Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2025, Kvarnåsens äldreboende, ...
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Kvarnåsen äldreboende i Årjäng. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! På vårt boende har vi alltid tillgång till sjuksköterskor och arbetsterapeut samt fysioterapeut som stöd i det dagliga omvårdnadsarbetet. Vi har också aktivitetsledare som formar dagliga aktiviteter på Kvarnåsen. Om Kvarnåsens äldreboende Kvarnåsen äldreboende riktar sig till personer med demenssjukdom och somatiskt åldrande samt psykogeriatrisk. Boendet är beläget centralt i Årjäng med nära anslutning till busscentralen. På Kvarnåsen finns 92 lägenhet fördelat på 9 avdelningar som varierar i storlek. Vi har också centralkök och matsal som är öppen för allmänheten. Pelarsalen är vår samlingssal och där erbjuds våra boende aktiviteter under veckan. Vår vision är att våra boende ska ha ett gott liv- varje dag. Vi har stort focus på mat och måltider och aktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: juni, juli och augusti 2025. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-05 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Karin Fredriksson 0107613220 [email protected] Helen Låbbman 0107613230 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Automationsingenjör
Procruitment AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om tjänsten I rollen som Automationsingenjör hos vår kund arbetar du med att utveckla, implementera och underhålla automatiserade system. Du deltar i projektet från början till slut, det innefattar allt från konstruktion till installation och driftsättning, även hos internationella kunder vilket betyder att du bör vara öppen för att kunna resa i tjänsten. Ditt ansvar är att säkerställa att maskinen fungerar optimalt samt att förbättra och utveckla system och nya funktioner, detta görs genom simulering innan du testar processen i verkligheten. Din kompetens Är utbildad automationsingenjör, med några års erfarenhet från rollen som automationsingenjör eller programmerare inom PLC. God kompetens inom ritningsläsning Flytande i skrift och tal i engelska och svenska Innehar B-körkort Förutom goda teoretiska och praktiska kunskaper är du initiativrik, driven och kommunikativ. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Kil Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Redovisningsekonom med byråerfarenhet
Linck i Karlstad AB
Redovisningsekonomer

Redovisningsekonom till tillväxtbolag inom en expansiv koncern Är du en driven och analytisk redovisningsekonom med byråerfarenhet som vill ta nästa steg i din karriär? Vi söker en engagerad person som vill utvecklas i en offensiv och växande koncernmiljö. Om rollen I denna roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta i ett bolag med en omsättning på cirka 200 MSEK och som är en del av en större koncern. Du blir en nyckelspelare i redovisningsteamet och kommer att få möjlighet att arbeta med: Löpande redovisning och bokslut Stödja på koncernnivå i finansiella frågor Medverka i förvärvsprocesser Vara en del av en kompetent och samarbetsorienterad ekonomifunktion Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via Linck under de första sex månaderna, med mycket god möjlighet till fortsatt anställning hos vår kund. Vem är du? Vi söker dig som har: 2–5 års erfarenhet av redovisning En analytisk ådra och en stark vilja att utvecklas Driv och ambition att på sikt växa in i en roll som ekonomiansvarig Trivs i en dynamisk och expansiv miljö Vad vi erbjuder Du blir en del av ett bolag med mycket kompetenta kollegor och stora utvecklingsmöjligheter. Här får du chansen att arbeta i en stimulerande och lärorik miljö där du kan växa i din yrkesroll. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen att skicka in din ansökan!

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Receptionist Scandic Winn, extra vid behov
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Nu söker vi receptionist för sommaren 2025 till Scandic Winn. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning för sommaren och även fortsatt för hösten extra vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

20 mars 2025
Sista ansökan:
15 september 2025
Personlig assistent sökes till man med stora omvårdnadsbehov!
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Är du vår nästa stjärna? Vi söker nu en personlig assistent till vår kund, en man som är i behov av hjälp med det mesta i sin vardag. Vi söker dig som vill bli en del av hans vardag – en pålitlig och hjälpsam assistent som stöttar honom i att leva ett bra liv. Han är en omtänksam och snäll person. Han bor på landet utanför Deje så du måste kunna ta dig dit med bil, 10 min från Molkom, 20 min från Forshaga och 30 min från Karlstad. Vår kund bor med sin fru och 2 hundar. Han har efter en stroke stora omvårdnadsbehov. Det är dubbelassistans dagtid och vaken natt. Om rollen Som assistent kommer du att vara hans stöd i vardagen. Dina arbetsuppgifter är att vara hans armar och ben, men lika viktigt är att vara hans språkrör vilket gör att du måste kunna tala och förstå svenska språket väl. Vem är du Vi letar efter någon med stort hjärta och empati. Som är lyhörd och kan ta egna initiativ. Erfarenhet av assistentyrket är ett plus men inte ett krav då personkemi och personlighet är av större betydelse, det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Att sätta kunden i fokus är en mycket viktig del i arbetet. Du ska ha hög arbetsmoral och brinna för att arbeta med människor. Du får ej vara allergisk mot hund. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: heltid/deltid, dag/kväll eller vakennatt Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Servicerådgivare till Wafab Bils verkstad i Kristinehamn
Wafab Bil AB
Kundtjänstpersonal

Vill du utvecklas i ett växande bolag och bidra till att vi har nöjdast kunder? Då är det kanske dig vi söker! Wafab Bil söker nu en engagerad servicerådgivare för att jobba med Kia i vår anläggning i Kristinehamn. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga uppgifter kommer att bestå i att möta våra kunder när de besöker oss eller ringer till oss. Du lämnar kostnadsförslag, planerar beställda jobb, tar emot bilen, håller kunden uppdaterad vid avvikelser, sammanställer faktura och lämnar ut bilen med en genomgång av vad som gjorts. Du kommer att ha många varierande arbetsuppgifter och du är spindeln i nätet för att lösa den dagliga verkstadsdriften. Du arbetar tätt tillsammans med verkstadschefen, reservdelsansvarig och fyra tekniker, som tillsammans med dig ansvarar för att vi har en helnöjd kund. Genom ditt engagemang och kunnande hittar du bästa möjliga lösning för varje kund. Kompetenskrav Vi vill att du har ett fordonstekniskt intresse och några års branschvana samt B-körkort. Du kommer att erbjudas kompetensutveckling via Kias utbildningsprogram. Personliga egenskaper För att lyckas och trivas i den här rollen tror vi att du har kundens behov som en självklar utgångspunkt i ditt arbete. Du gillar ordning och reda och har ett professionellt och positivt förhållningssätt. Vi värdesätter högt att du är en samarbetsinriktad person som förstår betydelsen av ett väl fungerande samarbete. Vidare ser vi att du har förmågan att arbeta självständigt och en vilja att utvecklas i din yrkesroll. Du får räkna med att tempot är högt och det krävs att du är stresstålig och har god förmåga att prioritera. Stämmer beskrivningen in på dig och du är redo för en ny och stimulerande utmaning så ansöker du enkelt här. Ansök senast 5 april. Tillträde efter överenskommelse och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval kommer att ske löpande, och finner vi rätt kandidat kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum passerat.

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Sommarens roligaste jobb? - Vi söker Hallvärd till Forsbergs i Karlstad
Forsbergs Fritidscenter i Hyssna AB
Butikssäljare, dagligvaror

Visste du att varannan svensk kan tänka sig att semestra med husbil eller husvagn? Vår marknad har inte bara växt de senaste åren, vår kundgrupp har också breddats - och idag ser vi likväl pensionärer, småbarnsfamiljer eller inbitna golfare som våra kunder och under alla årstider. Vår bransch är i förändring och vi på Forsbergs Fritidscenter vill leda den utvecklingen. Är du redo att vara med? Vi söker en positiv och driven Hallvärd till vårt center i Karlstad! Tycker du om att arbeta med människor, är lösningsorienterad, drivs av ordning och reda samt att arbeta mot tydligt uppsatta mål? Då passar du in hos oss. Som Hallvärd på Forsbergs… … är du en viktig del i Forsbergs möte med kund. Du arbetar med försäljning, lagerhantering, inköp och sortimentsexponering gällande artiklar som berör tillbehörsavdelningen. Du ser till att kunderna blir behjälpta på bästa sätt och att våra kundytor ser trevliga, säljande och inbjudande ut. Då du arbetar både med interna kollegor samt externa kunder, förväntas du kunna kommunicera på ett bra sätt och vara handlingskraftig för att skapa effektiva processer och en förstklassig kundupplevelse. Du förväntas därtill ta eget ansvar i att säkerställa att du under arbetats gång ser till att hela tiden lära dig så att du har rätt kunskap och de verktyg du behöver för att representera Forsbergs på bästa sätt och bidra till att uppnå företagets mål. Det finns väldigt många tillbehör och reservdelar till en husvagn/husbil och du blir aldrig fullärd! Du ingår i Försäljningsavdelningen och rapporterar till Försäljningschef. Försäljningschefen jobbar regionalt över region norr och är därför inte på plats dagligen men på plats i Karlstad har du både Säljare, Servicechef, Servicerådgivare och Fordsonstekniker som närmsta kollegor och ni samarbetar över avdelningarna Försäljning och Eftermarknad för att få till en så sömlös och smidig kundresa som möjligt. Utöver kollegorna på centret i Karlstad får du ett stort gäng duktiga kollegor på våra andra 6 center samt huvudkontoret. Vi söker dig som... ... är nyfiken, handlingskraftig och serviceminded. Du är inte rädd för att ha flera bollar i luften samtidigt och du ser det som en självklarhet att hjälpa våra kunder och dina kollegor på bästa möjliga sätt med ett leende på läpparna och en positiv attityd, oavsett om det handlar om en reklamation, ta betalt i kassan, ett råd kring en liten reservdel eller ett större inköp av ett nytt tält. Du är noggrann och organiserad, tycker om att lära dig nya saker och söker ständiga förbättringar och effektiviseringar i vardagen. Ett affärsmässigt tänk och förmågan att se vad som behöver göras och hjälpa till där det behövs kommer naturligt för dig. Praktisk information om tjänsten: Tjänsten som Hallvärd är en säsongsanställning för att täcka upp bemanningen under vår högsäsong. Arbetstiden är heltid, dagtid samt helg och anställningen sträcker sig mellan mitten av april - 30 september. Då tjänsten ska täcka upp bemanningsbehovet när vi har som mest att göra och under semesterperiod förväntas du kunna arbeta hela juni, juli och augusti, då vi inte kommer kunna bevilja någon längre ledighet under dessa månader. Låter det som ett jobb för dig? Vi arbetar med löpande urval, sök därför redan idag! För frågor om tjänsten, kontakta Jörgen Sjuls, på [email protected] Varför Forsbergs Fritidscenter? På Forsbergs lever vi våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. Vi hjälper varandra och våra kunder, och vi ser att det är tillsammans som vi kan bli snabbare, starkare och bättre. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den. Vi har ett bra kollektivavtal, ett schysst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största importör och återförsäljare av husbilar och husvagnar. Vi har en bred produktportfölj med starka varumärken som Hobby, Frankia, Niesmann Bischoff, Polar, Pilote, Sunlight och Concorde. Vi har funnits i 30 år och finns idag på sju orter i landet. Totalt är vi strax under 100 anställda och stolt del av KVD-koncernen. Läs gärna mer om oss på www.forsbergsfritidscenter.se Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester. Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll samt ett drogtest innan eventuellt avtal om anställning träffas, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare, trygga arbetsmiljön för våra medarbetare och möta regelkrav.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025
Sommarvikarier till hem- och kontorsstäd / Summer job in home and office...

We are looking for home cleaners and office cleaners to work during the summer in Karlstad. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A position with a 50% employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya sommarvikarier som vill jobba med hemstädning och kontorsstädning till vårt team i Karlstad. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En anställning på 50% i sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

17 mars 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sommarvikariat fönsterputsare / Summer job in window cleaning

Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi letar efter fönsterputsare som kan jobba under sommaren i Karlstad. Vi erbjuder en timanställning. Är du vår nästa stjärna? Dina arbetsuppgifter Som Fönsterputsare på Hemfrid har du en viktig roll - att ge dina kunder bästa service. Du arbetar både självständigt och i team. Uppdraget innebär att du kommer att få putsa olika typer av fönster i lägenheter och hus. I dina arbetsuppgifter ingår: Fönsterputsning hos privata kunder Fönsterputsning av inglasade balkonger och andra glaspartier kan förekomma Självständigt arbete ute hos kund och vid större uppdrag arbete ihop med kollegor Din profil Vi ser att du har arbetslivserfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller annat EU-land i minst 1 år. Har du gått en fönsterputs-utbildning är detta mycket meriterande. Som Fönsterputsare söker vi dig som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och nöjda kunder. Du ska även vara öppen för att arbeta tillsammans med kollegor, vilket förekommer vid större uppdrag. Att vara noggrann och punktlig är viktigt för dig. Du behöver även vara engagerad och ha en positiv attityd. Självklart skall du även brinna för kundservice, precis som vi gör! För att summera din profil ser vi att du: Har minst 1 års erfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller EU Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska Har B körkort eller EU-körkort Kan arbeta flexibla arbetstider måndag-fredag, även helgjobb kan förekomma Meriterande är om du: Har erfarenhet från ett serviceyrke, flytt eller hemstädning sedan tidigare Har gått fönsterputs-utbildning eller kurs Har tillgång till egen bil Vi erbjuder dig Vi har en tydlig ambition – det är att vara branschens bästa arbetsgivare. För oss är det en självklarhet att erbjuda bra villkor för våra anställda. Timanställning Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring Friskvårdsbidrag Utbildning inom fönsterputs Härliga kollegor från hela världen Gratis mobilabonnemang Vill du vara med på vår resa? Ansök nu! Välkommen till Hemfrid! I våra rekryteringar gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Hemfrid is Sweden's largest company within home cleaning. We help our customers with services such as cleaning, window cleaning, moving services and much more. We are looking for window cleaners who can work during the summer in Karlstad. We offer an hourly employment. Are you our next star? Your work assignments As a Window cleaner at Hemfrid you have an important role - to give your customers the best service. You work independently and have your own customers with a great responsibility. Your work tasks include: Window cleaning at private customers' homes Window cleaning of glazed balconies and other glass section may occur Independent work at customers' homes and for larger households you will work in a team Your profile We are looking for colleagues who like to work in different settings, both independently and in teams. You have at least 1 year experience in window cleaning in Sweden or any other country within EU. Further, you need to be responsible and punctual, you also need to be dedicated to your job and have a positive attitude. Of course you should also be passionate about customer service, just like we are! To sum up your profile we see that you: Have at least 1 year of experience in window cleaning in Sweden or within EU You speak and understand basic Swedish or English Have a swedish driving license or EU driving license Can work flexible working hours Monday-Friday, work on weekends may occur Great merits are: You have previous experience from any service profession, moving assignments or home cleaning Have a window cleaning education Have access to own car We offer you We have a clear ambition - To be the industry's best employer. Good working conditions are important to us. That is why we offer, among other things: Hourly employment Collective agreements and good terms of employment Third part insurance, health insurance, retirement pension insurance Wellness grant Training within window cleaning Colleagues from all over the world! Free mobile subscription Do you want to join our journey? Apply now! Welcome to Hemfrid! In our recruitments process, we always do a background check before employment.

17 mars 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Stödpedagog till Långenäsvägen
Nytida AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du ha ett utmanande och givande jobb med fokus på att skapa pedagogik för ett så självständigt liv som möjligt? Nu söker vi en stödpedagog till Långenäsvägens gruppboende i Karlstad. Om rollen Som stödpedagog arbetar du tillsammans med dina kollegor i det direkta arbetet med brukarna. Därutöver ingår att driva och tillämpa Nytidas ramverk för pedagogik och bidra i utformningen av personlig pedagogik för brukarna. Detta för att stötta brukarna i att nyttja sin kognitiva och sociala förmåga, stärka deras självkänsla och möjliggöra ett hälsofrämjande liv genom att agera förebild och motivera till friskvård. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik och utför därav omsorgsnära arbete, säkerställer trivsamma lokaler och deltar i aktiviteter med brukarna. Du kommer även handleda och stötta medarbetare i social dokumentation och genomförandeplaner, handleda nyanställda samt samverka med enhets-/verksamhetschefen i utvecklingsprojekt. Du rapporterar till gruppledare på verksamheten. Att bli chef kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Om Långenäsvägen På vår LSS-gruppbostad Långenäsvägen i Karlstad ska du känna dig trygg och delaktig. Vi vill ge dig möjlighet att utvecklas som människa och vårt arbete utgår från dina önskemål, behov och förutsättningar. Vi driver verksamheten i samverkan med Karlstad kommun som har rätt till samtliga platser. På långenäsvägen bor det 6 personer som är beviljde insats LSS9§9, boende med särskild service. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad stödpedagog på yrkeshögskola eller har relevant högskoleutbildning. Du har god datorvana, erfarenhet av dokumentation samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Ytterligare krav är erfarenhet av arbete med målgruppen LSS. Som person har du en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Du är ansvarstagande, noggrann och trivs med att jobba i team. Du delar gärna med dig av dina erfarenheter och stöttar kollegor i pedagogik, dokumentation och bemötande. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida via vår utbildningsorganisation Lära En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra brukare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal och försäkringar Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse under april/maj Sista ansökningsdag: 31 mars 2025 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

17 mars 2025
Sista ansökan:
3 september 2025