På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vi söker teamledare till mottagningsenheten i Flen. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö där ständiga förbättringar och mötet med människor står i fokus. Vad gör en teamledare? Som teamledare företräder du arbetsgivaren och stödjer närmaste chef i det operativa ledningsarbetet på enheten. Det innebär att du fördelar resurser, samordnar och följer upp teamets dagliga arbete och rapporterar löpande till enhetschefen. Genom ett coachande förhållningssätt vägleder du medarbetarna i teamet. Du leder teamet mot resultat och måluppfyllelse och säkerställer att standarder följs. Du driver arbetet med att ständigt förbättra metoder och arbetssätt. Som teamledare medverkar du till att enheten har bra förutsättningar i form av en utvecklande arbetsmiljö, rätt kompetens, rimlig arbetsbelastning, tydliga mål och en god planering. Vem är du? Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är flexibel, strukturerad och ser möjligheter i förändringar. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig efter situationen. Vidare ser du helheten och tar hänsyn till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Akademisk utbildning om minst 120hp med juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning, eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i Officepaketet Det är meriterande om du har - Ledarskapsutbildning - Erfarenhet av att leda och utveckla grupper och/eller individer - Erfarenhet av coachande ledarskap - Aktuell erfarenhet av förvaltningsrättslig ärendehantering - Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet - Kunskap om samtals- och utredningsmetodik - Erfarenhet av att leda i förändring Upplysningar Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning Arbetstider: Kontorsarbetstid Placering: Flen Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 30 juni 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Maskinist Vi söker dig som vill köra vår hjulgrävare Volvo EW150 – en varierad tjänst för dig som gillar omväxling och att ta ansvar både i och utanför maskinen. Om företaget: Thunman Entreprenad AB är en etablerad aktör inom entreprenadverksamhet med specialisering på grävarbeten. Vi är stolta över att erbjuda omfattande tjänster för både privatpersoner och företag. Vårt uppdrag sträcker sig från grundläggande grävarbeten till komplexa totalentreprenader och avloppsanläggningar. Med över 50 års erfarenhet inom branschen är vi stolta över vår dedikation till kvalitet och professionalism. Om tjänsten: Maskinist till vår hjulgrävare Volvo EW150 – vi gör allt. Det här är en roll för dig som vill ha en varierad vardag. Du kommer att arbeta med både privata och företagskunder, på kortare och mindre projekt. Maskinen används inte för långprojekt, vilket innebär ett dynamiskt arbete med mycket eget ansvar. Arbetsmiljön är flexibel och du utgår hemifrån med din servicebil. Arbetsuppgifter inkluderar: Servicejobb utanför maskinen – det är viktigt att du vågar kliva ur maskinen Arbete på varierande projekt – både för privatpersoner och företag Kortare, mindre projekt – inte långprojekt Krav: Förarbevis Minst 3 års erfarenhet av grävmaskinsjobb Erfarenhet av dränering husgrund och schakt Meriterande: APV-utbildning Heta arbeten EBR Vi söker dig som: Är social och van att jobba i grupp men också självständig Vågar ta kontakt med kunder och beställare Övrigt: Arbetstid: mån–tors 06.30–16.00, fre 06.30–13.00 Arbetsområde: Nyköping med 1 timmes omnejd Du startar och avslutar dagen hemifrån – servicebil ingår Privatsjukförsäkring efter 6 månader Möjlighet till förmånsbil finns Vad vi erbjuder: Thunman Entreprenad AB är starkt engagerat i hållbarhetsinitiativ och strävar efter att integrera miljövänliga och hållbara metoder i alla sina verksamheter. Genom att integrera hållbarhetsprinciper i varje skede av sina projekt strävar Thunman Entreprenad AB efter att skapa en positiv inverkan på både samhället och miljön. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Vill du bli en del av en stor organisation med den personliga känslan av en lokal avdelning? Foria söker en engagerad CE-chaufför till vår distributionsverksamhet i Nyköping. Om Foria Foria är ett av Sveriges största företag inom transport- och maskintjänster med cirka 1200 engagerade medarbetare. Vi strävar efter att leverera tjänster med hög kvalitet och hållbarhet i fokus. Som en del av vårt team får du tillgång till det bästa av två världar: tryggheten och strukturen som kommer med en stor organisation kombinerat med gemenskapen och närheten hos vår lokala avdelning i Nyköping. I Nyköping arbetar vi främst med distribution åt DHL som står för 70% av vår verksamhet, samt viss flyttverksamhet, budkörningar samt distribution mot Stockholm. Foria är kända för ordning och reda och vi är stolta över att vara en av DHL:s bästa partners. Om rollen Som chaufför hos Foria kommer du att: Köra distribution, både med bil och bil & släp Sortera gods samt lasta och lossa Leverera till kunder och vara vårt ansikte utåt i mötet med dem Arbeta både självständigt och i team Arbetstiden är varierande Du erbjuds en vardag där ingen dag är den andra lik och får samtidigt stöd från ett sammansvetsat team med högt driv och god sammanhållning. Vi söker dig som Har CE-behörighet, förarkort och giltigt YKB (ADR är meriterande) Innehar truckkort och har erfarenhet av liknande arbete Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt viss datavana Är självgående, ansvarstagande, serviceminded och trivs med att ge service i mötet med kunder Inte är rädd för att ta i Är noggrann och mån om att göra rätt Du kanske redan har erfarenhet av distributionsarbete eller är en nyexaminerad förare med högt driv – det viktigaste är att du har rätt inställning och vilja att utvecklas. Vi erbjuder dig En heltidstjänst med 6 månaders provanställning Kollektivavtal (Svenska Transportarbetarförbundet) Friskvårdsbidrag och kontinuerlig uppdatering av YKB En modern fordonsflotta och stöd av ett erfaret team Möjlighet att bli en del av ett bolag med hög kvalitet, stark gemenskap och stor möjlighet till personlig utveckling Placeringsort: Nyköping Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du bli en del av ett företag som kombinerar tryggheten i en stor organisation med den varma känslan av ett mindre team? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till Foria! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Söker du jobb efter studenten eller trivs du inte på din nuvarande arbetats plats, vill du tjäna pengar eller bara utvecklas som person? Då har du hittat rätt. Välkommen till Viva Sales AB! Du kommer ingå i ett team med erfarna säljare som tillsammans arbetar mot tydliga mål. I rollen som säljare hos oss kommer du att nå ut till nya, potentiella, kunder. Du ser över dessa potentiella kunders nuvarande eller kommande behov av mobila lösningar genom att kombinera dina samtal med att skapa och presentera offerter. I din roll kommer du att arbeta både mot individuella samt teamets mål med hjälp av din närmsta chef. Finns även tillgång till parkering för dem som kör bil. Kontoret är nystartat, vilket innebär att detta är början på en resa där möjligheterna är stora! Vi behöver nya roliga och målinriktade kollegor. Har du vad som krävs? För att du ska få den bästa arbetsupplevelsen ser vi gärna att du är energisk och drivande. Du bör motiveras av att arbeta mål fokuserat med kämpaglöd då du dagligen strävar efter att uppnå din och ditt teams budget. God kommunikationsförmåga är viktigt då du använder det för att bygga upp relationer med kunderna, eftersom detta skapar grunden till en långvarig relation mellan kunden och dig. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig en livfylld arbetsplats med massor av utvecklingsmöjligheter. Utbildning och daglig coachning är också något du kan räkna med. Vi bryr oss mycket om vår företagskultur och jobbar ständigt för förbättring. Hos oss får du bästa möjliga förutsättningar för att lyckas inom försäljning. Detta, då vi fokuserar på varje enskild individ så att du som anställd har rätt verktyg för att kunna lyckas. Dagarna passerar i högt tempo och vår ambition är att kombinera nöje med prestation. Här har vi regelbundna tävlingar både i grupp och individuellt. På senaste tiden har vi tävlat om allt från playstation, biljetter till större event samt resor. Ska du vara med på nästa tävling? Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag 08:30-17:00 Vi erbjuder en hög provision, med unika bonus stegar och tävlingar. Detta innebär att lönen inte har något tak, utan du själv bestämmer vad du vill ha i lön!
