Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Årjäng. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på apoteket Årjäng kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Årjäng är strategiskt beläget i hjärtat av Årjäng och fungerar som en viktig knytpunkt för hela orten. Som det enda apoteket i området erbjuder vi en unik och personlig service till våra kunder. Vi har ett nära och effektivt samarbete med Apoteket Töcksfors och tillsammans jobbar totalt 11 medarbetare, varav tre arbetar i Årjäng. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Vi välkomnar även sökande med utländsk utbildning på väg mot sin svenska legitimation. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09.00-18.00 och lördagar 10.00-14.00. Välkommen till Apoteket!

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Projektledare
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Därför är detta jobb för dig Omställningen och en stor efterfrågan på våra tjänster kräver ytterligare en kreativ och driven person som inte är rädd att tänka nytt. Nu finns chansen att bli en del av teamet på Knightec Group i Karlstad. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter I rollen som projektledare kommer du agera som rådgivare, driva förstudier, driva förändrings- och nyutvecklingsprojekt hos kunder eller leda inhouse-projekt på Knightec Group. Räkna med stor variation på projekten du driver. Vi söker projektledare inom flera olika områden. Du kan komma att arbeta inom:  Produktionsutveckling Produktutveckling Produktionsinvesteringar Process Kvalitet Kvalifikationer Vi söker dig som är självgående och lösningsorienterad med ett starkt tekniskt intresse. Du har förmågan att leda och motivera andra. Du är van att hantera komplexa projekt och att skapa resultat under både tidspress och föränderliga förutsättningar. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Utbildad civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande inom relevant område (t.ex. maskinteknik, industriell ekonomi eller elektroteknik). Minst 5-7 års erfarenhet av projektledning inom den tillverkande industrin. Erfarenhet av projektledningsverktyg (t.ex. MS Project, Jira, eller liknande) samt kunskap om produktutveckling, produktionsprocesser och kvalitetssäkring. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska Då vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess, kan det krävas godkänd säkerhetsprövning för uppdraget. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa. Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Karlstad, Gräsdalsgatan 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

2 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Mekanikkonstruktör
Knightec Group AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Därför är detta jobb för dig Enkelt, du vill vara kreativ och innovativ i att lösa tekniska problem. Och det är precis vad vi erbjuder dig. Du är experten; du berättar för oss vilken lösning som du anser är bäst. Du kommer inte att vara ensam, nyckelordet är samarbete. Tvärfunktionella team skapas för att lösa projekt, snarare än att välja projekt för en redan befintlig grupp. Produkter och affärsområden kommer att skilja sig åt och du kommer att bygga nya spännande lösningar. Din utveckling är vår utveckling. Det vi erbjuder dig är ingen förutbestämd väg att följa. Vi gör saker på vårt eget sätt. Du har kontroll över din utveckling, oavsett vilken riktning du vill ta. Oavsett om det handlar om att nå en ny roll i framtiden eller fördjupa dig inom en specifik teknik, finns vi här för att hjälpa dig framåt. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter Du kommer att möta människor som bryr sig. Inte bara om projektet och tekniken, utan också om varandra. Vi gör det tillsammans – det är så vi tar oss framåt. Du kommer att arbeta med mekanikkonstruktion och produktutveckling Analysera och bryta ner tekniska problem för att hitta de bästa lösningarna tillsammans med ditt team Ta ansvar i projekt och dela din kunskap, samtidigt som du självständigt tar ansvar för ditt eget arbete Arbeta med kontinuerlig integration och leverans som centrala delar i din roll Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att brottas med knepiga tekniska utmaningar och att analysera. Du tycker om att tillsammans med teamet bryta ner dessa utmaningar för att nå den bästa lösningen. Du är en person som tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Utöver dina personliga egenskaper behöver du ha följande: Ingenjörsexamen inom maskinkonstruktion eller produktutveckling Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som mekanikkonstruktör, inom konstruktion och produktutveckling Goda kunskaper i CAD och PDM-system Du kommunicerar flytande på svenska och engelska Erfarenhet från arbete i försvarsindustri är meriterande En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Karlstad, Gräsdalsgatan 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

2 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Kvalitetsingenjör
Knightec Group AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Därför är detta jobb för dig Därför att du vet att kvalitet handlar om mer än att följa standarder – det handlar om att skapa hållbara, effektiva och pålitliga produkter. Du ser möjligheten att påverka hela värdekedjan, från utveckling till produktion, för att säkerställa högsta kvalitet och prestanda. Som en del av vårt engagerade team, på plats hos någon av våra kunder i regionen, arbetar du nära utveckling, produktion och leverantörer för att driva förbättringar och stärka processer. Genom analyser och riskbedömningar omvandlar du avvikelser till insikter och insikter till konkreta förbättringar. Med din expertis inom kvalitet är du en nyckelspelare i industrins utveckling – och vi ser fram emot att göra det tillsammans med dig. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Ansvarsområden Säkerställa att produkter och processer uppfyller kvalitetskraven genom granskning, analys och förbättringsarbete. Driva kvalitetsförbättringar, analysera avvikelser och implementera lösningar för att optimera produktions- och utvecklingsprocesser. Identifiera förbättringsområden, införa effektiva arbetsmetoder och bidra till en mer hållbar och konkurrenskraftig verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad person som trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och trivs i en föränderlig miljö där du behöver fatta snabba beslut och anpassa dig efter kundens behov. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom maskinteknik, industriell ekonomi, produktionsteknik eller annat relevant område. Minst 3–5 års erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri Erfarenhet av leverantörskvalitet, projektkvalitet eller processförbättringar. Erfarenhet av kvalitetsstandarder och certifieringar såsom ISO 9001 eller IATF 16949. Teknisk kompetens inom kvalitetsverktyg och metoder såsom 8D, FMEA, PPAP, SPC och Root Cause Analysis (RCA). Du kommunicerar flytande på svenska och engelska. Då vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess, kan det krävas godkänd säkerhetsprövning. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Karlstad, Gräsdalsgatan 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Berg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!

2 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Chef redovisningskonsulter Arvika/Årjäng
Careerguide Media Group AB
Redovisningsekonomer

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/chef-redovisningskonsulter-arvikaarjang. Vi ser fram emot din ansökan! Ludvig och Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa som ledare! Rollen som Affärschef Du leder en grupp om 8 medarbetare inom ekonomi med målet att vara småföretagarens självklara partner. Som Affärschef: • Har du det övergripande ansvaret förkundleverans, kvalitét, försäljning, tillväxt, kompetensutveckling, samarbete och rekrytering. • Du leder medarbetare inom din egen yrkeskompetens och du kombinerar ledarrollen med eget kundarbete, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. • Proaktivt implementera moderna arbetssätt och arbeta med förändringsledning. • Du ingår i ledningsgruppen för Marknadsområde Värmland tillsammans med andra Affärschefer och din närmaste chef Marknadsområdeschef Helen Hildeberg. Utvecklas som ledare på Ludvig och Co Du är med och skapar den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare med ett ledarskap som utgår från våra ledarbeteenden: Vilja och Våga, Inspirera och Engagera, Lära och Utveckla. Genom återkommande ledarträffar och ledarutbildningar, i en organisation med fokus på ständigt lärande, fortsätter du växa i din roll. Vi söker dig För att lyckas som ledare hos oss: • Du kan bidra med dina egna expertkunskaper inom ekonomi våra kunder. • Du har erfarenhet av eget kundansvar och försäljning. • Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Du passar för rollen om du, precis som vi, tror att samarbete, affärsmässighet och utveckling är tre viktiga hörnstenar för att bygga starka team. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Men det viktigaste är inte exakt vad du gjort, utan att du har viljan och potentialen att bli en riktigt bra ledare. Vill du bli vår nästa Affärschef? Då ser vi fram emot din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lokalvårdare till Förskolan Änglagård

Storfors kommun, belägen i östra Värmland, är hem för cirka 3800 invånare. Vi är stolta över vår närhet till naturen och de möjligheter till aktivt friluftsliv den erbjuder. Tillsammans med ett fint förenings- och kulturliv, högkvalitativ barnomsorg och skolor samt ett mångfacetterat näringsliv är Storfors en plats där människor trivs och växer. Nu har du chansen att vara med och ge våra kommuninvånare en ännu bättre livskvalitet och en trygg vardag. Beskrivning Vill du ha ett meningsfullt jobb där du bidrar till en trygg och trivsam miljö för barn och personal? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en lokalvårdare till Förskolan Änglagård i Alkvettern. Här får du möjlighet att arbeta i en lugn, barnnära miljö där din insats verkligen gör skillnad varje dag. Arbetsuppgifter Som lokalvårdare ansvarar du för den dagliga städningen av förskolans lokaler – matsal, toaletter, gemensamma utrymmen m.m. Du ser till att miljön är ren, fräsch och säker för både barn och vuxna. Du planerar och genomför även periodisk städning, exempelvis golvvård och storstädning, i samråd med din arbetsledning. Det finns en egenkontrollmall för städning med vad som ska göras varje vecka. Mer information fås av arbetsledaren. I arbetet behöver du kunna läsa städinstruktioner, innehållsförteckningar på kem med mera, därmed behöver du ha goda kunskaper i svenska. Kvalifikationer Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs med att arbeta självständigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av lokalvård, men är inget krav. Du ska ha god förståelse för hygienrutiner och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Körkort B samt tillgång till egen bil är ett krav för att kunna ta sig till/från arbetsplatsen, vilken ligger på landsbygden.  Du är en flexibel, glad och positiv person. Du tycker om att städa och är noggrann med det du gör, du vill att kvalitén på arbetet ska vara god. En lokalvårdare jobbar som regel själv och detta gör att du ska kunna vara självgående i ditt arbete och trygg i din arbetsroll. På arbetsplatsen där du kommer jobba finns både barn och andra vuxna, därmed är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Anställningens omfattning: 15%, dvs. 6 h/vecka. Tillträde enligt överenskommelse. Din ansökan ska vara oss till handa senast 2025-08-10. När du blivit erbjuden ett jobb, uppdrag eller praktik inom skola eller förskola ska du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med dig som sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt via länken i denna annons. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Software engineer
Procruitment AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Tietoevry is the Nordic region's leading IT company, offering IT and product development services globally within information and communication technology. They are also one of the leading companies in mobile communication technology worldwide. Tietoevry is now expanding its site in Karlstad and is looking for new colleagues in software development for embedded systems. About the position In this role, you will develop high-tech solutions within 5G and 6G together with your team, in close collaboration with colleagues and customers worldwide. As a software developer at Tietoevry, you will be challenged in your problem-solving and analytical skills as you help develop the latest telecommunications technologies — including the further advancement of the 5G and 6G network. The development process is characterized by abstract programming, which makes it well-suited for those motivated by methodical working methods such as breaking down problems, analyzing, programming, testing, and documenting. The main programming languages used are real-time C and C++, but you may also encounter Java, Golang, Perl, and Python. Common tools include Git, Eclipse, Jira, Gerrit, and Jenkins. For simulation and modeling, Matlab and Octave are used. You’ll be part of a non-hierarchical team of eight people with varying experience levels. The team works in agile three-week sprints. You will be paired with an experienced colleague who will act as your mentor to ensure you receive the best possible support in your new role. If you’re looking for a workplace with modern values and great opportunities to grow in your chosen field, this could be the perfect match for you. Your qualifications A few years of experience working with programming in C/C++ A Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Electrical Engineering, or Engineering Physics Fluency in English, both written and spoken Knowledge of radio communication and signaling is strongly meritorious Personal skills We believe that you are a team player who genuinely enjoys learning and developing new skills. You should also have an analytical and patient mindset when facing problems and challenges. Troubleshooting, analysis, and testing can take time – this is where patience and persistence are key to succeeding in this role. Terms Start: On going Extent: Full time, permanent Work hours: Monday-Friday 8-17 (8 am-5 pm) Location: Karlstad We process applications continuously and the position may be filled before the application period has expired, so don't hesitate - send us your application today! Procruitment Procruitment is Sweden's only career agency in IT, tech and engineering that, through proactive recruitment, connects attractive employers with people who share the same goals and ambitions. Regardless of whether you are an experienced leader or whether you are about to take your first step into your career, we help you to achieve your career goals - while we care about you, your journey and that you feel good along the way. Procruitment are proud winners of the Recruitment Awards 2022 and have been named Recruitment Company of the Year (20-49 employees) and Rocket of the Year (Recruitment). Read more about the awards here.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Vi söker en driven Controller till vårt team!
Note Torsby AB
Controller

Vill du vara med och påverka affärsbeslut, förbättra lönsamhet och ha en nyckelroll i samarbetet med våra kunder? Vi söker nu en engagerad Controller som vill växa tillsammans med oss! Dina ansvarsområden Som Controller hos oss kommer du bland annat att: Ansvara för excesshantering inklusive framtagning av underlag och kundförhandlingar Ansvara för framtagning av priser för prototyper Driva och följa upp ITO (Inventory Turn Over) per kund Dina arbetsuppgifter Utföra prototypberäkningar Arbeta löpande med ITO per kund i nära samarbete med KAM Ta fram underlag kring kundkonsignation KPI-rapportering Bistå VD i diverse analyser och beslutsunderlag Leda projekt för lönsamhetsförbättringar Analysera och ta fram underlag kopplat till lager Vem är du? Du är analytisk, strukturerad och trivs med att arbeta nära både ekonomi och försäljning. Du har en förmåga att se helheten, men även detaljerna som gör skillnad.

2 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Ungdomscoach
Kils kommun
Socialsekreterare

Vad roligt att du är intresserad av jobb i Kils kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service. För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas. Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att vi ska möta framtiden på ett bra sätt. Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit. Välkommen med din ansökan! I sektor Arbete och individ organiseras individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, funktionsstöd, integration och vuxenutbildning. Beskrivning Vill du göra skillnad för unga människor? Vi söker en engagerad ungdomscoach! Du blir en nyckelperson i vårt team där vi arbetar för att stärka ungas etablering i arbetslivet eller studier. Vi tror på individens egna resurser och erbjuder rätt stöd i rätt tid för att förebygga utanförskap och främja självförsörjning. Som ungdomscoach kommer du att samordna insatser för unga som varken arbetar eller studerar (UVAS) i åldern 16-29 år, med fokus på att skapa långsiktiga lösningar och samarbeten – både inom kommunen och med externa aktörer som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Regionen. Vi söker dig som har en stark vilja att arbeta med unga och som brinner för att göra skillnad. Du är självgående, flexibel och har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer.   Arbetsuppgifter Som ungdomscoach har du ett viktigt och mångfacetterat uppdrag där du arbetar både individinriktat och samordnande. En central del av tjänsten är att bygga långsiktiga, förtroendefulla relationer med de ungdomar du möter. Målgruppen – unga i åldern 16–29 år som varken arbetar eller studerar (UVAS) – befinner sig ofta i en komplex livssituation, vilket kräver att du är lyhörd, tillgänglig och tydlig i ditt bemötande. Du kartlägger individens behov och mål och tillsammans med kunden skapar du en handlingsplan som följs upp kontinuerligt. Du coachar, motiverar och hjälper kunden att ta steg mot ökad självständighet, oavsett om det handlar om att ta sig till praktik, studier eller arbete. En annan viktig del i arbetet handlar om att skapa och underhålla starka samarbeten, särskilt med Arbetsförmedlingen – för att tillsammans kunna erbjuda unga individer rätt insatser vid rätt tidpunkt. Genom regelbunden samverkan med externa aktörer samt interna kommunala enheter, arbetar du för att koordinera insatser som stöttar målgruppen. I ditt dagliga arbete kommer du att planera och följa upp individanpassade aktiviteter, driva uppsökande arbete och delta i olika typer av nätverksmöten. Du kommer också att ansvara för att dokumentera insatser i våra verksamhetssystem och bidra till att utveckla arbetssätt som stärker kommunens stöd till unga. Genom din roll är du en viktig länk i arbetet med att minska ungdomsarbetslösheten och motverka långvarigt utanförskap.   Kvalifikationer Vi söker dig med akademisk examen som socionom, inom beteendevetenskap (exempelvis sociologi, psykologi, socialpedagogik) eller annan likvärdig utbildning inom det sociala området.  Du har god förståelse för människors olika förutsättningar och erfarenhet av att arbeta med unga vuxna, gärna inom arbetsmarknad eller socialt stöd. Kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF), är en förutsättning för tjänsten. Du har god kännedom om myndigheter som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och regionens verksamheter, och är van att arbeta i nätverk och samverkan. Det är meriterande om du har kunskap om BIP-metoden. Du är trygg i att bygga relationer, strukturerad, lösningsfokuserad och har förmåga att arbeta självständigt utifrån både individens och verksamhetens behov.   Villkor Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan! Tjänsten avser en tillsvidaretjänst.    Körkort B Vi kommer kräva in ett utdrag ur belastningsregistret i samband med tillsättning av tjänsten.   För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.

2 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Ämneslärare SVE/SVA och psykologi till Spångbergsgymnasiet
Filipstads kommun
Gymnasielärare

Beskrivning Spångbergsgymnasiet i Filipstad har 10 nationella program samt introduktionsprogrammet. Totalt går ca 300 elever/studerande på skolan. Oavsett program arbetar vi tillsammans som en enhet, med samma värderingar. Vi söker nu en lärare svenska, svenska som andraspråk samt psykologi. Vi söker dig som är intresserad av att utbilda och arbeta med ungdomar och som har varje elevs bästa i fokus. Är du dessutom kreativ och lösningsfokuserad så kan vi erbjuda dig en spännande och lärorik arbetsplats! Tjänsten är ett vikariat under ordinarie medarbetares tjänstledighet, i första hand under höstterminen 2025 med eventuell förlängning. Arbetsuppgifter Vi söker nu en lärare i svenska, svenska som andraspråk och psykologi. Undervisning i dessa ämnen kommer också ske på övriga gymnasieprogram.  Du ingår i ett arbetslag och har nära samarbete med övriga lärare. I ditt uppdrag ingår att planera och genomföra undervisning, bedöma elevernas prestationer och utvecklingsbehov samt bedöma och betygssätta eleverna. Du bidrar till en god inlärnings- och arbetsmiljö, leder eleverna framåt och fångar deras intresse till lärande mot målen. I tjänsten ingår mentorskap. Mentorskapet är en central del av arbetet på skolan där ansvaret för att följa upp elevers studiesituation kräver struktur och initiativförmåga.   Kvalifikationer Vi söker i huvudsak dig som är legitimerad gymnasielärare. Du har ett genuint och engagerat intresse av att arbeta med ungdomar. Du behöver ha en medvetenhet kring hur olika anpassningar kan se ut, och vara flexibel att pröva olika pedagogiska upplägg på individ- och gruppnivå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För oss är det viktigt att du kan planera och strukturera upp ditt arbete självständigt. Den medarbetare som vi ser hos oss är kreativ och öppen för nya idéer och tankesätt. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera och bygga relationer med elever såväl som andra vuxna.  Varmt välkommen med din ansökan!   I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på  www.filipstad.se/friskvard Leva i Filipstad är lätt! Läs mer om hur du kan få ut mer av livet genom att arbeta och bo i Filipstad på https://movetofilipstad.se/Vi har även goda pendlingsmöjligheter med buss (Exempelvis Filipstad - Karlstad).  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

2 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025