Behandlingsansvarig till HVB för kvinnor i våldsutsatthet och beroende

Östergötlands stadsmissions HVB för kvinnor Sedan 1993 har vårt behandlingshem i centrala Linköping varit en exklusiv fristad för kvinnor med beroendeproblematik från hela landet. På Östergötlands stadsmissions HVB för kvinnor arbetar vi med kvinnor som kommer till oss för att bli fria från sitt beroende av alkohol och droger samt konsekvenser av våldsutsatthet såsom ångest, stress och svåra trauman. De flesta som kommer till oss har därför erfarenheter av psykiskt, fysiskt, sexuellt och/eller ekonomiskt våld. Många har en hög grad av psykisk ohälsa som depressioner, utmattningssymtom, PTSD, samsjuklighet och ångestsymtom. Med mänsklig värme och professionell behandling har vi följt kvinnorna som bearbetat sin våldsutsatthet och lämnat sitt beroende bakom sig. Att synliggöra förekomsten av våld i nära relationer är en viktig del i behandlingen. Evidensbaserade metoder utifrån Socialstyrelsens riktlinjer ligger till grund för all behandling. Hos oss får du ett givande arbete där du gör meningsfull skillnad för kvinnorna som kommer till oss med hopp om att skapa ett bättre liv.    Om jobbet Vi utökar vår verksamhet och söker nu ytterligare en behandlingsansvarig, där du arbetar i ett team som gemensamt leder behandlingsprocesser framåt och motiverar klienterna i processen att förändra en destruktiv livssituation. Tjänsten som behandlingsansvarig innefattar att vara ansvarig för enskilda klienters behandlingsprocesser, tillhörande myndighetskontakt och dokumentation. Rollen innefattar enskilda stödjande samtal samt att planera, genomföra och utvärdera gruppbehandling så som Återfallsprevention och psykoeduaktion kring våld och teman som berör identitet och beroende. Kartläggning, bedömningar, behandlingens genomförande och uppföljning samt att tillse att beställarens krav uppfylls är en viktig del av uppdraget.  På HVB arbetar du i ett team av behandlingsansvariga, socialpedagoger och terapeut där alla har olika roller men utgör en nödvändig helhet för att kvinnan ska få sina behov tillgodosedda av behandling, stöd och trygghet. Målet är att klienten efter fullföljd behandling ska vara redo att leva ett självständigt liv fritt från inslag av våld, övergrepp och beroende av alkohol eller andra droger.   Om dig Du ser och finner möjligheter i mötet med varje människa och ser lösningar i stället för hinder. Vi söker dig som är kommunikativ och inspirerande i ditt sätt att vara och som har lätt för att skapa goda relationer. Du ska ha god förståelse för och nyfikenhet av att se världen ur ett normkritiskt perspektiv samt en god förmåga att tolka och förstå beteenden hos klienten. Du behöver ha förmåga att arbeta akutstyrt och integrerande som en del av ett lag samtidigt som du behöver kunna ta självständiga beslut, samordna andra i arbetet runt klienterna och planera din tid väl. Du har dokumentationserfarenhet och lätt att samverka med andra professionella aktörer. Du förstår vikten av och har god förmåga att bibehålla och vårda kontakten och nöjdheten hos våra uppdragsgivare i form av placerande socialsekreterare. Då HVB är inne i en utvecklingsperiod är det viktigt att du har ett reflekterande sinne tillsammans med mod och engagemang samt trivs med nya utmaningar.    Vi söker dig som har: - Akademisk examen såsom socionom, beteendevetare eller samhälls- och kulturanalytiker alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Kunskap kring beroende och våld i nära relation samt psykisk ohälsa/funktionsvariationer - Läst socialrätt och/eller har erfarenhet av dokumentation och samverkan med myndighet - B-körkort   Det är meriterande om du: - har behandlings- och/eller handläggningserfarenhet av beroendevård eller annan professionell vård  - har kunskap och/eller erfarenhet om genus, våldsteori, kris- och traumabehandling - har vidareutbildning i MI, ASI, TMO, CRA, ÅP, FREDA och PATRIARK  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I verksamheten arbetar endast kvinnor.   Övrigt Välkommen med din ansökan, rekrytering sker löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.  På HVB finns personal på plats dygnet runt och arbetstiden som behandlingsansvarig är förlagd dagtid.  Vi begär utdrag ur misstanke- och belastningsregistret inför en nyanställning. Övrigt En utannonserad anställning kan vid behov föregås av en sex månaders provanställning. I flera av våra verksamheter begär vi utdrag ur belastningsregistret inför en nyanställning Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om Stadsmissionen Östergötlands Stadsmission är inte bara en organisation, det är en rörelse för förändring. Vi tror på att vara närvarande och aktiva i samhället för att skapa en meningsfull påverkan. Genom vårt sociala arbete och vårt starka engagemang strävar vi efter att vara en kraft som ger stöd och hopp till dem i behov. Läs gärna mer om oss på vår https://www.stadsmissionenost.se/

31 maj 2024
Sista ansökan:
9 juli 2024
Jula söker Planogram Specialist

Jula AB är idag ett av Sveriges mest framgångsrika detaljhandelsföretag med totalt 139 varuhus och e-handel. Jula har en stadig expansionstakt och öppnar 5 till 10 nya varhus per år.   På Jula siktar vi högre och tar nu nya kliv för att fortsätta utveckla Julas Space Management och söker därför en Planogram Specialist då nuvarande går vidare inom Jula.    Space Management avdelningen har det operativa ansvaret för att ta hand om Julas sortiment. Det innebär att säkerställa omhändertagandet i hyllan med fokus på att stärka kundupplevelsen, förbättra lönsamheten och kunna möta Julas framtida expansion.                                                                                                                                                           Detta gör du som Planogram Specialist Rollen innebär att utifrån analys av försäljning och lönsamhet skapa planogram som ger förutsättningar för mekanisk försäljning. Du har goda kunskaper om sortiment, säljstyrning och köpbeteende vilket gör att du skapar en kommersiell varuplacering i vårt planogramsverktyg JDA. Du säkerställer att de genererar en kundupplevelse som stärker Julas totala affär med kvalitativa och skalbara lösningar för varuhusen. Nyheter är viktigt i vårt sortimentserbjudande där du är en nyckelspelare vid lanseringar för en lyckad säljstart.   Du kommer ingå i ett team på 7 personer bestående av Space Specialist Manager, Visual Merchandiser, Planogram Specialist och Campaign Merchandiser Store. I din roll arbetar du också i nära samarbete med inköp, kollegorna inom Concept Development och Store Establishment. Tillsammans med teamet skapar du förutsättningar för en effektiv kedje- och varuhusdrift i samtliga länder.     Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Du har flera års erfarenhet av arbete med Space Management och goda kunskaper inom Category Management. Du har också utbildning, eller motsvarande erfarenhet, inom butiksekonomi, försäljning, marknadsföring eller kommunikation samt goda kunskaper inom varuförsörjning via planogram. Du är van att analysera försäljningsdata och har erfarenhet av att arbeta på central nivå.   Genom tidigare erfarenheter ser du vikten av Space Management och dess roll som en viktig bidragsgivare där kundupplevelsen baseras på erbjudandet som skapar förutsättningar för kundmötet.  Du ser det som en självklarhet och spännande utmaning att vara med och utveckla Space Management på Jula vilket inkluderar både arbetssätt, förhållningssätt och verktyg.   Rollen kräver mycket goda kunskaper inom planogramsverktyg JDA eller liknande Space planning verktyg, Office-paketet samt Engelska. Kunskap inom Relex ses som meriterande.   Det här är du som person Du har ett stort kundfokus och för att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och har god förmåga att planera och arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann, analytisk och resultatinriktad och kan omsätta teori till verklighet för att stötta våra varuhus. För att trivas i en miljö där det alltid är mycket på gång bör du vara prestigelös, engagerad, nyfiken och bra på att kommunicera.     Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Huvudplacering är på Julas huvudkontor i Skara men viss del av arbetet kan ske på annan plats. Jula har kollektivavtal med Unionen. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.  Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike. Julas omsättning är 9,7 miljarder SEK.

31 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Kempartner AB söker Operatörer

Vill du vara en nyckelspelare i driften av vår fabrik? Som operatör på vår produktionslinje för kem-tekniska produkter kommer du att ha en central roll i att säkerställa smidig produktionsprocess. Om företaget Kempartner AB utvecklar och producerar kem-tekniska produkter inom städ, tvätt, disk, hygien, rengöring samt bilvård. Vi har funnits sedan 1977 och vårt hjärta klappar för en hållbar framtid, vår ambition sedan start har därför varit att ta fram lokalt tillverkade samt miljöriktiga produkter som uppfyller kraven för en hållbar utveckling. Bland våra kunder finns både stora varumärken samt mindre aktörer inom såväl konsument som industri. Vi har egen produktion i Vadstena och kontor i Stockholm. Företaget ingår i LifeClean International (publ) koncernen med säte i Uddevalla. Dina arbetsuppgifter Ditt huvudansvar är att säkerställa att produktionsprocessen flyter smidigt genom att övervaka produktionslinjen, rapportera problem och avvikelser till seniora operatörer eller produktionsledaren, samt säkerställa att linjen är försedd med nödvändiga råmaterial. Du kommer också att utföra grundläggande justeringar på maskiner och hantera mindre tekniska problem, genomföra rutinmässiga inspektioner och kvalitetskontroller för att säkerställa att produkterna uppfyller kvalitetsstandarderna, och dokumentera resultaten noggrant. Vidare ingår daglig rengöring av produktionsområdet och utrustningen, samt att assistera vid förebyggande underhåll. Det är viktigt att du följer alla säkerhetsföreskrifter, använder personlig skyddsutrustning korrekt och deltar i säkerhetsutbildningar. Din roll inkluderar även att fylla i produktions- och kvalitetsrapporter samt att hålla noggranna register över arbetsuppgifter och observationer. Din profil Vi söker dig som har en grundläggande teknisk förståelse och kan följa instruktioner noggrant. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Som person är du ansvarstagande, noggrann, säkerhetsmedveten och teamorienterad. Du har god kommunikationsförmåga och kan arbeta självständigt när det behövs. Krav: - Grundskoleutbildning, gymnasieutbildning med inriktning mot teknik, kemi, tillverkning eller industri är fördelaktigt. - Erfarenhet av arbete inom produktion, fabriksmiljö eller lager. Vi söker två operatörer, en för dagskift där arbetstiderna är måndag-fredag 06:00-14:50 inkl. raster, och en dagtid där arbetstiderna är måndag-torsdag 07.30-16.00 och fredagar 07.30-13.00. Båda tjänsterna är heltid. Ansökningsförfarande Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med chans till förlängning. Urval sker löpande. Rekryteringsprocessen omfattar två tester tidigt i processen: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvariga rekryterare Filip Andersson på [email protected] alt.0705-56 43. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, HR-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

31 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Montörer

Om tjänsten Vi söker nu montörer till ett av våra kundföretag i Linköping! Du som söker bör vara bosatt i närområdet, då tjänsten kan komma att leda till en anställning på företaget. I rollen som montör kommer du att ansvara för montering av olika typer av balkar, stålkonstruktioner och andra byggelement. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande montörsjobb, gärna från tidigare arbete inom byggbranschen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: - Montering av balkar, stålstommar och andra stålkonstruktioner. - Tolkning av ritningar och monteringsanvisningar. - Samarbete med andra montörer och hantverkare på byggarbetsplatsen Start: Omgående Arbetstid: Dagtid Din profil Krav: - Erfarenhet av monteringsarbeten eller snickeri - God fysik då tunga lyft kan förekomma - Meriterande om du har bakgrund som mekaniker - B-körkort Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute på våra kundföretag. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Almia söker specialist inom psykiatri till psykiatri Norrköping

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialist inom psykiatri med erfarenhet från Psykiatri. Finner du tjänsten som Specialist inom psykiatri till Norrköping intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

31 maj 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Nu söker vi produktionstekniker till spännande uppdrag!

Beskrivning Söker du en spännande karriärmöjlighet som produktionstekniker? Till ett företag i stor expansion söker vi dig som besitter erfarenhet av rollen. Arbetsuppgifter I rollen som produktionstekniker kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa smidiga produktionsprocesser och kontinuerlig förbättring. I dina arbetsuppgifter kommer det att ingå att utveckla och implementera effektiva produktionsprocesser, optimera produktionsflöden för att maximera effektivitet och kvalitet, ta fram tillverkningsberedningar och arbetsinstruktioner. I rollen kommer du också att ansvara för att säkerställa att produktionslinjer och maskiner fungerar optimalt, delta i projekt för produktionsförbättringar och nyinföranden av utrustning samt följa upp och kvalitetssäkra tillverkningsberedningar och tillverkningsprocesser. Kvalifikationer För att passa i rollen ser vi gärna att du har: - Tidigare erfarenhet av produktionstekniskt arbete; - Eftergymnasial utbildning som ingenjör, tekniker eller motsvarade; - Erfarenhet av CAD program samt affärssystemet IFS IRP; - God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska; - Erfarenhet av elinstallation eller kablagetillverkning, antingen som konstruktör eller operatör. Villkor Tjänsten är ett uppdrag på heltid och dagtid via Q där du kommer att vara placerad i Linköping. Mer information om kunden lämnas vid fortsatt kontakt. Vi arbetar med löpande rekrytering och presenterar kandidater löpande. Välkommen med din ansökan!   Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

31 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
IT-tekniker 2:a & 3:e linjens support

Har du intresse av tekniska lösningar och IT? Vill du jobba i en mångfacetterad miljö som innehåller felsökning, problemlösning och utveckling? Har du suttit i en Servicedesk och vill ta nästa steg i din karriär? Då är det här ett uppdrag för dig! Vi söker dig som vill vara med och supportera den lokala IT-infrastrukturen hos Toyota Material Handling i Mjölby. Den lokala IT-infrastrukturen omfattar nätverk, brandväggar samt klient- och uppkopplade enheter. Som IT-tekniker ligger ditt fokus på installation av klient- och uppkopplade enheter som PC, mobiltelefoner, handdatorer, industriell utrustning, skrivare, mm. Genom ditt arbete bidrar du till en smidig arbetsmiljö utan tekniska störningar för både produktions- och kontorsanställda. Dina arbetsuppgifter I rollen som IT-tekniker arbetar du tvärfunktionellt i både kontors- och produktionsmiljö. Kort sammanfattat består arbetsuppgifterna av att: * Genomföra installationer och felsökning av klient-enheter, skrivare och övrig IT-utrustning. * Arbeta med 2:a och 3:e linjens support för klient- och IT-infrastrukturrelaterade problem. * Delta i planering, utveckling och leverans av en effektiv, stabil och säker lokal IT-infrastruktur. * Hantera enklare nätverkskonfiguration. * Samarbeta med central IT-support. Du kommer tillhöra en arbetsgrupp bestående av sju personer. Det är en arbetsgrupp där eget ansvar uppmuntras och där det finns goda möjligheter att med gemensam kompetens lösa knepiga situationer och driva ständiga förbättringar. Arbetstiden är förlagd dagtid på plats i våra lokaler med möjlighet till flextid. Vilka är Toyota Material Handling? Toyota Material Handling är världsledande inom materialhantering och vi gör stora investeringar för att möta framtidens behov. På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från manuella handtruckar till självkörande fordon och innovativa energilösningar. Hållbar arbetsgivare På Toyota Material Handling eftersträvar vi att vara en vänskaplig, trygg och framåtsträvande arbetsplats. Kulturen bygger på Toyotas värdegrund, där respekt och ett omsorgsfullt agerande är ledord i det dagliga arbetet. Vår ambition är att stärka konkurrenskraften genom att öka mångfalden i verksamheten och ta vara på olikheter. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. För att skapa förutsättningar till en hållbar vardag erbjuder vi våra medarbetare flextid och möjlighet till distansarbete på deltid. Möjligheten till distansarbete varierar utifrån tjänstens krav och förutsättningar. Vi har goda träningsmöjligheter med fri tillgång till gym och gruppträning samt ett generöst friskvårdsbidrag. Din profil Till rollen som IT-tekniker söker vi dig som: * Har relevant teknisk utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande färdigheter. * Har god kunskap och erfarenhet av IT och IT-infrastrukturlösningar med genuint intresse för området. * Är kundfokuserad med god samarbetsförmåga. * Har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. * Har erfarenhet av industriell miljö och ett starkt intresse för IT-tekniska lösningar. För att passa i rollen har ett stort intresse för att leverera service till medarbetarna. Du är utåtriktad och duktig på att kunna prioritera och arbeta strukturerat även när många uppgifter ligger på ditt bord. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Din ansökan Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2024-06-15. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta HR, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Kontakta gärna våra medarbetare för mer information * Marcus Krusell, Manager IT Infrastructure, +46761313744 * Linda Zaar, HRBP, +46703016934 Instagram: ToyotaMHsweden Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB #MS

