Danslärare (timanställning) till Balettakademien Umeå
Folkuniversitetet Stift Kurs- Verksamheten
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Är du en passionerad och kreativ danslärare med en stark önskan att inspirera andra? Balettakademien Umeå söker nu engagerade timlärare som vill bli en del av vårt dynamiska team och bidra till dansens utveckling i Umeå!   Om oss:Balettakademien Umeå, en del av Folkuniversitetet, erbjuder ett brett utbud av danskurser för alla åldrar inom många genrer. Vi genomför kurser, projekt och föreställningar i samarbete med skolor, företag och andra organisationer.   Om tjänsten:Vi söker danspedagoger för undervisning i olika genrer och nivåer, främst i vårt kvällsutbud för hobbyelever. Arbetet inkluderar undervisning, förberedelse, planering samt efterarbete, och du ansvarar för att dina kurser och uppdrag genomförs i enlighet med Folkuniversitetets riktlinjer. Arbetet innebär varierande arbetstider, vilket ger dig möjlighet att kombinera det med andra åtaganden.   Din kompetens och bakgrund:Vi söker dig som: - Är kreativ och inspirerande. - Har erfarenhet av att undervisa i dans eller relevant utbildning inom dans och danspedagogik. - Har en god förmåga att anpassa din undervisning efter både individ, nivå och grupp. - Är en god kommunikatör och kan hantera kontakt med barn och målsmän.   OmfattningAnställning på timtid. Tjänsten kan innehålla arbete dagtid, kvällar och helg. Tillträde efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08 -17

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kock Förskolan Snickargården
Vännäs kommun
Kockar och kallskänkor

Så roligt att just du funderar på att söka ett jobb hos oss! Vi har hand om den kommunala servicen för Västerbottens, till ytan, minsta kommun. Sett till befolkningsmängd är vi däremot fjärde störst och här bubblar det av möjligheter, gemenskap och framtidstro. Med bara lite drygt 20 minuter med tåget från Umeå är Vännäs en perfekt mix av det enkla, naturnära livet och den stora stadens myllrande möjligheter. Som medarbetare i vår organisation spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Vi bygger välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Beskrivning Förskolan Snickargårdens kök tillagar och serverar frukost, lunch och mellanmål till förskolans sex avdelningar. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med alla arbetsuppgifter som förekommer i storkök, såsom matlagning, planering, inköp, beredning, disk och städning. I arbetet ingår även tillagning av vegetarisk- och specialkost. Kreativitet, effektivitet, flexibilitet och förmåga att vara organiserad  i ditt sätt att arbeta är viktiga egenskaper. Samarbetet med den pedagogiska personalen utifrån barnens behov kommer att vara central. Förskolan strävar efter att laga så stor del som möjligt av maten från grunden.   Kvalifikationer Kvalificeringskrav: Gymnasial utbildning inom hotell och restaurang eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetslivserfarenhet är meriterande och stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Du bör ha datorvana då mycket av våra beställningar, kommunikation och dokumentation görs via dator.   Villkor Tjänsten tillsätts i enlighet med erforderliga beslut. Våra förmåner Som medarbetare i Vännäs kommun får du flera förmåner. https://vannas.se/kommun-och-politik/ledigajobb/formaner-i-vannas-kommun

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Utbildningsledare till BalettAkademien i Umeå (vikariat)
Folkuniversitetet Stift Kurs- Verksamheten
Övriga utbildare och instruktörer

