Vi söker nu en ny stjärna till vår avdelning i Nyköping som vill arbeta med hemstädning och kan börja omgående. Vi söker dig som har: -Ett öga för detaljer -Erfarenhet av städbranschen sedan tidigare, viktigast är dock inställningen! -Kan uttrycka sig på svenska Om tjänsten: -75 % fastanställning med möjlighet att jobba extra upp till 100%. -Arbetstider: Mån-fre, dagtid -Lön: enligt kollektivavtal -Arbetsuppgifter: Hemstädning -Start: Omgående Ansökan: Du är varmt välkommen att mejla ditt CV och en kort beskrivning av dig, till [email protected]. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Vårt uppdrag är att, effektivt och samordnat, ge strategisk och operativ styrning och stöd inom de områden som förvaltningen ansvarar för så att kommunorganisationen ges goda förutsättningar att utföra sina uppdrag för att maximera medborgarnyttan. Arbetet utgår utifrån fem ledord; stöd, strategi, styrning, samverkan och samordning. En av våra löneadministratörer ska gå på föräldraledighet och vi söker nu en ny kollega till vårt team. Som löneadministratör tillhör du löneenheten som är en del av kommunledningsförvaltningen. Dina närmsta arbetskamrater är löneadministratörer, lönehandläggare, systemförvaltare, arkivassistent och chef. Du kommer att bli väl omhändertagen av erfarna och positiva medarbetare som idag fokuserar på ständiga förbättringar, smartare arbetssätt och digitalisering. Hos oss är arbetsglädje ett viktigt ledord. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med stimulerande arbetsuppgifter. Som löneadministratör registrerar, granskar och kontrollerar du anställningsuppgifter och löneavvikelser. Du hanterar behörigheter och konteringar i kommunens lönesystem. I rollen ingår att redovisa uppgifter till myndigheter, till exempel förfrågningar från Försäkringskassan. Utifrån din kompetens, erfarenhet och ditt engagemang har du möjlighet att vara delaktig och driva egna utvecklingsaktiviteter inom området. Vidare innefattar arbetet som löneadministratör även att kommunicera internt och externt via telefon, e-post och personliga möten. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med dina nya kollegor planera och styra din egen arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst 1,5 års YH-utbildning inom lönehantering eller motsvarande utbildning. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med administration eller handläggning av löner. Du är en van användare av Office-paketet och har grundläggande kunskaper i Excel. Vi ställer krav på att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift då en del av arbetet är att kommunicera med interna och externa aktörer. För att lyckas i rollen som löneadministratör behöver du ha en god samarbetsförmåga och uppskatta att arbeta med andra människor. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och är delaktig i att sprida din kunskap vidare. Du har en förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt för att hålla uppsatta tidsramar. Är det dig vi beskriver? Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss! ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har körkort och tillgång till egen bil har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]
Vi söker nu en IT-tekniker till vår växande IT-enhet! Har du stort tekniskt intresse och brinner för support? Drömmer du om att kombinera teknik och samhällsnytta? Vill du dessutom jobba med ett erfaret gäng som har roligt på jobbet? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker dig! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid. Din vardag – bidra till vår utveckling med fokus på säkerhet IT-enheten består idag av 44 personer, och planerar för ytterligare utökning. Vi arbetar med såväl administrativa IT-miljöer som med säkerhetsskyddsklassade, där utveckling och engagemang är viktigt för oss. Vi arbetar ständigt med vår kompetensutveckling och vi är måna om att alla tar del av olika utbildningsinsatser. Vi söker nu IT-tekniker som brinner för att hjälpa användare och ser service som en given del i sitt arbete. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innebär både första och andra linjens supportarbete inom vår administrativa IT-miljö via telefon, fjärrstyrning eller på plats. I rollen ingår bland annat installationer av datorer och programvaror, AD-hantering, användarfrågor och felsökning inom PC, applikationer, skrivare, nätverk och mobiltelefoner. Det kommer även innebära ansvar för att beställa hårdvara och tillbehör till PC. Resor förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieutbildning, annan utbildning eller alternativt förvärvad kompetens genom yrkeslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt. Du ska ha arbetslivserfarenhet från IT-supportarbete t.ex. som IT-tekniker eller supporttekniker. Vi vill att du har arbetat med något ärendehanteringssystem och du har erfarenhet av installationer och support av Windowsbaserade klienter samt administration av användare i Microsoft Active Directory. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska. Du har också god administrativ förmåga. Körkort B samt svenskt medborgarskap är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration i Exchange, mobile device management, iOS samt av skrivarrelaterade ärenden. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Som person är du noggrann, serviceinriktad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är även kvalitetsmedveten och har ett eget driv och engagemang i ditt arbete samt arbetar strukturerat och har en god analytisk förmåga. Att aktivt stötta organisationen och bidra till kunskapsöverföring med dina kollegor ser du som en naturlig del i ditt arbete. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med möjlighet till provanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Kati Jansson 010-44 44 344, biträdande IT-chef Mikael Dahlberg 010-44 44 118 eller rekryteringsspecialist Fredrik Dyrvik 010-44 45 647. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker nu en till tre IT-säkerhetstekniker! Vill du vara med och forma framtiden i en växande IT-organisation där säkerhet och innovation går hand i hand? Brinner du för säkerhet? Drömmer du om att kombinera teknik, samhällsnytta och säkerhet? Då kan det här vara din nästa utmaning – vi söker dig! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad för Sveriges trygghet och framtid. Din vardag – bidra till vår utveckling med fokus på säkerhet IT-enheten består idag av ca 40 personer, och planerar för ytterligare utökning under året. Vi arbetar med såväl vanliga IT-miljöer som med säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer, där de senare har en framåtlutad utveckling och engagemang. Under 2022 bildades en egen gruppering för IT-säkerhet för att kunna tillgodose verksamheten med säkerhet, spårbarhet och riktighet i IT-leveranser. Fortifikationsverkets IT-verksamhet är inne i ett utvecklings-och förändringsarbete, vilket innebär en successiv övergång från en traditionell IT-drift och förvaltning till en tjänsteorienterad verksamhetsnära organisation. IT-enheten ska förflytta sig från att ha arbetat intensivt med drift, support och förvaltning till att gå mot samverkan och fokusera mer på värdeskapande initiativ, applikationer och verksamhetsutveckling samt tillgodose höga krav på säkerhet. Rollen som IT-säkerhetstekniker syftar till att skydda myndighetens IT-infrastruktur och informationstillgångar från IT-säkerhetshot genom att implementera, övervaka och underhålla säkerhetssystem, rutiner och processer. Du ska vara intresserad och brinna för IT-säkerhetsfrågor. I rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara: • Övervaka och analysera säkerhetslarm och IT-säkerhetsincidenter inom ramen för myndighetens SOC verksamheten. • Omvärldsbevakning runt IT-säkerhetshot som kan påverka myndigheten. • Implementera och underhålla myndighetens IT-säkerhetslösningar så som brandväggar, antivirusprogram och intrångsdetekteringssystem. • Följa rutiner och processer, samt ständigt arbeta med att förbättra och automatisera dessa. Dokumentera säkerhetsincidenter och åtgärder. • Samarbeta med andra IT-tekniker/specialister för att säkra nätverks- och systeminfrastruktur. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst avslutat en gymnasieutbildning med en inriktning mot IT-säkerhet, IT, nätverk och kommunikation eller som genom arbetslivserfarenhet har fått en motsvarande utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska, god administrativ förmåga. Svenskt medborgarskap är ett krav. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta med SIEM-verktyg, logganalys och incidenthantering samt att ha kunskap om lagar så som personuppgiftslagen, säkerhetsskyddslagen och andra relevanta lagar och förordningar. Har du IT-säkerhetscertifieringar exempelvis CompTIA Security+ eller IT-säkerhets produktcertifieringar exempelvis Cisco CCNP Security Core eller likande är det också meriterande liksom kunskaper och erfarenhet av programmering och scriptspråk Om du har några års arbetslivserfarenhet eller genom LIA, erfarenhet av arbete inom området IT-säkerhet samt erfarenhet av att använda och konfigurera säkerhetsverktyg eller säkerhetsprodukter är det till din fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Som person är du serviceinriktad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är även kvalitetsmedveten och har ett eget driv och engagemang i ditt arbete samt arbetar strukturerat och har en god analytisk förmåga. Att aktivt stötta organisationen och bidra till kunskapsöverföring med dina kollegor ser du som en naturlig del i ditt arbete. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. En del av rekryteringsprocessen kommer att vara en teknisk intervju som testar dina tekniska kunskaper. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev den 3 aug 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande IT-säkerhetschef Mikko Verlinna 010-44 44 202, biträdande it-chef Mikael Dahlberg 010-44 44 118 eller rekryteringsspecialist Fredrik Dyrvik 010-44 45 647. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Brinner du för att arbeta med människor och att ge service? Drivs du av försäljning och att arbeta mot uppsatta mål? Då är det kanske dig vi söker. Som säljare på KICKS är din huvuduppgift att genom personlig och professionell service ge varje besökare en lustfylld köpupplevelse. Dagligen driver du försäljning inom samtliga delar av sortimentet och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att genomföra kampanjer och aktiviteter i enlighet med KICKS koncept. Vi söker dig som: Brinner för försäljning och trivs med att arbeta mot individuella mål Har en genuin servicekänsla och älskar att arbeta med människor Alltid har kunden i fokus och drivs av utmaningen att ge varje besökare personlig service Har stort intresse för våra produkter och viljan att utvecklas till skönhetsexpert Är engagerad, ansvarstagande, ser möjligheter och trivs med att arbeta i team Är du utbildad hudterapeut/makeupartist eller har erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandeln ser vi det som meriterande. Du får möjligheten att arbeta i en organisation med hög energinivå, tillsammans med kollegor med positiv och öppen attityd. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 10 timmar per vecka med tillträde: September 2025 Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Vi kommer att påbörja intervjuer löpande from v 33. Sista ansökningsdag är 4 Augusti 2025 Är du nyfiken på allt spännande som händer hos oss, ta en titt på vår Linkedin-sida här. KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör. KICKS anställer inte minderåriga, skulle du vara under 18 och har intresse av KICKS är du välkommen att söka praktik direkt via Butikschef. KICKS genomför bakgrundskontroll på slutkandidater. På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.
Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med enklare hantverkstjänster hos våra kunder i Eskilstuna. Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter och hjälpa till att skapa trivsamma miljöer. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du kan också få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du i stället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och vill ta dig an olika projekt hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Nu söker vi sig som kan danska och är en riktig fena på kundservice! Detta är ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna där vi nu söker en serviceinriktad problemlösare som hjälper till att skapa den bästa kundupplevelsen som bara är möjlig. En riktig nyckelroll där du får göra skillnad! Om tjänsten Du kommer att vara en del av detta fantastiska team som arbetar med kundservice mot olika länder och språk. Ditt arbete kommer då innefatta: Besvara kundfrågor via telefon, e-post, chatt samt sociala medier Hantera klagomål och reklamationer Bistå med hjälp om produkter, tjänster och processer Lösa kundproblem snabbt och effektivt Ta vidare komplicerade ärenden till rätt avdelning Samla in värdefull feedback och följa upp kundärenden Aktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete Administrativa uppgifter som exempelvis dokumentera kundkontaker i CRM-system, uppdatera kundinformation och rapporter. Denna tjänst kommer omfatta ett arbete på 50%. Vem är du? Vi tror att du först och främst är kan hantera det danska språket i tal och skrift, och för denna del även det svenska språket då detta är centralt inom koncernen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande kundtjänstrelaterat arbete sedan tidigare och kan hantera kundfeedback och förbättringsarbete. Du är en lösningsorienterad, ansvarstagande, flexibel person som kan ta snabba och genomtänkta beslut under stunder av högt tempo. Meriterande om du även har erfarenhet av system som Salesforce, Dixa eller liknande. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet/utbildning av kundservicearbete, kommunikation eller feedbackhantering Erfarenhet av system så som Salesforce, Dixa eller liknande, detta är dock enbart meriterande. Behärskar danska språket i såväl tal som skrift Vi kommer löpande gå igenom alla ansökningar - så ansök redan idag!
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent åt en social och livsglad kvinna med MS-diagnos. Kunden älskar att vara ute på promenader, fika på mysiga caféer, gå på restaurangbesök och lyssna på musik. Vi söker kvinnliga assistenter som tycker om att vara ett socialt stöd i vardagen och bidra till en meningsfull tillvaro. Vi ser gärna att du: Har erfarenhet av vård- eller omsorgsarbete Kan köra elrullstol Vet hur man hanterar en golvlyft Du är trygg, lyhörd och har ett gott humör. Arbetet kräver både empati och engagemang – men du får också mycket tillbaka. Tjänsten avser både hel- och deltidsarbete, med arbetspass förlagda till dag- och kvällstid. Låter det här som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan! Vilka är vi Omsorg och Behandling Assistans är ett företag med hög vårdkunskap där alla i ledande befattningar är vårdutbildade och vi är aktiva i hela Sverige. Vi bedriver även vårdbemanning och företagsutbildningar. Vi arbetar ständigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen, assistansen och tryggheten. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vi erbjuder våra anställda Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Försäkringar och pensionsavsättning Spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor.
Verksamheten samhällsplanering och infrastruktur, Nyköping Om oss Region Sörmland ska säkerställa att Sörmlands invånare har tillgång till en jämlik hälso- och sjukvård och tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik, ett rikt kulturutbud och en god miljö. Regionen har också regeringens uppdrag att driva det regionala utvecklingsarbetet och samordna utvecklingsinsatser inom områden som samhällsplanering, infrastruktur, näringsliv, besöksnäring och kompetensförsörjning. Verksamheten Samhällsplanering och Infrastruktur ansvarar för den regionala transportinfrastrukturplaneringen och regional samhällsplanering. Därutöver arbetar vi med hållbara transporter och resor, energiomställning och klimatfrågor samt digital infrastruktur i länet. Dina arbetsuppgifter Vi söker en strateg (vikariat) med inriktning mot tvärsnittet mellan regional samhällsplanering och transportinfrastrukturplanering. Du ska agera som gränssnitt mellan de två inriktningarna och ska med din goda erfarenhet agera vägledande och styrande för att ge systemperspektivet på helheten av områdena. Ditt ansvar blir att : • att ha det tvärdisciplinära perspektivet på transportsystemets utveckling tillsammans med samhällsplanering. • att driva olika projekt och uppdrag inom området. • att driva och utveckla transportsystemet i och omkring Sörmland, vilket innebär att arbeta med infrastruktur och transportfrågor, regional utveckling och transportpolitik. • driva regionens arbete med regional samhällsplanering. Det innebär fortsatt utveckling av vårt arbete med det geografiska perspektivet på regional utveckling i form av Strukturbild Sörmland men även bidra i storregionala, regionala och kommunala processer med platsen och fysisk planering i fokus. • i dialog med kommunerna utveckla underlag till översiktlig planering liksom att i olika utvecklingsprojekt, till exempel vid våra sjukhus, bidra med samhällsplaneringsperspektivet. • leda och delta i dialoger och samarbeten med myndigheter, regioner, kommuner och näringsliv, samt förhålla sig till och vara ett stöd för det storregionala och nationella arbetet inom sakområdet. • nära samarbeta internt med andra kompetenser inom Region Sörmland. Arbetet innebär att leda arbetsgrupper, initiera eller driva projekt, ta fram väl genomarbetade förslag, presentera och redogöra för komplexa frågor för olika målgrupper och driva på utvecklingen inom området. Det innebär också att du måste kunna hantera förändringar och osäkerheter i stegen mot målet. Hållbarhetsperspektiven är en viktig utgångspunkt i hela vårt arbete. Vi hjälps åt på ett gränsöverskridande sätt och tar vara på varandras kunskaper i ett prestigelöst arbetsklimat, vilket innebär att du kommer att arbeta brett med verksamhetsområdets frågor för det samlade målet i vår regionala utvecklingsstrategi. Din kompetens Du har: • högskole-/universitetsutbildning, antingen är du civilingenjör, högskoleingenjör inom samhällsbyggnadsområdet eller har en kandidat- eller mastersexamen inom samhällsbyggnadsområdet. • flera års erfarenhet från sakområdet samt lång erfarenhet av att driva projekt. Du vill bidra till en hållbar samhällsutveckling, är nyfiken, har en god helhetssyn och ser utvecklingsmöjligheter och synergieffekter som du kan förmedla och förankra hos andra. Du har förståelse för de ansvar, roller och perspektiv som relaterar till det regionala utvecklingsuppdraget. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att bygga relationer. Som strateg behöver du självständigt kunna planera och prioritera samt vara bekväm med att ta initiativ och få saker att hända som ger avtryck i vardagen. Som person är du flexibel och har förmågan att driva och delta i uppdrag och projekt, leda processer för att lösa identifierade utmaningar och/eller uppsatta mål. Du är pedagogisk och kan beskriva komplexa frågor och samband på ett begripligt sätt. Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift, har förmåga att anpassa din kommunikation efter olika målgrupper och är bekväm med att hålla presentationer. För att trivas i rollen är du engagerad, kommunikativ och kreativ. Du har integritet, är tydlig och har ett strukturerat arbetssätt. Du är bra på att lösa de problem du ställs inför samt att ta egna initiativ och att arbeta självgående. Som person har du ett stort engagemang och förmågan att driva och delta i projekt, samt processleda, mot gemensamt uppsatta mål. Det kan vara premierande om du har erfarenhet av strategiskt arbete i en politiskt styrd verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Vikariatsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef Christian Udin, 079-061 02 11. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på hållbar regional utveckling! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-17. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer