Lärare i svenska som andraspråk åk 7-9
Lycksele kommun
Grundskollärare

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Lycksele kommun söker lärare i svenska som andraspråk till Finnbacksskolan. Finnbacksskolan är en högstadieskola med ungefär 420 elever. Vi har 5-6 parallella klasser och fyra arbetslag, ett för varje årskurs och ett på vår resursskola. Arbetslagen träffas regelbundet i arbetslagsmöten, för kompetensutveckling och elevhälsoträffar. Hos oss har lärare möjlighet att träffas regelbundet ämnesvis i sektorsträffar och vi genomför gemensamma arbetsplatsträffar varje månad. Vi samarbetar med skolans elevhälsa för att tillsammans säkerställa att våra elever mår bra och känner sig trygga i skolan. Tillsammans bygger vi för framtiden genom samarbete, utbildning och ny teknik. Tjänsten innebär undervisning i svenska som andraspråk och andra sedvanliga arbetsuppgifter som tillhör läraryrket. Förutom undervisningen och de uppgifter som är kopplade till den, delar du handledarskap för en klass tillsammans med en kollega och bidrar till det roliga och utmanande arbetet att arbeta med tonåringar.   Du kommer att ingå i ett arbetslag för samråd och planering kring din handledarklass och i en sektor där man samarbetar för att lägga upp undervisningen i sina ämnen. Du dokumenterar elevernas utveckling i vårt kommunikationsverktyg Infomentor och kommunicerar uppgifter och annat till eleverna via teams. Vi har sedan hösten 2024 arbetat med en schemamodell som kallas ämnesveckor. Modellen innebär sammanhållna och koncentrerade arbetspass, med ett teoretiskt ämne per vecka. Ämnesveckor möjliggör andra arbetssätt, underlättar studiebesök och minskar splittringen av tid för elever och lärare. Förhoppningen är att modellen ska gynna alla elever och ta till vara på deras lust att lära. På schemat finns de praktisk- estetiska ämnena och språkval varje vecka. Arbetssättet ställer högre krav på läraren när det gäller variation, men samtidigt ger det mycket tillbaka, framför allt i relationen med eleverna. Inom ämnet förväntas lärarna ha ett tätt kollegialt samarbete där man planerar och lägger upp undervisningen tillsammans. Under några samlade veckor arbetar vi tematiskt med bl.a. skolans ledord; tillsammans, hälsa och framtid. Vill du utvecklas och tillsammans med oss bygga Finnbacksskolan vidare? Gillar du, som vi, att arbeta med tonåringar? Anser du att handledarskapet är viktigt och har en god förmåga att bygga relationer? Tycker du att ämnesveckor låter spännande och utmanande? Då är Finnbacksskolan rätta skolan för dig! Vi arbetar med språk och kunskapsutvecklande arbetssätt så erfarenhet och utbildning inom det är meriterande. Om du inte arbetat med språk och kunskapsutvecklande arbetssätt sedan tidigare så erbjuder vi interna fortbildningar inom området. DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i svenska som andraspråk åk 7-9. Du har hög digital kompetens och aktuell arbetslivserfarenhet av att undervisa elever på högstadiet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du har kompetens och god förmåga att: • skapa en trygg lärandemiljö, grundad på ömsesidig respekt och samarbete. • arbeta för alla elevers utveckling att lära och gör dem delaktiga i planeringen. • med ett stort engagemang, leda och motivera eleverna till att nå gemensamma mål. • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du trygg och stabil och har en god självinsikt. Du motiveras av att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du ser det som självklart att samarbeta med andra för att lyckas med ditt och skolans uppdrag. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare, provanställning kan bli aktuell. Omfattning: 100% Tillträde: 2025-08-11 Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00. I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in som lärare hos oss på Finnbacksskolan? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1158, senast 2025-08-03. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Träarbetare/Snickare Hus Norr - Umeå
Skanska Sverige AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Skanska Hus Norr arbetar med nyproduktion och ombyggnation av bland annat sjukhus, kontor, industrier, skolor och bostäder, med ambitionen att vara en förebild inom svenskt näringsliv gällande hållbart samhällsbyggande, säkerhet och lönsamhet. Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Vi skapar hem och arbetsplatser som får både människor och företag att växa; alltid med kvalité, miljö och nöjda kunder i fokus. Distriktet befinner sig i en tillväxtfas och söker nu träarbetare för kommande projekt inom bostadsbyggande och samhällsviktiga projekt. Vill du vara med oss på nya projekt? Rollen som träarbetare är dynamisk och hos oss bjuds det på variationsrika arbetsdagar i olika byggprojekt med stora möjligheter att utveckla sina yrkeskunskaper. Vi bygger nu ett nytt team med yrkesarbetare och söker dig som vill vara med på den resan tillsammans med oss! På Skanska vill vi arbeta tillsammans i team och lägger stor vikt vid inkludering, säkerhet och produktivitet. Den vi söker Vi söker dig som har några års erfarenhet som träarbetare och har arbetat i olika typer av byggprojekt. Vi ser gärna att du har erfarenheter från ROT och byggservice men är nyfiken på och kan tänka dig att utvecklas inom nyproduktion. För att trivas hos oss har du ordning omkring dig, trivs att arbeta i grupp och tummar inte på säkerheten. Du är positiv som person och ser möjligheter i stället för hinder. Vi vill hela tiden förbättras och utvecklas och ser gärna sökande som är intresserade av rollen som skyddsombud eller som lärlingshandledare. För den här rollen behöver du: - Yrkesbevis - B-körkort - God svenska i tal och skrift - Meriterande om du varit lagbas eller haft annan ledande roll Ansökningar tas emot under sommaren! Vi tar emot ansökningar under sommarveckorna och sista dag att söka är den 15 aug. Frågor om tjänsten tas emot efter den 15 aug av rekryterande chef Richard Carlsson på tel: 010-4495941 eller [email protected] Glad sommar! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