31 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Elkonstruktör sökes till familjärt företag i expansiv fas!

Beskrivning Vår kund är expansiv fas och utökar därför deras elkonstruktionsavdelning med en roll som elkonstruktör. Vill du arbeta på ett privatägt företag där fokus ligger på maskintillverkning och ingå i ett trevligt team som arbetar mot samma mål? Arbetsuppgifter I rollen som elkonstruktör kommer du att ta fram el-ritningar/scheman till företags produkter, som är kundanpassade och därför kan skilja sig åt. Du kommer att arbeta tillsammans med övriga teamet och ha nära kontakt med produktionen, samt övriga medarbetare och kunder. Kvalifikationer - Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande; - Erfarenhet av elkonstruktion eller liknande arbetsuppgifter; - Färdigheter i att tolka och skapa tekniska ritningar; - Teamorienterad med förmåga att trivas i ett samarbetsklimat; - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Villkor Arbetsplatsen är belägen en bit utanför, varför B-körkort och tillgång till bil är nödvändigt. Tjänsten är en anställning via Q där det finns goda möjligheter att på sikt bli anställd hos vårt trevliga kundföretag. Vi arbetar med löpande rekrytering och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

31 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Bonnier söker Teamchef för kundservice i Norrköping!

Bonnier News är i ständig utveckling och behöver nu förstärka vårt kundserviceteam i Norrköping med en engagerad och inspirerande Teamchef. Om du trivs med att leda andra, har tidigare erfarenhet av arbetsledning och är redo att ta nästa steg i din karriär med fullt personalansvar, kan det vara dig vi söker. Om tjänsten I rollen som Teamchef ansvarar du för ett team med kundservicemedarbetare. Teamet supporterar prenumeranter hos Dagens Nyheter, Expressen och sköter frågor kring betalningar, prenumerationer och reklamationer mm. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att utbilda och coacha medarbetarna utifrån våra mål, servicenivåer samt vår värdegrund – Engagemang, Integritet, Transparens och Affärsmässighet. Du kommer ha ett uttalat personalansvar där du ansvarar för schemaläggning och följer upp våra KPI:er. Dessutom kommer du att hantera mer komplexa kundärenden vid behov. Du rapporterar till DN och Expressens kundservicechef som är placerad i Örebro. Vem är du? På Bonnier News värderar vi personliga egenskaper högt. Som ledare för teamet behöver du vara prestigelös och besitta en stor drivkraft för att hela tiden vilja förbättra och utveckla ditt och teamets arbete. Du älskar att lösa problem och har stor social kompetens där du med din positivitet och ditt engagemang bidrar till goda relationer inom och utanför ditt verksamhetsområde. Vi söker dig som har erfarenhet från kundservice eller försäljning erfarenhet av att arbetsleda eller coacha medarbetare god kommunikativ förmåga där du har lätt för att inspirera och utmana andra att utvecklas och nå sina mål god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska god IT-kunskap och systemförståelse Meriterande kunskap inom betalsystem och fakturering tidigare erfarenhet som teamchef Övrig information Tjänsten är ett vikariat på ett år och en heltidstjänst med fast månadslön. Hos oss erbjuds du en utmanande och omväxlande vardag, där du, tillsammans med ditt team, bidrar till en servicenivå som överträffar kundens förväntan. Inom Bonnier News är dina utvecklingsmöjligheter goda. Med Mediesveriges starkaste varumärken i ryggen öppnas flera olika karriärvägar inom koncernen. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor! Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här! Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Skolbibliotekarie/läspedagog till vårt nya lärandebibliotek

Vi söker nya kollegor! Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna. Om arbetet  Vara med och skapa vårt nya Lärandebibliotek tillsammans med speciallärare för att stärka elevernas språkliga förmåga och arbeta för ökad måluppfyllelse med våra elever enligt läroplanen.  För att trivas i rollen som skolbibliotekarie behöver du tycka om att arbeta med barn och ungdomar. Du är bra på att kommunicera, samarbeta och bygga relationer. Vi tror också att du är kreativ, nyfiken och omvärldsorienterad. Du är bekväm med att tala inför större och mindre grupper, är självgående, flexibel och tar egna initiativ. Tillsammans med lärare och annan personal vill vi att det leds pedagogiska aktiviteter i bibliotek och klassrum.   Vi vill också att det drivs och genomförs läsfrämjande projekt parallellt med specialpedagogisk verksamhet.   Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och förmåga att inspirera barn och ungdomar till läsning utifrån deras behov och önskemål. Elever med behov av särskilt stöd är en viktig målgrupp.  Information om tjänsten   Du har tillsammans med undervisande lärare en viktig roll i elevernas läs-, skriv- och språkutveckling, samt i utvecklingen av deras informationskompetens. Du är därför ett viktigt stöd för pedagoger när det gäller elevernas måluppfyllelse. Tjänsten innebär även ett nära samarbete både med klasslärare, ämneslärare, skolledning, specialpedagoger och med övrig skolpersonal.  Vi söker dig som vill arbeta för att skolbiblioteket ska vara en pedagogisk resurs som stödjer eleverna i att nå sina mål.  Du har en god kännedom och vana av skolans styrdokument samt om pedagogik och lärande. Du har en god digital kompetens och har samtidigt en hög media- och informationskunnighet. Vidare har du kännedom om kompensatoriska hjälpmedel och deras funktion sett till att förvärva och bibehålla kunskap.  I arbetsuppgifterna ingår att:   • driva skolbiblioteksverksamheten för skolornas elever och utveckla den pedagogiska verksamheten så att biblioteken blir en lustfylld plats dit eleverna vill gå • vara en aktiv del i hela skolans verksamhetsutveckling i syfte att stärka elevernas språkliga kompetens   • arbeta läsfrämjande både på egen hand och i samarbete med skolans övriga pedagogiska personal   • vägleda i informationssökning och källkritik, både digitalt och analogt   • ansvara för medieresurser. Bokhantering och andra fysiskt krävande moment ingår.  Kvalifikationer  Examen i biblioteks- och informationsvetenskap, specialpedagogik, logopedi eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.   Vi ser gärna att du också uppfyller följande kvalifikationer:   • erfarenhet av pedagogiskt arbete med barn och ungdomar   • erfarenhet av att arbeta på bibliotek   • goda och aktuella kunskaper om barn- och ungdomslitteratur samt läsfrämjande arbete   • aktuella kunskaper i medie- och informationskunnighet.  Information om tjänsten Tillträde 6/8 eller enligt överensstämmelse Anställningsform: Tillsvidareanställning 80 - 100%. Månadslön, individuell lönesättning. Sista ansökningsdatum: 2024-06-23, anställningsintervjuer sker löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Kinda består av ca 10 000 medborgare som tillsammans bygger och utvecklar kommunen. Samverkan är en förutsättning för utveckling och vi arbetar med medborgardialog och med andra kommuner för kunskapsutbyte och tillväxt. Vi har bra kommunikationer till Linköping och därifrån ut till hela världen. Täta expressbussavgångar innebär bra pendlingsmöjligheter. Vi vill att du gör din ansökan elektroniskt via länken. Det underlättar vår administration av ansökningarna. Tack! Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Vill du vara med? Tillsammans utvecklar vi Kinda kommun! #adifferentkindawork

31 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024