LBC Frakt i Värmland är företaget med hållbarhet i fokus. Vi vill erbjuda en hållbar karriär och omställningen till miljövänliga transporter är en hjärtefråga för oss. Företaget ägs av ett fyrtiotal åkerier och tillsammans med dem och våra dotterbolag är vi drygt 400 medarbetare. Om BKA Kran & Transport ABBKA Kran & Transport är ett av LBC Frakts medlemsåkerier och utför främst transporter inom bygg & anläggning. Om tjänstenVi utökar verksamheten med en asfaltsbil och söker en chaufför till den. Arbetstiden är huvudsakligen dagtid, men nattarbete kan förekomma. Asfaltläggning sker främst under sommaren och eftersom vi är ett mindre företag kan du även komma att köra andra typer av transporter hos oss. KvalifikationerAsfaltstransporter innebär nära samarbete med andra yrkesgrupper. För att trivas i rollen behöver du vara ordningsam, samarbetsvillig och prestigelös. Nedanstående kvalifikationer är krav: Körkort CE Yrkeskompetensbevis, YKB Digitalt färdskrivarkort Arbete på väg, APV 2 God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Grundläggande datakunskaper då vi använder handdatorer i arbetet Meriterande är: Erfarenhet av att köra med släp Tidigare erfarenhet inom asfalt- eller anläggningsbranschen Krankort Mer om tjänsten Anställning: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning Lön: Enligt avtal Placeringsort: Karlstad Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Främst dagtid men nattarbete kan förekomma AnsökanSista ansökningsdag: 2025-03-23 Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Ansökan görs i vårt rekryteringsverktyg och tas ej emot via e-post. KontaktEventuella frågor om tjänsten besvaras av Björn Andersson på 072-201 94 57 eller [email protected]. Vi undanber oss vänligt men bestämt all extern hjälp med rekrytering och annonsering av tjänsten.
Våra assistansanvändare runt om i Storfors söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi letar efter fönsterputsare som kan jobba under sommaren i Karlstad. Vi erbjuder en timanställning. Är du vår nästa stjärna? Dina arbetsuppgifter Som Fönsterputsare på Hemfrid har du en viktig roll - att ge dina kunder bästa service. Du arbetar både självständigt och i team. Uppdraget innebär att du kommer att få putsa olika typer av fönster i lägenheter och hus. I dina arbetsuppgifter ingår: Fönsterputsning hos privata kunder Fönsterputsning av inglasade balkonger och andra glaspartier kan förekomma Självständigt arbete ute hos kund och vid större uppdrag arbete ihop med kollegor Din profil Vi ser att du har arbetslivserfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller annat EU-land i minst 1 år. Har du gått en fönsterputs-utbildning är detta mycket meriterande. Som Fönsterputsare söker vi dig som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och nöjda kunder. Du ska även vara öppen för att arbeta tillsammans med kollegor, vilket förekommer vid större uppdrag. Att vara noggrann och punktlig är viktigt för dig. Du behöver även vara engagerad och ha en positiv attityd. Självklart skall du även brinna för kundservice, precis som vi gör! För att summera din profil ser vi att du: Har minst 1 års erfarenhet inom fönsterputsning i Sverige eller EU Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska Har B körkort eller EU-körkort Kan arbeta flexibla arbetstider måndag-fredag, även helgjobb kan förekomma Meriterande är om du: Har erfarenhet från ett serviceyrke, flytt eller hemstädning sedan tidigare Har gått fönsterputs-utbildning eller kurs Har tillgång till egen bil Vi erbjuder dig Vi har en tydlig ambition – det är att vara branschens bästa arbetsgivare. För oss är det en självklarhet att erbjuda bra villkor för våra anställda. Timanställning Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring Friskvårdsbidrag Utbildning inom fönsterputs Härliga kollegor från hela världen Gratis mobilabonnemang Vill du vara med på vår resa? Ansök nu! Välkommen till Hemfrid! I våra rekryteringar gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Hemfrid is Sweden's largest company within home cleaning. We help our customers with services such as cleaning, window cleaning, moving services and much more. We are looking for window cleaners who can work during the summer in Karlstad. We offer an hourly employment. Are you our next star? Your work assignments As a Window cleaner at Hemfrid you have an important role - to give your customers the best service. You work independently and have your own customers with a great responsibility. Your work tasks include: Window cleaning at private customers' homes Window cleaning of glazed balconies and other glass section may occur Independent work at customers' homes and for larger households you will work in a team Your profile We are looking for colleagues who like to work in different settings, both independently and in teams. You have at least 1 year experience in window cleaning in Sweden or any other country within EU. Further, you need to be responsible and punctual, you also need to be dedicated to your job and have a positive attitude. Of course you should also be passionate about customer service, just like we are! To sum up your profile we see that you: Have at least 1 year of experience in window cleaning in Sweden or within EU You speak and understand basic Swedish or English Have a swedish driving license or EU driving license Can work flexible working hours Monday-Friday, work on weekends may occur Great merits are: You have previous experience from any service profession, moving assignments or home cleaning Have a window cleaning education Have access to own car We offer you We have a clear ambition - To be the industry's best employer. Good working conditions are important to us. That is why we offer, among other things: Hourly employment Collective agreements and good terms of employment Third part insurance, health insurance, retirement pension insurance Wellness grant Training within window cleaning Colleagues from all over the world! Free mobile subscription Do you want to join our journey? Apply now! Welcome to Hemfrid! In our recruitments process, we always do a background check before employment.
We are looking for home cleaners and office cleaners to work during the summer in Karlstad. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A position with a 50% employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya sommarvikarier som vill jobba med hemstädning och kontorsstädning till vårt team i Karlstad. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En anställning på 50% i sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
At Dise, we offer market-leading software for Digital In-store experiences. Dise works with forward-thinking brands, such as Volvo, M&S, J.Lindeberg, and Uniqlo. From our offices in Sweden and the UK, we enable our partners and their customers to design and implement unique Digital In-store solutions. We call it Dise – Digital In-store experience. Dise is part of the Vertiseit Group, listed on the Nasdaq First North Growth Market in Sweden. Are you looking for an opportunity to thrive in a forward-thinking product company with a strong team spirit? Dise is expanding and is now looking for a Senior Software Developer to join our team in Karlstad! The Role As a Senior Software Developer at Dise, you will be a key contributor to our product development team. You will work with cutting-edge technologies to enhance and develop our software platform for Digital In-store experiences. In this role, you will: Design, develop, and optimize high-quality software solutions. Ensure the reliability, scalability, and performance of our software. Stay updated with industry trends and continuously improve our technology stack. Contribute to technical discussions, code reviews, and knowledge-sharing within the team. Who You Are We are looking for a passionate and experienced developer who enjoys working in a dynamic and collaborative environment. You have a strong problem-solving mindset, a drive for innovation, and a deep technical understanding. To succeed in this role, we see that you have: Several years of experience in software development, preferably in backend, full-stack, or cloud-based solutions. Strong proficiency in modern programming languages, such as Typescript, C#, .NET, or equivalent. Experience with cloud platforms (e.g., Azure, AWS, or Google Cloud). Solid knowledge of databases, APIs, and system integrations. Fluent proficiency in both Swedish and English (spoken and written). A proactive and team-oriented mindset – you take ownership and drive development forward. Nice to have: Experience in development (Vue, Angular, or similar frameworks). Familiarity with DevOps practices, CI/CD pipelines, and containerization (Docker, Kubernetes). Why Join Dise? We offer an inclusive work environment where you will be surrounded by skilled and passionate colleagues. Well-being first – Enjoy health initiatives and a generous wellness allowance. Team spirit & fun – We believe in having fun together and organizing activities to create great memories. Learn & grow – Work alongside talented colleagues in a collaborative and knowledge-sharing environment. Job security & benefits – At Dise, we offer a collective agreement to ensure fair working conditions. Career opportunities – We invest in internal career paths and development opportunities to help you grow with us. Practical Information Location: Full-time position at our office in Karlstad Application deadline: March 22 (We recruit on an ongoing basis, so apply as soon as possible!) Questions? Contact Innar Järva, [email protected] You can submit your application in Swedish or English. We look forward to hearing from you!
På Dise erbjuder vi marknadsledande programvara för Digital In-store-upplevelser. Dise samarbetar med framåttänkande varumärken såsom Volvo, M&S, J.Lindeberg och Uniqlo. Från våra kontor i Sverige och Storbritannien gör vi det möjligt för våra partners och deras kunder att designa och implementera unika Digital In-store-lösningar. Vi kallar det Dise – Digital In-store Experience. Dise är en del av Vertiseit Group, som är noterad på Nasdaq First North Growth Market i Sverige. Är du ute efter en möjlighet att utvecklas i ett framåttänkande produktbolag med stark laganda? Dise växer och söker nu en Senior Mjukvaruutvecklare till vårt team i Karlstad! Rollen Som Senior Mjukvaruutvecklare på Dise kommer du att vara en nyckelspelare i vårt produktutvecklingsteam. Du kommer att arbeta med den senaste tekniken för att vidareutveckla och optimera vår mjukvaruplattform för Digital In-store-upplevelser. I denna roll kommer du att: Designa, utveckla och optimera högkvalitativa mjukvarulösningar. Säkerställa att vår mjukvara är pålitlig, skalbar och presterar på hög nivå. Hålla dig uppdaterad med branschtrender och kontinuerligt förbättra vår teknologistack. Delta i tekniska diskussioner, kodgranskningar och kunskapsdelning inom teamet. Vem är du? Vi söker en passionerad och erfaren utvecklare som trivs i en dynamisk och samarbetsinriktad miljö. Du har ett starkt problemlösningsfokus, en drivkraft för innovation och djup teknisk förståelse. För att lyckas i denna roll ser vi att du har: Flera års erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna inom backend, fullstack eller molnbaserade lösningar. Gedigen kunskap i moderna programmeringsspråk, såsom Typescript, C#, .NET eller motsvarande. Erfarenhet av molnplattformar (t.ex. Azure, AWS eller Google Cloud). God förståelse för databaser, API:er och systemintegrationer. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Ett proaktivt och teamorienterat mindset – du tar ansvar och driver utvecklingen framåt. Meriterande: Erfarenhet av frontend-utveckling (Vue, Angular eller liknande ramverk). Kunskap om DevOps-principer, CI/CD-pipelines och containerteknologier (Docker, Kubernetes). Varför Dise? Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö där du omges av kompetenta och engagerade kollegor. Hälsa i fokus – Ta del av hälsofrämjande initiativ och ett generöst friskvårdsbidrag. Teamkänsla & gemenskap – Vi tror på att ha roligt tillsammans och skapar minnesvärda aktiviteter. Lärande & utveckling – Arbeta med duktiga kollegor i en samarbetsinriktad och kunskapsdelande miljö. Trygghet & förmåner – På Dise erbjuder vi kollektivavtal för att säkerställa goda arbetsvillkor. Karriärmöjligheter – Vi satsar på interna karriärvägar och utvecklingsmöjligheter för att hjälpa dig att växa med oss. Praktisk information Placering: Heltidstjänst på vårt kontor i Karlstad Sista ansökningsdag: 22 mars. Urval sker löpande, så ansök så snart som möjligt! Frågor? Kontakta Innar Järva, [email protected] Du kan skicka in din ansökan på svenska eller engelska. Vi ser fram emot att höra från dig!
At Dise, we offer market-leading software for Digital In-store experiences. Dise works with forward-thinking brands, such as Volvo, M&S, J.Lindeberg, and Uniqlo. From our offices in Sweden and the UK, we enable our partners and their customers to design and implement unique Digital In-store solutions. We call it Dise – Digital In-store experience. Dise is part of the Vertiseit Group, listed on the Nasdaq First North Growth Market in Sweden. Dise is expanding and is now looking for a QA Engineer to join our team in Karlstad! At Dise, we offer market-leading software for Digital In-store experiences. Dise works with forward-thinking brands, such as Volvo, M&S, J.Lindeberg, and Uniqlo. From our offices in Sweden and the UK, we enable our partners and their customers to design and implement unique Digital In-store solutions. We call it Dise – Digital In-store experience. Dise is part of the Vertiseit Group, listed on the Nasdaq First North Growth Market in Sweden. The Role As a QA Engineer at Dise, you will play a key role in ensuring the quality of our cutting-edge products and services. You will work closely with the development teams to drive continuous improvements in our processes and ensure we deliver first-class solutions. In this role, you will: Develop and implement quality strategies, processes, and guidelines to ensure consistent product quality. Design and execute testing methodologies, inspections, and analyses to evaluate product performance and identify areas for improvement. Collaborate with development teams to identify inefficiencies and suggest improvements. Investigate and resolve quality-related issues by identifying root causes and implementing corrective actions. Gain a deep understanding of our products to ensure they meet high-quality standards. Ensure compliance with industry standards, regulatory requirements, and relevant certifications. Define and monitor quality-related KPIs to continuously measure and enhance performance. Generate reports and present insights to management on quality successes, improvement areas, and potential risks. Stay up to date with QA trends, industry best practices, and emerging technologies to suggest innovative improvements. Who You Are We are looking for an experienced QA Engineer with a strong commitment to quality and a drive to grow. You thrive in a collaborative environment where you play an active role in improving products and processes. To succeed in this role, you have: Knowledge of both Linux and Windows systems. Previous experience working in QA teams and successfully delivering high-quality software products. A strong understanding of testing methodologies, tools, and processes, along with experience in developing test plans and test cases. Excellent leadership and communication skills – you are a mentor and collaborate effectively across teams. An analytical mindset and problem-solving abilities – you can troubleshoot and resolve complex issues. A detail-oriented and structured approach, with the ability to manage multiple projects and priorities. Excellent communication and writing skills in English. Why Join Dise? We offer an inclusive work environment where you will be surrounded by skilled and passionate colleagues. Well-being first – Enjoy health initiatives and a generous wellness allowance. Team spirit & fun – We believe in having fun together and organizing activities to create great memories. Learn & grow – Work alongside talented colleagues in a collaborative and knowledge-sharing environment. Job security & benefits – At Dise, we offer a collective agreement to ensure fair working conditions. Career opportunities – We invest in internal career paths and development opportunities to help you grow with us. Practical Information Location: Full-time position at our office in Karlstad Application deadline: March 22 (We recruit on an ongoing basis, so apply as soon as possible!) Questions? Contact Innar Järva at [email protected] You can submit your application in Swedish or English. We look forward to hearing from you!
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om mötet med människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med arbetskamrater, sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept . Gott Liv i vardagen. Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om KVARNÅSEN äldreboende Är beläget i Årjängs kommun Värmlands län som ligger nära norska gränsen. Kvarnåsen ligger centralt i samhället i nära anslutning till busshållsplatsen och vi har endast 12 mil till Oslo. Årjäng erbjuder ett rikt naturliv då det är flera sjöar och fina naturreservat med vandringsleder. Kvarnåsen har 92 lägenheter fördelade på nio enheter. Vi erbjuder demensboende, psykogeriatrisk boende samt somatiskt boende. Varje enhet har kök, matsal/vardagsrum och möjlighet till utevistelse. I Pelarsalen finns en mötesplats där våra aktivitetsansvariga anordnar aktiviteter utifrån önskemål. Här firar vi födelsedagar, traditioner och anordnar olika festligheter – allt för att de äldre ska uppleva Gott liv – varje dag. Måltiderna tillagas av kockarna i kommunens restaurangkök som ligger i huset. Våra focus område är Hälsa Mat Gemenskap. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/Årjäng Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag, Epassi Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: Tills vidare Omfattning:75% enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-03-23 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Helen Låbbman Telefonnummer: 010-7613230 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Våra assistansanvändare runt om i Kil söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Våra assistansanvändare runt om i hela Sverige söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Välj ett jobb för att visa detaljer