Älskar du mat, människor och hantverk? Hos Nils Oscar får du arbeta med service i en miljö där ölen är lika viktig som gästen – och där laget alltid går före jaget. Om företaget: Nils Oscar är ett prisbelönt svenskt hantverksbryggeri med bas i Nyköping. Vår restaurang är mötesplatsen där våra gäster får uppleva harmonin mellan mat och våra egenproducerade drycker. Vi drivs av passion för kvalitet, innovation och personliga upplevelser. Läs mer på https://nilsoscar.se. Om tjänsten: Vi söker nu en erfaren och serviceinriktad serveringsperson för ett vikariat med omgående start. Du kommer att arbeta i ett team där samarbete, prestigelöshet och energi är viktiga nyckelord. Under sommartid växer teamet till 3–5 personer, och du kommer att ha ett nära samarbete med kökschefen. Du behöver ha fyllt 20 år för att få servera alkohol enligt Alkohollagen (2010:1622, kap 5 § 5). Arbetsuppgifter inkluderar: Servering av mat och dryck i matsal och bar Alkoholservering enligt gällande regler Arbete i baren: tapp, drinkar och kassahantering Samarbete med köksteamet för ett smidigt flöde Skapa en positiv upplevelse för gästen i varje möte Krav: Minst 2 års erfarenhet av servering Fyllda 20 år (alkoholservering) Tillgänglig kvällstid (kl. 16.00–00.00) Meriterande: Intresse för öl och dryckeskultur B-körkort (för påfyllningsärenden) Flerspråkighet – t.ex. engelska, tyska och svenska Bartendererfarenhet Vi söker dig som: Är social, prestigelös och har energi Ser vad som behöver göras och agerar självmant Tycker om att arbeta i team med hög servicenivå Övrigt: - Anställningsform: Vikariat för sjukfrånvarande kollega. Start omgående, varaktighet enligt överenskommelse - Arbetstider: Ons–Fre från 15.00-00.00, Lördag från 11.00-00.00, Sön–Tis stängt - Start: Omgående - Kollektivavtal: Unionen - Placering: Nyköping Vad vi erbjuder: Hos oss blir du en del av ett tight och familjärt team där vi värdesätter öppenhet och samarbete. Vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling och stort engagemang i mat och dryck. Som en del av vårt team får du även ta del av personalförmåner kopplade till vår verksamhet. Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Vill du vara en del i att nya och befintliga byggnader i Sverige använder kvalitetsprodukter gällande brandskydd? Vi står inför en spännande tillväxtresa och söker en driven byggteknisk säljare som med fördel har god kunskap inom färg och lack. Vi söker någon som tillsammans med vår kunskap inom brandskydd vill vara med och utveckla vår affär, kundbas och verksamhet! Om oss Eld & Vatten levererar kvalitetsprodukter för passivt brandskydd över hela Sverige, främst till bygg- och måleribranschen. Våra produktsegment finns i huvudsak inom brandskyddsfärg, brandskyddsventiler, brandtätning och brandduk. Utöver det levererar vi även tjänster och utbildningar. Vi agerar kunskapspartner åt både små och stora kunder. Inga projekt är för små eller för stora för oss då alla byggnader bör vara säkra vid brand. Därmed eftersträvar vi snabba leveranser av de bästa produkterna för att brandtrygga byggnader. Vi omsätter idag ca 30 miljoner och är ca 8 anställda med huvudkontor i Stenungsund. Läs mer om oss på www.eldochvatten.se Vi har stora ambitioner om att växa och utvecklas, vilket gör att vi nu söker säljare med driv och ambitioner som vill vara med på den resan! Nu vill vi öka vår närvaro i Mälardalen och säker därmed en säljare med bostadsort någonstans inom det området. Om rollen Som säljare hos oss bearbetar du föreskrivande led, entreprenörer och brandskyddsinstallatörer vid främst större projekt så som byggnation av idrottshallar, simhallar, skolor, dagis, köpcentrum och nyproduktion av andra större fastigheter. Du håller i säljprocessen från ax till limpa och säkerställer hög aktivitet på marknaden. Vi jobbar exempelvis med Byggfakta och en partner som bjuder in till branschmöten med arkitekter, men du förväntas även i denna roll att ta egna initiativ att finna affärsmöjligheter och potential på marknaden. Du skapar dig en förståelse för projektet, gör en behovsanalys, agerar rådgivare, presenterar förslag och kommer till avslut. Som säljare har du fokus på kundnöjdhet och skapar goda relationer som möjliggör återkommande affärer. Då detta är en resande