Key Account Manager – Ramavtal och samarbeten
Bixia AB
Företagssäljare

Vill du göra skillnad i energiomställningen?Bixia är ett av Sveriges största elhandelsbolag med kontor i Linköping (huvudkontor) och Växjö. År 2024 omsatte vi ca 4,5 miljarder kronor. Som en drivande aktör i den svenska energibranschen har vi tydliga ambitioner inom hållbarhet och tillväxt. Vi växer kraftigt och har en expansiv strategi fram till 2030. Därför behöver vi förstärka vårt team med ytterligare en Key Account Manager – en roll för dig som är affärsdriven och vill skapa verklig påverkan. Om rollenSom Key Account Manager på Bixia kommer du att spela en avgörande roll i vår resa mot ökad kundnöjdhet, samhällsrelevans och energiomställning. Med ansvar för både befintliga och nya ramavtal blir du en nyckelperson för vår försäljning och för att skapa långsiktiga kundrelationer. Du har eget kundansvar för befintliga partnersamarbeten och arbetar även proaktivt med att hitta nya ramavtal för att öka försäljningen, kundstocken och kundnöjdheten. Vem är du? - Erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning och eget kundansvar B2B - Dokumenterad erfarenhet inom KAM-arbete samt förmåga att driva nyförsäljning - En relevant universitets- eller högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - B-körkort är ett krav - (Meriterande) Certifiering som elhandlare eller erfarenhet från energibranschen Vi söker dig som är affärsmässig och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer – något som är centralt för att utveckla starka partnerskap och hög kundnöjdhet. Du är ansvarstagande och samarbetar gärna med både kollegor och partners för att driva affärer framåt. Med ett starkt driv och en självgående inställning bidrar du aktivt till att nå våra gemensamma mål. Välkommen till en schysst arbetsplatsPå Bixia får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk och framtidsinriktad miljö, där du är med och formar både företagets och samhällets energiframtid. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats som värdesätter innovation och hållbarhet, där din insats är avgörande för vår och våra kunders framgång. Välkommen med din ansökan!Sista ansökningsdag den 10 augusti. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Stefan Takac, 073-097 99 43. Då annonsen ligger ute under semesterperioden så skicka gärna ett SMS så ringer Stefan upp så snart som möjligt. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 (båda åter från semester den 4 augusti). Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras informerar vi alltid kandidaterna om detta. Bixia är ett av Sveriges största elhandelsbolag och i takt med energibranschens spännande och komplexa utmaningar växer vi – hela tiden. Tillsammans med våra kunder arbetar vi aktivt för utvecklingen av lokalt producerad förnybar el och vi är idag ett av de elhandelsbolag i Sverige som köper in mest el från lokala producenter – vanliga människor med solceller på taket eller ett vindkraftverk på gården. Vi är en arbetsplats med medarbetare som drivs av utmaningar och möjligheten att utvecklas längs vägen. Vi är engagerade, brinner för det vi gör och har en stark gemenskap där vi hjälper varandra framåt. Och så har vi riktigt roligt! Tillsammans bidrar vi med en kraft som förändrar världen i rätt riktning!

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Utesäljare med fokus grävmaskiner
Nordfarm Maskin AB
Företagssäljare

