del av ett team bestående av system- och mjukvaruingenjörer som arbetar tätt tillsammans i hela utvecklingscykeln. Rollen innebär stort ansvar för att krav uppfylls, funktioner testas korrekt och att både teknik och användarupplevelse hänger ihop. Du kommer att arbeta i simulatormiljöer där du testar och utvärderar flygfunktioner – och ser till att systemen fungerar som tänkt, under realistiska förhållanden. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Testa och utvärdera funktioner i simulatorprov Säkerställa att funktioner uppfyller tekniska krav och flygsäkerhetsstandarder Ansvara för kravspårning, dokumentation och systemanalys Delta i utredningar och ta fram lösningsförslag i samarbete med mjukvaruutvecklare Arbeta med pilotåterkoppling – hur uppfattas funktionen av användaren?  Bidra till dokumentation och analys i slutet av varje utvecklingscykel Att vara konsult på Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos vår kund  med start efter sommaren.  Du kommer att coachas av en mentor hos vår kund samt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos vår kund.  Vi söker dig som: Har en civil- eller masterexamen inom teknisk fysik, datateknik, matematik eller motsvarande Har god teknisk förståelse och tycker om att se hur delar hänger ihop till ett system Är analytisk, strukturerad och noggrann med dokumentation Tycker om att testa, felsöka och lösa komplexa tekniska utmaningar Är lyhörd och intresserad av hur tekniken upplevs av piloten Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Flygintresse eller erfarenhet av test/simulatorer Förståelse för programmering eller kod (även om du inte själv programmerare Tidigare erfarenhet av systemutveckling, kravhantering eller modellering Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Lema Naderi på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!   Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Saab söker erfaren Batteriingenjör
SAAB AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Affärsområdet Underwater Systems är i expansion och söker en batteriingenjör med systemperspektiv. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en miljö som kännetecknas av samarbete, innovativt tänkande och teknisk spetskompetens. Vi söker dig som är van vid att arbeta över flera discipliner och vill arbeta med batterier som en del av ett större tekniskt system. I denna roll kommer du att ansvara för utveckling och integrering av batteripaket och batterimoduler i våra högteknologiska undervattensprodukter. Arbetet omfattar allt från val av batterikemi och leverantörer till konstruktion och sammanbyggnad av batterimoduler. Du kommer att ha ett nära samarbete med både interna utvecklingsteam och externa parter, vilket inkluderar leverantörer och tillverkningsenheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: * Analys av batterikemier, konfiguration av battericeller/moduler, samtidigt som du optimerar effekt- och energibalans. * Batteriövervakning och livslängdsanalyser. * Säkerhet och hantering av batterier med hög energitäthet, inklusive utveckling av laddningsstrategier, termisk hantering av celler, optimering av cellpackning samt efterlevnad av gällande myndighetskrav avseende användning och förvaring. * Utveckling och/eller inköp och analys av BMS (Battery Management System). Ditt arbete spänner över hela produktutvecklingskedjan, från förstudier och offertarbete till utveckling, verifiering och produktionssupport. Placeringsort är Linköping men resor till andra orter och anläggningar, både i Sverige och utomlands, förekommer. Din profil Vi söker dig med en bakgrund inom energi- eller batteriteknik, antingen genom relevant utbildning eller erfarenhet av att arbeta med batterisystem i industriella tillämpningar. Du kommer att arbeta i ett projektorienterat team där ni ansvarar för er del av produkten och utvecklingsarbetet. Vi söker dig som har: * Högskole- eller civilingenjörsexamen inom elektronik, elektroteknik, elkraft, maskinteknik, teknisk fysik, datateknik eller motsvarande. * Bred erfarenhet av batteriutveckling, elektronik och produktutveckling. * Praktisk fallenhet för labbarbete och hantering av mätinstrument. Meriterande kunskaper: * Erfarenhet av batteriteknik eller elektrisk framdrivning. * Kunskaper i EMC. * Kunskaper i motorstyrning. * Färdigheter i lödning och programmering. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Logistics Development and Purchasing Manager till Holmen, Norrköping
Paragera AB
Inköpare och upphandlare

Affärsdriven Logistics Development and Purchasing Manager till Holmen Board and Paper Är du en driven och samarbetsinriktad person som trivs i en dynamisk miljö där din insats påverkar våra globala leveranser? Vill du vara en del av ett engagerat team och driva utvecklingen av hållbara logistiklösningar i en internationell kontext? Då kan du vara den vi söker till rollen som Logistics Development and Purchasing Manager på vårt kontor i hjärtat av Norrköping. Din nya arbetsplats Holmen är ett svenskt skogsbolag med över 3 000 medarbetare. Vi skapar hållbara produkter från våra förnybara svenska skogar och levererar dem till kvalitetsmedvetna kunder över hela världen. Ett av våra fyra affärsområden är Holmen Board and Paper, där över 2 000 medarbetare arbetar med innovativa och klimatsmarta lösningar. På vårt huvudkontor, vackert beläget vid Strömmen i Norrköping – bara några minuters promenad från resecentrum – arbetar cirka 60 kollegor inom affärsutveckling, marknadsanalys, försäljning, inköp, produktion- och logistikplanering samt kundservice. Tillsammans skapar vi optimerade pappers- och kartonglösningar för våra kunder. Din nya utmaning Som Logistics Development and Purchasing Manager hos oss får du en nyckelroll i att utveckla, följa upp och förbättra Holmens logistikflöden. Ditt uppdrag är att säkerställa att våra klimatsmarta produkter når kunder världen över med hög leveranssäkerhet, kostnadseffektivt och på ett hållbart sätt. I rollen kombinerar du strategiskt tänkande med operativt ansvar. Du analyserar befintliga flöden, utvärderar nya logistiklösningar, driver förändringar och är en viktig kontaktpunkt för både interna intressenter och externa logistikpartners. Du fungerar som projektledare för komplexa initiativ, driver upphandling, följer upp affärsnytta, säkerställer att nya logistikavtal implementeras korrekt och att vi håller kursen enligt plan. Rollen innefattar en del resor till produktionsenheter, terminaler, säljkontor och externa aktörer för att följa upp och stärka samarbeten i värdekedjan. Detta är en roll för dig som vill arbeta i en datadriven, affärsnära miljö – med möjlighet att påverka hela vår distributionsstruktur och skapa värde i varje led. För att lyckas i rollen För att lyckas i rollen behöver du ha en kombination av analytisk skärpa, affärssinne och samarbetsförmåga. Du är van att leda projekt från idé till genomförande, arbetar strukturerat och driver förbättringar med både energi och uthållighet. Du har lätt för att bygga relationer, kommunicerar tydligt och är trygg i att ställa krav – både internt och externt. Du kombinerar strategiskt perspektiv med operativt fokus och har en naturlig förmåga att omvandla komplexa utmaningar till praktiska lösningar. Vi söker dig som har: Gedigen erfarenhet av logistikupphandling och utveckling av distributionslösningar. Förmåga att leda projekt självständigt och följa upp resultat. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Van att arbeta i ERP-system, BI-verktyg och Excel. En högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet. Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och har ett tydligt affärsfokus. Du bidrar med struktur, tydlighet och engagemang – och du ser möjligheter där andra ser hinder. Vi erbjuder dig Hos oss blir du en del av en värderingsstyrd organisation där hållbarhet och långsiktighet är centrala. Vi ger dig ansvar och möjligheten att påverka, samtidigt som du arbetar med utvecklande arbetsuppgifter. En inspirerande arbetsplats i Norrköping – men med hela världen som ditt arbetsfält. Trevliga kollegor och en inkluderande företagskultur där samarbete och personlig utveckling står i fokus. Ett jobb där du får vara med och utveckla framtidens logistiklösningar – på riktigt.   Ansök redan idag! Vi ser fram emot din ansökan – vänta inte till sista dagen. Bifoga ditt CV och svara på några frågor, så är du med i processen. Vi samarbetar med Paragera i denna rekrytering. Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev via länken nedan senast den 3/8 - 2025. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Parageras Rekryteringskonsult, Annelie Haevaker, via e-post på [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Konsultuppdrag som Projektledareassistent
Experis AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du ha en central roll i spännande projekt och bidra till att driva dem framåt? Som projektledarassistent arbetar du nära projektledningen och ansvarar för att samordna processer, följa upp projektets framdrift och bidra till att målen nås. Du koordinerar funktioner som kvalitet, logistik och ekonomi - och är en viktig del av projektets ledningsgrupp. Projektledareassistent till komplexa och spännande projekt Vill du vara med och driva framgångsrika projekt i en dynamisk och utvecklande miljö? Vi söker nu en Projektledareassistent som vill bidra till att leverera högkvalitativa resultat i komplexa projekt. Uppdraget är hos vår kund Siemens Energy i Finspång. Om rollen Som Projektledareassistent är du en nyckelperson i projektteamet och arbetar nära både projektledare och kommersiell projektledare. Du ansvarar för att samordna interna processer, följa upp projektets framdrift och säkerställa att projektet lever upp till ekonomiska, tidsmässiga och kvalitativa mål. Dina huvudsakliga ansvarsområden * Samordna administrativa arbetsprocesser i projektet. * Koordinera funktioner som kvalitet, logistik, inköp och dokumentation. * Rapportera status kring kostnader, tid och resurser till projektledningen. * Delta aktivt i projektets ledningsgrupp och bidra till strategiarbete. * Förbereda, moderera och följa upp kundmöten. * Delta i finansiella granskningar och riskbedömningar. * Utarbeta kundbrev och annan projektkommunikation. * Identifiera och rapportera avvikelser samt föreslå lösningar. * Samla in information från projektgruppen för att möjliggöra snabba beslut. * Identifiera resurs- och kompetensbehov och kommunicera dessa till ansvariga. Kvalifikationer Utbildning Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, projektledning eller motsvarande. Har du en akademisk examen inom dessa områden är det meriterande. Vi söker dig som * Har erfarenhet av projektkoordinering eller liknande roll. * Är strukturerad, kommunikativ och lösningsorienterad. * Trivs med att arbeta i team och har förmåga att driva processer framåt. * Har god förståelse för projektarbete och affärsmässighet. Erbjudande Vi på Jefferson Wells välkomnar möjligheten att arbeta med oss som anställd konsult. Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Senior UX-designer TRoD
NXT Interim Stockholm AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi letar efter en erfaren och engagerad UX-designer och produktägare som vill vara en del av ett dynamiskt och framåttänkande team, där du får möjligheten att designa och utveckla en innovativ och avancerad lösning för ett mjukvarubaserat Configuration Management System, som användas sömlöst i både Windows- och Linuxmiljöer.   I den här rollen får du möjlighet att arbeta i och forma hela utvecklingskedjan – från kravinsamling till utveckling och test – och vara med och forma lösningar som verkligen gör skillnad. Vi söker dig som har en stark teknisk kompetens, samtidigt som du har en stor kommunikativ förmåga då krav ständigt bollas och verifieras med kund såväl som inom teamet. Du ska även trivas i en samarbetande miljö där idéer och expertis delas för att nå gemensamma mål.   Du förväntas samarbeta tätt med utvecklingsteamet, användare och verksamheten och ingå i projektets ledningsgrupp.   Vi söker en konsult med goda kunskaper inom: •    Design av användarvänliga gränssnitt som stödjer både användar- och verksamhetsbehov•    Designverktyg såsom Adobe XD •    Arbete med utveckling av webbaserad mjukvara inklusive CSS. •    Produktägarskap inom Scrumbaserad utveckling •    Applikationsutveckling i en enterprisemiljö •    Planera, leda och analysera workshoppar    Meriterande kompetenser och egenskaper: •    5+ års erfarenhet av designarbete i större organisationer•    Erfarenhet av att genomföra användarnöjdshetsstudier •    Vana vid att prioritera funktionalitet tillsammans med verksamhet och utvecklingsteam •    Erfarenhet av skapa e-learning och användardokumentation •    God förmåga att kommunicera i skrift, bild och tal på svenska och engelska. •    Erfarenhet av test och testledning.   Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025