Nu söker vi på Nytida Gylleby behandlingshem i Sunne vikarier som behandlingspersonal för jobb vid behov. Vi erbjuder en givande arbetsplats, ett utvecklande jobb där du gör skillnad, fortbildningar och flera förmåner. Om oss Nytida Gylleby behandlingshem bedrivs utifrån tillståndet HVB och vi erbjuder behandling och omsorg för kvinnor och män över 21 år med psykiska diagnoser, missbruk och/eller samsjuklighet. På behandlingshemmet finns två enheter fördelat på 38 vårdplatser; en större enhet med 28 platser och en mindre enhet med 10 platser. Den mindre enheten har något högre personaltäthet och är därmed bättre lämpad för personer med ett större psykiatriskt vårdbehov. De metoder som används i behandlingsarbetet i tillägg till medicinsk och KBT-terapeutisk behandling är bland annat återfallsprevention, ESL, ADL-träning etc. Vår målsättning är att hjälpa till att ge varje person de individuella verktyg och strategier som denne behöver för att leva ett meningsfullt liv. Bland våra medarbetare finns olika kompetenser och bred erfarenhet av att arbeta med psykisk ohälsa och samsjuklighet. Våra arbetstider är förlagda till både dagtid, kvällstid, helger och natt. Om rollen Hos oss på Nytida Gylleby får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Arbetet handlar om att stötta och motivera vuxna med psykiska diagnoser, psykosocial problematik, missbruk eller en kombination av detta till ett bättre liv. Som vikarie hos oss är du även ett stöd i behandlingsarbetet. Tillsammans med klienterna gör vi aktiviteter så som att laga mat, städa, gå på utflykter, träna, samtala, motivera och mycket mer. Dokumentation är en naturlig del i arbetet. Du vill också lära känna, förstå och vara en del av andra personers liv och göra skillnad på riktigt. Din erfarenhet och kunskap Du som söker till oss behöver: … lockas av ett arbete som är varierat och ha intresse av psykiatrisk vård och socialt arbete. ... tycka om att möta människor som befinner sig i olika livssituationer. … vara en trygg, lyhörd och närvarande person som vågar ta ansvar. … trivas med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska, behandlingsassistent eller motsvarande, eller har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, psykiatri och/eller missbruksvård sedan tidigare. Detta är dock inget krav som vikarie då vi utöver utbildning lägger stor vikt vid personlig lämplighet, intresse och mognad. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I övrigt har du körkort, god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Du behöver också kunna lämna in 2 olika registerutdrag från polisen där domar 5 år tillbaka i tiden tas i beaktande. Till dig från oss... Fortbildningstillfällen Kollegial handledning Förmånsportal med rabatter och förmåner Kollektivavtal Chefer och behandlingssamordnare nära dig i ditt jobb Tydliga arbetssätt och rutiner Genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vårt arbetssätt följer Nytidas ramverk för pedagogik, och vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Anställningsform: Vikariat med timlön och särskild visstidsanställning Tillträdesdatum: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: Intervjuer görs löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Verksamhetschef: Elizabeth Axelsson Lilja, tel nr 0565-102 30 el 070-301 25 97 [email protected] Enhetschef: Petra Möörk, tel nr 0565-102 30 el 072-454 08 53 [email protected] Ansökan Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du genom att klicka på "Skicka ansökan" och fylla i dina uppgifter. Vi rekommenderar dig att söka så snart som möjligt då vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan! Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Vi söker dig som har intresse och engagemang för att arbeta som personlig assistent i norra Värmland. Yrkesrollen innebär att skapa fullvärdiga liv åt våra kunder som har olika funktionsvariationer genom att stötta dem i deras vardag i allt från att gå på en promenad till att hjälpa dem med sin personliga hygien. Att vara assistent: Att vara personlig assistent är ansvarsfullt, tro inget annat. Man kan säga att du är en annan människas "armar och ben", du hjälper till med de saker som personen inte längre klarar av själv. Det kan innebära att du hjälper till med allt från att ta en promenad till att klä på sig. Ibland lagar du mat eller hjälper kunden med dusch och toalettbesök, allt beror på kundens förutsättningar. Yrkesrollen passar dig som är ansvarstagande och har en genuin vilja att hjälpa andra. Du beskrivs förmodligen som en person med ett stort hjärta och som tycker om att fixa så att andra mår bra. På God Assistans värnar vi om våra assistenter och vi vet att mår våra assistenter bra så gör de ett bra arbete. Det är därför som vi har ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000kr/år, kollektivavtal och en branschmässigt god lön. Om kunden: I de norra delarna av Värmland bor en fantastisk kille på 17 år som är social och har nära till humor. Hans intressen är som många andra i den åldern då han gillar att lyssna på Eddie Meduza, se på ishockey, åka till badhuset och vara ute på aktiviteter. När tillfälle bjuds chillar han gärna en stund framför Tv:n för att koppla av. På gården utanför Stöllet har han ett eget hus som han bor i och på en annan del av gården bor hans familj. Han har en medfödd CP-skada och har behov av hjälp med hela sin dagliga livsföring. Han behöver hjälp med på- och avklädning, hygien, kommunikation och förflyttningar. Han får all näring genom en PEG (sondmatning) och har en stomi. Han har behov av daglig stretchning. Han behöver även dagligen hjälp att hosta vilken görs med hjälp av hostmaskin. Han kommunicerar med ljud, blinkningar och med hjälp av ögondator. För att kunna förstå hans kommunikation krävs att du som assistent är inkännande och lyhörd. Förutsättningar och tjänsteinformation: Du behöver vara i god fysisk form eftersom arbetet innefattar en del lyft och aktiviteter (lyft finns). Erfarenhet av arbete inom vården är meriterande men inte ett krav. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Vi tror att tjänsten passar dig som vill mer, som har skinn på näsan och ett stort hjärta för att hjälpa barn med funktionsvariation. Arbetstider: Arbetstiderna är varierade och du som söker ska kunna arbeta framförallt dagpass 07:00-19:00 på vardagar och helg. Vi har behov av vikarier med möjlighet till fast schemarad. Krav: Bil och körkort (för att kunna ta dig till arbetsplatsen) Goda kunskaper i svenska språket för att kunna förstå instruktioner på ett bra sätt -- Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) -- God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Filipstad under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Hej! Vi är Advant, Värmlands största byrå med 30 medarbetare. Våra leveranser och vårt arbete ska handla om våra kunder – och deras kunder, inte om hur många priser vi vinner. Det är också därför vi heter Advant, som kommer från engelskans ord ”Advantage” – vi vill skapa fördelar för kunderna. Låter det bra? Häng med. Vi söker nu dig som vill jobba som Social Media Specialist på Advant. #️⃣ #JoinUs #SocialMediaPro #ContentIsKing #CreativityUnleashed Om tjänsten: Som Social Media Specialist kommer du jobba med att planera, analysera och skapa innehåll i våra kunders sociala kanaler. Du kommer främst vara vårt äss när det kommer till att annonsera material från våra kampanjer ut i vald kanal. Du kommer även att skriva texter och skapa content till alla delar i kundresan för olika målgrupper – från att välkomna, vårda till att växa. Att skapa löpande innehåll som målgruppen faktiskt vill titta på, prata om och dela vidare. Om dig: Advant söker dig som dagligen arbetar med sociala och digitala kanaler och ser det som en möjlighet att nå effekt. Du är en person som ständigt omvärldsbevakar, trendspanar och löpande hänger med i trender och utveckling för att säkerställa att det du producerar och gör alltid är relevant och engagerande. Du är en lagspelare som älskar känslan av att prestera ihop, du kommer jobba tight med våra övriga kreatörer, strateger, designers och projektledare, men du kommer också arbeta direkt mot kunderna och ansvara för tidsplanering, analys och uppföljning. Krav: Erfarenhet – Vi tror att du jobbat minst 2 år med content, annonsering och sociala medier på kommunikationsbyrå eller inhouse. Du är van att skapa resultat, mäta och följa upp dessa och dra slutsatser till förbättringar och optimering. Kund – Vi vet att du värdesätter goda kundrelationer och tycker om att ha kundkontakt. Utöver detta så ser vi att du är en person som gillar att strukturera och planera, tar ett stort eget ansvar samtidigt som du är affärsmässig och van att arbeta med budget och ekonomifrågor, för att kunna ta sig an egna uppdrag. Publicering – Självgående i Meta, Linkedin, Youtube, Snapchat och TikTok med annonsering, optimering, och analys. Content – Van att skapa och ta fram värdeskapande copy, bild och enklare rörligt material till rätt kvalité utifrån koncept, kanal och målgrupp. Du förstår vikten av att arbeta utifrån uppsatta mål för att stärka organisationers varumärke genom att attrahera, engagera och behålla publik i sociala medier. Produktionsledning – I denna roll är det av stor vikt att kunna produktionsleda sig själv, andra kollegor internt, men även ut mot frilans. Det gäller att kunna hantera många bollar i luften och se till fler personer än bara sig själv. Du blir helt enkelt vår knytpunkt kring sociala medier på byrån. Framtid – Du är nyfiken på AI, dess roll, hur det påverkar och kan nyttjas, samt hjälpa dig att utvecklas i ditt yrke. Meriterande om du har kunskap/intresse inom någon/några av områden nedan, men det viktigaste är att du är nyfiken och lär dig nya saker när det krävs i takt med utvecklingen och uppdragen Google Analytics Google Ads Looker studio SEM Vad får du av oss? Som anställd på Advant får du bland annat En utvecklande arbetsplats – Modiga och kreativa arbetskompisar med både bredd och spetskunskap inom hela kommunikationsområdet. Varvet – vi sitter i en nyrenoverad båtsvarvslokal i yttre hamn i Karlstad där charmen från det gamla kombineras med det moderna. Vi har gångavstånd in till centrum och bara några meter bort finns Vänern. Måndagsfrukost och Learning lunch – vi har gemensam frukost varje måndag på vårt kontor. På månadsbasis bjuder vi in till luncher med olika teman, där kollegor delar med oss av våra insikter och lärdomar från projekt eller nya trender. Flexibelt arbete – hos Advant har du möjlighet att påverka dina arbetstider i stor utsträckning och du har kontroll över vilka dagar du jobbar hemma eller på kontoret. Vi tillämpar hybridmodell med 2 valfria dagar hemifrån, med onsdag som obligatorisk kontorsdag. Trygghet – alla fastanställda på Advant har tillgång till privat sjukvårdsförsäkring om olyckan skulle vara framme. Du har även tjänstepensionsavsättning via SEB och självklart täcks du av TFA och TGL. Kompetensutveckling – som fastanställd ges du möjlighet att utvecklas inom ett eller flera utvalda områden utöver den vardagliga utvecklingen. Utvecklingsplanen spikas i början av året och du har stor möjlighet att vara med och påverka din egna plan. Bonus – alla fastanställda på Advant har en del i företagets gemensamhetsbonussystem där du vid utfall har flera valmöjligheter i hur den ska plockas ut. Friskvård på ditt sätt - vi erbjuder friskvårdsbidrag om 3000:- vilket ger dig stor frihet att träna eller utöva friskvård inom det du tycker är bäst för dig. Umgänge och kickoffer – en av de saker som ligger till grund för Advants framgång är den familjära stämningen och våra fantastiska medarbetare. Vi har återkommande happenings och kickoffer där vi umgås och skrattar ihop. En arbetsgivare som bryr sig om hållbarhet på riktigt. Du har också möjlighet att vara med i vårt hållbarhetsråd och påverka hur Advant ska jobba med hållbarhet. Läs gärna mer om hur vi jobbar med hållbarhet.
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Filipstad under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om företaget Komplett verkstad med 60 år i branschen Vi är en komplett verkstad som är inriktad på demontering av lastbilar och stora maskiner samtidigt som vi har Skandinaviens största urval av reservdelar. Vi söker en erfaren mekaniker till tunga fordon, lastbil och maskin Är du en skicklig mekaniker som trivs med att lösa problem, skruva med tunga fordon och arbeta i ett team med högt driv? Då är du kanske den vi söker! Vi förstärker vårt team och söker nu en mekaniker med erfarenhet av tunga fordon, lastbilar och entreprenadmaskiner. Hos oss får du ett varierande arbete i en modern verkstad där vi arbetar med service, felsökning och reparation av både lastbilar och maskiner från flera välkända tillverkare. Dina arbetsuppgifter Service, felsökning och reparation av tunga fordon och maskiner Underhåll av fordonskomponenter inom el, hydraulik, bromsar och drivlina Diagnostik och felsökning Din profil Kvalifikationer -Fordonsutbildning med inriktning tunga fordon eller motsvarande erfarenhet -Minst 2–3 års erfarenhet som mekaniker inom tunga fordon eller maskin -Goda kunskaper i fordonselektronik, hydraulik och felsökning -Körkort B (C eller CE är starkt meriterande) -Svenska i tal och skrift Meriterande -Erfarenhet av märken som Volvo, Scania, Mercedes-Benz, Caterpillar m.fl. -Kunskap i felsökningsverktyg som Texa, Wabco, Jaltest -Svetskunskaper eller specialcertifikat Personliga egenskaper -Du är lösningsorienterad, ansvarstagande och noggrann -Arbetar självständigt men samarbetar gärna med kollegor -Har intresse för teknik och gillar att utvecklas i ditt yrke Vi erbjuder -En trygg anställning i ett stabilt företag -Kollektivavtal och goda villkor -Kompetensutveckling och möjlighet att arbeta med varierande fordon och maskiner -Trevliga kollegor och en modern verkstadsmiljö Om Industrisupport Denna platsannons avser en hyrrekrytering, vilket innebär att IndustriSupport anställer den mest lämpande kandidaten och hyr ut denne till kundföretag under en viss period. Om samarbetet fungerar väl och båda parter är nöjda, erbjuds kandidaten en anställning hos kundföretaget. Denna anställningsform ger båda parter möjlighet att testa samarbetet innan de binder sig till en längre anställning. I slutskedet av rekryteringsprocessen kan urvals- och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Storfors under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Storfors under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Torsby under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Torsby under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer