Vi är en liten HVB-verksamhet belägen i en vacker och lugn miljö, med närhet till naturen och stora möjligheter till ett aktivt och meningsfullt vardagsliv för våra ungdomar. Vi arbetar med ungdomar som har psykosociala svårigheter som yttrar sig i socialt nedbrytande beteende och skolproblematik. Vi har plats för 10 unga och är idag ett engagerat team på cirka 14 medarbetare. Vi söker dig som har relevant erfarenhet och utbildning, och som med stort engagemang vill bidra till att stärka unga i en utsatt livssituation. Hos oss får du arbeta i ett nära, stöttande arbetsklimat med stort fokus på samarbete och utveckling. Vi värdesätter mognad, trygghet, tålamod och prestigelöshet — och att du vill arbeta lösningsfokuserat och lågaffektivt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! B-körkort krävs. Socialt arbete med unga innebär att ingen dag är den andra lik. Du kommer att bidra till att skapa en trygg och stabil vardag genom att tillhandahålla struktur, stöttning och omvårdnad utifrån de ungas individuella behov.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Är du kollegan som vill hjälpa oss att hålla Sörmlands hjärta klappande? I Flens kommun får du ett meningsfullt arbete som gör skillnad på riktigt, med utmärkta pendlingsmöjligheter och ett utvecklande arbetsklimat! Överförmyndarnämnden är en kommunal myndighet som har till uppgift att utöva tillsyn över förmyndare, förvaltare och gode män i de samverkande kommunerna; Flen, Gnesta och Vingåker. Från och med i höst finns planer på att överförmyndarkontoret även ska bistå med handläggarstöd i ytterligare en kommun. Överförmyndarkontorets uppdrag är att stödja överförmyndarnämnden i att omsätta mål och strategier, ta fram beslutsunderlag, samt att bedriva tillsyn. Tillsynen ska verka för att den som har ställföreträdare i form av god man, förvaltare eller förmyndare inte drabbas av rättsförluster. Som anställd på överförmyndarkontoret arbetar du nära dina kollegor. Du blir en del av en liten arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, samarbete, flexibilitet och högt ställda krav på rättssäkerhet. I överförmyndarverksamheten får varje medarbetare en unik och viktig roll där möjligheten till personlig och yrkesmässig utveckling är stor. Vi är måna om att ha en överförmyndarverksamhet av god kvalitet och vi är stolta över vår verksamhet och arbetet vi utför. Arbetsuppgifter/Uppdrag Arbetsuppgifter består bl. a. av: • Handläggning, utredning och beslutande av ställföreträdarskap • Inhämta utredning, upprätta yttranden och företräda överförmyndaren i domstol • Granska redovisningshandlingar, arvskifte, fastighetsöverlåtelser m.m • Rekrytering, arvodering och utbildning av gode män och förvaltare • Information och kontakter med allmänhet och ställföreträdare • Övriga administrativa uppgifter och posthantering. För denna tjänst krävs Vi söker dig som har jurist-, ekonom, statsvetare, socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms relevant, alternativt mångårig erfarenhet av överförmyndarverksamhet. Du ska kunna uttrycka dig mycket väl, på svenska, i tal och skrift. Meriterande Meriterande är erfarenhet av familjerätt, överförmyndarverksamhet och myndighetsutövning. Det är en fördel om du har erfarenhet av offentlig rätt och arbete i en politisk styrd organisation. Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, uthållig, nyfiken, självgående, stabil samt har en personlig mognad och god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på flexibilitet, kvalitet och serviceanda. Du har förmåga att prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt även vid tillfällen med högre arbetsbelastning. Du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang, på ett respektfullt sätt och förstår att våra kommunmedborgares väl är vår prioritet. Om du gillar att vara en del av en verksamhet med fokus på ständig utveckling och rättsäkerhet kommer du att passa hos oss. Varmt välkommen med din ansökan! Omfattning/varaktighet och tillträde Heltid. Tillsvidare. Tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Om arbetsplatsen Tjänsten är placerad på överförmyndarkontoret i Flen som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningens myndighetsavdelning. Flens kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientvårdsavgift upp till högkostnadsskydd. Övrigt I Flens kommun är det enkelt att bo, verka och leva. Här finns det bästa av det mesta med ett rikt fritids- och kulturliv och framgångsrika företag vars tjänster och produkter är unika. Vi som bor i hjärtat av Sörmland är stolta över vår fantastiska natur och våra olika orters särprägel. Vår kommun är det självklara alternativet för dem som söker det goda livet med bra boende, goda kommunikationer och ett bra näringslivsklimat. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.flen.se eller i vår digitala broschyr här är det enkelt att bo, leva och verka! Varmt välkommen till Flen! Välkommen med din ansökan senast:18 juli 2025 Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. Fackliga ombud nås via Kontaktcenter: 0157- 43 00 00 OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka in ansökan via vårt system.Vänd dig då till kommunens webbplats www.flen.se eller till Kontaktcenter för instruktioner.
Vi är stolta att berätta att Elajo Säkerhet nu etablerar sig i Nyköping. Med över 60 år i branschen är vi ett av Sveriges ledande säkerhetsföretag och erbjuder helhetslösningar inom brand, inbrottslarm, passersystem, kameraövervakning och mycket mer. Nu gör vi Nyköping tryggare – tillsammans med dig! Vill du vara med från början? Vår satsning i Nyköping innebär att företag, bostadsrättsföreningar och offentlig verksamhet får tillgång till lokal expertis, de senaste tekniska lösningarna och personlig service. Vi ser fram emot att skapa långsiktiga relationer och bidra till ökad säkerhet i hela regionen. Fredrik Höög kommer stå i täten för nyetableringen som avdelningschef. Fredrik har en gedigen erfarenhet i säkerhetsbranschen som utvecklare och projekterare. Med en erfaren och kunnig avdelningschef i täten ser vi nu fram emot att välkomna dig som säkerhetstekniker till teamet! Är du erfaren inom området, eller vill utvecklas tillsammans med oss och arbeta med marknadens modernaste system? Sök redan idag och bli en del av Elajo Säkerhet där vi värdesätter kompetens, laganda och personlig utveckling. Dina arbetsuppgifter Som säkerhetstekniker hos Elajo Säkerhet i Nyköping ansvarar du för installation, konfiguration och driftsättning av olika säkerhetssystem hos företag, offentlig sektor och industrier i regionen. Du säkerställer att system fungerar optimalt för kund och bidrar till ett tryggare och säkrare samhälle. Arbetsuppgifterna omfattar även service och underhåll till våra kunder. Genom vår nyetablering kommer du bli en nyckelspelare för Elajo Säkerhet i Nyköping där du även kommer få ansvar i att bygga kundrelationer, utveckla processer och vara med och forma verksamhetens framtid. Nyckeluppgifter Installation och driftsättning av inbrottslarm, passagesystem, CCTV och brandlarms-lösningar. Felsökning, uppgradering och tekniskt stöd på plats hos kund. Deltagande i projekt och samarbete med projektledare, kollegor och kund. Löpande dokumentation samt kvalitetssäkring av utfört arbete. Bidra med lokalkännedom och vara en nyckelperson i Elajos tillväxt i Nyköping. Kvalifikationer och erfarenhet Gymnasial utbildning inom el/teknik eller motsvarande praktisk erfarenhet. Minst två års dokumenterad yrkeserfarenhet av installation och driftsättning av säkerhetssystem. Kunskap inom något av områdena: inbrott, passage, CCTV och / eller brand. Meriterande erfarenhet av system som SPC, RCO, ASSA ARX, APTUS, AXIS och Hanwaha eller liknande. Meriterande erfarenhet från arbete som elektriker med ECY-certifikat. B-körkort är ett krav. För att bli aktuell för anställning i denna position krävs godkännande vid en kontroll hos Rikspolisstyrelsen. Denna position kan komma att innebära att du genomgår en säkerhetsprövning baserat på gällande föreskrifter kring/av säkerhetsskydd. Personliga egenskaper Du är engagerad, initiativrik och lösningsfokuserad. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt med hög ansvarskänsla. Du trivs med att samarbeta i team, men är också självgående. Du är kommunikativ och bidrar till goda relationer både internt och externt. Du är flexibel och öppen för utveckling och teknikskiften. Vad vi erbjuder dig Egen bil i tjänsten. Flexibel vardag med utvecklingsmöjligheter och varierande projekt. En trivsam, inkluderande arbetsmiljö med stort fokus på laganda och samarbete. Kollektivavtal, personalrabatter, friskvårdsbidrag och stöd genom vår förmånsportal Eljo4U. Trygg och stabil arbetsgivare som värnar om balans mellan yrkesliv och privatliv. Tillgång till samtalsstöd inom hälsa, kris, stress, ekonomi och juridik. En möjlighet att få vara med från början i en ny och spännande nyetablering, med en trygg och stabil organisation i ryggen. Elajos värderingar Vår värdegrund bygger på Engagemang, Utveckling, Öppenhet och Förtroende. Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, där alla ges lika möjligheter och olikheter uppskattas och respekteras. Hos Elajo får du möjlighet att kombinera karriär med balans i livet. Om Elajo Säkerhet Elajo är en av Sveriges ledande teknikleverantörer inom elteknik, installation, säkerhet och energi. Med över 800 medarbetare och verksamhet på 39 orter erbjuder vi innovativa lösningar och arbetar för ett tryggare och mer hållbart samhälle. Nu etablerar vi oss i Nyköping – och söker dig som vill vara med på resan! Ansökan Har vi fångat ditt intresse? Härligt! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2025-07-13. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Fredrik Höög, Avdelningschef Säkerhet Nyköping, på telefon 0155-205 545. Vi ser fram emot din ansökan och att tillsammans göra Nyköping ännu tryggare!
Vill du arbeta med B2B-försäljning och hjälpa företag att nå ut till studenter? Nu har du chansen att bli en del av vårt team och arbeta med två starka annonsplattformar riktade mot Sveriges studenter! Genom våra digitala skärmar på universitet och högskolor når företag studenter direkt i deras dagliga miljö, medan våra tryckta Studieblock ger långvarig och pålitlig synlighet. Som säljare hos oss får du arbeta med en av dessa kanaler och hjälpa företag att stärka sin närvaro bland morgondagens talanger. Om oss StudentDisplay och Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner, som har över 17 års erfarenhet av nischad annonsförsäljning. Vi hjälper företag att kommunicera med Sveriges studenter genom digitala skärmar och tryckta medier. Vår vision är att vara den självklara länken mellan studenter och näringslivet. Om rollen Som Account Manager kommer du att arbeta med uppsökande försäljning och förvalta din egen kundstock över tid. Ditt uppdrag innebär att: Kontakta och etablera relationer med små och medelstora företag som vill synas mot Sveriges studenter. Ansvara för hela säljprocessen, från prospektering och försäljning till uppföljning och långsiktiga samarbeten. Med telefonen som redskap säljer du annonsplatser på en av våra plattformar, antingen på digitala skärmar på universitet och högskolor eller på tryckta Studieblock. Utvecklas kontinuerligt genom coachning och säljutbildning för att maximera din prestation och nå dina mål. Vad vi erbjuder · Attraktiv provisionsmodell – din prestation styr din inkomst. · Gedigen introduktion och kontinuerlig coachning för att du ska lyckas i din roll. · Utvecklingsmöjligheter inom en ständigt växande mediekoncern. · Social och stöttande arbetsmiljö med engagerade kollegor. · Säljtävlingar och incitament som ger extra motivation i vardagen. Vem söker vi? Vi letar efter dig som har: Erfarenhet av B2B-försäljning eller en stark vilja att utvecklas inom sälj. Driv och uthållighet – du ser möjligheter och ger inte upp vid motgångar. Förmåga att bygga och förvalta kundrelationer. Vanan att arbeta självständigt och resultatinriktat. Ett intresse för marknadsföring och kommunikation. Praktisk information Anställningsform: 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Arbetstid: Heltid, måndag-torsdag 08.00–17.00, fredag 07.30–16.30. Lön: Provisionsbaserad lön, med garantimånadslön. Arbetsplats: Eskilstuna eller Norrköping. Tillträde enligt överenskommelse. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningar löpande.
