Enhetschef Social hållbarhet
Eskilstuna kommun
Planerare och utredare m.fl.

Har du erfarenhet av att arbeta strategiskt med social hållbarhet och är redo för nästa steg? Nu har du chansen att leda vår nybildade Enhet för social hållbarhet – en spännande roll där du får vara med och forma framtidens hållbarhetsarbete i Eskilstuna. Enheten är en del av ledningsstaben på Kommunledningskontoret och har ett viktigt uppdrag att samordna och driva frågor som rör integration, jämställdhet och jämlikhet utifrån kommunens strategiska inriktning. Utifrån de sociala hållbarhetsperspektiven ska enheten vägleda och stödja kommunkoncernen i att utveckla sina verksamheter, med fokus på de människor som lever och verkar i Eskilstuna. Du hittar oss i Eskilstunas vackra stadshus, bara ett stenkast från resecentrum. Vi jobbar flexibelt och det finns möjlighet till distansarbete. ARBETSUPPGIFTER Social hållbarhet är ett av Eskilstuna kommuns prioriterade områden. Som enhetschef ansvarar du för att driva, utveckla och följa upp din verksamhet. Förutom verksamhetsansvar har du ansvar för ekonomi och personal. Du har fem kompetenta medarbetare att leda och skapa förutsättningar för i deras arbete. Ditt uppdrag är att säkerställa att kommunkoncernen får relevant vägledning och stöd så att de sociala hållbarhetsperspektiven bidrar till en hållbar samhällsutveckling i kommunen. Därför är öppenheten för dialog och att samverka otroligt viktigt. Du ingår och arbetar i olika koncerngemensamma grupper och samverkar även med externa parter.  Ditt uppdrag är strategiskt. Du styr, leder, samordnar och följer upp resultat gällande sociala hållbarhetsfrågor inom hela kommunkoncernen. Du och din enhet tar fram vägledning bland annat i form av styrdokument, och stödjer exempelvis genom utveckling av metoder och kompetensutveckling. KVALIFIKATIONER Med din erfarenhet av att redan jobba på en strategisk nivå med sociala hållbarhetsfrågor är du van vid att samverka med parter med olika bakgrund och erfarenheter. Du kan därför lyfta fram olika perspektiv på komplexa frågor på ett pedagogiskt sätt, både skriftligt och muntligt. Som person är du lugn, trygg och stabil. Sedan tidigare har du jobbat i en politiskt styrd organisation, kanske till och med nära politiken. Arbetet är strategiskt och du behöver kunna lyfta blicken och att vara uthållig och förstå vilka insatser som ger mest resultat. I dina tidigare roller har du för vana att leda andra, kanske som chef eller teamledare. Nu ansvarar du för en ny enhet med både nya och erfarna medarbetare. Du har ett stort engagemang för sociala hållbarhetsfrågor men också en förmåga att prioritera och avgränsa för att nå framgång. Vi vill att du har en akademisk examen.  Lockas du av utmaningen att få arbeta strategiskt med ett viktigt samhällsuppdrag där du får vara med och skapa värde för alla kommunens invånare? Då kan detta vara en tjänst för dig! Välkommen med din ansökan! Intervjuer är planerade att genomföras förmiddag tisdag 29 juli och eftermiddag torsdag 31 juli.  Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv upplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev ÖVRIGT Kommunledningskontoret har det koncerngemensamma ansvaret och har som uppdrag att stödja kommunstyrelsen i arbetet att utveckla Eskilstuna kommun. Det gör vi genom att leda, styra och stödja förvaltningar och bolag genom dialog, samverkan och delaktighet. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

17 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Biomedicinsk analytiker, Klinisk kemi
Unilabs AB
Biomedicinska analytiker m.fl.

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Till vår verksamhet för laboratoriemedicin på Nyköpings Lasarett söker vi nu dig som vill bli vår nya BMA och kollega. I vårt lab för klinisk kemi består arbetsuppgifterna i huvudsak av att analysera prover och leverera korrekta svar i rätt tid, samt vara delaktig i förbättringsarbeten och på så vis påverka både arbetssätt och processer. Som biomedicinsk analytiker hos oss kommer du arbeta självständigt och ta egna beslut samtidigt som du arbetar i ett lag. I arbetet som Biomedicinsk analytiker på kemi ingår du i en grupp som tillsammans hanterar våra analysinstrument för t.ex allmänkemi, immunologi, koagulation, hematologiska och blodgruppsserologiska analyser. Samtidigt är arbetet självständigt och du tar egna beslut gällande de instrument du ansvarar för samt utför bedömning och tekniskt godkännande av analyssvar. På Unilabs bedrivs den dagliga verksamheten med korta beslutsvägar och stor laganda. Utmärkande drag i verksamheten är en tydlig ambition att alltid ha patienten i fokus och genomföra arbetet med en flexibel, målinriktad och prestigelös inställning. Som Biomedicinsk analytiker på Klinisk kemi och Transfusionsmedicin blir du en viktig medarbetare i vårt team på Unilabs i Nyköping! I arbetet ingår tjänstgöring dag, kväll, helg och natt. VEM Till den här tjänsten söker vi dig som: - Är utbildad legitimerad biomedicinsk analytiker. - Behärskar svenska i tal och skift. - Kan arbeta både dag, kväll, helg. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom klinisk kemi och transfusionsmedicin. Tjänsten passar dig som har en stark personlig drivkraft, ett öppet sinne och med förmåga att hitta nya lösningar. Vi tror även att du är kommunikativ, har en hög servicekänsla samt lyhörd inför medarbetare, patienter och kundernas behov. Kvalitets- och patientsäkerhetsarbete är en självklarhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse där kvälls-, och helgtjänstgöring ingår. Nattjänstgöring kan förekomma. Vi tillämpar provanställning. Under semesterperioden kan det dröja något innan du hör ifrån oss, vi återkommer till dig så snart vi kan. Vi tänker att startdag för tjänsten blir så snart som möjligt efter sommaren. VAR Tjänsten är placerad på Nyköpings lasarett i helt nya fina lokaler. På klinisk kemi och transfusionsmedicin i Nyköping är vi idag är ca 24 glada och engagerade medarbetare och en del i Laboratoriemedicin Region Sörmland. Teamet på Unilabs i Nyköping består av biomedicinska analytiker, undersköterskor och sjuksköterskor. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 december 2025
Är du en driven ledare med passion för försäljning? Bli vår nya Teamleader!
QS Performance AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Vill du leda ett säljteam, bygga något från grunden och vara en nyckelspelare i vår expansion? Vi söker en självgående och driven teamleader som vill ta sitt nästa steg inom fältförsäljning. Vad vi erbjuder: ✅ Provisionsbaserad lön – Du tjänar både på din egen försäljning och får en kickback på teamets prestation. ✅ Garantilön - Du har en grund på din försäljning ✅ Milersättning – Vi ser till att du inte går back på resor. ✅ Stöd i rekrytering – Vi hjälper dig att bygga ditt team. ✅ Dagliga möten med säljchef – Du får stöd, coaching och strategier för att driva teamet framåt. Vem vi söker: ✔ Erfarenhet av fältförsäljning – Du vet vad som krävs för att lyckas. ✔ Körkort ✔ Ledaregenskaper & driv – Du är redo att ta ansvar och bygga något stort! Meriterande: Egen bil Låter det som något för dig? Ansök nu och bli en del av vår tillväxtresa!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kickstarta din säljkarriär – Är du vårt nästa stjärnskott?
QS Performance AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Är du en driven och engagerad person som vill göra skillnad och samtidigt utveckla din karriär inom försäljning? Vi söker just nu Brand Ambassadors till vårt fundraising-team där du får möjlighet att representera välkända och starka varumärken med ett tydligt syfte – att göra världen bättre! Vi erbjuder dig ett spännande arbete inom field marketing, fältförsäljning och fundraising med stora möjligheter till personlig utveckling och karriärsutveckling. Hos oss sätter du själv gränserna för din framgång med vår attraktiva lönemodell som består av fast hög provision och generösa bonusar. Vad vi erbjuder dig: En social och dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och regelbundna aktiviteter Individanpassad utbildning och personlig coaching från våra erfarna ledare Möjlighet att vinna spännande priser såsom resor, Apple-produkter och mycket annat Konkurrenskraftig ersättning med hög potential för provision och bonus Möjligheten att snabbt avancera och växa inom företaget Vi söker dig som: Är engagerad och utåtriktad med en stark vilja att påverka Har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer Är målmedveten och drivs av personlig utveckling Talar flytande svenska Meriterande: Kökort Anställningsform: Heltid, måndag till fredag Lön: provision + dagligbonus (10 000–50 000 kr/mån) Redo att göra skillnad och utvecklas med oss? Ansök redan idag!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Truckförare

Om företaget Nu söker vi på Ikett Personalpartner en erfaren truckförare till ett uppdrag hos en av våra kunder i Strängnäs! I den här rollen kommer du främst att arbeta med truckkörning där dina arbetsuppgifter består av att stapla och transportera gods från produktionsbandet ut till gården. Du kommer att köra en större motviktstruck med en kapacitet på upp till 15 ton, vilket ställer höga krav på noggrannhet, säkerhetstänk och vana vid tyngre materialhantering. Det är meriterande om du även har hjullastarkort eller tidigare erfarenhet av att köra hjullastare. Du bör även ha tidigare erfarenhet av arbete inom in- och utlastning samt godsmottagning. Arbetstider: Dagtid Anställningsform: Uppdraget inleds som en konsultanställning i sex månader med mycket goda möjligheter till övergång till en fast anställning hos kundföretaget. För den eller de kandidater som går vidare till anställning kommer en läkarundersökning och drogtest att genomföras som en del av slutprocessen. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av truckkörning, gärna av större truckar, och som trivs med att arbeta i en industriell miljö. Truckkort är ett krav. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.

17 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Vingåkers kommun söker kvinnlig personlig assistent
Vingåkers kommun
Personliga assistenter

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Vingåkers funktionshinderomsorg är organisatorisk placerad under socialförvaltningen. Här arbetar drivna och engagerade medarbetare med att skapa en meningsfull vardag för våra brukare. Funktionshinderomsorgen består av daglig verksamhet, gruppbostäder, socialpsykiatri, personlig assistans och barnverksamhet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en trygg och ansvarsfull kvinnlig personlig assistent som vill göra skillnad för en person i den enskildes vardag. Du kommer ingå i en personalgrupp på 6 personer. Det är dubbel bemanning vissa timmar, enskilt arbete förekommer. Du behöver vara trygg i din roll som personlig assistent och kan planera en vardag tillsammans med den assistansberättigade. Du kommer vara anställd inom personlig assistans där du arbetar enligt lagt schema med oregelbundna arbetstider, dag, kväll, vaken natt enligt bilaga J och med varannan helg. "Jag är en kvinna i 40 års åldern. Mina intressen är musik, foto, djur och natur så min assistent måste tåla pälsdjur. Jag bor på en mindre ort ca. 1 mil utanför Vingåker. Mitt boende är en lägenhet på 2 rok med egen uteplats. Jag äger en egen individanpassad bil, så körkort är ett plus då jag uppskattar att kunna åka ut på utflykter för att kunna sätta guldkant på min tillvaro. Du kommer arbeta för att ge mig ett individanpassat stöd i vardagssituationer men även i andra sociala sammanhang. Jag är rörelsehindrad och mitt stöd-och omvårdnadsbehov är omfattande. Jag kommunicerar genom olika hjälpmedel och du som assistent behöver vara lyhörd och fokuserad. Ser fram emot att träffa dig för att skapa ett bra team där vi samarbetar i min vardag." I vårt gemensamma arbete inom kommunen utgår vi från vår värdegrund med våra ledord. Våga, Ansvar, Respekt och Stolt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad inom vård-och omsorg, barn- och fritids eller stödassistent eller motsvarande inom funktionshinderomsorgen och som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård/omsorg/LSS. Som person är du ordningsam, strukturerad och ditt arbete präglas av ödmjukhet och respekt. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan därför komma att tillsätta innan sista ansökningsdag. Längre ansökningstid pga semestertider, därför kan återkoppling även ske efter att ansökningstiden har gått ut. Tjänsten kan komma att inledas med en provanställning på 6 månader. B-körkort är ett krav. Viktig information till dig som söker till oss inom Vård och omsorg: Vi ställer krav på registerutdrag från belastningsregistret omgående vid anställning, förbered därför detta tidigt och uppvisa på intervju. Om du beställer ett fysiskt utdrag kan det ta upp till två veckor att få hem det. Det går även bra att beställa ett digitalt belastningsregister. Observera att du ska beställa belastningsregistret som heter "Arbete med barn med funktionsnedsättning (LSS)", även om du kommer arbeta med vuxna individer. För att vara aktuell för tjänst inom Vård och omsorg i Vingåkers kommun krävs godkänd nivå i svenska språket. Därför tillämpar vi språktest i denna rekrytering. ÖVRIGT Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sjuksköterska som vill arbeta med ätstörningar!
REGION SÖRMLAND
Psykiatrisjuksköterskor

