Marknadsområdeschef
Riksbyggen ekonomisk förening
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Marknadsområdeschef till Fastighetsförvaltning Norr Marknadsområde Norr ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att väx affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke Du har ett tydligt tillväxtfokus. Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning: framåt. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället. Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer • Har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete • Trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer Erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är starkt meriterande. Du är en ledare som har: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet • Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda chefer som leder chefer • God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus Det är meriterande om du har bakgrund inom fastighetsbranschen och erfarenhet från fastighetsförvaltning För att lyckas i rollen behöver du: • Ha ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt • Vara affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga • Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt • Ha en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös • Vara relationsbyggande och vårda goda relationer både externt och internt. Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: • Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt • Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur • Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt • Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se I rekryteringen samarbetar vi med AXÖ Consulting. Kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 7856 eller Cathrine Lind, 070-577 0618 vid frågor om tjänsten. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Extrajobb inom reservdelssupport/administratör till välkänt bolag
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Backofficepersonal m.fl.

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se. Om företaget Vi söker just nu en student för extrajobb hos en av våra kunder i Umeå som är ett globalt tillverkade industribolag. Du förväntas jobba 4–5 timmar 1 dag i veckan (anpassningsbart vilken vardag) och vara tillgänglig vid arbetstoppar och ledigheter hos ordinarie personal. Under sommarperioden kommer rätt person att få möjlighet att jobba heltid under perioden juni – halva augusti. Vi söker därför dig som är flexibel med dina studier och som ser den stora möjligheten att få relevant arbetslivserfarenhet under dina år som student. Du kommer tillhöra ett team som jobbar globalt med företagets eftermarknad och materialplanering. Dina arbetsuppgifter Teamets arbetsuppgifter består av reservdelssupport och jobbar nära de globala säljbolagen med reservdelsfrågor, distribution och fakturering. I teamet kommer du vara en resurs som vid behov underlättar administrativa sysslor så som att uppdatera affärssystem, skapa fakturaunderlag och uppdaterar lagersaldon. Du kommer ha omfattande kontakter externt med leverantörer såväl som internt med exempelvis säljbolag. Din profil Vi söker dig som studerar civilekonom med inriktning handel och logistik alternativt dig som studerar en teknisk utbildning med inriktning mot maskinteknik eller likvärdigt. Meriterande är om du har erfarenhet inom tullregler och tulldeklarationer. Vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet sedan tidigare och vana av att arbeta i affärssystem. Ett krav är att du behärskar både svenska och engelska såväl i tal som skrift. För att lyckas i rollen krävs det framförallt att du är en flexibel och driven person som motiveras av att lösa problem. Du har ordning och reda och drivs av att ge god service både till kunder och kollegor. Som person tror vi vidare att du är socialt säker, prestigelös och självgående i ditt sätt att arbeta. Du tycker om när det händer mycket och ser inga problem med deadlines. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och förmågan att fatta snabba beslut. Du kommer att anställas som konsult hos oss på Clockwork och arbeta ute hos kunden. Ansökan Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Elin Hilli på tfn: 073-351 27 13. Annonsen kommer att ligga ute under sommaren och intervjuer kommer att ske under augusti. Ansök så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se, dock senast den 2025-08-10.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Extrapersonal sökes till ett uppdrag utöver det vanliga
Trygga Assistans i Norr AB
Personliga assistenter

Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent med en fantastisk tjej i en härlig grupp Hos denna tjej jobbar vi alltid två assistenter samtidigt. Gruppen består av tjejer och killar med olika utbildning och erfarenhet. Gemensamt är att vi arbetar som ett lag för att vår kund ska utvecklas på bästa sätt. Det vill vi att du också ska göra. Kunden är en ung kvinna som efter ett trauma förvärvat massiva hjärnskador. Hon har olika kognitiva och fysiska utmaningar. Hon bor i ett eget hus ca 1.5mil utanför Umeå. Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag. Det innebär mycket omvårdnad men stort fokus läggs på bus, utveckling och att höja livskvalitén. Här jobbar vi med aktiv närvaro hela tiden. Vi söker dig, kille eller tjej som har hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du är en prestigelös lagspelare med god känsla för service. Du drivs av utvecklig, problemlösning och delaktighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet vårdarbete och du får gärna vara intresserad av fysisk aktivitet. Vi behöver dig som kan påbörja din inskolning redan nu och kan jobba 1-3 pass/v i sommar, främst andra perioden. Vi ser gärna att du kan arbeta på en mindre schemarad eller vid behov även till hösten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med K071 Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym. Vi kräver utdrag från belastningsregistret inför alla nyanställningar. Går du vidare i processen kommer du alltså att behöva visa upp ditt utdrag. Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Medicinsk sekreterare, kirurg-ortopedmottagningen, Lycksele
REGION VÄSTERBOTTEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Välkommen till Lycksele sjukhus, ett litet och modernt akutsjukhus i Västerbottens inland! Vi har ett bra samarbetsklimat mellan sjukhusets kliniker och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Tillsammans servar vi ca 40 000 invånare på en yta lika stor som Schweiz. Kirurg - ortopedmottagning ingår i kirurgiskt centrum södra Lappland tillsammans med akutmottagning, vårdavdelning, operation, centralsterilen, AN/IVA och helikopterverksamheten. Kirurg - ortopedmottagningen består av ungefär 25 medarbetare och tillsammans tar vi emot patienter inom ett brett kirurgiskt spektrum, allt från urologi till ortopedi och vi bedriver även endoskopiskverksamhet dagligen. Bredden genomsyrar hela verksamheten och ger dig möjlighet till att utvecklas både på bredden och djupet inom specifika arbetsuppgifter. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Vi erbjuder ett omväxlande arbete som förutom journalskrivning också innebär bokning, remisshantering, rådgivning i 1177 och TeleQ.  På Kirurgiskt centrum försöker vi ständigt förbättra vårt sätt att arbeta. Därför är idéer och förslag på förbättringsarbeten alltid välkomna. För oss är ett hälsofrämjande arbetsmiljöarbete viktigt för att öka trivseln bland medarbetarna och skapa en attraktiv arbetsplats. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Eventuellt är du i senare delen av studierna inom vårdadministratörsutbildningen. I arbetet ingår mycket kontakter med såväl patienter, medarbetare, som andra vårdgivare vilket ställer krav på att du är serviceinriktad. Rekrytering sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ekonom
Riksbyggen ekonomisk förening
Redovisningsekonomer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder.  Hos oss gör du skillnad Du kommer att vara ekonom för ett antal av våra kunder som framför allt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser. För våra kunder kommer du ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna. I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar.  Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har ekonomisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har flera års erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning. Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och kräver B-körkort. I rollen ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten Skellefteå men arbete kan förekomma inom hela marknadsområdet. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling.  Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Låter detta spännande? Skicka då gärna din ansökan till oss via www.riksbyggen.se2025-07-20. Kontakt Om du har frågor, kontakta gruppchef ekonomisk förvaltning Daniel Gardelin, [email protected]. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Köksbiträde
Lilla Fjället AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker Köksbiträde till vår restaurang , du ska vara strestålig , ordningssam , kunna arbeta i team . Arbetsuppgifter : Hjälpa till i Köket, förbereda, servera, Plocka bordet , städa mm.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
RESTAURANGBITRÄDE- SEN STREET KITCHEN SKELLEFTEÅ
Se ngroup AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

SEN STREET KITCHEN är ett restaurangkoncept som återskapar de autentiska smakerna, dofterna och känslorna vid de livliga gatumarknaderna och precis som alla andra gatukök över hela östra Asien. Enkelt, snabbt, nyttigt och fräscht. Vem är du? Du är social och glad person som gillar att jobba med service. Du brinner för restaurangbranschen, är kvalitetsmedveten och kan jobba i ett team i högt tempo. Du är organiserad och gillar att ha rent och snyggt runt om dig. Som köksbiträde ingår: Prepp. Montering av rätterna. Kassatjänst. Städ och en del disk. Är du vår nya stjärna? Skicka in din ansökan så berättar jag mer! En inskickad video är högt betydande för oss. SEN STREET KITCHEN tillhör SENGROUP som är en asiatisk restaurangkoncern med rötterna i Stockholm. Idag har vi 7 restauranger i 6 olika städer, från Umeå i norr till söder ner. Vi vill erbjuda våra kunder välsmakande och kvalitativ mat med inspiration från Sydasien där våra olika koncept skapar ett stort utbud av rätter, smaker och råvaror. Vår ansökningsprocess ligger digitalt i framkant och låter dig ansöka direkt från din mobil på några få minuter utan varken CV eller personligt brev. Istället får du svara på några frågor om din erfarenhet och kompetens samt göra en kort video-presentation. Vi använder den senaste teknologin för att kunna erbjuda en rättvis bedömning av alla kandidater. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sjuksköterska sökes till kommunuppdrag i höst
Sveda & Värk AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Sveda & Värk grundades av sjuksköterskor och som fortsatt är aktiva inom vårdbranschen. Just nu söker vi sjuksköterskor till uppdrag i Skellefteå. Är du en självgående person som har lätt att samverka med andra och som brinner för en hållbar vårdappart. Är det dig vi söker? Vänta inte med din ansökan! Information om uppdraget Sedvanligt arbete inom kommunal vård.  Krav:  Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års erfarenhet. B-körkort. Erfarenhet av kommunal vård eller hemsjukvård Var: Skellefteå Omfattning: 100% Tidsperiod: v. 33-52 Arbetstider: Tjänstgöring enligt schema, kväll och natt. Vi erbjuder dig En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schema lösningar i den mån det accepteras av kunden Marknadsmässig ersättning som speglar din kompetens och uppdragets karaktär Tjänstepension OB enligt SKR Relevanta försäkringar Friskvårdsbidrag Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jour tillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Ansökan: Skicka in din ansökan redan idag! Vill du veta mer om uppdraget eller har några frågor, tveka inte att ta kontakt med oss på [email protected] Av sjuksköterskor För sjuksköterskor

3 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Associate Project Engineer
ABB AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

På ABB hjälper vi industrier att bli snabbare, mer resurseffektiva och hållbara. Här är framsteg en självklarhet - för dig, ditt team och hela världen. Som global marknadsledare ger vi dig rätt förutsättningar för att lyckas med det. Det kommer inte alltid att vara enkelt - utveckling kräver mod och styrka. På ABB är du aldrig ensam. Run what runs the world. Denna position rapporterar till: Service Operations Manager. Roll och ansvarsområden I rollen som Project Engineer hos oss blir du en del av ABB Process Industries där du tillsammans med projektledare och andra ingenjörskollegor arbetar med leveransprojekt till kund inom automation och elkraft, baserat primärt på ABB:s marknadsledande DCS plattform 800xA. För att möta efterfrågan från våra kunder i norra Sverige expanderar Process industries sin verksamhet. Vill du ingå i ett härligt gäng och vara med och skapa ett hållbart samhälle med hjälp av den senaste tekniken? Tveka då inte att söka. Du ansvarar för den tekniska koordineringen och deltar i projektets alla faser tillsammans med projektgruppen. Du kommer att samarbeta nära med våra kunder och delta i projekt- och teknikmöten samt anläggningsbesök. Dessutom arbetar du med inköpsavdelningen och har direkt dialog med underleverantörer för att säkerställa att rätt teknisk lösning tas fram. Du delar också ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du är riskmedveten och tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten. Placering är på vårt kontor i Skellefteå. Ansvara för teknisk koordinering genom projektets alla faser, från idé till eftermarknadssupport. Detta inkluderar att säkerställa att alla tekniska aspekter av projektet är i linje med specifikationer, standarder och säkerhetskrav. Delta i leveransen av projekt, inklusive systemuppsättning, programmering, testning och dokumentation. Du kommer att arbeta med att integrera och verifiera system för att säkerställa att de fungerar korrekt och uppfyller kundens krav. Samarbeta nära med kunder och delta i projekt- och teknikmöten samt anläggningsbesök. Detta innebär att förstå kundens behov och säkerställa att lösningarna uppfyller deras krav och förväntningar. Arbeta med inköpsavdelningen och underleverantörer för att säkerställa tekniska lösningar. Detta inkluderar att delta vid FAT/provning i fabrik innan leverans för att säkerställa att allt är i ordning och uppfyller de tekniska specifikationerna. Din bakgrund Vi söker dig som är Högskoleingenjör- eller Civilingenjör eller motsvarande yrkeserfarenhet. Det är meriterande med kunskaper inom System 800xA, applikation, systeminstallation och uppgraderingar, även kunskap och intresse för industriell OT/IT. Det är meriterande med kunskaper inom elkonstruktion och instrumentering samt inom entreprenadjuridik och ekonomi. Du är en driven person som trivs i en roll där du är självgående och får ta ansvar och initiativ. Du har en god samarbetsförmåga och van att arbeta i team, är målinriktad och kommunikativ. Som person sätter du kunden i fokus och har en förmåga att bygga goda relationer såväl internt som externt. Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat. Du har B-körkort då resor i tjänsten förekommer. Det här erbjuder vi dig Vi uppmuntrar dig till att ta initiativ, våga utmana idéer och driva ditt arbete framåt. Här växer du genom meningsfullt arbete och livslångt lärande, där vi stöttar dig längs vägen. Varje idé du delar och varje steg du tar bidrar till något större. Mer om oss Process industries är en division inom affärsområdet Process Automation som levererar lösningar och tjänster inom digitalisering, elektrifiering och automation för branschsegmenten gruvindustri, pappersindustri, värme-, vattenverk-, och batteriindustrin. Rekryterande chef Erik Falkman, +46 704 44 34 53, svarar gärna på dina frågor. Fackliga representanter: Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Joakim Broström, +46 706 70 94 31. Övriga frågor ställs till Talent Partner Sara Vestin, +46 724 64 46 88. Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare platsannonser. Vi ser fram emot att läsa din ansökan i PDF-format senast 15 juli. Observera att intervjuprocessen pågår, ansök nu för att säkra din plats i rekryteringsprocessen! Notera att anställningsprocessen på ABB Sverige inkluderar en referenskontroll, ett drogtest och vid vissa rekryteringar även en utökad bakgrundskontroll. Bli en del av något större. Här driver vi framsteg, tar initiativ och för världen framåt tillsammans. Run what Runs the world. Vi värdesätter människor med olika bakgrund. Kan det här vara ditt nästa steg? Ansök idag eller besök www.abb.com för att läsa mer om oss och se hur vår teknologi påverkar världen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
DHL Åkeri Umeå söker: CE Chaufför Spetsbyte Natt
Dhl Freight (Sweden) AB
Lastbilsförare m.fl.

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   För DHL Åkeri är Umeå en viktig utgångspunkt för att kunna bedriva partitrafik i hela Sverige. Härifrån lotsas fjärrbilar runt hela dalarna och hjälper även andra bilar från angränsande linjer med inhämtningar och utkörningar. Vi söker CE-chaufförer för lotsning dagtid samt för spetsbyten nattetid. Du är en driven och självgående medarbetare, men lika viktigt att vara en lagspelare. Teamet som du kommer tillhöra, består av positiva kollegor med högt engagemang som gillar ordning och reda.   Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att lasta och lossa ditt ekipage hos olika kunder i Västerbotten/Norrbotten samt angränsande län, alternativt köra spetsbyten mot diverse orter i landet. Lastningarna och lossningar sker oftast med truck hos företag eller på terminaler. Profil & Bakgrund För att lyckas i det här jobbet behöver du vara lösningsfokuserad, engagerad och ha vana av att lotsa med lastbil och släp. Du innehar CE Behörighet, YKB, ADR samt truckutbildning.   Nedan kännetecknar dig som person: * Älskar utmaningar och inte vara rädd för att ta i * Visar engagemang och uthållighet  * Är strukturerad och ordningsam  * Brinner för att kollegor och kunder är nöjda * Kommunicerar väl och är tydlig Tjänsten är ett vikariat med chans till förlängning. Tjänsten är placerad i Umeå. Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-19,​ urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor kontakta Arbetsledare Nicklas Backlund eller [email protected] Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.

3 juli 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025