F 16 söker Sektionschef till Karlberg
Försvarsmakten
Officerare

Vill du vara med och forma Försvarsmakten och dess framtida officerare? Vi söker nu en driven och strukturerad Sektionschef till ett bemanningsuppdrag på Karlberg i Stockholm. Om enheten Karlberg är ett historiskt och strategiskt viktigt utbildningscentrum för Försvarsmakten där blivande officerare får sin militära grundutbildning, akademiska utbildning och ledarskapsträning. Vid Kadettbataljonen (Kdbat) organiseras kadetterna vid officersprogrammet i en militär organisation. Bataljonen består av en stab med tre avdelningar samt fyra kadettkompanier. Bataljonen leder samverkan med Försvarshögskolan (FHS) avseende officersprogrammet (OP) samt stödjer FHS genomförande och utveckling av OP enligt överenskommelser mellan myndigheterna. Vidare leder, samordnar och till viss del genomför kadettbataljonen en del av den treåriga officersutbildningen som Försvarsmakten ansvarar för. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som sektionschef kommer du att arbeta inom ramen för kadettbataljonens verksamhet. Din roll är central i att säkerställa kvalitet i utbildning, handledning och stöd till kadetter samt att bidra till utveckling av Försvarsmaktens framtida ledare. Du ansvarar bland annat för att planera, genomföra och utvärdera utbildning enligt gällande kursplaner, samt handleda kadetter inom Försvarsmaktens ansvarsområden – exempelvis yrkesvägledning och anställningsprocesser. Du bidrar även med personaladministration såsom hantering av resor och ledigheter samt materieltjänst. Tjänsten innefattar även att bereda underlag för uppföljning, anställningsprocesser (lämplighetsbedömningar) och ärenden inför kollegium. Du fungerar också som stöd till Försvarshögskolan (FHS) vid planering, genomförande och utvärdering av kurser och övningar – både som administrativt stöd och som lärare vid behov. Utöver detta medverkar du i övningsverksamhet och samverkan inom och utanför kadettbataljonen. KRAV Kvalifikationer • Officer (OF 1) eller Specialistofficer (OR 7) Personliga egenskaper Som person är du trygg i din yrkesroll och van att ta ansvar, även i komplexa situationer. Du har god kommunikativ förmåga och kan anpassa ditt ledarskap efter både individ och situation. Rollen kräver att du arbetar strukturerat och har lätt för att planera, prioritera och följa upp uppgifter inom olika ansvarsområden. Du har förmåga att se helheten samtidigt som du är noggrann med detaljer, och du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av vardagen. Vi ser att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt, ett prestigelöst samarbetsklimat och en vilja att bidra till både verksamheten och kollegors utveckling. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten kan tillämpa sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Karlberg, Solna Arbetstid: I huvudsak dagtid. Kväll- och helgtjänstgöring kan förekomma vid övningsverksamhet. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse, bemanningsuppdraget startar 2026-06-01. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Befattning: Militär Eventuella tjänsteresor diskuteras under rekryteringsprocessen. Upplysningar om befattningen: Personalchef Madelene Fredriksson Skans Telefon: 08-788 75 00 Mejl: [email protected] Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist, Clara Brorson Mejl: [email protected] Fackliga företrädare OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr) OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33 SACO, Oscar Moberg, tfn 072-984 84 53 SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
F 16 söker Kurschef till Utbildningsenheten
Försvarsmakten
Officerare

Vill du vara med och utveckla framtidens officerare inom Flygvapnet? Vi söker nu en engagerad och erfaren kurschef till ett bemanningsuppdrag med inriktning mot ledning och samband. Detta är en ny och viktig befattning inom Försvarsmakten – med start i januari 2026 – där du får möjlighet att bidra till både utbildningens innehåll och dess långsiktiga utveckling. Bemanningen är till Utbildningsenheten på Luftstidsskolan (LSS) i Uppsala. Om enheten Utbildningsenheten (UtbE) förvaltar och utvecklar Flygvapnets utbildningssystem och LSS utbildningsverksamhet genom ledning, samordning och kvalitetssäkring. UtbE ansvarar också för genomförandet av försvarsgrensskeden för befordringsutbildningarna.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Som kurschef ansvarar du för planering, genomförande, uppföljning och utvärdering av verksamhetsförlagd utbildning (VFU) för officerskadetter med inriktning mot ledning och samband. I rollen ingår även ett nära samarbete med Utbildningsenheten (UtbE), UUiT samt utredningsarbetet kopplat till övertagandet av VFU och funktionsutbildning inom ledning/samband. Du kommer att bidra till att forma kursinnehåll, samordna insatser och följa upp kvaliteten i utbildningsmomenten, samt vid behov hålla i föreläsningar. Då detta är en ny befattning får du möjlighet att aktivt påverka struktur och arbetssätt från grunden. Du har ett intresse för pedagogisk utveckling och en mycket god administrativ förmåga. Inom Försvarsmakten jobbar vi alltid som ett lag. Vår organisation bygger på samarbete, anpassningsförmåga och ett gemensamt ansvar för helheten. Det innebär att vi alla är beredda att stötta varandra, ibland även utanför vår egen kompetens- och komfortzon. Därför kan du som medarbetare ibland komma att ställas inför nya typer av uppgifter. Det är en naturlig del av arbetet i Försvarsmakten som tjänar både myndigheten och medarbetarens utveckling väl, och du kommer aldrig ges en uppgift som du inte får förutsättningarna att klara av. KRAV Kvalifikationer • OF 2 eller OR 8 • Erfarenhet av ledning/samband inom Flygvapnet Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett tydligt och tryggt ledarskap och som trivs i en roll där du får kombinera operativ erfarenhet med utbildning och utveckling. Du har en god förmåga att strukturera och driva arbete framåt, även i en verksamhet som är under uppbyggnad. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt men också har lätt för att samarbeta och bygga relationer. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och har en vilja att bidra till helheten. Med ett öppet förhållningssätt och ett öga för både detaljer och sammanhang ser du till att kadetter får bästa möjliga stöd under sin utbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten kan tillämpa sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Uppsala. Delar av tjänsten kan genomföras på distans. Arbetstid: I huvudsak dagtid. Kväll- och helgtjänstgöring kan förekomma vid övningsverksamhet. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse, bemanningsuppdraget startar 2026-01-01. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Befattning: Militär Eventuella tjänsteresor diskuteras under rekryteringsprocessen. Upplysningar om befattningen: Personalchef A1 Madelene Fredriksson Skans Telefon: 08-788 75 00 Mejl: [email protected] Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist, Clara Brorson Mejl: [email protected] Fackliga företrädare OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr) OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33 SACO, Oscar Moberg, tfn 072-984 84 53 SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Butikssäljare till Synsam Uppsala Dragarbrunnsgatan 80%
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors  Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Butikschef till Synsam Knivsta 100% - Ny Butik
Synsam Group Sweden AB
Chefer inom handel

Nu öppnar vi ny butik i Knivsta - planerad öppning i slutet av november/början på december och med start 1 november. Som butikschef hos oss på Synsam blir du en nyckelspelare i ett av Nordens mest innovativa företag inom optik och livsstilsprodukter. Hos oss kommer du inte bara ansvara för en butik, du kommer vara med och bygga framtidens kundupplevelse på ett bolag som gör skillnad! En dag som butikschef och stjärnledare på Synsam Den orangea ridån går upp när du kliver in genom dörrarna till butiken. Du kommer till en arbetsplats där kreativitet och kundfokus inte bara är ord – det är vårt DNA. Som butikschef hos oss får du inspirera och utmana ett dynamiskt team av butikssäljare och optiker som brinner för service, försäljning, kvalitet och innovation. Butiken blir er Synsam-scen där ni, utifrån Synsams riktlinjer, levererar kundservice i världsklass, driver igenom nytänkande projekt, lanserar produkter och tjänster, samt skapar nya standarder för kundbemötande och service. Dessutom får du i rollen som butikschef förtroendet att: Forma och utveckla en butikskultur som speglar våra värderingar – hos oss är kunden nr 1, vi tar ansvar och vi är innovativa. Ta helhetsansvar för butikens framgångar, från rekrytering och upplärning av personal till resultat, kundupplevelse och lokal marknadsföring. Tänka utanför boxen när det gäller att nå försäljningsmål och optimera resultat. Med både frihet och ansvar, söker vi en ledare som vågar prova nytt och lära av sina erfarenheter. Vi tror på ett ledarskap som inspirerar och motiverar varje individ i teamet. Som butikschef på Synsam får du en central roll i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och värdefull. Du leder ditt team med engagemang och närvarande ledarskap och främjar ett arbetsklimat där samarbete, respekt och ömsesidig förståelse står i centrum. Vem är du? För att lyckas i rollen som butikschef på Synsam tror vi att du är en engagerad, målinriktad och lösningsfokuserad person som brinner för ledarskap. Du har förmågan att lyfta och utveckla dina medarbetare, att skapa en miljö där varje teammedlem vill växa, samtidigt som du har ett skarpt affärssinne, tar ansvar för butikens resultat och är bekväm med att arbeta i digitala system. Vidare ser vi gärna att du har: Tidigare erfarenhet av ledarskap där du visat på goda resultat. Du behöver inte komma från vår bransch, vi kommer att förse dig med rätt verktyg för att du ska ha möjlighet att lära dig allt du behöver veta. Alternativt så arbetar du redan inom optikbranschen eller retail som säljare med framgångsrika resultat och lockas av att driva din egen butik och utveckla dig som ledare. Varför Synsam? På Synsam får du inte bara ett jobb, utan en möjlighet att göra karriär på en arbetsplats där kundfokus, innovation och ansvarstagande står i centrum. Vi har stora ambitioner och välkomnar dig till ett sammanhang där du kan växa och ta nya steg Utöver detta erbjuds du som butikschef bland annat: Kollektivavtal Kontinuerliga utbildningar via Synsam Academy Bonussystem utöver grundlön Friskvårdsbidrag Personalrabatter Om rekryteringsprocessen Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig. Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Ta chansen att bli vår nästa stjärnledare - vi ser fram emot att höra från dig!

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Facility & Utility Manager
Fresenius Kabi AB
Fastighetsskötare

Fresenius Kabi är ett världsledande hälso- och sjukvårdsföretag inom klinisk nutrition, infusionsterapi, biologiska läkemedel och medicinsk teknik. Fresenius Kabi står för forskning och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster. Syftet är att tillhandahålla produkter för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor och att möta patienters olika behov både på sjukhus och i hemmet. Produkterna vi tillverkar säljs över hela världen och räddar liv varje dag. Under mottot "Caring for life" sätter Fresenius Kabi människan i centrum: som patient, kund och medarbetare. Är du en engagerad ledare som brinner för att skapa resultat tillsammans med ditt team? Då kan det här vara din nästa utmaning! Som Facility and Utility Manager ingår du i ledningsgruppen för Site Service inom Operations Sweden och har en viktig roll i deras organisation, med stora möjligheter att utveckla verksamheten.  Ansvarsområden Fastighets- och mediaavdelningen ansvarar för drift, service och underhåll av media- och fastighetssystem, lokaler samt Service Center. Media- och fastighetssystemen består av WFI- och renångeproduktion, kylsystem, tryckluft, kvävgas, ventilation med mera. Det är ett varierande och flexibelt arbete som ständigt utvecklas med ny teknik. Ditt team består av 12 personer som ansvarar för sina områden inom fastighet och media. Dina ansvarsområden består bland annat av: Att driva, planera och följa upp verksamheten framåt för att nå företagets mål Personal-, budget- och arbetsmiljöansvar med fokus på att engagera och utveckla medarbetare Ansvarig för att media- och fastighetssystem levererar enligt GXP Kontinuerlig övervakning av trender och utveckling inom ansvarsområdet, inklusive legala krav, samt verka för en utveckling av verksamheten enligt denna Definiera, implementera och kontinuerligt förbättra processer inom ansvarsområdet, till exempel process för förebyggande underhåll Om dig Vi söker dig som är en kommunikativ, nyfiken och ansvarstagande ledare med ett starkt driv att utveckla både människor och verksamhet. Du trivs i en operativ roll där du är närvarande i det dagliga arbetet och leder med energi, struktur och tydlighet. Du har erfarenhet av att sätta upp och följa upp verksamhetsmål, och du vet hur man skapar engagemang och riktning i teamet. Med din goda samarbetsförmåga fungerar du som en naturlig länk mellan olika funktioner och ser till att helheten fungerar smidigt. Vi tror att du är en person som vågar tänka nytt, som gärna delar med dig av dina idéer och visioner – samtidigt som du värnar om ordning, kvalitet och etablerade arbetssätt. Du bygger förtroende genom öppen och tydlig kommunikation, både med medarbetare och ledning. Har du dessutom en analytisk ådra och trivs med att lösa komplexa utmaningar, då är du precis den vi söker! Vi ser att du har: högskoleutbildning inom underhåll eller fastighet med god teknisk kunskap inom ansvarsområdet minst 3-5 års dokumenterad ledarerfarenhet med personal- och budgetansvar i liknande roll mycket goda kunskaper att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift erfarenhet inom GXP är meriterande Om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna med placeringsort i Uppsala. Resor mellan Fresenius Kabis två siter i Uppsala och Brunna/Kungsängen förekommer. Tillträde enligt överenskommelse. Om oss Vi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi. Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Hur den utvecklingen ser ut har du stora möjligheter att påverka själv. Fresenius Kabi har dessutom, för tredje året i rad , blivit utsedda till   Karriärföretag   och därmed en attraktiv arbetsgivare i Sverige tack vare våra unika karriärmöjligheter. Vår globala organisation medför att det finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Andreas Stark,  [email protected]  alt ansvarig rekryterare, Erika Lantz Paulsen,  [email protected] . För fackliga kontaktpersoner kan du mejla till  [email protected]  för kontakt med Unionen och till  [email protected]  för kontakt med Akademikerföreningen. Varmt välkommen med din ansökan! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård. Urval kommer påbörjas efter ansökningstidens slut pga semester. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-mail eller post.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Aktiv kille i Örbyhus söker personliga assistenter
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Studerar du till undersköterska och behöver du ett extrajobb, kanske vid sidan om dina studier? Eller letar du bara helt nya roliga utmaningar? Då tycker jag du ska söka den här tjänsten som personlig assistent hos oss! Vi söker just nu dig som vill arbeta på timme med möjlighet till en fast schemarad framöver. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en 20 årig kille i Örbyhus. Arbetstiderna är dagtid med jour på natten veckans alla dagar. Under helgerna, som bara springer iväg sker flertalet roliga aktiviteter tillsammans med kund och andra vänner. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Det är meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent men detta är inget krav för tjänsten. Med fördel är det bra om du har körkort men detta inget krav för arbetet.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Elevassistent till Grillska gymnasiet Uppsala
Stadsmissionens Skolstift
Elevassistenter m.fl.

Om tjänsten Vi söker nu en Elevassistent. Vi söker nu en engagerad och trygg elevassistent till en av våra elever med funktionsvariation, som använder permobil. Du kommer att vara ett nära stöd i skolvardagen och bidra till att skapa bästa möjliga förutsättningar för elevens delaktighet och utveckling. - Assistenten behöver vara med eleven under hela skoldagen då denne behöver vara ett stöd i alla förflyttningar och i allt som behöver muskelkraft. - Assistenten behöver möta upp eleven när han kommer till skolan då han behöver hjälp att komma in i sitt elevskåp och ta med sig sitt skolmaterial. - Fortsatt behöver eleven hjälp med att ta på och av ytterplagg och med att öppna dörrar. Att han inte kan öppna dörrar på egen hand medför att assistenten behöver vara behjälplig under hela skoldagen. - Under lektioner kan eleven behöva hjälp med olika motoriska delar som exempelvis skrivandet om det blir alltför hög belastning på musklerna i händerna. Utöver det behövs ständigt hjälp med skolmaterial. - Vid matsituationen behöver elevassistenten vara behjälplig med att hämta mat och även vara ett extra öga under tiden eleven äter då det finns risk att han sätter i halsen pga sin sjukdom. - Under praktiskt ämnen som idrott behövs assistenten för att vara den extra muskelkraft och det motoriska stödet som eleven behöver för att kunna klara av kunskapskriterierna. Då idrotten ligger en bit bort från skolan behöver även assistenten hjälpa honom på väg dit och tillbaka. - Eleven behöver även hjälp med toabesök både när det gäller att komma till toalettstolen ( elektrisk lift används) och med hygienen. Assistenten har en viktig uppgift i att vara ett stöd för eleven när det kommer till att delta i olika sociala sammanhang och aktiviteter på skolan. Arbetet på våra skolor genomsyras av vår värdegrund och det är därför viktigt för oss att du delar den. Övriga arbetsuppgifter som skolan behöver utföra för verksamhetens bästa kan ingå i uppdraget. Kvalifikationer Gymnasial utbildning med dokumenterat goda studieresultat. Avklarad elevassistentutbildning ses som meriterande. - Erfarenhet av att arbeta med barn/ungdomar med funktionsvariation är meriterande - Du är lugn, lyhörd och flexibel i din yrkesroll - Du är ansvarstagande, trygg i dig själv och har god samarbetsförmåga - Du kan följa elevens behov och samtidigt arbeta självständigt - Utbildning inom barn och fritid, vård och omsorg eller annan likvärdig erfarenhet ses som positivt - Talar flytande svenska Du är nyfiken och arbetar aktivt för att varje elev ska utvecklas så långt det är möjligt utifrån sina förutsättningar. Det är viktigt för oss att du motiveras av att utmana dig själv, dina kollegor och elever för att bidra till din egen såväl som skolans och elevernas utveckling. Villkor Anställningsform: Visstid läsåret 25/26 Omfattning: ca 80% (Detta beroende på hur elevens schema kommer se ut). Tillträde: 2025-08-18 Kontakt: Martin Molin, [email protected] Vi eftersträvar en arbetsplats med jämlikhet, jämställdhet och mångfald. Inför anställning begär vi alltid registerutdrag från polisen. Du kan beställa blanketten från polisens hemsida. Beställ gärna utdraget i förväg då viss handläggningstid förekommer Vid övertalighet inom Stadsmissionens skolstiftelse kommer utannonserad tjänst i första hand att erbjudas anställda inom stiftelsen. Om Grillska gymnasiet Uppsala Grillska Gymnasiet i Uppsala ligger i trivsamma lokaler i Ekebybruk. Skolan erbjuder sex olika nationella program, såväl högskoleförberedande som yrkesprogram. Det personliga mötet, stolthet hos elever och lärare, nytänkande och resultat i form av kunskap och personlig utveckling är viktiga hörnstenar i vår verksamhet. Utmärkande för skolan är ett nära samarbete mellan elever och lärare i en trygg studiemiljö. Grillska gymnasiet i Uppsala har funnits sedan 2013 och utbildar i dag ca 400 elever inom såväl högskoleförberedande- som yrkesprogram. Vi är en mycket engagerad personalgrupp som jobbar tillsammans med fokus på elevernas kunskapsutveckling och välbefinnande. Stadsmissionens skolstiftelse är en idéburen organisation som driver gymnasieutbildning på Grillska gymnasiet och Grillska gymnasiesärskolan och vuxenutbildning på Stadsmissionens folkhögskola och Stadsmissionens yrkeshögskola. Med cirka 3000 studerande är vi en av Sveriges största idéburna skolaktörer. Stiftelsen arbetar efter en pedagogisk modell med gemensamma aktiviteter och arbetssätt. Det innebär bland annat att våra utbildningar präglas av samhällsengagemang, entreprenörskap och hälsa och har en tydlig verklighetsanknytning. Att vara idéburen innebär framför allt att vi inte styrs av några andra intressen än vår idé - att utbildning gör skillnad. Gymnasieskolorna är friskolor som drivs i stiftelseform, vilket innebär att det inte finns någon ägare som tar ut vinst. Eventuellt överskott går till utveckling av verksamheten. Stiftelsegrundaren Stockholms stadsmission har drivit utbildning redan 1857 och vi delar samma grundläggande, humana människosyn och värdegrund. Genom utbildning kan vi förebygga utanförskap och stärka individens tro på sig själv och sin egen förmåga och arbeta mot vår vision om en skola för ett mänskligare samhälle.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Laboratoriebiträde till klinisk patologi vid Akademiska laboratoriet
REGION UPPSALA
Övrig vård- och omsorgspersonal

Verksamhetsområde akademiska laboratoriet Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Akademiska laboratoriet söker ett laboratoriebiträde som vill arbeta inom sektionen för klinisk patologi. Klinisk patologi är ett område inom medicin med en central roll i bl.a. cancerdiagnostiken. Vi finns i ett eget hus som en del av Rudbecklaboratoriet och ingår organisatoriskt i Akademiska laboratoriet. För närvarande arbetar cirka 130 personer inom sektionen varav ungefär hälften är biomedicinsk analytiker (BMA). Arbetet bedrivs i ett nära samarbete mellan BMA, patologer (läkare), molekylärbiologer, undersköterskor och andra yrkesgrupper. Klinisk patologi står inför en intensiv utveckling inom bland annat digitalisering. Ditt uppdrag Som laboratoriebiträde på klinisk Patologi ansvarar du för hantering och uppackning av inköpta varor och reagenser, logistik kring beställda förbruknings- och laboratoriematerial Därtill innefattar arbetet en del tunga lyft. Dessutom tillkommer andra uppgifter relaterade till laboratoriets dagliga drift som förberedning av reagenser till laboratorieinstrument. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är laboratoriebiträde eller har en undersköterskeutbildning med laborativinriktning. Du har god datorvana. Det är meriterande med tidigare erfarenhet från labb. Du trivs på en arbetsplats med stundvis högt tempo. Goda språkkunskaper båda muntligt och skriftligt i svenska är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet och personliga egenskaper. Vi erbjuder En tillsvidareanställning, heltid, dagtid, eventuellt provanställning under sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. Intervju kommer att ske fortlöpande. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef: Avin Monazzami 018-611 02 46 Facklig kontaktperson nås via Upplands Allmänna Läkarförening, kansli 018-611 34 95 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Aktiv kille i Örbyhus söker personliga assistenter
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Studerar du till undersköterska och behöver du ett extrajobb, kanske vid sidan om dina studier? Eller letar du bara helt nya roliga utmaningar? Då tycker jag du ska söka den här tjänsten som personlig assistent hos oss! Vi söker just nu dig som vill arbeta på timme med möjlighet till en fast schemarad framöver. Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en 20 årig kille i Örbyhus. Arbetstiderna är dagtid med jour på natten veckans alla dagar. Under helgerna, som bara springer iväg sker flertalet roliga aktiviteter tillsammans med kund och andra vänner. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Det är meriterande om du tidigare arbetat som personlig assistent men detta är inget krav för tjänsten. Med fördel är det bra om du har körkort men detta inget krav för arbetet.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Yrkesgymnasiet i Uppsala söker skolkurator

Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Beskrivning Vi söker dig som tycker om och har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdom för ett uppdrag som kurator till Yrkesgymnasiet. Arbetsuppgifter Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam vars huvuduppdrag är det hälsofrämjande och förebyggande arbetet, där ditt uppdrag blir att ansvara för det psykosociala perspektivet. I tjänsten arbetar du med elever på individ- och gruppnivå samt har rådgörande/stödjande samtal med elever samt genomför sociala kartläggningar. Utöver detta samarbetar du med skolans personal samt andra myndigheter såsom socialtjänst och barn- och ungdomspsykiatrin. Skolans uppdrag är att hjälpa elever mot måluppfyllelse och arbeta mot god elevhälsa parallellt.  Kvalifikationer Vi ser gärna att du är utbildad socionom eller har annan likvärdig bakgrund. Du bör ha god kännedom om det regelverk som styr skolans sociala arbete och gärna ha arbetat som skolkurator.  Villkor 20 % tillsvidare med 6 mån provanställning Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025