Dellner Dampers har levererat kundanpassade hydrauliska dämpare till världsledande företag med huvudfokus på tågindustrin, men även till världsledande bro-företag, företag inom materialhantering etc. under de senaste 50 åren. Vårt uppdrag är att leverera en optimal lösning till våra kunder på deras samtliga vibrations och energiabsorberande behov. Vi gör det genom att erbjuda en bred produktflora av hydrauliska dämpare samt buffertar och en nyckel i vår framgång är att vår produktutveckling och produktion görs in-house i Sverige och i nära samverkan med våra ledande kunder på en internationell marknad. Vi är 55 anställda och levererar produkter för cirka 120 miljoner kronor årligen till våra kunder som är spridda över världen. Omkring 95 procent går på export till framförallt Europa, Kanada, Asien och USA. Vår produktion och utveckling ligger i Flen och inom en radie av 10 mil finner du Stockholm, Södertälje, Västerås, Katrineholm, Eskilstuna och Nyköping. Företaget ingår i Dellner Couplers AB som bland annat är världsledande på koppel till tågindustrin. Läs mer på www.dellnerdampers.se Rollen Du kommer in i ett team som idag består av fyra konstruktörer, varav en som behöver ersättas för pension. Vi konstruerar produkter utifrån kundernas krav, utvecklar nya koncept och tar fram samtlig utrustning/ verktyg för produktion och montering. Du kommer ha dynamiska arbetsdagar som innehåller allt från konstruktion, granska tekniska lösningar till att se hur dina lösningar fungerar att producera och montera. Du rapporterar till Konstruktionschefen, placeringsort är Flen i Södermanland. Vem är du? I rollen som konstruktör har du många kontaktytor internt på företaget och en del inom moderbolaget, men även mot kunder så du bör trivas att jobba tvärfunktionella team, varför det är viktigt att du är duktig på att skapa relationer och ett bra samarbetsklimat. Du trivs i en teknisk miljö och drivs av att utveckla både processer och produkter du är lösningsorienterade och kan se och förklara tekniska lösningar på våra kunders problem eller önskemål. Det är väldigt viktigt att kunna kommunicera på ett professionellt sätt, både på svenska och på engelska, ytterligare språkkunskaper som tex tyska är positivt. Du kommer att arbeta i en internationell miljö då våra kunder finns över hela världen. Har du erfarenhet av att själv ha jobbat med skärande bearbetning, montering eller svets så kommer det komma väl till sin plats i denna roll. Vi ser positivt på att du har ett genuint tekniskt intresse, är praktiskt lagd, problemlösare och trivs med att arbeta i grupp Vi söker dig som: · har minst 5års erfarenhet av konstruktion med bakgrund från produktion och montering · har stor kunskap inom CAD. Solid Works är meriterande. · har stort tekniskt intresse och gärna kunskap inom mekanik, svetsning och skärande bearbetning. · har en teknisk utbildning motsvarande gymnasium. Högskoleingenjör eller YH är meriterande.