Barn- och ungdomspsykiatriska intensivmottagningen (BIM), Eskilstuna Vill du arbeta med barn och unga i ett varierande och teambaserat sammanhang? Är du intresserad av att jobba med intensiva insatser för barn och ungdomar med ätstörningar och annan komplex psykiatrisk problematik? Tycker du det låter spännande att arbeta med akut- och jouransvar? Sök en unik sjukskötersketjänst där du får använda och utveckla dina färdigheter i avancerat behandlings- och bedömningsarbete. Var med och utveckla ett tvärprofessionellt team och nya arbetssätt! Om oss Barn- och ungdomspsykiatriska intensivmottagningen (BIM) möter barn 0-17 år med svår psykiatrisk problematik och ofta komplex livssituation. BIM Eskilstuna ansvarar för norra länsdelens barnpsykiatriska akutuppdrag under kontorstid. Vi erbjuder även planerade behandlingsinsatser till patienter som har behov av tätare kontakt eller snabbare insats än vad ordinarie BUP-mottagning kan erbjuda. Som sjuksköterska på BIM ingår du i ett multiprofessionellt team som skräddarsyr insatser utifrån patientens behov och teamets olika kompetenser. Vi strävar efter att öka tillgängligheten och ge jämlik, effektiv och patientfokuserad vård. Vi kommer att bli ett team på åtta medarbetare i olika professioner och vill anpassa och utveckla våra behandlings- och samverkans insatser ytterligare för att möta patienters och familjers behov. Idagsläget har vi ett stort behov av att bygga upp en bättre ätstörningsvård där vi söker dig som vill vara med och skapa ett nytt team som blir specialister inom ätstörningar. Fördelar med jobbet • Meningsfullt arbete: Du får möjlighet att göra en verklig skillnad i livet för barn och ungdomar med komplexa psykiatriska problem. • Professionell utveckling: Använd och utveckla dina professionsspecifika färdigheter i ett avancerat behandlings- och bedömningsarbete. • Stödjande arbetsmiljö: Arbeta i ett multiprofessionellt team där samarbete och gemensamma mål står i fokus. • Flexibilitet: Möjlighet att arbeta mobilt och anpassa insatser efter patientens och familjens behov. • Variation: Kombinera bedömningar och planerad behandling, både på mottagningen och i patientens hem samt visst jourarbete kan förekomma dagitd. • Personlig utveckling: Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och du får möjlighet att bidra med din unika kompetens. • Humor och gemenskap: Vi värdesätter värme, humor och glada skratt i vårt team. Dina arbetsuppgifter • Bidra med bedömningar och somatiska kontroller vid planering av teamets arbete. • Planerad behandling och jourarbete dagtid. • Insatser kan ske i patientens hem eller på annan plats utanför mottagningen. • Samverka med socialtjänst och andra vårdgrannar för att urskilja, förklara och ansvara för barnpsykiatrins del av helheten. Din kompetens • Legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning i psykiatri. • Säker i din yrkesroll och förstår din del i ett multiprofessionellt team. • Trivs med ett flexibelt arbetssätt och teamarbete. • Bekväm med att arbeta utifrån KBT med hela familjen eller ett systemiskt förhållningssätt. • Erfarenhet av arbete inom psykiatri eller barnpsykiatri samt körkort B är meriterande. • Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Veronica Kurzbaum Dahlberg, 072-147 13 91. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på barn- och ungdomspsykiatriska intensivmottagningen! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-06-30. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

16 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kinnarps Nyköping söker duktig säljare
Thread AB
Butikssäljare, fackhandel

Bli en nyckelspelare för framtidens hållbara arbetsmiljöer – Kinnarps Nyköping söker Säljare Vill du vara med och förändra en hel bransch? Marknaden skriker efter hållbara lösningar – och vi på Kinnarps tar ledningen. Nu söker vi dig som vill kombinera affärer med värderingar – och jobba med ett av marknadens mest respekterade erbjudanden. Hos oss får du chansen att göra verklig skillnad – för människor, organisationer och miljö. Om oss – Kinnarps i NyköpingKontorsfackhandlarna i Nyköping AB är ett privatägt bolag som verkar under det starka Kinnarps-varumärket. Vi täcker Nyköping, Oxelösund, Trosa och Gnesta – en expansiv region där efterfrågan på hållbara, genomtänkta arbetsmiljöer växer snabbt. På Gumsbacken i Nyköping har vi ett modernt showroom som vi delar med Gibon Nyköping. Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar för kontor, utbildning och vård. Sedan 1942 har vi kombinerat kvalitet, ergonomi och design med ett genuint miljötänk. All tillverkning sker i Sverige och vi verkar i över 40 länder. Vad erbjuder rollen?Det här är en säljroll med stor variation och mycket frihet. Du är med och driver vår affär lokalt, från första kundkontakt till färdig leverans. Du rapporterar till vår lokala VD och arbetar nära såväl kollegor som projektledare, inredare och leverantörer. Rollen innebär att: Du proaktivt säljer värdeskapande helhetslösningar inom arbetsplatsdesign – från ergonomiska kontorsmiljöer till skolor och omsorgsmiljöer. Du identifierar behov, håller presentationer, tar fram lösningsförslag tillsammans med våra inredare och följer affären hela vägen i mål. Du bearbetar både befintliga och nya kunder, framför allt beslutsfattare inom offentlig och privat sektor. Du bidrar till att våra kunder skapar hållbara och inspirerande miljöer där människor trivs och presterar. Du arbetar i ett team med högt i tak, prestigelös kultur och en inkluderande anda. Vi erbjuder: Ett starkt och hållbart varumärke i ryggen. Ett erfaret, värderingsstyrt team i Nyköping. Möjlighet att kombinera affärer med kreativitet, samhällsnytta och långsiktiga relationer. Friskvårdsbidrag erbjuds efter avslutad provanställning. En sund balans mellan arbete och privatliv. Vem är du? Du är driven och affärsmässig – men också nyfiken, relationsskapande och passionerad kring hur människor arbetar och mår. Du kanske inte har sålt inredning tidigare, men du har ett öga för färg, form och funktion. Du kanske: Gillar smart design och inspireras av arkitektur och ergonomi. Följer trender inom kontor, hemarbete eller arbetsmiljö. Du känner troligen igen dig i detta: Du har erfarenhet av försäljning, gärna B2B, och trivs med att jobba långsiktigt med dina kunder. Du är strukturerad och målinriktad – du planerar, följer upp och är uthållig. Du är kommunikativ och trygg i att presentera idéer och lösningar i personliga möten, exempelvis i vårt showroom eller runt ett fikabord. Du är lösningsorienterad och har förmågan att förstå kundens behov – ofta innan de själva gör det. Meriterande: Erfarenhet av försäljning till offentlig sektor eller projektbaserad försäljning. Vana att jobba i CRM-system. Intresse för eller erfarenhet av inredningsprogram eller designverktyg. Du har: Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort. Varför välja Kinnarps? Till skillnad från många andra aktörer säljer vi inte bara möbler – vi skapar helhetslösningar som ger långsiktigt värde för våra kunder. Våra kunder ska uppleva ett ökat värde i sin verksamhet när de samarbetar med oss. Vår kunskap guidar dem till hållbara inköp och inkluderar ergonomi, ekonomi, arbetsmiljö och miljö. Vi är certifierade enligt ISO 9001 och 14001, vilket innebär att vi arbetar systematiskt med förbättringar – både internt och för våra kunder. Med svensk produktion, ett starkt hållbarhetsfokus och ett gediget helhetstänk hjälper vi våra kunder att bygga smarta, vackra och funktionella arbetsmiljöer. Du får jobba med något som betyder något – och du får växa tillsammans med oss. Ingen dag är den andra lik. Placeringsort:Nyköping, med kundmöten i närområdet. Körkort krävs. Anställningsform och förmåner: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetstid: Kontorstider, med viss flexibilitet Kollektivavtal: Ja Friskvårdsbidrag: Ja (efter provanställning) Vill du skapa framtidens arbetsmiljöer tillsammans med oss? Välkommen att höra av dig – vi intervjuvar löpande och ser fram emot att lära känna dig! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Vi söker systemförvaltare i ledningsstödet på Vingåkers socialförvaltning
Vingåkers kommun
Systemförvaltare m.fl.