Nordfarm Maskin är en ledande aktör inom försäljning av lantbruks-, bygg- och anläggningsmaskiner. Idag är vi en av Sveriges största oberoende maskin- och redskapshandlare och säljer våra maskiner via återförsäljare över hela Sverige. Vi fortsätter nu att expandera och söker en säljare med särskilt fokus på vårt nya varumärke SANY – världens största tillverkare av grävmaskiner! Om uppdraget Du kommer att ansvara för försäljningen av grävmaskiner från SANY i hela Sverige och ha ett särskilt ansvar för relationen med utvalda återförsäljare i norra Sverige. Uppdraget innebär att arbeta nära återförsäljarnätet för att driva försäljning och utveckla affären. Du kommer att genomföra kundbesök, maskindemonstrationer och offertarbete samt samverka med interna funktioner för att säkerställa kvalitet i hela säljprocessen. I uppdraget ingår även visst ansvar för andra produkter i vårt sortiment, så som Avant och Sami. Om dig För att lyckas i uppdraget ser vi att du har erfarenhet av försäljning inom maskin, entreprenad, lantbruk eller fordon. Du är van och gillar att resa i tjänsten, B-körkort är ett krav. Du har erfarenhet av att bygga kundrelationer, har en affärsmässig förståelse och mycket god kommunikationsförmåga samt har förmågan att uttrycka dig väl både på svenska och engelska. Har du maskinvana, särskilt från grävmaskiner, och/eller befintligt kontaktnät inom entreprenad- eller maskinbranschen är det meriterande. Vad vi erbjuder Möjlighet att arbeta med världsledande varumärken Ett tydligt ansvarsområde och stort eget handlingsutrymme En stabil arbetsgivare med lång erfarenhet och stark marknadsposition Ett sammansvetsat team med korta beslutsvägar Förmånsbil Friskvårdsbidrag Har du frågor om tjänsten kontaktar du Petter Hadenius, Affärsområdeschef Entreprenad, 011-197061 eller [email protected]. Urval kommer att påbörjas i augusti. Nordfarm Maskin ingår i en koncern med bolagen Gryts Förvaltning AB, X-Maskiner och Bonnet.se. Ta chansen att bli en viktig del av Nordfarm Maskins fortsatta framgångssaga - Varmt välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Maskinoperatör inom livsmedel i Mjölby!
OnePartnerGroup Östergötland AB
Maskinoperatörer, kött- och fiskberedningsindustri

Nu söker OnePartnerGroup maskinoperatörer inom livsmedel till vår kund i Mjölby. förväntad start på arbetet är i slutet av augusti.   Om tjänsten Som Maskinoperatör arbetar du med maskinövervakning, påfyllning av råvaror, vägning av färdiga produkter inkl. packning. Arbetet bedrivs i en miljö som ställer höga krav gällande renlighet. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom livsmedelsindustri och/ eller har god kunskap i hantering av livsmedel. Huvudsakliga arbetsuppgifter Övervakning av en produktionslina Påfyllning av råvaror Kvalitetskontroll av produkterna Packning av färdig produkt KravTidigare arbete inom livsmedelsindustri God kunskap i livsmedelshantering Arbetstiderna är skift Inledningsvis är detta en inhyrning där du blir anställd av OnePartnerGroup, men för rätt person kommer det finnas möjlighet till fortsatt anställning hos vårt kundföretag.   Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann samt ha ett öga för kvalitet och detaljer.Vi söker dig som har rätt inställning, därför sätter vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter hög arbetsmoral och kvalitetsmedvetenhet. Du har ett prestigelöst arbetssätt och förmåga att arbeta såväl enskilt som i grupp. Tunga lyft förekommer så god fysik krävs.Du är en nyfiken och intresserad person som stimuleras av att ständigt lära nytt. Det finns stora möjligheter för rätt person att utvecklas inom företaget.   När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Stefan Forsberg [email protected]. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling och vi kommer att behandla din ansökan v31 efter semesterperioden. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

4 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Maskinoperatör inom livsmedel i Mjölby!
Onepartner Group AB
Maskinoperatörer, kött- och fiskberedningsindustri

Nu söker OnePartnerGroup maskinoperatörer inom livsmedel till vår kund i Mjölby. förväntad start på arbetet är i slutet av augusti.   Om tjänsten Som Maskinoperatör arbetar du med maskinövervakning, påfyllning av råvaror, vägning av färdiga produkter inkl. packning. Arbetet bedrivs i en miljö som ställer höga krav gällande renlighet. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom livsmedelsindustri och/ eller har god kunskap i hantering av livsmedel. Huvudsakliga arbetsuppgifter Övervakning av en produktionslina Påfyllning av råvaror Kvalitetskontroll av produkterna Packning av färdig produkt KravTidigare arbete inom livsmedelsindustri God kunskap i livsmedelshantering Arbetstiderna är skift Inledningsvis är detta en inhyrning där du blir anställd av OnePartnerGroup, men för rätt person kommer det finnas möjlighet till fortsatt anställning hos vårt kundföretag.   Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann samt ha ett öga för kvalitet och detaljer.Vi söker dig som har rätt inställning, därför sätter vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter hög arbetsmoral och kvalitetsmedvetenhet. Du har ett prestigelöst arbetssätt och förmåga att arbeta såväl enskilt som i grupp. Tunga lyft förekommer så god fysik krävs.Du är en nyfiken och intresserad person som stimuleras av att ständigt lära nytt. Det finns stora möjligheter för rätt person att utvecklas inom företaget.   När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Stefan Forsberg [email protected]. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling och vi kommer att behandla din ansökan v31 efter semesterperioden. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig Assistent Motala 65% - Assistans Kompetens
Assistans Kompetens i Sverige AB
Personliga assistenter

Assistans Kompetens är verksamma i hela Sverige. Vi ger god personalvård samt gedigen kompetensutveckling för att våra medarbetare ska lyckas i sitt arbete. Vi har kollektivavtal och dygnet runt jour. Alla våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter. Gå gärna in på www.assistanskompetens.se för att läsa mer om oss eller på assistanskoll.se Vi söker nu efter en kvinnlig assistent som glad, engagerad till sommaren till vår kvinnliga kund i Motala. Uppdraget innebär att deltaga i olika aktiviteter, personlig omvårdnad samt hjälp med dagliga sysslor i hemmet. Vi söker dig som har ett positivt sätt, är alert, initiativrik och lyhörd. Givetvis ser vi att du är professionell i din yrkesutövning, ödmjuk och har en stor portion empati. Att du kan se vad som behöver göras och att du är orädd. Att du är flexibel och kan hoppa in extra vid behov. Tålamod, flexibilitet och ärlighet är otroligt viktiga parametrar för oss. Våra ledord är Kompetens, Kunskap och Engagemang ger trygghet. Krav att du har körkort B då kunden har en egen bil samt att du är rökfri. Vi ser gärna att du har undersköterske-utbildning alternativt erfarenhet inom vård och omsorgsarbete. Vi ser även att du följer rekommendationerna kring vaccinering av covid-19 Vi behandlar ansökningarna löpande.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Forskare inom cybersäkerhet
Totalförsvarets Forskningsinstitut, Foi
Övriga civilingenjörsyrken

FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1400 anställda, varav drygt 1000 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap. Vill du arbeta med att utveckla ny kunskap om metoder, tekniker och verktyg för cybersäkerhet samt hitta lösningar som ökar Sveriges förmåga att hantera cyberhot?   Då kan FOI vara din nya arbetsplats! Vi erbjuder ett arbetsliv i balans, en utvecklande arbetsmiljö och ett samhällsviktigt arbete! Om tjänsten Du får arbeta med både tillämpad forskning och expertstöd. Genom forskning bygger du upp och förädlar kunskap om cyberhot samt hur dessa kan förebyggas, upptäckas och hanteras, exempelvis genom att genomföra studier med hjälp av cyberanläggningen Crate (www.foi.se/Crate). När du ger expertstöd nyttjar du din kompetens till att lösa konkreta cybersäkerhetsproblem åt våra uppdragsgivare, exempelvis genom att analysera befintliga system eller arkitekturer för planerade system. Arbetsuppgifterna ger dig stora möjligheter till kompetensutveckling och forskningsmeritering, exempelvis genom vetenskapliga publikationer. Om enheten  Du kommer att ingå i enheten Cyberförsvar som tillhör Cyberförsvar och ledningsteknik . FOI har en av Sveriges största forskargrupper inom cybersäkerhet. Hos oss får du vara med och bidra till Sveriges cyberförsvarsförmåga samtidigt som det finns stora möjligheter till personlig utveckling och att påverka såväl dina egna arbetsuppgifter som verksamhetens inriktning. Vi arbetar med aktuella såväl som framtida utmaningar, framför allt kopplat till automation, metoder och värdering inom cybersäkerhet. Till vårt förfogande har vi en av världens mest avancerade cyberanläggningar (Crate, www.foi.se/crate ) för forskning, träning, övning och utvärdering. Resultaten av vårt arbete kommer ofta till direkt användning hos våra uppdragsgivare. Mer information om vår verksamhet finns på www.foi.se/cyber . Har du den kompetensprofil vi behöver?  Krav Vi söker dig som: har forskarutbildning, är i slutet av din forskarutbildning eller har på annat sätt skaffat dig färdigheter som FOI bedömer likvärdiga, har djup kunskap inom något eller flera delområden inom cybersäkerhet, exempelvis intrångsdetektion eller analys av mjukvarusårbarheter, alternativt djup kunskap inom närliggande områden som FOI bedömer kan tillämpas inom cybersäkerhet, har mycket god förmåga att hantera det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Att vara kreativ och självgående samt ha god samarbetsförmåga är personliga egenskaper vi värderar högt för denna tjänst. Meriterande Praktisk erfarenhet av arbete inom cybersäkerhetsområdet, Tidigare erfarenhet av att i dialog med uppdragsgivare fånga upp aktuella behov och formulera nya projekt.  Vad erbjuder vi dig? Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) är en statlig myndighet som bedriver världsledande forskning inom försvar och säkerhet till stöd för Sveriges militära och civila försvar. Vi erbjuder en unik arbetsplats där du får möjlighet att arbeta med det som är viktigt för totalförsvaret och hela samhället. Forskningen tillämpas både inom försvarsmyndigheter och hos civila aktörer och spelar en avgörande roll i att bygga en relevant och effektiv försvarsförmåga. Vi arbetar medvetet för en god arbetsmiljö med en bra balans mellan arbete och privatliv. Utöver detta erbjuder vi en rad förmåner. Läs mer om hur det är att jobba hos oss:  https://www.foi.se/jobba-hos-oss.html Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Vill du vara med och söka svaren för en säkrare värld? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningsknappen senast den 11 Augusti 2025! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Hallberg. Fackliga företrädare är Niclas Wadströmer (Saco-S) och Anette Frid (OFR/S – ST) Samtliga nås på 08-555 030 00. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Inför säkerhetsprövning efterfrågas vidimerade kopior på de utbildningar och tjänstgöringsintyg som är relevanta för tjänsten. FOI är en myndighet varmed inlämnade ansökningshandlingar blir allmän handling som på begäran kan lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Erbjudanden från rekryteringsföretag undanbedes.

4 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Montör - Norrköping
Byanode Group AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

I mitten av augusti kommer vi att utföra ett viktigt samhällsuppdrag i Norrköping. Vi behöver nu rekrytera flera montörer med teamkänsla. Så passa på att söka redan nu! Chans till fortsatt arbete inom organisationen finns efter avslutat projekt i Norrköping. OM JOBBET Arbetet består av att montera avfallskärl samt montering av elboxar. Som montör kommer du att arbeta i ett team där ni under en arbetsdag arbetar med varierande monteringsmoment. Momenten är ibland tunga och sker i ett högt tempo, därför en god fysik en förutsättning för att klara av arbetet. Arbetsdagarna går snabbt och du kommer att arbeta tillsammans med ett glatt och härligt gäng. ARBETSPERIOD Uppdraget är heltid med beräknad start den 11augusti och beräknas pågå till 19 september. Arbetstiderna är måndag 8-18, tisdag - torsdag 7-18. Arbetsplatsen ligger i Norrköping. OM DIG Vi söker dig som är en positiv lagspelare med teamkänsla. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är strukturerad och noggrann och mån om att du utför arbetet på rätt sätt. Det är naturligt för dig att ta initiativ och du arbetar gärna mot uppsatta mål och tydliga deadlines. KRAV • Du måste ha fyllt 18 år • Utpräglad lagspelare • God fysik • B-körkort och tillgång till bil • Bra svenska MERITERANDE • Erfarenhet av liknande arbete • Truckkort samt truckkörning i minst 3 månader ANSÖKAN Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Skicka in din ansökan med cv och personligt brev snarast då vi rekryterar löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila till [email protected]. Välkommen med din ansökan! OM OSS Byanode Group AB är en snabbväxande kontraktstillverkare som levererar förstklassig montering och tillverkning till kunder som vill effektivisera sin produktion. Bolaget har ett 20-tal anställda och grundades 2024 med huvudkontor i Huskvarna.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Farmaceut Till Apotek Hjärtat, Galleria Mirum Hagebygatan Plan 2,Norrköping

Farmaceut Till Apotek Hjärtat Galleria Mirum Plan 2,Norrköping Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Vi söker en engagerad farmaceut som vill bli en del av vårt härliga team på Apotek Hjärtat Hagebygatan. Idag är vi fem fantastiska medarbetare, och vi är stolta över den höga servicenivån och professionella rådgivningen vi erbjuder våra kunder varje dag. Vår vision är att bidra till en bättre hälsa i samhället, och vi söker nu dig som delar den passionen och vill vara med på vår resa framåt. Våra kunder är till stor del stamkunder från närområdet, vilket skapar långsiktiga och meningsfulla kundrelationer. Apoteket ligger lättillgängligt, du tar dig smidigt hit både med bil och kollektivtrafik, och för dig som kör finns gratis personalparkering. Du kommer att få arbeta i en mångkulturell miljö med spännande och varierade kundmöten. Öppettider: Vardagar 10–20 Lördagar & söndagar 10–18 Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här! På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Kontaktperson: Samer Jehjah Tel: +46760162348 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Full stack developer - Analytics
Axis Communications AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you an experienced software engineer that enjoy working in a team-based environment? Do you have an interest in software application development using image analysis and machine learning technologies? Our R&D-site in Linköping is looking for a full stack developer to our analytics team. Who is your future team? We are a nice team working with one of Axis analytics products, Smart Search 2. The product is used by operators to search for specific objects in large amounts of video material from surveillance cameras, for example when a crime has been committed. The product includes both pre-classified objects and free text search capabilities. The feature set is fast growing, and we have a lot of exciting challenges ahead to continue developing the product. We believe that a positive and inclusive team culture is essential to achieving our goals. To give an insight into our team culture, we would like to share our team agreement: * We have fun together and celebrate our successes * It's okay to make mistakes, and we learn from them * We encourage asking questions - even the ones you think are silly * We take collective responsibility for our tasks * We test new things and develop together * We share knowledge and information * We respect each other's needs and care about one another * We understand differences in each other's areas of expertise and backgrounds * We challenge each other's opinions in a respectful way * We're receptive and address conflicts early on in an objective manner By following this team agreement, we achieve psychological safety. How we work At Axis in Linköping, we work in small teams where all team members share and collaborate on all the tasks of a software team. To facilitate this, we are believers in methods that encourage that you are never alone when coding or performing other tasks. Some teams work with pair-programming while others choose mob-programming. Quality is important to us. Caring about how to test software in an effective and efficient way is a key part in our work. But above all we care about our customers' experience. Axis' products are high-end products, and the customer must feel that. What you'll do as Full stack developer The responsibilities of the role include * participate as a dedicated team member in everyday teamwork * take an active part in designing the architecture of the product * communicate with stakeholders and other development teams * together with other colleagues drive continuous improvement of our development methodology including test. Who are we looking for/Who are you? We are looking for an experienced, committed developer who wants to work in a cross-functional team in a friendly environment to create solutions that make things easier and better for our end users. We'd love to hear that you have/are * bachelor's or master's degree of a relevant kind * solid experience in software development and bringing software products to the market * an interest covering the whole product cycle meaning everything from product definition, implementing features to finished product * working knowledge of test automation, CI/CD * curious to learn and searching for ways to improve how we work * curious about new technology and bonus points if you are already familiar with TypeScript, React, Node.js, C#, SQL and AWS. What Axis have to offer This job is situated in Linköping, primarily on-site in our office in Ebbepark. We have a great working environment, supporting teamwork and modern ways of working. Beyond offering the prerequisites for growth and innovation, the office also encourages having a lot of fun at work! We enjoy playing table tennis, Mario Kart or why not a board game? During lunch some colleagues play pickleball at Campushallen, whilst others prefer padel. Of course, we have coffee breaks and Axis-fika! Fortunately, we also find time to dig into work and develop outstanding products and solutions that are highly requested by our customers. We work according to methods and principles established in software development in recent years, such as Lean, DevOps and agile variants. This involves constant learning and searching for ways to improve how we work. You can expect, and will be expected to, take part in discussions about architecture, writing the best code and how to ensure the quality of the product. We are looking for more friends to discuss and hang out with, do you want to join us? Axis is a company that realize the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. Ready to Act? Find out more from our recruiting manager Sofia Raismaa at +46 (0)72-245 19 70 or HR-generalist Hannah Skog at +46 (0)76 176 24 94. Application review will start in early August, with the recruitment process to follow.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Controller till Linköpings universitet

Linköpings universitet bedriver världsledande, gränsöverskridande forskning inom bland annat material, IT och hörsel. I samma anda erbjuder LiU ett stort antal innovativa utbildningar, inte minst många professionsutbildningar för till exempel läkare, lärare, civilekonomer och civilingenjörer. LiU blev universitet 1975 och har idag 32 000 studenter och 4 000 medarbetare. Studenterna är bland de mest eftertraktade på arbetsmarknaden och enligt internationella rankningar är LiU bland de främsta i världen. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB Är du controller på jakt efter nästa uppdrag? Vill du bidra med din kunskap på en statlig myndighet? Då har vi en möjlighet till dig! Nu söker vi en controller till Linköpings universitet.   För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi dig som vill arbeta som controller på Linköpings universitet.   Myndigheten är just nu i behov av att förstärka deras ekonomifunktion inom redovisningsområdet med en controller. Du kommer främst att arbeta med budgetprocessen för 2025. I rollen ingår det även att agera stöttande och rådgivande till kollegor och chefer. Du bidrar till funktionens viktiga arbete och fortsatta utveckling. Till denna roll söker vi dig som är driven och ansvarstagande. Du trivs att samarbeta med andra och har ett professionellt förhållningssätt. Krav för tjänsten Gymnasieexamen samt minst tio (10) års erfarenhet av kvalificerat redovisnings-, analys- och uppföljningsarbete Alternativt, högskoleexamen eller likvärdig utbildning samt minst fem (5) års erfarenhet kvalificerat redovisnings-, analys- och uppföljningsarbete Erfarenhet av liknande konsultuppdrag Erfarenhet som ansvarig för budget, prognos, månads- och årsbokslut, samt rapporterat till styrelse och ledning Erfarenhet av processförbättring och processutveckling God förmåga att arbeta i IT-system Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande krav för tjänsten Erfarenhet av ekonomiarbete inom större organisationer. Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på heltid med start omgående och pågår i ca 6-7 månader med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Linköping.   Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-08-21. Du är varmt välkommen!   Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

4 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025