Nu söker vi ytterligare en kollega som motiveras av att överträffa kundens förväntningar samtidigt som du gillar att utmana dig själv. DIN NÄSTA UTMANING Vår bobutik i Eskilstuna består av ett team om nio personer med en kollegial atmosfär där vi fokuserar på att uppnå uppsatta mål samtidigt som vi har kul på jobbet. Vi söker dig som är driven, social, ansvarstagande och teamorienterad. Du är registrerad mäklare, alternativt snart klar med dina studier till att bli registrerad mäklare. Vi tror att du trivs i en kultur som präglas av högt tempo, affärsmässighet, tydliga mål och glädje. Vi erbjuder dig flexibilitet, ett fantastiskt team som ställer upp för varandra och dem bästa verktygen för att du ska kunna fokusera på just det du är bra på - att vara mäklare. KRAVPROFIL Är registrerad mäklare med tillhörande fastighetsmäklarutbildning eller är i slutskedet på utbildningen till fastighetsmäklare VI ERBJUDER Marknadens största kundregister, ett lukrativt område och tyngden av att tillhöra ett etablerat och välkänt varumärke med över 85 års branscherfarenhet samt med stora samarbetspartners Vår framgångsrika försäljningsmetod, kontinuerlig kompetensutveckling och moderna digitala system Stöd från interna resurser, vad gäller ekonomi-, juridik-, marknad-, IT-, försäljning-, HR- och rekryteringsfrågor En stark gemenskap och väletablerad erfarenhet som finns inom kedjan, landet runt Vi ger dig dessutom goda förutsättningar och verktyg för att du ska lyckas som mäklare. Detta genom att vi ligger i framkant vad gäller förändringar för att möta framtidens barriärbrytande mäklartjänst. Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten, är du varmt välkommen att slå en signal eller skicka in din ansökan. OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se. KONTAKT Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta Franchisetagare Hampus Eklund [email protected], Yvonne Eklund på [email protected] eller TA-Partner Sofia Lundberg på [email protected], 076-771 92 32. Naturligtvis behandlar vi din kontakt konfidentiellt. Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram
Om oss Vårdcentralen ligger centralt i Gnesta, ca 2 min promenad från tåg- och busstationen. Vi har funnits sedan oktober 2019 och har idag mer än 3700 listade patienter. Vi är ett flexibelt team som jobbar tajt tillsammans och gör vårt bästa för att både personal och patienter ska trivas. Frösjö Vårdcentral är en privat vårdcentral som har avtal med Hälsoval, Region Sörmland. Våra listade patienter får vård i tid och upplever god relation till alla våra medarbetare. Hos oss tar vi hand om varandra och har kul på jobbet! Dina arbetsuppgifter Som underläkare hos oss kommer du att jobba med blandade arbetsuppgifter. Daglig mottagning med bokade patienter fysiskt eller digitalt. Du kommer att ha en fast handledare och schemalagd handledningstid. Vi riktar oss till dig som vill vidareutveckla dina färdigheter inom läkaryrket, främst till dig som har ett genuint intresse för primärvården. Din kompetens -Läkarexamen inom EU eller -Läkarexamen utanför EU, men som har klarat kunskapsprov för läkare utbildade utanför EU. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och har en god förmåga att jobba både självständigt och i team. Stort vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vid annat modersmål än svenska krävs att du kan uttrycka dig väl både skriftligt och i tal (nivå C1). Vi ser gärna att du som söker talar flera språk än svenska. Det är extra meriterande om det finns tidigare erfarenhet av arbete eller praktik på vårdcentral. Förmåner: Rätt till utbildningspott som gagnar Primärvårdsuppdraget Friskvårdsbidrag, 5000 kr/år Tillträde enligt överenskommelse.
INAB Mekaniska är en väletablerad verkstad i Nyköping med anor från 1998. Vi erbjuder kompletta lösningar inom byggsmide, mekanisk verkstadstillverkning, ritningskonstruktion och projektstyrning. Vi är certifierade enligt ISO 3834 och EN 1090 – och arbetar alltid med kvalitet och kundfokus i varje led. Vi växer och söker därför en kalkylator som kan bidra till att vi håller hög precision i våra anbud och projektplaneringar. Rollen är nyckelfunktion i vårt team och innebär både analys, struktur och affärsförståelse. Rollens ansvarsområdenSom kalkylator på INAB ansvarar du för att: Räkna på inkommande jobb och offerter Göra budgetering och tidsberäkningar (Eventuellt även arbeta med inköp) Arbeta tätt tillsammans med projektledningen Bidra till att vi ger kunderna rätt lösning till rätt pris Krav Du har en teknisk utbildning i grunden – gärna inom industri, bygg, konstruktion eller produktion. Alternativt har du förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har en ingenjörsutbildning, men relevant praktisk erfarenhet kan väga upp för det. Du har god förståelse för ritningar, materialval och hur tillverkningsflöden fungerar i praktiken. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från branscher som smide, mekanisk verkstad eller byggrelaterad produktion. Meriterande: B-körkort Certifikat tidigare erfarenhet från smide, verkstad eller entreprenad Arbetsvillkor & förmåner Arbetstid: 07.00–16.00 Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Kollektivavtal: Ja Förmåner: Friskvårdsbidrag, företagshälsovård Arbetsplatsen Placering: Nyköping (kontor och verkstad i samma byggnad) Resor kan förekomma vid behov Verkstaden är modern med stor kapacitet och välutrustad maskinpark Vem söker jobbet? Du är noggrann, analytisk och strukturerad. Du gillar ordning och reda, är trygg i dig själv och har lätt för att samarbeta. Du har troligtvis tidigare erfarenhet från teknisk administration, offertarbete eller projektkalkylering. Du är punktlig, kommer i tid, är social och har en god förmåga att både ta ansvar och kommunicera med kunder. Varför vill du ha det här jobbet? Du vill vara en nyckelperson i projekten, där dina beräkningar gör skillnad Du vill jobba i en organisation med stark yrkesstolthet och korta beslutsvägar Du uppskattar tydliga förutsättningar, bra kollegor och frihet under ansvar Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
INAB Mekaniska är en väletablerad verkstad i Nyköping med anor från 1998. Vi arbetar med byggsmide, mekanisk verkstadstillverkning, ritningskonstruktion och projektstyrning. Vi är certifierade enligt ISO 3834 och EN 1090 – med kvalitet i varje steg. Det som särskiljer oss är erfarenhet, kapacitet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Många av våra kunder väljer oss för att vi kan ta hela kedjan – från konstruktion till färdig leverans. Just nu växer vi och söker därför en nyckelperson till vårt team. Rollens ansvarsområdenSom projektledare hos oss ansvarar du för att: Leda projekt från start till mål – inklusive kalkyl, planering, ritningsgranskning, materialbeställning och uppföljning Hålla i byggmöten och säkerställa att budget och tid hålls Driva smidesprojekt och vara tekniskt bollplank Arbetsleda teamet – både i verkstad och ute på projekt Arbeta självständigt såväl som i grupp, med god överblick och samarbetsförmåga Krav & meriterande Kompetenser: Teknisk utbildning, gärna ingenjörsutbildning i grunden (men rätt erfarenhet kan väga upp) Förmåga att läsa ritningar och räkna på projekt Dokumenterad erfarenhet från liknande roll, helst inom smide eller byggprojekt God materialkännedom B-körkort (krav) Meriterande: Certifikat, truckkort, svetsvana, erfarenhet från entreprenad- eller verkstadsmiljö Arbetsvillkor & förmåner Arbetstid: 07.00–16.00 Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Kollektivavtal: Ja Förmåner: Friskvårdsbidrag, företagshälsovård, fritt och varierat arbete Arbetsplatsen Geografisk placering: Nyköping Kontor och verkstad finns i samma byggnad Verkstaden är modern och välutrustad, med hög maskinkapacitet Vem söker jobbet? Vi tror att du är ordningsam, stabil och trygg i dig själv. Du är noggrann, initiativrik och van att jobba nära både kunder och kollegor. Du gillar struktur, men är också social och har lätt att skapa kontakt. Tidigare erfarenhet från liknande bransch är meriterande – men det viktigaste är att du har rätt driv, rätt värderingar och vilja att ta ansvar. Varför vill du ha det här jobbet? Du vill ha en fri roll med ansvar – där du får leda projekt och påverka resultatet Du söker ett jobb där både kontor och produktion kombineras Du vill jobba i ett företag där beslutsvägarna är korta och där din insats märks Du vill vara del av ett team med yrkesstolthet och en stark kultur Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer