Gateau är ett hantverksbageri från Saltsjöbaden i Stockholm med anor från 1937. Vi bakar våra bröd enligt traditionella franska recept med surdeg precis som förebilden Poilâne i Paris gör. Gateau är Sveriges största hantverksbageri. Det innebär att brödet bakas av bagare och inte maskiner. I dagsläget har vi butiker runt om i Stockholm, Uppsala och i Malmöområdet. Vårt bröd säljs även hos ett åttiotal utvalda livsmedelsbutiker. Gateau söker just nu deltidspersonal till Uppsala Central. I tjänsten kommer du att: • Aktivt medverka i butikens team på ett sätt som skapar en positiv • försäljningstillväxt. • Vara en god förebild. • Leverera en hög kundservicenivå samt tillhandahålla en djup produkt-och företagskunskap. Medarbetarens huvuduppgift är att säkerställa att våra gäster alltid lämnar våra butiker nöjda och glada. Du ansvarar för att upprätthålla Gateau standard på dina skift. Vi söker dig som ser långsiktigt på att jobba hos oss på Gateau. Vi söker dig som: Har erfarenhet inom service och försäljning. Vi söker personal som brinner för försäljning, är serviceinriktade, sociala och har positiv energi. Mer information och ansökan: Tjänsterna är tillsvidareanställning på 3-15 timmar med placering på Uppsala Central. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Butikschef Lotta e-mail [email protected]. Ansökningarna handläggs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidenhar gått ut. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller i butiken.
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår verksamhet på Forsmarks kärnkraftverk så söker ISS sanerings- och servicemedarbetare för att medverka under höstens underhållsstopp på Forsmark 2025. Preliminära datum är: Forsmark 1: 7/9-4/11 Möjlighet till arbete innan, mellan och efter underhållsstoppen kan finnas då vi kontinuerligt får nya projekt och har även behov av vikarier. Arbetsuppgifter Sanering/service sker till största del på kontrollerat område. Tjänsten innebär flertalet förekommande arbetsuppgifter såsom skurning, högtryckstvättning, dammsugning, nedtorkningar, avfallshantering, svets- och spoltältsbygge, värmeväxlarrengörning, systemrengörning, hantering av skyddsmaterial, kontaminationssaneringar, slutsaneringar och inplastningar. Arbete på hög höjd, i trånga eller slutna utrymmen, i utrymmen med joniserande strålning och arbete iförd skyddsmask och skyddskläder förekommer. Vad vi söker Vi söker dig som är serviceinriktad och positiv då all vår personal har daglig kundkontakt. Ett krav är att du fyllt 18 år och att du, med personsäkerheten i fokus, har god förståelse i svenska både till tal och skrift. Arbetstiden kan variera då vi har tjänster som behövs både på dagtid samt skiftgång. Körkort är meriterande då du kan komma att arbeta i skift som sträcker sig över nätter och helger. Erfarenhet inom kärnkraft med system- och lokalkännedom är meriterande. Eftersom arbetet utförs vid Forsmarks kärnkraftverk kommer registerkontroll (Polis §14), säkerhetsintervju, läkarundersökning samt drogtest att genomföras. Dessutom kommer ett flertal andra obligatoriska utbildningar genomföras, både på plats i Forsmark samt digitalt som du kommer göra hemma. Då denna process kan ta upp till 8 veckor så är det bra om din ansökan kommer in till oss i så god tid som möjligt. Ansökan Bifoga CV samt personligt brev och beskriv vilken/vilka tjänster du är intresserad av och varför du passar för tjänsten/tjänsterna. Pga GDPR tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Rekryteringen kommer ske löpande, sista dagen att söka är den 3/8-2025. Vid frågor maila till: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Vi söker en noggrann och strukturerad Dokument controller för ett spännande långt uppdrag till en våra kunder norr om Uppsala. Som Dokument Controller kommer du att säkerställa korrekt dokumentation, du kommer ansvara för att organisera, uppdatera och följa upp dokumentflöden. Arbetet är på heltid, dagtid. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Ansvarsområden Hantera och arkivera dokumentation Säkerställa att alla dokument är aktuella och följer riktlinjer Samordna och stödja interna avdelningar med dokumenthantering Kvalifikationer Flera års erfarenhet av dokumenthantering eller arkivering Goda organisatoriska färdigheter Noggrann och ansvarsfull utmärkt svenska i tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren ledare med stort driv och engagemang som trivs i ett högt tempo? Blir du motiverad av möjligheten att utvecklas och strävar efter att leverera högsta kvalitén i ditt arbete. Då tror vi att det här är en tjänst för dig! Vi söker dig som vill arbeta som gruppchef inom lager till vår kund strax utanför Uppsala. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på sex månader med möjlighet till direkt anställnings hos kund efter inhyrningsperiod. Omfattningen är heltid, måndag - fredag, dagtid. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Vi gör urval löpande, välkommen med din ansökan! Ansvarsområden I rollen kommer du tillsammans med övriga gruppchefer operativt leda och fördela arbetet samt säkerställa att man håller deadlines och uppfyller satta mål och KPI:er. Du kommer arbeta med att följa upp prestationer, utveckla och motivera medarbetarna i din grupp om cirka 25 personer som du har personalansvar för. Du ska arbeta för att personalen har de bästa möjliga förutsättningarna för att göra sitt jobb, såsom information, utbildning, coachning, rutiner och instruktioner. Vidare innebär rollen att rapportera avvikelser till närmsta chef samt övriga arbetsuppgifter och administration. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att detta stämmer in på dig: van ledare som haft ansvar för en större personalgrupp vana av att arbeta i produktionsintensiv miljö (har du exempelvis jobbat som skiftledare inom restaurangbranschen, service eller liknande kan även detta vara intressant) erfarenhet av lager eller logistik flytande svenska avslutad gymnasieutbildning Du har lätt att förstå flöden och ta åt dig av arbetssätt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba inom lager, logistik eller produktion och har bevisad ledarskapsförmåga och mycket god kommunikationsförmåga. Som person är du prestigelös, stresstålig, engagerad och har förmågan att sprida detta till dina medarbetare. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? LOKALVÅRD Om tjänsten Är du en person som gillar fysiskt arbete, är noggrann och drivs av att hålla det rent och fint runtomkring dig? Föredrar du att ingå i ett team där du får stor frihet under eget ansvar? Brinner du dessutom för att leverera god service? Då kan det vara just dig vi söker för att förstärka vårt team på ISS Forsmark. Varje år genomförs tre underhållsstopp på Forsmark kärnkraftverk där respektive generator stängs av för underhåll, myndighetskrävda tester och moderniseringar. Detta för att säkerställa en säker driftsäsong. Preliminärt datum för underhållsstoppet under hösten 2025 är: Forsmark 1: 7:e september – 4:e november Under denna period har vi på ISS huvudansvar att städa på arbetsplatsens alla ytor mot vår kund. I första hand söker vi medarbetare till revisionsdatumet men arbete innan, mellan och efter kan tillkomma. Arbetet är förlagt under dagtid, helger, kvällar, nätter, en skiftgång enligt schema. Varje arbetspass är i regel 12 timmar. Personalhotell finns att tillgå på plats. Vi erbjuder ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. Om rollen I rollen som lokalvårdare kommer du att arbeta med städ på arbetsplatsen. Detta inkluderar områden som omklädningsrum, matsalar, korridorer, kontor, sanitetsutrymmen, personalhotell samt andra allmänna utrymmen. Säkerheten har högsta prioritet på Forsmark. Det innebär att i alla arbeten som utförs sätts säkerheten främst. Dina arbetsuppgifter kan vara följande: • Påfyllning av förbrukningsvaror • Damma på skrivbord och hyllor • Dammsugning och moppning av golvytor • Rengöring och påfyllning av kaffeautomater • Tvättkörning av handdukar • Soptömning • Maskinkörning Din bakgrund De krav som du måste uppfylla är att du har fyllt 18 år och har god förståelse i svenska både i tal och skrift. Meriterande är om du har B-körkort för att enkelt kunna ta dig till och från arbetsplatsen, då bussförbindelserna är anpassade efter kontorstider. Eftersom arbetet utförs vid Forsmarks kärnkraftverk är det obligatoriskt att genomföra en säkerhetsintervju, registerkontroll (Polis §14) samt drogtest. Dessutom kommer ett flertal andra obligatoriska utbildningar genomföras digitalt som du har möjlighet att göra hemifrån. Denna process kan ta från ca. 8 veckor och mer, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Ansökan Urval och intervjuer sker löpande. och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen den 3/8-2025. Du behöver bifoga CV och personligt brev med en beskrivning om varför just du passar för tjänsten. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Vid frågor maila till: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten: I rollen som Innesäljare är du med och företräder företaget gentemot externa kunder. Du svarar och bemöter kunders förfrågningar där arbetet bland annat innebär att lägga orders, ge stöd, verka för merförsäljning och följa upp offerter. Vidare ingår att upprätthålla kvalitet i vårt affärssystem gällande kundinformation, kundavtal och priser samt stödja Utesäljare i sitt arbete. Vidare kommer du vara behjälplig vid logistikfrågor och administration av reklamationer. För att vi ska bli bättre kommer du även vara med och påverka utvecklingsarbetet framåt. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Sälja in och registrera order mot kund, däribland offerthantering, beredning och orderläggning. Besvara inkommande frågor via samtal och mejl. Logistiksupport i Uppsala. Registrera returer och reklamationer. Arbeta aktivt med utvecklingsarbete samt försäljningsmål. Vid behov stötta upp i längre projekt. Kundvård och uppsökande säljarbete gentemot slutkund. Arbeta i team tillsammans med kundansvariga säljare. Agera länk mellan kund, sälj och produktion. Personliga egenskaper För att trivas i rollen som Innesäljare är du en naturlig relationsskapare med ett intresse för försäljning och service. Du är en prestigelös lagspelare som är bra på att kommunicera i både tal och skrift. Att arbeta lösningsorienterat ser du som en självklarhet samtidigt som du värderar att ge en god service både till kunder och kollegor. Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av försäljning/service. God dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från Jeeves och Excel. God samarbets- och kommunikationsförmåga. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Övrigt: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader på heltid och är placerad i Uppsala. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid rekrytering tillämpar vi bakgrundskontroll och drogtester. Om oss: S:t Eriks är en ledande svensk tillverkare och leverantör av betong- och naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden för infrastruktur, bygg och landskapsarkitektur. Vi är cirka 550 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige och koncernen har en årsomsättning om cirka 1,5 miljarder kronor. S:t Eriks är en del av Volati.
Just nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som personlig assistent till en kvinna i Uppsala. Jag söker en kvinna som vill arbeta som assistent både dagpass och nattpass inkl vilotid nattetid då man hjälper till vid behov. Är du social, omtänksam och har mycket humor? Då ser jag gärna att du söker som vikarie hos mig för att arbeta när ordinarie personal har sommarsemester eller är sjuka. Du arbetar hos en kvinna som behöver hjälp med stort sätt allt förutom att tänka, det gör jag själv. Jag bor med mina två hundar. Eftersom jag arbetar och har talsvårigheter behöver du behärska svenska i både tal och skrift. Du måste också gilla utmaningar och vara flexibel eftersom allt kan hända i mitt liv som för alla andra. En fördel är om du har körkort så du kan köra min bil. Du bör vara rökfri. Jag behöver stöttning i min vardag med hushållssysslor samt sådant som hör min vardag till, vid förflyttningar används lyft och jag har permobillyft. Vilka egenskaper bör du ha? Ditt jobb är ett serviceyrke som ställer stora krav på personliga egenskaper. Jag söker en social och inkännande person med mycket humor och som har respekt för den personliga integriteten. Jag har ett stort intresse för att skriva, teater och bio samt korta dagsutflykter berikar mig. Erfarenhet av personlig assistans eller relevant utbildning är meriterande, men det viktigaste är att vi trivs tillsammans. Jag ser gärna att du skriver lite om dig själv i ansökan så jag får en bild av vem du är. Hoppas vi ses! Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 600 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårds peng på 2 000kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.
Flygvapnets Utvecklingsenhet Luftstrid (UTV Luft) rekryterar Stabsassistent till Flygvapnets experimentkontor Vill du ha möjligheten att vara med och utveckla Flygvapnets förmågor för framtiden? Inom ramen för Flygvapnets innovationssystem driver Luftstridsskolans utvecklingsenhet luftstrid (UTV Luft) Flygvapnets experimentkontor. UTV Luft söker nu en driven och innovativ stabsassistent. Som stabsassistent kommer du att spela en viktig roll i utvecklingen av Flygvapnets framtida förmågor, du kommer att arbeta i ett team bestående av kvalificerad civil och militär personal. Kort om enheten UTV LUFT: För att vidmakthålla Flygvapnets operativa förmåga kräver flygstridskrafternas insatsförband kontinuerlig utveckling både på kort och lång sikt. UTV LUFT tillhör Luftstridsskolan (LSS) och genomför Flygvapnets förmågeutveckling vad avser teknik, taktik och metod för samtliga Flygvapnets förband och funktioner. Verksamheten spänner över såväl materielutveckling som konceptutveckling till förmågeintroduktion vid insatsförbanden. Sökande sektion: LSS UTV LUFT – Flygvapnets experimentkontor Experimentkontoret är en del av UTV LUFT. Uppgifterna inom experimentkontoret omfattar konceptutveckling, experiment, prototyper, digitalisering samt övrig snabb förmågeutveckling med bl.a. stöd till Flygvapnets förmågeutveckling, erfarenhetshantering samt experiment inom ramen för Flygvapnets innovationssystem. Verksamheten vid Experimentkontoret syftar till att Flygvapnet på ett snabbare och mer effektivt sätt ska kunna analysera och samordna förmågebehov för att därefter genomföra realiserbarhetsprövningar i primärt digital miljö, och praktiskt för att omsätta erfarenheter till nya funktioner, materiel och förmågor. Arbetsuppgifter: Som stabsassistent vid Experimentkontoret är du underställd chefen för Experimentkontoret och kommer att arbeta i en grupp om ca 10 medarbetare bestående av både civil och militär fast placerad personal samt konsulter. Din roll innebär att stödja verksamhetschefen med administrativt arbete. I rollen ingår bl.a. • Administrera möten, sammanställa rapporter och hantera dokumentation • Koordinera interna och externa kontakter • Stödja planering och uppföljning av verksamheten • Hantera administrativa processer och beställningar Krav: • Utbildning som stabsassistent • Erfarenhet av försvarsmaktens IT-system • B-körkort (manuell) Önskvärda kvalifikationer (meriterande): • Erfarenhet av administrativt arbete i en komplex organisation • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska • God kunskap i Office 365 och administrativa system Personliga egenskaper: • Noggrann • Kreativ • Strukturerad Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Marcus Tynnhammar, chef Experimentkontoret tfn 070-874 11 15 För Information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-generalist Olivia Liw, [email protected] Fackliga företrädare: OFR/O Ärna Tim Björklund, tfn 070-649 65 59 OFR/S & Försvarsförbundet Helena Lemnell tfn 070-836 10 28 SEKO Åsa Karlsson nås via vx 018-19 60 00 SACO nås via vx 018-19 60 00 Övrigt: • GSS/K • Anställningsform: Heltid GSS/K-tjänst med tidsbegränsad anställning 6 år varav 6 månader provanställning om det innebär nyanställning • Arbetsort: Uppsala • Resor med övernattning nationellt och internationellt förekommer • Beräknat startdatum/tillträde: Snarast eller efter överenskommelse • Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varvid säkerhetsprövning kommer att genomföras. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-21. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Luftstridsskolan är flygvapnets gemensamma kompetenscentrum för utveckling och utbildning. Luftstridsskolan har fyra flygvapengemensamma skolor och utbildar bland annat framtida piloter inom Försvarsmakten. Luftstridsskolan har verksamhet på sju orter spridda över hela landet och har sitt huvudsäte i Uppsala. Luftstridsskolan strävar ständigt efter att utveckla hur vi löser ställda uppgifter och vi är alltid beredda att klara nya utmaningar. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Keemchi was started in 2017 with the goal of bringing Korean food culture to Sweden. We value high quality and are constantly working to develop our flavors and dishes. We value innovation in cooking, restaurant design and functionality and everyone works together to develop these points to create a completely unique restaurant experience. We are growing very fast and are therefore looking for more people who want to join us in achieving our vision of bringing Korean food culture to all of Sweden. We are looking for someone who is eager to work, interested in cooking and passionate about creating a fantastic restaurant experience. With us, you will work with Korean cooking, serving, customer service and usual restaurant tasks. If you are applying for this position, you should have good social skills. You should be able to follow the restaurant's routines and delegate work so that the restaurant is efficient and maintains a high level. We work varying hours during the day, evenings and weekends. We provide introduction and training to the work so that you can do the best job possible. We would like you to take your own initiative and be willing to test new methods and routines. If you are willing to work with us for a longer period, you can build a career with us. Only your own ambition determines how far you can go!
Trappan Trivs du i en roll där du får göra skillnad för barn och ungdomar? Har du erfarenhet av behandlingsarbete med barn eller ungdomar och deras familjer? Då borde du söka tjänsten som familjebehandlare hos oss på Trappan! Hos oss blir du en del av en engagerad och trygg arbetsgrupp! Välkommen med din ansökan redan idag! Trappan är en del av Socialförvaltningen i Uppsala kommun, avdelning barn och unga insats. På Trappan erbjuder vi gruppverksamhet med åldersindelade grupper i åldern 7-20 år, för barn som är anhöriga i familjer där föräldrarna har problem med alkohol eller droger, psykisk ohälsa eller konfliktfyllda separationer. Trappan erbjuder även enskilt samtalsstöd för barn från 5 år som upplevt våld i familjen. Till denna målgrupp erbjuds även visst föräldrastöd. Trappan samverkar med familjeenheterna och familjestödsgruppen för att kunna erbjuda stöd till hela familjen. På Trappan är vi 6 medarbetare och en chef som delas med annan enhet i huset. Hos oss ges möjlighet till handledning varannan vecka och ett nära kollegialt stöd. Här kan du läsa mer om Trappan (https://www.uppsala.se/stod-och-omsorg/stod-till-barn-ungdom-och-familj/hjalp-till-barn-och-unga/trappan/) Ditt uppdrag Huvudsakliga arbetsuppgifter på Trappan är att leda barn och ungdomsgrupper samt ha enskilda samtal med barn, ungdomar och föräldrar. De enskilda samtalen ges enligt Trappanmodellen och är på uppdrag av socialförvaltningens myndighet. Övriga insatser ges utan myndighetsbeslut. Grupperna är förlagda till sen eftermiddag och kväll vilket innebär att du behöver räkna med en sen kväll i veckan. I övrigt har du stor möjlighet att påverka hur du planerar och lägger upp din tid. I arbetet ingår också att jobba utåtriktat och föreläsa om verksamheten för att sprida kunskap om barn som anhörig. Dokumentation i form av journalanteckningar och slutrapporter skrivs i Lifecare. Din bakgrund Vi söker dig som har socionomexamen. Du har kunskaper i svenska i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av behandlingsarbete med barn, ungdomar och deras familjer. Det är meriterande om du har: • Systemteoretisk utbildning • Utbildning inom våld i nära relation • Utbildning inom Signs of Safety • Grundläggande psykoterapi, Steg 1. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Dessutom har du lätt för att samarbeta och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Sofia Bucht, enhetschef, 018-727 55 04 Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/) Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Välj ett jobb för att visa detaljer