Om Norr-Don AB Norr-Don AB grundades 1986 och då med tillverkning av uttagscentraler, sedan dess har vi breddat utbudet och idag är Norr-Dons tillverkning och produktion inriktad mot kundanpassningar inom elbranschens olika produktgrupper. Huvudsakligen mot automation, apparatskåp samt uttagscentraler. Även lösningar som tex. pluggindon, 24V system (SELV) och kablagetillverkning. Vi arbetar även mot gruvindustrin med drift och underhåll ute på fält. Där vi hjälper våra kunder att driva ort och schakt samt service av maskiner. Vi söker: Elektriker för arbete ovan och under jord, i området kring Guldriket. Arbetsuppgifterna innefattar, drift, underhåll och felsökning, samt ny och ombyggnation av gruvmaskiner. Arbetet kan innefatta skiftgång tex 7/7.
Är du vår nya Hundfrisör till Dogman & Friends i Umeå? Vi söker dig som är hundfrisör och brinner för att vårda djuren på bästa sätt. Du ska vara självgående och varje dag kunna bemöta kunderna med bästa tänkbara service. Du älskar djur och djurvård. Vem är du? Vi ser gärna att du som söker har längre erfarenhet av att klippa hundar, men det är inget krav. Det viktigaste är att du kan vardags klippning och följa kundens önskemål. Kunskap om ras klippning är meriterande och du ska också vara bekväm med klo klippning. För att trivas hos oss är det viktigt att du är en positiv lagspelare som gillar när det är mycket att göra. Du tycker om att ge människor service och gillar när det är högt tempo. Som person är du öppen, framåt, ordningsam och disciplinerad med en egen drivkraft. Att klippa och vårda djur i vår salong är din huvudsakliga uppgift men i tjänsten ingår även butiks skötsel, påfyllning av varor och försäljning i de dagliga arbetsuppgifterna. Profil & Bakgrund Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad erfarenhet. Du ska behärska svenska i tal och skrift. Innehar en hög kundservice Har en teamorienterad stil Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa Djurvårdsutbildning från gymnasium, djurpark eller Zoorf-utbildning är meriterande. Vad erbjuder Dogman? Vi erbjuder en spännande tjänst i ett växande bolag med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi firar våra framgångar mycket och gärna. Vi erbjuder ett roligt arbete med stor teamkänsla och en härlig Dogman anda med möjligheter till utveckling. Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman. ”Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats." ”Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.” Anställningsform: Vikariat, ca 12 h i veckan med eventuell chans till fler timmar. Rapportering sker till: Butikschef Placering: Umeå Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du varmt välkommen med din ansökan som vi vill ha senast 2025-07-31. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst” och bifogar ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Frågor om tjänsten besvaras av Butikschef [email protected] Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Om Dogman AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson och Kennel Equip med visionen om att skapa ”Det bästa valet för bästa vännen”. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och omsätter 500 MSEK med god lönsamhet. Dogman är grundat 1965 och ägs av BrA Invest. I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi 33 butiker i Sverige och Norge och under 2022 etablerar vi oss också i Finland. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke.
Vill du jobba med personlig träning i grupp och coacha deltagare mot en hållbar livvstil? Nu söker vi en coach till vårt populära WeightTrainer-koncept – ett koncept som kombinerar styrketräning, gemenskap, resultat och hållbara vanor. Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta 50%, men även du som är intresserad av 25% är varmt välkommen att söka. Arbetet omfattar både coachning i Small Group-format och kundmottagning i receptionen 1–2 eftermiddagar i veckan. WeightTrainer är inte ett traditionellt PT-upplägg – det är ett livsstilsprogram där vi kombinerar individuell coaching, gruppträning, kost och vardagsrutiner för att hjälpa deltagarna till en hållbar förändring över tid. Du kommer att: Coacha deltagare i grupp och individuellt Följa upp framsteg och skapa motivation Arbeta med kundmottagning och service i vår reception Arbetstiden är främst förlagd till eftermiddag, kväll och helg. Vi erbjuder: En första utbildning i konceptet WeightTrainer Ett tydligt arbetssätt och färdiga träningsupplägg Ett nära samarbete med vårt team Möjlighet att växa i rollen och vara med och utveckla verksamheten Vi söker dig som: Är utbildad PT, hälsocoach eller har liknande bakgrund Har tidigare erfarenhet av att leda gruppträning eller individuell träning Trivs med att möta människor, bygga relationer och skapa engagemang Gillar struktur, uppföljning och att få människor att lyckas Låter det intressant? Skicka din ansökan med CV och en kort presentation till [email protected] senast 25 juli. Urval sker löpande! Välkommen till ett starkt sammanhang – och ett jobb där du gör skillnad på riktigt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 32 timmar i veckan, provanställning tillämpas. Tillträde: 2025-07-28 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Skellefteå Anderstorp! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den omväxlande dagliga driften på färskvaruavdelningen. Du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du ser till att våra kylar och hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du har god IT- och datorvana, är noggrann och har inga problem att navigera i olika system. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Kristina Häggbom, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-09. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]
Vi är en liten tandvårdsklinik som ligger Väst på stan i Umeå. Hos oss finns det en tandläkare, Caroline, samt en tandsköterska/receptionist, Annelie. Vi söker nu en tandhygienist med en tillsvidareanställning på 80%. Ledig fredagar. På kliniken bedrivs allmäntandvård på vuxna patienter. Du kommer att jobba med egna patienter och utföra undersökningar, parodbehandlingar samt förebyggande tandvård. Du kommer att föra egna journalanteckningar samt själv debitera patienten vid avslutad behandling. Ett nära samarbeta med tandläkaren ser vi som en självklarhet. Vi jobbar alla tillsammans för att säkerställa den bästa vården till våra patienter. Inget arbete i receptionen kommer att ingå i Din tandhygienist-tjänst. Att ha roligt på jobbet är väldigt viktigt för oss, så Din personlighet kommer vi att värdera högt. Vi vill att alla tre ska fungera bra tillsammans och skapa de bästa förutsättningarna till en trevlig klinik för våra patienter. Lön enligt överenskommelse. Vi önskar att Du lämnar löneanspråk i Din ansökan 6 veckors semester Ledig klämdagar Friskvård 5000kr/år Vi är praktikertjänst-anslutna. Vi ser fram emot att träffa Dig! Caroline och Annelie.
Affärsgymnasiet Sports Academy är idrottsgymnasiet som kombinerar idrott och studier på rätt sätt. Genom vårt upplägg ger vi eleverna möjlighet att slippa prioritera bort idrotten eller skolan till förmån för det andra. Genom ett stort idrottsfokus och ett lika stort akademiskt fokus är vi en plats där eleverna kan möjliggöra din idrottssatsning samtidigt som de får en stabil utbildning för framtiden. Vårt mål är att lösa problemet som många aktiva ungdomar ställs inför: Går det att lyckas inom både idrott och studier? Thoren Sports Academy erbjuder en utbildning som förbereder våra elever för framgång inom idrott, entreprenörskap och ledarskap. VI söker nu efter en Tyska lärare som vill vara med och bidra till att ge våra elever en utbildning av hög kvalitet. Vi söker dig som: Vill lära ut om dina ämnesområden på ett inspirerande sätt och har gedigen ämneskompetens inom Tyska. Håller dig uppdaterad om det senaste inom ditt ämnesområde och vill lära ut på ett verklighetsnära och ämnesintegrerat tillvägagångssätt Vill skapa en inspirerande och anpassad undervisning som utmanar och utvecklar eleverna samt bygger förtroendefulla relationer med både elever och kollegor. Planerar, dokumenterar och genomför din undervisning i enlighet med de anvisningar som regleras genom styrdokument för gymnasieskolan i Skolverkets kursplaner. Kvalifikationer Du har lärarexamen och lärarlegitimation samt gedigen ämneskompetens inom ämnet tyska. Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen in med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. MIMS (The Laboratory for Molecular Infection Medicine Sweden) är den svenska noden för Nordic EMBL Partnership for Molecular Medicine. Vårt uppdrag är att främja forskningens spetskompetens inom infektionsmedicin och att utveckla karriärerna för nästa generations forskare inom detta område. Genom vårt partnerskap med European Molecular Biology Laboratory (EMBL) och ett starkt nätverk av nordiska partners kopplar vi svensk vetenskap till en expanderande familj av europeiska forskningscentra för molekylärmedicin. Mer information om MIMS finns att läsa på vår websida: http://www.umu.se/mims/ Vi söker en projektsamordnare för tidsbegränsat anställning på 9 månader avseende heltid med tillträde i mitten av september 2025 eller enligt överenskommelse. Anställningen är placerad vid institutionen för molekylärbiologi, Umeå Universitet. Arbetsuppgifter Som projektsamordnare kommer du att arbeta nära och rapportera direkt till MIMS ledningsgrupp och MIMS science manager för att effektivt hantera vetenskapliga projekt och program. Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med en evenemangskoordinator, under ledningen av MIMS science manager. I första hand kommer du att ha ansvar över koordination av MIMS-initiativ och fungera som kontaktperson. Arbetsuppgifterna inkluderar planering och genomförande av aktiviteter för t.ex. urvalspaneler, styrgrupper, stipendieprogram och rekryteringar. Du kommer även att samla in feedback och utvärderingar, förbereda rapporter samt stödja organisation av evenemang. Initiativ du ska hjälpa till att samordna kan innefatta Clinical Research Fellowship för kliniska forskare och en MIMS Investigator Programme, som syftar till att länka en nationell målgrupp till vårt nordiska partnerskap. Att bygga och upprätthålla starka nätverk och kommunikation med forskare, kliniker och forskningsstödjande personal är avgörande för den här rollen. Verksamheten måste också kopplas till avdelningens särskilda administrativa tjänster vid universitetet för att säkerställa smidig samordning och processer. Andra arbetsuppgifter kan vara att ta en aktiv roll i eller att ge stöd till mentorskapsprogram för unga MIMS-gruppledare och att inrätta ett alumni-nätverk. Ytterligare dagliga uppgifter kan tilldelas efter behov. Kvalifikationer - Du behöver ha en god förståelse för arbetsprocesserna inom forskning och relaterat till administration. - Med tanke på arbetsuppgifternas karaktär bör du vara en serviceinriktad person med mycket god kommunikations- och organisationsförmåga, och vilja att resa. - Högskoleutbildning (minst magisterexamen) är ett krav. - Du har en god förmåga att se helheten och erfarenhet av att arbeta med planerings- och organisationsfrågor inom universitet. - Utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift. - Du trivs med att arbeta både i team och självständigt. - Som person är du öppensinnad, social, kreativ, flexibel och initiativtagande. Stor vikt kommer att läggas vid yrkeskunskaper och personlig lämplighet. Meriterande - Kunskap om och dokumenterad erfarenhet av den dagliga driften av ett forskningsinstitut vid ett universitet. - Tidigare erfarenhet av projektsamordning vid ett universitet eller forskningsinstitut är meriterande men inget krav. - En vetenskaplig bakgrund som ligger nära MIMS verksamhet samt internationell erfarenhet är en fördel. - Erfarenhet av att planera och organisera aktiviteter som engagerar allmänheten är en tillgång. - Grundläggande förståelse för svenska. Som medarbetare hos oss bidrar du till att främja en inkluderande kultur och en positiv arbetsmiljö. Detta innebär att du kommunicerar effektivt över olikheter, visar samarbetsvilja och förmåga att samarbeta. Du upprätthåller öppenhet och en välkomnande attityd, samt visar respekt, medkänsla och empati. Du engagerar dig i och stöttar kollegor från olika bakgrunder och med olika perspektiv, samt främjar en hälsosam balans mellan arbete och privatliv för både dig själv och andra. Ansökan Du söker via vårt rekryteringssystem Varbi senast 11 Augusti 2025. Ansökan ska vara skriven på engelska (företrädesvis) eller svenska och ska innehålla: - Ett personligt omslagsbrev som förklarar varför du är intresserad av anställningen och hur du uppfyller de väsentliga och önskvärda kvalifikationerna (högst två A4-sidor). - CV som dokumenterar utbildning och nuvarande och tidigare anställningar. - Namn och e-postadresser med två till tre referenser. - Annan relevant dokumentation som du vill inkludera till stöd för din ansökan. Kontaktperson: Oliver Billker, [email protected] Välkommen med din ansökan!
Ce chaufförer i Umeå sökes för fast uppdrag med start så snart som möjligt. Turerna går från Måndag till Fredag med start 02 på natten. Du som söker behöver ha CE kort YKB Truck kort Mera info om körningen och annat ges vid kontakt -Vi erbjuder -En bra körning där du sköter dig själv -Avtalsenlig lön -Friskvårds bidrag upp till 5000 per år -För rätt person kan denna tur övergå till en förmana tjänst
Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. MIMS (The Laboratory for Molecular Infection Medicine Sweden) är den svenska noden för Nordic EMBL Partnership for Molecular Medicine. Vårt uppdrag är att främja forskningens spetskompetens inom infektionsmedicin och att utveckla karriärerna för nästa generations forskare inom detta område. Genom vårt partnerskap med European Molecular Biology Laboratory (EMBL) och ett starkt nätverk av nordiska partners kopplar vi svensk vetenskap till en expanderande familj av europeiska forskningscentra för molekylärmedicin. Mer information om MIMS finns att läsa på vår websida: http://www.umu.se/mims/ Vi söker en forskningssamordnare i rollen som science manager på heltid för ett tidsbegränsat vikariat under 9 månader med tillträde i oktober eller enligt överenskommelse. Anställningen är placerad vid institutionen för molekylärbiologi, Umeå Universitet. Arbetsuppgifter Som science manager kommer du att tillhandahålla strategisk och operativ ledning för MIMS. Science managern kommer att ha ett nära samarbete med MIMS director och deputy director när det gäller att fastställa och genomföra den övergripande vetenskapliga strategin. Du ska förvalta MIMS externa vetenskapliga partnerskap och övervaka interna projekt. Du kommer att skapa en miljö som främjar nya forskningsidéer och samarbeten genom att planera och genomföra konferenser och workshops för våra forskare och deras växande nätverk av nationella och internationella partners. I denna verksamhet kommer du att få stöd av en projektsamordnare och en evenemangssamordnare. Du kommer att vägleda MIMS ledningsgrupp. Du kommer att ansvara för samordningen av institutets executive och vetenskapliga rådgivande nämnder och övervaka kommunikationen av vår forskning internt och externt. Du kommer att stödja forskningsinitiativ, bland annat ett gemensamt postdoktoralt program inom det nordiska EMBL-partnerskapet för molekylär medicin, driva kapitalanskaffning och hantera externa granskningar och återbetalningsprocesser. Du kommer att använda dina vetenskapliga och administrativa kunskaper för att tillhandahålla en första kontaktpunkt för vetenskapliga och administrativa partner i hela vårt nätverk. Kvalifikationer - För att kunna främja samarbete på ett effektivt sätt måste du kunna kommunicera med intressenter, våra forskare och forskningsstödjande personal på lika villkor. Du kommer därför att behöva en grundlig förståelse för intressenternas beslutsprocesser, arbetsprocesserna inom forskning men också för relaterade administrativa frågor. - Doktorsexamen inom ett relevant område krävs. - Mycket goda resultat i din egen forskarkarriär (dokumenterade genom t.ex. publikationer med referentgranskning) och inom forskningsledning genom bidrag till genomförandet av samarbetsprojekt. - Minst tre års erfarenhet av vetenskaplig ledning, projektsamordning, kommunikation, internationella relationer och akademisk rekrytering. - Utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift. - Förmåga att leda ett team och delegera uppgifter för att säkerställa högsta möjliga arbetseffektivitet i en god arbetsmiljö. Med tanke på arbetsuppgifternas art ska du vara en person med stark ledarskaps-, organisations- och social kompetens som ser strategiskt på helheten. - Du trivs med att arbeta både i team och självständigt. - Som person är du öppensinnad, kreativ, social, flexibel, initiativtagande och bestämd. Meriterande - Kunskaper i svenska, både tal och skrift. - Kunskap om det europeiska och svenska life science-gemenskapet. - Viss personlig erfarenhet av experimentell forskning och en vetenskaplig bakgrund som ligger nära MIMS verksamhet är en fördel. Som medarbetare hos oss bidrar du till att främja en inkluderande kultur och en positiv arbetsmiljö. Detta innebär att du kommunicerar effektivt över olikheter, visar samarbetsvilja och förmåga att samarbeta. Du upprätthåller öppenhet och en välkomnande attityd, samt visar respekt, medkänsla och empati. Du engagerar dig i och stöttar kollegor från olika bakgrunder och med olika perspektiv, samt främjar en hälsosam balans mellan arbete och privatliv för både dig själv och andra. Ansökan Ansökan ska göras i e-rekryteringssystemet Varbi och vara inkommen senast 16 Juli 2025. Ansökan ska vara skriven på engelska (företrädesvis) eller svenska och ska innehålla: - Ett personligt omslagsbrev som förklarar varför du är intresserad av anställningen och hur du uppfyller de väsentliga och önskvärda kvalifikationerna (högst två A4-sidor). - En CV som dokumenterar utbildning och nuvarande och tidigare anställningar. - Namn och e-postadresser med två till tre referenser. - Annan relevant dokumentation som du vill inkludera till stöd för din ansökan. Kontaktperson: Oliver Billker, [email protected] Välkommen med din ansökan!
Umeå är känt för sitt kreativa klimat med ett rikt, inspirerande kulturliv, inte sällan av nationell betydelse. Här finns bland annat kulturhuset Väven, ett operahus, fyra uppskattade museer, tongivande festivaler, en skulpturpark i världsklass, konstgallerier, en europeisk filmfestival och musik-, dans- och teatergrupper för alla åldrar. Programavdelningen består av konstverksamhet, program– och gästspel, kultur för seniorer, kulturreception och Sveriges första kvinnohistoriska museum. Tillsammans med kommunikatörer, tekniker och Vävens vaktmästeri levererar avdelningen ett brett och högkvalitativt kulturutbud som välkomnar alla, oavsett förutsättningar eller förkunskaper. Dina arbetsuppgifter Du är en av avdelningens två enhetschefer. Tillsammans med din närmaste chef, programchefen, kommer du att leda, planera och utveckla arbetet för verksamheterna. Som enhetschef har du budget-, arbetsmiljö- samt personalansvar. Verksamheterna inom enheten för Arrangemang och scener är: Kultur för seniorer består av två medarbetare som erbjuder kultur i dess vidaste bemärkelse för att bidra till ökad livskvalitet och folkhälsa. Kultur för seniorer skapar kvalitativa kulturmöten, workshops och mindre och större arrangemang för att kommunens seniorer ska ta del av konst och kultur, verkar för ökad delaktighet, eget skapande och spännande möten. Vaktmästeriet består av fem medarbetare som huvudsakligen arbetar med bok- och posthantering, larm och lås, utlämning av passerkort, transporter, underhåll av inredning och utrustning, inköp av bland annat förbrukningsartiklar samt möblering och övrig service vid arrangemang i Väven. I gruppen ingår även en scentekniker. Kulturreceptionen bemannas av såväl två ordinarie medarbetare samt timanställda och ansvarar för allmän information om Väven och om vår programverksamhet, hjälp med kopiering och annan service, biljettförsäljning och visningar i Väven. Kulturreceptionen ansvarar också för utställningsverksamheten i Kommunhörnan. Kommunikation består av två medarbetare som arbetar med kommunikation och marknadsföring av Vävens verksamheter, via kanaler inhouse som digitala skärmar, via Vävens hemsida samt via sociala kanaler och mediekontakter. Bokningsteamet består av sex medarbetare som ansvarar för bokning, planering och genomförande av större och mindre arrangemang huvudsakligen i Väven men även i det offentliga rummet. Det handlar om gästspel, festivaler, konferenser kommunövergripande projekt och större egna arrangemang. Som enhetschef ingår du i Programavdelningens ledningsgrupp, där vi arbetar tillsammans med att utveckla Programavdelningens verksamhetsområden. Om dig Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom företrädesvis kulturområdet. Du måste ha erfarenhet av ledarskap, gärna med personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du ska också ha arbetat med arrangemang och event inom kulturområdet samt ha en mycket god administrativ förmåga. Det är bra om du har erfarenhet av personaladministration och schemaläggning. Vi ser gärna att du har förståelse för frågor inom teknik/IT och/eller scenteknik. Erfarenhet av att ha jobbat i en kommunal/politiskt styrd organisation är meriterande, så även tidigare erfarenhet av kommunikationsfrågor. Har du någon form av chefs- eller ledarutbildning ser vi det också som meriterande. Till detta uppdrag söker vi en trygg ledare med ett grundmurat intresse för kultur. Vi söker dig som vill engagera, leda och inspirera dina medarbetare samt uppmuntra till samverkan och medskapande. Andra egenskaper som är nödvändiga är en god samarbetsförmåga, prestigelöshet och helhetssyn då vi tillsammans bidrar till enhetens utveckling. Du är välorganiserad och arbetar systematiskt för att säkerställa måluppfyllelse. I rollen har du många kontakter, externt och internt, och det är viktigt att du är lyhörd och kommunikativ. Det är också viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi strävar efter en organisation som kännetecknas av jämställdhet och mångfald i alla avseenden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Välj ett jobb för att visa detaljer