roll runt om i Mälardalen kommer du spendera uppskattningsvis fyra dagar på fältet där du besöker både befintliga och potentiella kunder samt sitter en dag i veckan hemifrån med administration. Ungefär en dag i månaden vill vi gärna se dig på vårt huvudkontor i Stenungssund så att vi kan utbyta erfarenheter, lära av varandra och bygga en stark teamkänsla. Rollen kräver körkort. Vi söker Vi söker en driven och resultatorienterad säljare där kunskaper inom brandskydd, färg och lack samt byggteknisk förståelse är meriterande. Vi ser gärna att du känner dig hemma inom byggbranschen och inom måleri samt har lätt för att bygga relationer i den miljön. Vi söker även någon som vill jobba med rådgivande, förtroendeingivande konceptförsäljning i en självständig roll med frihet under ansvar. I rollen är du en produktexpert som kommer förberedd, påläst och som vägleder både nya och befintliga kunder. Rätt person drivs av att göra kundmöten och ha en hög närvaro på marknaden. Vi ser långsiktigt på våra anställda och våra kunder och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet och social kompetens. Vi erbjuder Eld & Vatten är ett bolag med stora ambitioner! Vi erbjuder en inspirerande och utvecklande säljroll i en kompetent grupp med god stämning och högt i tak. I takt med att du lär dig tjänstens möjligheter och kundernas behov kopplat till dessa, kommer du varva detta arbetssätt med kundbesök i egen regi. Vi vill satsa på våra anställda långsiktigt och söker någon som går in med samma inställning. Ansökan Är detta din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på www.recruitpartner.se snarast då vi gör löpande urval, dock senast 8 juni 2025. Vid eventuella frågor är du välkommen att ringa ansvarig rekryterare Martina Nordberg på 073-624 77 24 eller sända ett mejl till [email protected].
Möt vår projektledare Linus Krontorp! "Jag har jobbat på Victoriahem i ett halvår nu och trivs jättebra i rollen som projektledare. Det är en arbetsplats med högt i tak, mycket eget ansvar och där man har chans att påverka sättet att arbeta. Jag ser fram emot att fortsätta utvecklas och skapa värde i och omkring våra fastigheter." ”Linus började hos oss vid årsskiftet och kom närmast från en roll som platschef inom byggbranschen. Han har snabbt blivit en del av teamet – och vi ser med spänning fram emot att fortsätta jobba tillsammans för att utveckla våra fastigheter” säger Marcus Lagerkvist, Projektchef Victoriahem Vill du också vara med och göra skillnad i våra bostadsområden? Gör Linus sällskap som en av våra drivna projektledare - skicka in din ansökan utan CV redan idag! Kort info om tjänsten Vi söker nu flera projektledare, både dig som är junior men även erfarna projektledare. I rollen ingår du i en projektgrupp och kommer företrädesvis arbeta med renoverings-, ombyggnads och energiprojekt i Mälardalen. De områden som ingår i regionen är: Eskilstuna, Örebro, Västerås, Arboga, Köping. Du kommer utgå från vårt kontor i Eskilstuna, men resor till alla områden inom regionen förekommer i tjänsten. För att vara aktuell för tjänsten ska nedan kvalifikationer vara uppfyllda Eftergymnasial utbildning inom byggteknik, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig Arbetslivserfarenhet från roll som arbetsledare, entreprenadingenjör, byggprojektledare, platschef eller likvärdigt Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Vem är du? Som person har du ett naturligt och självklart engagemang i ditt arbete. Du är drivande, positiv och har mycket god samarbetsförmåga. Vidare tar du ansvar, gillar utmaningar och har ett affärsmässigt tänk och driv. I rollen kommer du arbeta med flera parallella projekt samtidigt vilket förutsätter att du är ordningsam och arbetar efter en god struktur. Ansökan Du söker tjänsten utan CV genom att trycka dig vidare via ansökningsknappen nedan. Rekryteringsprocessen består av nedan steg: Urvalsfrågor Intervju Personlighets - och logiktest Referenstagning och bakgrundskontroll Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta projektchef Marcus Lagerkvist på mail [email protected] Läs mer om oss som bolag på vår hemsida: www.victoriahem.se. Vi ber vänligen rekryterings - och konsultbolag att inte kontakta oss för denna tjänst. Välkommen med din ansökan!
Information om arbetsplatsen Vårdcentralen Stadsfjärden är en stor vårdcentral i Nyköpings attraktiva hamnkvarter och drivs i privat regi via Praktikertjänst. Vår vision är "morgondagens primärvård redan idag" vilket innebär att vi utvecklar verksamheten kontinuerligt utifrån vårt uppdrag från Region Sörmland och vår listade befolkning. Vi har ca 17 500 listade patienter hos oss och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt för att ge god vård av hög kvalitet. Vi arbetar med att ha hög tillgänglighet där den digifysiska vården spelar stor roll. Vi hanterar fler av våra patientkontakter via vår digitala ingång Mitt PTJ. Syftet är att ge vård av god kvalitét i medicinsk rimlig tid och ge en god kontinuitet till våra patienter. Vi vill också skapa en gemensam samsyn mellan olika yrkesgrupper och använda våra resurser på ett effektivt sätt. Arbetsuppgifter En av våra fysioterapeuter kommer att vara föräldraledig under ett år och vi söker nu en vikarie för henne. Är det dig vi söker? Som fysioterapeut på vårdcentralen kommer du att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter inom primärvården. Du kommer att arbeta med bedömningar och behandlingar av patienter med sjukdomar och skador i rörelse- och stödjeorganen likväl som med andra diagnoser såsom neurologiska tillstånd och psykosomatiska besvär. Ditt arbete varierar mellan mottagningsverksamhet (fysisk och digital), individuell behandling, patientutbildning och gruppbehandling. I arbetet ingår också förskrivning av hjälpmedel, remisshantering och generell administration. På arbetsplatsen finns en rehabassistent knuten till den paramedicinska enheten. Rehabassistenten hanterar bl. a. fysioterapeuternas teleQ, administration och medverkan i vissa gruppbehandlingar samt delar av hjälpmedelshanteringen. Samarbete med övriga yrkeskategorier på vårdcentralen är en naturlig del av arbetet. Arbetsplatsen är indelad i tre team som representeras av alla våra yrkeskategorier. Syftet med teamens arbete är att våra patienter ska komma rätt förberedda till rätt resurs i rätt tid, detta baserat på en gemensam medicinsk bedömning. Hos oss kommer du att få jobba i en trevlig miljö med bra arbetskamrater. Har du framåtanda och kan ta stort ansvar har du goda möjligheter att utvecklas. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är legitimerad fysioterapeut / sjukgymnast - Har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. - Har yrkeserfarenhet inom primärvård och / eller öppenvård. Det är meriterande om du är vidareutbildad inom t ex rörelseapparaten, astma / KOL och smärta. Personliga egenskaper Du behöver ha god kommunikativ förmåga, både mot patienter, medarbetare och vårdgrannar. Vi lägger stor vikt vid personlighet. Övrig information Tjänsten är ett föräldravikariat, i första hand till och med hösten 2026. Intervjuer sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Nyköping! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att kombinera våra synundersökningar i butik med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Raymon Reinholdsson på 0702817623. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Vi söker en trygg och erfaren kvinnlig personlig assistent för att stötta en 12-årig pojke med autism som bor hemma med sin familj i Eskilstuna. Tjänsten innebär att vara ett närvarande och stabilt stöd i hans vardag – både i hemmet och ute i olika aktiviteter. Pojken är aktiv och tycker om att vara utomhus, promenera, bada och cykla. Om rollen Som assistent hjälper du till med alla moment i vardagen, inklusive personlig omvårdnad, kommunikation och fritidsaktiviteter. Då han kan visa aggressivt beteende i vissa situationer är det viktigt att du är fysiskt stark, trygg i dig själv och har erfarenhet av att bemöta barn med särskilda behov med lugn och struktur.
Välj ett jobb för att visa detaljer