Personliga assistenter sökes för autismärenden. Sommarvik & timvik
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent som sommarvikarie hos någon av våra två kunder med Autism i/i närheten av centrala Skellefteå. Vi behöver även fylla på med timvikarier i dessa två arbetsgrupper. Arbetstiderna är varierande. Så du som söker måste ha möjligheten arbeta varierande tider förlagda på dag, kväll, natt (vaken/jour), under såväl vardagar som helger. Sommarvikariaten har en tjänstgöringsgrad mellan 60-80 % och är av varierande längd, dem pågår allt mellan v 26-39. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion så  snart du har möjlighet. OM KUNDERNA Du kommer att arbeta nära våra kunder och stötte dem i deras vardagliga liv. Våra kundärenden skiljer sig åt till viss del, men specifikt för dessa är inriktningen inom Autism. Båda assistansuppdragen är av övervakande karaktär och du arbetar med lågaffektivt bemötande - en metod som skapar lugn och trygghet för kunden. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Medicinering, hjälp och vägledning i vardagliga situationer. ÄR DU DEN VI SÖKER? En stor del av ditt arbete innebär att hjälpa och vägleda kunden i vardagliga situationer och i sociala interaktioner kring/med andra, samt att hjälpa kunden förstå sin omvärld. Du bör vara bra på att läsa av och analysera andra individers behov och situationer. Vi ser det som en fördel om du sedan tidigare har vana av att arbeta med förebyggande åtgärder och långsiktiga strategier.  Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska MERITER Erfarenhet av arbete inom autism Erfarenhet av lågaffektivt bemötande Sysselsättningsgrad: Varierande. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Miljö och hälsoskyddsinspektör, vik
Nordmalings kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Vi söker dig som vill vara en i teamet vid bygg- och miljökontoret i Nordmalings kommun. Välkommen med din ansökan! Arbetsplatsen Bygg- och miljökontoret innehåller två byggnadsinspektörer, fyra miljöinspektörer och rapporterar till bygg- och miljöchef. Bygg- och miljökontoret ingår i Samhällsbyggnadskontoret. Ansvarsområden omfattar primärt miljö- och hälsoskydd, livsmedel, alkohol och tobak samt naturvård.  Vi erbjuder Som medarbetare i Nordmalings kommun har du även flera förmåner och erbjudanden. Läs mer om dem på vår hemsida; https://www.nordmaling.se/kommun/jobba-hos-oss/vara-formaner Rollen och arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer primärt vara inriktade mot tillsyn av verksamhetsområdena; Livsmedelslagstiftningen och Miljöbalken. Arbetsområden mot andra lagstiftningar kommer att förekomma.  Dina arbetsuppgifter som miljöinspektör innebär bland annat att handlägga inkommande ärenden, planera och genomföra tillsynsbesök samt utforma beslut, skrivelser och tjänsteutlåtanden. Under hösten 2025 kommer stor fokus ligga på att administrativa uppgifter så som uppdatera verksamhetens tillsynsplaner, behovsutredningar, taxor m.m. I den dagliga verksamheten använder vi verksamhetsprogrammet EDP Vision. Miljökontoret arbetar nära tillsammans och hjälps åt i aktuella ärenden. Du kommer vara delaktig i att utveckla bygg- och miljökontorets verksamhet, skapa rutiner och arbetssätt. Arbetet innebär många kontakter med kommuninvånare och företagare, men också med politiker och andra tjänstepersoner i kommunen. Vi lägger vikt vid att ge information och vägledning till både verksamheter och enskilda. Vi har individuell kompetensutveckling och strävar efter samarbete och bredd. Din profil De krav vi har för att du ska arbeta som miljöinspektör är att du är utbildad miljö- och hälsoskyddsinspektör eller kan uppvisa annan utbildning eller erhållit kunskaper som bygg- och miljökontoret bedömer likvärdiga. Du har god datorvana och har lätt att uttrycka dig i både tal och skrift. B-körkort krävs. Det är meriterande om du har erfarenhet av tillsyn inom Plan- och bygglagen samt erfarenhet att arbeta med verksamhetssystemet EDP-Vision. Personliga egenskaper/förmågor som är viktiga för att klara av rollen är att du är/har; - Initiativtagande: Ta ansvar och ha förståelse för arbetsplatsens ”bästa” och kunna ta sig an nya uppgifter utan att dessa alltid måste pekas ut. - Självgående: Ska kunna arbeta, lösa uppgifter och ta beslut på egen hand. Förstå att fråga om hjälp men även att ta initiativ och läsa sig in på ämnen för att lösa en uppgift. - Flexibel: Inte vara främmande för att arbeta inom olika områden. Kunna backa om gruppen-/chef har en annan bedömning. Kunna ändra ”sitt eget schema” om så behövs. - Samarbetsförmåga: Kunna arbeta i grupp och ha lätt för att anpassa sig till gruppen, lyssna, lära, lära ut och förmedla sina tankar och idéer. Betyder inte att man alltid måste vara överens eller att man alltid ska ge efter sina egna tankar och värderingar (no people pleaser). - Serviceinriktad: Kunna förstå ”kundens” och hens önskemål, även om det går kunden emot. På ett snyggt sätt kunna förmedla negativa beslut och ställningstaganden Anställningen Tidsbegränsad anställning, 100 %. Tillträde 1 augusti till och med 31 december 2025 (eventuell möjlighet till förlängning). Om Nordmalings kommun Nordmaling har ett utmärkt läge, alldeles vid kusten, mellan Umeå och Örnsköldsvik med E4 och Botniabanan helt nära. Närheten till hav, skog, älv, fina motionsanläggningar och ett rikt föreningsliv ger stora möjligheter till en aktiv fritid för både stor och liten. Arenor, köpcentra och kulturhus finns i Örnsköldsvik i söder och Umeå i norr, bägge mindre än 30 min bort med Botniabanan. Vi är helt enkelt centrum mellan städerna! Nordmalings kommun har cirka 7000 invånare, och 650 medarbetare som gör ett viktigt jobb för att erbjuda invånarna god service och livsmiljö. Nordmalings kommun är en del av Umeåregionen. Funderar du på att flytta till eller är nyfiken på Nordmaling? Läs mer på https://mitt.nordmaling.se/ Jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap I kommunen finns ett kontinuerligt behov av att förstärka räddningstjänsten, varför vi ser det som positivt att även kunna arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (förutsatt att kvalifikationer för uppdraget kan uppnås och att förutsättningar finns i ovan utannonserad tjänst). Annonsering Nordmalings kommun gör val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd vid varje rekrytering och kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd i samband med denna annons.

1 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Driftledare
Ordning och Reda Vby AB
Städledare och husfruar

Ordning och Reda är inne på en spännande Resa och söker nu en ny ledande stjärna till vårt team. Ordning och Reda finns idag på 5st stationsorter, Umeå, Vännäs, Vindeln, Bjurholm & Nordmaling med ett 20 tal anställda. Vi utför ett brett urval av tjänster med bl.a städ, transport, fastighetsservice och snöskottning. Vi söker nu en ledare som kommer att ansvara över den dagliga driften där kundtjänst, dagliga personalsamtal som rör driften, besiktningar, inventering av material och andra administrativa inslag kommer att vara huvuduppgifter. För att behärska rollen ser vi att du har god datorvana, någon form av tidigare kundkontakt i ditt yrkesliv, körkort samt behärskar svenska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av städbranschen samt ledarskap är ett stort plus. Hos oss oss får du även chansen att utvecklas och chans till en större ledande befattningar inom företag på sikt. Du kommer att vara stationerad på vårt kontor i Umeå/Teg och arbetet är förlagd vardagar dagtid. Vill du vara med på vår spännande resa och känner att du är den vi söker så tveka inte att skicka in din ansöka redan idag märkt med "Driftledare" Tillträde omgående och urval sker löpande.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Driftledare
Ordning och Reda Vby AB
Städledare och husfruar

Ordning och Reda är inne på en spännande Resa och söker nu en ny ledande stjärna till vårt team. Ordning och Reda finns idag på 5st stationsorter, Umeå, Vännäs, Vindeln, Bjurholm & Nordmaling med ett 20 tal anställda. Vi utför ett brett urval av tjänster med bl.a städ, transport, fastighetsservice och snöskottning. Vi söker nu en ledare som kommer att ansvara över den dagliga driften där kundtjänst, dagliga personalsamtal som rör driften, besiktningar, inventering av material och andra administrativa inslag kommer att vara huvuduppgifter. För att behärska rollen ser vi att du har god datorvana, någon form av tidigare kundkontakt i ditt yrkesliv, körkort samt behärskar svenska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av städbranschen samt ledarskap är ett stort plus. Hos oss oss får du även chansen att utvecklas och chans till en större ledande befattningar inom företag på sikt. Du kommer att vara stationerad på vårt kontor i Umeå/Teg och arbetet är förlagd vardagar dagtid. Vill du vara med på vår spännande resa och känner att du är den vi söker så tveka inte att skicka in din ansöka redan idag märkt med "Driftledare" Tillträde omgående och urval sker löpande. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Examen inom teknisk fysik, datavetenskap eller datateknik? Se hit!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker dig som nyligen har tagit examen inom teknisk fysik, datavetenskap eller datateknik för kommande uppdrag hos våra samarbetspartners i Umeå. OM TJÄNSTEN Vill du vara med och forma framtidens digitala samhälle? utveckla smarta lösningar, förbättra människors vardag och transformera verksamheter i grunden. Vi söker dig som vill göra skillnad – oavsett om du brinner för kod, moln, data, design eller strategi. Här finns plats för både specialister och generalister, nyfikna nybörjare och erfarna experter. Detta är en intresseanmälan och vi kommer att kontakta dig när vi har konkreta uppdrag som kan matcha dig och din kompetens. Du erbjuds · Att arbeta på plats hos någon av våra samarbetspartners · Ett första steg in på arbetsmarknaden efter dina studier Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Hos oss finns möjligheten att ta dig an varierande uppdrag beroende på din kompetens och ditt intresseområde. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: · Att utveckla och förbättra digitala tjänster och system – från idé till färdig lösning · Att analysera data och skapa insikter som driver innovation och affärsnytta · Att arbeta med molnplattformar, cybersäkerhet eller automatisering av IT-miljöer VI SÖKER DIG SOM · Har minst en eftergymnasial utbildning inom teknisk fysik, datavetenskap, datateknik, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som relevant för kommande uppdrag · Har goda kunskaper i både engelska och svenska, då kommunikation är på båda språken hos våra partners · Innehar B-körkort Det är meriterande om du har: · Erfarenhet av arbete inom liknande område. · Är boende i eller har en anknytning till Umeå För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ansvarstagande - Nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Starta din IT-karriär hos vår kund - plats i Skellefteå eller Luleå!
Academic Work Sweden AB
Systemtestare och testledare

Tar du examen inom IT och vill arbeta på ett företag som är ledande inom telekom-branschen? Är du en social person som trivs att arbeta i projektform och med de nyaste teknikerna? Då är detta tjänsten för dig! Du kommer att bli en del av ett lokalt agilt team, och med en stark laganda kommer ni att arbeta med tekniska lösningar inom 5G-nät. Ta chansen och sök tjänsten redan idag, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Är du nyexaminerad och redo att ta klivet in i IT-branschen? Hos oss blir du en del av ett innovativt teknikföretag inom telekom där teamkänsla, gemenskap och nyfikenhet står i centrum. Vi söker dig som vill vara med och skapa framtidens lösningar i ett globalt sammanhang – tillsammans med engagerade kollegor från hela världen. Du kliver in i ett agilt och tvärfunktionellt utvecklingsteam som arbetar med spännande projekt i teknikens framkant. Här får du snabbt ta ansvar och bidra på riktigt, samtidigt som du ständigt lär dig nytt. Vi jobbar nära varandra i en miljö där delaktighet och kunskapsutbyte är en självklar del av vardagen. Välj att arbeta från vår samarbetspartners kontor i Skellefteå eller Luleå – alla centralt belägna med gångavstånd till restauranger, butiker och träningsmöjligheter. Hos vår kund är du aldrig ensam – oavsett om du är ny i yrkeslivet eller mitt i din utvecklingsresa. Välkommen till en plats där din idé kan bli nästa stora innovation. Du erbjuds: - En arbetsplats som satsar på både teknik och människor, där du får forma din roll och utvecklas i rollen som utvecklare - Internationellt nätverk och stora möjligheter till kompetensutveckling - En dedikerad konsultchef som hjälper dig att komma in i rollen på bästa sätt Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och arbetar ute på uppdrag hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som mjukvaruutvecklare hos oss jobbar du med avancerade 5G-lösningar i nära samarbete med kunder och kollegor. Du blir en del av ett agilt team som tillsammans ansvarar för systemering, design och test. Rollen passar dig som gillar att lösa problem på ett strukturerat sätt. Vi arbetar främst med C/C++ i realtidsnära, inbyggda system – men även språk som Java, Go, Erlang och Python är en naturlig del av vardagen. VI SÖKER DIG SOM - En avslutad examen inom datavetenskap eller liknande teknisk utbildning – kanske är du nyutexaminerad eller har med dig lite erfarenhet från tidigare projekt eller praktik - Ett genuint intresse för programmering och en vilja att ständigt lära dig nytt inom modern mjukvaruutveckling - Goda kunskaper i både svenska och engelska – du känner dig bekväm att kommunicera obehindrat i tal och skrift, eftersom båda språken används i det dagliga arbetet Extra plus om du också har koll på något av detta: - Programmering i C/C++, Java, Go eller Python - Erfarenhet av agila arbetssätt - Jobbat i en Linux-miljö - Verifiering och testning av mjukvara - Att bo i eller har en anknytning till de angivna orterna Detta är som sagt inte ett krav, då du inte behöver kunna allt från början – det viktigaste är att du är nyfiken, har rätt inställning och vill utvecklas tillsammans med oss. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

1 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Välkommen till trevligt team!

Vill du arbeta som personlig assistent och ansluta till ett trevligt, väl fungerande team? En av mina assistenter flyttar från orten och jag söker nu hennes ersättare på 75 procent eller heltid till min grupp. Som personlig assistent hos mig får du ett omväxlande arbete där uppgifterna omfattar allt ifrån omvårdnad till aktiviteter till vanligt förekommande hushållssysslor som matlagning, städ och tvätt. Vi kommer att ha ett nära samarbete med hög delaktighet. Jag söker dig som är flexibel, pålitlig och trygg i rollen som assistent. Du behöver kunna tala bra svenska och ha en god förståelse för vad det innebär att arbeta i ett privat hem. Arbetstiderna varierar i enlighet med ett rullande schema, dag, kväll, natt och helg. Hos Familjeassistans får du fina villkor med kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag, god arbetsmiljö och bra lön. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs innan anställning. Varmt välkommen med din ansökan, intervjuer sker löpande, tillträde enligt överenskommelse.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Byggledare mät
Centio Consulting Group AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en byggledare mätteknik tuill mångårigt uppdrag hos Trafikverket, stationeringsort Umeå. Detta är ett konsultuppdrag.  Tjänsten har en omfattning på 85 procent.  Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Verksamhetsområde Stora Projekt ansvarar för att upphandla och genomföra Sveriges allra största och mest komplexa infrastrukturprojekt. Som en av landets – och därmed Nordens – största byggherrar och beställare bidrar vi till samhällsutvecklingen på ett påtagligt sätt, såväl i planeringsskedet som i byggskedet. Vi sätter stort fokus på att slutföra våra projekt i tid, till rätt kostnad och med förväntat innehåll. Några av våra största projekt just nu är införandet av tågtrafikstyrningssystemet ERTMS samt investeringsprojekten Norrbotniabanan, Förbifart Stockholm, Ostlänken och Västlänken. Program Norrbotniabanan är en ny 27 mil lång enkelspårig järnväg mellan Umeå och Luleå. För sträckan Dåva–Skellefteå har programmet fått byggstartsbeslut och entreprenader har startats upp samt att det pågår detaljprojektering för framtagande av bygghandlingar. För sträckan Umeå–Dåva är byggnationen igång och planerad trafikstart är år 2026. Uppdraget är ett konsultuppdrag som omfattar att vara delaktig i planering av produktionsskedet samt verka som byggledare inom mät för både väg- och järnvägsrelaterade projekt. Detta innebär att konsulten kommer att arbeta som resursförstärkning i beställarens projektorganisation. Beställaren ansvarar för projektets övergripande planering och styrning och respektive entreprenör ansvarar för styrning och genomförande av den egna entreprenaden. Arbetet med planering av produktion ska resursen utföra i nära samarbete med projektets projektledare. Resursen ska inte leda entreprenörens produktionsarbete, utan utför tidsmässig, teknisk, ekonomisk samordning, bevakning och uppföljning samt fungera som bollplank, både gentemot beställaren och entreprenören. Arbetsuppgifter/AnsvarSom byggledare inom mät leder och samordnar du arbetet med beställarens uppföljning av entreprenadarbetena samt tillhörande ekonomisk reglering för tilldelat område/entreprenad. Du utgör projektledarens stöd i produktionstekniska frågor för att säkerställa att det som levereras är i enlighet med avtalade villkor. Du ansvarar för kontakten med entreprenörer samt projektörer i syfte att underlätta samarbetet och produktionen. Du ska tillsammans med projektledningen medverka och samverka vid möten med entreprenören. Omfattningen är i huvudsak som följer men inte begränsad därtill: Ansvara för kontroll av entreprenörens mätningstekniska arbete enligt respektive entreprenadkontrakt. Stöd till övrig projektledning i entreprenaden avseende mätningstekniska frågor kopplat till olika skeden i entreprenaden. Delta i och kunna utvärdera mätverksamhet i såväl Trafikverkets som entreprenörens regi. Delaktig i arbetet med upprättandet och uppföljning av kontrollplaner o dyl. Identifiera problemområden, biträda vid besiktningar samt bistå projektledning med underlag för ÄTA, projektering m.m. Medverka i arbetet med kostnads- och tidstyrning vid uppföljning av entreprenader. Medverka i riskhanteringsarbetet. Samverka med övriga projekt, enheter och entreprenörer inom programmet. Att delta i och i vissa fall leda för teknikområdet relevanta möten (mätmöten, byggmöten, produktionsmöten, teknikmöten etc.). Övriga arbetsuppgifter som krävs för att genomföra entreprenader i enlighet med Trafikverkets verksamhetssystem. Fortlöpande följa arbete med beställarens upprätthållande av det tillhandahållna bruksnätet i plan och höjd för byggnadsverk samt slutgiltig sammanmätning och beräkning av bruksnät. Granska entreprenörens bygg- och bruksnät. Utföra uppföljning och kontroller av entreprenörens underlag för ersättning kopplat till projektets mängdförteckning och i samband med ÄTA-hantering. Flyga drönare, både för bildfångst och punktmoln. Krav (OBS, obligatoriska) • Mätteknisk behörighet Trafikverket Klass 1. Verifieras via behörighetsintyg. • Erfarenhet av arbete som mängdreglerare inom stora infrastrukturprojekt (> 100 miljoner SEK). Erfarenhet ska uppgå till minst 7 år varav minst 3 år i ledande befattning. (Minst 30% sysselsättningsgrad per erfarenhetsår) • Dokumenterad erfarenhet av 3D CAD/BIM.  • Dokumenterad erfarenhet av SBG GEO.  • Dokumenterad kunskap om AMA Anläggning 20, RA Anläggning 20 och MER Anläggning 20 eller senare.  • Inneha drönarkort från Transportstyrelsen godkänd för kategori A1/A3 samt utökad till A2.  • Dokumenterad erfarenhet av flygning av drönare och dokumenterande inom anläggningsprojekt via foton/film och punktmoln • Dokumenterad utbildning i Allmänna bestämmelser (AB04).  • B-körkort. Meriterande  För beställaren är det ett mervärde att konsulten har erfarenhet av arbete som mängdreglerare inom stora infrastrukturprojekt (> 100 miljoner SEK) Problemlösningsförmåga Kommunikationsförmåga Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska.  Vi ser fram emot din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Förste kock/ souschef till restaurang Sjöbris
Älvsbryggan AB
Köksmästare och souschefer

Om företaget: Sjöbris är båtarna nere vid kajen. Vi har restaurangen öppet året runt men med en topp under sommarmånaderna. Vi söker nu en förste kock till Sjöbris med goda matkunskaper som är stresstålig och villig att ge den allra bästa servicen till våra gäster. Har du minst 2-4 års erfarenhet av ledarskap i köket? Är du driven och vill vara med i utvecklingen av vårt kök och vara kökschefens högra hand? Är du serviceinriktad och jobbar bra under stress? Har du goda erfarenheter inom matlagning? Är du en person som alltid håller snyggt och rent omkring dig? Har du lätt att jobba och leda en grupp och även arbeta självständigt? Stämmer detta in på dig, skicka då in ditt CV, personliga brev och bild till oss.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kulturskollärare, inriktning dans
Skellefteå kommun
Gymnasielärare

I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Skellefteå Kulturskola har 35 engagerade pedagoger som varje vecka möter omkring 2500 barn och unga i förskola, skola och på fritiden. Vårt mål är att ge barn och unga möjlighet att lära, utöva och uppleva olika kulturuttryck. Hos oss står personlig utveckling, meningsfull fritid, kreativitet och socialt samspel i fokus. Vi erbjuder ett brett kursutbud inom bland annat dans, musik, media, teater, smink och kostym, både som återkommande undervisning och i projektform – ofta i samverkan med externa aktörer. Nu söker vi en danslärare som vill vara med och utveckla vår verksamhet! ARBETSUPPGIFTER Som danslärare hos oss ansvarar du för att planera och genomföra undervisning i dans. Du kommer undervisa både i samarbete med klasslärare under skoltid och i form av fristående kurser under eftermiddag/kvällstid. Under skollov kan även insatser som "öppen verksamhet" och prova-på-aktiviteter förekomma. Du blir en del av ett kreativt arbetslag tillsammans med kollegor inom drama/teater, media och musik. Tillsammans planerar och genomför ni konserter, föreställningar och projekt. Arbetet sker både dag- och kvällstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot arbete i kulturskola, eller en kombination av djupa ämneskunskaper i dans och ett pedagogiskt förhållningssätt. Du har goda kunskaper inom dans och gärna även erfarenhet av andra konstformer som media eller teater. Det är en fördel om du tidigare arbetat i barngrupper, särskilt om du har erfarenhet av att arbeta med barn med funktionsvariationer. För att lyckas i rollen behöver du ha god kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift, och kunna anpassa ditt budskap efter målgruppen. Du har även goda kunskaper i engelska. Vi söker en strukturerad person som kan planera, organisera och följa upp sitt arbete på ett självständigt sätt. Du är kreativ och nyfiken, med förmåga att tänka nytt och hitta lösningar på utmaningar. Samarbete är en självklar del av din arbetsvardag och du har en prestigelös inställning till gemensamma mål. Ett intresse för att använda digitala verktyg i undervisningen ser vi som positivt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vi välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För anställning inom Kulturskolan krävs att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret för arbete inom skola eller förskola (442.5). ÖVRIGT Kultur- och fritidskontoret arbetar för att anläggningar, friluftsliv, fritidsgårdar, föreningsstöd, campingar och kultur- och biblioteksverksamhet ska fungera så bra som möjligt för alla som bor och verkar i hela Skellefteå. Verksamheten drivs hållbart och jämställt med fokus på hälsa, livsmiljö och samverkan. Vi har riktigt höga ambitioner och ska vara ledande inom vårt område. Bland annat utifrån syftet att bidra till att unga människor stannar kvar i eller flyttar till kommunen. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

1 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025