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Socialförvaltningen i Vingåkers kommun ansvarar för hela socialtjänstområdet och omfattar individ- och familjeomsorg, funktionshinderomsorg och äldreomsorg. Till socialförvaltningens ledningsstab söker vi nu en person som vill arbeta som systemförvaltare. Staben består idag av ledningsstöd, medicinskt ansvarig sjuksköterska och processledare. Vi är en liten grupp på fyra medarbetare i kommunens största förvaltning, och med tätt samarbete och stort engagemang arbetar vi för medborgarnas bästa. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och forma framtidens välfärd i en kommun som vågar tänka nytt? Som systemförvaltare i ledningsstödet på Vingåkers socialförvaltning får du en nyckelroll i vår digitala och kvalitativa utveckling både lokalt och i samverkan med regionen och andra kommuner i Sörmland. I Vingåker går utvecklingen snabbt. Vi har korta beslutsvägar, ett öppet klimat och ett gott samarbete mellan verksamheter, politisk ledning, IT och externa aktörer. Det pågår flera spännande och omskrivna satsningar, inte minst inom landsbygdsutveckling och digitalisering. Även nationellt sker en snabb förändring inom välfärdsteknik och digitala arbetssätt här får du möjlighet att både följa och påverka den utvecklingen. Som en del av socialförvaltningens ledningsstöd, direkt under socialchefen, blir du en viktig kugge i både det operativa och strategiska arbetet. Exempel på arbetsuppgifter: • Systemförvaltning för befintliga och kommande verksamhetssystem • Kvalitetsarbete, inklusive hantering av avvikelser, rutiner, uppföljningar och kontroller • Driva och delta i utvecklingsprojekt, med särskilt fokus på införande av ny teknik och samspelet mellan teknik, medborgare och personal • Fungera som en länk mellan verksamheten och kommunens IT-avdelning, även mellan organisationen och systemleverantörer. • Stötta förvaltningen i olika uppdrag och projekt både kortare insatser och långsiktiga processer Det här är en roll för dig som vill ha både ansvar och möjlighet att påverka. Du får vara med och säkerställa att våra system och arbetssätt fungerar i praktiken för både medborgare och medarbetare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med digitala system inom vård och omsorg gärna i en roll där du kombinerat teknik, verksamhetsförståelse och utvecklingsarbete. Du har ett starkt intresse för digitalisering inom det sociala området och känner dig trygg i att ta ansvar för systemförvaltning och kvalitetsprocesser. Du har sannolikt en bakgrund som kombinerar kunskap inom IT med erfarenhet från socialförvaltningens områden: äldreomsorg, funktionsstöd, hälso- och sjukvården eller individ- och familjeomsorg. Erfarenhet av att arbeta nära verksamheten och chefer i förändrings- och utvecklingsprojekt är meriterande. Vi ser gärna att du: • Har erfarenhet av att arbeta projektbaserat och trivs med att leda eller samordna processer inom tydliga tidsramar • Är van att arbeta självständigt och samtidigt samarbeta tätt med både interna och externa aktörer • Har en kommunikativ förmåga som gör att du kan förankra nya arbetssätt och driva implementering av teknik i verksamheten • Har förståelse för samspelet mellan teknik, användare och organisation • Gillar att växla mellan operativa uppgifter och strategiska frågor Eftersom en del samverkan sker regionalt behöver du ha B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med provanställning. ÖVRIGT Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

16 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Tandläkare

Nyckelkliniken, Nyköping Vår centrala klinik är modern och kännetecknas av ett gott arbetsklimat och stor arbetsglädje. Hos oss ska både medarbetare och kunder trivas! Kliniken ligger i centrum och det är cirka 10 minuters promenad från tåg- och busstation. På kliniken arbetar 22 kollegor som tillsammans driver och utvecklar kliniken. Verksamheten är strukturerad och vi har ett nära samarbete mellan våra kliniker i södra länsdelen och vår specialisttandvård. Om jobbet: • Du kommer att arbeta med ett brett odontologiskt vårdpanorama med både barn- och vuxentandvård. • Vi arbetar tillsammans med förebyggande och hälsofrämjande tandvård i linje med folktandvårdens mål och verksamhetsidé. Om dig: • Vi söker dig som är legitimerad tandläkare, gärna med god erfarenhet och gärna inom allmäntandvårdens alla odontologiska ämnesområden • Du har lätt för att samarbeta, kommunicera och är en öppen person som gärna delar med dig av dina egna kunskaper. • Vi arbetar flexibelt och med hög kundservice i vår dagliga planering för våra kunders behov och du bör dela den inställningen. • Som person är du positiv även i utmanande situationer och strävar efter att utveckla effektiva lösningar. • Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Vi erbjuder: • Goda förutsättningar för att utvecklas i jobbet. • Introduktion och handledning anpassar vi efter dina önskemål och behov. • Friskvårspeng på 5 000 kr/år • Ett förmånligt kollektivavtal – ex fler semesterdagar efter 40 år, ekonomiskt tillägg vid föräldraledighet och vid sjukdom. • Kollektivavtalade försäkringar ger dig ett bra skydd • Aktiv fritidsförening • Förmånsportal med många fina förmåner • Ett arbete i ett välmående företag som satsar på medarbetarnas utveckling och arbetsmiljö. Hos oss ska alla trivas! • Vår värdegrund med betoning på samarbete, utveckling och professionellt arbetssätt är enkel att omsätta på kliniken Är du en lagspelare som gillar kundservice och god tandvård då kommer du trivas hos oss! Du kan se fram emot en bra introduktion och att du får allt tänkbart stöd i ditt nya arbete. Hos oss finns det en stor möjlighet att få utvecklas i sitt yrke. Nyckel till framgång är ständig kompetenshöjning. Utbildningskrav Utbildningskrav skrivs här. Välkommen med din ansökan, inklusive CV. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden och därför bör du skicka din ansökan så fort som möjligt. Folktandvården Sörmland ansvarar för 157 000 kunder. Vi är störst i länet på tandvård och det är bara hos oss som du kan teckna Frisktandvårdsavtal – tandvård till fast pris. Vi har idag drygt 35 000 kunder som har valt frisktandvårdsavtal hos oss. Vi är ca 500 medarbetare vid 20 kliniker och vi omsätter drygt 500 Mkr. Vår ambition är att bli branschens mest attraktiva arbetsplats med ett öppet och utvecklande arbetsklimat. Vi strävar efter att vara ett hållbart företag för både medarbetare och vårt klimat varje dag. Tillsammans utvecklar vi Folktandvården Sörmland! Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

16 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025