Är du noggrann, nyfiken och vill jobba med produkter som gör verklig skillnad? Då kan du vara den vi söker till rollen som operatör i renrummet - en viktig länk i vår produktion av produkter som används i operationssalar världen över. Om Absorbest Absorbest är ett svenskt, utvecklingsinriktat medicinteknikföretag med fokus på högpresterande superabsorbenter. Vi omsätter drygt 125 MSEK och verkar globalt -främst i Europa, Australien, Nya Zeeland och med starkt fokus på USA. Vår spetskompetens ligger inom förbrukningsmaterial för avancerad sårbehandling samt lösningar för förbättrad hygien och effektivitet i operationssalar. Alla våra produkter är egenutvecklade och tillverkas i vår anläggning i Kisa, där vi kombinerar innovation med hög kvalitet och kontroll. Vi är ett företag med hjärta och riktning. Hos oss är det lätt att trivas - och spännande att utvecklas. Din roll Som operatör i renrummet har du en viktig roll i att säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet och hygien – något som är avgörande när materialet används inom vården. Arbetet är praktiskt och du kommer att arbeta med flera moment längs produktionslinjen, såsom: Förberedelse av material Kvalitetskontroller Hantering av maskiner för bearbetning och packning Produktionstester Packning av operationsmaterial I takt med att delar av processen automatiseras kommer din roll att utvecklas - och det finns möjlighet att på sikt ta ansvar som maskinoperatör. Du arbetar i ett team där samarbete, struktur och hjälpsamhet är en självklar del av vardagen. Rotation mellan arbetsmoment sker regelbundet under dagen för att skapa variation. Eftersom vi arbetar i en höggradigt ren miljö börjar varje dag med att vi tillsammans säkerställer renheten i rummet enligt en fast checklista - ett viktigt steg för kvalitet. Din profil För ratt trivas i rollen som operatör i renrummet tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och har ett naturligt öga för hygien och detaljer. Du har en positiv inställning, tycker om att arbeta i team och är mån om att bidra till en god stämning omkring dig. Du är nyfiken, lär dig gärna nya saker och tvekar inte att ställa frågor när något är oklart. Samtidigt som du följer standarder och processer noggrant, ser du gärna möjligheter att förbättra arbetssätt och bidra till utveckling i det lilla. Vi ser gärna att du har: Gymnasieutbildning Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är också meriterande om du har: Tidigare erfarenhet från industri eller arbete i renrum Ett tekniskt intresse Truckkort B-körkort Vi använder affärssystemet Monitor i det dagliga arbetet. Har du inte arbetat med det tidigare är det ingen fara - du får en introduktion och lär dig snabbt med rätt stöd. Varför Absorbest? Hos oss får du en vardag där du gör skillnad. Du blir en del av ett sammanhang med hjärtat i Kisa, där vi bryr oss om varandra och där omtanke, respekt och samarbete inte bara är ord, utan en självklar del av vår kultur. Vi tror på balans i livet, och erbjuder generöst friskvårdsbidrag. Framförallt får du en arbetsplats med sunda värderingar och stark framtidstro. Ansökan Vi ser fram emot att lära känna dig och sista ansökningsdag är 1 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten inleds med en provanställning på 6 månader med placering i Kisa. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Belinda Moore på [email protected].
Forenom söker Regionsäljare till Östergötland Forenom expanderar och söker ytterligare en engagerad och motiverad regionsäljare som brinner för sälj och att skapa goda kundrelationer. Vi söker dig som vill vara med och ta Forenom till nya höjder i Östergötland. Är du ett dynamiskt, resultatorienterat försäljningsproffs och har vad som krävs för att nå ut till kunder och driva affärstillväxt? I så fall vill vi gärna prata med dig! Vilka är vi: Forenom är en av Europas ledande företag inom ”Serviced Apartments”, dvs tillhandahåller bostadslösningar för företag som behöver tillfälliga boenden för sina medarbetare. Vi kan idag erbjuda över 9000 företagslägenheter i Finland, Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. Läs mer på forenom.com. Vad förväntar vi oss av dig: Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av försäljning och projektarbete. Som regionsäljare för våra boenden i Östergötland kommer du att vara en integrerad del av vår tillväxtstrategi. Att hitta, skapa och vinna lokala kundkonton och projekt samt att vårda tillväxten är centrala delar av rollen. Du är en ”team player” som har lätt för att samarbeta med kollegor inom alla områden, du är också länken mellan Säljavdelningen och regionen, allt för att skapa den bästa lösningen för våra kunder. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara: · Identifiera potentiella företagskunder i din region · Skapa och implementera lokala försäljningsstrategier · Uppnå och överträffa försäljningsmål/KPI:er för att driva intäkts- och marginaltillväxt · Leda förhandlingar med kunder för att slutföra affärer och säkra kontrakt · Utveckla och underhålla starka kundrelationer, exempelvis genom lokala säljaktiviteter, mässor och kundevent. ·Hålla dig uppdaterad om branschtrender och konkurrenter Vad vi söker: ·Dokumenterad B2B-försäljning ·Utmärkta kommunikations- och relationskompetenser ·God lokalkännedom och gärna ett omfattande nätverk i regionen ·Självgående och resultatdriven. ·Erfarenhet av CRM system, har du jobbat i Salesforce så är det meriterande ·Forenom är ett internationellt företag, därför krävs det att du talar och skriver engelska helt obehindrat samt talar minst ett skandinaviskt språk flytande. Varför jobba med oss? ·Konkurrenskraftig ersättning ·En stödjande och samarbetsinriktad arbetsmiljö ·Möjligheter till yrkesutveckling och tillväxt ·Var en del av en snabbt växande bransch och ett progressivt företag ·Arbeta med ett team som brinner för att leverera enastående gästupplevelser ·Vi är ett team av passionerade, kreativa och engagerade människor, träffa oss här: https://www.youtube.com/watch?v=Ab001XY7MwQ Övrig information Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar kollektivavtal med HRF och Unionen. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Placeringsort: Norrköping med omnejd Är detta en tjänst för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan till Sales Director Thomas Karlsson: [email protected]
Vill du vara med och förgylla vardagen? Hos oss på Vist skola, som befinner sig i en spännande utvecklingsfas, får du möjlighet att göra verklig skillnad och bidra till att skapa en ännu bättre plats för både elever och samhälle. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Utgångspunkten för dig som lärare är att arbeta med planering, undervisning, utvärdering och värdegrundsarbete utifrån läroplanen. Arbetet sker både självständigt och i samarbete med kollegor. Som lärare ser du elevens hela skoldag som viktig och du samarbetar därför både med vårdnadshavare och kollegor kring eleven. Som en del i detta samarbetar även skolans och fritidshemmets verksamhet för att nå en högre måluppfyllelse och skapa bästa förutsättningar för varje elev. Du utgår från den elevgrupp du möter och förväntas skapa en varierande och utmanande undervisning. Att använda digitala verktyg är en naturlig del i din undervisning. Du främjar ett kollegialt lärande genom diskussion och reflektion vid såväl planerade som spontana tillfällen. För att gynna elevernas lärande, samt din egen och verksamhetens utveckling, tar du tillvara på olika professioners erfarenheter och kunskaper. Detta är ett vikariat under perioden 2025-08-07 till 2027-08-04. Din arbetsplats Vist skola är en F- 6 skola som ligger i natursköna Sturefors, strax söder om centrala Linköping. Skolan har cirka 350 elever och erbjuder en trygg och inspirerande lärmiljö med närhet till både skog och sjö, där en populär badplats ofta besöks av både elever och boende i området. På Vist skola har vi höga förväntningar på våra elever och vi arbetar med tydliga mål, strukturerade pedagogiska planeringar. Vår undervisning präglas av en strävan efter likvärdighet där alla elever ges bästa möjliga förutsättningar att lyckas. Vi strävar efter att varje elev ska veta vad de ska lära sig och vilket stöd de kan förvänta sig. Vi lägger stor vikt vid att skapa en stark gemenskap och en tydlig vi-känsla där traditioner och återkommande aktiviteter, som trivselkvällen som vi genomför tillsammans med alla vårdnadshavare, vilket bidrar till att bygga sammanhållning bland elever, vårdnadshavare och personal. Hela skolan är nyrenoverad och erbjuder moderna, ändamålsenliga lärmiljöer. Något som gör skolan unik är att det finns en särskild bildsal. Undervisningen sker dessutom i lite mindre grupper, vilket skapar bättre möjligheter till individanpassning och ökat lärande. Undervisningen kommer i huvudsak att ske på Vist skola, men viss undervisning kan även förekomma på Norrbergaskolan. Du som söker I första hand söker vi dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i åk 1-6 i bild. I andra hand söker vi dig med slutförd lärarutbildning för åk 1-6 med behörighet att undervisa i bild. Alternativt är du i slutet av din utbildning till lärare i åk 1-6 med behörighet att undervisa i bild. Det är ett krav att du har erfarenhet av arbete i läroplansstyrd skola via praktik eller som anställd. Det är meriterande om du har undervisat i årskurs 1-6 under minst ett läsår. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att sätta betyg alternativt dokumenterat elevers lärande under läsåret. I din roll som lärare i årskurs 1-6 har du goda kunskaper om skolans uppdrag och är väl bekant med läroplanen (Lgr22) och övriga styrdokument. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen (Lgr22) ska organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling. Du ansvarar för att varje elev kan använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. Som lärare i årskurs 1-6 är du en god förebild. Du har förmågan att anpassa din undervisning till eleverna och låter dem vara delaktiga i utformningen av undervisningen. På ett kvalitetsmedvetet sätt skapar du goda förutsättningar för elevens utveckling och lärande samt dokumenterar det. Du samarbetar väl med kollegor, vårdnadshavare och andra kontakter i samhället som förekommer i din yrkesroll. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 2027-08-04 För att tjänsten ska gälla tillsvidare måste lärarlegitimation uppvisas, fram till dess gäller visstidsanställning. Sysselsättningsgrad: 80-100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15543 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Du som har en utfärdad lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten. Är du utbildad lärare men ännu inte har ansökt om lärarlegitimation, vänligen bifoga utbildningsintyg. Är du under utbildning till lärare, bifoga studieintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Vi gör det möjligt för dig att lyckas Med din insats kan vi nå större framgång tillsammans. Därför vill vi som arbetsgivare att du trivs och har de bästa förutsättningarna att lyckas med ditt uppdrag inom Linköpings kommun. Vi vill att du ska kunna utvecklas och nå din fulla potential!
Vi på Vårdcentralen Linghem söker en ny kollega och välkomnar dig att söka till vår arbetsplats. Vårt erbjudande Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, Vårdcentrum Finspång, Barnhälsovårdsenheten, 1177- och jourcentraler kväll och helg och Allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill göra karriär inom ditt yrke, bli chef alternativt gå vidare på andra sätt, genom exempelvis specialisering eller forskning. Vårdcentralen Linghem ligger 5 minuter med pendeltåg från Linköpings centrum och 20 minuter från Norrköpings resecentrum. Vi har idag cirka 6 850 listade patienter. Vi är en välbemannad och välfungerande vårdcentral där medarbetarna trivs. Du kommer jobba med kompetenta och glada kollegor och välkomnar dig till vårt team. Vi erbjuder dig som ny sjuksköterska/distriktssköterska en skräddarsydd introduktion efter dina behov. Läs också gärna om regionens karriärstege för sjuksköterskor och dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska/distriktsköterska är dina huvudsakliga arbetsuppgifter telefonrådgivning och självständigt arbete på sköterskemottagningen. Har du intresse för en specialistmottagning finns även denna möjlighet. Du kommer ha varierande arbetsuppgifter och samarbeta nära andra yrkesprofessioner. Möjlighet att arbeta en viss del på distans finns. Arbetsgrupp Vi är sammanlagt 27 medarbetare på vårdcentralen som trivs tillsammans i ett öppet arbetsklimat. I dagsläget arbetar fyra sjuksköterskor och fem distriktssköterskor på arbetsplatsen. På vårdcentralen finns läkarmottagning, specialistsköterskemottagningar, sjuksköterske-mottagning, barnhälsovård, psykosocial kompetens, fotvård och laboratorium. Vi ansvarar även för ett äldreboende. Mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska, gärna med erfarenhet av primärvård. Utbildning inom inkontinens, astma/KOL eller hälsosamtal så är det meriterande. Du behärskar svenska språket i tal och skrift, motsvarande C1-nivå. Du har god samarbetsförmåga och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vidare har du ett trevligt bemötande mot patienter och kollegor. Du är trygg i din yrkesroll och har förmågan att kunna fatta självständiga beslut utifrån din profession. Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, är stresstålig och kommunicerar på ett tydligt och prestigelöst sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Förändringar i omvärlden skapar nya förutsättningar där bland annat ny teknik och kunskap innebär att dagens arbetssätt inte kommer att ge samma resultat i framtiden som idag. Nya vägar behöver utvecklas för att möta en åldrande befolkning samtidigt som färre personer finns tillgängliga för arbete vilket gör att Region Östergötland behöver vara i ständig utveckling för att möta framtiden och ta vara på möjligheterna. Vill du bidra i att utveckla framtidens hälso- och sjukvård genom faktabaserade underlag och analyser? Vi söker dig som är en erfaren statistiker och som vill arbeta i en kvalitets- och informationsdriven verksamhet. Läs vidare och välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning I din roll som erfaren statistiker kommer du att spela en viktig roll i vårt arbete med att utveckla, kvalitetssäkra och genomföra statistiska analyser för att stödja beslutsfattare och utvecklingen av vår hälso- och sjukvård. Du kommer att arbeta i nära samarbete med andra statistiker, verksamhetsanalytiker, verksamhetsföreträdare och uppdragsgivare inom organisationen. Exempel på arbetsuppgifter: Planera och genomföra statistiska analyser för att stödja beslutsfattande Datahantering, ta fram deskriptiv statistik och visualiseringar Kvalitetssäkra data och analysprocesser Ge metodstöd inom området statistik och analys Delta i utvecklingsprojekt och tvärfunktionella samarbeten Arbetsgrupp Verksamhetsområde Informationsdriven utveckling består av cirka 80 medarbetare med huvudfokus på att driva och stödja regionens arbete kring informationshantering, uppföljning, statistik och analys, produktionsutveckling och digitalisering i vårdverksamheten. Verksamhetsområdet är indelat i två enheter och denna tjänst är placerad på data- och analysenheten. Du kommer främst arbeta i en grupp med fyra andra statistiker men även med andra inom enheten som arbetar med tillgängliggörande, visualisering och analys av data. Du arbetar mot olika delar av organisationens verksamheter och i många fall nära samarbete med uppdragsgivare och verksamhetsrepresentanter. Om dig Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statistik. Det är meriterande om du också har utbildning eller erfarenhet av folkhälsa och/eller hälso- och sjukvårdsområdet. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete som statistiker, gärna inom offentlig sektor. Mycket goda kunskaper i statistiska analysmetoder. Goda kunskaper i SPSS eller motsvarande statistikverktyg samt meriterande med kunskaper i R. Erfarenhet av att arbeta med registerdata eller stora datamängder. För att trivas och passa in hos oss är dina personliga egenskaper viktiga. Du är engagerad och tar initiativ till utveckling och förbättring samt arbetar självständigt med dina uppdrag. I ditt arbete visar du på god samarbetsförmåga samt är serviceinriktad med ett stort kundfokus. Du är specialist inom ditt område och tar stort ansvar för att löpande utveckla din kunskap. Genom tydlighet, struktur och pedagogisk förmåga är du en värdefull kunskapsresurs inom statistik och analys för dina kollegor och organisationen i stort. Genom en kombination av god analytisk förmåga, kvalitetsmedvetenhet och kreativitet bidrar du till ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat i verksamheten. Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Är du utvecklingsdriven och vill göra skillnad? Då är du välkommen till Vrinneviskolan som vår nya kollega! Vilka är vi? Vrinneviskolan är en av Norrköpings modernaste skolor, med närhet till Vrinneviskogen. Skolan invigdes 2020 när hela F-6 samt skolgård var klara. Vrinneviskolan är en två-parallellig F-6 skola med ca 280 elever. Klassrummen har en anpassad lärmiljö och är utrustade med smartboard, dokumentkamera och ljudutjämningssystem. Eleverna har även tillgång till datorer. Vrinneviskolan är en mångkulturell skola och en skola för alla. Verksamheten präglas av trygghet, trivsel och arbetsglädje, där eleven sätts i centrum. Undervisningen är anpassad mot ett språk-och kunskapsutvecklande arbetssätt. Vi har ett aktivt värdegrundsarbete, som baseras på respekt och trevligt bemötande. Alla elever ska känna sig inkluderade och verksamheten ska präglas av delaktighet. Lärarna är positiva, ambitiösa och kompetenta och vi söker dig som kan bidra till bibehållen hög kvalitet. Hos oss får du en engagerad, tydlig och stöttande rektor som prioriterar det pedagogiska ledarskapet. Du får en arbetsplats där vi jobbar med eleven i centrum. Titta gärna in på Vrinneviskolan på Instagram för att se hur vi arbetar. Dina arbetsuppgifter Som förstelärare på Vrinneviskolan får du vara med och bygga upp och utveckla verksamheten. Du ingår i ett förstelärarnätverk i Norrköpings kommun där du får egen kompetensutveckling och kollegialt lärande tillsammans med övriga förstelärare. Du ingår i en utvecklingssgrupp på skolan och ansvarar för skolutvecklingen på skolan tillsammans med rektor och ytterligare en förstelärare. Ditt huvudsakliga uppdrag är att undervisa som ämnes/klasslärare i årkurs 6. Du utvecklar undervisningen och fungerar som förebild för elever och kollegor. Du driver frågor som rör elevers lärande, utveckling och resultat. Vi förväntar oss att du har ett öppet pedagogiskt förhållningssätt och har höga förväntningar på att alla kan utvecklas i sitt lärande. Samverkan med kollegor står i fokus. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare i åk 4-6, gärna inom matematik och kan redovisa minst fyra års vitsordat arbete med undervisning. Vi söker dig som vill vara med på vår resa och bygga upp vår verksamhet. Som person är du trygg, stabil och lyhörd. Du har ett starkt intresse och motivation att utveckla elevers lärande. Du är skicklig på att skapa en god lärmiljö med arbetsro och trygghet för dina elever. Du har god förmåga att anpassa din kommunikation utefter den du möter för att nå fram med ditt budskap. Du värdesätter samarbete och delar gärna med dig av din kunskap till dina kollegor. Du skiljer mellan det personliga och det professionella i ditt arbete. Du har förmågan att motivera andra och skapa engagemang och delaktighet. Du ser till helheten i ditt agerande och strävar efter att nå uppsatta mål. Som person drivs du av att se möjligheter istället för utmaningar. Vi vill att din ansökan innehåller CV och lärarlegitimation. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 3 augusti Kontakt: Rektor Mia Nylander, 011 15 63 52 Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker nu dig som brinner för utveckling, ledarskap och teknik och som vill kombinera denna passion med dina erfarenheter från olika typer av roller inom tillverkande industri. På Combitech vill vi att du i din vardag ska ha möjlighet att göra skillnad för människor, verksamheter och samhälle. Hos oss får du möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar personlig och professionell utveckling samt värnar trygghet och balans i livet. Sök rollen som projektledare hos Combitech redan idag! Din roll som verksamhetsutvecklare/projektledare Som konsult på Combitech kommer du i ditt uppdrag att få variation i din vardag med olika uppgifter, där du kan arbeta med exempelvis koordinering, planering, projektledning eller verksamhetsutveckling hos någon av våra kunder som främst finns inom industrin. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter, hjälpa våra kunder att utvecklas samtidigt som du lär dig genom dina arbetsuppgifter och genom att tillsammans med dina kollegor lösa projektets/teamets tilldelade uppgifter. Som konsult på Combitech är du anställd i en enhet där ditt ledarskap är i fokus och där erfarenheterna spänner från nyutexaminerade till erfarna. Du har sedan uppdrag ute hos någon av våra kunder eller i ett av våra interna team. Tiden i uppdrag styrs primärt av kundens behov och tiden med Combitech ägnar du åt att utvecklas både professionellt och som person. Beroende på din erfarenhetsnivå har vi olika typer av program och utbildningar för att stötta dig i din fortsatta resa. Vem är du? Vår högsta prioritet är att du vill fortsätta att utvecklas, både inom yrkesområdet och på det personliga planet. Du ställer frågor, har god samarbetsförmåga, är hjälpsam och vill driva arbetsuppgifter framåt. Genom att vara nyfiken på att lära dig av andra och samtidigt vara generös med din egen kunskap, hjälper vi våra kunder att vara framgångsrika och utvecklas. Vi söker dig som är högskole- eller civilingenjör, har hunnit att få en del industrierfarenhet samt har minst några års erfarenhet från projektledning, verksamhetsutveckling eller annan koordinerande/utvecklande roll och som vill fortsätta att utvecklas tillsammans med oss! Du har en passion för teknik och för att växa i din yrkesroll. Vi söker dig med stort engagemang som är intresserad och nyfiken på nya utmaningar. Du stöttar andra omkring dig och leder dig själv och din omgivning framåt på ett positivt och långsiktigt hållbart sätt. Du är driven och har ett stort engagemang för att utveckla dig själv, människor, relationer och affärer. Vi söker dig som är prestigelös och som har den flexibilitet och anpassningsförmåga som krävs för att trivas i rollen som konsult och i att arbeta i en omväxlande och föränderlig miljö. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med eventuell registerkontroll. Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Kontaktperson: Anna Hammer +46 73 4183145 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Är du intresserad av att vara med och utveckla framtidens psykiatriska specialistvård för vuxna personer med autism? Då är du den vi söker! Som länets största arbetsgivare har Region Östergötland mycket att erbjuda. Vår verksamhet har höga ambitioner och erbjuder en hälso- och sjukvård i världsklass. Duktiga medarbetare är en förklaring till våra framgångar och för oss är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare. Därför anstränger vi oss både för att hitta rätt medarbetare och för att kunna erbjuda ett kontinuerligt lärande och många olika karriärvägar. Vårt erbjudande Psykiatriska kliniken i Norrköping är en del av Psykiatricentrum i Östergötland. Sedan 2020 är all psykiatri (inklusive flyktingmedicin, BUP och rättspsykiatrin), beroendevård och ungdomshälsan i ett och samma centrum. Kliniken i Norrköping består idag av 3 öppenvårdsmottagningar, 1 psykiatrisk akutenhet, 2 slutenvårdsavdelningar, 1 intensivvårdsavdelning (PIVA) samt beroendeenhet med mottagning och vårdavdelning. På öppenvårdsmottagning Spiran finns sedan 2016 ett specialistteam som ger insatser till patienter med autismspektrumtillstånd (AST). Teamet är organiserat under regionens psykiatriska öppenvårdsmottagning. Nu söker vi en kurator till vårt AST-team. Spiranmottagningen ligger i centrala Norrköping med cirka tio minuters promenadavstånd från tåg- och busstation Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i ett multiprofessionellt team bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeut, kurator, psykoterapeut och specialistläkare. Teamets uppdrag består av att ge habiliterande och psykopedagogiska insatser till vuxna patienter med autismspektrumtillstånd (AST) och där den enskildes nätverk engageras vid behov. Som kurator i AST-teamet har du ansvar för att informera om samt vägleda patienter och medarbetare kring vilka stödinsatser som finns i samhället för målgruppen. Du utför enskilda bedömningar och insatser i form av exempelvis motiverande och stödjande samtal, behandlingsinsatser kring stress- och ångesthantering, diagnossamtal samt anhörigstöd. Som kurator deltar du i myndighetssamverkan och hjälper patienter att initiera, framföra behov och etablera kontakt med andra myndigheter och lämpliga stödinsatser i samhället. I arbetsuppgifterna ingår även att leda gruppverksamheter och olika typer av kurser/utbildningar för vår patientgrupp och anhöriga. Utöver att ingå i specialistteamet kommer du även att vara en del av det allmänpsykiatriska arbetet på mottagningen. Om dig Vi söker dig som är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator eller färdigutbildad socionom, främst med erfarenhet av arbete med personer med autismspektrumtillstånd (AST) och psykisk ohälsa. Erfarenhet av arbete inom psykiatri är även meriterande. Vi ser gärna att du har kunskap om rättigheter och stödinsatser vid funktionsnedsättning samt erfarenhet av teamarbete. Du är strukturerad, stabil och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har ett intresse och öppenhet för människors olikheter och är villig att anpassa bemötande och arbetssätt utifrån förmåga och behov hos den person du möter. Du tycker om att jobba i team och har en god samarbets-förmåga samtidigt som du kan planera och genomföra insatser självständigt. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och underhåller kontinuerligt dina kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du intresserad av att vara med och utveckla framtidens psykiatriska specialistvård för vuxna personer med autism? Då är du den vi söker! Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Erfaren inköpare för nästa generations Toyotaprodukter Har du ett skarpt affärssinne och gillar att förhandla? Vill du bidra till utvecklingen av innovativa, världsledande produkter inom materialhantering? Då kan denna tjänst på Toyota Material Handling vara rätt för dig: Vi söker en erfaren inköpare med brinnande intresse för affärer och teknik. Ditt team och din roll Inköpsfunktionen på Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB har drygt 70 medarbetare och ett samlat inköpsvärde på 7000 MSEK. Sourcingavdelningen består av ca 15 engagerade och hjälpsamma kollegor där vi jobbar som ett lag och sätter ett högt värde på gemenskap. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: * Genomföra kostnadseffektiva, kvalitetssäkrade och hållbara upphandlingar av komponenter, verktyg och system. * Leda och koordinera leverantörsinvolvering i företagets produktutvecklingsprojekt. * Planera, strukturera och utveckla ditt ansvarsområde från koncept till kvalitetssäkrade serieleveranser från leverantör. Avdelningens huvudansvar är upphandling av direktmaterial, med fokus på nya artiklar som introduceras i samband med olika produktlanseringar. Offertförfrågningar och förhandlingar varvas med materialsäkring, projektdeadlines, framtagande av utvecklingsavtal m.m. Vanligtvis sker inköpsarbetet i flera produktutvecklingsprojekt eller upphandlingsuppdrag som befinner sig i olika faser och involverar olika typer av artiklar och leverantörer. Målet är att utifrån ett totalkostnadsperspektiv bidra till företagets lönsamhet under lång tid framöver. Sammantaget är detta en spännande möjlighet för dig som gillar utmaningar, teknik och att göra affärer! Din profil För att lyckas i rollen är det viktigt att både kunna skapa struktur i sin arbetsvardag och trivas med att ha flera parallella åtaganden och många kontaktytor. För att passa som inköpare hos oss ser vi att du är flexibel, förändringsbenägen, engagerad och skicklig på att samarbeta. I denna tjänst förekommer det resor både inrikes och utrikes. Förutom ovan behöver du även ha: * Högskoleutbildning som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande. * Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom inköp, företrädesvis teknisk upphandling och förhandling. * Kostnadsfokus och erfarenhet av att göra kostnadsanalyser och se produktens totalkostnad. * Erfarenhet av att ta fram och använda kommersiella utvecklingsavtal. * Intresse för ny teknik och produktutveckling. Vi värdesätter även kompetens inom tillverkningsprocesser. * Kompetens inom projektledning. * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. * B-körkort Vilka är inköpsfunktionen på Toyota Material Handling? Toyota Material Handling är världsledande inom materialhanteringsbranschen och det görs stora satsningar för att möta framtidens behov av materialhantering. På vår inköpsfunktion i Mjölby arbetar våra medarbetare utifrån visionen "Be the ONE for supply chain". Genom en stark investeringsvilja med fokus på förbättringar, ny teknik och hållbarhet vill vi på Toyota Material handling ligga i framkant. Inköp är en viktig funktion för företagets utveckling framåt och här blir du en central pusselbit i helheten vilket innebär intressanta uppdrag och globala kontaktytor. Medarbetare på inköp beskriver kulturen som öppen, inkluderande och prestigelös med en god gemenskap och frihet under ansvar. Det finns en stark framåtanda och ambition att nå uppsatta mål samtidigt som vi har roligt på jobbet. Ledare inom inköp strävar efter att ge medarbetare variation, bredd i kompetensområden och möjligheten att växa i sin personliga utveckling. "Som chef är det roligaste med mitt jobb att stötta och pusha mina medarbetare att ta sig an nya utmaningar, växa och utvecklas i sina roller"- Gruppchef, Inköp. Din Framtid på Toyota Material Handling Vi på Toyota erbjuder dig inspirerande utvecklingsmöjligheter och tydliga karriärsteg som motiverar dig att nå dina mål. Hos oss får du utrymme för dina idéer och kreativitet i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder våra medarbetare en trygg anställning med marknadsmässig lön och värdeskapande förmåner. Våra förmåner innefattar bland annat bonus, sjukvårdsförsäkring, föräldralön och mycket mer. Din ansökan Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2025-xx-xx. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta HR, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess Kontakta gärna våra medarbetare för mer information * Kristina Josefsson, Group Manager Sourcing, [email protected] * Josephine Tykesson Rahman, Talent Acquisition, [email protected] Instagram: ToyotaMHsweden Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB #MS
Försvarsmakten söker personal till Garnisonsenheten med placering Kvarn/Borensberg. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du skall verka som administratör på ganisonsenheten där dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att sammanhålla bokningar, stödja och samordna gästande förband, skolor samt de verksamhetsutövare som till vardags finns på kvarn. Andra uppgifter består i att stödja platschef med interna administrativa uppgifter i Försvarsmaktens olika digitala stödsystem. Enklare expeditionstjänster tillhandahålls av dig. I din roll som vaktmästare ansvarar du för dagligt underhåll av vissa gemensamma utbildningsannordningar där lektionssalar och liknande utbildningslokaler är de vanligast. Detta omfattar bl.a skyddsronder inom ramen för för arbetsmiljöarbetet samt kontakter med fastighetsägaren och Fortifikationsverket. Vissa monteringsarbeten förekommer. Exempelvis uppsättning av väggfast utrustning, montering av möbler etc. Kortare arbeten, utbildningar eller informationstillfällen på andra orter förekommer. Krav för befattningen • Körkort klass B • Lägst gymnasial examen • God fysisk hälsa som motsvarar befattningens krav Önskvärda kvalifikationer • God administrativ förmåga inklusive hantering av vanligt förekommande datorstöd • Erfarenhet av servicejobb, exempelvis vaktmästare • Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten För att trivas i rollen som administratör tillika vaktmästare vid garnisonsenheten måste du vara ansvarstagande, noggrann och ha god social förmåga. Du gillar att arbeta självständigt och tar gärna initiativ. Som person har du lätt för att skapa relationer och bygga förtroende. Du är lyhörd i din kommunikation med andra och har en god samarbetsförmåga. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt • Anställningarna är 2 civila tillsvidareanställningar (100%) som inleds med 6 månades provanställning. • Tjänsteresor, såväl med som utan övernattning förekommer när behov finns och då i första hand till de orter där garnisonen har egen verksamhet. • Fysisk träning genomförs under arbetstid mot utsatta mål och krav. • Flexibel arbetstid nyttjas. • Placering i Kvarn/Borensberg. • Tillträde enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen: Torbjörn Palm, Sektionschef 070-323 95 60/076-166 49 80 Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist Eva Emanuelsson 0500-46 50 00 Fackliga representater: SEKO, OFR/S, SACO, OFR/O Nås via växeln: 010-825 10 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer