Lediga jobb i Värmlands län
Sök totalt 1080 lediga jobb i Värmlands län
Beskrivning Sundstabadet är en modern anläggning som ger gästerna möjlighet att bada och njuta. Vi bidrar till möjligheter för karlstadsborna att ta del av ett varierat utbud av olika aktiviteter som ska bidrar till ett friskare och hälsosammare liv Karlstad. Vår målsättning är att våra besökare ska ha en trevlig upplevelse och känna sig trygga när de besöker oss. Vi söker nu flera friskvårdsinstruktörer, både tillsvidare och längre vikariat. Arbetsuppgifter Ett jobb på Sundstadbadet är omväxlande och arbetsuppgifterna varierar mellan simskola, gruppträningspass och badbevakning. Vi erbjuder också olika kurser i tillexempel baby- och vuxensim där du kan bli instruktör, utifrån kunskap och intresse. I vår relaxavdelning får våra besökare att njuta genom bland annat väldoftande bastusittningar. Vi är till för karlstadsborna så självklart ser vi till att våra besökare får den bästa servicen och möts av en ren och fräsch anläggning. Viss städning är därför en viktig del av jobbet för att upprätthålla hygienkvaliteten. Det är du som tillsammans med övriga bad- och friskvårdsinstruktörer levererar detta till våra gäster. Sundstabadet är öppet 360 dagar per år från morgon till kväll. Det innebär varierande arbetstider. Kvalifikationer För att vara aktuell i den här tjänsten behöver du kunna simma enligt kraven för Guldbojen samt dyka ner till botten på bassängen på 3,8 meters djup. Du behöver vara bekväm i att hålla gruppträningspass. Detta visas upp genom ett arbetsprov i samband med intervjutillfället. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en simhall med simskola - kanske utbildad simlärare? - eller någon form av gruppträning. Du behöver behärska det svenska språket och kan du ytterligare språk är det meriterande. Körkort är ett krav då vi har ytterligare ett par badhus som tillhör vår verksamhet, som kan vara aktuellt att bemanna. Vi söker dig som har en hög serviceförmåga, då vi vill leverera en minnesvärd upplevelse för våra besökare. Du behöver vara flexibel genom att kunna byta fokus och ändra om dina planerade arbetsuppgifter, samt ha lätt för samarbete med andra, då vi jobbar i grupper och vill skapa bra dagar för varandra på jobbet. Är det dig vi söker? Vänta inte med din ansökan då vi gör ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut. Om Karlstads kommun Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, kommunarkiv och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus. Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Sök jobbet som säljare på ViaLarm för att jobba som fältsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som fältsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som fältsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt boende & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inget belastningsregister
Utforska möjligheten att bli en del av vår kunds, Volvo CE, framgångssaga som svetsare i Arvika! Vi söker ständigt efter erfarna och engagerade svetsare som är redo för nya uppdrag hos vår kund Volvo CE. Hos Manpower är vi alltid i behov av skickliga yrkesmän och kvinnor inom svetsning för att möta de pågående och framtida behoven på Volvo. Om du är en kvalificerad svetsare och redo för nya utmaningar, så är det kanske precis dig vi letar efter! Kontakta oss nu för att bli en del av vårt nätverk av talangfulla svetsare och vara redo för kommande uppdrag hos Volvo. Om jobbet som svetsare Som svetsare hos Volvo kommer du ansvara för att genomföra svetsarbeten enligt gällande instruktioner och ritningar. Du kommer att arbeta med olika material och vara delaktig i produktionen av högkvalitativa produkter. Ditt arbete kommer att vara noga och detaljorienterat för att säkerställa att alla svetsarbeten utförs på ett säkert och effektivt sätt. Det kan förekomma skiftgångsarbete, så flexibilitet är en viktig egenskap. Är du vår nya svetsare? Som svetsare kommer du att vara en nyckelspelare i tillverkningsprocessen på Volvo CE. Vi ser gärna att du har erfarenhet av svetsning och kunskap inom olika svetsmetoder, relevant utbildning inom området samt att du kan läsa och tolka ritningar. Din noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt är viktiga egenskaper. Du trivs med att arbeta i team och är van vid att hantera olika typer av svetsutrustning. Om kunden Vill du vara en del av Arvikas största och mest välkända privata företag som erbjuder massvis av spännande utvecklingsmöjligheter? Hos Volvo får du chansen att vara med och tillverka framtidens hjullastare. Ta steget mot en framgångsrik karriär och bli en del av Manpower och Volvos fantastiska team! Sök tjänsten idag! För att visa intresse för kommande svetsuppdrag så klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Emma Regel via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0570-47779. Sista ansökningsdag är torsdag 21 december 2023. Om Manpower AB Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.
Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad
Sök jobbet som teamleader på ViaLarm för att jobba som teamleader! Pratar du flytande svenska & vill jobba som teamleader? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som teamleader. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt boende & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med försäljning ∙ Inget belastningsregister
Prime Care söker just nu sjuksköterskor till sommaruppdrag i Årjäng! Uppdrgsperioden är v. 25-31 med arbetstider mån-sön dag och kväll. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska i hemsjukvård och korttidsboende. Vem är du? Som sjuksköterska hos oss på Prime Care ser vi gärna att du: • Är färdigutbildad och legitimerad sjuksköterska • Har två års erfarenhet av yrket • Är service minded. Har ett genuint intresse för människor och har patienten i fokus. • Är flexibel, har lätt för att anpassa dig till nya arbetsplatser och dess rutiner. • Är bekväm och självgående i din roll som sjuksköterska Företagsbeskrivning Prime är en trygg och stabil arbetsgivare som har verkat i branschen sedan 1999. Som konsult hos oss får du ta del av våra konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner: • Trygg anställning med kollektivavtal, semester, försäkringar och pension. • Engagerade och erfarna konsultchefer som hjälper dig att komma in i jobbet. • Möjligheter att påverka ditt schema och din arbetstid • Friskvårdsbidrag Besök oss gärna på vår hemsida www.primecare.se Välkommen med din ansökan till oss!
Vi har nu en ledig tjänst till dig som är intresserad av att jobba som personlig assistent till en kvinna med dövblindhet! Hon bor i hus tillsammans med sin man, tonårsbarn och hund. Det innebär att arbetsplatsen är i den enskildes hem och var den enskilde befinner sig. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, hushållssysslor, syntolkning, ledsagning, långpromenader mm. Brukaren har ett stort hästintresse och har egen häst. Vilket innebär att du som assistent får vara med och hjälpa till i stallet samt med ridningen. Att jobba som personlig assistent hos denna kvinna innebär att du ger en individuell anpassad assistans som präglas av lyhördhet för kvinnans behov och önskemål. Som personlig assistent är du hennes ögon, öron, stöd och ledsagare. Du behöver endast behärska handalfabetet. Men det är meriterande om du bemästra taktilt/vanligt teckenspråk. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du ska tala flytande svenska och vara rökfri kvinna! Arbetstiden är förlagda på dag, kväll, helg på löpande schema. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och personkemin. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.
AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999 , söker nu Sjuksköterska för uppdrag inom Hemsjukvård och korttidsboende i Årjäng! Perioden: 2024.06.17-2024.08.04 Arbetstid: Dag, kväll samt helg. Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Journalsystem: Ev. övrigt: Körkort B Ref.nr: 231204 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård. AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du: - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år. - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende! Om AnnSam AB: AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning. För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter. Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete. AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg! Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan! www.annsam.se [email protected] Tel: 016-55 12 450
AkzoNobel Adhesives i Kristinehamn har tillverkat trälim och hartsystem sedan 1962. Produkterna används bland annat vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives är i huvudsak en produktionsanläggning där olika funktioner såsom processoperatörer, logistik- och serviceoperatörer samt en rad supportfunktioner inom FoU, teknik, kvalitet och kundservice ingår. Från fabriken i Kristinehamn levereras stora volymer trälim och hartser till kunder runt om i hela världen. För mer information www.woodadhesives.akzonobel.com Känner du passion för den tekniska och kemiska industrin? Är du en naturlig ledare som bygger förtroende genom förebilder och tydligt ledarskap? Vill du arbeta i ett globalt företag på en strategiskt viktig plats för vår limverksamhet? Då kan du bli vår nya produktionschef på vår site i Kristinehamn! Vad erbjuder vi dig på AkzoNobel? Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar med fokus på innovation och hållbarhet, för att nå målet att vara världsledande inom färgindustrin. Mångfald berikar våra arbetsplatser och vi arbetar aktivt tillsammans med våra medarbetare för att de ska trivas och utvecklas. Vi arbetar strategiskt för att bli en bättre arbetsgivare. Detta resulterar bland annat i att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag och har fått Top Employer certifiering 2023. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande arbetsuppgifter som vidgar dina vyer och utvecklar dig i din roll. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss! Vad kommer du arbeta med? Som Produktionschef kommer du att ansvara för tre produktionsanläggningar - Konstharts, Formalin och Tekniska fabriken samt miljöanläggningen. Fyra personer är direktrapporterande och ca 45 st indirekt rapporterande. Vi har intressanta och spännande investeringsprojekt på siten där du kan spela en viktig roll för den framtida utvecklingen av dessa projekt. Som Produktionschef kommer du att representera produktionsenheten på plats och ha det övergripande ansvaret för produktion, kvalitet, personal, hälsa och säkerhet. Du kommer att bidra till att sätta upp mål och budget, och verkställa samt följa upp. Tillsammans med ledare från andra funktioner kommer du att ingå i anläggningens ledningsgrupp. Du kommer att vara en del av härligt och engagerande team! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer också att vara att: • Att leda och utveckla Konstharts-, Formalin- och Tekniska fabriken tillsammans med respektive avdelningschef • Leda och säkerställa att daglig verksamhetsgenomgång genomförs effektivt och att dagliga problem löses och begränsas • Ansvarig för att underhålla och utveckla produktionsresurser i linje med affärs- och HSE&S-behov, inklusive personal, utrustning, process och teknologi. • Ställföreträdande platschef för Akzo Nobel Adhesives i Kristinehamn Tjänsten är på heltid tillsvidare med start under 2024. Du kommer vara placerad på vår site i Kristinehamn och rapportera till Site Manager. Vem är du? Du har en relevant examen från en eftergymnasial utbildning med minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet i chefs/ledande befattningar inom processindustrin. Erfarenhet av verktyg för ständiga förbättringar som Lean, Six Sigma eller andra metoder är ett plus. För att lyckas i den här rollen tror vi att du är en mycket engagerad och jordnära person som kan få saker att hända. Du drivs av nya utmaningar med ett starkt intresse för personalledning, med förmåga att motivera och coacha dina medarbetare. Som person är du självständig, har självdisciplin och har en struktur i ditt arbetssätt. Du förstår vikten av att planera dina aktiviteter, samt att rapportera resultatet av dem. Tar ansvar, är en lagspelare och bra på att bygga långsiktiga relationer är andra ord som beskriver dig. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav för att klara tjänsten. Din ansökan På AkzoNobel är vi mycket engagerade i att säkerställa en inkluderande och respektfull arbetsplats där alla våra anställda kan vara sitt bästa jag. Vi strävar efter att omfamna mångfald, tolerans och respekt. Vår rekryteringsprocess spelar en stor roll i denna resa eftersom den lägger grunden för en mångsidig arbetsmiljö. I vår organisation behandlas alla kvalificerade sökande ur ett jämlikt och jämställt perspektiv – utan hänsyn till etniskt ursprung, religion, kön, könsidentitet, sexuell läggning, ålder eller funktionshinder. Tveka inte, ta steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss! Vi går igenom ansökningarna löpande och tar tyvärr inte emot ansökningar via email. För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Ann Gustafsson, Site Manager, +46 708 208 159 För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Christina Borin, Talent Acquisition Manager Nordics, [email protected]
Söker du ett jobb med en stabil grundtrygghet, samtidigt som det finns goda möjligheter att göra karriär, avancera inom företaget, generösa bonusar och motiverande tävlingar? Uppskattar du ett jämställt och inkluderande företagsklimat där miljötänkandet får stort utrymme? Solid Air AB expanderar kraftigt och söker nu säljare och demonstratörer som vill påverka livet till det bättre för sina kunder, sig själva och sin omvärld. Vi tror på: · Samma möjligheter oavsett bakgrund · Energisnåla kvalitetsprodukter med lång livslängd · Kundens bästa i fokus · En inkluderande arbetsmiljö · Ett jämställt ledarskap · En renare inomhusmiljö – en partikel i taget! Om oss Solid Air AB säljer och marknadsför Clear Sky, en tysk kvalitetsprodukt för hemvård som verkligen ligger i tiden! Industriell toppkvalitet, fast till en prislapp som anses vara acceptabel även för privatpersoner och mindre företag. Med en låg energiförbrukning och i stort sett inga förbrukningsartiklar har försäljningen ständigt ökat, oavsett världsläge och pandemi. Clear Sky är designad av Christoph Böhler, en av Tysklands största industridesigners. Mr Böhler är en berömd designer inom bilindustrin där han bland annat designat för Audi och Bugatti. Maskinen har funnits i över 20 år, säljs i 49 länder på 4 kontinenter av över 10 000 medarbetare och en total årsomsättning på ca 7,5 miljarder kr. ”Jag började jobba här januari år 2000 och insåg redan efter några veckor att jag aldrig kommer att göra något annat! Produkten, friheten, lönen, tävlingarna och den årliga megajulfesten, för att nämna några saker som du inte hittar på de flesta arbetsplatser… – Fredrik, 45 år Löner och arbetsvillkor Dina kundbesök bokas av vår bokningsavdelning via referenser från andra nöjda kunder. Det innebär att du som representant åker ut på förbokade besök, anpassade efter ditt schema. Heltid: 24 500 kr plus bra provisioner på allt du säljer. Dessutom har vi hela tiden tävlingar, bland annat VIP-resor. Därför rekommenderar vi att ditt pass är uppdaterat, då vi emellanåt åker till varmare platser för teamutbildningar! Vår Diplomerade Säljutbildning är något du kommer att ha stor nytta av i ditt arbetsliv, antingen som språngbräda vidare i din karriär eller om du väljer att stanna kvar och utvecklas hos oss. Den innefattar bland annat: · Säljpsykologi · Värdebyggnad · Behovsanalys · Argumentationsteknik · Finansieringslösningar Du har körkort och tillgång till egen bil! Tidigare erfarenhet av försäljning är givetvis ett plus, men absolut inte ett måste! Vi utbildar dig från där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Ditt arbetsschema sätts varje vecka tillsammans med dig och vi gör allt vi kan för att anpassa det efter dina behov, eventuell familj och fritidsintressen. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte, utan skicka in din ansökan redan idag! Sökord: säljare, flexibelt schema, fast lön, hög provision, tävlingar, miljövänligt
Visar 1 till 10 av 1080 jobb