Logistikofficer till I 21
Försvarsmakten
Officerare

Västernorrlands regemente med jämtlands fältjägarkår, I 21, återupprättades under 2022. Förbandet har verksamhet på tre orter, Sollefteå, Östersund och Härnösand, och ansvarar bland annat för att utbilda och vidmakthålla två fristående skyttebataljoner och en militärbas. Logistikavdelningen Logistikavdelningen leder logistiktjänsten vid förbandet. Avdelningen samordnar och prioriterar behoven från regementets olika enheter avseende bland annat stöd till förbandsproduktion inom förnödenhetsförsörjning, transporter och teknisk tjänst.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som logistikhandläggare vid I 21 är dina främsta ansvarsområden materiel och förnödenhetsförsörjning. Du bereder olika typer av frågor inom avdelningen, bland annat med inriktning mot livsmedel och ammunition. Du är med och leder och genomför uppföljning av logistiken inom eget förband avseende materielunderhåll på förbandets egen materiel. Du deltar också i materielplanering av förbandets behov på kort och lång sikt.  Arbetsort är Sollefteå och placeringen vid logistikavdelningen på Västernorrlands regementes stab. Försvarsmakten växer och arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas över tid.   KRAV Kvalifikationer • OF 2/OR 7 • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift • God erfarenhet av Microsoft Office-paketet • B-körkort (manuell växellåda) Personliga egenskaper Du är en lagspelare! Det är viktigt för oss att du är analytisk och har förmågan att självständigt driva processer och aktiviteter. Du måste kunna sammanställa och presentera idéer och lösningsförslag som du har jobbat fram med övriga delar av enheten eller andra delar av Försvarsmakten i syfte att uppnå gemensamma mål. Därför behöver du ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du är intresserad av att utveckla din sakkompetens och kontinuerligt utvecklas i din yrkesroll. Du är en god representant för Försvarsmakten både som person och kollega, samt svarar upp för Försvarsmaktens värdegrund som bygger på Öppenhet, Resultat och Ansvar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.      MERITERANDE • Erfarenhet från Försvarsmaktens system PRIO/LIFT • Utbildning inom Försvarsmaktslogistik • Genomfört utbildning till IFTEX-föreståndare • Förståelse och kunskap inom BVKF • ADR-utbildning • Genomförd värnplikt eller GMU • Militära förarbevis för lastbil, hjullastare, terrängbil, bandvagn • Erfarenhet av arbete med explosiva varor och/eller förrådsverksamhet För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningsform: Militär tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Sollefteå Resor förekommer, främst inom landet. Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas Upplysningar om befattningen Tf Logistikchef August Eriksson Information om rekryteringsprocessen   Nås via Försvarsmaktens växel Fackliga företrädare OFR/O, nås via mail [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-23. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: 2022 återetablerades Västernorrlands regemente med Jämtlands fältjägarkår, I 21. Ett nytt regemente med månghundraåriga traditioner i Västernorrland och Jämtland. Hos oss får du möjlighet att vara med om någonting unikt, återetableringen av ett regemente i Nedre Norrland. I 21 har idag verksamhet i Sollefteå, Östersund och Härnösand och har ansvar för Garnison Nedre Norrland. I Sollefteå finns Regementsstab (med personal i både Sollefteå och Östersund) och Ångermanlands infanteribataljon. I Östersund finns Jämtlands fältjägarkår. Därutöver finns Garnisonsstödsenhet, Försvarshälsa och Logistikenhet med verksamhet i Sollefteå, Östersund och Härnösand. Vid Ångermanlands infanteribataljon och Jämtlands fältjägarkår utbildar vi värnpliktiga soldater för tjänstgöring i det nya moderna infanteriet under vår stolta devis ”Från fjäll till hav, för försvaret av Nedre Norrland”. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärmöjlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

27 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Provledare
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom gruvteknik och metallurgi

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du ha en roll där teknik, utveckling och ledarskap möts? Vi söker dig som vill arbeta i en dynamisk miljö där du får kombinera tekniskt kunnande med möjligheten att leda och påverka. Som Provledare blir du en nyckelperson i våra utvecklingsprojekt – från planering till genomförande och analys. I rollen som Provledare ansvarar du för att planera, leda och följa upp provverksamhet – främst på fordonsnivå – inom områden som: Mobilitet, eldkraft och överlevnad Informationsteknik och kommunikation Integrerat logistikstöd (ILS) Du leder resurser från olika delar av Test & Verifiering och arbetar nära både interna utvecklingsteam och externa kunder. Du blir en del av ett team som ligger i teknikens framkant, där vi arbetar med integration av avancerade system som missiler, drönare och aktiva skyddssystem. Tjänsten innebär även samarbete med konstruerande enheter samt vissa nationella och internationella resor. Kvalifikationer Vi tror att du har: Eftergymnasial ingenjörsutbildning Erfarenhet av utveckling av komplexa tekniska produkter Förmåga att planera och strukturera avancerade prov En positiv, lösningsorienterad inställning God samarbetsförmåga och kommunikativa färdigheter Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som ledare, samt erfarenhet från fordonsindustrin, försvarsindustrin eller Försvarsmakten. För att vara aktuell för denna tjänst är svenskt medborgarskap ett krav. Du kan behöva genomgå en säkerhetsprövning (i enlighet med säkerhetsskyddslagen) samt ett drogtest som du behöver vara bekväm med. Ytterligare information Är du intresserad av att jobba i ett teknikintresserat gäng med kunniga specialister, där vi lär av varandra och det ges goda möjligheter för utveckling? Då söker du dig till rätt team! Quality Engineering erbjuder en mångfald bland kollegor med olika specialistområden, en bredd på uppdrag och en möjlighet att själv utvecklas åt det håll man vill! AFRY är en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla. Har du frågor gällande tjänsten, kontakta rekryterande chef Jonas Enberg, [email protected] Har du frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Fanny Sjödell, [email protected] Sista ansökningsdag är 10 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom majoriteten av ansökningarna först efter sommarledigheten. Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Bibliotekarie med inriktning Mobila biblioteket och webb
Sundsvalls kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Sundsvalls stadsbibliotek är mer än bara en plats för böcker – det är en levande mötesplats och en viktig samhällsaktör. Du kommer att tillhöra enheten Mobil och Digital, där vi arbetar med språkträning, digital delaktighet och uppsökande verksamhet. Här finns vårt DigidelCenter, det mobila biblioteket Mobibblan och den uppsökande verksamheten Mobidig. Tillsammans är vi 16 engagerade medarbetare som brinner för att nå ut med bibliotekets resurser till hela kommunen. Mobibblan – vårt moderna mobila bibliotek – är en välutrustad och flexibel mötesplats på hjul. Den rymmer allt från böcker och sällskapsspel till trådlöst nätverk, högtalare, TV och en mindre scen. Med självutlåningsautomater och arbetsplatser för personal är Mobibblan lika mycket ett rullande bibliotek som en scen för författarbesök, workshops och skolbesök. Den är anpassad för att möta både barn, unga och vuxna – där de befinner sig. Du blir även en del av vårt webbteam, där kollegor från olika delar av biblioteket tillsammans ansvarar för drift och utveckling av bibliotekswebben. Tjänsten innebär också att du deltar i bemanningen av informationsdisken på Kulturmagasinet, vårt centrala bibliotek i Sundsvall. Hos oss får du en varierad och samhällsviktig roll med möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv. ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår att: • Ansvara för att utveckla verksamheten samt planera och genomföra aktiviteter i Mobibblan i samarbete med kollegor och användare. • Ansvara för Mobibblans mediebestånd. • Arbeta med litteraturförmedling. • Skapa, underhålla och utveckla relationer med våra målgrupper. • Tillsammans med webbteamet ansvara för drift och utveckling av bibliotekets webb. • Tjänstgöra i bibliotekets informationsdisk i Kulturmagasinet. Kvälls- och helgtjänstgöring ingår. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom biblioteks- och informationsvetenskap eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt erfarenhet från arbete inom servicesektorn. Meriterande är även: • Utbildning inom webbutveckling samt erfarenhet av webbutveckling • Tidigare erfarenhet av biblioteksverksamhet • Erfarenhet av Quria • Erfarenhet av M365 och Teams • Körkort B Vi ser gärna att du är intresserad av biblioteksutveckling med fokus på användarnas behov. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, är flexibel och trivs med att arbeta med människor. Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad, vilket är avgörande i mötet med besökare samt i samarbeten inom och utanför biblioteken. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Eventsäljare till Härnösands Stadsfest, 18-19 juli
Killnoise Event AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Arbetsförmedlare till Sundsvall (Personligt distansmöte)
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Inledning Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Vill du vara med och forma framtidens digitala möten – och göra verklig skillnad för människor över hela Sverige? Hos Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte kombinerar du teknik, mänsklig kontakt och samhällsnytta i ett meningsfullt uppdrag. Vi söker engagerade medarbetare till vårt kontor i Sundsvall – personer som vill bidra till en modern, tillgänglig och inkluderande myndighet där digitala möten skapar verkliga möjligheter för både arbetssökande och arbetsgivare.   Vår arbetsplats Vi sitter tillsammans där samarbete och stöd är centrala för att skapa en levande atmosfär. På vårt kontor i Sundsvall arbetar 35 medarbetare och vi finns placerade på Badhusparken 1 i centrala stan. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt dagliga arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.   Beskrivning av tjänsten Vi har människan i fokus och i din roll kommer du vara ett viktigt stöd för arbetssökande över hela landet och göra skillnad varje dag. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt och en central del är vägledning till våra arbetssökande.  För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att: • Arbeta med människor främst via telefon • Arbeta med schemalagda arbetsuppgifter • Tolka och tillämpa lagar och regelverk • Erbjuda service och på ett bra sätt lösa de uppgifter du ställs inför utifrån hela vårt uppdrag. • Navigera och arbeta i flera system samtidigt • Arbeta mot uppsatta mål i en myndighet med stort utvecklingsfokus. Din anställning inleds med en introduktion, som sker på kontoret i Sundsvall, där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag till en utvecklande och stödjande verksamhet, då är Arbetsförmedlingen Personligt Distansmöte platsen för dig.    Vårt erbjudande Vi söker upp till 6 st. arbetsförmedlare för tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Sundsvall . Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten • Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Alternativt • Har arbetat på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare, beslutshandläggare, kundresurs, handläggare eller servicehandläggare Samt • Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år • Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse   Övriga meriter för tjänsten • Arbetat minst 1 år med stöd och service till kunder via telefon • Arbetat minst 1 år inom statlig verksamhet • Arbetat minst 1 år med vägledning mot arbete och/eller studier Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27 . Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg/betyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Mätningsingenjör till Sweco
Academic Work Sweden AB
GIS- och kartingenjörer

Vill du vara med och bidra till framtidens hållbara samhällen och städer? Vi söker nu en erfaren mätningsingenjör till Sweco med placeringsort i Sundsvall, Härnösand eller Östersund. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Sweco ligger i framkant när det kommer till digitala arbetssätt och utvecklar den mätningstekniska affären i nära samarbete med Swecos övriga konsulter och kunder runt om i Europa. Affärsenhet mätningsteknik är en nationell linjeorganisation inom Sweco Sverige AB och består av 16 grupper fördelat över 3 regioner, med ca 220 medarbetare utspridda på 20 kontor. I rollen som mätningsingenjör blir du en nyckelperson i Swecos uppdrag där du leder teamen, ansvarar för det tekniska innehållet och ser till att lösningar håller hög kvalité genom hela processen. Du blir en del av ett team med nio kollegor i Västernorrland och Jämtland med lång erfarenhet inom mätningsteknik. Du erbjuds * Ett flexibelt arbete med frihet under ansvar – baserat på Swecos kunders behov såklart! * Att arbeta i några av de mest intressanta och komplexa uppdragen i Sverige * En omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för teknikområdet mätningsteknik i uppdrag mot Trafikverket och andra kunder * Planera, genomföra och följa upp uppdrag med fokus på kvalité * Ansvara för teknikområdets budget och framdrift i projekten * Ta fram teknisk dokumentation och underlag för rapportering * Aktivt bidra till affärsenhetens utveckling genom kompetensspridning och teknikutveckling VI SÖKER DIG SOM - Har flerårig arbetslivserfarenhet inom mätteknik - Kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det krävs i kommunikation med kollegor och kunder - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta i projekt mot trafikverket - Trafikverksbehörighet typ 2 (TRV2) För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid, tillsvidare - Placering: Sundsvall, Härnösand eller Östersund - Sista ansökningsdag: 8/8 - Tjänsten kan innebära säkerhetsprövning i och med säkerhetsklassade projekt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Sweco här!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Teknisk handläggare till Härnösand
Academic Work Sweden AB
Ordersamordnare m.fl.

Är du en strukturerad och självgående person med en administrativ ådra och ett tekniskt intresse? Vi hjälper nu vår kund i Härnösand att hitta en teknisk handläggare! Varmt välkommen med din ansökan redan idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Som teknisk handläggare kommer du ha en central roll i vår kunds verksamhet. I samarbete med teamet kommer du huvudsakligen hantera kund- och försäkringsärenden, kommunicera med kunder och leverantörer samt ansvara för offerter. För att trivas i denna roll ser vi att du är trygg, självständig och kommunikativ. För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan - klicka här för att beställa hem ett utdrag redan nu. Du erbjuds - Att vara med och bidra till ett mer hållbart samhälle - En varierad vardag med utvecklade arbetsuppgifter - En dedikerad konsultchef som kommer stötta dig under uppdraget ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Handläggning av tekniska ärenden * Hantering av tillstånd, dokumentation och rapportering * Ansvara för offertarbete och upprättande av fakturaunderlag * Läsa och tolka tekniska ritningar och kartmaterial VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare arbetslivserfarenhet som administratör eller handläggare - Har en grundläggande teknisk förståelse samt intresse för att lära sig nya system - Är obehindrad i svenska då det krävs i det dagliga arbetet - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration eller IT För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt - Start: Omgående - Omfattning: Heltid, kontorstider - Placering: Härnösand Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Junior signalprojektör till Sweco
Academic Work Sweden AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Vill du vara med och utveckla framtidens infrastruktur? Nu har du som tar första klivet ut på arbetsmarknaden eller vill ta nästa steg karriären möjligheten att bli en del av Sweco som förstärker sin grupp i Sundsvall med signalprojektörer. Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Sweco har Nordens bredaste kunskapsbas inom järnväg, spårväg och tunnelbana, nu söker vi efter signalprojektörer som kan stärka upp deras team i Sundsvall. Gruppen arbetar med tjänster inom hela kedjan från utredning och analys till projektering, design samt drift och underhåll av anläggningar för spårburen trafik. Som signalprojektör arbetar du i första hand med projektering, utöver detta kommer du även att arbeta som besiktningsmedhjälpare med granskning och besiktning av olika signalanläggningar. Projekteringsarbetet omfattar i huvudsak framtagning av system-, bygg- och förvaltningshandlingar samt förfrågningsunderlag och utredningsmaterial i tidiga skeden. Du kommer att ingå i ett nätverk av professionella ingenjörer och specialister där erfarenhetsutbyte och samarbete mellan kollegor och kontor över hela världen är en naturlig del. Vill du vara med på resan att bidra till utvecklingen och upprustningen av Sveriges järnväg och arbeta med hållbara infrastrukturlösningar så är detta rollen för dig. Du erbjuds - Möjligheten att samarbeta med kompetenta och erfarna kollegor som är måna om gemenskap - Att arbeta med en mängd varierade och spännande projekt - Vara en del av en attraktiv arbetsplats med stora möjligheter till personlig och teknisk utveckling VI SÖKER DIG SOM - Har en ingenjörsutbildning på universitets- eller högskolenivå inom elektroteknik, el/automation eller en YH-examen inom järnväg, alternativt motsvarande arbetsliverfarenhet som exempelvis signaltekniker - Har ett stort intresse för järnväg och tekniken bakom - Har B-körkort - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift då kommunikation kommer att ske på båda språken Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av projektering, granskning eller besiktning av järnvägens signalsystem eller annan erfarenhet som kan anses vara likvärdig För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om SWECO här.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Systemutvecklare till Nordiska
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du arbeta med den senaste tekniken och vara med och forma framtidens finansiella tjänster? Vi söker nu erfarna systemutvecklare till Nordiska - Fintech företaget med sann entreprenörsanda! Varmt välkommen med din ansökan. OM TJÄNSTEN Nordiska är en bank som tillhandahåller innovativa finans­iella produkter för både företag och konsumenter. Nordiska Embedded är en plattform för inbyggda finans­iella tjänster där Nordiska erbjuder sparande, lån eller betalningstjänster, antingen under eget varumärke eller genom partners. Nordiska tillhandahåller även företags- och fastighets­finans­iering samt hållbart sparande med statlig insättnings­garanti. I rollen som systemutvecklare arbetar du med den senaste tekniken och har ett ledande ansvar för systemarkitektur, utveckling och kodkvalitet. Tillsammans med ditt team sätter du tekniska riktlinjer och skapar lösningar som är stabila, skalbara och säkra. Du erbjuds - Att arbeta på ett expansivt företag med en bred produktportfölj inom den starkt växande fintech-sektorn - Arbeta i en internationell miljö med moderna arkitekturer och den senaste tekniken - Arbeta i ett kompetent och sammansvetsat team där utveckling, kvalitet och innovation står i centrum Läs mer om hur det är att arbeta på Nordiska här! VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom IT alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig - Har flerårig arbetslivserfarenhet av utveckling inom C#.NET - Har erfarenhet av att arbeta med molnlösningar - Har goda kunskaper i engelska, i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av Azure - Erfarenhet av eventdrivna system - Erfarenhet av CI/CD-pipelines - Kunskaper i React, Typescript, Node.js, Next.js, GraphQL - Kunskap om AI-ramverk och MLOps - Tidigare erfarenhet från finanssektorn För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidare Arbetstider: Kontorstider Placeringsort: Sundsvall Sista ansökningsdag: 8/8 Övrigt: Innan anställning kommer en bakgrundskontroll att genomföras Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Nordiska här.

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
VD
Randstad AB
Verkställande direktörer m.fl.

Arbetsbeskrivning Vi på Ånge Fastighet och industri AB samt Ånge Energi AB letar efter vår nästa VD. Vi söker en vass ledare som gillar att se resultat och driva utveckling. Det här ett jobb för dig som vill ha ett jobb där du verkligen kan göra skillnad i ett samhälle som satsar framåt. Ånge kommun står inför en spännande tid. Vi rustar för att växa och bygga ett hållbart samhälle för alla Ångebor. Att ha bra och attraktiva bostäder är superviktigt för att lyckas, och det är här du kommer in i bilden. Som VD för Ånge Fastighets- och Industri AB får du ett uppdrag med stort ansvar, men också fantastiska möjligheter att vara en viktig samhällsaktör. Du kommer att se till att vi erbjuder bostäder och lokaler som marknaden vill ha, samtidigt som vi bidrar till samhällsutvecklingen på ett schysst och affärsmässigt sätt. I rollen ingår även att du är VD i Ånge Energi AB som producerar och distribuerar fjärrvärme inom Ånge kommun. Ansvarsområden: Du kommer att leda och driva de strategiska frågorna tillsammans med styrelsen, så att vi jobbar mot vår vision. Du ansvarar för den löpande förvaltningen. Du leder verksamheten och tar beslut, med stöd av din ledningsgrupp, för att se till att vi har en affärsmässig verksamhet enligt ägarens direktiv. Du har koll på ekonomin, arbetsmiljön, miljön och hållbarheten – allt på en och samma gång! Aktivt delta i koncernledningen och med kommunens lokalförsörjning. VD i Ånge Fastighet och industri AB samt Ånge Energi AB. Vi söker dig som är en strategisk, tydlig och erfaren ledare. Du har en lämplig akademisk utbildning i botten, eller något likvärdigt som vi tycker är relevant. Du har också flera års erfarenhet som chef på hög nivå i en liknande verksamhet, gärna där du lett andra chefer. Vi vill också att du är en person som: Går från ord till handling och får andra att växa. Inspirerar och motiverar både chefer och medarbetare att nå gemensamma mål. Är grym på att bygga relationer, både internt och externt med kunder och samarbetspartners. Är kommunikativ och kan uttrycka dig enkelt och tydligt i både tal och skrift. Meriterande är om du: Har jobbat som chef på hög nivå inom fastighetsbranschen eller liknande. Har erfarenhet och förståelse för hur offentlig verksamhet fungerar. Dina personliga egenskaper kommer att spela stor roll. Du rapporterar direkt till styrelsen för ÅFA och ÅEAB samt arbetar för koncernnyttan tillsammans med kommunen och dess ledningsgrupp. VD förutsätts delta aktivt i koncernledningen och med kommunens lokalförsörjning. Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Eftersom detta är en viktig nyckelposition önskar vi att du finns i, eller vill flytta till, närområdet. Ånge kommun sträcker sig mer än 3000 kvadratkilometer genom natursköna Ljungandalen i Medelpad, med fyra tätorter och ett stort antal levande byar. Var och en med sin speciella historia och identitet. En härlig blandning av möjligheter, äventyr och lugn. Här är det skönt att leva, mitt emellan fjäll och hav. Alldeles mitt i Sverige, i en vacker miljö med människor som trivs. Du kan läsa mer om Ånge på ange.se I denna rekrytering samarbetar Ånge Fastighets- och Industri AB med Randstad AB. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Senior Recruitment Consultant Pernilla Keusch på 070-149 87 85 eller via mail [email protected]. (Eftersom det är semestertid kan du med fördel skicka ett SMS.) Skicka in din intresseanmälan senast 5 augusti 2025. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din intresseanmälan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din anmälan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. Längre fram i processen kommer arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll att genomföras.   Ansvarsområden Leda och driva de strategiska frågorna. Ansvarar för den löpande förvaltningen. Leder verksamheten och tar beslut. Har koll på ekonomin, arbetsmiljön, miljön och hållbarheten. Deltar aktivt i koncernledningen och med kommunens lokalförsörjning. VD i Ånge Fastighet och industri AB samt Ånge Energi AB. Kvalifikationer Har en lämplig akademisk utbildning i botten. Har flera års erfarenhet som chef på hög nivå i en liknande verksamhet. Går från ord till handling och får andra att växa. Inspirerar och motiverar både chefer och medarbetare att nå gemensamma mål. Är grym på att bygga relationer.. Är kommunikativ och kan uttrycka dig enkelt och tydligt i både tal och skrift. Körkort. Meriterande är om du: Har jobbat som chef på hög nivå inom fastighetsbranschen. Har erfarenhet och förståelse för hur offentlig verksamhet fungerar. Om företaget Ånge Fastighets- & Industri AB ÅFA Ånge Fastighets- och Industri AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Ånge kommun. Vi har ett fastighetsbestånd på cirka 818 lägenheter och 178 lokaler, med en sammanlagd uthyrningsbar yta på cirka 127 000 kvm. Vår balansomslutning ligger på 156 Mkr och vi har en omsättning på 146 Mkr. Våra inriktningsmål är att erbjuda attraktiva boenden och nöjda kunder, ha engagerade och ansvarsfulla medarbetare, en god och långsiktigt stark ekonomi samt en hållbar miljö. Läs gärna mer om oss på https://www.afaange.se/ Ånge Energi AB producerar och distribuerar fjärrvärme inom Ånge kommun. Fjärrvärmen bidrar till ett mer energieffektivt samhälle genom att ta tillvara energi som annars skulle gå förlorad, till exempel spillvärme från industrier eller rester från skogsindustrin. Läs mer om oss på https://www.angeenergi.se.

27 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025