Vikariat utbildningsledare till Balettakademien Umeå Balettakademien i Umeå vänder sig till alla som vill dansa. För den som siktar på att bli dansare eller bara vill dansa för att det är roligt, för motionen, gemenskapen eller utmaningens skull, från 2 år och uppåt – vi har kurser för alla! Nybörjare till avancerat. Här finns olika dansstilar inom balett, jazz, contemporary, hiphop, phenomenal vibe och mycket mer. Utöver kursverksamheten har vi också flera samarbeten med skolor och projekt med andra organisationer. Vår ambition är också att nå nya målgrupper utanför scenkonstrummet och danssalen. Nu söker vi en vikarie för utbildningsledare på 50% under 12 månader.   Om tjänsten Som utbildningsledare arbetar du aktivt med att utveckla och administrera verksamheten, såväl kurser som uppdrag, projekt och samarbeten. Du kommer arbeta tillsammans med de andra utbildningsledarna på Balettakademien, våra lärare och andra interna och externa kontakter.   Du som söker Du är intresserad av dans och scenkonst och har god erfarenhet av administration samt arbetar strukturerat. Ordning och reda är något som du uppskattar. Samarbete och kommunikation flyter på med lätthet, både med deltagare, lärare och samarbetspartners. Du delar vår värdegrund som präglas av trygghet, nyfikenhet, gemenskap och glädje.  Verksamheten bedrivs veckans alla dagar och kvällar, och arbetsuppgifterna varierar, så kan det ibland kan gå fort från idé till genomförande. Du behöver med andra ord vara flexibel. I gengäld erbjuder vi en arbetsplats där du får skratta ofta, vara kreativ och ha en viktig roll för dansen i Umeå.   Meriterande är -Erfarenhet inom dans eller närliggande områden -Utbildning inom dans eller närliggande områden, alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig - Administrativ erfarenhet -Erfarenhet av att arbeta med folkbildning - Utbildning, alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig, i pedagogiskt arbete   Omfattning Vikariat 12 månader. Sysselsättningsgrad 50%. Tjänsten innehåller arbete kvällar och helg. Tillträde efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-24

27 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Receptarier

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Spoven. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Spoven kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Spoven har en central placering i Skellefteå. Vi ligger på Solbackens handelsområde med mycket receptkunder och egenvårdskunder in. Vi får in många nyanlända till oss och på sommaren har vi mycket turister. Vi som jobbar där är ett härligt gäng på 8 personer som alla har sitt ansvarsområde. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 9-19, lördag 10-16, söndag 11-16. Välkommen till Apoteket!

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Umeå arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Affärsutvecklare
Vilhelmina kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Testa Vilhelmina – bo gratis när du flyttar hit för att jobba  Bor du inte i Vilhelmina kommun idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss kan du under tre månader bo kostnadsfritt i ett möblerat rum i kommunens tidigare elevhem i tätorten Vilhelmina. Om du får anställning i någon av våra fjälldalar så kan du under tre månader få subventionerad hyra. Du får en god start som Vilhelminabo och kan under denna tid leta efter ditt permanenta hem. Läs mer genom att klicka https://www.vilhelmina.se/inflyttare/testa-vilhelmina/ och fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina.  Beskrivning Vi söker en affärsutvecklare som vill bidra till framtidens inlandsföretagande!  Vill du vara med och utveckla framtidens inland? Nu söker vi en engagerad affärscoach som vill arbeta nära företagen i Vilhelmina och samtidigt vara en del av ett större regionalt utvecklingsarbete inom Region 10. Det här är en möjlighet för dig som vill göra verklig skillnad – för företagare, för hållbar tillväxt och för hela lokalsamhället.    Om tjänsten  Tjänsten är del av det fleråriga projektet Hållbar framtid – Strategisk samverkan för tillväxt i Möjligheternas Region, som drivs av tio inlandskommuner i Norr- och Västerbotten. Projektet syftar till att stärka företagens konkurrenskraft, särskilt i en tid av hållbar omställning och nya utmaningar.  Du blir en del av kommunens näringslivskontor och arbetar lokalt i Vilhelmina, men i nära samarbete med affärsutvecklare från hela Region 10.  Anställningen börjar 2026-01-01 och är en projektanställning på 6 månader men med möjlighet till förlängning ytterligare 30 månader.   Dina arbetsuppgifter  Rådgivning och coachning till lokala företag inom affärsutveckling, innovation och hållbarhet  Planering och genomförande av workshops, nätverksträffar och fokusgrupper – särskilt riktade till unga, kvinnor och utrikesfödda företagare  Lotsning av företag till experter, akademi och regionala stödstrukturer  Aktiv medverkan i projektets gemensamma arbete, dokumentation och uppföljning  Omvärldsbevakning och analys  Bidra till att utveckla kommunens service till företagare    Vi söker dig som  Har erfarenhet av arbete i näringslivet eller i företagsfrämjande sammanhang  Är trygg i att bygga relationer och samarbeta med olika aktörer  Har förmåga att arbeta självständigt och omvandla idéer till handling  Kommunicerar väl i tal och skrift på svenska  Brinner för landsbygdsutveckling och hållbart företagande    Meriterande:  Erfarenhet från eget företagande Erfarenhet av affärsrådgivning, projektledning eller näringslivsutveckling  Erfarenhet från mindre kommuner eller samverkansprojekt  Kännedom om företagsstödjande system, offentlig sektor eller regional utveckling  God digital vana (Officepaketet, samarbetsplattformar)    Vi erbjuder:  Ett meningsfullt arbete där du gör verklig skillnad  Ett stöttande och kunnigt nätverk inom Region 10  Ett tätt sammansvetsat näringslivskontor  Möjligheter till kompetensutveckling inom framtidsområden  Delaktighet i ett projekt som bidrar till flera av FN:s globala mål    Krav:  B-körkort  Beredskap att ibland arbeta kvällstid och att resa inom regionen och länet Intervjuer kommer att ske löpande. Arbetsgivare är Vilhelmina kommun, utvecklingsenheten, med placering i Vilhelmina.  Om Vilhelmina  Vilhelmina kan beskrivas som ett 5-minuterssamhälle. Det må ligga en bit från större städer, men väl på plats finns det mesta inom räckhåll. På fem minuter kan du i tätorterna Vilhelmina, Saxnäs och Dikanäs, där vi har kommunal verksamhet, hämta barnen från förskolan, gå till jobbet, gymma efter jobbet eller ta skidorna/löparskorna i elljusspåren, och äta på någon av orternas caféer och restauranger.  I fjällen finns anläggningar som både har öppet under turistsäsongerna och året runt, och dessutom närhet till några av de större skidbackarna som finns i Kittelfjäll och Klimpfjäll. Vilhelmina kommun är en vidsträckt kommun med närhet till härliga fjäll, lummiga skogar och vackra sjölandskap. Vi har en vacker natur som bjuder in till utevistelse året om - och kanske är det just det vi är mest kända för. Läs mer om vårt Vilhelmina här https://www.vilhelmina.se/inflyttare/  Övrigt Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Forskare med inriktning mot kvantitativ ekologi
Sveriges Lantbruksuniversitet
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Institutionen för vilt, fisk och miljö En anställning som forskare ledigförklaras vid institutionen för vilt, fisk och miljö vid SLU, Umeå. Om jobbet Arbetsuppgifter: Forskaren kommer att arbeta både som en del av ett team inom kvantitativ ekologi, samt självständigt utveckla och driva extern- eller internt finansierade forskningsprojekt. Din bakgrund  Krav: ·        doktorsexamen i ekologi eller motsvarande ·        kvantitativa färdigheter och en bred bakgrund inom analytisk och numerisk modellering och modellutveckling ·        Kunskaper i MATLAB, Mathematica, Python, Julia och C   Kvalifikationer som är meriterande: ·        erfarenhet inom samhälls- och populationsdynamik, evolutionär dynamik, rumslig ekologi, biogeografisk teori, optimalt födosök, epidemiologi, One Health, zoonoser och epizootisk överföring samt socio-ekologiska system. ·        kunskap om stokastiska och deterministiska system ·        erfarenhet av forskning om biologisk mångfald, restaurering eller bevarandeekologi och fältbaserat ekologiskt arbete ·        erfarenhet av att arbeta i internationella nätverk, storskaliga projekt och tvärvetenskapliga team Om oss Institutionen erbjuder en kreativ och stimulerande miljö, samt bedriver internationellt erkänd forskning, utbildning och miljöövervakning i följande ämnesområden; restaureringsekologi, akvatisk ekologi, molekylär ekologi och zooekologi. Institutionen har en stor andel internationella medarbetare, samt väletablerade nationella och internationella samarbeten med möjligheter för givande utbyten. Mer information om institutionen/avdelningen: Institutionen för vilt, fisk och miljö | slu.se Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Umeå Anställningsform: Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning. Omfattning: 50% Tillträde: 1 september 2025 eller efter överenskommelse Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-08-31. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/   Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lärare till el- och energiprogrammet
Lycksele kommun
Lärare i yrkesämnen

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. OM JOBBET Vi söker en lärare till el- och energiprogrammet. Välkommen till Tannbergsskolan, Södra Lapplands ledande utbildningscentrum med ett brett utbud av gymnasial utbildning, skidgymnasium (NIU), vuxenutbildning och anpassad skola för ungdomar och vuxna. Skolan är belägen med närhet till natur- och fjällupplevelser samt med en ny multifunktionsbana runt knuten. Vår vision grundar sig på elevernas lärande – ett lärande som är nyckeln till livet. Vi har höga förväntningar och en stor tilltro till elevernas förmågor.  Tjänsten innebär undervisning i el- och energikurser som motorstyrning och energiteknik. Tjänsten innefattar även andra sedvanliga uppgifter som tillfaller läraryrket som mentorskap och ett nära samarbete med företagen m.m. Andra kurser kan komma på fråga beroende på vilken kunskap eller utbildning du har. Från och med hösten 2025 kommer elprogrammet att flytta in nyrenoverade lokaler på Tannbergsskolan, men undervisningen sker även utanför skolan i olika byggprojekt.  På Tannbergsskolan jobbar vi med utgångspunkten att eleven alltid är i fokus och som lärare har du ett nära samarbete med elevhälsan. Undervisningen genomsyras av utmanande och motiverande pedagogik som anpassas för varje enskild elev. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor, möjlighet tillfriskvårdsbidrag och löpande kompetensutveckling. Vill du följa oss på en spännande resa? Tillsammans lägger vi grunden för det livslånga lärandet.  DIN PROFIL Vi tror på rätt kompetens på rätt plats. Vi söker dig som är behörig lärare med lärarlegitimation inom området alternativt har gedigen erfarenhet/utbildning med motsvarande kompetens. Erfarenhet från pedagogiskt arbete är meriterande. Vi söker en lärare som sätter eleven i fokus och som känner ett stort engagemang för läraryrket. Det är viktigt att du har en god social kompetens och ett gott bemötande, mot såväl elever och vårdnadshavare som medarbetare. Du ska ha god samarbetsförmåga samt vilja och intresse av att samarbeta i arbetslag och ämneslag. Det är även positivt om du är intresserad av att jobba med kollegialt lärande och att sträva efter att stärka vi-känslan inom arbetsgruppen och organisationen. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. VI ERBJUDER DIG I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll. Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk: www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommun-som-arbetsgivare/vart-erbjudande/ För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele OM ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: 50-100 % Tillträde: 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan. Är du intresserad av att veta löneintervall för tjänsten kan du ta kontakt med våra löneadministratörer på tel. 0950-162 00.  I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall. I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef. I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss på Utbildningscentrum? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 1148, senast 2025-08-10. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Modersmålslärare engelska, Kompetenscentrum för flerspråkighet
Umeå kommun
Grundskollärare

Vi samverkar för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Vi lär barn att läsa, skriva och räkna. Vi bidrar till att utveckla barns fantasi och tro på sin egen förmåga. Vi stödjer barn och unga att leva ett självständigt liv. Vi har Sveriges viktigaste jobb - vårt uppdrag är att ge unga framtidstro. Kompetenscentrum för flerspråkighet verkar för att elever ska få undervisning i sitt modersmål samt studiehandledning på sitt starkaste språk. Idag finns det 38 språk representerade inom verksamheten. Vi arbetar såväl med kommunal huvudman som enskild.  Vi söker en modersmålslärare i engelska! Anställningsform Tjänsten avser ett vikariat, ca 10%, omfattning kan komma att ändras beroende på behov. Start 2025-08-18 till och med 2025-12-19. Arbetsuppgifter Arbetet som modersmålslärare är en ambulerande tjänst som styrs av elevunderlaget. Det kräver att läraren behöver åka runt till olika skolor inom kommunen - både centralt och till kommunens ytterområdesskolor för att träffa eleverna. Inom tjänsten som modersmålslärare kan de följande olika uppdragen ingå: Modersmålsundervisning, studiehandledning, fjärrundervisning, fjärrhandledning samt stöd till Mottagningsenhet Hej Umeå som språkstödjare. Modersmålsundervisning Undervisningen bedrivs med elever i grupper eller med enskilda elever inom kommunens skolenheter från förskoleklass till årskurs 9. Undervisning sker utanför elevens ordinarie timplan på eftermiddagar. Eleverna får närundervisning på elevens hemskola från förskoleklass upp till årskurs 3. Från årskurs 4 kan det innebära att eleven får sin undervisning på en annan skola. Vi erbjuder ett busskort för resor mellan skolorna. Fjärrundervisning kan ingå i tjänsten inom kommunens ytterområdesskolor för elever från årskurs 2. Ditt arbete är mycket självständigt och i arbetet som modersmålslärare ingår planering, genomförande, betygsättning och utvärdering av den undervisning du genomför utifrån den svenska läroplanen. Studiehandledning Studiehandledning innebär att du kan ha elever i årskurserna 1-9 samt på Språkintroduktionen på gymnasiet. Studiehandledning kan ske innan, under eller efter elevens lektionstid. Du kommer att ha nära samarbete med elevens mentor och ämneslärare som planerar och genomför lektionen, medan du stöttar på modersmålet för att hjälpa eleven nå kunskaper inom olika skolämnen. Du är flexibel och har förmåga att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du ska också vara ett stöd i mottagandet av nyanlända barn och elever vilket innefattar bl.a. informationssamtal, inskolningsstöd, direktstöd samt kartläggning av nyanlända elevers kunskaper. Kvalifikationer Du har engelska som ditt modersmål, har dokumenterade språkkunskaper i detta, svenska B/svenska 2 samt uppvisad mycket god digital förmåga. Du har lärarutbildning, svensk eller utländsk eller annan pedagogisk erfarenhet. Har du dokumenterade kunskaper i flera språk är det meriterande.  Du är kreativ, självständig, flexibel och stresstålig. Du är nyfiken och vill utveckla och utvecklas. Som person har du lätt för att knyta kontakter med såväl personal som barn och vårdnadshavare. Du ska ha god samarbetsförmåga, du är en god lyssnare och kan kommunicera och hantera olika situationer på ett konstruktivt sätt.  Du tar ansvar för dina uppgifter och är tillmötesgående i ditt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV skrivet på svenska. Har du lärarlegitimation bifoga denna.  Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Quality Manager to Alimak Group, Skellefteå
Wikan Personal AB
Övriga administrations- och servicechefer

Ready to Raise the Bar on Quality? If you're passionate about securing excellence and building a culture where quality is everyone's responsibility — this is your opportunity. Job Summary As Quality Manager, you are responsible for ensuring that all products, processes, and systems meet internal and external requirements. You lead the Quality function and manage a team of specialists dedicated to product and process quality, customer satisfaction and audits. You are part of the Operations leadership team and report directly to the Production Manager. Main responsibilities include: • Develop and lead the quality strategy to support World Class Manufacturing objectives • Lead and support audits (internal, customer, and third-party) • Foster a culture of quality, accountability, and continuous improvement • Collaborate cross-functionally with sales, engineering, production and supply chain • Lead root cause analyses and corrective action initiatives • Manage quality systems, KPIs, and reporting • Act as the main point of contact for customer quality issues • Drive supplier quality improvements and evaluations • Own the site’s quality budget and related improvement projects Requirements and Experience You are a structured and analytical leader with a proactive mindset and a strong focus on continuous improvement. You lead by example and know how to build trust and clarity in complex environments. Required: • Degree in Engineering, Quality, or related technical field • Minimum 5 years of experience in quality management within industrial or manufacturing environments • Strong knowledge of quality systems, tools, and standards • Proven leadership skills with experience managing quality teams • Excellent communication and stakeholder management abilities Merits: • Experience with customer-facing quality roles in international contexts • Auditor certifications or Six Sigma Green/Black Belt • Familiarity with digital quality systems and analytics • Swedish language skills (or willingness to learn) About the company Join our world-leading company and be a driving force in our journey toward World Class Manufacturing in Skellefteå. We are more than a manufacturer — we are building a high-performance culture where safety, quality, delivery, and efficiency are fundamental, powered by people development, collaboration, and shared commitment. To accelerate this journey, we’re expanding our team and hiring a passionate Quality Manager who will lead with clarity, raise standards, and drive continuous improvement across our operations. Contact information In this recruitment, we collaborate with Wikan Personal but you will be employed directly by us at Alimak. If you have any questions, please contact Human Resources for more information by phone +46910-870 00. Union representative Unionen; Andre Fageryd +46910-870 44. Sveriges Ingenjörer; Mattias Andersson +46910-872 26. The recruitment work is ongoing and the position may be filled before the application deadline, therefore, do not hesitate to submit your application today! The deadline for applications is 2025-08-29. Please note that we do not accept application documents via email. We strive for an even gender distribution and see diversity as a strength and welcome applicants with different backgrounds. Apply now and help shape the future of World Class Manufacturing in Skellefteå.

27 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025