Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Nu söker vi en engagerad och lugn assistent till en trevlig aktiv kvinna boendes i centrala Uppsala. Hon är en positiv och glad kvinna som är nyfiken på livet och människor, hon är iväg på aktiviteter, går kurser m.m, hon är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta i sin vardag, förutom sedvanliga arbetsuppgifter så som hjälp med mat, hygien och städ även att följa med på olika aktiviteter, hjälpmedel finns på plats och hon berättar vad hon behöver hjälp med. Vi erbjuder intro pass innan så du känner dig trygg i ditt arbete. Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 82%, 5 pass i månaden, vardagar, arbetspass 9.00-23.00 eller 9.00-22.00 och du kan också få hoppa in ibland vid sjukdom/sem. Tjänsten kommer påbörjas i mitten av augusti, men intro kommer påbörjas nu i juli. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Vi behöver någon som kan hoppa och påbörja intro redan nu i juli. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!
Vill du vara med och forma framtidens smarta byggnader och samtidigt bidra till en mer hållbar värld? På Siemens Smart Infrastructure utvecklar vi innovativa lösningar som kopplar samman energi, byggnader och människor och vi söker nu en engagerad säljare till vårt team i Uppsala, Borlänge eller Gävle med kompetens inom komfort och fastighetsautomation. Din roll – skapa värde, bygga relationer, driva affärer Som säljare är du en nyckelperson i vår fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att identifiera affärsmöjligheter, utveckla långsiktiga kundrelationer och erbjuda lösningar som skapar verkligt värde för våra kunder. Genom värdebaserad försäljning hjälper du våra kunder att nå sina mål, samtidigt som du driver Siemens affär framåt. Du kommer att: • Arbeta nära kunder på ledningsnivå inom fastighetssektorn och industrin • Ansvara för hela säljprocessen från prospektering till avtal • Utforma erbjudanden, prissätta och förhandla • Ha budgetansvar och arbeta strukturerat i vårt CRM-system • Vara en del av ett engagerat team med höga ambitioner och starkt kundfokus Vad du tar med dig Vi söker dig som är affärsdriven, lyhörd och har ett genuint intresse för teknik och kundrelationer. Du trivs i en miljö där innovation och hållbarhet står i centrum, och du har förmågan att omsätta kundens behov till k...
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Om jobbet Vi söker en konditor till vårt bageri/konditori i Östhammar. Vi representerar det klassiska bageri & konditoriet. Med stolthet kan vi säga att allt som vi erbjuder tillverkas från grunden i våra lokaler. Det har bakats sen 1860 talet i våra lokaler. Tillverkningslokalerna är moderna, ljusa med luftkonditionering. Vi tror på individens utveckling i samklang med en god stämning där vi tillsammans har roligt på jobbet. Vi är ett team som tycker att nya produkter är kul, all personal är flexibla och kan hjälpa till på andra ställen i företaget. Vi har ett stort sortiment på bröd och kondis samt lunchrätter. Arbetstider är generellt vardagar 07.00-15.00 men undantagsvis lite tidigare. Varannan lördag 05.00-10.00 ca. Mot kund heter vi Lindbergs Stenugnsbageri. Den fysiska arbetsplatsen ligger på Drottninggatan (gågatan) i Östhammar. Vi tar in för intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Boende nära arbetsplatsen kan ordnas.
Ragn-Sells strävar efter en cirkulär ekonomi där det som förbrukats, återvinns. Vill du arbeta på en arbetsplats där du varje dag, bidrar till ett bättre samhälle? Ragn-Sells har siktet inställt på en värld där vi slutar slösa på jordens resurser, där varje människa kan uträtta storverk om de bara försöker. Ragn-Sells försöker hela tiden. När något är förbrukat hittar Ragn-Sells ett sätt att ge det nytt liv. Det är en cirkulär tanke, där Ragn-Sells inte är slutstationen, utan platsen där allt börjar. Att den tanken tjänar pengar åt Ragn-Sells kunder är ett bra argument. Men att den här världen är för skön för att gå under, är ett ännu bättre. Ragn-Sells samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. I detta uppdrag kommer du att använda hederlig sopbil eller liftdumper. Ragn-Sells erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Men de behöver förstärkning. Därför söker vi, för Ragn-Sells räkning, dig som har minst C-kort. Du trivs med ett självständigt, ansvarsfullt arbete och vill bli en del av ett företag som bidrar till att samhället hålls rent och välbevarat. Du kommer att arbeta och utgå från Uppsala med arbetstider under dagtid. Uppdraget startar omgående och pågår till slutet av augusti, med eventuell chans till förlängning. Uppdraget är ett konsultuppdrag, du blir anställd av SC transport Sverige, vilka är en del av StudentConsulting Group och uthyrd till Ragn-Sells. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har C kort och YKB. Har du erfarenhet av miljöarbete, liftdumper eller baklastare sedan tidigare, är det starkt meriterande. Som person är du lyhörd, ansvarsfull, nyfiken och serviceinriktad. Du utför dina arbetsuppgifter professionellt och noggrant. För att trivas i arbetet ser vi att du gillar att arbeta i team och ser positivt på fysiskt arbete. Du representerar Ragn-Sells och arbetar för långvariga, goda kundkontakter. Samt en bättre värld! Låter tjänsten intressant? Urval och intervjuer sker löpande, så sök redan idag! OM FÖRETAGET SC transport Sverige är en del av mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting Group - ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt 24 241 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid. För dig som är nyfiken på ett äventyr på annan ort – så erbjuder vi även chaufförstjänster i Norge. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se/lastbilschaufför
Är du ambitiös, social och nyfiken på att utvecklas inom försäljning? Svenska Trygghetslösningar AB erbjuder innovativa och kostnadseffektiva säkerhetslösningar med världsledande larmprodukter kända för sin pålitlighet och säkerhet. Vi söker nu drivna personer till vårt säljteam i Uppsala. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder och bidra till deras trygghet. Lön: Prestationsbaserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Belöningsprogram: Delta i säljtävlingar och få chansen att vinna fantastiska priser. Förmånsbil: En sprillans ny BMW som du kan köra både privat och i tjänst. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Behärskar svenska språket flytande. Är minst 18 år. Är fri från anmärkningar i polisens belastningsregister. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Skicka in din ansökan enkelt och smidigt på vår webbplats! Det tar bara några minuter att svara på några snabba frågor, och vi kommer att kontakta dig inom kort för ett första samtal. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på [email protected] och märk den "Säljare Uppsala". Vi ser fram emot att höra från dig!
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Har du erfarenhet av ekonomiarbete inom kommun, region, stat eller större privata företag? Då kan du vara den vi söker till oss på Uppsala kommun! Vill du arbeta inom ett händelserikt område och på en modern arbetsplats i en roll som ger möjlighet till utveckling? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Uppsala kommun har en gemensam ekonomistab för hela kommunen som är organiserad för att på bästa sätt svara upp mot förvaltningarnas och de politiska nämndernas behov. Vi söker nu en ekonom till enheten på ekonomistaben som utgör ett stöd till vård och omsorgsförvaltningen i Uppsala kommun. Vi sitter i moderna lokaler centralt i Uppsala alldeles i närheten av centralstationen. Beskrivning av arbetsuppgifter I arbetet ingår att arbeta med budget, bokslut och analys av den samlade verksamhetens ekonomi för ett ansvarsområde. Det ingår även att ta fram ekonomiska prognoser kopplade till verksamhet och personal och bidra med kompetens vid framtagandet av ekonomiska underlag och statistik vid de ekonomiska uppföljningar som görs löpande på förvaltningen. Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontaktytor och goda utvecklingsmöjligheter på en stabsfunktion i en kommun med många olika verksamheter. Du ges också möjlighet att arbeta med olika typer av arbetsuppgifter av olika karaktär som innefattar både löpande boksluts- och budgetarbete men också möjlighet vara delaktig i projekt och arbetsgrupper. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att lyckas i arbetet ser vi att du har erfarenhet av tidigare ekonomiarbete inom kommun, region, stat eller större privat företag. Har du erfarenhet av arbete i systemen Unit4 ERT och/eller Hypergene är det meriterande. Goda kunskaper i Microsoft 365 och goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket är ett krav. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och du ser möjligheter i förändringar. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat med förmågan att förändra din inriktning när målet ändrar sig. Vidare är du en person som samarbetar bra med andra människor och du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du en person som analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Magnus Bergman-Kyllönen, ekonomichef, 018-727 53 97. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Nu söker vi lastbilschaufförer med CE behörighet till vår kund i Bålsta. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och trivs bra på vägarna? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Tjänsten är en heltidstjänst med möjlighet till arbete både dag och kvällstid. Du kommer att arbeta måndag-fredag 05:00-14:00 eller 14:00-23:00. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare med lastbil och släp. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Köra lastbil med släp Ansvara för godset i bilen Hantera kyl och frys varor Lastning och lossning av gods Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana av lastbil med släp. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös CE-Körkort samt YKB Truckkort Kunna tala och skriva svenska Fysiskt aktiv Arbetet är förlagt måndag-fredag och du kommer att ha möjlighet att arbeta både dag och kväll. Helgarbete kan förekomma. Tjänsterna tillsätts omgående. Lön enligt kollektivavtal. Mycket god grundlön samt hög OB ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Vi söker nu en verksamhetschef som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av Samhall, ett av Sveriges viktigaste företag. Region Storstockholm är organiserad i tre distrikt och det är till distrikt Uppsala/Västerås vi nu söker vår nästa verksamhetschef med placeringsort Uppsala. Som verksamhetschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av sex verksamhetschefer, en HR-verksamhetspartner samt ett Affärsstöd i dennes ledningsgrupp. Till din hjälp har du 12-14 direktrapporterande linjechefer och en organisation bestående av ca 350-400 medarbetare, som utför olika typer av tjänster. Du ansvarar för att driva, utveckla, redovisa och följa upp den operativa driften. I arbetsuppgifterna ingår att övergripande koordinera verksamheten från början till slut. I rollen som verksamhetschef är du en trygg ledare som tar tag i driftsfrågor och följer upp verksamheten genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig. Du får ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter i syfte att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder. En prioriterad arbetsuppgift är att arbeta med utvecklingen av dina underställda ledare. I ledningsgruppen agerar du som en lagspelare med hela verksamhetens bästa för ögonen. Vi söker dig som har mångårig framgångsrik ledarerfarenhet, samt har en högskoleutbildning eller annan motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av att leda ledare, har du dessutom erfarenhet av arbete i ledningsgrupp samt av tjänsteverksamhet är det meriterande. Erfarenhet från personalintensiv verksamhet med budget och resultatansvar är ett krav. Erfarenhet av att utveckla affärsrelationer med goda resultat samt goda ekonomikunskaper förutsätts, liksom erfarenhet av kompetens- och optimerad personalplanering. I denna roll kan du komma att ansvara för säkerhetsklassade kunder vilket innebär att du som slutkandidat i denna rekryteringsprocess kommer genomföra en säkerhetsprövning med tillhörande bakgrundskontroll. Som person är/har du: Engagerad, pålitlig och uppmärksam Erfarenhet av att leda andra chefer samt driva förändringsarbete i komplexa situationer Du är utvecklingsinriktad med god förmåga att anpassa ditt arbetssätt vid förändring. Du har förmågan att agera såväl strategiskt som operativt. Du trivs med att skapa kontakter och är bra på att utveckla goda relationer, såväl internt som externt. Goda ekonomikunskaper Du tror på människors förmåga och möjlighet till utveckling och har lätt för att samarbeta B-körkort erfordras för tjänsten Du måste dela Samhalls grundläggande värderingar. Hos oss bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta i ett företag där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Befattningens placering: Uppsala men resor inom Distriktet förekommer. Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Kontaktpersoner: Distriktschef, Mimmi Bünsow, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Unionen, Georgios Pavlidis 076–1266744 Ledarna, Elisabeth Lindén-Classon 070–3756534 Asim Zilic, Saco 070-359 45 15 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang, helhetssyn och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Vi är en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering. Med helhetsperspektiv och tydlig miljöprofil hjälper vi våra uppdragsgivare att lyckas på resan från vision till verklighet. Vill du utvecklas som Uppdragsledare och vara en nyckelperson för vår etablering inom VVS-projektering i Uppsala? Då kanske du är vår blivande kollega i Uppsala? Teknikområdet Installationsteknik hos Norconsult består idag av drygt 130 mycket kompetenta medarbetare inom VVS, Elteknik, Styr & Övervakning och Energi. Våra medarbetare inom installationsteknik finns på tretton kontor runt om i Sverige och här råder ett nära samarbete. Vi är framåtlutade och ser positivt på framtiden! Vi har en god orderstock och många spännande uppdrag på gång i Uppsala. Vi söker därför uppdragsledare inom VVS-teknik i Uppsala som blir en del av vår installationsavdelning i öst, vilken i dagsläget består av 8 medarbetare. Avdelningen är under uppbyggnad med goda förutsättningar genom flera stora ramavtal i närområdet samt en mycket god uppbackning från övriga landet, både avseende resurser och kompetens. Hos oss på Installationsteknik får du arbeta med allt från tidiga förstudier till detaljprojektering. Projekten består av kontorslokaler, skolor, vårdanläggningar, industribyggnader, affärslokaler, hotell, simhallar mm. Du har god förståelse för konsultens affär och vill vara med och vidareutveckla vårt team och teknikområde. Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Här bryr vi oss om varandra och prioriterar samarbetet mellan oss medarbetare. Din profil Du har ett stort intresse för installationsteknik och beskrivs bäst som en driven och engagerad person med förmåga att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen behöver du: minst 10 års erfarenhet av projektering inom VVS-teknik relevant teknisk utbildning på ingenjörsnivå alternativt en YH-utbildning inom VVS-teknik vana vid att jobba i projekt i nära samarbete med kollegor och kunder. kunna driva uppdrag där projektering utförs i Magicad för Autocad och/eller Revit obehindrat behärska svenska i tal och skrift Vi är Norconsult Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Vi är 6500 medarbetare i koncernen och 1400 medarbetare i Sverige utspridda på 40 kontor. Med över 140 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro. För Norconsult är allas lika värde en grundförutsättning. Målsättningen är att våra medarbetare ska ha samma möjligheter att nå sin fulla potential oavsett vem de är eller hur de identifierar sig. En större bredd av perspektiv hjälper oss att förstå samhällets alla delar, utmanar oss i våra uppdrag och leder till en högre grad av innovation. Vi välkomnar därför medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter. Du behöver behärska svenska obehindrat i tal och skrift för att kunna verka i rollen, men det är inget krav att det är ditt modersmål. Bekanta dig med din blivande chef: Sinan B. Eker | LinkedIn Välkommen med din ansökan! Till oss söker du med CV och en motivationstext. Observera att vi endast tar emot elektroniska ansökningar. NA
Välj ett jobb för att visa detaljer