TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en administratör på 50% till avdelning för landsbygd, kultur och fritid. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Som administratör inom den nya fritidsenheten har du en central roll. Du blir en nyckelperson för både invånare, kollegor och föreningsliv. Du kommer ha många externa kontakter och vara ett viktigt ansikte utåt för fritidsenheten. Dina arbetsuppgifter omfattas främst av fritidsenhetens uppdrag men andra liknande uppgifter inom sektorn kan förekomma. I ditt uppdrag kommer du bland annat ansvara för: - Bidrags- och bokningsprogram såsom handläggning av bidragsansökningar och bokningshandläggning - Uppdatering av information för webbsidor, sociala medier och annonsunderlag enligt kommunens kommunikationsplan - Insamling av statistik och underlag till måluppföljning - Diarieföring, arkivering och dokumenthantering - Fakturering och utanordningar i ekonomisystemet Unit4 - Nyckelutlämning och tillträdesfrågor kopplat till anläggningar och lokaler - Kontakt med invånare, föreningar och verksamheter som vill boka lokal - Delaktig i planering och samordning av olika arrangemang - Underhåll av anslagstavlor samt övriga administrativa uppgifter Som administratör är du beredd att successivt ta dig an nya arbetsuppgifter och att ständigt utvecklas i ditt arbete. DIN KOMPETENS Vi söker dig med eftergymnasial utbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har god datorvana och behärskar Office-paketet. Du är en strukturerad, serviceinriktad och ansvarstagande person som tycker om att få saker på plats. Du har förmåga att kommunicera tydligt i tal och skrift och en vilja att samverka med andra. Du trivs med att ha koll på läget, ta emot frågor och lösa praktiska saker. Du är bekväm med att arbeta både digitalt och att möta människor. Det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet inom något av följande: - Administration inklusive enklare ekonomiadministration - Arbete inom kommunal verksamhet - Arbete med ideell sektor och erfarenhet av föreningsliv - Personuppgiftshantering, bokningssystem, schemaläggning - Schoolsoft, Unit 4 KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Fritidsenheten är en av två enheter inom avdelningen för landsbygd, kultur och fritid, sektor Kommunal utveckling. Din närmaste chef är enhetschef för fritidsenheten och du kommer vara placerad på Fritidscentrum. Sektor Kommunal utveckling ansvarar för bland annat kultur, bibliotek, simhall, ungdomsverksamhet, näringslivsutveckling, vägar och parker, folkhälsa, minoritetsfrågor, fastighetsförvaltning samt måltidsverksamheten inom kommunen. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Urval: Urval kommer att påbörjas under v 32. BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Folktandvården Västerbotten har allmäntandvård, specialisttandvård inom alla specialiteter och bedriver tandteknisk verksamhet. Vi medverkar också i den kliniska utbildningen av tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Vi erbjuder moderna och välutrustade kliniker och ligger i framkant vad gäller forskning och utveckling genom vårt nära samarbete med institutionen för odontologi, Umeå universitet. Vi bedriver modern och hälsoinriktad tandvård till såväl barn som vuxna och har ett gott samarbete mellan alla yrkeskategorier och med andra kliniker. I hjärtat av anrika Umedalen i Umeå ligger vår lilla klinik med stort hjärta – en plats där tiden saktar in, omtanken får ta plats och där tandvård för äldre står i fokus. Vi söker nu en senior tandläkare som med värme, yrkesskicklighet och ansvarskänsla vill bli en del av vårt engagerade team där vi jobbar tillsammans för att göra skillnad – varje dag. Tandkliniken på Umedalen är inriktad på tandvård för patienter med särskilda behov (NSF) och präglas av ett långsiktigt engagemang för att ge våra patienter trygghet, kvalitet och kontinuitet. Vi tar emot både barn och vuxna, och arbetar individanpassat för att möta varje patients unika förutsättningar – alltid med fokus på att skapa ett respektfullt och tryggt bemötande. Vi bedriver även uppsökande tandvård, en verksamhet vi ständigt utvecklar och förbättrar med målet att leverera vård på högsta möjliga standard, även utanför klinikens väggar. Tandkliniken med fem behandlingsrum är belägen mitt i Umedalens kärna – ett område med både historia, kultur och grönska, bara minuter från centrala Umeå. Hos oss får du arbeta på toppen av din kompetens i en miljö som präglas av respekt, glädje och yrkesstolthet. Vi är ett engagerat team med stark laganda och genuin vilja att ta hand om både patienter och kollegor. Tillsammans skapar vi en tandvård som känns – på riktigt. Folktandvården Västerbotten arbetar sedan 2022 med ett omfattande omställningsprogram för att aktivt möta de utmaningar tandvården står inför. Att kunna erbjuda medborgarna en jämlik tandvård och tillgodose medarbetarens arbetsmiljö är i fokus. Vi strävar efter att kunna erbjuda en tillgänglig och högkvalitativ tandvård till våra patienter, tillsammans med oss får du vara med och forma framtidens Folktandvård! Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! ARBETSUPPGIFTER Som tandläkare hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga och att våra patienter ges bra förutsättningar till en god munhälsa. Vi erbjuder ett varierande arbete med patienter i alla åldrar och med olika vårdbehov. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och närheten till Specialisttandvården skapar goda förutsättningar för vidareutveckling i yrket i form av både kurser och auskultationer. Arbete vid en eller flera av arbetsplatserna som ingår i basenheten kan bli aktuellt. Vi använder datoriserad tidbokning och journal T4 samt taligenkänningsverktyget Voxit Vocal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad tandläkare med flera års erfarenhet och som är trygg i din yrkesroll. Som person är du engagerad, kunnig och brinner för att utföra ditt arbete med hög kvalité och kundnöjdhet. Du är ansvarstagande och tycker att omhändertagande är en naturlig del av arbetet. Du är flexibel, har lätt för att samarbeta och förmåga att se patientens behov utifrån ett helhetsperspektiv. Vi lägger stor vikt vid att du har god kommunikativ förmåga, ett professionellt bemötande, är lyhörd och vill bidra till att utveckla både arbetsplatsen och dina kollegor. Erfarenhet av handledning och teamarbete är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Linblommans skola är en F–6-skola fyra kilometer sydväst om Umeå centrum. En skola som är lagom stor att få nya vänner, lagom liten att varje elev blir sedd! Hos oss är digitala verktyg en naturlig del av arbetet. Vi har dessutom ett eget tillagningskök med hög andel ekologiska råvaror och tillgång till en av Umeås modernaste idrottshallar. Linneaskolan ligger i en fantastisk skog i Röbäck. Här går elever i årskurs 7–9. I närheten finns idrottshall, idrottsplats och motionsspår. Eleverna har goda resultat och alla våra engagerade pedagoger har behörighet. Vi jobbar med chromebooks i alla ämnen och eleverna kan välja mellan att fördjupa sig i olika idrotter eller estetiska ämnen. Vi söker nu en viktig socialpedagog för arbete på båda skolorna! Anställningsinformation Tjänsten avser en tillsvidareanställning, heltid med start enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter Som socialpedagog hos oss har du en central roll i skolans elevhälsoarbete. Du samarbetar nära elevhälsoteamet och skolans arbetslag för att främja elevernas sociala utveckling, delaktighet och lärande. Arbetet riktar sig både till enskilda elever och elevgrupper i behov av stöd, med målet att stärka skolnärvaro, skapa struktur och bidra till ökad måluppfyllelse. Du är en synlig och tillgänglig vuxen i skolmiljön, särskilt under raster och i gemensamma utrymmen, där du arbetar främjande och förebyggande för att bidra till en trygg och inkluderande lärandemiljö. I klassrumssituationer kan du stötta med anpassningar och ge elever stöd i att hitta fungerande arbetssätt. Tjänsten innefattar även att avlasta undervisande personal genom samtal med elever samt kontakter med vårdnadshavare och externa samverkansparter, särskilt i ärenden där det finns ett ökat behov av samordning och uppföljning. i tjänsten ingår även att fylla positioner vid sjukdom vid särskilda tillfällen för att få ihop vardagen på skolan. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen som socionom, socialpedagog eller liknande. Du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar och samt kunskap/erfarenhet av elever i särskilt behov av stöd. Vidare har du även vana av att arbeta med dokumentation av processer samt analysera och utveckla det egna arbetssättet. För att lyckas och trivas i arbetet behöver du vara en flexibel och stabil person som gillar att arbeta med både vuxna och ungdomar i skolmiljö. Du har en kommunikativ förmåga vilket skapar goda relationer med elever samt ett analyserande arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med kollegor, vårdnadshavare och andra samverkanspartners för att tillsammans hitta lösningar. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Vill du arbeta med en produkt som verkligen gör skillnad, på ett företag med framåtanda och med kvalitet och hållbarhet i fokus? Nordic Biomarker är ett väletablerat och varmt företag inom life science i Umeå. Vi söker nu en noggrann, strukturerad och engagerad Laboratorieingenjör till vårt fantastiska team! Det här är en chans för dig att bli en del av vår gemenskap där vi lever efter våra värdeord; Tillsammans, Glöd och Stolthet. Du välkomnas till en arbetsplats som präglas av goda samarbeten, engagemang bland kollegor och stolthet över produkternas samhällsnytta. Med världen som marknad forskar, utvecklar, tillverkar och säljer vi på Nordic Biomarker kvalitativa produkter som används för analyser på sjukhuslaboratorium världen över. Vill du vara med på vår resa framåt? Ta chansen och ansök redan idag! Om tjänsten Som Laboratorieingenjör på antikroppsavdelningen är du en viktig del i verksamheten för att få fram våra högkvalitativa produkter. Du kommer att ha fokus på praktiskt arbete med cellodling och framrening av antikropp. Arbetet utförs både självständigt och tillsammans med övriga medarbetare på antikroppsavdelningen och inom övriga delar av produktionen. Du välkomnas du till en mycket fin arbetsgrupp med god stämning och välfungerande samarbete där ditt bidrag värdesätts högt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Cellodling • Småskalig cellodling i flaska • Storskalig cellodling i AcuSyst, med tillhörande processer • Analyser rörande antikroppskoncentration i supernat • Övriga moment relaterat till cellodling Proteinrening • Affinitetsrening av antikropp • Buffertberedningar • Övriga moment relaterat till proteinrening Flödesfiltering • Flödesfiltering av antikropp med till slutgiltig buffert, med tillhörande moment • Koncentrationsbestämmning av antikropp Poolning • Poolning och sterilfiltrering av antikropp • Gelfiltrering för renhetsanalys. • Fyllning av antikropp i slutgiltigt kärl Vem är du? Du har sannolikt en treårig högskoleutbildning inom exempelvis biokemi, bioteknik eller life science samt erfarenhet av laboratoriearbete i produktionsmiljö med inriktning på cellodling och sterilteknik. Som person är du noggrann och metodisk med en känsla för ordning och struktur. Du trivs med rutinarbete, kan arbeta självständigt men har även en god samarbetsförmåga och uppfattas som hjälpsam av andra. Du ser vad som behöver göras samt har ett praktiskt handlag. Vi ser gärna att du är analytiskt lagd och att du kan överblicka parallellt löpande arbetsuppgifter. Om verksamheten Varje sekund hjälper våra högkvalitativa produkter två personer ute i världen att få rätt vård. Vi utvecklar och tillverkar produkter som används när man behöver veta mer om en patients koagulation, till exempel i samband med blodproppar, blödarsjukdomar och svår covid-19. Allt gör vi själva i våra moderna, nybyggda lokaler på Umestan. Nordic Biomarker har för närvarande 65 anställda, varav 45 placerade på huvudkontoret i Umeå. Besök gärna www.nordicbiomarker.com I den här rekryteringen samarbetar Nordic Biomarker med Poolia. Tjänsten är på heltid med anställning direkt hos Nordic Biomarker. Sista ansökningsdag är 15 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Ansök redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
(Skriv: "Jobbansökan serveringspersonal" i er ansökan, skicka er ansökan till [email protected]) Novas Krog är ett familjeföretag som startade en restaurang på Holmön utanför Umeå 2016. I December 2022 valde vi att utveckla verksamheten och öppnade Novas Steakhouse i Bågenhuset vid järnvägsallén. Nu byter vi lokal och gör en ny satsning med Novas Krog i Norrlandsoperan. Nu söker vi Dig som vill bli en del utav vår familj. Vi söker dig som studerar eller av andra anledningar söker något extra på sidan av. Du ska vara serviceinriktad, social, framåt och noggrann. Du ska vara självgående och ha ett gott öga för detaljer. Du ska vara bekväm att arbeta självständigt och i grupp. För oss är det viktigt att behålla den familjära känslan och hitta en medarbetare som fungerar bra i vårt team. Just därför tittar vi lite extra på vem du är som person och värderar personliga egenskaper högre än de formella kraven. Men tidigare erfarenheter är ett plus. Arbetstiderna ligger på kvällstid och mestadels helger men även veckodagar. Är Du personen som vi söker efter? Då ser vi fram emot din ansökan.
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en enhetschef till fritidsenheten. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Fritidsenheten är en ny enhet från och med 1 september 2025. Enheten är en sammanslagning av befintliga enheter för simhall och ungdomsverksamhet samt nya uppgifter som hänger samman med kommunens övertagande av drift och skötsel av Fritidscentrum. Som enhetschef vid fritidsenheten har du ansvar för verksamhet, budget och personal. Du kommer att leda och ansvara för utvecklingen av arbetet inom simhallen, ungdomsverksamheten med dess fritidsgård, föreningsfrågor och driften av Fritidscentrum. Du kommer vara en viktig drivkraft i arbetet med en samverkansfokuserad fritidsverksamhet som möter kommunens och invånarnas behov. I din roll kommer du samverka med externa aktörer, föreningsliv och andra kommunala verksamheter. DIN KOMPETENS Vi söker en målinriktad och engagerad ledare som vill utveckla den nya fritidsenheten. Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet/kunskap kring följande områden: - Ledande roll med verksamhets-, ekonomi- och personalansvar - Arbetslivserfarenhet från någon av verksamhetens områden simhall, ungdomsverksamhet eller föreningsfrågor - Arbete inom kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation - Söka och handlägga bidrag - Kontakter och samverkan med andra myndigheter - Leda informations- och dialogmöten för medborgare och föreningar - Leda förändringsarbete och utvecklingsprocesser Du är en kommunikativ och lyhörd ledare som trivs med att ta ansvar för både långsiktiga strategiska mål och det operativa arbetet. Du har en förmåga att skapa engagemang och motivation bland medarbetare och samverkanspartners och förstår vikten av en god samverkan med olika intressenter och aktörer. Du kan prioritera och ställa om i arbetet när förutsättningarna förändras. Som ledare är du tydlig och engagerad, vilket bidrar till att skapa en gemensam kultur för enheten. Eftersom du representerar kommunen i det dagliga arbetet är det viktigt att du har ett gott bemötande. Du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Fritidsenheten är en av två enheter inom avdelningen för landsbygd, kultur och fritid, sektor Kommunal utveckling. Din närmaste chef är verksamhetschef för landsbygd, kultur och fritid. Du kommer vara placerad på Fritidcentrum. Sektor Kommunal utveckling ansvarar för bland annat kultur, bibliotek, simhall, ungdomsverksamhet, näringslivsutveckling, vägar och parker, folkhälsa, minoritetsfrågor, fastighetsförvaltning samt måltidsverksamheten inom kommunen. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Urval: Urval kommer att påbörjas under v 32. BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
Vi har en gemensam strategi för utbildningen i vår kommun: att skapa en sammanhållen utbildningskedja som bidrar till ökad likvärdighet, förbättrade studieresultat och attraktiv utbildning. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna ha möjlighet att nå sin fulla potential och utveckla sina kunskaper och färdigheter. Vi vet att det bygger på engagerade, kunniga och professionella medarbetare som bedriver en undervisning av hög kvalitet. Vi gör skillnad varje dag och är stolta över vårt uppdrag. Vårt arbete bidrar till barn och ungas framtidstro. Carlshöjdsskolan ligger i ett lugnt område, nära skog och grönområden. Alla elever får utbildning i friluftsliv. Skolan är en mångkulturell F–6 grundskola och anpassad grundskola. Den är välutrustad och handikappanpassad. Våra välutbildade och engagerade lärare jobbar för att alla elever ska trivas på skolan och lyckas med studierna. Häng med på en digital rundtur på skolan här: Carlshöjdsskolan - Umeå Kommun (umea.se) Nu söker vi dig som vill arbeta som lärare i fritidshem på vår anpassade grundskola! Anställningsinformation Anställningen avser ett vikariat, heltid 100%, med start snarast, enligt överenskommelse till och med 2026-06-30. Dina arbetsuppgifter Din uppgift som lärare i fritidshem på anpassad grundskola är att erbjuda en meningsfull fritid där du utgår från elevernas behov, intressen och initiativ men också inspirerar till nya upptäckter. Tillsammans med dina kollegor erbjuder du eleverna en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer där omsorg och lärande integreras. Du samverkar med pedagoger i skola för att bidra till elevernas måluppfyllelse. Kontakt och samarbete med vårdnadshavare är en viktig del i arbetet. Om dig Du är väl förtrogen med skolans styrdokument, har förmåga att variera undervisning och aktiviteter utifrån elevers behov. Du är en trygg vuxen och en god förebild som har förmåga att knyta an till eleverna, se varje individ och skapa en god lärmiljö. Du motiverar eleverna genom att låta dem vara delaktiga och komma med egna förslag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav Legitimerad lärare/ansökt om lärarlegitimation med behörighet att undervisa i fritidshem Giltigt utdrag ur belastningsregistret Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Meriterande Erfarenhet mot anpassad grundskola. Erfarenhet av arbete med barn och unga Erfarenhet av arbete i fritidshem Erfarenhet av NPF och autism Erfarenhet av elever med intellektuell funktionsnedsättning Varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Vill du arbeta som ekonom hos vår kund i Umeå? Då har vi arbetet för dig! Varmt välkommen med din ansökan, redan idag! Om uppdraget En ekonom sökes till Bemannias kund som är en samhällsaktör med kontor i Umeå. Uppdraget beräknas starta 1 september 2025 och pågå till och med 30 juni 2026. Arbetet sker på vardagar och under kontorstider, på heltid. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia. Dina arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av ekonomiteamet och ha följande arbetsuppgifter: Upprättande av månads, tertial och årsbokslut Löpande bokföring, periodisering och kontoavstämningar samt framtagande av bilagor Kontering och kontroll av fakturor Vara delaktig i att samordna redovisningen för koncernens samtliga bolag Uppdatera och effektivisera bokslutsmallar och underlagsfiler Rapportera till revisorer, myndigheter och andra externa intressenter Upprätta moms och skattedeklarationer Bidra till utveckling och effektivisering av ekonomifunktionens arbetssätt och verktyg. Säkerställa dokumentation, rutiner och backup För att trivas i denna roll behöver du ha en god förmåga att självständigt kunna planera, strukturera och prioritera arbetet. Du ska vara ansvarstagande och noggrann. Du ska också uppmärksamma och ta tag i olösta frågeställningar och problem. Du drivs av att leverera i tid med hög kvalitet samt av viljan att utveckla och effektivisera arbetsprocesser. Dina kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet inom området Goda kunskaper i redovisning och bokslut samt en förståelse för moms- och skatteregler och ekonomiska samband Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som skrift God förmåga att självständigt kunna planera, strukturera och prioritera arbete God samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och lyhörd Meriterande Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter exempelvis löpande bokföring, periodisering, kontoavstämning, bokslut, deklarationer, kontering och kontroll av leverantörsfakturor Erfarenhet från ekonomisystem och Excel Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-08-15. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Rörelseorganens centrum är en länsklinik med verksamhet i Umeå och Skellefteå. Tillsammans med Kirurgi- och ortopedkliniken i Lycksele ansvarar vi för all ortopedi i länet. Ortopedavdelningen i Skellefteå har 16 vårdplatser och vi arbetar tvärprofessionellt i omvårdnads- och medicinska vårdteam runt patienten som är mellan 18 och 100+ år. Vi har varierande arbetsuppgifter och är en vårdavdelning som har planerat och akut verksamhet året runt. Vi har ett stort patientflöde, vilket innebär att patienterna vårdas både kortare och längre tid. Vi är en trivsam arbetsgrupp där vi bryr oss om varandra med ett öppet klimat mellan kollegor och chefer. Här hjälper vi varandra inom och mellan yrkesgrupperna, Vi har ett strukturerat arbete med rutiner där alla vet vad de skall göra eller kan ta stöd av de rutiner som är skrivna. Samtidigt finns det en öppenhet för att prova nya vägar. Hos oss får du öva på att ta egna beslut, vilket ger dig stora möjligheter till att utveckla din yrkesroll samt personlig utveckling, Vi erbjuder schema enligt arbetstidsmodellen önskeschema med rotationstjänstgöring, vi siktar på att jobba 3 av 9 helger. Vi arbetar nu med en ny strukturerad inskolning, vilket ger dig den bästa möjliga start som ortopedsjuksköterska. Vi anpassar inskolningens längd efter dina kunskaper och önskemål. Efter inskolning kommer du att tilldelas en mentor. Vi jobbar i team med fysioterapeuter, arbetsterapeuter, läkare, undersköterskor och sjuksköterskor. En arbetsplats där vi ständigt arbetar med att förbättra och bibehålla en god arbetsmiljö. Du kommer att ha möjlighet att gå vår egen ortopediutbildning samt internutbildningar på kliniken och introduktionsåret för nyutbildade sjuksköterskor. Låter detta intressant så ser vi fram emot att träffa dig för att berätta mer om vår verksamhet och även för att vi ska få veta mer om dig. Du är även varmt välkommen att auskultera 1 dag med oss för att se mer av verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Du arbetar nära patienten och i arbetet ingår att identifiera risker, bedöma, åtgärda och utvärdera patientens olika omvårdnadsbehov. Vi arbetar i snabba vårdkedjor där mobilisering och återgång till tidigare liv eftersträvas snabbt efter operation. Som sjuksköterska hos oss utför du sjuksköterskeuppgifter för en akutvårdsavdelning som till exempel medicinhantering, medicinteknisk utrustning, patient- och anhörigsamtal samt planering. På avdelningen kommer du få möjlighet att lära dig en mycket inom ortopedi med traumavård, frakturkirurgi samt ta hand om akuta sjukdomar. Hos oss vårdar vi en stor variation av patienter där vi behandlar mer än bara frakturen. Detta gör att du som sjuksköterska får en otrolig bredd gällande all typ av vård och sjukdomar. Hos oss har sjuksköterskorna en viktig och självklar roll i omvårdnadsteamet där du som sjuksköterska motiverar och leder övrig omvårdnadspersonal. Här är det din och dina kollegors kunskap och engagemang som skapar förutsättningar för god omvårdnad med Patienten i centrum. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en nyfiken och engagerad kollega, som bidrar med kunskap och glädje. Du känner ansvar för patientens välmående och verksamhetens fortsatta utveckling. Du är legitimerad sjuksköterska med ett intresse för Ortopedi och akutsjukvård. Du ser fram emot en stor variation av patienter, en bredd av arbetsuppgifter och omväxlande intensitet. Du gillar att samarbeta med olika människor i olika yrkeskategorier och bidrar aktivt till en god arbetsmiljö genom din kunskap och ditt kunnande. Tillsammans kan vi göra underverk! ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Hej, vad kul att du hittat hit! Är du redo att jobba i en arbetsmiljö där människan alltid står i centrum? På SWTQ är omtanke mer än ett ord – det är vårt arbetssätt. Vi är ett konsultbolag som gör skillnad, och nu vill vi ha med dig på resan! Varför SWTQ? Vi erbjuder inte bara en tjänst, vi erbjuder en livsstil där du får balans mellan jobb och fritid samt möjlighet att utvecklas i en trygg och inspirerande miljö. ✅ Ett av branschens mest förmånliga erbjudanden: En konkurrenskraftig lön och bra förmåner – det är en självklarhet för oss. Maxad friskvård, tjänstebil och ett attraktivt trygghetspaket. ✅ Flexibilitet på riktigt: Vi fattar att livet inte bara är jobb. Vi ger dig möjligheten att själv styra och prioritera utifrån vad du tycker är viktigt, oavsett om det är mer semester, högre lön, större pensionsavsättningar eller schyssta teknikprylar. ✅ Gemenskap och omtanke: Vi skapar en arbetsmiljö där du trivs, känner dig sedd och uppskattad. Vår kultur präglas av sammanhållning och välmående, och vi stärker gemenskapen genom roliga aktiviteter och inspirerande evenemang. Vem är du? Du är en teknikintresserad och nyfiken person som vill jobba i en miljö där framtidens teknik och människan går hand i hand. - Har examen inom elektronik, elektroteknik eller liknande. - Kommunicerar flytande på svenska och engelska. - Har B-körkort. - Håller dig uppdaterad om den senaste tekniken och gillar att lära nytt. - Är en omtänksam lagspelare som värdesätter en arbetskultur där människor kommer först. Meriterande: - Erfarenhet av 3D verktyg så som Creo eller Catia
Välj ett jobb för att visa detaljer