AIT söker en engagerad Aftermarket engineer
AxÖ Consulting AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

AIT (Advanced Integration Technology) är ett ledande globalt industriföretag som tillverkar produktionsutrustning, bland annat till flygplansindustrin. Företaget har sju kontor med huvudkontor i Texas och övriga kontor i USA, Frankrike, Spanien och Sverige (Umeå). Sammantaget har företaget cirka 600 anställda. AIT Umeå är en problemlösare för industrin som konstruerar, producerar och levererar mobila transportörer, industriautomation och svetsade konstruktioner. AIT Umeå har i dag cirka 55 anställda. www.aitumea.se Just nu söker vi en engagerad aftermarket engineer som brinner för att skapa förbättringar, säkerställa hög kvalitet och leveransprecision samt utveckla våra processer för att möta både kundernas och företagens behov. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill bidra till ett företag i ständig utveckling och vara med och driva förändring inom vårt område. Vad du kommer att göra I rollen som aftermarket engineer kommer du att bli en nyckelfigur i vårt team, där du får ansvar för att driva och utveckla våra eftermarknadsprocesser i linje med företagets mål och visioner. Du kommer att arbeta nära både interna avdelningar som konstruktion, inköp, produktion och logistik, samt med externa partners och leverantörer, främst i EU och USA ditt arbete är avgörande för att säkerställa att våra reservdelar levereras i tid, håller hög kvalitet och till konkurrenskraftiga priser. Ditt dagliga arbete innebär att utreda och hantera reservdelsförfrågningar, samt att skapa och underhålla artiklar i vårt lager. Du kommer att ta in och jämföra offerter för att säkerställa att vi alltid får bästa möjliga lösningar I uppgifterna ligger även att delta i framtagandet av serviceavtal samt bevaka att dessa utförs” Dessutom kommer du att bidra till förbättringar av våra interna processer, lagerstyrning och logistikkedjor, samt aktivt arbeta för att förbättra leveransprecision, ordervärde och kvalitetsmål. Vem vi tror att du är För att passa i rollen ser vi att du har en högskoleutbildning inom teknik och/eller ekonomi, samt att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Du är van vid att arbeta med Office-paketet och ERP/MRP-system, och har god förståelse för ritningar, tekniska utredningar och interna processer. Erfarenhet från industri, verkstad eller produktion är meriterande, liksom erfarenhet av försäljning, inköp eller kvalitetsarbete. Stor vikt kommer läggas på de dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är lösningsfokuserad, engagerad och serviceminded. Du är utvecklingsinriktad och har ett starkt driv att förbättra och optimera. Kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med AxÖ Consulting och har du frågor kan du kontakta vår rekryteringskonsult Ola Pettersson 070-377 02 45 AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Extrajobb inom måltidsservice
Umeå kommun
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker extrapersonal till måltidsservice Måltidsservice uppgift är att servera goda, hälsosamma och anpassade måltider med god service. Genom den offentliga måltiden ska Måltidsservice bidra till en god folkhälsa och en hållbar utveckling. Inom verksamheten finns flera typer av kök Produktionskök som levererar antingen kyld eller varm mat till mottagningskök/serveringskök. Tillagningskök som enbart lagar mat till sin egen skola/förskola Äldreomsorgskök som levererar varm mat till äldreomsorgsrestauranger samt kyld portionsmat Den största delen av verksamheten består av luncher men frukost och mellanmål tillagas och serveras också på många enheter. På äldreomsorgsenheter tillagas, serveras och distribueras också middagar. Vi söker både kock- och måltidsbiträdesvikarier som med kort varsel kan gå in på måltidsservice alla verksamhetsområden för att stötta upp när delar av den ordinarie personalen inte finns till förfogande. Om dig Kock: Vi söker dig som har kockutbildning. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Måltidsbiträde: Vi söker dig som har Livsmedelsteknisk utbildning/storhushåll eller annan jämförbar utbildning är önskvärt. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med våra kunder samt ta del av instruktioner och dokumentera enligt egenkontrollen. För att kunna arbeta inom skolan måste utdrag från polisens belastningsregister visas upp. Detta kan du beställa på polisens hemsida. Registerutdraget är giltigt i ett år så kontrollera att det är ett aktuellt utdrag du har med dig till det personliga mötet. Är du intresserad av att arbeta extra inom måltidsservice, anmäl dig genom att klicka på ”Sök jobbet” och fyll i din ansökan,  så kontaktar vi dig för ett personligt möte. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Har du frågor? Kontakta Måltidsservice på 090-16 17 66. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

30 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Försäkringsutredare Omvårdnadsbidrag och Merkostnadsersättning, Umeå
Försäkringskassan
Socialförsäkringshandläggare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Du blir en del av ett team som arbetar tillsammans mot gemensamt uppsatta mål. Här värdesätts din förmåga att arbeta strukturerat och effektivt för att driva ditt arbete framåt. Utredningar, analyser och kundkontakt Som försäkringsutredare är du medarbetare i staten med uppdraget att utreda så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. När du arbetar med omvårdnadsbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. I ditt arbete inom merkostnadsersättning har du kontakt med personer som exempelvis kan behöva hjälp med merkostnader för den dagliga livsföringen på grund av funktionsnedsättning. I arbetet gör du bedömningar genom kvalificerade utredningar och analyser av underlag, framförallt läkarutlåtanden. Du lägger därefter fram förslag till beslut som tas av särskilt utsedda beslutsfattare. Kontakten med individerna sker via telefon och skriftligt. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen. Som försäkringsutredare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat   • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg. Det är meriterande om du • har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer • har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer • har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Skellefteå eller Umeå. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Fredrik Söderberg, 010-114 27 13, Torsten Hedlund, 010-111 59 74, Dimitrios Siotis, 010-114 33 87, Nils Fridell, 010-111 25 59, Annika Rolfs, 010-112 86 15, Cecilia Sandberg, 010-11 647 40, (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Månsson, [email protected], 010-111 34 24, Maria Hjelmnér, [email protected], 010-114 08 92, Sara Norberg, [email protected], 010-113 44 07, Jenny Boberg Asplund, [email protected], 010-113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Åsa Malm, 010-118 31 38 eller Isabella Alemam, 010-113 10 56, Saco-S: Freja Buzzi, 010-114 02 35, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 7 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

30 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
CNC-operatörer sökes Vilhelmina Ingenjörsbyrå AB
Vilhelmina Ingenjörsbyrå AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

CNC-operatörer sökes till Vilhelmina Ingenjörsbyrå AB Plats: Vilhelmina Omfattning: Heltid, skiftgång 2-skift. Anställningsform: Tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Kollektivavtal tillämpas. Start: Enligt överenskommelse Är du en erfaren CNC-operatör som vill arbeta i en modern verkstad med engagerade kollegor och varierande uppdrag? Då kan du vara den vi söker! Vilhelmina Ingenjörsbyrå AB är ett växande verkstadsföretag med stark lokal förankring och kunder inom flera olika branscher. Vi satsar på teknik i framkant och söker nu fler skickliga CNC-operatörer som vill vara med på vår resa framåt. Om tjänsten: Som CNC-operatör hos oss kommer du att arbeta med programmering, uppsättning och körning av CNC-styrda maskiner i varierad produktion. Vi jobbar både med små serier och specialanpassade detaljer, vilket innebär ett omväxlande och utvecklande arbete. Vi söker dig som: • Har några års erfarenhet som CNC-operatör. • Är van att arbeta självständigt med programmering och maskinbearbetning. • Har god ritningsförståelse och vana av att arbeta efter tekniska underlag. • Är noggrann, ansvarstagande och har ett tekniskt intresse. • Trivs med varierande arbetsuppgifter och ett högt kvalitetstänk. Meriterande: • Erfarenhet av programmering i Mazatrol. • Kunskap inom CAM-beredning. • Erfarenhet av fleraxlig bearbetning. Vi erbjuder dig: • En trygg anställning i ett stabilt företag med tillväxt. • Moderna maskiner och verktyg. • Möjlighet till kompetensutveckling. • Kollegor med stark yrkesstolthet och god laganda. • Konkurrenskraftiga villkor. Välkommen med din ansökan! Skicka ditt CV och ett personligt brev till [email protected] senast 2025-11-30. Vi går igenom ansökningarna löpande, så vänta inte för länge. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna oss på mail eller telefon: 0940-39850 Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Försäkringsutredare Omvårdnadsbidrag och Merkostnadsersättning, Skellefteå
Försäkringskassan
Socialförsäkringshandläggare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Du blir en del av ett team som arbetar tillsammans mot gemensamt uppsatta mål. Här värdesätts din förmåga att arbeta strukturerat och effektivt för att driva ditt arbete framåt. Utredningar, analyser och kundkontakt Som försäkringsutredare är du medarbetare i staten med uppdraget att utreda så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. När du arbetar med omvårdnadsbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. I ditt arbete inom merkostnadsersättning har du kontakt med personer som exempelvis kan behöva hjälp med merkostnader för den dagliga livsföringen på grund av funktionsnedsättning. I arbetet gör du bedömningar genom kvalificerade utredningar och analyser av underlag, framförallt läkarutlåtanden. Du lägger därefter fram förslag till beslut som tas av särskilt utsedda beslutsfattare. Kontakten med individerna sker via telefon och skriftligt. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen. Som försäkringsutredare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat   • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg. Det är meriterande om du • har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer • har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer • har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Skellefteå eller Umeå. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Fredrik Söderberg, 010-114 27 13, Torsten Hedlund, 010-111 59 74, Dimitrios Siotis, 010-114 33 87, Nils Fridell, 010-111 25 59, Annika Rolfs, 010-112 86 15, Cecilia Sandberg, 010-11 647 40, (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Månsson, [email protected], 010-111 34 24, Maria Hjelmnér, [email protected], 010-114 08 92, Sara Norberg, [email protected], 010-113 44 07, Jenny Boberg Asplund, [email protected], 010-113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Åsa Malm, 010-118 31 38 eller Isabella Alemam, 010-113 10 56, Saco-S: Freja Buzzi, 010-114 02 35, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 7 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

30 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Extrajobb och vikariat inom Funktionshinderomsorgen
Umeå kommun
Vårdare, boendestödjare

Gör skillnad på riktigt! Vill du ha ett meningsfullt och givande extrajobb? Vi erbjuder flexibla arbeten och vikariat inom en rad verksamheter i Umeå, Hörnefors, Sävar, Holmsund samt Obbola. Att jobba hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov eller på längre vikariat upp till 6 månader. Vi utför insatser dygnet runt, alla dagar på året och arbetstiden kan vara förlagd till dagtid, kvällstid, helg, journatt eller vaken natt. Vad kan du jobba med? Inom funktionshinderomsorgen arbetar du med personer som har psykiska, fysiska och intellektuella funktionsvariationer. Ditt uppdrag är att stärka den enskildes förmåga att leva ett så självständigt liv som möjligt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat att stötta vid vardagliga sysslor, fritidsaktiviteter, sociala kontakter, personlig hygien och medicin. Du kan arbeta på gruppbostad, serviceboende, korttidsboende och korttidsvistelse inom barn och unga, daglig verksamhet, boendestöd eller inom personlig assistans. Läs mer om våra olika verksamheter här! Du som söker Behöver vara 18 år Får gärna ha tidigare vårderfarenhet och/eller relevant utbildning men det är inget krav Är positiv, lyhörd, nyfiken och har ett genuint intresse för människor Har hög arbetsmoral och kan arbeta både självständigt såväl som i grupp Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, detta för att kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Enligt lag måste alla som arbetar inom verksamheter med barn och unga under 18 år uppvisa ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister vid anställningstillfället. Ett sådant utdrag kan du beställa digitalt från polisens hemsida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten Övrigt Vi tar emot ansökningar via registrering i vårt rekryteringssystem, ej via e-mail eller brev. Klicka på "sök jobbet" för att göra en ansökan. Har du frågor? Kontakta oss på: 090-16 10 83, [email protected] Har du skyddad ID? Kontakta Rekryteringssupport på 090-16 10 99 eller på [email protected] så hjälper dem dig med en säker ansökningsprocess. Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, välkommen! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
C eller ce chaufför
GTD i Norr AB
Lastbilsförare m.fl.

Söker chaufför till äldre lastbil och släp ibland för att köras upp till Sorsele trakten från Kramfors kommun och lastas för transport ner till Kramfors kommun igen. Övernattning i Sorsele kommun kommer att finnas. Ibland lämnas ekipaget i norr och personbil finns för hemfärd och efter några dar hämtas ekipaget för färd söderut. Meriterande händig, praktiskt lagd och inte rädd för att bli smutsig, samt rätt personkemi för ett längre samarbete. Inga meriter behövs.

30 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Pooltjänster i förskolan
Robertsfors kommun
Barnskötare

Robertsfors kommun är kustkommunen med öppenhet mellan människor, idéer och platser. Här bor och arbetar människor för att få ut ännu mer av livet. Robertsfors kommun står inför en historiskt expansiv period med sitt attraktiva läge mellan städerna Skellefteå och Umeå. Längs norrlandskusten satsas miljardbelopp i investeringar på både infrastruktur och i företagsetableringar, vilket innebär spännande utvecklingsmöjligheter för Robertsfors kommun.  Robertsfors har den mindre kommunens fördel, nämligen närheten mellan människor och till beslutsfattare. Kommunen är dessutom inom bekvämt pendlingsavstånd från de större grannkommunerna Umeå och Skellefteå och är en del av Umeåregionen. När Norrbotniabanan är färdigställd, med sitt resecentrum i centrala Robertsfors halveras pendlingstiden mellan Robertsfors och grannstäderna. Robertsfors kommun har drygt 750 månadsanställda.  Är du nyfiken på arbetet som deltidsbrandman? http://blideltidsbrandman.nu/ Mer om att arbeta i Robertsfors kommun https://robertsfors.infocaption.com/720.guide   Beskrivning av verksamheten I Robertsfors kommun finns fem förskolor i utspridda i kommunen: Fyrklövern, Lillebo, Lillskogen, Tallkotten och Ängen. Nu söker vi två medarbetare till våra pooltjänster inom förskolan. Pooltjänsterna kommer att ligga under Barn-och utbildnings administrativa enhet som ansvarar för bemanningen inom förskoleverksamheten. Ditt uppdrag Som barnskötare i vår poolverksamhet är du en ovärderlig del av förskolans vardag. Du ersätter ordinarie personal vid frånvaro och bidrar till att skapa en trygg, lärorik och stimulerande miljö för barnen – varje dag, på varje plats du verkar. Du arbetar där behovet är som störst, vilket innebär att du får möjlighet att möta olika barngrupper, pedagoger och arbetssätt.  Du utgår från en fast arbetsplats men placeras efter behov på olika förskolor inom området. Det ger dig en varierad och utvecklande arbetsvardag där du får använda hela din kompetens och växa i din yrkesroll. Din kompetens och erfarenhet Du har: - En barnskötarutbildning eller har erfarenhet av arbete inom förskola om utbildning saknas - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - B-körkort och tillgång till egen bil Det är meriterande om du har: - En kombination av både utbildning och erfarenhet inom förskola - Erfarenhet av arbete med barn i förskoleverksamhet Är det här du? Du är en flexibel barnskötare som trivs med variation och snabbt kan anpassa dig till nya miljöer, barngrupper och arbetssätt. Du ser det som en styrka att få möta olika kollegor och barn, och du bidrar med trygghet och engagemang oavsett var du arbetar. Du har god samarbetsförmåga och är van att snabbt skapa goda relationer med både barn och vuxna. Du är relationsskapande och bygger förtroende genom ett varmt bemötande och en närvarande pedagogik. Samtidigt är du strukturerad och har förmåga att skapa tydlighet och stabilitet i barnens vardag – även när förutsättningarna förändras. Du ser varje nytt uppdrag som en möjlighet att växa i din yrkesroll och göra skillnad där behovet är som störst. Vi erbjuder dig Att arbeta i Robertsfors kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse. Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs, och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Som barnskötare i vår poolverksamhet får du en varierad och utvecklande arbetsvardag där du möter olika barngrupper, pedagoger och arbetssätt. Det ger dig möjlighet att använda hela din kompetens och växa i din yrkesroll. Utöver ett meningsfullt arbete erbjuder vi också flera förmåner som bidrar till din hälsa, trygghet och balans i livet: - Friskvårdsbidrag - Möjlighet till semesterväxling - Gratis simning en gång i veckan på kommunens badhus - Semester enligt gällande avtal - Tjänstepension enligt kollektivavtal Hos oss får du helt enkelt mer än ett jobb – du får en arbetsplats där du kan trivas, utvecklas och göra skillnad varje dag. Anställningen Tillsvidareanställning 100%. Provanställning kan komma att tillämpas. Om din ansökan Vill du veta mer om vår rekryteringsprocess? https://robertsfors.infocaption.com/730.guide Robertsfors kommun tillämpar kompetensbaserad rekrytering, vilket innebär att kompetenserna ska vara i fokus genom hela rekryteringsprocessen. Detta minimerar risken för diskriminering och ökar träffsäkerheten i matchningen mellan tjänst och kandidat. Robertsfors kommun har valt att ta bort personligt brev och CV i ansökan till våra lediga tjänster. I stället ställer vi vid ansökan ett antal urvals- och kvalificeringsfrågor som ser till den sökandes intresse, motivation och hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Beslutet grundar sig i att vi vill främja objektivitet i våra rekryteringar, rättvisa i hur personer som söker bedöms och undvika diskriminering. Övrigt Har du skyddad identitet kontaktar du HR-konsult Elin Isaksson, 0934-14099, så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Robertsfors kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kökschef sökes
Hotell Wilhelmina AB
Köksmästare och souschefer

Kökschef sökes – Ta chansen att leda vårt köksteam! Plats: Vilhelmina Anställningsform: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Är du en passionerad och erfaren kock med ledaregenskaper? Vill du vara med och utveckla menyer, driva ett starkt köksteam och leverera mat av hög kvalitet? Då kan du vara den kökschef vi söker! Om tjänsten Som kökschef har du det övergripande ansvaret för köket. Du leder och inspirerar teamet i det dagliga arbetet, ansvarar för planering av menyer, råvarubeställningar, hygien, ekonomi och kvalitetskontroll. Dina arbetsuppgifter: Leda och utveckla kökspersonalen Ansvara för menyplanering och säsongsanpassning Säkerställa hög kvalitet i både smak och presentation Planera och följa upp kökets budget och kostnader Säkerställa att hygien- och säkerhetsregler följs Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet som kökschef eller souschef Har relevant utbildning inom kök/restaurang Är en naturlig ledare med god samarbetsförmåga Har passion för mat, service och hållbarhet Talar svenska och gärna engelska Vi erbjuder: En kreativ och utvecklande arbetsmiljö Möjlighet att påverka och sätta din prägel på köket Ett engagerat team och en trivsam arbetsplats Konkurrenskraftig lön och goda arbetsvillkor Välkommen med din ansökan! Skicka CV och personligt brev till [[email protected] senast 25-08-31 Urval sker löpande.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
LTU Business rekryterar Förändringsledare
AxÖ Consulting AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Förändringsledare i organisationer och regioner Placeringsort: Luleå eller Skellefteå Vill du vara med och driva förändring i en region där framtiden formas just nu? Vi söker en engagerad och strukturerad förändringsledare som vill spela en nyckelroll i att få samverkan att fungera – i både stora samhällsprocesser och i mer fokuserade utvecklingsuppdrag. Med fler kunder inom offentlig sektor och en växande efterfrågan på stöd i komplexa förändringsresor söker vi nu dig som vill bidra där det händer mest. Vår region är mitt i en av Europas mest omfattande industriella och samhälleliga omställningar – och tempot är högt även hos våra kunder.   Hos oss får du - Leda workshops och processer med designdrivna metoder som tjänstedesign och design thinking för att skapa engagemang och delaktighet. - Processleda samverkansinitiativ mellan företag, forskare och offentliga organisationer för att säkerställa samarbete och gemensam utveckling. - Omvandla insikter från workshops till strategiska underlag, som affärsmöjligheter, processförbättringar och innovationsplaner. - Genomföra analyser, omvärldsspaningar och förstudier för att identifiera nya trender och möjligheter. Som förändringsledare på LTU Business blir du en del av ett dynamiskt team som består av både erfarna experter och talanger i början av karriären. Tillsammans arbetar vi med att bygga långsiktiga relationer med våra kunder genom att identifiera behov, utmana deras tankesätt och skapa förändring som leder till hållbara lösningar och positiva effekter över tid. Du får möjlighet att arbeta med en bred portfölj av projekt, från regionala utvecklingssatsningar till kortare kommersiella uppdrag. I de flesta fall kommer din roll att involvera någon form av processledning och workshopfacilitering med fokus på att kartlägga utmaningar, skapa samsyn och utrymme för kreativitet så nya idéer och lösningar kan komma fram. Beroende på dina intressen och hur du vill arbeta, finns det möjligheter att fördjupa dig inom specifika områden eller bredda din kompetens genom en varierad portfölj av uppdrag. Hos oss kan du välja en fokuserad karriärväg eller njuta av den dynamik som följer med att varje dag erbjuder nya utmaningar.    Vi söker dig som: - Är erfaren inom processledning och facilitering, med förmåga att leda allt från små gruppövningar till större workshops. - Har en akademisk examen, exempelvis inom industriell ekonomi, ekonomi, tjänstedesign, systemvetenskap eller liknande. - Har ett designdrivet förhållningssätt till utmaningar och kan använda metoder från till exempel tjänstedesign för att skapa struktur och kreativitet i grupper. - Är van vid att samarbeta med aktörer från olika sektorer och bygga långsiktiga relationer. - Är analytisk och strategisk, med en förmåga att skapa värde utifrån insikter och identifierade behov. Som person är du: - Nyfiken och framtidsorienterad: Du drivs av att utforska nya möjligheter och perspektiv. - Kommunikativ och pedagogisk: Du kan förmedla komplexa idéer på ett enkelt och inspirerande sätt. - En facilitator och inspiratör med hög samarbetsförmåga: Du har förmågan att engagera och få med dig människor i processer. - Flexibel och anpassningsbar: Du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av vardagen. - Resultatorienterad: Du har ett starkt fokus på att skapa värde för kunder och organisationer.   Vad vi erbjuder dig På LTU Business arbetar vi för hållbar tillväxt i norra Sverige och ditt arbete hos oss kommer att vara fyllt av positiv energi och framåtanda. Vi skapar möjligheter inte bara för våra kunder och samhället, utan även för dig som medarbetare. Vi lyssnar på dina idéer och erbjuder en plattform där du kan utforska nya riktningar i din karriär och tillsammans forma en arbetsdag som passar dig. Här blir du en uppskattad medlem i ett entreprenöriellt team med en rikedom av perspektiv och erfarenheter. Vårt team består av både nyexaminerade talanger och erfarna affärsutvecklare som har startat bolag, varit vd:ar, erfarna konsulter och de som suttit i bolagsstyrelser. Vi strävar efter att skapa arbetsgrupper som möjliggör ett ömsesidigt utbyte av kunskap. Som arbetsgivare värnar vi om en stark gemenskap, delaktighet, omtanke och ömsesidigt förtroende. Alla medarbetare bjuds in att delta i vår affärsplanering och företagsutveckling. Vi har även bildat flera sociala grupper som arrangerar gemensamma sportaktiviteter, after works och utflykter, vilket stärker vår gemenskap och gör arbetslivet roligare. Vi blev 2024 utsedda till det fjärde bästa småföretaget i den stora medarbetarundersökningen ”Great Place to Work”. Ett betyg från våra medarbetare som vi är väldigt stolta över och kommer fortsätta att jobba för att bibehålla och utveckla. Kom och bli en del av LTU Business där vi tillsammans skapar framtidens möjligheter och framgångar.   Ansökan Urvalsprocessen sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 30 augusti. Vi har begränsad tillgänglighet under semesterperioden (V 28 – V 31). Skicka gärna ett sms så återkommer vi. Ansökan endast via länk intill. Kontaktpersoner för mer information: Maria Josefsson, Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting: 070-842 23 35 Johan Bergström, Konsultchef, LTU Business: 070-218 59 19   Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025