27 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Ekonom till kund i Umeå!
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en person med intresse och erfarenhet inom ekonomi? Vi söker nu en driven, strukturerad och ansvarstagande person som vill bli en del av ett ekonomiteam i Umeå. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Som ekonom kommer du att spela en viktig roll hos vår kunds ekonomiavdelning. Du blir en del av en grupp på flera ekonomer där arbetsuppgifterna bland annat består av månads, tertial och årsbokslut, löpande bokföring och kontoavstämningar. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Månads, tertial och årsbokslut * Löpande bokföring, periodisering och kontoavstämningar * Kontering och kontroll av fakturor * Samordna redovisning för koncernens samtliga bolag * Rapportera till revisorer och myndigheter * Upprätthålla moms-och skattedeklarationer VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet inom området - Goda kunskaper inom redovisning, bokslut samt en förståelse för moms-och skatteregler - Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel - Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Ekonom till stort bolag i Umeå!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en glad lagspelare som vill vara med och bidra till en hållbar framtid tillsammans med ett engagerat ekonomiteam? Vi söker en ekonom med start hösten 2025! Som ekonom hos vår kund blir du en viktig del av deras ekonomiteam, där du kommer att arbeta både operativt och utvecklingsinriktat med ekonomi och redovisning inom koncernen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bl.a. att innefatta: - Upprättande av månads-, tertial- och årsbokslut. - Löpande bokföring, periodiseringar och kontoavstämningar. - Kontering och kontroll av leverantörs- och kundfakturor. - Framtagande av bilagor och rapporter till revisorer, myndigheter och externa intressenter. - Moms- och skattedeklarationer. - Samordning av redovisningen för koncernens bolag. - Uppdatering och effektivisering av bokslutsmallar och underlagsfiler. - Säkerställande av dokumentation, rutiner och backup. - Bidra till att utveckla och effektivisera ekonomifunktionens arbetssätt och verktyg. Uppdraget förväntas starta 2025-09-01 och pågår som minst till 2026-06-30, med möjlighet till förlängning. DETTA SÖKER VI Som person tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och har en analytisk ådra. Du gillar att arbeta tillsammans med andra, men är också självgående i dina arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad och har ett intresse för att utveckla och förbättra processer. Kvalifikationer: - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi. - Förståelse för moms- och skatteregler. - Mycket goda kunskaper i Excel och vana av ekonomisystem. - God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift. Har du några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt kunskaper samt kunskaper i redovisning, bokslutsarbete och ekonomiska samband är detta mycket meriterande! Är det dig vi söker eller vet du någon som skulle passa? Ansök eller tipsa oss redan idag! Vid eventuella frågor eller mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Eklund på [email protected]. Vi ser fram emot att träffa dig! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butiksmedarbetare
Biltema Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Om tjänsten Som Butiksmedarbetare på Biltema är du den viktigaste delen av kundernas upplevelse i varuhuset. Din arbetsdag består av både varierande arbetsuppgifter och avdelningar som alltid genomsyras av kundfokus och hög servicenivå. Det innebär bland annat att du har en avgörande roll för att hyllorna med våra 19 000 artiklar är välfyllda och frontade. Oavsett var du befinner dig i varuhuset uppmärksammar du våra kunder - som när du fyller på varor, sitter i kassan, hjälper dem i kundservice eller serverar dem i caféet. I mötet med kunden delar du gärna med dig av dina kunskaper för att hjälpa dem att hitta vad de letar efter till ett bra pris. På Biltema är ingen dag den andra lik. Här tar vi gärna tag i de uppgifter och utmaningar som kan dyka upp genom att försöka hitta en enkel lösning. Om dig Kundens tid är värdefull och som medarbetare hos Biltema måste du kunna lyssna, förstå och läsa av kundens behov. Vi söker därför dig som är en utpräglad servicemänniska och som har kunden i fokus. Du gillar ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Som person tycker du om att ta tag i saker, ser vad som behöver göras och vill ha ordning och reda runt omkring dig. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet då du bland annat måste vara kommunikativ både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från detaljhandeln och då gärna inom butiksarbete med kassaarbete alternativt restaurangbranschen. Truckkort är även mycket meriterande. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna ett brinnande intresse för vårt sortiment och våra produktområden. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning & Reda samt Flexibilitet. Sista ansökningsdag: 2025.08.03 Arbetsplats/placering: Biltema Umeå Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 mån provanställning) Sysselsättningsgrad: Deltid, 75%, ca 29h/v Lön: Enligt avtal Arbetstider: Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: Varuhuschef, Maria Lindgren, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Danslärare (timanställning) till Balettakademien Umeå
Folkuniversitetet Stift Kurs- Verksamheten
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Är du en passionerad och kreativ danslärare med en stark önskan att inspirera andra? Balettakademien Umeå söker nu engagerade timlärare som vill bli en del av vårt dynamiska team och bidra till dansens utveckling i Umeå!   Om oss:Balettakademien Umeå, en del av Folkuniversitetet, erbjuder ett brett utbud av danskurser för alla åldrar inom många genrer. Vi genomför kurser, projekt och föreställningar i samarbete med skolor, företag och andra organisationer.   Om tjänsten:Vi söker danspedagoger för undervisning i olika genrer och nivåer, främst i vårt kvällsutbud för hobbyelever. Arbetet inkluderar undervisning, förberedelse, planering samt efterarbete, och du ansvarar för att dina kurser och uppdrag genomförs i enlighet med Folkuniversitetets riktlinjer. Arbetet innebär varierande arbetstider, vilket ger dig möjlighet att kombinera det med andra åtaganden.   Din kompetens och bakgrund:Vi söker dig som: - Är kreativ och inspirerande. - Har erfarenhet av att undervisa i dans eller relevant utbildning inom dans och danspedagogik. - Har en god förmåga att anpassa din undervisning efter både individ, nivå och grupp. - Är en god kommunikatör och kan hantera kontakt med barn och målsmän.   OmfattningAnställning på timtid. Tjänsten kan innehålla arbete dagtid, kvällar och helg. Tillträde efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08 -17

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kock Förskolan Snickargården
Vännäs kommun
Kockar och kallskänkor

Så roligt att just du funderar på att söka ett jobb hos oss! Vi har hand om den kommunala servicen för Västerbottens, till ytan, minsta kommun. Sett till befolkningsmängd är vi däremot fjärde störst och här bubblar det av möjligheter, gemenskap och framtidstro. Med bara lite drygt 20 minuter med tåget från Umeå är Vännäs en perfekt mix av det enkla, naturnära livet och den stora stadens myllrande möjligheter. Som medarbetare i vår organisation spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Vi bygger välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Beskrivning Förskolan Snickargårdens kök tillagar och serverar frukost, lunch och mellanmål till förskolans sex avdelningar. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med alla arbetsuppgifter som förekommer i storkök, såsom matlagning, planering, inköp, beredning, disk och städning. I arbetet ingår även tillagning av vegetarisk- och specialkost. Kreativitet, effektivitet, flexibilitet och förmåga att vara organiserad  i ditt sätt att arbeta är viktiga egenskaper. Samarbetet med den pedagogiska personalen utifrån barnens behov kommer att vara central. Förskolan strävar efter att laga så stor del som möjligt av maten från grunden.   Kvalifikationer Kvalificeringskrav: Gymnasial utbildning inom hotell och restaurang eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetslivserfarenhet är meriterande och stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Du bör ha datorvana då mycket av våra beställningar, kommunikation och dokumentation görs via dator.   Villkor Tjänsten tillsätts i enlighet med erforderliga beslut. Våra förmåner Som medarbetare i Vännäs kommun får du flera förmåner. https://vannas.se/kommun-och-politik/ledigajobb/formaner-i-vannas-kommun

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Utbildningsledare till BalettAkademien i Umeå (vikariat)
Folkuniversitetet Stift Kurs- Verksamheten
Övriga utbildare och instruktörer

Vikariat utbildningsledare till Balettakademien Umeå Balettakademien i Umeå vänder sig till alla som vill dansa. För den som siktar på att bli dansare eller bara vill dansa för att det är roligt, för motionen, gemenskapen eller utmaningens skull, från 2 år och uppåt – vi har kurser för alla! Nybörjare till avancerat. Här finns olika dansstilar inom balett, jazz, contemporary, hiphop, phenomenal vibe och mycket mer. Utöver kursverksamheten har vi också flera samarbeten med skolor och projekt med andra organisationer. Vår ambition är också att nå nya målgrupper utanför scenkonstrummet och danssalen. Nu söker vi en vikarie för utbildningsledare på 50% under 12 månader.   Om tjänsten Som utbildningsledare arbetar du aktivt med att utveckla och administrera verksamheten, såväl kurser som uppdrag, projekt och samarbeten. Du kommer arbeta tillsammans med de andra utbildningsledarna på Balettakademien, våra lärare och andra interna och externa kontakter.   Du som söker Du är intresserad av dans och scenkonst och har god erfarenhet av administration samt arbetar strukturerat. Ordning och reda är något som du uppskattar. Samarbete och kommunikation flyter på med lätthet, både med deltagare, lärare och samarbetspartners. Du delar vår värdegrund som präglas av trygghet, nyfikenhet, gemenskap och glädje.  Verksamheten bedrivs veckans alla dagar och kvällar, och arbetsuppgifterna varierar, så kan det ibland kan gå fort från idé till genomförande. Du behöver med andra ord vara flexibel. I gengäld erbjuder vi en arbetsplats där du får skratta ofta, vara kreativ och ha en viktig roll för dansen i Umeå.   Meriterande är -Erfarenhet inom dans eller närliggande områden -Utbildning inom dans eller närliggande områden, alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig - Administrativ erfarenhet -Erfarenhet av att arbeta med folkbildning - Utbildning, alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig, i pedagogiskt arbete   Omfattning Vikariat 12 månader. Sysselsättningsgrad 50%. Tjänsten innehåller arbete kvällar och helg. Tillträde efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-24

27 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Receptarier

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Spoven. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Spoven kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Spoven har en central placering i Skellefteå. Vi ligger på Solbackens handelsområde med mycket receptkunder och egenvårdskunder in. Vi får in många nyanlända till oss och på sommaren har vi mycket turister. Vi som jobbar där är ett härligt gäng på 8 personer som alla har sitt ansvarsområde. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 9-19, lördag 10-16, söndag 11-16. Välkommen till Apoteket!

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Umeå arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025